Hyvä objetiivi

OBJEKTIIVI

Mulla on canon eos 600d ja en yhtään tiiä noista objektiiveistä mitään. Mikä ois semmonen hyvä ? Suhtkoht halpa.

11

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuvo taaleri

      " en yhtään tiiä noista objektiiveistä mitään. Mikä ois semmonen hyvä ? Suhtkoht halpa"

      Et vaivautunut kertomaan et mihin tarkoitukseen niin pikusen vaikea sanoa mitään muuta kun et suht halpa lienee sopivan hintainen

      • :ddd

        joo, otan kuvia esim. liikkuvista eläimistä ja lähikuvia.


      • teuvo taaleri
        :ddd kirjoitti:

        joo, otan kuvia esim. liikkuvista eläimistä ja lähikuvia.

        "joo, otan kuvia esim. liikkuvista eläimistä ja lähikuvia. "

        lähikuvat toiminnee makrolla parhaiten.
        liikkuvat eläimet taasen ei.

        kompromissina liennee toimisi kohtuuhintainen zoomi abt 100-300mm alueella, joka tarkentuu varsin lähelle, jotta ne lähikuvatkin onnistuu.

        yksi vaihtoehto liennee sigman 100-300/4 , joka tosin maksaa 'jo pikkusen enemmän' kuin "kohtuuhintainen" , mutta toimittaa varsin hyvin sen mitä yleismallin liikkuvat eläimet -kuvaus saattaa vaatia.

        Toinen vaihtoehto on jokin 70-200/2,8 jati /4 objektiiiiv.


    • tiiä noista

      Samyangit 14, 24, 35 ja 85mm on hyviä ja halpoja jos osaat tarkentaa.

    • Canonisti minäkin

      Halpa ja hyvä macro lähikuviin on f/2.8 100 mm.

      Minkälaisia eläimiä kuvaat? Koiralla ja kolibrilla on eroa. Paljon kysyttyyn lintukuvaukseen perusputki on 300 mm. Mielummin f/2.8, mutta f/4.0 versiollakin pärjää yleensä.

      • xkos

        Koiria ja lintuja enimmäkseen.


    • USM ja ISmiä putkeen

      Canon 17-55 2,8 IS USM.

      • Rahoistaan tarkka

        Joo. Esmes Rajalassa 1.286 € eli ”suhtkoht halpa” 600D:n keulille!

        Ihan kelpo EF-S-zoomilasi sinänsä, epäilemättä. Tuntuu vain siltä, että jos kuvaajalla on tarpeeksi täppiä uhrattavaksi tuollaiseen lasiin, ei hän kuvaile millään 600D:llä vaan saman tien täyskennoisella (jollaiseen tuota kakkulaa taas ei ole tarkoitettu).


      • USM ja ISmiä putkeen
        Rahoistaan tarkka kirjoitti:

        Joo. Esmes Rajalassa 1.286 € eli ”suhtkoht halpa” 600D:n keulille!

        Ihan kelpo EF-S-zoomilasi sinänsä, epäilemättä. Tuntuu vain siltä, että jos kuvaajalla on tarpeeksi täppiä uhrattavaksi tuollaiseen lasiin, ei hän kuvaile millään 600D:llä vaan saman tien täyskennoisella (jollaiseen tuota kakkulaa taas ei ole tarkoitettu).

        Onko pakko ostaa aina vain uusia lasia? Noita 17-55 löytää käytettyjäkin, hinta n 550-650 €.

        www.digicamera.net ja www.kameralaukku.com sieltä myydään/ostetaan
        Huutonetistä en suosittele.

        Itse olen ostanut kolme (käytettyjä) hyvää lasia ja kameran tarvikkeineen.
        Myin omani entiset pois ja nopeasti lähtivät joko kameralaukun tai digicameran kautta. Moitittu ei ole tullut niistäkään.


      • Rahoistaan tarkka
        USM ja ISmiä putkeen kirjoitti:

        Onko pakko ostaa aina vain uusia lasia? Noita 17-55 löytää käytettyjäkin, hinta n 550-650 €.

        www.digicamera.net ja www.kameralaukku.com sieltä myydään/ostetaan
        Huutonetistä en suosittele.

        Itse olen ostanut kolme (käytettyjä) hyvää lasia ja kameran tarvikkeineen.
        Myin omani entiset pois ja nopeasti lähtivät joko kameralaukun tai digicameran kautta. Moitittu ei ole tullut niistäkään.

        No aika hyvin tippuu tuon Canon-lasin hinta käytettynä, jos tuolla rahalla lähtee! (550–650 € tekee n. 43–51 % 1.286 eurosta).

        Itse ostin viime kesänä yhden käytetyn Nikkor DX -zoomin suoraan ed. omistaja-käyttäjältä. Uuden noteeraukset pyörivät 900 euron kieppeillä ja sain ostaa omani hintaan 550 € (n. 61 % 900 eurosta).


      • Rahoistaan tarkka
        Rahoistaan tarkka kirjoitti:

        No aika hyvin tippuu tuon Canon-lasin hinta käytettynä, jos tuolla rahalla lähtee! (550–650 € tekee n. 43–51 % 1.286 eurosta).

        Itse ostin viime kesänä yhden käytetyn Nikkor DX -zoomin suoraan ed. omistaja-käyttäjältä. Uuden noteeraukset pyörivät 900 euron kieppeillä ja sain ostaa omani hintaan 550 € (n. 61 % 900 eurosta).

        Taitaapa olla tuo Rajalan noteerauskin vähän yläkanttiin kilpailijoihin nähden.

        https://www.topshot.fi/product/1606/canon-ef-s-17-55mm-f28-is-usm

        http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4258/mjcq/Canon-EF-S-17-55mm-f-2-8-IS-USM-laajakulma-zoom-objektiivi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe