Totuus Afrikasta

Ei muutosta tiedossa

Afrikkalaiset ovat köyhiä koska eivät tee töitä. Ne vaan odottaa valmista ja että Eurooppalaiset tulee kaivamaan niille kaivon, vaikka voisivat sen ihan hyvin itsekin tehdä! Heidän kulttuurissa hupi tulee ennen työtä. Esim. joitain karnevaaleja saatetaan valmistella useita kuukausia. Voisiko tämänkin ajan käyttää hyödyllisemmin?! Poikkeuksia tietysti löytyy mutta tämä siis yleisesti ottaen..

11

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuto

      Mitä yrität viestittää ? Aah, nyt ymmärsin, omaa hölmöyttäsi.

      • Ei muutosta tiedossa

        Haha lueppa tuo oma viestisi ja mieti mitä se viestittää :D
        Kyllähän tuossa minun viestissäni selvästi kerrotaan että Afrikan köyhät olot johtuvat heidän erilaisesta elämän mentaliteetistaan. Ja tämähän on perua siirtomaa ajoilta, jolloin Eurooppalaiset omisti Afrikan maita ja afrikkalaiset olivat käytännössä muiden määräiltävissä ja holhouksen alaisina. Ehkä he ovat jämähtäneet siihen aikaan, sillä yritteliäisyyttä Afrikasta ei oikeen tahdo löytyä toisin kuin kaikkialta muualta maailmassa.


    • Kukahan se...

      Aloittaja ei ainakaan ole päässyt matkalle Afrikan maahan. Minä olen useasti, eikä siellä eurooppalaiset (tosiaan se kirjoitetaan pienellä) töitä tee, vaan ihan ihka oikeat afrikkalaiset.

      • Ei muutosta tiedossa

        Kyllä olen käynyt Afrikassa. Tosin nämä suomesta tehtävät pakettimatkat johonkin afrikkalaiseen turistirysään ei tee kenestäkään vielä mitään Afrikan asiantuntiaa (ei edes sinusta). Olen myös opiskellut afrikkalaista kulttuuria. Opettaja oli loistava ja hän oli tosiaan matkustanut Afrikassa myös niissä köyhemmissä maissa ja tiesi mistä puhui. Hän oli hyvin ihastunut Afrikkaan, mutta tunnusti myös tämän tosiasian.
        Enkä ole missään vaiheessa väittänyt ettei yksikään afrikkalainen tekisi töitä, suuri enemmistö vaan ei...Ja ikivä kyllä täytyy sinulle nyt tämä kertoa, ne turistirysissä työskentelevät afrikkalaiset, joita olet nähnyt on todennäköisesti ollu eurooppalaisten( menikö nyt oikein?) hotellien, ravintoloiden yms omistajien palkkaamia, että saadaan vähän turisteille afrikkalaista tunnelmaa.


      • Ei muutosta tiedossa

        Ai niin ja ihan vaan tietoiskuna sinulle: Kyseessähän ei siis ole maa, vaan maanosa, joka koostuu useista valtioista.


      • 23+6
        Ei muutosta tiedossa kirjoitti:

        Kyllä olen käynyt Afrikassa. Tosin nämä suomesta tehtävät pakettimatkat johonkin afrikkalaiseen turistirysään ei tee kenestäkään vielä mitään Afrikan asiantuntiaa (ei edes sinusta). Olen myös opiskellut afrikkalaista kulttuuria. Opettaja oli loistava ja hän oli tosiaan matkustanut Afrikassa myös niissä köyhemmissä maissa ja tiesi mistä puhui. Hän oli hyvin ihastunut Afrikkaan, mutta tunnusti myös tämän tosiasian.
        Enkä ole missään vaiheessa väittänyt ettei yksikään afrikkalainen tekisi töitä, suuri enemmistö vaan ei...Ja ikivä kyllä täytyy sinulle nyt tämä kertoa, ne turistirysissä työskentelevät afrikkalaiset, joita olet nähnyt on todennäköisesti ollu eurooppalaisten( menikö nyt oikein?) hotellien, ravintoloiden yms omistajien palkkaamia, että saadaan vähän turisteille afrikkalaista tunnelmaa.

        Ahaa, minäkin käyn ansiotyössä, eikä minulla ole omaa yritystä. Olen siis töissä suomalaiselle/eurooppalaiselle organisaatiolle. Olenko jotenkin erityisen laiska tai huono ihminen?


      • Ei muutosta tiedossa
        23+6 kirjoitti:

        Ahaa, minäkin käyn ansiotyössä, eikä minulla ole omaa yritystä. Olen siis töissä suomalaiselle/eurooppalaiselle organisaatiolle. Olenko jotenkin erityisen laiska tai huono ihminen?

        No voi helvetti. Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta. Useimmista Afrikan maista ei juuri löydy yritteliäisyyttä, mitä tarvitaan, jotta valtio pystyisi kehittymään! Ja kyllä, kehitykseen vaikuttavat varmasti muutkin tekijät kuten esim. sukupuolten välinen tasa- arvo, mutta edellä mainittu on yksi merkittävä seikka.

        Myös työtä tekevä ihminen voi olla laiska tai huono ja päin vastoin. Eli katsoppa peiliin. Sieltä löydät ehkä parhaiten vastauksen kysymykseesi...


      • Jungle fever
        Ei muutosta tiedossa kirjoitti:

        No voi helvetti. Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta. Useimmista Afrikan maista ei juuri löydy yritteliäisyyttä, mitä tarvitaan, jotta valtio pystyisi kehittymään! Ja kyllä, kehitykseen vaikuttavat varmasti muutkin tekijät kuten esim. sukupuolten välinen tasa- arvo, mutta edellä mainittu on yksi merkittävä seikka.

        Myös työtä tekevä ihminen voi olla laiska tai huono ja päin vastoin. Eli katsoppa peiliin. Sieltä löydät ehkä parhaiten vastauksen kysymykseesi...

        Afrikassa tällä hetkellä monissa maissa talouskasvu on 5-7 prosenttia vuosittain. Suomen BKT sen sijaan kääntyi juuri laskuun. Tästä voimme päätellä että suomalaiset ovat laiskistuneet kun eivät saa taloutta kasvamaan kun taas ahkerat afrikkalaiset sen tekevät.


    • Yök Afrikka

      Mulle on ihan sama esim. kuinka monta afrikkalaista kuolee aidsiin. Ensinnäkin ne lisääntyy siellä kuin kanit ja miehet ja naiset levittävät aidsia sen minkä kerkiävät. Sitkö pitäisi tuollaisia ihmisiä auttaa, jotka eivät piittaa mistään mitään?

    • jeppejepjep

      Hitusen verran totuutta kyllä. Ongelma siellä afrikassa on ollut se, että täältä pohjosesta ollaan menty sinne tekemään asioita heidän puolestaan, sen sijaan että opetettais heitä tekemään ne samat asiat itse. Ja rahaa sinne sysätään todella paljon mutta missä se näkyy sitten, en tiedä.

    • "Afrikkalaiset ovat köyhiä koska eivät tee töitä."
      Afrikka on maailman toiseksi suurin maanosa. Sen pinta-ala on 30 065 000 km², joka on 20,3 % Maan maapinta-alasta. Afrikan yli miljardi asukasta. Kannattaisi hiukan tutustua edes joihinkin maihin tuossa maan osassa ja edes muutamiin ihmisiin siellä ennen kuin yleistää lapsellisia käsityksiään.
      Eipä suomalaistenkaan elämä avaudu kaikille afrikalaisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      733
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      125
      511
    Aihe