Secure boot pois päältä

secure boot pois

Olisiko kellään yleispätevää neuvoa miten saa emolevyltä Secure bootin pois päältä että vois helposti asentaa vaihtoehtokäyttiksiä? Siis neuvoja jotka voi soveltaa emolevyyn merkistä ja mallista riippumatta, onko niin yksinkertaista että menee biosiin ja kääntää Secure boot-asetuksen disabled-asentoon vai pitääkö kikkailla ja päivittää biosia ym.? Aion tänä vuonna ostaa ainakin pari uutta emoa mutta niissä taitaa tuo Secure boot-ominaisuus jo olla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_8#Secure_boot

6

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • secure boot pois

Eikö kukaan todella osaa neuvoa?

• 15-11

Sinulle vastattiin jo toisella palstalla, mutta sinä et vastannut siellä sinulle esitettyihin kysymyksiin.

• secure boot pois

JA höpöhöpö! En ole saanut kuin yhden kunnon vastauksen, eikä mulle ole esitetty mitään kysymyksiä siellä...siis jos tarkoitat Yleistä linuxista palstaa. Joku hölmö sepustelee biosin salasanoista ja DRM:stä vaikka ne ei liity asiaan mitenkään. Ja kun en vielä tarkkaan tiedä minkä emolevyn aion ostaa niin paha sanoa malliakaan.

• 20-20

No jos oletetaan, että ostat X tai Y merkkisen emolevyn, niin miksi sinua kiinnostaa se secure boot?

• secure boot pois

Siksi se kiinnostaa että pitäisi päästä asentamaan jokin muu kuin Windows 8 ja siksi se pitää saada pois päältä! Johan se on tuossa aloituksessakin. Eli käytännössä mulla on Ubuntua ja Linux Minttia sekä Windows XP eli ne pitää saada toimimaan sillä emolla mutta jos secure boottia ei ole kytketty pois niin secure boot voi jopa estää muiden käyttisten asentamisen. Tajusitko nyt?

• 20-20

Joo tajusin.
      En ole tosiaan kokeillut Windowsin asennusta, koneelleni jossa on Ubuntu.

Joku voisi tosiaan vastata tähän...

Menisiköhän se XP virtual boxiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7495
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4545
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3287
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2718
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2343
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2342
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2204
    Aihe