sisäsiistiksi

koiruliini

Miten saa pennun pyytämään ulos, kun on hätä? Pentuni tekee kyllä ulos tarpeet, kun siellä ollaan. Mutta ei osaa pyytää ulos ikinä. Onko siihen jotain kikkoja?

7

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Issukka

nyt aluksi hieman enemmän pennustasi. Ikä ja rotu olisi kiva tietää aluksi!

• koiruliini

Pentu on bichon frisé ja ikää koiralla 4 kk. Olisi kiva, jos pentu tajuaisi pyytää ulos, vaikkakin on vielä nuori :) Vaikka ei vanhempi koiranikaan koskaan vikise ulos. Pentu tekee siis reippaasti tarpeensa ulos, kun siellä ollaan. Tottakai vahinkoja sattuu vielä jonkin aikaa..

• rutiini

auttaa! 8 kk vanha koira oppi aikoinaan ihan itsestään pyytämään ulos. Pidän talutinta vessassa. Aina kun lähdettiin ulos, laitoin pannan ja taluttimen vessassa kaulaan. Sitten eräänä päivänä huomasin, että pentu vinkuu vessan oven takana. En ihan heti ymmärtänyt asiaa. Sitten, aina kun se vinkui vessan oven takana vein sen ulos. Edelleenkin vinkuu oven takana, jos on liian pitkä aika edellisestä käymisestä, mutta yleensä jo pystyy pidättelemään niin kauan, ettei vinkumisia tule. Koiran pentu pyytää ulos mitä ihmeellisimmillä tavoilla, täytyisi vain hoksata se tapa!

• Pippa

Meillä on pieni villakoira ja se pyytää ulos siten, että hyppää eteisessä olevan kuljetusboxin päälle ja katselee siinä, että huomaako kukaan. Oppi sen pentuna, kun nostin sen aina ulos lähdettäessä boxin päälle, kun pistin sille valjaat. (Toimi vähän korkeampana "työtasona"). Eli eipä välttämättä ulise koira, kun ulos haluaa. Täytyy seurata sitä, ja yrittää selvittää sen liikkeistä, miten se toimii halutessaan ulos.

• Tiger Lily

3 koirastani ainoastaan yksi on oppinut pyytämään ulos niin selkeästi, että sen tajuaa. Tämä koira oppi sisäsiistiksi alle puolivuotiaana, mikä on harvinaisen aikaisin. Muut koirani olivat sisäsiistejä vasta vuoden ikäisinä. Kärsivällisyyttä!

• sinttu

kestääkö se niin kauan et niist tulee sisäsiistejä? mä jo hätäilin et mun 9vkosesta pennusta ei ikin tuu sisäsiistii...

• Pennun omistaja

Meillä on myös sama homma.koira ei hoksaa antaa mitään merkkiä ku on hätä.siihen se menee keskelle olohuonetta ja antaa tulla.eikö kenelläkään ole tosiaan niksejä miten sen saisi lopettamaan ja pidättämään tai oikeastaan vinkumaan ulos?alkaa kyllästyttämään ku saan lattian luututtua nii heti on jo toinen lätäkkö.auttakaa.
      ai nii ja toiseen asiaan kaipaisin myös ratkaisua,nimittäin talutus hihnan pureminen,aina se tarttuu siitä kiinni ja puree ja hyppii?kieltäminen ei tunnu auttavan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      109
      1257
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      38
      995
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      41
      905
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      888
    5. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      46
      717
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      708
    7. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      78
      669
    8. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      65
      641
    9. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      606
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      57