Matkustus Phuketissa (Patong - Kata)?

Mirjame

Olisi 2 viikon reissulla kaksi tukikohtaa (Patong & Kata Beach) joiden väliä tulisi reissattua ainakin seitsemänä päivänä. Mitä maksavat TukTukit ja Taxit ko. välillä? Entäpä kulkeeko välillä ollenkaan busseja?

Ilmeisesti skootterin vuokraus olisi halvin, mutta emme oikein tiedä uskaltaako tuota matkaa ajella...

27

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karonilla useasti olleet

Bussi maksaa noin 50bath sivu ja kulkevat useasti...paikallinen lava auto jonka voi pysäyttää lennosta...värikkäästi maalattu ja edessä lukee minkä rantojen kautta kulkee...tuktukin saatii 400bath sivu ei sekään kallis.myös pitkähäntäveneillä voi matkata rantojen välillä....sovi hinta etukäteen.bussitaksa vakio ...

• Eipäeipä

Mielestäni Kata-Patong väliä ei nimenomaan pysty matkaamaan suoraan bussilla, vaan bussi kulkee Kata-Karon- Phuket Town ja sieltä taas toinen bussi kulkee Patong- Kamala- Surin jne. Eli bussi matka kestää kauan.

Tämä on ilmeisesti juurikin tuktuk-kartellien aikaan saannos, ettei suoraa kulkuyhteyttä bussilla muihin rantoihin ole.

• useasti thaimaassa ollee

Ne songthawt kulki Phuket town kautta...me jäätiin aina pois välillä ja vaihdettiin toiseen matkustaessamme kata-patong.ei se matka kovin kauan kestänyt....mutta ne on paikallisliikenne busseja...ja jos lomalla onko kiire....mutta ei ne tosiaan ole pikavuoroja suoraan ...

• Piansinnetaas

Tuskimpa se nyt mistään kiireestä on kyse, mutta kovinkaan monilla ensikertaisilla ei varmaan ole saari ihan niin hanskassa että tietäisivät missä kohtaa pitää hypätä kyydistä, jotta pääsee sitten taas hyppäämään seuraavaan bussiin, joka vie perille.

Kannattaa aina mainita tälläiset bussin vaihdot, kun ensikertalaisille antaa vinkkejä.

• errrut

Ainoa järkevä ja myös halvin vaihtoehto on skootterin tai auton vuokraus. Ei tarvii bussiaikatauluja kytätä ja tuktukit on törkyhintasia. Phuketin liikenne on melko rauhallista.

• taksilla vaan

ei mitään järkeä alkaa nyt vuokrata autoa tai mopoa...taksit ovat lähes ilmaisia ja niitä on....kaikkea sitä edes ehdotetaan....liikenne on todella kauheaa ja vielä tuo vasenpuoleinen tekee siitä todella hankalan....

• Taksitko ilmaisia
        taksilla vaan kirjoitti:

ei mitään järkeä alkaa nyt vuokrata autoa tai mopoa...taksit ovat lähes ilmaisia ja niitä on....kaikkea sitä edes ehdotetaan....liikenne on todella kauheaa ja vielä tuo vasenpuoleinen tekee siitä todella hankalan....

Phuketissa taksit ei todellakaan ole lähes ilmaisia , ei todellakaan verrattuna muun thaimaan hintoihin. Minulla meni Pattayalla kuukauden aikana 100 thb taksirahaa (lavataksi eli phuketin nk tuk tuk) hinta on 10 thb kyyti.

• onsehurjaa

jaa rauhallista, hahhah ihan kauheeta. En ikimaailmassa menis millään skootterilla. Nähtiin kaksikin aika pahaa skootterikolaria, toinen tuolla rauhalliseksi kustumallasi rantakadulla ja toinen Phuket Towniin mentäessä. Ensimmäisessä kolarissa skootterikuski laski tonnin seteleita hurjannäköiselle tuktuk-kuskille ja toisessa kolarissa tais olla aikas hiljainen kaveri?

• ??????????????

Siis mitä sä höpötät, skootteri on ainut oikea tapa liikkua Phuketissa ja Pattayalla.
        Liikenteeessä ei ole mitään ihmeellistä.
        saatta tosin auttaa, että olen tervejärkinen, en ryyppää ja kotimaassa harrasteajokkina zzr 1100.

• Piansinnetaas

Juu taitaa errut:in Phuket olla ihan jossain muualla päin maailmaa.. Liikenteen sekaan ei kannata suin päin ryykätä. Mekin olimme kolme reissua tehneet ennen kuin ekaa kertaa skootteria vuokrasimme ja silloinkin eka viikko treenattiin Koh Changin rauhassa , ennen Phuketin kaaokseen uskaltautumista.

Tuolla tavoin kyllä saa reissusta ihan erilailla irti, mutta se ei silti ole suositeltavaa. Sen verran on suuret riskit tuossakin.

• errrut

No se patongin liikenne saattaa tuntua kaoottiselta, jos on tottunut ajelemaan vaan jossain impivaarassa. Patongin ja yleensäkin Phuketin liikenne on tosi easy. Tietysti jos ei ole koskaan 2-pyöräsellä ajanut, niin parempi pysyä jalkamiehenä. Luulisi tosin, että jokaikinen mies pärjää tuolla skootterin puikoissa jos ei ihan tumpelo ole.

• henki kallis
        errrut kirjoitti:

No se patongin liikenne saattaa tuntua kaoottiselta, jos on tottunut ajelemaan vaan jossain impivaarassa. Patongin ja yleensäkin Phuketin liikenne on tosi easy. Tietysti jos ei ole koskaan 2-pyöräsellä ajanut, niin parempi pysyä jalkamiehenä. Luulisi tosin, että jokaikinen mies pärjää tuolla skootterin puikoissa jos ei ihan tumpelo ole.

täyttä potaskaa...liikenne on kaikkea muuta kuin easya....lopeta jo ja käy katsomassa... joskus....ja ulkomaalainen on aina syyllinen jos jotain sattuu...

• ...KV ajokortti
        henki kallis kirjoitti:

täyttä potaskaa...liikenne on kaikkea muuta kuin easya....lopeta jo ja käy katsomassa... joskus....ja ulkomaalainen on aina syyllinen jos jotain sattuu...

Niin ulkomaalainen on syyllinen JOS EI OLE kansainvälistä ajokorttia, sehän on sama kuin ajaisi ilman ajokorttia. Suomen EU ajokortti ei kelpaa thaimaassa. Kokemusta on, ilman sakkoja selvisin kun en ollut syyllinen ja oli kansainvälinen ajokortti. Kyseessä oli tilanne jossa vuokraamani auton perään ajettiin tietulli pisteessä.

• Piansinnetaas

No vaikka me ollaan asuttu nyt 4 4 vuotta helsingissä ja siinä välissä 3 vuotta malagassa niin ei siltikään ollut intoa painella suin päin skootterin selkään. Ensin muutama reissu seurailtiin liikennettä ja kun se, ja lähialueet tuli tutuiksi, vuokrattiin vasta skootteri.
      Toki meillä on kaksi lasta, mikä tietenkin vaikuttaa harkintaan.

En kuitenkaan missään nimessä suosittele sokeasti vain hyppäämään skootterin puikkoihin ilman että ensin hieman tutustuu paikalliseen liikenne kulttuuriin, tai jos ei ole aiempaa kokemusta tuollaisesta liikenteestä. Kuten ei suosittele mikään virallinenkaan taho.

• cbr900rr

Kukin tyylillään ja toiset on arempia ihmisiä ja toisilta liikenteen sekaan sujahtaminen käy luonnostaan. Lasten kanssa tietysti kannattaa olla varovainen. Oma muksu tottunut olemaan mp:n kyydissä pienestä asti niin ei muuta ongelmaa kun tyttö meenaa nukahtaa skootterin kyydissä, jos pitempään ajetaan. Itse kun saavuin ensimmäistä kertaa Patongille, marssin heti vuokraamoon ja otin moottoripyörän alle. Siitä vaan suoraan liikenteen sekaan, ei sitä liikennettä sivusta seuraamalla opi. Rohkeesti vaan, ehkä se näyttää pahemmalta nitä se todellisuudessa on. Autolla on vaikeampi mun mielestä ajella tuolla vasemman puoleisessa liikenteessä, kun kaikki hallintalaitteet toimii väärinpäin.

• heh heh

miten niin toimii väärinpäin? Kyllä se ratti ja polkimet toimii ihan samoin vaikka ovatkin oikealla puolella...mitä oikein tarkoitat?

• cbr900rr
        heh heh kirjoitti:

miten niin toimii väärinpäin? Kyllä se ratti ja polkimet toimii ihan samoin vaikka ovatkin oikealla puolella...mitä oikein tarkoitat?

Tarkoitin vilkkuja ja pyyhkimiä. Alkuun aina kun piti laittaa vilkkua päälle niin laitoin pyyhkimet, sekä vilkku ylös, vilkuttaa vas. eikä oikea. Tottakait polkimet ja vaihteet toimii normaalisti.

• mietikää nyt
        cbr900rr kirjoitti:

Tarkoitin vilkkuja ja pyyhkimiä. Alkuun aina kun piti laittaa vilkkua päälle niin laitoin pyyhkimet, sekä vilkku ylös, vilkuttaa vas. eikä oikea. Tottakait polkimet ja vaihteet toimii normaalisti.

ei siellä kukaan mitään vilkkuja käytä ja minun niitä pyyhkiöitä tarvitaan....joutavat kuten lämmityslaite myös...eikä mopossa ole edes pyyhkijöitä...vilkku kuten täälläkin...ylös oik ja alas vasen....taksit ja tuk tuk ovat lähes ilmaisia ja viikon autonvuokralla ajaa samat ajot taksilla...ja kuski mukana koko ajan...

• Pyyhkimet
        mietikää nyt kirjoitti:

ei siellä kukaan mitään vilkkuja käytä ja minun niitä pyyhkiöitä tarvitaan....joutavat kuten lämmityslaite myös...eikä mopossa ole edes pyyhkijöitä...vilkku kuten täälläkin...ylös oik ja alas vasen....taksit ja tuk tuk ovat lähes ilmaisia ja viikon autonvuokralla ajaa samat ajot taksilla...ja kuski mukana koko ajan...

Kyllä sateisessa phuketissa pyyhkimiä tarvitaan

• riskiryhmä

Liikenneonnettomuudet on suurin kuolinsyy tuolla saarella ja eniten sattuu pahoja onnettomuuksia juuri skootterikuskeille, mutta jos on varma hyvästä onnestaan niin varmaan on ihan hyväkin liikkumismuoto?

• cbr900rr

Noh, olen sitten ilmeisen onnekas, kun 15 vuoden aika parillakymmenellä Thaimaan reissulla tuhansia kilometrejä takana Phuket, Pattaya, Chiang Mai, Khon Kaen ja muutama pienempi paikka. Lotossa en ole kyllä koskaan voittanut...: (

• 28. kertaa
        cbr900rr kirjoitti:

Noh, olen sitten ilmeisen onnekas, kun 15 vuoden aika parillakymmenellä Thaimaan reissulla tuhansia kilometrejä takana Phuket, Pattaya, Chiang Mai, Khon Kaen ja muutama pienempi paikka. Lotossa en ole kyllä koskaan voittanut...: (

aivan älytöntä ajaa Thaimaassa itse...viikon vuokralla saa taksin kuskineen eikä maksa sitäkään....lomalla ei ajella mopolla eikä autolla...ei ainakaan Thaimaassa....

• hah hah naurattaa
        28. kertaa kirjoitti:

aivan älytöntä ajaa Thaimaassa itse...viikon vuokralla saa taksin kuskineen eikä maksa sitäkään....lomalla ei ajella mopolla eikä autolla...ei ainakaan Thaimaassa....

muka 28. kertaa käynyt eikä mopolla uskalla ajaa thaimaassa.

• cbr900rr
        28. kertaa kirjoitti:

Itse taidat olla älytön. Viikon skootterivuokra n. 1000thb. Ajele sinä haisevassa taksissa ja neuvottele kuskin kanssa taksasta. Minä päästelen skootterilla tai mp:llä mihin huvittaa ilman aikatauluja ja nautin samalla raittiista ilmasta ja auringonpaisteesta. Saattaa siinä tietysti vahingossa ruskettua liikaa, jos ilman paitaa ajelee, mutta sepä ei minua haittaa.

• Mopo paras
        cbr900rr kirjoitti:

Itse taidat olla älytön. Viikon skootterivuokra n. 1000thb. Ajele sinä haisevassa taksissa ja neuvottele kuskin kanssa taksasta. Minä päästelen skootterilla tai mp:llä mihin huvittaa ilman aikatauluja ja nautin samalla raittiista ilmasta ja auringonpaisteesta. Saattaa siinä tietysti vahingossa ruskettua liikaa, jos ilman paitaa ajelee, mutta sepä ei minua haittaa.

Ajeltiin skootterilla Karon/Kata/Patong ja hyvin meni. Liikennettä paljon mut sekaan sopi. Paikalliset osaa antaa tietä ja väistää, ainut vaara turistit. Nähtiin vain yksi mopokolari. Autolla siellä ei pääse mihinkään.

• matkalla nyt

Mitä mahtais maksaa auton kuskin tai taxin vuokraaminen koko päiväksi? Onko kellään kokemusta?

• jackyl96

hitto teidän juttuja! Patongin liikenne on välillä easy mut toisinaan melko kaottista ,koska paljon turisteja eri maista hiton jurrissa ! Mitä vain voi tapahtua ,on nähty näitä verisiä tapahtumia ,joten järki käteen !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      78
      1303
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      43
      931
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      753
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      127
      709
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56