Tälläisestä asiasta kyse

dfasdffasdf

Haluaisin nyt kysyä tälläisestä asiasta. Tai oikeastaan keskustella, mutta tietysti omat tiedot vajaat, joten saa kertoa asian oikein laidan. Saa myös kertoa ja linkittää jos asiasta on keskusteltu etukäteen, jolloin voin siirtyä lukemaan sitä keskustelua ja kommentoida tarvittaessa sinne. Mielestäni niin parempi niin ei tule monia ketjuja aiheesta. Ja jos näin on niin silloin ylläpitokin voinee tarvittaessa tämän kirjoituksen poistaa, vai mikä on tapana ollut suomi24:llä? Muutamalla seuraamallani foormilla menetellään aina siten että jos aiheesta on jo keskustelu niin linkataan siihen ja alkuperäinen ketju lukitaan. Täällä SuomiKaksnelosella ei taida sellaista lukitusvaihtoehtoa olla? Tai en ainkaan ole nähnyt lukittuja ketjuja missään. Jos joku miettii että mikä on lukittu ketju niin se on sellainen että siihen ei voida kirjoittaa vastauksia, tämä siirtää keskustelun tehokkaasti linkattuun jo olemassa olevaan aiheeseen. Tämä on mielestäni fiksu tapa, koska joillain forumeilla olen myös nähnyt siten että lukitaan aihe ja sanotaan että aiheesta on jo keskustelua, käytä hakua. Mutta ei se haun käyttäminen ole aina niin helppoa, ainakaan kaikille. Pitää osata käyttää juuri oikeita hakusanoja. Suomen kieli on niin moninainen ja rikas että joskus oikean hakusanan löytäminen on vaikeaa. Jollain asialla voi olla monia nimiä ja vastaavasti joku sana voi tarkoittaa montaa eri asiaa.

17

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmä kysyjä ? ;)

      Mikä oli se asiasi?`Vai oliko keskusteluketjujen linkitys?

      • dfasdffasdf

        Asia ei varsinaisesti ollut linkitys eikä foorumikäyttäytyminen, jotenkin jäin nyt siitä jaarittelemaan liian pitkäksi aikaa. Vaikka kyllä kai niinkin voidaan sanoa että foorumikäyttäytyminen ja ketjuihin vastailu ynnä muu on sinällään nykyajan etikettiä sekin? Onkohan siitä julkaistu mitään esimerkiksi käytöksen kultaisessa kirjassa. Joskus tuntuu että ihmiset kyllä tietävät että missä kädessä pidetään haarukkaa ja veistä, mutta sellaisia asioita ei tiedetä että miten on sovelisasta vastata esimerkiksi jonkun ystävälliseen mutta julkiseen tiedusteluun keskustelupalstalla. Mielestäni keskusteluetikettiin tulisi panostaa, koska keskustelupalstoja voi lukea kuka tahansa ja epäkohteliaisuus voi loukata kerralla hyvin suurta ihmismäärää. Jos nyt ajatellaan perinteisiä kutsuja joissa joku tekee etiketin vastaisen teon, esimerkiksi käyttämällä väärää haarukkaa silloin kun ei pitäisi, niin tämän asian huomaa pöydässä hänen vastakkainen pöytäkaverinsa, sekä välittömäsi vieressään istuvat. Huomaako vieressä istuvan vieressä istuva? En tiedä, ehkä johtuu kutsujen luonteesta, saattaa huomata. Sanotaan nyt että rikkeen huomaa maksimissaan viisi ihmistä, tämä siis optimiolosuhteissa (valaistus ym.). Mutta jos joku töppää keskusteluareenalla, esim. täällä suosituimmat tekstit luettu 12000 kertaa ja ylikin. Siinä tulee loukanneeksi helposti pientä kaupungillista ihmisiä. Miettikääs, Kankaanpään kokoinen kaupunki ja kaikki pahoittavat mielensä. Toki keskustelupalstalla pahoittavat eripuolilla Suomea, mutta samasta aiheesta ja osittain tietämättä toisistaan. Mutta se onkin osittain pahempi asia. Jos nyt esimerkiksi Kankaanpääläiset pahoittaisivat mielensä saman aikaisesti jostain asiasta, olisi kollektiivisuus heidän puolellaan, vertaistukea löytyisi heti, koska kaikki muut tietäisivät asian. Mutta jos pahoitat mielesi keskustelukanavalla, tulee eteen se ongelma että et tunne muita ja ainoa keino purkaa on se että kirjoitat vihaisen vastineen. Mutta vihainen vastine taas voi olla huono jos ei suutuksissaan ajattele, voi loukata, myös sellaista joka ei osallinen alkuperäiseen loukkaukseen. Vaikeita ovat mielestäni etikettiasiat nykyään, eikä nykytekniikka välttämättä niitä helpota, ehei, tuo vain uusia ongelmia :-/


      • Mitä?
        dfasdffasdf kirjoitti:

        Asia ei varsinaisesti ollut linkitys eikä foorumikäyttäytyminen, jotenkin jäin nyt siitä jaarittelemaan liian pitkäksi aikaa. Vaikka kyllä kai niinkin voidaan sanoa että foorumikäyttäytyminen ja ketjuihin vastailu ynnä muu on sinällään nykyajan etikettiä sekin? Onkohan siitä julkaistu mitään esimerkiksi käytöksen kultaisessa kirjassa. Joskus tuntuu että ihmiset kyllä tietävät että missä kädessä pidetään haarukkaa ja veistä, mutta sellaisia asioita ei tiedetä että miten on sovelisasta vastata esimerkiksi jonkun ystävälliseen mutta julkiseen tiedusteluun keskustelupalstalla. Mielestäni keskusteluetikettiin tulisi panostaa, koska keskustelupalstoja voi lukea kuka tahansa ja epäkohteliaisuus voi loukata kerralla hyvin suurta ihmismäärää. Jos nyt ajatellaan perinteisiä kutsuja joissa joku tekee etiketin vastaisen teon, esimerkiksi käyttämällä väärää haarukkaa silloin kun ei pitäisi, niin tämän asian huomaa pöydässä hänen vastakkainen pöytäkaverinsa, sekä välittömäsi vieressään istuvat. Huomaako vieressä istuvan vieressä istuva? En tiedä, ehkä johtuu kutsujen luonteesta, saattaa huomata. Sanotaan nyt että rikkeen huomaa maksimissaan viisi ihmistä, tämä siis optimiolosuhteissa (valaistus ym.). Mutta jos joku töppää keskusteluareenalla, esim. täällä suosituimmat tekstit luettu 12000 kertaa ja ylikin. Siinä tulee loukanneeksi helposti pientä kaupungillista ihmisiä. Miettikääs, Kankaanpään kokoinen kaupunki ja kaikki pahoittavat mielensä. Toki keskustelupalstalla pahoittavat eripuolilla Suomea, mutta samasta aiheesta ja osittain tietämättä toisistaan. Mutta se onkin osittain pahempi asia. Jos nyt esimerkiksi Kankaanpääläiset pahoittaisivat mielensä saman aikaisesti jostain asiasta, olisi kollektiivisuus heidän puolellaan, vertaistukea löytyisi heti, koska kaikki muut tietäisivät asian. Mutta jos pahoitat mielesi keskustelukanavalla, tulee eteen se ongelma että et tunne muita ja ainoa keino purkaa on se että kirjoitat vihaisen vastineen. Mutta vihainen vastine taas voi olla huono jos ei suutuksissaan ajattele, voi loukata, myös sellaista joka ei osallinen alkuperäiseen loukkaukseen. Vaikeita ovat mielestäni etikettiasiat nykyään, eikä nykytekniikka välttämättä niitä helpota, ehei, tuo vain uusia ongelmia :-/

        Mitä vittua sinä horiset???

        Vinkki sinulle: kun rassaat korvaasi Topz-puikolla ja tunnet että jokin ottaa vastaan niin silloin kannattaa LOPETTAA. Sinä nähtävästi olet työntänyt puikon liian syvälle.


      • dfasdffasdf
        Mitä? kirjoitti:

        Mitä vittua sinä horiset???

        Vinkki sinulle: kun rassaat korvaasi Topz-puikolla ja tunnet että jokin ottaa vastaan niin silloin kannattaa LOPETTAA. Sinä nähtävästi olet työntänyt puikon liian syvälle.

        Tämä nimimerkin Mitä? vastaus kuvannee hyvin sitä mitä tarkoitin. Verkkokeskustelussa on niin helppo loukata toista ihmistä. Tässäkin oli tarkoituksena olla ilmeisesti jotenkin hauska vihjaamalla että minä, aloittaja, olisin jotenkin aivovammainen ja aiheuttanut itse tuon vamman. Voin nyt kuitenkin kertoa että omaan todennäköisesti korkeamman älykkyysosamäärän kuin sinä, minulla ei ole havaittu aivovammaa. Päätäni kyllä tutkittiin nuorena paljon. Kävin kuvauksissa ja minulta otettiin aivosähkökäyrät, näistä ei löytynyt mitään vikaa. Eli minulla on olemassa dokumentit siitä että pääni on kunnossa. En luonnollisestikaan aio esittää näidä dokumentteja tässä keskustelussa koska silloin paljastaisin henkilöllisyyteni, enkä halua sitä tehdä. Mielestäni tässä on verkkokeskustelun yksi ongelma, anonyymiteetti. Se toisaalta antaa hyvän suojan tiedustella asioita joita ei omana itsenään, siis nimellisenä, uskaltaisi tiedustella. Mutta toisaalta sen suojista on niin helppo toista sitten nälviä. Ei ole riskiä siitä että tulisi seuraamuksia.


      • Kiitos
        dfasdffasdf kirjoitti:

        Asia ei varsinaisesti ollut linkitys eikä foorumikäyttäytyminen, jotenkin jäin nyt siitä jaarittelemaan liian pitkäksi aikaa. Vaikka kyllä kai niinkin voidaan sanoa että foorumikäyttäytyminen ja ketjuihin vastailu ynnä muu on sinällään nykyajan etikettiä sekin? Onkohan siitä julkaistu mitään esimerkiksi käytöksen kultaisessa kirjassa. Joskus tuntuu että ihmiset kyllä tietävät että missä kädessä pidetään haarukkaa ja veistä, mutta sellaisia asioita ei tiedetä että miten on sovelisasta vastata esimerkiksi jonkun ystävälliseen mutta julkiseen tiedusteluun keskustelupalstalla. Mielestäni keskusteluetikettiin tulisi panostaa, koska keskustelupalstoja voi lukea kuka tahansa ja epäkohteliaisuus voi loukata kerralla hyvin suurta ihmismäärää. Jos nyt ajatellaan perinteisiä kutsuja joissa joku tekee etiketin vastaisen teon, esimerkiksi käyttämällä väärää haarukkaa silloin kun ei pitäisi, niin tämän asian huomaa pöydässä hänen vastakkainen pöytäkaverinsa, sekä välittömäsi vieressään istuvat. Huomaako vieressä istuvan vieressä istuva? En tiedä, ehkä johtuu kutsujen luonteesta, saattaa huomata. Sanotaan nyt että rikkeen huomaa maksimissaan viisi ihmistä, tämä siis optimiolosuhteissa (valaistus ym.). Mutta jos joku töppää keskusteluareenalla, esim. täällä suosituimmat tekstit luettu 12000 kertaa ja ylikin. Siinä tulee loukanneeksi helposti pientä kaupungillista ihmisiä. Miettikääs, Kankaanpään kokoinen kaupunki ja kaikki pahoittavat mielensä. Toki keskustelupalstalla pahoittavat eripuolilla Suomea, mutta samasta aiheesta ja osittain tietämättä toisistaan. Mutta se onkin osittain pahempi asia. Jos nyt esimerkiksi Kankaanpääläiset pahoittaisivat mielensä saman aikaisesti jostain asiasta, olisi kollektiivisuus heidän puolellaan, vertaistukea löytyisi heti, koska kaikki muut tietäisivät asian. Mutta jos pahoitat mielesi keskustelukanavalla, tulee eteen se ongelma että et tunne muita ja ainoa keino purkaa on se että kirjoitat vihaisen vastineen. Mutta vihainen vastine taas voi olla huono jos ei suutuksissaan ajattele, voi loukata, myös sellaista joka ei osallinen alkuperäiseen loukkaukseen. Vaikeita ovat mielestäni etikettiasiat nykyään, eikä nykytekniikka välttämättä niitä helpota, ehei, tuo vain uusia ongelmia :-/

        Jatkossa kannattaisi (nettikirjoittelussakin) panostaa tekstin ulkonäköön, kappalejakoon, oleellisen esittämiseen ja epäolennaisen ja toiston karsimiseen.
        Vaikka ÄO olisi 200.


      • dfasdffasdf
        Kiitos kirjoitti:

        Jatkossa kannattaisi (nettikirjoittelussakin) panostaa tekstin ulkonäköön, kappalejakoon, oleellisen esittämiseen ja epäolennaisen ja toiston karsimiseen.
        Vaikka ÄO olisi 200.

        Olet oikeassa. Kirjoittamisen laatu, virheettömyys ja ulkonäkö ovat netissä sellaisia asioita jotka kuuluvat myös etiketin alle. Kannattaa huomioida toiset kirjoittamalla mahdollisimman hyvää tekstiä. Valitettavasti minä en ole kiellellisesti erityisen lahjakas, joten tekstini saattaa ollaa joskus vähän vaikealukuistakin. Älykkyyteni tulee esiin enemmän matemaattisella puolella sekä avaruudellista hahmottamista vaativissa tehtävissä. Miten sinusta minun pitäisi menetellä? Jos tekstini on huonoa niin pitäisikö minun vaieta, seurata keskustelua ulkopuolelta puuttumatta siihen? Mielestäni myös meillä kielellisesti lahjattomilla pitää silti olla oikeus keskusteluun, vaatiihan sananvapauskin sitä. Vai pitäisikö minun aina varoittaa erikseen että tekstini voi olla huonolukuista, olla aina vähän niinkuin pahoillaan? Mielestäni sekin on syrjivää, huonompikykyisten pitäisi aina olla pyytämässä anteeksi, ei oikein sopivaa mielestäni? Jos joku ei tahallaan toisia loukkaa tekstillään niin mielstäni pitäisi saada mielipiteensä ilmaista, vaikkakin sitten huonompilaatuisesti argementoiden. Tämä on minun mielipiteeni asiasta.


      • Prohva
        dfasdffasdf kirjoitti:

        Olet oikeassa. Kirjoittamisen laatu, virheettömyys ja ulkonäkö ovat netissä sellaisia asioita jotka kuuluvat myös etiketin alle. Kannattaa huomioida toiset kirjoittamalla mahdollisimman hyvää tekstiä. Valitettavasti minä en ole kiellellisesti erityisen lahjakas, joten tekstini saattaa ollaa joskus vähän vaikealukuistakin. Älykkyyteni tulee esiin enemmän matemaattisella puolella sekä avaruudellista hahmottamista vaativissa tehtävissä. Miten sinusta minun pitäisi menetellä? Jos tekstini on huonoa niin pitäisikö minun vaieta, seurata keskustelua ulkopuolelta puuttumatta siihen? Mielestäni myös meillä kielellisesti lahjattomilla pitää silti olla oikeus keskusteluun, vaatiihan sananvapauskin sitä. Vai pitäisikö minun aina varoittaa erikseen että tekstini voi olla huonolukuista, olla aina vähän niinkuin pahoillaan? Mielestäni sekin on syrjivää, huonompikykyisten pitäisi aina olla pyytämässä anteeksi, ei oikein sopivaa mielestäni? Jos joku ei tahallaan toisia loukkaa tekstillään niin mielstäni pitäisi saada mielipiteensä ilmaista, vaikkakin sitten huonompilaatuisesti argementoiden. Tämä on minun mielipiteeni asiasta.

        Jaksoin lukea avausta tähän asti: "Saa myös kertoa ja linkittää jos asiasta on keskusteltu etukäteen, jolloin voin siirtyä lukemaan sitä keskustelua ja kommentoida tarvittaessa sinne."

        Pitäisikö sinun hiukan miettiä sanavalintojasi, eikä antaa tekstin tulla ihan ajatuksenvirtana? "Etukäteen", heh, tarkoitit varmaan aiemmin, aikaisemmin.

        Väärät sanavalintasi tekevät tekstistäsi käsittämätöntä puppua, jota ei viitsi lukea. Jos sinulla on dysfasia, tee kirjoittamastasi tekstistä luonnos ja lue se uudelleen seuraavana päivänä. Tämä on hyvä neuvo.


      • hoi-ta-ja
        dfasdffasdf kirjoitti:

        Olet oikeassa. Kirjoittamisen laatu, virheettömyys ja ulkonäkö ovat netissä sellaisia asioita jotka kuuluvat myös etiketin alle. Kannattaa huomioida toiset kirjoittamalla mahdollisimman hyvää tekstiä. Valitettavasti minä en ole kiellellisesti erityisen lahjakas, joten tekstini saattaa ollaa joskus vähän vaikealukuistakin. Älykkyyteni tulee esiin enemmän matemaattisella puolella sekä avaruudellista hahmottamista vaativissa tehtävissä. Miten sinusta minun pitäisi menetellä? Jos tekstini on huonoa niin pitäisikö minun vaieta, seurata keskustelua ulkopuolelta puuttumatta siihen? Mielestäni myös meillä kielellisesti lahjattomilla pitää silti olla oikeus keskusteluun, vaatiihan sananvapauskin sitä. Vai pitäisikö minun aina varoittaa erikseen että tekstini voi olla huonolukuista, olla aina vähän niinkuin pahoillaan? Mielestäni sekin on syrjivää, huonompikykyisten pitäisi aina olla pyytämässä anteeksi, ei oikein sopivaa mielestäni? Jos joku ei tahallaan toisia loukkaa tekstillään niin mielstäni pitäisi saada mielipiteensä ilmaista, vaikkakin sitten huonompilaatuisesti argementoiden. Tämä on minun mielipiteeni asiasta.

        Tekstisi on kielellisesti oikein hyvää, mutta asia häviää, lauseita tulee niin paljon. Ja tuo kappalejako todellakin helpottaisi lukemista. Valitettavasti ihmiset yleensä jättää lukematta tuollaiset pitkät pötkökirjoitukset, vaikka juttu olisi miten tärkeä.


      • dfasdffasdf
        Prohva kirjoitti:

        Jaksoin lukea avausta tähän asti: "Saa myös kertoa ja linkittää jos asiasta on keskusteltu etukäteen, jolloin voin siirtyä lukemaan sitä keskustelua ja kommentoida tarvittaessa sinne."

        Pitäisikö sinun hiukan miettiä sanavalintojasi, eikä antaa tekstin tulla ihan ajatuksenvirtana? "Etukäteen", heh, tarkoitit varmaan aiemmin, aikaisemmin.

        Väärät sanavalintasi tekevät tekstistäsi käsittämätöntä puppua, jota ei viitsi lukea. Jos sinulla on dysfasia, tee kirjoittamastasi tekstistä luonnos ja lue se uudelleen seuraavana päivänä. Tämä on hyvä neuvo.

        Aivan, tarkoitin että aikaisemmin. Olisin voinut kirjoittaa myös aiemmin. Mutta sinäkin ymmärsit asian kuitenkin tuosta etukäteen ilmaisusta, vaikka asia sinua huvittikin. Nyt ilmeisesti pidät minua ihan naurun alaisena kun et viitsinyt pidemmälle lukea viestiäni. Pahoittelen huonoa sananvalintaa, olisi pitänyt osata, mutta aina ei kaikki kykene, jos on tärkeä asia tulee innoissaan kirjoitettua nopeasti. En voi mitään. Ei tällä iällä kuitenkaan takaisin kouluunkaan voi, sitä paitsi olen aika korkealle koulutettu jo valmiiksi, voisivat peruskoulussa ihmetellä. Päivän viive voi olla liikaa jos on dynaamisena käyvä keskustelu, voi tyrehtyä tai joku kirjoittaa väliin jolloin ei enää järkeä vastata. Ennenvanhaan oli toisin kun käytiin kirjeenvaihtoa. Saattoi harkita sanansa, nykyään pitää vastata heti tai muuten vastaus on jo myöhässä.


      • Prohva
        dfasdffasdf kirjoitti:

        Aivan, tarkoitin että aikaisemmin. Olisin voinut kirjoittaa myös aiemmin. Mutta sinäkin ymmärsit asian kuitenkin tuosta etukäteen ilmaisusta, vaikka asia sinua huvittikin. Nyt ilmeisesti pidät minua ihan naurun alaisena kun et viitsinyt pidemmälle lukea viestiäni. Pahoittelen huonoa sananvalintaa, olisi pitänyt osata, mutta aina ei kaikki kykene, jos on tärkeä asia tulee innoissaan kirjoitettua nopeasti. En voi mitään. Ei tällä iällä kuitenkaan takaisin kouluunkaan voi, sitä paitsi olen aika korkealle koulutettu jo valmiiksi, voisivat peruskoulussa ihmetellä. Päivän viive voi olla liikaa jos on dynaamisena käyvä keskustelu, voi tyrehtyä tai joku kirjoittaa väliin jolloin ei enää järkeä vastata. Ennenvanhaan oli toisin kun käytiin kirjeenvaihtoa. Saattoi harkita sanansa, nykyään pitää vastata heti tai muuten vastaus on jo myöhässä.

        Kyllä, ymmärsin, mutta jouduin lukemaan tekstiäsi pariin otteeseen, ennenkuin edes sen alkuosio alkoi avautua. Tälläinen turhauttaa ja siirryn helposti toiseen keskusteluun.

        Kappalejaot auttaisivat asiaa ja tekstin lyhentäminen. Minua ei niinkään haittaa, jos kankaanpääläiset on kirjoitettu isolla tai pilkut puuttuvat. Kirjoitusvirheet eivät siis haittaa niin paljon kuin väärät sanavalinnat.


      • Ih-met-te-le-vä?
        hoi-ta-ja kirjoitti:

        Tekstisi on kielellisesti oikein hyvää, mutta asia häviää, lauseita tulee niin paljon. Ja tuo kappalejako todellakin helpottaisi lukemista. Valitettavasti ihmiset yleensä jättää lukematta tuollaiset pitkät pötkökirjoitukset, vaikka juttu olisi miten tärkeä.

        Olisit voinut kirjoittaa, että MIELESTÄNI tekstisi on kielellisesti oikein hyvää...koska faktahan tuo ei ole. :)

        Minun mIelestäni teksti oli kielellisesti ala-arvoista, mutta sisällöltään melko hyvää.


      • Mm-
        Ih-met-te-le-vä? kirjoitti:

        Olisit voinut kirjoittaa, että MIELESTÄNI tekstisi on kielellisesti oikein hyvää...koska faktahan tuo ei ole. :)

        Minun mIelestäni teksti oli kielellisesti ala-arvoista, mutta sisällöltään melko hyvää.

        No olipa tässäkin aloitus, mikä se kysymys on?? Ja opettelisiko aloittaja tosiaan käyttämään sitä kappalejakoa, ei tuollaista tekstiä kukaan jaksa lukea!


    • Ihmetys

      Miten kirjoitus liittyy aiheeseen "ruoka ja juoma"?

      • dfasdffasdf

        Enemmän asia liittyykin asiaan Etiketti ja käytöstavat. Jostain syystä nyt on Suomi24:llä niin että käytöstavat on oudosti linkitetty ruokaan ja juomaan. Ei sinänsä outoa, kyllähän ruoka ja juomakulttuuriin kuuluu käytöstavat olennaisesti, ruoka ja juomakulttuurissa se korostuu että käyttäydytään hyvin, ruokapöydässä on niin helppo pilata muiden hetki jos käyttäytyy huonosti, helpompi kuin muualla. Osa ihmisistä on herkkiä ja ovat erityisen herkkiä mm. siitä mitä asioita ruokapöydässä käsitellään, jos lipeää väärään aiheeseen niin voi ruokahalu mennä tai voivat tulla jopa huonovointiseksi. Mutta mielestäni käytökseen, etikettiin ja hyviin tapoihin kuuluu muutkin kuin ruokailu ja juomailutilanteet. Onko Suomi24sessa joku yleinen palsta tälle keskustelulle, vai voiko tätä palstaa käyttää yleiseen käyttäytymiskeskusteluun vaikkei kyseessä olisikaan ruokailutilanne?


    • En hoksaa asiaa

      Olenko ainoa kuka on nyt vähän pihalla?

      • mind map

        No et koska eihän tuosta ap:n hölynpölystä tajua yhtään mitään, ei ees sitä mikä oli kysymys. Eikä tommosia jaarituksia jaks lukea ajatuksen kanssa, korheintaan vilkasta että jaahas


    • tfvugjikolåp

      Hittoako tuo aloittaja horisee ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1529
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1153
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1029
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1028
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      5
      903
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      882
    Aihe