Olisiko kellään yleispätevää neuvoa miten saa emolevyltä Secure bootin pois päältä että vois helposti asentaa vaihtoehtokäyttiksiä? Siis neuvoja jotka voi soveltaa emolevyyn merkistä ja mallista riippumatta, onko niin yksinkertaista että menee biosiin ja kääntää Secure boot-asetuksen disabled-asentoon vai pitääkö kikkailla ja päivittää biosia ym.? Aion tänä vuonna ostaa ainakin pari uutta emoa mutta niissä taitaa tuo Secure boot-ominaisuus jo olla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_8#Secure_boot
Secure boot pois päältä
6
281
Vastaukset
- secure boot pois
Eikö kukaan todella osaa neuvoa?
- 15-11
Sinulle vastattiin jo toisella palstalla, mutta sinä et vastannut siellä sinulle esitettyihin kysymyksiin.
- secure boot pois
JA höpöhöpö! En ole saanut kuin yhden kunnon vastauksen, eikä mulle ole esitetty mitään kysymyksiä siellä...siis jos tarkoitat Yleistä linuxista palstaa. Joku hölmö sepustelee biosin salasanoista ja DRM:stä vaikka ne ei liity asiaan mitenkään. Ja kun en vielä tarkkaan tiedä minkä emolevyn aion ostaa niin paha sanoa malliakaan.
- 20-20
No jos oletetaan, että ostat X tai Y merkkisen emolevyn, niin miksi sinua kiinnostaa se secure boot?
- secure boot pois
Siksi se kiinnostaa että pitäisi päästä asentamaan jokin muu kuin Windows 8 ja siksi se pitää saada pois päältä! Johan se on tuossa aloituksessakin. Eli käytännössä mulla on Ubuntua ja Linux Minttia sekä Windows XP eli ne pitää saada toimimaan sillä emolla mutta jos secure boottia ei ole kytketty pois niin secure boot voi jopa estää muiden käyttisten asentamisen. Tajusitko nyt?
- 20-20
Joo tajusin.
En ole tosiaan kokeillut Windowsin asennusta, koneelleni jossa on Ubuntu.
Joku voisi tosiaan vastata tähän...
Menisiköhän se XP virtual boxiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389