Tupakan haju

Naapureille

Moi. Asun vanhassa kerrostalossa (60 tai 70 luvulla rakennettu). Silloin tällöin sorrun polttamaan tupakkaa sisällä, mietin että meneekö haju ilman vaihto putkia pitkin toisiin asuntoihin? En tiedä näiden putkien oikeita nimiä mutta vessassa on yksi ja keittiössä toinen. (reikä seinässä) :) Miten minimoin hajun menemisen naapureiden koteihin? Kiitoksia vastauksista!

155

14381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ässä Mix

      No onhan se mahdollista, että menee jos teillä ei ole systeemit kunnossa.
      Ainut keino on tietysti olla kokonaan polttamatta tai polttaa ulkona. Periaatteessahan se on taloyhtiön asia hoitaa ilmastointi yms kuntoon ettei tupakanhaju pääse leviämään asunnosta toiseen - sisällä tupakointia ei voi kieltää.

      • ......

        tai osta sähkötupakka jota voit polttaa, kun et jaksa mennä ulos.


      • Millionairejäbä
        ...... kirjoitti:

        tai osta sähkötupakka jota voit polttaa, kun et jaksa mennä ulos.

        Vastaus on ionisaattori, joita käytetään myös hotelleissa... Itse jouduin ostamaan tuollaisen, kun asiakkaat polttelivat sikareita kattohuoneistossani ja tyttöystäväni sai tupakansavulle herkkänä sina kauheat raivarit siitä. Voimia jäbälle;)!


      • OtsonointiKielletty

        Pitäisi olla jo tiedossa, että Eu on kieltänyt otsonoinnin jokunen vuosi sitten, koska se tuhoaa muka ilmakehää, että tämä vain tiedoksi kaikille. Otsonoinita ei saa käyttää asuntojen ilman parantamiseen !!!, eikä muuhunkaan.


      • iem

        Tupakan hajuhan lähtee, kun ei polta. Mutta miten saa viinan hajun hengityksestä, jos on ottanut?


      • 2+5
        ...... kirjoitti:

        tai osta sähkötupakka jota voit polttaa, kun et jaksa mennä ulos.

        Sähkötupakka on hyvä vaihtoehto. Sitä voi höyrystellä hotelleissa, laivan hytissä, autossa, barin vessassa jne. Haju ei tartu mihinkään ja höyrykin haihtuu ilmaan muutamassa sekunnissa.


      • sportguy11
        iem kirjoitti:

        Tupakan hajuhan lähtee, kun ei polta. Mutta miten saa viinan hajun hengityksestä, jos on ottanut?

        viinan haju lähtee kun ei juo.


      • sportimpiguy22
        sportguy11 kirjoitti:

        viinan haju lähtee kun ei juo.

        Lähtee kupillisella koiran kusta, kokeile vaikka jos et usko


      • mieli pide
        2+5 kirjoitti:

        Sähkötupakka on hyvä vaihtoehto. Sitä voi höyrystellä hotelleissa, laivan hytissä, autossa, barin vessassa jne. Haju ei tartu mihinkään ja höyrykin haihtuu ilmaan muutamassa sekunnissa.

        niin mitä olete mieltä haiseek o tupakoitsiat kakka pyllyltä?


      • Sir Pale
        ...... kirjoitti:

        tai osta sähkötupakka jota voit polttaa, kun et jaksa mennä ulos.

        Sähkötupakka on muuten hyvällä tavalla erittäin koukuttava: alkaa olla lähemmäs kuukausi, kun sain laitteen, enkä sen jälkeen ole normitupakkaan koskenut, ja olen sentään polttanut yli 20v.
        Sitten kysymys: mulla on tilaus viivästynyt ja kohta loppuu nesteet. Jos jollakulla ois myydä mulle nikotiinipitoisia nesteitä, niin täällä ois ostaja.


      • Hei!
        Sir Pale kirjoitti:

        Sähkötupakka on muuten hyvällä tavalla erittäin koukuttava: alkaa olla lähemmäs kuukausi, kun sain laitteen, enkä sen jälkeen ole normitupakkaan koskenut, ja olen sentään polttanut yli 20v.
        Sitten kysymys: mulla on tilaus viivästynyt ja kohta loppuu nesteet. Jos jollakulla ois myydä mulle nikotiinipitoisia nesteitä, niin täällä ois ostaja.

        Löytyy jotain nesteitä joista itse en tykkää. Mikäli kiinnostaa, annan vaikka ilmaiseksi. Hki. [email protected]


      • tietoisku
        mieli pide kirjoitti:

        niin mitä olete mieltä haiseek o tupakoitsiat kakka pyllyltä?

        Haisevat törkeältä! Itsehän sitä ei haista, enkä haistanut minäkään, kun tupakoin. Nyt asuntooni tulee törkeä kessun ja kaljan käry naapurihuoneistosta, jossa äijä vetää Aroma-sätkiä ja tyhjiä kaljapulloja on siellä täällä. Onneksi tulee kevät, että voi ruveta tuulettamaan pultsarinhajut pois.

        Varsinkin nuorten naisten tupakanhaju häiritsee. Laittavat itseään niin nätiksi ja meikkipeilit vain bussissakin kimmeltävät, ja haju on kuin vanhassa tuhkakupissa. Tätä tunkkaista paskan ja tupakan hajun sekoitusta sitten peitetään hajusteilla - eli lotrataan mauttomasti hajuvesiä, jolloin ne eivät pääse oikeuksiinsa. Kanssaihmiset vain kärsivät, köhivät ja mulkoilevat vihaisina, kun nämä röökiprinsessat tulevat pilaamaan ilman ympäriltään. YÖK!


    • Nuuska on just paras

      Aloita nuuskan käyttö.

      Terv, Nuuskaaja.

      • En aloita en polta.

        Hommaa huulisyöpä.


      • hepamama akituro
        En aloita en polta. kirjoitti:

        Hommaa huulisyöpä.

        Keuhkiksella myös loppuu pössyttely ihan vuodessa parissa, myös kurkkusyöpä voi viedä vikkelään ;-) Keuhkoahtauman kanssa voi sitten mennä toooosi pitkään.

        Mutta aloittajalle: hommaa imuri jossa on Hepa 14 suodatin.


    • Pahalle haisee

      Asukkos vuokralla. Tupakoija ei taija huomata, miten pahalle sellanen asunto haisee, jossa on poltettu. Tulee kallis remppa. Ja vaikka asus omassa, vaatii ostajat rempparahan alennuksena asunnon hinnasta. Ei musta kantsis röökata sisällä.

      • sori vaan

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!


      • hei tosi sori vaan
        sori vaan kirjoitti:

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!

        "sori vaan", kyse lienee enemmänkin siitä että oma hajuaistisi on niin turtunut tupakointiin ettet enää kunnolla huomaa röökinhajua, eikä kukaan kehdannut huomauttaa sinulle asunnossasi kaiken alla leijuvasta tupakanhajusta. Nenä turtuu. Sama ilmiö kuin siinä että itse ei huomaa omaa hajuaan, koska on sen ympäröimänä koko ajan.

        Tupakanhaju pinttyy seiniin ja on todella vaikeaa saada pois, se on ihan yleisesti tiedossa. Tupakoitsija ei ehkä itse vaan ole niin herkkä tupakanhajulle kun itse kiskoo hengitystiet täyteen sitä savua useamman kerran päivässä, niin ettei enää edes kunnolla tiedä miltä ei-tupakanhajuinen ilma todella haisee.


      • jake38

        Höpö höpö, 2 litraa lateksia ja rissa niin haju on poissa.


      • htsrava
        sori vaan kirjoitti:

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!

        Ja ihan sata varma haisee! Et vaan itse sitä huomaa, kun olet siinä hajussa koko ajan.
        Mun alapuolella henkilö tupakoi ja saan oireita hajusta, kämppä lemuuaa ja kaikki tekstiilit haisee pahalle, vaikka mun asunnossa ei tupakoidakaan. Sen huomasi, kun kävin uimahallissa ja kun tulin kuivaamaan ( pyyhe oli pesty ja oli kaapista otettu), ihan kamala haju siinä pyyhkeessä.
        Hajuun tottuu jotenkin itsekin, vaan kyllä täällä lemuaa koko ajan. Tosin mun poskiontelot ei totu, koko ajan päänsärky ja koskee poskionteloihin.


      • Jos tuo olisi
        htsrava kirjoitti:

        Ja ihan sata varma haisee! Et vaan itse sitä huomaa, kun olet siinä hajussa koko ajan.
        Mun alapuolella henkilö tupakoi ja saan oireita hajusta, kämppä lemuuaa ja kaikki tekstiilit haisee pahalle, vaikka mun asunnossa ei tupakoidakaan. Sen huomasi, kun kävin uimahallissa ja kun tulin kuivaamaan ( pyyhe oli pesty ja oli kaapista otettu), ihan kamala haju siinä pyyhkeessä.
        Hajuun tottuu jotenkin itsekin, vaan kyllä täällä lemuaa koko ajan. Tosin mun poskiontelot ei totu, koko ajan päänsärky ja koskee poskionteloihin.

        totta, niin olisit varmasti muuttanut jo itse pois? Siispä väite fuulaa.


      • tellanova
        sori vaan kirjoitti:

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!

        en ostais autoa jossa on joku tupakoinut ,,en koskaan,
        kerran rovaniemellä kattelin autoa joka oli todella miun makuun mut sitten ku aukaisin oven ni sanoin heti että täällä on poltettu ja auto kauppa jäi siihen .
        ostin vain uuden auton!
        ja huoneissa on sama juttu tupakan savu jää huoneeb seiniin ja tekstiileihin se on aivabn varma ,, ja rempan joutuu tekemään jos myy asunnon , että tälläista
        kyllä tuo tupakan savu tulee tuolta ulkoakin sisälle ku alakerran äijä käy sätkällä tuolla pihalla , ikkunat ja parvekkeen ovi vaan äkkia kiinni ja suihke metsän hajua huoneeseen etttä voi hengittää !


      • Maalaa ainakin katto
        sori vaan kirjoitti:

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!

        Ehkä 10 vuoden tupakointi ei ole jättänyt hajua, mutta silmäileppä kattoa, siellä sitä on keltaista möhnää.


      • allöpällö
        sori vaan kirjoitti:

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!

        Kysypä kamuiltasi, heiltä jotka ei polta.
        Tai pyydä jotain porukoita käymään, kysy mielipidettä poltatko vai ei sisällä.
        En mä yleensä hirveästi rupea moittimaan vieraspaikkani hajuja. Niin kuin että kylläpäs haisee pahalle, siivotatko edes koskaan, joo.


      • poskiontelot
        htsrava kirjoitti:

        Ja ihan sata varma haisee! Et vaan itse sitä huomaa, kun olet siinä hajussa koko ajan.
        Mun alapuolella henkilö tupakoi ja saan oireita hajusta, kämppä lemuuaa ja kaikki tekstiilit haisee pahalle, vaikka mun asunnossa ei tupakoidakaan. Sen huomasi, kun kävin uimahallissa ja kun tulin kuivaamaan ( pyyhe oli pesty ja oli kaapista otettu), ihan kamala haju siinä pyyhkeessä.
        Hajuun tottuu jotenkin itsekin, vaan kyllä täällä lemuaa koko ajan. Tosin mun poskiontelot ei totu, koko ajan päänsärky ja koskee poskionteloihin.

        Kyllä lemuaa!! Olen kaksi vuotta kestännyt jatkuvaa röökin hajua kodissani!!
        Nyt luovutan ja muutan pois !! Kiitos egoisti naapurille!!


      • sähkötupakoitsija
        poskiontelot kirjoitti:

        Kyllä lemuaa!! Olen kaksi vuotta kestännyt jatkuvaa röökin hajua kodissani!!
        Nyt luovutan ja muutan pois !! Kiitos egoisti naapurille!!

        Ime melaa kunnes porkkanat joutuu


      • ed.ed.
        Jos tuo olisi kirjoitti:

        totta, niin olisit varmasti muuttanut jo itse pois? Siispä väite fuulaa.

        totta, miksi tuotanyt valehtelisin. Ei vaan ole sapivaa asuntoa löytynyt ja täällä kun tuntuu pienellä paikkakunnalla kaikki polttavan, vaan ei se aika kaukana ole.


      • Lemuaa...
        sori vaan kirjoitti:

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!

        sori vaan-nimimerkille: sinulta on mennyt täysin hajuaisti. Kaikki tupakanpolttajat haisevat tupakalle, vaikka toisin luulevat. Heidän vaatteensakin lemuavat metrien päähän.


      • asdwer
        tellanova kirjoitti:

        en ostais autoa jossa on joku tupakoinut ,,en koskaan,
        kerran rovaniemellä kattelin autoa joka oli todella miun makuun mut sitten ku aukaisin oven ni sanoin heti että täällä on poltettu ja auto kauppa jäi siihen .
        ostin vain uuden auton!
        ja huoneissa on sama juttu tupakan savu jää huoneeb seiniin ja tekstiileihin se on aivabn varma ,, ja rempan joutuu tekemään jos myy asunnon , että tälläista
        kyllä tuo tupakan savu tulee tuolta ulkoakin sisälle ku alakerran äijä käy sätkällä tuolla pihalla , ikkunat ja parvekkeen ovi vaan äkkia kiinni ja suihke metsän hajua huoneeseen etttä voi hengittää !

        Tellanova

        En ole koskaan kertonut autoa myydessäni, että olen polttanut tupakkaa autossa kuin viimeistä päivää. Aina olen todennut, että auto on tupakoimaton (mikä ei ole valehtelua, auto ei todellakaan omatoimisesti tupakoi) KOSKAAN, ei ole kukaan asiaa huomannut tai edes jälkeenpäin soittanut, että vitun paska täällä on tumppi penkinalla. Ei. ei koskaan, että se siitä. Ole hiljaa ja takaisin keittiöön siitä!


      • Ostetaampa muualta
        asdwer kirjoitti:

        Tellanova

        En ole koskaan kertonut autoa myydessäni, että olen polttanut tupakkaa autossa kuin viimeistä päivää. Aina olen todennut, että auto on tupakoimaton (mikä ei ole valehtelua, auto ei todellakaan omatoimisesti tupakoi) KOSKAAN, ei ole kukaan asiaa huomannut tai edes jälkeenpäin soittanut, että vitun paska täällä on tumppi penkinalla. Ei. ei koskaan, että se siitä. Ole hiljaa ja takaisin keittiöön siitä!

        Sisältä tervattu auto on pilattu ja siitä johtuen jää ostamatta.Että pidä ite romus vaan


      • mikäpöljä
        sori vaan kirjoitti:

        Olen tupakoinut sisällä 10 vuotta, eikä mitään hajua jäänyt. Kukaan ei edes huomannut, että olen tupakoinut sisätiloissa. Ikkunan avaaminen 5 minuuksi tuulettaa kaikki hajut. Ja valkosipulikin haisee pidempään ja pahemmalle kuin tupakka.

        Tuo "tarttunut haju" on saman huuhaa, kuin että auto menee pilalle, eikä sitä enää kukaan osta, jos siinä kuljettaa edes kerran koiran.

        Täyttää huuhaata!

        Heh, sulla on koko asunto tupakansavun pilaama, jos se on vuokra-asunto niin onneksi olkoon kun saat korvata koko asunnon uusimisen.


      • kputt

        Varsinkin vanhoiss kerrostaloissa kaikki asunnossa syntyvät hajut,lemut,toksut kulkeutuvat rakenteiden saumarakojen kautta huoneistoa ympäriröiviin tiloihin pilaten näin naapurinkin huoneilman.Vanhan rakennuksen elementit kun ovat hyvin kuivuneet niin saumaraot ovat näinollen myös väljentyneet.


      • teiokk

        Tätä ilmanvirtauksen vuoksi tapahtuvaa ilman kulkua ei toivotuista poistumis väylistä, voi ehkäistä pitämällä raitisilma venttiilit avoimena jotta ilman ierto on tehokasta varsinaisten poistoilma venttileiden kautta.Ruuan valmistuksen ja suihkujen ajaksi on suositeltavaa lisätä raittiin ilman virtausta koska ilmaan tulee noista toiminnoista lisäkuormitusta kosteudesta ja lämmöstä eli poistuva ns. likainen ilma on raskaampaa ja tarvitsee postuakseen tehokkaasti poistoilma venttiileiden kautta puhdasta ilmaa enemmän.


    • kjnh pju p8+09 ´089i

      Usein menee, riippuu ihan oikeasti, mistä tuulee. Matalapaineella ja seisovalla kelillä voi jäädä savu omaankin kämppään. Vaan, senhän näkee savusta, miten vetää, jos vetää hyvin, ei oletettavasti haittaa ketään. Miksi et polta ikkunalla?

    • .......

      Kyllä menee muihin asuntoihin, olennaisinta on tupakasta tulee omaan asuntoosi inhottava rasvainen lika.
      Parasta on polttaa parvekkeella, tai jos on kylmä ota yksi huone jossa poltat.
      Kylpyhuoneessa tupakointi, näin tehdään siivouksen tähden tai oletetaan käry menee helpommin ulos.
      Kaveri polttaa sisällä ja tuulettaa, lopputulos on sisällä on aina kylmä ja silti hirveä haju ja pinttynyt lika joka tasolla.
      Ennen tupakoitsijat eivät juuri piitanneet pienten lastenkaan mukavuudesta eikä terveydestä, kehottivat vain sopeutumaan.
      Olisiko niin hirveää saada tupakkahuone kerrostaloihinkin.

      • hahsta

        Hei haloo...passiivinen tupakointi on terveydelle todella huomattavasti haitallisempaa kuin itse polttaminen.
        Käykää Allergialiiton sivuilla ja Hengitysliitto Helin sivuilla.


    • putki5

      Vieläkin odotan tietävän vastausta, meneekö tupakan haju ilmastointi putkia pitkin naapureiden koteihin?

      • menköön

        Menee. Mutta ei se haju ketään ole tappanut.


      • .......

        Siis asun talossa jossa tupakoidaan paljon ja tupakan haju tunkee
        ovesta
        parvekkeelta
        ilmastointikanavista
        tähän asuntoon.
        Usko jo. Kokenut kaiken tietää.
        Sisällä tupakointi voi vaikuttaa myös isännöitsijän remontointihalukkuuteen.


      • llkjkl
        menköön kirjoitti:

        Menee. Mutta ei se haju ketään ole tappanut.

        ei ole tappanut, ainakaan vielä. hajuhaitta lasketaan passiiviseksi tupakoinniksi, joten pitemmällä aikavälillä aiheuttaa terveyshaittaa ja mahdollisesti kuoleman, eli keuhkosyövän. kyllä haju siis leviää ilmastointikanavia pitkin, tosin, en näe eroa hajuhaitalle riippuen tuleeko ilmanvaihtokanavasta vai esim. ulko-oven alta/välistä, yhtä paha se on.
        jos itse ei tupakoi, on haju sangen epämiellyttävää, ja jos naapurissa asuu lapsia niin vielä enemmän miettisin haluaisinko että he joutuvat haistelemaan. kuten tuolla myöhemmin kirjoitin, me jouduimme etsimään uuden, kalliimman asunnon, koska tupakanhajuhaitta oli pahoittain tosi paha, kosteilla ja pakkaskeleillä varsinkin, ja hajut menivät suoraan meidän lapsen huoneeseen. jouduimme joskus illalla siirtämään lapsen patjalle nukkumaan, joko olkkariin tai makkariin, ikkuna lapsen huoneessa auki yön yli ja ovi kiinni, jotta hajut helpottivat. kyllä siinä alkaa varsinkin lapsen terveydentilaa miettimään, eikä aikuisenkaan ole terveellistä haistella alituiseen jos itse ei polta. hajut liäsksi tarttuu petivehkeisiin ja leluihin, sekä pintamateriaaleihin, joten ei haittana ole pelkkä haju joka hetken tuntuu ja sitten lähtee pois.


      • hastaga

        Minulla se tulee ala kerrasta ainakin lasitetun parvekkeen kautta omalle lasitetulle parvekkeelle, ja sieltä vanhojen, huonosti eritettyjen ikkunoiden kautta asuntoon.
        Mutta myös rappukäytässä haisee tupakka aika ajoin.
        En ole huomannut, että tulis ilmastointiputkien kautta, mutta voihan tullakin. Asun myös 70-l talossa, ja täällä tupakoidaan.
        Ihan varma on, että savu tulee jostain rakenteista, jotka on aika epätiiviisti tehty.


      • J.Teräskypärä

        Menee. Asun 1975 rakennetussa kerrostalossa jossa jokainen naapurini tupakoi. Se haju tulee juuri samoista keittiön ja vessan ilmastointiputkista omaan asuntoon. Tai tuli kunnes teippasin molemmat reiät umpeen.


      • naapuristasairastuva
        hastaga kirjoitti:

        Minulla se tulee ala kerrasta ainakin lasitetun parvekkeen kautta omalle lasitetulle parvekkeelle, ja sieltä vanhojen, huonosti eritettyjen ikkunoiden kautta asuntoon.
        Mutta myös rappukäytässä haisee tupakka aika ajoin.
        En ole huomannut, että tulis ilmastointiputkien kautta, mutta voihan tullakin. Asun myös 70-l talossa, ja täällä tupakoidaan.
        Ihan varma on, että savu tulee jostain rakenteista, jotka on aika epätiiviisti tehty.

        70-luvun kerrostalossa, missä asun, savu ja hajut tulee alakerrasta ja sivunaapurista seinä- ja lattiaelementtien väleistä, ei niinkään ilmastointiventtiilien, eikä ikkunoiden kautta, eikä hapertuneista putkivienneistä. Jostain syystä siitä ei haluta tietää tai sitä ei saa tunnustaa.
        Asun kuin pelastusarmeijan ahtaassa kahden hengen huoneessa. Alakerran sohvalla ketjupolttava naapuri on nenästäni, sohvastani ja keuhkoistani kahden metrin päässä ja se olen minä joka kärsin ja sairastun, enkä voi "polttaa" kun tahdon vaan "poltan" ketjuna siten kuin naapuri päättää ja tahtoo.
        Muuttaminen on liian kallista ja uudessakin asunnossa voi olla tupakansavua.


      • ...

        NO TOTTA VITUSSA MENEE!!!!!!!!!!!!!!


      • Olen kokenut

        Ost kaupasta tavallista etikkaa ja kaada sitä vaikka pariin syvään lautaseen ja ne lautaset eri huoneisiin.
        Haju katoaa vuorenvarmasti!


      • huomentapäivää
        llkjkl kirjoitti:

        ei ole tappanut, ainakaan vielä. hajuhaitta lasketaan passiiviseksi tupakoinniksi, joten pitemmällä aikavälillä aiheuttaa terveyshaittaa ja mahdollisesti kuoleman, eli keuhkosyövän. kyllä haju siis leviää ilmastointikanavia pitkin, tosin, en näe eroa hajuhaitalle riippuen tuleeko ilmanvaihtokanavasta vai esim. ulko-oven alta/välistä, yhtä paha se on.
        jos itse ei tupakoi, on haju sangen epämiellyttävää, ja jos naapurissa asuu lapsia niin vielä enemmän miettisin haluaisinko että he joutuvat haistelemaan. kuten tuolla myöhemmin kirjoitin, me jouduimme etsimään uuden, kalliimman asunnon, koska tupakanhajuhaitta oli pahoittain tosi paha, kosteilla ja pakkaskeleillä varsinkin, ja hajut menivät suoraan meidän lapsen huoneeseen. jouduimme joskus illalla siirtämään lapsen patjalle nukkumaan, joko olkkariin tai makkariin, ikkuna lapsen huoneessa auki yön yli ja ovi kiinni, jotta hajut helpottivat. kyllä siinä alkaa varsinkin lapsen terveydentilaa miettimään, eikä aikuisenkaan ole terveellistä haistella alituiseen jos itse ei polta. hajut liäsksi tarttuu petivehkeisiin ja leluihin, sekä pintamateriaaleihin, joten ei haittana ole pelkkä haju joka hetken tuntuu ja sitten lähtee pois.

        Niinkö, että hajusta keuhkosyöpä ? Tupakanhaju on eri asia kuin savu.....


      • huomentapäivää kirjoitti:

        Niinkö, että hajusta keuhkosyöpä ? Tupakanhaju on eri asia kuin savu.....

        no jos haju on paha, niin melko varmasti jotain muutakin sitten ilmassa? ei se haju itsellään asuntoon tule. kuinkas paljon myrkkyjä tupakka sisältääkään?


      • Anonyymi

        Menee. Jos polttaa liesituulettimen alla naapurin kämppä löyhkää pahemmin kuin omasi tupakalta. Ei kovin reilua.


    • ngvt4ri

      jos ei sen vertaa jaksa liikkua että menee pihalle polttamaan niin joko nuuska tai sitten lopettaa koko kessuttelun. Itse liikuntarajoitteinen, mutta aina konkkaan pihalle polttamaan.

    • jlk<jndfjspios

      mee ulos, ja metsään haiseen p**alta

    • yököttävää

      Meillä ainakin tulee, nimenomaan vaatekaappiin, röörejä pitkin naapureiden tupakankäry. Todella raivostuttavaa ja vastenmielistä, kun itse ei polta ja vaatteet tahtovat lemuta röökille. Onneksi en ole astmaatikko.
      Lisäksi oikeasti jos ei ole oma omistusasunto on aika vittumaista polttaa sisällä, lemu pinttyy seiniin ja sen poissaamiseksi vaaditaan jokunlainen remontti - voi olla, että vuokraisäntäsi ei oikein tykkää kun asia tulee ilmi. Sisällä polttaminen laskee asunnon arvoa.

      Polta ulkona.

    • ...

      Kyllä se haju sinne naapuriin menee, samoin käytävään. Ei sitä hajua millään pysty minimoimaan ja myrkyt jäävät ilmaan joka tapauksessa ja tupakoimaton ihminen kyllä huomaa kuvottavan hajun, joka saattaa haista asunnossa vielä senkin jälkeen kun tupakoiva henkilö on siitä pois muuttanut.

      • hyi

        "saattaa haista"? Eräässä asunnossa, missä asuin, seinistä uhosi edelleen voimakas röökin haju vaikka kämppä oli ollut tyhjänä liki vuoden. Kuvottavaa.


      • hastatsra
        hyi kirjoitti:

        "saattaa haista"? Eräässä asunnossa, missä asuin, seinistä uhosi edelleen voimakas röökin haju vaikka kämppä oli ollut tyhjänä liki vuoden. Kuvottavaa.

        Itse käyn jonkinmoista taistelua tupakanhujua vastaan, mutta jotain on tehty. Käytiin tiivistämässä rakanteita.
        Mutta juuri äsken kun tulin kotiin....ihan ensin tuuleta koti. ja kaikki haisee tupakalle.


    • 3+9

      Itse asun 50-luvun lopulla rakennetussa kerrostalossa ja silloin tällöin iltaisin tulee jostakin tupakan hajua. Todennäköisesti joku siis polttaa sisällä kun ei aina jaksa lähteä ulos. Vastaus aloittajan kysymykseen "meneekö haju ilman vaihto putkia pitkin toisiin asuntoihin" on kyllä.

      Miten hajun menemistä naapuriin sitten voisi minimoida? Minä ehdottaisin tupakointia ulkona. Itse en tupakoi ja haju on sen vuoksi erittäin epämiellyttävä, vaikkakin sitä tulisi vain välillä.

      Meillä talonmies on tehnyt talon takapihalle tupakointipaikan asukkaille. Siellä on penkki ja iso peltiastia tumpeille riittävän kaukana ikkunoista, ettei kukaan saa tupakansavua ikkunoistansa sisään.

    • Kahvi+tupakka

      Onko liesituuletinta, itse poltin joskus sen alla. Ei mulla naapurit valittanu. Poltin siis tosiaan silloin tällöin.

    • terveys vaarassa

      miksi ei kielletä tupakointia kerrostaloissa...

      • suomi on persläpi

        Valtiolta loppuu verotulot jos kielletään. Samalla perusteella on kielletty nikotiininesteiden myynti Suomessa sähkötupakoihin. Ne on pakko tilata muista EU-maista tai jenkeistä.


    • moi::::

      Mä oon homo

    • Ei ystäviksi

      Itse en suostu olemaan missään tekemisissä tupakoivien henkilöiden kanssa. Vain pakolliset kuviot.

      • ohhumanity123

        Heippa kukkahattu täti! Mitäs kuuluu?:)


    • PoikkiKerrasta

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Moi. Asun vanhassa kerrostalossa (60 tai 70 luvulla rakennettu). Silloin tällöin sorrun polttamaan tupakkaa sisällä, mietin että meneekö haju ilman vaihto putkia pitkin toisiin asuntoihin? En tiedä näiden putkien oikeita nimiä mutta vessassa on yksi ja keittiössä toinen. (reikä seinässä) :) Miten minimoin hajun menemisen naapureiden koteihin? Kiitoksia vastauksista!

    • dfadsasa

      todellakin haju pääsee rappukäytävään sekä muihin asuntoihin. ajattele mahdollisia astmaatikkoja, joiden elämä hankaloituu sinun asenteestasi, eikä se terveistäkään mukavaa ole, heistä tulee passiivisia tupakoitsijoita ja terveys kärsii ajan kanssa. paras tapa minimoida haju ja toisten terveyshaitat on polttaa siellä ulkona, jos on pakko polttaa,niin täytyy olla valmis menemään sinne ulos.
      entisessä asunnossamme oli hajuongelma, rappukäytävästä pääsi oven raosta sisään, ja varsinkin lapsen huoneeseen joka ulko-ovea lähinnä. välillä haju oli lapsen huoneessa niin paha, että oli yöksi siirrettävä muualle nukkumaan. aloin pelkäämään lapsen terveyden puolesta ja etsin uuden asunnon, vaikka vuokra olisi entisessä ollut ihanteellisempi.
      vanhemmissa kerrostaloissa ei ole samalaiset ilmanvaihtosysteemit kuin uudemmissa, luultavimmin hormeja ei ole missään vaiheessa edes huollettu. sinun jälkeesi nykyiseen asuntoosi muuttavilla on edessään remppa (tai taloyhtiöllä on) koska tupakanhaju pinttyy asunnon pintamateriaaleihin, eikä lähde kulumallakaan.

    • Meillä haisee...

      Mahtavaa että tupakoitsija on pohtinut tälläistä.. nimittäin se tupakan haju todellakin kulkeutuu muihin asuntoihin! Asumme -89 rakennetussa talossa ja yläkerrassa asuu eukko, joka imee tupakkaa hullunlailla sisällä. Tulee vessan tuuletuksesta haju... Wc haisee aivan järkyttävälle röökille tosi usein. Taloyhtiö on kuulemma tarkistanut ilmanvaihtoa, eikä pitäisi muka tulla hajuja... ÄLKÄÄ IHMISET POLTTAKO SISÄLLÄ. MENKÄÄ ULOS !

    • joskus poltin itseki

      Tietenkin menee. Vähiten menee silloin, kun ilmanvaihto on käynnissä, mutta mikään putkisto ei ole niin tiivis, etteikö selkeästi erotuva haju (tupakka, paistorasva yms.) tunnu silloin, kun ilmanvaihto ei pyöri. Pahinta on tietenkin illalla ja yöllä polttaminen, jolloin järjestelmä käynnistyy harvemmin tai ei ollenkaan. Talvella on kivointa polttaa parvekkeella tai ulkona ja kesällä olisi tosi kiva, jos edes tumpattu rööki laitettaisiin ilmatiiviiseen astiaan, koska silloin - kun enemmän tuuletetaan - savu tulee parvekkeeltakin kaikkiin lähiasuntoihin. Lisäksi vaikuttaa, jos asunnoista ei ole tuplaovia käytävään: haju leviää käytävänkin kautta silloin helpommin.

    • am74

      "hyi" väittää että seinien läpi tuli voimakas tupakan haju vaikka asunto oli ollut tyhjänä n. vuoden. Asuitko pahvitalossa jossain junttilassa? Eikö ihmisillä ole mitään parempaa ajateltavaa kuin hajuja kerrostaloissa? Jos ei siedä eri hajuja, tai ääniä niin muuttakaa takaisin skuugeen - siellä on paljon tilaa nipottaville ja ärsyttäville naapureille, jotka keksii valittamisen aihetta melkein mistä vaan.

      Matkustan paljon, ja usein kehitysmaissa. Siellä ihmiset ovat tyytyväisiä jos he saavat ruokaa itseleen ja koko perheelle. He eivät valita juuri mistään, varsinkaan näin naurettavista asioista, vaan ovat yleensä ystävällisiä, iloisia ja kiitollisia siitä mitä heillä on. Siis kokonaan päinvastoin kuin täällä Suomessa.

      • hyi

        "seinien läpi"? Sanoin, että asunnossa oli poltettu sisällä, jonka jälkeen se oli ollut tyhjänä vuoden, jonka jälkeen saman asunnon seinissä edelleen haisi se pinttynyt rööki. Sisälukutaito hoi.

        Jos on itse noin vaikeaa ottaa muita huomioon, muuta toki itse metsään asumaan, äläkä valita "niinkin naurettavasta asiasta" kuin siitä, että astmaatikkoja, tupakoimattomia ja lapsiperheitä ärsyttää passiivinen tupakointi. Lellityllä rikkaan valtion asukilla ei taida paljon murheita olla, kun ei ole muuta valitettavaa kuin toisten ongelmat, eikä parempaa tekemistä kuin niistä nälviminen, vai?

        Kehitysmaakortilla voi sitä paitsi perustella mitä tahansa. Diktaattorivaltio, ei lehdistönvapautta, ihmisiä vangitaan mielivaltaisesti? Hei, ainakaan ei ole viidakkoveitsin käytävää sisällissotaa, älä valita. Naisilla ei äänioikeutta? Hei, ainakaan sukupuolielimiänne ei silvota, älkää valittako. Ei töitä, rahaa, ruokaa, häätöuhka? Hei, ainakaan et ole menettänyt raajojasi miinassa tai joutunut katsomaan kun perheesi teurastetaan, pää kiinni ja ole onnellinen. Surkeaa argumentaatiota.


      • tatatsu

        Parempaa ajateltavaa? Haista k....!
        Nousen joskus kolmesti yössä tuulettaa asuntoa, kun meinaan tukehtua tupakansavuun, joka tulee naapurista. Ei tässä nyt niin vaan muuteta eri asuntoon, toki niin teenkin, kunhan elämäntilanne on sopiva. Aivan varmasti!
        Kunhan en vaan sairastu sitä ennen. Ja todennäköisesti astma on jo.


      • justjuuu

        Todellakin voisi joskus olla johonkin tyytyväinen,
        toisten tupakointi näyttää olevan yksi rakkaimmista puheenaiheista.

        Kissan viikset se mistään seinien läpi tulee.
        Itse taidatte tulla :)

        Meillä on ruokaa ja katto pään päällä, ei sotaa eikä kukaan vainoa,

        paitsi ehkä joku naapuri....


    • vastuuntunnotonta

      parvekkeilla haisee kun röökaajat, eivät viitsi laittaa kannellista tumppiastiaa ja eivät jaksa tyhjentää sitä, myös karistavat usein tuhkat alakerran parvekkeelle, heitellen tupakan-natsoja myös maahan, jossa kävelee muita talon asukkaita..

    • se kehityksestä

      mutta, tupakka kun on myrkkyä, eli tavallaan kehitysmaassa asutaan kun se on yhteisissä taloissa sallittua..

    • näillä eväillä

      Tupakoi ulkona, >20 metrin päässä talosta.

      Lopeta tupakointi.

      Hengitä tupakan savua vain sisään päin, mutta älä ulos.

      • asiaa tupakasta

        .Tupakonnin vastutajille muutama hyvä neuvo:
        Älä henkitä sisäänpäin.
        Jos tupakointi , savu haittaa niin pistä pääsi vesiastiaan,noin tunti päivässä riittää, saavi on hyvän kokoinen.
        Käyttäkää paljon jotakinin halpaa hajuvettä.
        Syökää paljon valkosipulia.
        Muuttakaa pois maasta jossa tupakoitsijoita on.
        Tässä alkuun muutama neuvo.
        , Helkutti yksi vielä, pistäkää naru kaulaanne niin kireelle ettei savu pääse keuhkoihininne.

        Tupakointi ei ole vaarallista .
        Olen elävä esimerkki, koska olen tupakoinut yli70 vuotta, ja olen hyvissä ruumiin ja henken voimissa.
        Lopettakaa tyrha poru tupakan vaaroista ja hajuhaitoista.


      • paskakin haisee pare
        asiaa tupakasta kirjoitti:

        .Tupakonnin vastutajille muutama hyvä neuvo:
        Älä henkitä sisäänpäin.
        Jos tupakointi , savu haittaa niin pistä pääsi vesiastiaan,noin tunti päivässä riittää, saavi on hyvän kokoinen.
        Käyttäkää paljon jotakinin halpaa hajuvettä.
        Syökää paljon valkosipulia.
        Muuttakaa pois maasta jossa tupakoitsijoita on.
        Tässä alkuun muutama neuvo.
        , Helkutti yksi vielä, pistäkää naru kaulaanne niin kireelle ettei savu pääse keuhkoihininne.

        Tupakointi ei ole vaarallista .
        Olen elävä esimerkki, koska olen tupakoinut yli70 vuotta, ja olen hyvissä ruumiin ja henken voimissa.
        Lopettakaa tyrha poru tupakan vaaroista ja hajuhaitoista.

        Nämä savupiiput eivät haista ei maista mitään ja muidenkin pitäisi tyytyä tähän.Vastenmielinen löyhkä ja ei tupakoivan pitäisi muuttaa pois ,nurin kurinen ajattelutapa.


      • mene ulos polttamaan
        asiaa tupakasta kirjoitti:

        .Tupakonnin vastutajille muutama hyvä neuvo:
        Älä henkitä sisäänpäin.
        Jos tupakointi , savu haittaa niin pistä pääsi vesiastiaan,noin tunti päivässä riittää, saavi on hyvän kokoinen.
        Käyttäkää paljon jotakinin halpaa hajuvettä.
        Syökää paljon valkosipulia.
        Muuttakaa pois maasta jossa tupakoitsijoita on.
        Tässä alkuun muutama neuvo.
        , Helkutti yksi vielä, pistäkää naru kaulaanne niin kireelle ettei savu pääse keuhkoihininne.

        Tupakointi ei ole vaarallista .
        Olen elävä esimerkki, koska olen tupakoinut yli70 vuotta, ja olen hyvissä ruumiin ja henken voimissa.
        Lopettakaa tyrha poru tupakan vaaroista ja hajuhaitoista.

        Varsinainen terveysasiantuntija, huomaavaisesta tupakoitsijasta kaukana!


    • lava tube666

      Kokeile sähkötupakkaa....ite poltin 30 vuotta perinteistä mutta nykyään vaan sähkötupakkaa. Sieltä löytyy hyviä makuja joukosta ja tietenkin nikotiinilla:-)

      • Sir Pale

        Lopetin tupakoinnin seinään tossa kuukausi sitten, sähkötupakalla tietenkin. Mulla on muuten ongelma: nestetilaus viipyy ja omat nesteet on kohta loppu. Ostaisin mieluusti, jos sulta löytyy ylimääräistä!


      • Tirva Törköturpa
        Sir Pale kirjoitti:

        Lopetin tupakoinnin seinään tossa kuukausi sitten, sähkötupakalla tietenkin. Mulla on muuten ongelma: nestetilaus viipyy ja omat nesteet on kohta loppu. Ostaisin mieluusti, jos sulta löytyy ylimääräistä!

        Lopetitko myös muun tupakoinnin kuin seinään tupakoinnin? Jos nesteet on lopussa niin hae apteekista inhalaattori, auttaa pahimpaan nikkikseen. Tai purkkaa. Ja sen jälkeen muista tilata ajoissa eli viimeistään 8 päivää ennen loppumista.


    • etikkaa

      etikka poistaa jonkin verran tupakan hajuhaittoja,sekä ilmanraikastin sprayt.

    • riippuu kanavista

      meille tuli joskus naapurista kissanpissan haju ilmastointia pitkin kylppäriin. Ikävää.

      silloin kun poltin, poltin aina ulkona. Oletko ajatellut, että jos poltat sisällä, poltat lisäksi passiivisesti, eli terveysriskit moninkertaistuu. Tupakasta pystyy pääsemään kokonaan eroon, jonka jälkeen ei pysty polttamaan. Sen verran pahalta tuntuu vetää henkosia.

    • kerrätystä

      luin just jutun, et pikkulinnut kerää tupakantumppeja pesiinsä, ne poistaa loisia pesästä..

      • aiempi

        siis se tumppien haju...


      • kjgc
        aiempi kirjoitti:

        siis se tumppien haju...

        Ja kasvinsuojelussa on pitkään käytetty nikotinoideja. Tappaa ötököitä.

        EU on nyt kieltämässä nikotinoidit kasvinsuojeluaineista.


      • perna päivässä
        kjgc kirjoitti:

        Ja kasvinsuojelussa on pitkään käytetty nikotinoideja. Tappaa ötököitä.

        EU on nyt kieltämässä nikotinoidit kasvinsuojeluaineista.

        Kummaa kun nikotiini on luontainen ötökänkarkoitin kasveissa. Sama kun kieltäis perunan syömisen kun siinä voi olla maksan tuhoavaa myrkkyä.


    • Vauvatkullit

      Tupakointi on ala arvosten ja ennenkaikkea hölmöjen läskejen ja juoppojen hommaa. Kukaan terve ei sellasta tunge sisäänsä.

      • klqhv-.lc

        Lukihäiriö on ihmeellisen yleistä tupakoimattomien keskuudessa.


    • 12+4

      vieläkö jotkut ääliöt tupakoivat 2000- luvulla...

      jos et jaksa raahata ahteriasi parvekkeelle tai pihalle tupakoimisen takia, niin älä tupakoi ollenkaan.
      tupakanhaju todellakin tulee läpi.
      meilläkin jotkut naapurit varmaan sytyttävät tupakkansa jo rappukäytävässä, kun usein on hirveä tupakanlöyhkä siellä.

      ja ihan tiedoksi, tupakoiminen huonontaa maku- ja hajuaistia merkittävästi.
      tupakka sisältää myös sellaisia myrkkyjä että oikeasti ihmettelen minkälaiset urpot tuhlaavat rahaa tupakkaan ja nauttivat "syöpäkääryleen" imemisestä..

      • vbayata

        Tupakointi vaikuttaa elimistössö ihan joka paikkaan vaarallisesti. Moni ei edes tiedä, miten vaarallista se on.
        Mun asuinalueella tupakoidaan varmasti keskimääräistä enemmän, koska oon asunut muullakin ja täällä palaa tupakka joka toisen suussa. Ihan outoo!!


      • Parveke Kutsuu

        Nautintonsa kullakin. Mikä tahansa muukin tappaa ennen pitkään. Haitallisia kemikaaleja irtoaa myös tekstiileistä, elektronisista laitteista ja muoviesineistä.

        terv. eräs urpo 2000-luvulta, jolle savu on niitä harvoja asioita joista pystyy nauttimaan ja pysähtymään hetkeksi muutenkin sairaassa ilmapiirissä.


      • foliota kuluu muilla

        Tupakoimattomat ovat epäsosiaalisempia koska eivät koskaan tapaa ketään. Meilläkin on savuttomassa kerrostalossa jo iso ystäväpiiri jonka tapasimme tupakkapaikalla. Muut ei edes tervehdi kun eivät tunne ketään vaan kurkkivat verhon takaa ja kirjoittavat jotain lehtiöihinsä.


    • sdsdsdsd

      Meille tulee kaamea lemu jostakin naapurista ja nimen omaan liesituulettimen kautta, vaikka tupakoidaan meilläkin (ulkona) Inhottavaa kun kaamea, tunkkainen käry keittiössä ja kestää kauan ennen kun sen haihtuu.

      Kannattaa varmaan ikkunan ääressä polttaa tupakkaa ja tukkia oma liesituuletin jollakin tupakoinnin ajaksi, ettei leviä muualle

      • röh röh kanaa

        Teiltäkö se jatkuva hernekeiton haju tulee?


    • anzz55

      Siirry sähkötupakkaan, ei haise !

    • rakennusmetsuri1

      Jos et asu ylimmässä kerroksessa, savu kulkeutuu tuon ikäisessä talossa yhteistä hormia pitkin ylempiin asuntoihin. Lisäksi rakenteissa on jo väljyyttä, joten savu pääsee myös rakojen kautta ja porraskäytävän kautta naapureiden riesaksi. Parvekkeelta taas raitisilmaventtiileiden kautta suoraan naapuriasuntoihin. Minimoi savun kulkeutuminen polttamalla vähintään kymmenen metrin päässä lähimmästä asuinrakennuksesta ja tyynellä säällä vielä kauempana. Minimoi haitta myös itsellesi ja lopeta ahneitten tukeminen.

    • gfgdgfdgf

      1. Älä polta sisällä.

      2. Älä polta ainakaan liesituulettimen lähellä.

      3. Älä polta sisällä ainakaan klo 22-08 välillä.

      Jos pakko polttaa sisällä, polta ikkunan ääressä ikkuna auki. Höngi hengitys vielä polttamisen jälkeen ikkuna avoinna ulos päin 10-15 minuuttia.

      Ja luulen, että sisällä polttaminen on muutenkin kielltetty, tuhoaa kämpän.

    • hohhoijaa

      jotta kyttääjä yms palikat voisi seurata.parfyymit,dödöt,paistaessa tulevat käryt.paskanhaju wc tiloissa,dieselin ja autojen katkut=perk pienhiukkasia
      ja tuota listaa voi jatkaa loputtomiin.en kyttää naapureita ja tunnen vain muutaman rivariyhtiöstä espoosta.notkunut yli 20vtässä kämpässä ja pinotalossa myös asunut.
      olen sosiaalinen,mutta en koskaan ole naapureihin liiaksi tutustunut kun juuri tälläistä
      kyyläystä yms harrastetaan aktiivisesti.sama mulle vaikka päällään seisovat pihalla
      tuoksu,haju,savu ja korvien välissä ne pahimmat ed mainitut on:)
      olen jo 50 ja kokemuksestakerron.

      köhimisiin:)

    • Bontikkata*

      Tupakointi on hermostosairaus, joten liäkäriin jos ei muuten ole itsekuria lopettaa tyhmä harrastus.

      Tai sitte muuta mettään jonnekki korsuun pössytteleen, samalla voi keitellä Bontikkata**

    • smoke on the water

      jotenka...lopetetaan tupakointi,alkoholin käyttö ja autoilla ajaminen...saapi ainakin eduskunta uutta työsarkaa kun pitäs jostain verotuloja siihen pohjattomaan kirstuun kerräillä

    • nortti2

      Jopa on probleema kerrassaan, vetele tupakkaa ihan huoleti mitä väliä sillä on jos menee hajut, eine kuule naapuriskaan piut paut välitä mitä paskan hajua levittävät naapureille. Ihmetyttää tommoiset kysymykset. Minä kiusallakin poltan sisäl ja parvekkeel ja mitäs siinä sanomista. Ei ole kiellettyä niin.

    • kimmo saari

      Menätän erektioni kesken aktin kun ruuvaan pimuani ja yhtäkkiä tupakan haju tulee nenääni naapurin parveekkelta tai ilmastoinnin kautta ties mistä,naiseni pitää minua impona vaikka syy on hajussa.Asiasta on mahdoton mennä selittämään maalari-penalle josta haju todennäkösesti tulee,mieshän räjähtäisi nauruun jos kertoisin asiasta.

    • Kunnioita muitakin

      Jokaisen kerrostaloasukkaan pitäisi ymmärtää kunnioittaa muitakin asukkaita.

      Tupakanhaju menee ilmanvaihtokanavia pitkin moneen asuntoon. Sitä ei varmasti halua huoneistoonsa sellainen, joka ei tupakoi. Jos tupakoi, pitäisi jaksaa sen verran siirtää itseään, että polttelee vain ulkosalla tai parvekkeella. Ja sielläkin pitäisi huolehtia tumpit niin, ettei niitä ole metreittäin joka puolella.

      Itsestäänselviä asioita.

    • anne471

      moi.yksi hyvä keino on että laitat mukiin raakaa etikkaa ja laita se johonkin hyllylle esim.kirjahyllylle,anna olla siellä.on kyllä tehokas keino olen itse niin tehnyt aikoinaan kun vielä poltin.haju ei ole kyllä mikään hirveen hyvä mutta kyllä tepsii.

    • ettäsillaitaas

      Sähkötupakka ei haise!! Saat ne ihanat niksasi ja asunto ei tärvelly ja reilusti halvempaa kuin originaali spaddu.

      Toisaalta mitä siintä tupakan hajusta välittää kun esim kerrostalossa tietyt asukkaat haisevat jo itsessään täysin pask...lle ja muille asioille. Koirat aiheuttavat riesaa naapureille ja karmea ruoan valmistus pölly. Turha mitään tupakan hajua syyllistää kun ei väliotetä omista asioistaan mitkä aiheuttavat riesaa naapureille.

    • ninnuliina1

      Voin sanoa herkkänenäisenä ja tupakoimattomana kerrostalo asujana, että KYLLÄ se haju tulee muihin asuntoihin. Olen asunut 90-luvun asunnossa, josta tuli naapurista hajut ja savut viereiseen asuntoon ja nyt asun 70-luvulla rakennetussa asunnossa ja haistan kyllä, jos naapurini on polttanut sisällä. Tämän asunnon entinen vuokralainenkin oli silloin tällöin vetänyt pikasauhut ikkunan äärellä ja todellakin haisi, kun muutin tänne. Se joka itse tupakoi ei yleensä asiaa edes huomaa.

    • *inkkuli*

      Kun ei sytytä--ei savua tule!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Tupakoinnista saa keuhkösyövän!!!!

    • rtty646

      Helpoimmat ratkaisut on joskus niitä vaikeimpia huomata: Menemmällä ulos tupakalle!

    • 8+16

      Samaa sanon kuin edellisetkin, todellakin leviää toisiin asuntoihin. Ainoa tapa minimoida on mennä parvekkeelle.

      Alapuolellani asuva ihminen alkoi parvekerempan takia polttamaan sisällä ja teki olostani sietämättömän, niin että oli pakko muuttaa pois. Oli kesä ja kyseinen henkilö piti ikkunoita auki mutta ei se auttanut yhtään, haju tunki yksiööni saaden kaiken haisemaan ja minulle pahan päänsäryn, lämpimällä ilmalla haju tuntui moninkertaistuvan.

      • 17+20

        Kai kävit sanomassa sille, että joudun muuttamaan sen tupakoimisesi vuoksi asunnosta pois, senkin nilkki? Muuten sekin varmasti aukoo keskustelupalstoilla päätään, että mäkin poltan ikkunasta eikä "naapurit ole ikinä valittaneet"


    • ulos itse menen

      Olen asunut tuon ikäisissä ja vaikka itse poltan, en olisi halunnut että vaatehuoneeni haisee tupakalle, kun naapurit sisällä polttivat. Eli jos et halua naapureille tupakanhajua, mene ulos, vaikka väliin tuntuu ettei sielläkään saa polttaa.

      ps. ei se kylppärissäkään tupakan haju ole mukava.

    • Siivoojaggg

      Yksi keino ois pyyhkiä kerran viikossa kostealla rätillä kaikki seinät ja katot ja lattiat. Tupakanhaju tarttuu kankaisiin kuitenkin, joten osa asunnon hajusta voi johtua huonekaluista. Suosittelen hankkimaan ei-kankaisia huonekaluja, joihin haju ei tartu ihan niin hyvin. Mutta kangas tai ei - niin hajut saa pois joka viikkoisella pesemisellä.

      Myös ikkunat täytyy pestä läpikotaisin n. kerran viikossa, sillä kokemuksesta tiiän hajun tarttuvan MYÖS ikkunalaseihin. Heti kun esim. parvekkeen lasit putsaa, alkaa parveke tuoksumaan raikkaammalta.

      Toisin sanoen: kerran viikossa puhdistat puhdistusaineella joka ikisen esineen asunnostasi, niin hajut eivät tartu asuntoon. Muuton jälkeen se kämppä kuitenkin haisee. Puhdistamalla sen ja viimeistelemällä maalilla asunto muuton jälkeen voi saada hajun pois.

    • EiOtsonointia

      Miksi useimmat puhdistusfirmat mainostavat otsonointia, vaikka se on kiellettyjen listalla....Minulle eräs puhdistusfirma kieltäytyi tekemeästä asunnon otsonointia tupakan hajun poistamiseksi, koska otsonointi on tätä nykyä kielletty

    • lopeta sinäkin

      Menee ja käytävään ja muihin yhteisiin tiloihin. Todella inhottavaa kun ei itse polta.

    • missä mättää

      kyllä ministerit kaljasta vaahtoaa, mutta ei kiinnosta ihan selvä terveysriski eli tupakoinnin haitta muille asujille..

    • aktiivi hiili suodati ilman vaihto aukkoihin.

    • Marjaleena2013

      Kyllä menee. Mun vaatteet haisee tupakalle vaikken polta itse enkä pyöri tupakansavuisissa paikoissa, jos niitä nyt edes enää on. Huomaan sen, kun esim jumpalta tullessa vedän vaatteet niskaani tai muuten kotiin tullessani. Soitin kerran isännöitsijälle asiasta, mutta kuulema asunnoissa saa polttaa, minkäs teet sitten.
      Meillä haisee myös kun naapuri laittaa hajuvettä tai kokkaa jotain. Eli jos mitenkään, rakas naapurini, pääsisit ulos asti polttamaan (mielellään hieman kauemmaksi ikkunani edestä) niin olisin kiitollinen!


      Terv. naapuri

    • savua riittää

      vuokran antaja jos on kieltäny asunnossa polttamisen siellä ei saa polttaa, koskenee myös parveketta..

    • johanna18

      Tilanne on seuraava että naapurin aikuinen tytär vetää röökii ihan kiusallaan sisällä.Haisee vessan kautta meille.Ihme kiusahenkinen lapseton nainen.Pumppaa varmaan vanhemmilta rahaa kämpästä kun on talonvahtina.

    • sdsfsfsfsfs

      Voihan sitä polttaa vaikka ikkunasta? Itse tekisin niin, että polttaisin avonaisesta sivuikkunasta ja lisäksi puhallin puhaltaisi takaapäin, jolloin savut varmasti löytäsivät tiensä ulos.

    • HULLU SAA OLLA MUT E

      VOI MITÄ ÄÄLIÖITÄ JÄLLEEN ASIALLA EI TUPAKAN SAVU TULE ILMASTOINTIA PITKIN TOISEEN ASUNTOON EWIKÄ ALAKERRAN PARVEEKEELTA YLÄKERRAN ASUNTOO EIKÄ KYLPPÄRISTÄ YLÄKERRASTA ASUNTOON VOI KUN IHMISET OVAT TYHMIÄ MUT TÄMÄHÄN ON SUOMI24 JOKA ON ÄÄLIÖITÄ VARTEN

    • savutonmimmi

      Etikkaa laakealle vadille tai asetille imee hajua ihme kyllä. Jossain niksinurkassa oli kerran ja se toimii.

    • savua tulee

      onko savu terveellistä hengittää, sillä ei ole kyse vaan hajusta..

      • et silleen

        niin ja menis yläkerran ikkunasta sisään savu, koska yläkerran ikkuna on auki jatkuvasti savujen takia...


    • kertoo koulutuksesi

      Nykyisin vain amikset polttavat.

    • Katkera savu

      Meille tulee alakerrasta tupakan haju ja joskus jopa näkyvä savu keittiön roskiskaapin kautta. Seinien väleissä menee vesi- ja viemäriputket ja reitit on tilkitty niin huonosti, että alakerrassa kun poltetaan keittiössä, savut tulee meille. Sieltä keittiön ja vessan katonrajassa olevista ilmanvaihtokanavien putkista en ole huomannut tupakan hajuja tulevan. Joskus kun alakerrassa on bile-porukkaa ja monta polttajaa, on joutunut perheen astmaatikot lähtemään yökylään vielä aamuyöstäkin, kun henki lakkaa kulkemasta. Lapsille rankaa ja toivoisinkin, että tupakoijat miettisi todella vastuullisesti tuota sisällä polttamis asiaa. Ei ole kiva herätä tukehtumispisteessä kun keuhkot on lakannut nukkuessa toimimasta ja toivoa että pimeässä löytää astmalääkkeen nopeammin kuin äkkiä. Sitten pitää rientääkkin katsomaan vieläkö lapsi hengittää.....

    • Ole huoletta

      > mietin että meneekö haju ilman vaihto putkia pitkin toisiin asuntoihin?

      Ei mene ilman. Jos vaihtoputkia ei ole, niin haju ei mene.

    • Johan helpotti......

      itse muutin n. 4v. sitten v -79 rakennettuun krstaloon. Itse en polta ja olen ihmetellyt miten makuuhuoneeseen tulee jostain tupakanhajua aina silloin tällöin. Hormia/vaihtoputkia ei huoneessa ole Mutta ilmeisesti talo on niin tiivistämätönkin, että yskäisy ja aivastuskin kuuluvat, ilman kuuntelematta. Sexin äänet eivät vielä, onneksi :)) Huoneisto on päädyssä joten ilman villasukkia ei talvella tarkene tepastella, ja koitan vältellä kantapää ääniä joita yläpuoleltakin välillä kuuluu. Olenkin ajatellut monta kertaa, onko niillä r........la hevonen siellä, kun keittiön katsossa on ihmeellisiä keltaisia pilkkuja Eli alkaako sontakin tulla katon läpi.
      Johan helpotti kummasti kun tänne kirjoitin enkä valittnut isännälle :/

    • Hometta pukkaa

      Jos ilmastointikanavia pitkin leviää,niin ei ole kunossa koko ilmastointi,silloin myös kosteus jää asuntoihin,ja loppu pelissä on hometta jossain,näin on näreet,vanhoissa kerrostaloissa varmaan ei ole imuria katolla tai vintissä,vaan toimii oliko painoilma ? periaattella,eivät raaski taloyhtiöt hommata imuria,kun ovat niin saitoja,kun pitäisi jokapaikasta säästää ! ja liesituuletinta ei saa laitaa puhaltamaan hormiin,silloin täytyy olla katolla puhallin joka käynistyy,jos itse poltaisin vielä niin vc olisi paras paikka,ja siitä puhaltais savut hormiin,oleteko koskaan haistaneet vanhan puutalon,joka tuoksuu ihmisistä,kun niilä on tilkitty koko talo pulloks !

    • esbin

      Vastaus kysymykseesi: lopettamalla tupakointi.

    • tupakoimatoinen

      No jos joskus sortuu polttamaan ja sit tuulettaa ni ei se haju nyt huoneeseen piinny.
      Kyllä on nykyään vaikeaa ihmisillä, jos joku savun haju jostain nokkaan tulee tuskin kukaan siitä syöpää saa. On eri asia jos olet samassa tilassa missä poltetaan paljon. Miten menet ulos tai parvekkeelle kun siitäkin joku naapuri tai ohikulkeva luulee syövän saavansa. Kyllä hajuveden katku on paljon kamalampi haju kuin tupakka. Joku äitelä haju saa melkein oksentamaan. Tai valkosipulin ja vanhan viinan sekoitus, melkein taju lähtee. Mutta maailma on hajuja täynnä, sillä mennään.
      Ennen poltettiin joka paikassa ja todella harvoin kukaan valitti et jotenkin häirittis. Nykyisin ollaan niin herkkiä että.

    • katzeva

      Ja miten minä saan hapankaalin hajun pois asunnostani, pitäisikö minun muuttaa ruokavaliota vai mitä itäisi tehdä kun en halua häiritä olemassa olollani niitä parempia Telluksen asukkaita?

    • naapuri!!!

      Alakerran naapuri tyhjentää tuhkakuppinsa vessassa ja kyllä sen haistaa meidän vessassa.

      Yöllä naapuri polttaa makuuhuoneessa ja senkin haistaa. Sen verran fuskaa liitokset esim patterien pintaputkivetojen kohdalta, vaikka olenkin niitä teippaillut.

      Meillä ei ole enää lankapuhelinta, joten teippasin puhelinpistorasiatkin umpeen tupakansavun vuoksi.

      Parveketta emme käytä muulloin kuin naapurin ollessa matkoilla. Mielellämme käyttäisimme talvella pyykkien kuivatukseen ja kesällä kahvitteluun, jos vain ilman tupakansavua voisimme...

      Tuuletamme asuntomme yleensä toisen seinustan ikkunoiden kautta, mutta jos läpivedon haluamme, niin kyttäämme samalla, että naapuri ei avaa parvekkeen oveaan.

    • Kohdeimuri
    • Bijbojbo

      Ei se parvekkeella tupakointikaan ole hyvä juttu. Meillä karisi yläkerran tuhkat lastenvaunuihin ennenkuin kerkesin hätiin. Ja sanoi vaan että nukuta muualla... Ja lasitukset taas keräävät savun sisäänsä.
      Jos asuu ylimmässä kerroksessa, saattaa hormin imuri vetää savut ylös, mutta jos ei imuri vedä, ne menee kyllä joka paikkaan. Liesituuletin lienee hyvä ratkaisu jos kuitenkin on pakko polttaa? Ainakin oman asunnon kannalta. Jos rohkenet, niin kysy naapurilta?

    • ruioioepp

      Liesituuletin huono. Meillä tuulettimet yhteisessä hormissa vai fuskaako ne hormit? Ruoankäry tulee vähemmän läpi kuni tupakanhaju. Roskiskaappiakin olen tiivistänyt.

    • etsillaitaas

      Naapurin koirat haukkuu jatkuvasti, tekee karmeaa ruokaa mikä haisee koko rapussa ja myös muissa huoneistoissa, naapurin lapset pitää meteliä ja kännissä metelöidään ja öisin toisilla tapana alkaa imuroimaan ja soitellaan musaa kovaa!!! Toisten maksetuille autopaikoille jätetään autot!!! Kytätään ku mykkä vitt....ua muiden tekemisiä!!


      Jos noihin asioihin ei voi tulla muutosta niin ei tule myös tupakoimiseenkaan omassa asunnossa!!!

    • asunnotonko.

      Asun kerrostalossa, jossa yhdessä asunnossa tupakoidaan. Haju tulee minun asuntooni ilmanvaihdon kautta, eli wc rupaa ekaks lemuamaan ja sit koko kämppä. Olin siellä viikon kun alkoi joka ilta haista. Tuli päänsärkyä, sekä kuvotti koko tupakin haju. En voi kutsua ketään tai varsinkaan lapsia kylään, koska en halua lasten joutuvan olemaan ja hengittämään tupakan savussa. Olen nytkin evakossa asunnostani kaverin luona. En vaan pysty olemaan siellä enää, jos haju ei lopu. Ilmoitin kyllä isännöitsijälle hajusta ja hän lupasi selvittää asiaa. Kohta on etsittävä uusi kämppä.. :-(

      • spoltergeist

        Hajuneurootikkojen ja selkeästi sairaiden kannattaisi muuttaa maalle. Kyllä ne pakokaasutkin krääsäävät.


    • Spoltergeist

      Senkus vetelet. Ei siitä mitää hajuja naapureihin mene ja jos menisikin niin mistä sen voi tietää että ketä siellä sisällä tupruttelee. Itse poltan joskus liesituulettimen alla kun en halua että koko kämppä haisisi edes hetkeäkään. Hyvin toimii ja tupakantumpit kasteltuina normaali roskiin. Ei ole mitään järkeä jättää natsoja käryämään.

    • Sähkökessu

      Hommaa sähkötupakka ja mahdollisimman vahvaa nikotiininestettä.Toimi ainakin mulla, eikä oo tarvinnu koskea normitupakkaan sen jälkeen.

    • cameli on hyvvää

      Itse poltan tupakkaa ja välillä haisee kämpässä kessu koska joku tupruttelee sisällä, käytävä ainakin käryää aina ja eii ole mukavaa se jos tupakanhaju kantautuu asuntoon. itse parvekkeella tupruttelen ja ihmettelen suuresti miksi tämä sisällä polttava ei voisi tehdä samoin, pieniä yksiöitä ovat niin luulisi jaksavan yhden oven aukaista parvekkeelle menemiseen. ps, älkää polttako sisällä :(

    • sandybeib

      Sähkötupakka ;)

    • enpoltamutta

      Kannattaisiko odottaa, että ilmoitustaululle ilmaantuu lappu, jossa moititaan huoneissa tupakoinnista. Onko näinä aikoina jotain mistä ei valiteta? Siitä tietäisi häritseekö tupakointisi muita vai ei. Siihen asti röyhyytä rauhassa. Usko vaan että jos kerrot pihalla tupakoivasti sisällä, niin kohta lappu löytyy taululta.

      • korpeen röhisijät

        Tupakoitsjat tekevät niin paljon tuhoa, rivitaloissakaan ei voi pieniä lapsia nukuttaa omalla pihallaan, kun nämä räkäiset köhisijät pilaavat hengitysilman, saatikka hajullaan tuhoavat omaisuutta, koska varastot ovat aivan vieretysten, joten lakia vain kehiin moisesta "pössyttämisestä".Tässä jo tuli jotain esimerkkiä, mutta on paljon paljon muutakin.


    • etsilllaitaas

      Kohta ne keksii vielä että sähkötupakan höyry homehduttaa asunnon:-)

    • Cheap Trick

      Olisko jollakin hyvää ja edullista linkkiä mistä voisin ostaa sähkötupakka holkin ja siihen edullisia nesteitä?!. Haluisin lopettaa tupakoinnin mutta en ole siihen vielä pystynyt niin haluisin kokeilla pääsisinkö sähkötupakalla kun ole kuullut siitä paljon myönteistä palautetta.

      Kiitos

    • Jätät ne askit sinne kauppaan ..??

    • Sähkötupakka.

      On kätevä, ei haise tupakka. Kukaan ei edes tiedä että käytän sähkötupakkaa, koska vaatteeni eivät haise tupakalle,eikä myöskään asuntoni.

    • ylihuutoa

      Ihmiset on kyllä todella itteensä täynnä nykyään. Jos nyt vähä tuoksahtaa tupakka jostakin niin heti ollaan huutelemassa. Se haju ei varmasti ole haitallista, oireet on korvien välissä. Jos tupakoiva huomioi muutkin niin eipä siinä mitään urputtamista.

      Itse en tupakoi mutta ei mulla mikään hirmuongelma jos vähä jostain tuoksahtaa. Eri asia on tietty jos joku tupakoi suoraan porraskäytävässä niin sitte sanoisin et sytytä ulkona, kaikki ei välitä tuosta kärystä mut muuten ihan sama.

      Suurempi ongelma on noin dödöjen ylikuluttajat, jotka tunkee käryinensä samaan bussiin tai junaan.. mutta enpä käytä juurikaan julkisia.

    • Päivän piristys

      "Meillä ei ole enää lankapuhelinta, joten teippasin puhelinpistorasiatkin umpeen tupakansavun vuoksi."

      : D

    • Turhautunut!

      Tupakanhaju vessassa, erittäin oksettavaa. Tarttuu suihkuverhoon ja pyyhkeisiin. Tupakoitsijoiden on ihan turha väittää muuta. Ja tupakoinnin todellakin voi kieltää sisällä ainakin vuokra-asunnoissa. Sitä sopii kokeilla että saako takuumaksuaan takaisin jos on polttanut sisällä ja kämppä menee remonttiin poismuuton jälkeen.

      Ei ole kovin reilua että ei-tupakoitsijana joudun ostamaan ilmanraikastimia vessaan sen vuoksi, että joku ei viitsi kävellä ovesta pihalle polttelemaan.

    • rivitalo2

      Mitenköhän rivitaloissa tämä menee jos sisällä polttaa tupakkaa?

    • VIHAANylikaiken

      Joka ikinen itsekeskeinen minä minä -röökiperseaivo pitäisi välittömästi teloittaa otsaniskahaimalaukauksella 9mm patruunalla niin loppuupahan se kunnon kansalaisten myrkyttäminen ja maailman saastuttaminen sekä sademetsien tuhoaminen ja itsensä myrkyttäminen (ei siinä jos myrkyttäisivät itsensä hautaan, mutta kun näistä röökihinttaripaskoista sitten tulee veronmaksajien rahoilla loisivia työkyvyttömiä keuhkosairas-invalidi-eläkeläisiä!)

    • jokutolkkutähän

      on se kumma juttu kun joku ottaa vuokalaisen ja kieltää upakoinnin asunnossa, mutta parvekkeella saa polttaa ja naapurin koti savustuu..

    • 1mitaliOnTullut

      Olen lähes 70 vuotta asunut ikivanhoista kerrostaloista lähes uuteen ja kaikessa siltä väliltä. Lapsuuden kodissani vain vanhin veljeni poltti, mutta ei kotona. En tullut aloittaneeksi, kun ei rahat nuorena riittäneet ja sitten se jäikin kokonaan.
      Yhteenkään asuntoon ei koko aikana ole tullut tupakansavua tai -hajua tai ruoanhajua muista asunnoista hormeista tai ikkunoista, parvekkeelta tai rappukäytävästä.

      50-luvulla kait 70-80% miehistä poltti, joten tupakoitsijoita oli silloin ympärillä todella paljon.
      Rappukäytävissä ennen useinkin haisi tupakka tai ruoka, kun jotkut jopa tuulettivat rappukäytävään, mutta tupakanhaju ei ole kenellekään vaarallista. Naapuritupakoitsijoiden asunnoissa on haissut, mutta sekin on siellä ollut häiritsevän voimakasta vain, kun on jätetty tumppeja seisomaan tuhkakuppiin.

      Joskus minua ällöttää pysäkeillä tupakantumpit maassa räkäklimppien seassa.

      Pidän tätä tupakoitsijoiden yleistä syyllistämistä ja jahtaamista räikeänä ylilyöntinä ja epäterveenä joukkohysteriana.

    • Anonyymi

      ostaa 2 tunnelipuhallinta, tosi tehokkaita.

      toinen puhaltaa ulkoilmaa sisään, toinen ulos.

      naapurit ei kestä tosin melua. ne ei kestä mitään , ne ei ole....niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe