Totuus Afrikasta

Ei muutosta tiedossa

Afrikkalaiset ovat köyhiä koska eivät tee töitä. Ne vaan odottaa valmista ja että Eurooppalaiset tulee kaivamaan niille kaivon, vaikka voisivat sen ihan hyvin itsekin tehdä! Heidän kulttuurissa hupi tulee ennen työtä. Esim. joitain karnevaaleja saatetaan valmistella useita kuukausia. Voisiko tämänkin ajan käyttää hyödyllisemmin?! Poikkeuksia tietysti löytyy mutta tämä siis yleisesti ottaen..

11

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuto

      Mitä yrität viestittää ? Aah, nyt ymmärsin, omaa hölmöyttäsi.

      • Ei muutosta tiedossa

        Haha lueppa tuo oma viestisi ja mieti mitä se viestittää :D
        Kyllähän tuossa minun viestissäni selvästi kerrotaan että Afrikan köyhät olot johtuvat heidän erilaisesta elämän mentaliteetistaan. Ja tämähän on perua siirtomaa ajoilta, jolloin Eurooppalaiset omisti Afrikan maita ja afrikkalaiset olivat käytännössä muiden määräiltävissä ja holhouksen alaisina. Ehkä he ovat jämähtäneet siihen aikaan, sillä yritteliäisyyttä Afrikasta ei oikeen tahdo löytyä toisin kuin kaikkialta muualta maailmassa.


    • Kukahan se...

      Aloittaja ei ainakaan ole päässyt matkalle Afrikan maahan. Minä olen useasti, eikä siellä eurooppalaiset (tosiaan se kirjoitetaan pienellä) töitä tee, vaan ihan ihka oikeat afrikkalaiset.

      • Ei muutosta tiedossa

        Kyllä olen käynyt Afrikassa. Tosin nämä suomesta tehtävät pakettimatkat johonkin afrikkalaiseen turistirysään ei tee kenestäkään vielä mitään Afrikan asiantuntiaa (ei edes sinusta). Olen myös opiskellut afrikkalaista kulttuuria. Opettaja oli loistava ja hän oli tosiaan matkustanut Afrikassa myös niissä köyhemmissä maissa ja tiesi mistä puhui. Hän oli hyvin ihastunut Afrikkaan, mutta tunnusti myös tämän tosiasian.
        Enkä ole missään vaiheessa väittänyt ettei yksikään afrikkalainen tekisi töitä, suuri enemmistö vaan ei...Ja ikivä kyllä täytyy sinulle nyt tämä kertoa, ne turistirysissä työskentelevät afrikkalaiset, joita olet nähnyt on todennäköisesti ollu eurooppalaisten( menikö nyt oikein?) hotellien, ravintoloiden yms omistajien palkkaamia, että saadaan vähän turisteille afrikkalaista tunnelmaa.


      • Ei muutosta tiedossa

        Ai niin ja ihan vaan tietoiskuna sinulle: Kyseessähän ei siis ole maa, vaan maanosa, joka koostuu useista valtioista.


      • 23+6
        Ei muutosta tiedossa kirjoitti:

        Kyllä olen käynyt Afrikassa. Tosin nämä suomesta tehtävät pakettimatkat johonkin afrikkalaiseen turistirysään ei tee kenestäkään vielä mitään Afrikan asiantuntiaa (ei edes sinusta). Olen myös opiskellut afrikkalaista kulttuuria. Opettaja oli loistava ja hän oli tosiaan matkustanut Afrikassa myös niissä köyhemmissä maissa ja tiesi mistä puhui. Hän oli hyvin ihastunut Afrikkaan, mutta tunnusti myös tämän tosiasian.
        Enkä ole missään vaiheessa väittänyt ettei yksikään afrikkalainen tekisi töitä, suuri enemmistö vaan ei...Ja ikivä kyllä täytyy sinulle nyt tämä kertoa, ne turistirysissä työskentelevät afrikkalaiset, joita olet nähnyt on todennäköisesti ollu eurooppalaisten( menikö nyt oikein?) hotellien, ravintoloiden yms omistajien palkkaamia, että saadaan vähän turisteille afrikkalaista tunnelmaa.

        Ahaa, minäkin käyn ansiotyössä, eikä minulla ole omaa yritystä. Olen siis töissä suomalaiselle/eurooppalaiselle organisaatiolle. Olenko jotenkin erityisen laiska tai huono ihminen?


      • Ei muutosta tiedossa
        23+6 kirjoitti:

        Ahaa, minäkin käyn ansiotyössä, eikä minulla ole omaa yritystä. Olen siis töissä suomalaiselle/eurooppalaiselle organisaatiolle. Olenko jotenkin erityisen laiska tai huono ihminen?

        No voi helvetti. Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta. Useimmista Afrikan maista ei juuri löydy yritteliäisyyttä, mitä tarvitaan, jotta valtio pystyisi kehittymään! Ja kyllä, kehitykseen vaikuttavat varmasti muutkin tekijät kuten esim. sukupuolten välinen tasa- arvo, mutta edellä mainittu on yksi merkittävä seikka.

        Myös työtä tekevä ihminen voi olla laiska tai huono ja päin vastoin. Eli katsoppa peiliin. Sieltä löydät ehkä parhaiten vastauksen kysymykseesi...


      • Jungle fever
        Ei muutosta tiedossa kirjoitti:

        No voi helvetti. Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta. Useimmista Afrikan maista ei juuri löydy yritteliäisyyttä, mitä tarvitaan, jotta valtio pystyisi kehittymään! Ja kyllä, kehitykseen vaikuttavat varmasti muutkin tekijät kuten esim. sukupuolten välinen tasa- arvo, mutta edellä mainittu on yksi merkittävä seikka.

        Myös työtä tekevä ihminen voi olla laiska tai huono ja päin vastoin. Eli katsoppa peiliin. Sieltä löydät ehkä parhaiten vastauksen kysymykseesi...

        Afrikassa tällä hetkellä monissa maissa talouskasvu on 5-7 prosenttia vuosittain. Suomen BKT sen sijaan kääntyi juuri laskuun. Tästä voimme päätellä että suomalaiset ovat laiskistuneet kun eivät saa taloutta kasvamaan kun taas ahkerat afrikkalaiset sen tekevät.


    • Yök Afrikka

      Mulle on ihan sama esim. kuinka monta afrikkalaista kuolee aidsiin. Ensinnäkin ne lisääntyy siellä kuin kanit ja miehet ja naiset levittävät aidsia sen minkä kerkiävät. Sitkö pitäisi tuollaisia ihmisiä auttaa, jotka eivät piittaa mistään mitään?

    • jeppejepjep

      Hitusen verran totuutta kyllä. Ongelma siellä afrikassa on ollut se, että täältä pohjosesta ollaan menty sinne tekemään asioita heidän puolestaan, sen sijaan että opetettais heitä tekemään ne samat asiat itse. Ja rahaa sinne sysätään todella paljon mutta missä se näkyy sitten, en tiedä.

    • "Afrikkalaiset ovat köyhiä koska eivät tee töitä."
      Afrikka on maailman toiseksi suurin maanosa. Sen pinta-ala on 30 065 000 km², joka on 20,3 % Maan maapinta-alasta. Afrikan yli miljardi asukasta. Kannattaisi hiukan tutustua edes joihinkin maihin tuossa maan osassa ja edes muutamiin ihmisiin siellä ennen kuin yleistää lapsellisia käsityksiään.
      Eipä suomalaistenkaan elämä avaudu kaikille afrikalaisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3235
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2421
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1770
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1613
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1097
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      975
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      964
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      876
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      861
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      794
    Aihe