puolison kipeät lapset

huono äiti ja puolis

Miten teillä menee jos etävanhemman lapsi sairastuu sinä päivänä tai päivää ennen kun pitäisi tulla etävanhemman uuden perheen luo jossa on pieniä lapsia, hyväksyttekö sen ? Meillä tapaus jossa meillä on yhteinen lapsi , 1v2kk , ja miehelläni on yksi aikaisemmasta suhteesta oleva lapsi. Lapsi on joka toinen vkonloppu meillä ja tänä viikonloppuna hän oli perjantai aamuna oksentanut ja sanoin heti että ei siinä tapauksessa tule tänne pienen lapsemme takia vaan vaihtasivat viikonloppuja että lapsi saisi sairastaa kotona tartuntavaaran takia (nyt on norovirusta liikkeellä). Mies ei suostunut ja lapsi oli sitten seuraavaan päivään asti mieheni vanhemmilla ja oli oksentanut. Sovimme että lähdemme 1-vuotiaan kanssa muutamaksi päiväksi pois täältä koska mies oli väkisten tuomassa tätä oksentelevaa lasta tänne. Minä en missää tapauksessa halua että 1-vuotias saa TIETEN tahtoen oksennustautia, sille ei voi mitään jos se tauti olisi iskenyt täällä ollessa, mutta kun se tiedettiin etukäteen niin en pitänyt sitä hyvänä ajatuksena että tulee sitten mahdollisesti tartuttamaan meidät muut, varsinkin jos sen saa meidän 1-vuotias. Miehelle evakkoon lähtö oli ok, mutta nyt ei, Hän ei ymmärrä sitä alkuunkaan ja huusi että enhän mä voi viedä lastamme edes päiväkotiin tai kouluun jossa pöpöjä liikkuu, ei ymmärtänyt yhtään kun yritin selittää hänelle että kun tämän taudin TIETÄÄ miksei lapsi voi sairastaa kotonaan ja tulla vaikka viikolla tai seuraavalla viikonloppuna kun on terve. Minä olen kuulemma aivan TYHMÄ ym ym. Miksi pitää juuri oksennustaudin saanut lapsi tuoda ja kiikuttaa paikkoihin joissa vielä ollaan terveenä pysytty? Kysyi sitten että miten siskoni perheessä sitten muka toimitaan kun siellä joku lapsista sairastuu, sanoin että ne ovat eri asia kun siellä KOKO perhe asuvat 24/7 saman katon alla, se ei ole siis mikään uusioperhe. Meillä on niin että tämä yksi lapsi on joka toinen viikonloppu meillä. Olenko mä oikeasti se tyhmä jota pitää uhkailla sitten erolla tämän takia ? Olinko liian jyrkkä kun halusin suojella 1 vuotiasta lastamme mahdolliselta oksennustaudilta tai vielä pahempaa, norovirukselta ? Luultavasti olen todella huono puoliso ja äiti, ainakin mieheni mielestä. Tosi hienoa !!

46

3014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhä yksinkertaisuus

Et, miehesi on vähän yksinkertainen. Pieni vauva kuivuu sairaalakuntoon todella helposti, miksi altistaa tieten tahtoen kun tauti on jo tiedossa? Onko ne viikonloput kiveen hakattu.

Nyt näet miten asiat tulevat jatkossa menemään, joten pidä puollustuskyvyttömän puolta, miehesi ei sitä tajua tehdä.

• ---

No ei kyllä ole mitään järkeä tieten tahtoen levittää mahatautia ympäriinsä. Pöpöt ovat jo lapsen äidin luona, kaikkein järkevintä on antaa lapsen sairastaa loppuun siellä ja mennä vasta sitten isänsä luo (sama jos tilanne olisi päinvastoin), kun tartuntavaara on ohi.

Jos lapsi tulee oksennustaudissa teille, hän tartuttaa mahdollisesti miehesi, sinut ja lapsenne. Siinä on 3 sairasta ihmistä lisää. Päiväkodista ja koulusta tuodut pöpöt ovat asia erikseen, niille ei voi mitään, mutta miksi mennä terveeseen kotiin tieten tahtoen mahdollisesti jopa norovirusta levittämään??

• miehet -_-

Itsellä ei ole ihan näin päin mennyt, mutta meillä oli angiinaa ja myös epäilyä oksennustaudista minun lapsillani mutta miehen exää tämä ei liikuttanut tippaakaan, silti piti lapset meille tuoda. Minun asianihan tuo ei sinällään ole, mutta itse jättäisin lapset viemättä jos tietäisin että pöpöjä liikkeellä on ja tartuntariski suuri.
      Miehesi ei ilmeisesti ihan ymmärrä pointtiasi. En minäkään kotiimme tietentahtoen ottaisi edes kylään ihmisiä, joilta mahdollisesti tauti voisi tarttua. Varsinkin joku mahatauti, joka on erittäin inhottava :/

• Hyi sun ajatuksiasi

Kyllä isä on velvollinen hoitamaan lasta sairaanakin, onhan se äidinkin tehtävä. Ei siinä isä helpommalla tarvi päästä. Pelkkä tekosyy olla ottamatta, lapset sairastuu aina, ei siinä katota kenen kersa on.

Et vain halua miehen lasta. Sano se miehelle, niin ei tarvi nähdä ukkoakaan.

Sun mielestä siis isälle kuuluu vaan terve lapsi, äiti saa hoitaa sairaat ja muutenkin.

• ---

No eiköhän tässä nyt olekin kyse siitä, että lapsi sairastaisi loppuun siellä missä sairastaa. Jos lapsi esim.sairastuu oksennustautiin isänsä luona ollessaan, niin eihän silloinkaan ole järkeä lähteä oksentelevaa lasta kuskaamaan äidilleen ja tartuttamaan äitiäkin siinä samassa.

Totta, lapset sairastelevat, mutta tahallaan ei kenenkään kotiin pöpöjä viedä, varsinkaan jos kodissa on pieni vauva. Tämänhän sanoo järkikin. En minä ainakaan päästä omia lapsiani sairaana esim. kaverin kotiin ihmisiä tartuttamaan, tai vastavuoroisesti en huolisi meille esim. siskoni oksennustaudissa olevia lapsia. Ja huom! varsinkaan jos talossa on pieni vauva.

• isän kuuluu hoitaa
        --- kirjoitti:

No eiköhän tässä nyt olekin kyse siitä, että lapsi sairastaisi loppuun siellä missä sairastaa. Jos lapsi esim.sairastuu oksennustautiin isänsä luona ollessaan, niin eihän silloinkaan ole järkeä lähteä oksentelevaa lasta kuskaamaan äidilleen ja tartuttamaan äitiäkin siinä samassa.

Totta, lapset sairastelevat, mutta tahallaan ei kenenkään kotiin pöpöjä viedä, varsinkaan jos kodissa on pieni vauva. Tämänhän sanoo järkikin. En minä ainakaan päästä omia lapsiani sairaana esim. kaverin kotiin ihmisiä tartuttamaan, tai vastavuoroisesti en huolisi meille esim. siskoni oksennustaudissa olevia lapsia. Ja huom! varsinkaan jos talossa on pieni vauva.

Ei ne uuden naisen kakarat oo yhtään sen parempia kuin mihen omat. Kyllä ne omat on aina ne parhaat miehelle, ja siksi miehen uusio ei haluakkaan niitä lapsia sinne, että mies unohtaa heidät. Pitää hoitaa hänen lapset, ei miehen omia. Kummajuttu, että tahallaan pitää yrittää erottaa isä omista lapsistaan.

Toinen vaihtoehto on että isä tulee lasten kotiin hoitamaan lapsiaan, se olisi vielä parepi , saisi isä ja lapset olla yhdessä ilman häiriötä ja mekastusta.

• huono äiti ja puolis

tämä sinulle "hyi sun ajatuksia". Etävanhemmalla on velvollisuus hoitaa lastaan mikäli lapsi sairastuu etävanhemmalla ollessaan, mutta kuten yllä kirjoitettiin niin kyse onkin siitä että kun lapsi sairastuu mahatautiin ennen kuin etävanhemmalleen on tulossa. Kyllä sen silloin pitäisi sairastaa kotona eikä lähteä levittämään pöpöjä muualle, eri asia jos lapsi sairastuu etävanhemman luona, silloin asialle ei voi mitään ja silloin myös etävanhempi katsoo ettei lapsi lähde sairaana mihinkään. Kuumeilut ei varmaankaan ole niinkään paha asia, mutta oksennustaudin altistuttaminen ns.varta vasten pienen 1-vuotiaan terveyttä "uhaten" ei ole kyllä mikään leikin asia.

Siinä tässä oli kyse. En kyllä ymmärtänyt mieheni kommenttia siitäkään että ei olisi ollut valmis ottamaan äitiäni kylään kun tällä oli enterorokko päällä (kyllä, lasten tauti lapsemme mummolla), ettei tartu, eikä äitini olisi kyllä tullutkaan, mutta sitä vastoin oksennustaudissa olevan lapsen halusi tuoda ja toikin, eikä nähnyt siinä mitään väärää. Sanoi että pakkohan se on ottaa ei näitä sairauksia voi vältellä. En tiedä mikä siinä rokossa oli niin paljon pahempaa kun oksennustaudissa. Ei hän edelleenkään ymmärrä miksi me lähdimme evakkoon kun hän toi mahataudissa olevan lapsen tänne meille. No, nyt olemme olleet evakossa ja todella toivon ettei asunnossa ole pöpöjä tallella ja että pienokaisemme säästyisi taudilta, pyykkejä on pesty ja pintoja pyyhitty, riskihän tässä vielä on, mutta kontakteissa emme ole olleet, emme myöskään mieheni kanssa. Sanoin miehelle että jos lapsemme sattuu sen nyt saamaan niin hän voi olla ykköshoitajana. Tiuskasi vain että me yhdessä hoidamme tasapuolisesti, vastuu on myös minun. Minä näen sen taas niin että hän on tässä tapauksessa se päävastuullinen jos hän tänne väkisin tuo mahataudissa olevan lapsen (tai vaikka aikuisen). Jos minä yritän välttää kontakteja mihinkään suuntaan jos jossain on kipeenä lapsia tai aikuisia ja tiedän niistä niin tuntuu pahalta jos toinen niitä tuo tarkoituksella (?) tai sen enempi ajattelematta kotiimme ja sanoo että minä olen myös vastuullinen, jos joku meistä sairastuu, varsinkin vauvamme. Oksennustauti ei ole mukava asia kenellekään, varsinkaan pienelle lapselle. En vaan ymmärrä mikä siinä on että siitä ei välitetä sitten, vaan tärkeämpänä pidetään sitä että tänne sitten tulee sitä sairastava lapsi ja tartuttaa mahdollisesti sitten kaikki muutkin? Viikonloppuja ei kuulemma voinut vaihtaa koska lähivanhemmalla ja lapsella oli menoja, sitä aikaisemmin kun ehdotin niin ei käynyt sen takia koska mies sanoi että hänen exällä voi olla menoja, eikä aio edes kysyä vaihtoa (sain puhuttua että kannattaa nyt kysyä) luulen ettei mies ole edes kysynyt vaan sanoi minulle vain että heillä on menoja, ei pysty vaihtaa. itse en kyllä äitinä päästäisi kipeetä lasta isälleen vaan lapsi saisi sairastaa kotona, enkä kyllä mihinkään muuallekaan. Olen sitten kai kelvoton äiti ja vielä kelvottomampi isän uusi puoliso. Jälkimmäisen mies ainakin teki selväksi minulle.

• Hölmölän meininkiä

Miehesi tietää itsekin olevansa hölmö ja siksi kiukkuaa. Jos lapsi on liian sairas kouluun tai tarhaan, hänen tulee pysyä siellä missä on. Jösses millaisia vanhempia sitä on... Epäilemättä miehesi eks on pakottanut miehen ottamaan lapsensa vaikka pää kainalossa. Vuoden äiti ;). Mies pelkää eksäänsä housut tutisten ja ottaa vaikka sinusta eron miellyttääkseen tätä. Kuka idiootti muuten raahaa oksennustautista kersaa ympäri kaupunkia. Vois melkein olla aihetta ilmoittaa sos.viranomaisille sellaisesta.

• viuhtis.

Aivan, kuulostaa siltä että lapsen äiti oli vain huojentunut saadessaan työntää oksentelevan lapsen ulos kotiovesta. On kyllä itsekästä porukkaa, kun pitää olla niin periksiantamaton vaikka vaarassa on pienen vauvan terveys :/

Meillä on exäni kanssa sellainen käytäntö, että lapsi sairastaa sairastelut loppuun siellä missä sairastelu alkoi, ellei nyt kyseessä ole sitten vain pieni flunssa tai yskä. Mitään isompia virus- tai bakteeritulehduksia me emme tieten tahtoen toistemme koteihin vie, vaikkei kummallakaan uusia lapsia olekaan.

Oma poikani sai 1-vuotiaana niin pahan mahataudin, että kuivui täysin ja tiputukseenhan sitä jouduttiin. Kyllä itsekin suojelisin pieniäni mahataudeilta, oli taudin kantajana sitten naapurin, siskon, kumminkaiman tai miehen lapset, ei sillä ole merkitystä. Ei ole mitään järkeä viedä pöpöjä terveeseen kotiin jos tauti on jo tiedossa!

• Terapiaan

Ensimmäinen kerta? Näitä tulee vielä lisää, lapset ehtivät sairastaa. En olisi ottanut lasta meille, en sitten millään, enkä lähtenyt kotoani minnekään. Asiat menevät jatkossakin niinkuin ne nyt ovat menneet, mies päättää oli asiassa järkeä tai ei, olititte yksimielisiä tai ette... Exän lapsivatpaat tulevat aina olemaan tärkeämpiä kuin perheenne tilanne tai vanhempaa lastaan ei ajattele ex eikä isänsä....

Aikuisten oikeasti, en jaksaisi vääntää asiasta kuin asiasta noin syyllisyyden tuntoisen ja menneitä hyvittelevän miehen kanssa, ei näe nykyistä perhettään, kuinkahan kauan jaksat katsella....

Teidän kannattaisi parina käydä juttelemassa jossakin. Sinua ei nyt kuunnella ollenkaan koska olet ilkeä uusikko ja paha äitipuoli, miehesikin miielestä. Miehesi voisi kuunnella kolmatta tahoa hieman paremmin, kuin ikinä sinua.

• kasaantuu asioita

Ongelma on tuttuakin tutumpi uusperheissä, täällä ihan samanlainen tilanne, joka johti sitten uudenkin perheen eroon. Kannattaa tosiaan puhaltaa peli nyt poikki, voitte vielä pystyä pelastamaan liittonne. Me ei osattu tehdä mitään asialle enää ja tuli pattitilanne. Jos noita asioita kasaantuu, ne syövät koko ajan pohjaa teidän rakkaudelta/parisuhteelta. Liian paljon kasaantuu niin pohja putoaa pois ja lähdette eri teille. Kerro tämä miehellesi!!

• vastuu vaan isälle

Isän kuuluu hoitaa lapset oli ne sairaana tai ei. Ei ole syy hylätä omia lapsiaan tai luistaa velvollisuuksitaan. Piste.

Tullla taas syytettiin äitiä, kuinkas muuten.
      "Aivan, kuulostaa siltä että lapsen äiti oli vain huojentunut saadessaan työntää oksentelevan lapsen ulos kotiovesta. On kyllä itsekästä porukkaa, kun pitää olla niin periksiantamaton vaikka vaarassa on pienen vauvan terveys :/

Just joo, äidin vikahan se on kun lapsi siarastuu.

Ja voihan se olla että lapsen kotina on omiakin sisaruksia, joihin tauti voi tarttua, ei vaan siellä isän uudessa perheessä.. eikö omilla sisaruksilla ole sitten mitään merkitystä?

Äidin vikahan se on aina, tästäkin saatiin taas syyllisyyttä äidille.... voi elämä. Kyllä ne isät on sitten loistavia ihmisiä..

• Olkaahan varovaisia

Joo, äidit ja isät vois molemmat käyttää vähän enemmän älliään ;). Tässähän on nyt kärsijänä äitipuoli. Ei kannattais hirveästi ärsyttää äitipuolta, koska tää voi kostautua viikonloppulapselle. Äitipuolella ei ole todnäk. mitään tunteita vierailevaa lasta kohtaan, mutta hänelle voi herätä hyvinkin ikäviä tunteita, jos elämä on vaikeaa tuon lapsen takia. Mistäs luulette satujen äitipuolten saaneen alkunsa...

• voi hysäys
        Olkaahan varovaisia kirjoitti:

Joo, äidit ja isät vois molemmat käyttää vähän enemmän älliään ;). Tässähän on nyt kärsijänä äitipuoli. Ei kannattais hirveästi ärsyttää äitipuolta, koska tää voi kostautua viikonloppulapselle. Äitipuolella ei ole todnäk. mitään tunteita vierailevaa lasta kohtaan, mutta hänelle voi herätä hyvinkin ikäviä tunteita, jos elämä on vaikeaa tuon lapsen takia. Mistäs luulette satujen äitipuolten saaneen alkunsa...

Uutta naistako tässä pitää sääliä ja ajatella????? Mene mäkeen.

Minusta uutta naista ja miehen omia lapsia ei pidä milloinkaan asettaa samalle viivalle. Lapset ovat ne täkrimmät ja uudet suhteet tulee vasta siellä jos on tilaa.

Jos uudelle turlee traumoja, se on sen oma vika, ei sairaan lapsen.

• kysyn vaan
        voi hysäys kirjoitti:

Uutta naistako tässä pitää sääliä ja ajatella????? Mene mäkeen.

Minusta uutta naista ja miehen omia lapsia ei pidä milloinkaan asettaa samalle viivalle. Lapset ovat ne täkrimmät ja uudet suhteet tulee vasta siellä jos on tilaa.

Jos uudelle turlee traumoja, se on sen oma vika, ei sairaan lapsen.

ei tässä , äitipuolta ja yhteisen lasta äitiä ajatellakaan vaan heidän yhteisen lapsen terveyttä!!!! Sekö on sitten oikein että 1-vuotiaalle lapselle tuodaan väkisten taudit kotiin asti jotta niitä ei tarvitse muualta hakea ????

Minkä takia lapset sitten jätetään kotiin sairastamaan kun pitäisi lähteä kouluun, tarhaan tai hoitoon ???? Mitä siitä jos levittelevät sitten pöpöjä pitkin poikin. Tai miksi työssäkäyville on sitten sairaslomia, ei muuta kuin sairaslomat pois ja oksentamaan sinne työpaikalle !!!

NYT ON KYSE PIENEN LAPSEN TERVEYDESTÄ !!!! Pitääkö ne varta vasten sairastuttaa, tietoisesti ja pelätä sitten että päättyköhän tämä sitten sairaalaan vihdoin ja viimein, niinkö ??

Oli kyseessä sitten kuka tahansa niin sairastelut sairastetaan kotona, ei niitä lähdetä tieten tahtoen levittelemään pitkin poikin ja altistuttamaan muita. Ja kun alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti että mies ei olisi hyväksynyt eikä sallinut rokkoa sairastavan mummun käymistä kahvilla lapsenlapsensa kotona niin mikä siinä on että sinne olisi sitten saanut käsittääkseni koko viikonlopuksi tulla mahataudissa oleva ihminen ?

• huono äiti ja puolis

ei se äiti sitä lastaan väkisin meille työntänyt ja kahdestaan asuvat. Isä (mieheni) ei vain tajunnut sitä asiaa että altistaa 1-vuotiaan suoraan vatsataudille piittaamatta siitä tai edes yrittämällä sitä edes ymmärtää. Kyllä olo oli se että näinkö paljon hän tätä perhettä arvostaa kenen kanssa elämäänsä elää 24/7. Ja kun ja jos mies olisi antanut lapsen sairastaa äitinsä luona kotona ja tervehtyä rauhassa kun se että lähtee tietoisesti riskeeraamaan sitten muitten terveyttä niin olisihan se lapsi voinut sitten tervehdyttyään voinut tulla tänne iltasella.

Sen tiedän ettei äiti kai ole mikään vaikea tapaus, mutta kuuleman perusteella melkonen hyväksikäyttäjä, mutta ehkä ei hänkään ajattele sen enempiä siitä että altistaa sitten suosiolla kaikki muutkin eikä ajatellut sitäkään että lapsen siskopuoli voi sitten pahemmassa tapauksessa joutua sinne sairaalaan. Eri asia olisi ollut jos tämä lapsi olisi sairastunut meillä ollessaan kun eihän sellasta voi tietää, mutta kun sattui sairastumaan ENNEN ja siitä piupaut mieheni välitti. hänelle oli erittäin tärkeää vain se että lapsi pääsee isänsä luo, siinä ei meidän pienen vauvan terveydentilaa tai tärkeyttä ajateltu pätkän vertaa. Sanoinkin miehelleni että jos me oltaisiin eropari niin hänen on turha kuvitella että laittaisin lastamme hänen luokseen jos hän sairastuu kun on minun luonani vielä.

Tässä ei ole kyse siitä kenen lapset ovat parhaimipia miehen vai naisen vai yhteiset tai kenen tärkeimpiä vaan yleisesti ottaen KAIKKIEN LASTEN ja AIKUISTEN huolenpito ja se että ketään ei ole tarkoitettu tahallisesti tartuttamaan pöpöjä muualle. Ja jos mieheni mielestä tässä on kyse lasten tärkeydestä niin hänen täytyy kyllä oikeasti olla juuri sellainen ihminen joka asettaa lapset tärkeysjärjestykseen. Tai ei osaa sitten meitä arvostaa perheenä, en tiedä. Kiitos kaikille vastuksistanne.

• Lähiäiti

Minä olen lähivanhempi ja en koskaan laita lapsia sairaana etävanhemman luokse. Mielestäni lasten on parempi sairastaa kotona kuin levittää tautia ympäriinsä. Ja varsinkin jos etävanhemman luona on pieni lapsi niin pitäisin kyllä sairaat lapseni kaukana. En mielelläni ota meille sairaita ihmisiä edes kylään vaikka lapset jo isoja ovatkin. Tieten tahtoen en halua ketään sairastuttaa vaikka eihän pöpöiltä voi koskaan täysin suojautua.

• lähiäiti minäkin

Sama täällä. Lähiäiti minäkin, enkä lähtisi sairasta, varsinkaan mahatautista, lasta kuskaamaan yhtään minnekään. En edes isän luo, oli siellä sitten vauva tai ei, mutta ennen kaikkea jos olisi!

On myös ollut sellaisia tilanteita, että lapsi on sairastunut isänsä luona, ja olemme lapsen isän kanssa sopineet, että lapsi hoidetaan siellä terveeksi ennen kuin minun luokseni tulee. Tämä systeemi toimii siis molemmin päin.

Alkoi huvittaa jonkun kommentti tuolla ylempänä "aina äitejä syyllistetään, ei se ole äidin vika jos lapsi sairastaa" :) No kuka täällä on sellaista väittänytkään? Luin koko ketjun läpi, enkä löytänyt ketään joka tällaista olisi väittänyt. Veikkaanpa, että kyseisellä kommentoijalla olisi ollut aivan eri ääni kellossa, jos aloittaja olisi ollut lapsen äiti ja päivitellyt sitä, kuinka uusi puoliso ja isä olisivat väkisin tuoneet sairasta lasta äidin luokse...Olisi varmaan haukkunut, että siinäpä se uusi puoliso taas haluaa eroon miehen lapsesta ja kaikki vastuu syydetään äidille!! Miten päin tahansa, hänen mielestään isä ja uusi puoliso tekevät AINA väärin.

• lähiäiti minäkin

Sama täällä. Lähiäiti minäkin, enkä lähtisi sairasta, varsinkaan mahatautista, lasta kuskaamaan yhtään minnekään. En edes isän luo, oli siellä sitten vauva tai ei, mutta ennen kaikkea jos olisi!

On myös ollut sellaisia tilanteita, että lapsi on sairastunut isänsä luona, ja olemme lapsen isän kanssa sopineet, että lapsi hoidetaan siellä terveeksi ennen kuin minun luokseni tulee. Tämä systeemi toimii siis molemmin päin.

Alkoi huvittaa jonkun kommentti tuolla ylempänä "aina äitejä syyllistetään, ei se ole äidin vika jos lapsi sairastaa" :) No kuka täällä on sellaista väittänytkään? Luin koko ketjun läpi, enkä löytänyt ketään joka tällaista olisi väittänyt. Veikkaanpa, että kyseisellä kommentoijalla olisi ollut aivan eri ääni kellossa, jos aloittaja olisi ollut lapsen äiti ja päivitellyt sitä, kuinka uusi puoliso ja isä olisivat väkisin tuoneet sairasta lasta äidin luokse...Olisi varmaan haukkunut, että siinäpä se uusi puoliso taas haluaa eroon miehen lapsesta ja kaikki vastuu syydetään äidille!! Miten päin tahansa, hänen mielestään isä ja uusi puoliso tekevät AINA väärin.

• Lissu hoitoon!
        lähiäiti minäkin kirjoitti:

Se on ihan sama mistä kirjoitetaan, niin Lissu-Idiootti kääntää sen uusikkoon ja isän ja lasten erottamiseen. Lissu-idiootti kun ei osaa lukea mitään niin, että ymmärtäisi tekstin sisällön, vaan kun huomaan tietyn sanan , niin alkaa paasata omaa sairasta mantraansa.

• smummix

Lapsen on hyvä sairastaa kotonaan. Sitten kun taas on terve sovitaan uudesta tapaamisajasta. Missään tapauksessa ei saa mennä tartuttamaan pientä lasta tahallisesti.

• isälle vastuuta

Isä voi tulla hoitamaan sairaita lapsiaan lasten kotiin. Isälle kuuluu samalla lailla hoitaa sairaita lapsiaan kuin äidilläkin. Ei ole oikein, että aina se äiti on poissa töistä, isän velvollisuus on myös hoitaa ja olla poissa töistä, eikä vaan hoitaa lapsiaan silloin kun ovat terveitä. Aika kummallista.

Isät voivat hoitaa myös samoin kuin äiditkin, eikä mitään tekosyitä.

• ---
        isälle vastuuta kirjoitti:

Isä voi tulla hoitamaan sairaita lapsiaan lasten kotiin. Isälle kuuluu samalla lailla hoitaa sairaita lapsiaan kuin äidilläkin. Ei ole oikein, että aina se äiti on poissa töistä, isän velvollisuus on myös hoitaa ja olla poissa töistä, eikä vaan hoitaa lapsiaan silloin kun ovat terveitä. Aika kummallista.

Isät voivat hoitaa myös samoin kuin äiditkin, eikä mitään tekosyitä.

Joko menisi sinullekin jakeluun...Väännetäänpä rautalangasta:

JOS LAPSI SAIRASTUU ÄITINSÄ LUONA (ESIM. JOHONKIN HELPOSTI TARTTUVAAN KUTEN VATSATAUTIIN
        ---> LAPSI SAIRASTAA LOPPUUN SIELLÄ ÄITINSÄ LUONA, JA MENEE ISÄLLEEN VASTA SITTEN KUN ON TERVE JA TARTUNTAVAARA OHI, KOSKA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ VIEDÄ TAHALLAAN PÖPÖJÄ TERVEESEEN KOTIIN.

JOS LAPSI SAIRASTUU ISÄNSÄ LUONA (ESIM. JOHONKIN HELPOSTI TARTTUVAAN KUTEN VATSATAUTIIN)
        ---> LAPSI SAIRASTAA LOPPUUN SIELLÄ ISÄNSÄ LUONA, JA MENEE ÄIDILLEEN VASTA SITTEN KUN ON TERVE JA TARTUNTAVAARA OHI, KOSKA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ VIEDÄ TAHALLAAN PÖPÖJÄ TERVEESEEN KOTIIN.

• isän kuuluu hoitaa
        --- kirjoitti:

Joko menisi sinullekin jakeluun...Väännetäänpä rautalangasta:

JOS LAPSI SAIRASTUU ÄITINSÄ LUONA (ESIM. JOHONKIN HELPOSTI TARTTUVAAN KUTEN VATSATAUTIIN
        ---> LAPSI SAIRASTAA LOPPUUN SIELLÄ ÄITINSÄ LUONA, JA MENEE ISÄLLEEN VASTA SITTEN KUN ON TERVE JA TARTUNTAVAARA OHI, KOSKA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ VIEDÄ TAHALLAAN PÖPÖJÄ TERVEESEEN KOTIIN.

JOS LAPSI SAIRASTUU ISÄNSÄ LUONA (ESIM. JOHONKIN HELPOSTI TARTTUVAAN KUTEN VATSATAUTIIN)
        ---> LAPSI SAIRASTAA LOPPUUN SIELLÄ ISÄNSÄ LUONA, JA MENEE ÄIDILLEEN VASTA SITTEN KUN ON TERVE JA TARTUNTAVAARA OHI, KOSKA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ VIEDÄ TAHALLAAN PÖPÖJÄ TERVEESEEN KOTIIN.

Kyllä juttu on niin, että ISÄN KUULUU HOITAA LAPSENSA MYÖS KIPEÄNÄ. Äläkä huuda kultaseni noin paljon...korvat menee tukkoon, ja sulta kurkku harmaantuu.

On tekosyy olla ottamatta lastaan kipeenä. Terveenähän tieysti olis hyvä, mutta hoitaa seäitikin lapsensa sairaina, ja kuuluu se isälle.

• ---
        isän kuuluu hoitaa kirjoitti:

Kyllä juttu on niin, että ISÄN KUULUU HOITAA LAPSENSA MYÖS KIPEÄNÄ. Äläkä huuda kultaseni noin paljon...korvat menee tukkoon, ja sulta kurkku harmaantuu.

On tekosyy olla ottamatta lastaan kipeenä. Terveenähän tieysti olis hyvä, mutta hoitaa seäitikin lapsensa sairaina, ja kuuluu se isälle.

Sinä tähdennät koko ajan, että ISÄN kuuluu hoitaa lapsensa myös kipeänä. Entäs sen äidin sitten?

Jos kipeä lapsi roudataan isänsä luo eikä iskän luo menoa voida siirtää, niin samahan pätee toisinpäinkin, eiköstä vain? Eli jos lapsi sairastuu esim. oksennustautiin iskän luona sunnuntaina, ja maanantai-aamuna on sovittu äidin luo meno, niin silloinhan lapsi viedään myös äiskän luo vaikka kuinka oksentelisi, koska ihan yhtä lailla ÄIDIN KUULUU MYÖS HOITAA LAPSENSA MYÖS KIPEÄNÄ.

Mutta kerroppa mulle:
        Mitä järkeä on lähteä äidin luona oksennustautiin sairastunutta ja edelleen oksentelevaa lasta kuskaamaan terveen isän luokse?
        TAI
        Mitä järkeä on lähteä isän luona oksennustautiin sairastunutta ja edelleen oksentelevaa lasta kuskaamaan terveen äidin luokse?

JOS kerran molemmat vanhemmat ovat samaa mieltä asiasta, ja jouston varaa on, eikä kumpikaan vanhemmista halua tieten tahtoen itsekään sairastua oksennustautiin, ja voivat sopia keskenään että lapsen tuontia toisen luokse voidaan siirtää parilla päivällä.

Minä en itse edes lähtisi kuskaamaan oksentelevaa lasta YHTÄÄN MINNEKÄÄN, en edes isän luokse, vaikka kuinka tapaamisesta olisi sovittu. Minusta siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. On myös ollut tilanne, että lapsemme on sairastunut isän luona, ja olemme siirtäneet lapsen minun luokse tuloani parilla päivällä sen vuoksi.

• olet sairas
        isän kuuluu hoitaa kirjoitti:

Idiootti!

• näin meillä

Meillä toimii näin: en lähde roudaamaan kipeitä lapsia isänsä luokse vkl tapaamiseen(ovat isänsä luona joka toinen vkl) saavat sairastaa kotona. Niin tärkeää ei minulle ole oma vapaa vkl nykyisen mieheni kanssa että lapset kipeinä kuskataan isänsä luokse,ja samalla sairastuttamaan vielä terveitä. Sama toimii nykyisen puolisoni lasten kanssa. Ovat meillä joka toinen viikko,ja jos sairastuvat meillä saavat myös meillä sairastaa rauhassa,ja sama myös jos sairastuvat äidin luona ollessaan,sairastelevat siellä rauhassa. Pidetään ne tauti"pöpöt" yhdessä paikassa eikä levitellä ehdointahdoin ympäriinsä.

• Huomatkaa ikä

Joo, ja tietyn iän jälkeen lapsia ei voi enää pakottaa lähtemään kotoa, ei terveenä eikä sairaana ;). Kokeilkaapas vaikka jotain 10-vuotiasta tai vanhempaa yrjötaudissa kammeta pois kotoa ;). Voi olla aika vaikea sen kokoista ottaa kainaloon ja roudata iskälle/äiskälle.

• että tämmöstä

Mieheni ala-asteikäinen lapsi on meillä vuoroviikoin, ja tulisi meille siis ensi maanantaina, mutta lapsen äidin pyynnöstä suostuimme ottamaan lapsen meille jo huomisesta eli perjantaista alkaen, eli seuraavaksi 10 päiväksi. Tämä kompromissi siis sen vuoksi, jotta lapsen äiti pääsee nyt viikonloppuna bilettämään........

No, tänään päivällä lapsi soitti isälleen ja minulle, että hän on oksentanut ja ripuloinut, ilmeisesti norovirus. Soitti siis ihan vain kertoakseen kurjasta olostaan. Lapsen äiti ei kuitenkaan ole missään vaiheessa ilmoittanut, että lapsi olisi näin pahasti sairas. Mieheni soitti exälleen, että lapsi soitti ja kertoi olevansa noroviruksessa, johon lapsen äiti sanoi, että entäs sitten? Sopimus on tehty, ja lapsi tulee meille huomenna vaikka pää kainalossa. Mieheni muistutti, että virallisen sopimuksen mukaanhan lapsi oikeasti tulisi meille maanantaina, että mitäs jos ei lähdettäisi sairasta lasta kuljettamaan minnekään ja tartuttamaan muita, vaan annettaisi hänen sairastaa rauhassa siellä missä on, ja tulisi sitten maanantaina terveenä meille. Että ei kai ne yhdet ryyppybileet ole lapsen vointia tärkeämmät, ja että onko exän ylipäätään itsekään järkeä lähteä tartuttamaan kaveriporukkaansa, hänhän todennäköisesti kantaa samaa norovirusta nyt.

Lapsen äiti sai kauhean raivokohtauksen, sanoi tuovansa lapsen sovittuna aikana, ottavansa autoon muovipussin lapsen pyllyn alle ja käteen, jos sattuu oksennus tai ripuli tulemaan matkalla. Ja sitten löi luurin korvaan.

Minä olen viimeisilläni raskaana, laskettuun aikaan on alle 2 viikkoa. Lisäksi meillä on 1,5 vuotias lapsi, joka on pienen elämänsä aikana sairastanut kaksi kertaa vatsatautia, ja molemmilla kerroilla joutunut tiputukseen kuivuttuaan niin pahasti. Lääkäriystäväni kertoi nyt olevan liikkeellä erittäin ärhäkkää norovirusta, jonka vuoksi monet perusterveetkin aikuiset ovat sairaalahoidossa, ja että lasten, vanhusten ja raskaana olevien pitäisi ehdottomasti pysyä poissa esim. ostoskeskuksista, ja välttää tartuntaa viimeiseen asti.

Mielestäni miehen exän käytös on aivan järjetöntä. Hän on siis valmis lähtemään kuljettamaan oksentelevaa ja ripuloivaa, yleisvoinniltaan todella heikossa kunnossa olevaa lasta, ja valmis riskeeraamaan viimeisillään raskaana olevan naisen ja pienen taaperon terveyden yhden ryyppyillan vuoksi. Aivan käsittämätöntä. Minä joudun lähtemään evakkoon kodistani pienen lapsemme kanssa, koska en voi tieten tahtoen ottaa sellaista riskiä, että saisin nyt noroviruksen juuri ennen synnytystä. Todennäköisesti joudumme olemaan kauemmankin aikaa evakossa omasta kodistamme, sillä virus voi hyvinkin tarttua mieheeni, ja itämisajan mukaanluettuna hänen sairasteluunsa menisi seuraava viikko tai kaksi. Eli joudumme pienimmän kanssa pysyttelemään poissa kotoa, ottamaan sairaalakassinkin mukaan, jos synnytys sattuu käynnistymään, ja joudun ehkä lähtemään synnyttämään ilman miestäni, jotta miehen ex pääsee ottamaan kaljaa.

Että tämmöstä meillä.
      Miehen exän kaltaisia äitejä todellakin on olemassa, valitettavasti.

• äiti puoli miettii

Meille ei miehen kakarat tule sairaina meitä tartuttamaan kaikenmaailman tauteja. Sanoinkin miehelle ettei saa mennä lähellekkään lapsiaan jos ovat kipeinä ettei meidän lapset tule heidän tauhteihin, ainhahan ne on kipeinä, toisaalta onneksi, niin ei tule meille.

Kun meillä joskus sattuu oleen lapset kipeinä, niin kyllä ne silloin meille voi tulla sillä kun ne sairastuu, niin me päästään helpomalla kun kakarat ei tule meille. Omat lapset on kuitenkin tärkeimmät, viis noista muista. Parempi meille kun pysyvät poissa kiukkuamasta. Varmaan kun niillä on likaista ja lapset on likaisia, niin taudit tarttuu, ja meillä on niin puhdasta, niin ei ole kiva että ollaan sitten kipeinä.

• just joo...

No niin, tässä Lissun vastine taas.Olet sinä käsittämättömän tyhmä jos kuvittelet, että me muut emme sinun sepustuksiasi tunnistaisi. Siis aivan äärettömän tyhmä.

Edellisen kirjoittajan on miehen exä asettanut kyllä todella inhottavaan tilanteeseen vain yhden kaljoitteluillan vuoksi. Sinun mielestäsi kyseinen exähän tottakai toimi oikein, eikö vain? Ihan vain sen vuoksi, kun hän on exä? Sen vuoksi on ok lähteä roudaamaan oksentelevaa lasta kotoaan pois ja tartuttamaan raskaana oleva nainen ja pieni lapsi, jotta pääsee itse vetämään pään täyteen?
        Olet uskomaton. Jos kirjoittaja olisi ollut viimeisillään raskaana oleva exä, ja lapsen isä olisi tuomassa sairasta lasta äidilleen siitä huolimatta, sinulla olisi aivan eri ääni kellossa. Silloin isä ja uusi puoliso olisivat sinun mielestäsi aivan törkeitä! Olet niin puolueellinen kuin olla voi.

• lissupaska

jassoo,lissunpaska taas ja tyhmät kommentit....

• lissu taas.
        just joo... kirjoitti:

No niin, tässä Lissun vastine taas.Olet sinä käsittämättömän tyhmä jos kuvittelet, että me muut emme sinun sepustuksiasi tunnistaisi. Siis aivan äärettömän tyhmä.

Edellisen kirjoittajan on miehen exä asettanut kyllä todella inhottavaan tilanteeseen vain yhden kaljoitteluillan vuoksi. Sinun mielestäsi kyseinen exähän tottakai toimi oikein, eikö vain? Ihan vain sen vuoksi, kun hän on exä? Sen vuoksi on ok lähteä roudaamaan oksentelevaa lasta kotoaan pois ja tartuttamaan raskaana oleva nainen ja pieni lapsi, jotta pääsee itse vetämään pään täyteen?
        Olet uskomaton. Jos kirjoittaja olisi ollut viimeisillään raskaana oleva exä, ja lapsen isä olisi tuomassa sairasta lasta äidilleen siitä huolimatta, sinulla olisi aivan eri ääni kellossa. Silloin isä ja uusi puoliso olisivat sinun mielestäsi aivan törkeitä! Olet niin puolueellinen kuin olla voi.

Hiilihanko heiluu ja höyryävä sonta lentää joka suuntaan ......

• voi kauhea

Eihä se miene ex ajattele, lapset vaan nyksälle hoitoon et pääsee ite kaljalle.

• Kauhuvanhemmat

Juttelin tässä juuri päiväkodin johtajan kanssa, joka on ystäväni. Keskustelussa tuli esiin nämä uusioperheet ja lasten asema.

Heille päiväkodeissa on hyvin vaikeaa nähdä, miten vanhemmat heittelevät lasta, päiväkodin henkilökuntaa valistetaan minuutin tarkasti siitä, että tänään lapsi meneekin äidille tai isälle. Nimenomaan tuli tämä komentelu sinne päiväkotiinkiin, tädit parhaansa mukaan yrittävät suojella lasta noilta piikkisltä puheilta.

Miten te vanhammat ette ymmärrää joustaa yhtään lapsenne minuuttiaikatauluissa.

• voi sua poloista

Heh no just... ei kukaan päiväkodin johtaja ala juttelemaan lasten asioista vieraan ihmisne kanssa, höpö höpö.-.. yrität aas saada omaa painoa omille ajatuksille, muka päiväkodinjohtajan suulla. Oli se nuohooja tai kaivinkoneenkuljettaja, niin ei se ammatti ratkaise sitä asian painoarvoa... heh...

Olet ilmeisesti näitä uusioperheellisiä, kun puolustat henkeen ja vereen... niinpä, katkerahan sinä oot.

Voi sinua ressukkaa....
        Mutta katsos vanhemmat kostaa lapsilleen heittelemällä heitä paikasta toiseen, kun perheenrikkojat niin haluaa, miksi sitten hajoittaa perheitä, heidän vika, kolmannen vika.

• lakimies on mun kamu

" Juttelin tässä juuri päiväkodin johtajan kanssa, joka on ystäväni.

.. no totta hitossa YSÄVÄSI on sun kanssa samaa mieltä.. heh.. oot kyl aikamoinen....

Ja miksiköhän vanhemmat heittelee lapsia? Kun he itse eivät viitsi muuttaa, koska se rasittaa.. mutta eihän se lapsia haittaa.

• ApuaTeille

Molemmat olette kovin yksioikoisia tässä asiassa. Katsokaa sinä ja miehesi peiliin, molemmat.

1) Ymmärrän että miehesi on velvollinen huolehtimaan myös vanhemmasta lapsestaan. Jopa silloin, kun tämä sairastaa. Ja ehkä juuri silloin haluaa kovasti hoivata ja helliä omaa lastaan, kun tietää että tämä on sairaana... Lisäksi kun tähän läjään pistää sen, että uusioperheessä AINA on pieni epävarmuus siitä, että hyväksyykö uusi puoliso täysin senkin lapsen, joka ei ole hänen omansa, tulee helposti suojeluvaisto luonnostaan omaa lasta kohtaan, jos uusi puoliso vähänkin antaa ymmärtää, ettei lapsi ole perheen täysivaltainen jäsen. Kyse on siis hyvin tunnepitoisesta asiasta, ja sinun pitäisi aikuisena ihmisenä, ja vanhempana itsekin, pystyä sen ymmärtämään, ja asiasta keskustelemaan.

2) Reilun vuoden ikäisen lapsen ei ole hyvä saada tieten tahtoen oksennustautia. Siksi ei kuitenkaan sanota perheenjäsenelle, että hän ei saa tulla oman isänsä luo... Esimerkiksi evakkoon lähteminen on ehkä hyvä ajatus, mutta sellainen pitäisi pystyä yhdessä neuvottelemaan. Ihan kuten ydinperheessäkin. Kun asioista puhutaan rauhassa, tällaiset typerät riidat vältetään.

3) Riitojen aikana esitetyt erouhkaukset ovat yleensä merkki epävarmuudesta. Tässä tapauksessa en ihmettele, että miehesi epäilee, ettet ymmärrä vanhemman lapsen olevan tismalleen yhtä tärkeä ja hänellä olevan yhtä suuri velvollisuus myös hänestä. Mies saattaa olla väärässä, ja on sinun tehtäväsi tehdä asia selväksi. Jos kyseessä on vain siitä, ettet halua pienelle oksennustautia, saatte varmasti asian sovittua.

• Ulkoruoka maistuisi

Ei toi ole mikään ratkaisu, että ap ja taapero joutuvat lähtemään evakkoon kodistaan, joka on heidän osoitteensa 24/7. Mies menkööt ex-akan luokse hoitamaan tai sitten hotelliin/isovanhemmille. Bailaava ex-akka kuriin ja äkkiä! Tai sitten mies ulkoruokintaan ja miehelle erillinen asunto oksutauti-lapsen tapaamista varten.

• huono äiti ja puolis

"Apua teille" kirjoitti ihan hyvin, mutta kun... asian voi heittää myös näin. LÄhtisikö mieheni kuskaamaan meidän yhteistä reilun 1-v ikäistä lasta kipeenä , ei. Niin hän sanoi kun kysyin Siihen ei osannut mitään vastata miksi hän tekee niin exänsä kanssa heidän yhteiselle lapselleen sitten ?

Näen asian selkeästi niin että kun niitä vaihtoehtoja olisi ollut, lapsi olisi voinut tulla viikolla kun olisi tervehtynyt tai vaikka seuraavan vkonloppuna mutta kun se ei käynyt miehelleni. HÄn mielummin otti oksentelevan lapsensa tänne ja tämä ajoi minut ja meidän yhteisen lapsen pois meidän kodistamme joka on siis meille koti 24/7 sen takia. Eikä se hänelle tuottanut mitään ongelmaa.

Meille on tästä jälkeenpäinkin tullut pientä riitaa. Yritin hänelle selvittää että entä jos me olemme kaikki kolme täällä oksennustaudissa, otatko silloin tämän vanhemman lapsesi tänne. Hän sanoi että se riippuu siitä haluaako lapsi tulla ??? Eli jos minä sanoisin että tottakai tulee, niin silloin lapsi päättää haluaako tulla tänne jossa oksennellaan, mutta jos lapsi on itse oksennustaudissa ja minä kiellän tulemasta koska tartuttaisi meidän pienen yhteisen lapsen ja samalla sitten meidätkin niin sillä ei ole vaikutusta. Eli mies antaa lapsensa ja itsensä päättää ja en tiedä, mutta tuntuu kyllä että minut ja meidän yhteinen lapsi on tässä asiassa merkityksetön hänelle. Ehkä kuvittelen sen olevan näin, mutta siltä se todella vaikuttaa.

En kyllä minäkään sairasta lasta edes päästäisi etävanhemmalle, johan sen sanoo maalaisjärkikin ettei silloin lasta viedä mihinkään muualle kuin lääkäriin jos on pakko. Kyllä silloin sairastetaan kotona jos kotona on kipeeksi tullut ja omat menot kyllä perutaan, lapsen hyvinvointi on silloin se tärkein.

Tämän tapauksen jälkeen päätin että me emme lähde enää evakkoon, nämä kirjoitukset vielä täällä ovat vahvistaneet tätä ajatusta.

• totuus lapsille

Jos mies ei hoida omia lapsia sairana, sen voi tulkita niin, että miehelle ion uuden naisen lapset tärkeimpiä kuin omat.

Lapsille voi kertoa, että isä ei halua hoitaa kun ootte sairaina ettei hänen tyttöystävän lapset tule kipeiksi kun ne ovat isälle nyt tärkeimmät. Isä tulee sitten kun olette terveitä ettette tartuta niitä isille tärkeitä olevia lapsia.

Kun ne isin naisen lapset sairastuu niin sittenisi tulee tartuttamaan niidenlasten taudit teihin, sillä ei eol mitään väliä.

• huono äiti ja puolis

eipä tuo mieheni ollut innokas hoitamaan meidän yhteistä lasta jos olisimme kotiin jääneet ja hän olisi saanut tartunnan...että ei ne asiat ihan niin yksiselitteisiä ole.

Luulen ettei mieheni käsittänyt ihan täysin sitä miten isompi riski on kun 1-vuotiaalla on oksennustauti kun jo ala-aste ikäisellä joka pian yläasteella. He ovat kuitenkin sen verran isompia että ymmärtävät miksi pitää esim, juoda paljon, ei yksi vuotias ymmärrä miksi pitäisi juoda kun ei janota.

Kerroin kuinka 2-vuotias tuttavani lapsi potee parhaillaan noroa, kestänyt viikon, juottavat väkisin ruiskulla kun ei muuten juo ja suostuu ottaa aina vähän kerrallaan joten ruiskun kanssa pelataan käytännössä koko ajan, ripuloi, oksentelee öisinkin vartin välein, parani mutta sai sen taudin uudestaan koska muut perheenjäsenet tulivat kipeiksi , nyt siellä on kierre, ovat joutuneet käyttää sairaalassa pientä ym ym,. Pitäkää hulluna tai tyhmänä tyttöystävänä, mutta äitinä suojelen kyllä lastani. Se on sitä vastuuta. Kipeät lapset kyllä pääsee kyllä tulemaan kun tervehtyvät, ei sen kummallisempaa. Ja kun niitä viikonloppuja vaihdellaan mitä ihmeellisimmistä ja pienemmistä syistä niin oksennustauti ei mieheni mielestä ole vaihto viikonlopun paikka, mutta esim. exän menot ovat. Nytkin hän lipsautti että huolehtii vain siitä että hänen exänsä saa vapaan viikonlopun. Eipä tuntunut kivalta. Kuka siinä sivuutettiin, 1-vuotias lapsi !!

• huono äiti ja puolis

ja edelliselle kirjoittajalle tiedoksi että tämä 1-vuotias on myös MIEHEN lapsi, ei minun ainoastaan.

• Harkinta-aika käynti

Hyvin oot valinnut sitte isän lapsellesi. kun nainen sen siittäjän aina loppuviimeksi valitsee, puhukaa mitä puhutte.

• sairaat lapset

Ei mitään järkeä tuossa touhussa.

Olen lähivanhempi enkä missään nimessä laita lasta etävanhemmalle jos on kipeänä,siellä on kaksi pientä lasta ja toisekseen on aivan älytöntä laittaa sairasta lasta automatkalle. Meillä siirtyi tämän viikonlopun tapaaminen juuri sen vuoksi kun lapsi oksentanut pari päivää ja oli kolmatta päivää kovassa kuumeessa. Yskii yöt ja on aivan tukossa,mitään ei jaksa tehdä ja tarvitsee lepoa. Isänsä luona ei saisi levätä rauhassa kun on pieniä lapsia jotka pitävät mekkalaa ja mitä lapsikaan hyötyisi tapaamisesta kun joutuu kuitenkin sängyssä makaamaan.

Jos lapsemme on sairastunut isällä ollessaan,ei hänkään ala kipeätä lasta tuomaan kotiin vaan hoitaa lapsen terveeksi ja tuo sitten vasta lapsen takaisin.

• Noro tappaa

Minulla oli norovirus vuodenvaihteessa ja oli hirveä tauti. Ripuli tuli monta kertaa päivässä housuun, sänkyyn meni ulostetta, kaikki vaatteet p.....sa. Luulin välillä, että kohta viikatemies hakee. Ja olen perusterve nainen. Sitä p....-tautia ei toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleen. Edellisestä vatsataudistani on varmaan 20 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3143
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1065
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      1007
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      811
    Aihe