Hyvät neuvot tarpeen

kaamosaurinko

Minä olen tullut masennus- ja mielenterveyshäiriöiden päätepysäkille. Vahva lääkitys ja vuosien terapia eivät ole tuottaneet tulosta. Masennus palaa aina vain uudelleen ja en kestä enää pientäkään ylimääräistä stressiä. Koko kehoni on täysin jännittynyt enkä pysty rentoutumaan. Niska- ja hartiasäryt ovat jatkuvia. En usko enää saavani apua perinteisestä lääketieteestä. Onko teillä hyvät lukijat neuvoja vaihtoehtoisista hoidoista tällaiseen lukkiutuneeseen tilanteeseen?

90

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skepon lääkkeet

      Eivätkö ne skepon tutkitut ja tehokkaat ole auttaneetkaan? Olet varmaankin havainnut että ne ovat ainoat tutkitut ja tehokkaat lääkket joita skepo mainostaa!

    • kaamosaurinko

      Skepo taitaa olla skeptikko, eli ei auta tutkitut psyyken lääkkeet, mutta millaiset vaihtoehtoiset hoidot auttaisivat ahdistus- ja masennusoireisiin?

      • Erilainen näkemys

      • glgclcyktctuy
        Erilainen näkemys kirjoitti:

        Tässä erilainen näkemys masennuksesta ja sen hoidosta.

        http://www.aitoterveys.fi/Masennus.php

        "Kiinalaisen lääketieteen mukaan masennuksen aiheuttaa Maksan Qin stagnaatio."

        Joo. Näinhän se varmaan on. Maksan Qi kun stoppaa niin masentuuhan siinä sikakin.

        Kaikenkarvaista hömppää.


      • Hömppä-Jussi
        glgclcyktctuy kirjoitti:

        "Kiinalaisen lääketieteen mukaan masennuksen aiheuttaa Maksan Qin stagnaatio."

        Joo. Näinhän se varmaan on. Maksan Qi kun stoppaa niin masentuuhan siinä sikakin.

        Kaikenkarvaista hömppää.

        Muutoin kehotan kaikkia tulevaa nimipäivääni asiaankuuluvalla hartaudella viettämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään, sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja nimipäivääni jollakin laittomalla taikka sopimattomalla käytöksellä häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka laki ja asetukset kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

        Hyvää hiihtolomaa kaikille!


    • Hömppää?

      Ootkos tutkinut? Kumpaa? Maksaa vai sikaa, vai ihan hömppääkö heittelet?

      • Hömppä-Jussi

        Muutoin kehotan kaikkia tulevaa nimipäivääni asiaankuuluvalla hartaudella viettämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään, sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja nimipäivääni jollakin laittomalla taikka sopimattomalla käytöksellä häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka laki ja asetukset kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.


    • Aurinkoa kaamokseen
      • chiro1

        Tämä on varmaan piloillaan lähetetty linkki. Videolla sähläävä kaveri on niksuattaja eikä mikään tohtori.


      • skepo valehtelee
        chiro1 kirjoitti:

        Tämä on varmaan piloillaan lähetetty linkki. Videolla sähläävä kaveri on niksuattaja eikä mikään tohtori.

        skepo pilailee ja valehtelee jälleen kuten tapansa on


      • Chiro1
        skepo valehtelee kirjoitti:

        skepo pilailee ja valehtelee jälleen kuten tapansa on

        Onpa ikävää, että tunnet itsesi petetyksi. Kyllä Osborne omilla mainossivuillaan tunnustaa olevansa pelkkä kiropraktikko.


      • Olet valhepukki
        Chiro1 kirjoitti:

        Onpa ikävää, että tunnet itsesi petetyksi. Kyllä Osborne omilla mainossivuillaan tunnustaa olevansa pelkkä kiropraktikko.

        Älä skepo valehtele.


    • kaamosaurinko

      Kiitos hienoista vastauksista! Aloin kiinnostua kiinalaisesta lääketieteestä ja magneesiumlisästä. Onko kenelläkään kokemusta rosen-terapiasta tai enkelihoidoista, onko niistä apua masennuksen todellisten syiden poitamisessa?

    • QiStags

      Kiinalaisen lääketieteen neulahoidot saattaa laukaista masennuksen pois, mutta se ei poista sitä syytä miksi on masentunut, joka on usein oman pään sisällä. Miksi qi stagnoituu johtuu yleensä tunteista. Paljon tunteita, joku iso asia, tai pienikin asia, riippuu henkilöstä, saa qin stagnoitumaan. Siihen auttaa kun oppii käsittelemään tunteensa, esim. meditaation avulla. Meditaatio ja akupunktio toimii hyvin yhdessä.
      Onko sinulle sattunut jotain? Turhautunut, väärin kohdeltu, petetty... ?

    • kaamosaurinko

      Olen pikku hiljaa alkanut ymmärtää masennukseni ja tunteiden syy-seuraus yhteyden. Kyllä, olen perheestä, jossa ei saanut rakkautta, olin koulukiusattu, elin väkivaltaisessa parisuhteessa, olen vaatinut itseltä paljon, minun tunne-elämä on todennäköisesti ihan jumissa. Qin stagnoituminen on enemmän kuin todennäköistä. Siksi mietinkin näitä rosen tai enkeliterapioita ja ruokavaliota, akupunktiota, meditaatiota.

      • työ alkuun

        Kyllä tässä kannattaisi pikku hiljaa alkaa rakentaa elämänhallintaa uudelleen. Enkelint, qit ja vastaavat eivät ole tapauksessasi mikään ratkaisu vaan lähinnä kuvaavat, kuinka huonossa kunnossa olet nyt. Kyllä tässä kannattaa alkaa ammattitaotoisetn psykoterapeutin kanssa etisä sinulle sopivat hallintakeinot ja treenata niitä. Se on kova työ ja vie aikaa. Oikoteitä ei ole.


      • Kummalle apua?
        työ alkuun kirjoitti:

        Kyllä tässä kannattaisi pikku hiljaa alkaa rakentaa elämänhallintaa uudelleen. Enkelint, qit ja vastaavat eivät ole tapauksessasi mikään ratkaisu vaan lähinnä kuvaavat, kuinka huonossa kunnossa olet nyt. Kyllä tässä kannattaa alkaa ammattitaotoisetn psykoterapeutin kanssa etisä sinulle sopivat hallintakeinot ja treenata niitä. Se on kova työ ja vie aikaa. Oikoteitä ei ole.

        > Kyllä tässä kannattaa alkaa ammattitaotoisetn psykoterapeutin kanssa etisä sinulle sopivat hallintakeinot.......

        Aloittaja kertoo:

        Vahva lääkitys ja vuosien terapia eivät ole tuottaneet tulosta. Masennus palaa aina vai.........

        Kumpi tässä olisi ammattitaitoisen auttajan tarpeessa?


      • kosmiset vipraatiot
        Kummalle apua? kirjoitti:

        > Kyllä tässä kannattaa alkaa ammattitaotoisetn psykoterapeutin kanssa etisä sinulle sopivat hallintakeinot.......

        Aloittaja kertoo:

        Vahva lääkitys ja vuosien terapia eivät ole tuottaneet tulosta. Masennus palaa aina vai.........

        Kumpi tässä olisi ammattitaitoisen auttajan tarpeessa?

        Apua tarvitsee se, joka höpöttää qin stagnatoitumisesta ja kuvittelee enkeleitä.


      • työt loppu
        työ alkuun kirjoitti:

        Kyllä tässä kannattaisi pikku hiljaa alkaa rakentaa elämänhallintaa uudelleen. Enkelint, qit ja vastaavat eivät ole tapauksessasi mikään ratkaisu vaan lähinnä kuvaavat, kuinka huonossa kunnossa olet nyt. Kyllä tässä kannattaa alkaa ammattitaotoisetn psykoterapeutin kanssa etisä sinulle sopivat hallintakeinot ja treenata niitä. Se on kova työ ja vie aikaa. Oikoteitä ei ole.

        "ammattitaotoisetn"

        Sinä et ainakaan ole ammattitaitoinen neuvoja.
        Et edes osaa suomea!
        Niin kuinka sinun neuvoihin voisi luottaa?


      • stagnaattinen qi
        työt loppu kirjoitti:

        "ammattitaotoisetn"

        Sinä et ainakaan ole ammattitaitoinen neuvoja.
        Et edes osaa suomea!
        Niin kuinka sinun neuvoihin voisi luottaa?

        Sinulla oli varmaankin jotain hyödyllistä sanottavaa keskustelun aloittaneen henkilön ongelman auttamiseksi. Vai oliko?


      • stagnatoitumisesta
        kosmiset vipraatiot kirjoitti:

        Apua tarvitsee se, joka höpöttää qin stagnatoitumisesta ja kuvittelee enkeleitä.

        Mistä päättelet, että stagnatoitumiseta "höpöttävä" olisi se joka tarvitsisi apua?

        Pikaisemman avun tarpeessa näyttäisi olevan tuo kirjoittaja, joka ei ymmärrä lukemaansa tekstiä. Ei, vaikka se on kovin selvästi kirjoitettu. Aloittaja kertoo aikaisemmista vahvoista lääkityksistä ja vuosien terapioista, niin tämä höpöttäjä esittelee vain lisää psykoterapeutilla käyntejä!


      • enkelit-
        stagnatoitumisesta kirjoitti:

        Mistä päättelet, että stagnatoitumiseta "höpöttävä" olisi se joka tarvitsisi apua?

        Pikaisemman avun tarpeessa näyttäisi olevan tuo kirjoittaja, joka ei ymmärrä lukemaansa tekstiä. Ei, vaikka se on kovin selvästi kirjoitettu. Aloittaja kertoo aikaisemmista vahvoista lääkityksistä ja vuosien terapioista, niin tämä höpöttäjä esittelee vain lisää psykoterapeutilla käyntejä!

        >Mistä päättelet, että stagnatoitumiseta "höpöttävä" olisi se joka tarvitsisi apua?

        Siitä, että hän kysyi, olisiko enkelihoidoista apua. Tähän on rehellisesti vastattava, että enkeleistä ei ole apua mielenterveyden hoitamisessa. Miksi kukaan ei halunnut auttaa kysyjää ja kertoa, kuinka asia on?


      • Mistä tiedät
        enkelit- kirjoitti:

        >Mistä päättelet, että stagnatoitumiseta "höpöttävä" olisi se joka tarvitsisi apua?

        Siitä, että hän kysyi, olisiko enkelihoidoista apua. Tähän on rehellisesti vastattava, että enkeleistä ei ole apua mielenterveyden hoitamisessa. Miksi kukaan ei halunnut auttaa kysyjää ja kertoa, kuinka asia on?

        Mistä tiedät, että "enkeleistä" ei ole apua mielenterveyden hoitamisessa?
        Mistä tiedät, että aikaisemmin tuloksia tuottamaton jo vuosia kestänyt vahva lääkitys ja terapia muuttuisikin nyt tehokkaaksi ja tuloksia tuottavaksi, kuten esittelet?


      • kaamosaurinko
        stagnaattinen qi kirjoitti:

        Sinulla oli varmaankin jotain hyödyllistä sanottavaa keskustelun aloittaneen henkilön ongelman auttamiseksi. Vai oliko?

        voi voi, nyt tänne syntyi riitaa. Kyllä minulla on tosiaankin elämänhallintaongelma, mutta kahden eri terapeutin yhteensä neljän vuoden terapia ei ole tuottanut juuri mitään tulosta. Uuten ahdistus- ja masennusoireistoon määrättiin taas opamoxia reilulla annoksella muun lääkityksen lisäksi. Mutta perimmäinen syy pitäisi löytyä, että oireisto lopulta poistuisi. Olen valmis kokeilemaan mitä vain vaihtoehtoista homeopatiaa, akupunktiota, joogaa, meditaatiota, no tietysti jos löytyisi todella pätevä ja sopiva terapeutti, niin miksi ei. Mutta fyysisesti olen tutkitusti terve, mutta henkisellä puolella on jokin paha tukos. Chakrat, energioiden virtaus? Olen ymmällä.


      • mietipä nyt
        Mistä tiedät kirjoitti:

        Mistä tiedät, että "enkeleistä" ei ole apua mielenterveyden hoitamisessa?
        Mistä tiedät, että aikaisemmin tuloksia tuottamaton jo vuosia kestänyt vahva lääkitys ja terapia muuttuisikin nyt tehokkaaksi ja tuloksia tuottavaksi, kuten esittelet?

        Enkeleitä ei ole olemassa. Ne ovat mielikuvituksen tai aistiharhojen tuotoksia. Jos näet enkeleitä, et ole ihan terve.


      • enerkiat
        kaamosaurinko kirjoitti:

        voi voi, nyt tänne syntyi riitaa. Kyllä minulla on tosiaankin elämänhallintaongelma, mutta kahden eri terapeutin yhteensä neljän vuoden terapia ei ole tuottanut juuri mitään tulosta. Uuten ahdistus- ja masennusoireistoon määrättiin taas opamoxia reilulla annoksella muun lääkityksen lisäksi. Mutta perimmäinen syy pitäisi löytyä, että oireisto lopulta poistuisi. Olen valmis kokeilemaan mitä vain vaihtoehtoista homeopatiaa, akupunktiota, joogaa, meditaatiota, no tietysti jos löytyisi todella pätevä ja sopiva terapeutti, niin miksi ei. Mutta fyysisesti olen tutkitusti terve, mutta henkisellä puolella on jokin paha tukos. Chakrat, energioiden virtaus? Olen ymmällä.

        Chakroja ei ole olemassa ja jos olet fyysisesti terve, niin energiat virtailevat kuten niiden kuuluukin.


      • Mietitty
        mietipä nyt kirjoitti:

        Enkeleitä ei ole olemassa. Ne ovat mielikuvituksen tai aistiharhojen tuotoksia. Jos näet enkeleitä, et ole ihan terve.

        Näkyväkö vain on olemassa? Näetkö sähköä, magnetismia, lämpöä ym.ym. Onko niitä?
        Varsinainen asia oli: Kuinka jo vuosia toteutettu tuloksettomaksi havaittu hoito muuttuukin yht`äkkiä tehokkaaksi, kuten esität?


      • EFT-terapia
        kaamosaurinko kirjoitti:

        voi voi, nyt tänne syntyi riitaa. Kyllä minulla on tosiaankin elämänhallintaongelma, mutta kahden eri terapeutin yhteensä neljän vuoden terapia ei ole tuottanut juuri mitään tulosta. Uuten ahdistus- ja masennusoireistoon määrättiin taas opamoxia reilulla annoksella muun lääkityksen lisäksi. Mutta perimmäinen syy pitäisi löytyä, että oireisto lopulta poistuisi. Olen valmis kokeilemaan mitä vain vaihtoehtoista homeopatiaa, akupunktiota, joogaa, meditaatiota, no tietysti jos löytyisi todella pätevä ja sopiva terapeutti, niin miksi ei. Mutta fyysisesti olen tutkitusti terve, mutta henkisellä puolella on jokin paha tukos. Chakrat, energioiden virtaus? Olen ymmällä.

        EFT-terapia auttaa.


      • kaamosaurinko
        EFT-terapia kirjoitti:

        EFT-terapia auttaa.

        Otin heti selvää! Tätä aion kokeilla.


      • EFT-terapia
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Otin heti selvää! Tätä aion kokeilla.

        Joo on itsellä kokemusta ja on tosi tehokas.
        Vanhat tunnelukot purkautuvat tosi tehokkaasti, joten varaudu siihen!


      • vedätystä
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Otin heti selvää! Tätä aion kokeilla.

        Mieti nyt ihan rauhassa hetken aikaa. Voisiko tällainen temppuilu todellakin auttaa sinua rakentamaan itsellesi positiivisia toimintamalleja vai onkohan kyseessä sittenkin ihan puhdas rahastus, johon hetkeksi ihastut ja sitten on kohta vielä tyhjempi olo.


      • Kas vain
        Mietitty kirjoitti:

        Näkyväkö vain on olemassa? Näetkö sähköä, magnetismia, lämpöä ym.ym. Onko niitä?
        Varsinainen asia oli: Kuinka jo vuosia toteutettu tuloksettomaksi havaittu hoito muuttuukin yht`äkkiä tehokkaaksi, kuten esität?

        Haluatko vakavissasi väittää, että enkeleitä on oikeasti olemassa? Ja että näihin mainittuihin enkeleihin turvautuminen olisi vaikuttava hoitomuoto mielenterveyden ongelmiin?


      • Mistä tiedeät?
        vedätystä kirjoitti:

        Mieti nyt ihan rauhassa hetken aikaa. Voisiko tällainen temppuilu todellakin auttaa sinua rakentamaan itsellesi positiivisia toimintamalleja vai onkohan kyseessä sittenkin ihan puhdas rahastus, johon hetkeksi ihastut ja sitten on kohta vielä tyhjempi olo.

        Kerrohan mistä tiedät mikä "temppuilu" auttaa ja mikä ei?


      • 10KV skepolle
        työ alkuun kirjoitti:

        Kyllä tässä kannattaisi pikku hiljaa alkaa rakentaa elämänhallintaa uudelleen. Enkelint, qit ja vastaavat eivät ole tapauksessasi mikään ratkaisu vaan lähinnä kuvaavat, kuinka huonossa kunnossa olet nyt. Kyllä tässä kannattaa alkaa ammattitaotoisetn psykoterapeutin kanssa etisä sinulle sopivat hallintakeinot ja treenata niitä. Se on kova työ ja vie aikaa. Oikoteitä ei ole.

        skepo seonnut ja tarvitsee hoitoa
        mene skepo sille mainostamallesi kallonkutistajalle, joka antais sulle kunnon sähkösokkihoidot


      • Annamme apua sinulle
        Kas vain kirjoitti:

        Haluatko vakavissasi väittää, että enkeleitä on oikeasti olemassa? Ja että näihin mainittuihin enkeleihin turvautuminen olisi vaikuttava hoitomuoto mielenterveyden ongelmiin?

        Näetkö todella enkeleitä?
        Jos näet, niin älä sure lähetämme sinulle ambulanssin, kunhan vain annat ositteesi, niin soitamme puolestasi hoiturit paikalle.


      • ghjhghjgh
        stagnaattinen qi kirjoitti:

        Sinulla oli varmaankin jotain hyödyllistä sanottavaa keskustelun aloittaneen henkilön ongelman auttamiseksi. Vai oliko?

        Ei sullakaan ollut, joten tasapeli


    • Foolihappo
    • 10 + 10

      Oman kokemukseni perusteella suosittelisin Jumalaa.

      • kaamosaurinko

        Minä olen osallistunut mm.helluntaiseurakunnan tapahtumiin ja kokouksiin ja muidenkin seurakuntien toimintaan, lukenut Raamattua jne.mutta ei. Taas masennus palaa. Uskon kyllä johonkin kaikkialla ja kaikessa olevaan Jumalaan, tai ykseyteen, mutta juuri kun ajattelen olevani kunnossa, oireet tulevatkin takaisin ja tuloksena on romahdus.


      • tehotonta
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Minä olen osallistunut mm.helluntaiseurakunnan tapahtumiin ja kokouksiin ja muidenkin seurakuntien toimintaan, lukenut Raamattua jne.mutta ei. Taas masennus palaa. Uskon kyllä johonkin kaikkialla ja kaikessa olevaan Jumalaan, tai ykseyteen, mutta juuri kun ajattelen olevani kunnossa, oireet tulevatkin takaisin ja tuloksena on romahdus.

        Juuri näin. Yliluonnollisiin olioihin turvautuminen kertoo nykykunnostasi ja ei niin tehokkaista keinoista käistellä ongelmia.


      • tehokasta,,,
        tehotonta kirjoitti:

        Juuri näin. Yliluonnollisiin olioihin turvautuminen kertoo nykykunnostasi ja ei niin tehokkaista keinoista käistellä ongelmia.

        skeposen kun on aivan raunioina
        skepo tarvitsee kuntoutusta ja erityisesti sädehoitoa aivoihinsa


    • Kilpirauhanen?

      Onko kilpirauhasesi tutkittu? Sen ali- tai ylitoiminta voi aiheuttaa erilaisia niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin oireita. On outoa, että sen toiminta ei juurikaan kiinnosta lääkäreitä, vaikka potilaat jopa pitkäänkin valittavat ko.oireita. Mielellään määrätään vain ne psyykenlääkkeet ja seurataan!

      • kaamosaurinko

        Olen kuullut kilpirauhasen häiriintyneen toiminnan ongelmista psyykeen ja asia on tutkittu. Kaikki verikokeiden mukaan pitäisi olla kunnossa. Yksi asia, minkä nyt hoitava lääkäri otti esille oli elämänhallinta. Voisiko se aiheuttaa ahdistus ja masennuskierteen, kun elämä ei pysy hallinnassa. Mikä sitten auttaisi selkiyttämään kaaosta ja miten saisin elämänhallinan balanssiin. Tunne-elämän solmut ja elämänhallinta olisi nyt avainsanat. Siksi eft-terapia kiinnostaa. Ehkä joku tukiverkosto? En käytä alkoholia enkä huumeita, mutta tupakoin reilusti. Olen kuullut myös ecoway -tuotteista. Keho, mieli, sielu ja elämä balanssiin?


      • elämänhallinta
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Olen kuullut kilpirauhasen häiriintyneen toiminnan ongelmista psyykeen ja asia on tutkittu. Kaikki verikokeiden mukaan pitäisi olla kunnossa. Yksi asia, minkä nyt hoitava lääkäri otti esille oli elämänhallinta. Voisiko se aiheuttaa ahdistus ja masennuskierteen, kun elämä ei pysy hallinnassa. Mikä sitten auttaisi selkiyttämään kaaosta ja miten saisin elämänhallinan balanssiin. Tunne-elämän solmut ja elämänhallinta olisi nyt avainsanat. Siksi eft-terapia kiinnostaa. Ehkä joku tukiverkosto? En käytä alkoholia enkä huumeita, mutta tupakoin reilusti. Olen kuullut myös ecoway -tuotteista. Keho, mieli, sielu ja elämä balanssiin?

        Kyllä elämänhallinta nimenomaan on avain. Et voi valita omia tunteitasi mutta voit opetella valitsemaan, miten reagoit eri asioihin, voit opetella tiedostamaan omia uskomuksiasi ja tuntemuksiasi ja voit opetella sinulle sopivia positiivisia tapoja toimia ja käsitellä asioita.

        Tekniikkoja on useita. Niiden opetteleminen on hidas ja työläs prosessi. Puhutaan vuosista.

        Ehkä ensimmäinen on sen lähtökohdan hyväksyminen, että asian eteen on tehtävä määrätietoisesti paljon työtä. Nyt eivät mitkään temput, jipot ja lisäravinteet auta.


      • kataja10
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Olen kuullut kilpirauhasen häiriintyneen toiminnan ongelmista psyykeen ja asia on tutkittu. Kaikki verikokeiden mukaan pitäisi olla kunnossa. Yksi asia, minkä nyt hoitava lääkäri otti esille oli elämänhallinta. Voisiko se aiheuttaa ahdistus ja masennuskierteen, kun elämä ei pysy hallinnassa. Mikä sitten auttaisi selkiyttämään kaaosta ja miten saisin elämänhallinan balanssiin. Tunne-elämän solmut ja elämänhallinta olisi nyt avainsanat. Siksi eft-terapia kiinnostaa. Ehkä joku tukiverkosto? En käytä alkoholia enkä huumeita, mutta tupakoin reilusti. Olen kuullut myös ecoway -tuotteista. Keho, mieli, sielu ja elämä balanssiin?

        Suosittelen lämpimästi ,

        Dennis T. Jaffe: Parantavat voimat

        Sen luettuasi voivat syyt/seuraukset asettua tasapainoon,
        ja saat asiallista tietoa siitä, miten henki ja keho ovat yhteydessä toisiinsa.


      • Yks vaan
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Olen kuullut kilpirauhasen häiriintyneen toiminnan ongelmista psyykeen ja asia on tutkittu. Kaikki verikokeiden mukaan pitäisi olla kunnossa. Yksi asia, minkä nyt hoitava lääkäri otti esille oli elämänhallinta. Voisiko se aiheuttaa ahdistus ja masennuskierteen, kun elämä ei pysy hallinnassa. Mikä sitten auttaisi selkiyttämään kaaosta ja miten saisin elämänhallinan balanssiin. Tunne-elämän solmut ja elämänhallinta olisi nyt avainsanat. Siksi eft-terapia kiinnostaa. Ehkä joku tukiverkosto? En käytä alkoholia enkä huumeita, mutta tupakoin reilusti. Olen kuullut myös ecoway -tuotteista. Keho, mieli, sielu ja elämä balanssiin?

        Mitä kaikkea kilpirauhasesta on tutkittu? Kaikki lääkärit eivät osaa tutkia kun vain
        pienen pintaraapaisun asiasta. Minkälaisia ovat kilpirauhasarvosi?


      • kaamosaurinko
        kataja10 kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi ,

        Dennis T. Jaffe: Parantavat voimat

        Sen luettuasi voivat syyt/seuraukset asettua tasapainoon,
        ja saat asiallista tietoa siitä, miten henki ja keho ovat yhteydessä toisiinsa.

        Kiitos. Luen kirjan. Rakastan lukemista ja olen lueskellut paljon henkistä kirjallisuutta, koska minulla on vähän sellaisia kokemuksiakin...tätä en ole vielä lukenut, mutta uskon hengen ja kehon yhteistyöhön.


      • uskottavaa

        Ankea lapsuus, koulukiusatuksi tuleminen, väkivaltainen parisuhde, tunne-elämän vaikeudet ... tyypillisiä kilpirauhasongelmia?


      • ayurveda
        uskottavaa kirjoitti:

        Ankea lapsuus, koulukiusatuksi tuleminen, väkivaltainen parisuhde, tunne-elämän vaikeudet ... tyypillisiä kilpirauhasongelmia?

        Entäpä Ayurveda hoito. Lääkäri Matti Laulainen puhuu hoidon puolesta paljon.


      • Lyijynraskas terapia
        ayurveda kirjoitti:

        Entäpä Ayurveda hoito. Lääkäri Matti Laulainen puhuu hoidon puolesta paljon.

        Raskametallien tuputtaminen uskomusterapiauhreille ei kuullosta eettisesti erityisen hyvältä hoidolta. Eikä sen hyödyllisyydestäkään ole mitään näyttöä.


      • skepon vaivat
        uskottavaa kirjoitti:

        Ankea lapsuus, koulukiusatuksi tuleminen, väkivaltainen parisuhde, tunne-elämän vaikeudet ... tyypillisiä kilpirauhasongelmia?

        yllämainitut ongelmat skeposilla aivan yleisiä


      • Kokeile itse
        Lyijynraskas terapia kirjoitti:

        Raskametallien tuputtaminen uskomusterapiauhreille ei kuullosta eettisesti erityisen hyvältä hoidolta. Eikä sen hyödyllisyydestäkään ole mitään näyttöä.

        Onko siitä hyötyä teille skeptikoille?
        Oletko jo kokeillut?


    • Raskasmetallit

      Onko raskasmetalleja tuputettu? Onko esim. elohopea/amalgaamipaikkoja hampaissa? Rokotuksia tietenkin on.

      • lyijyä

        Nimimerkki ayurveda kysyi, entä ayurveda. Halusitko kysyä, oliko kysyminen tuputtamista vai mikähän postauksesi idea oli?


      • kaamosaurinko

        Minulle ei ole koskaan tarjottu metalleja eikä alkuaineita. Minulla ei myöskään ole amalgaamipaikkoja, vaan oikein hyvät hampaat. Luin jostakin, että huonot hampaat voivat myrkyttää kehoa. Ayurveda voisi olla kiinnostavaa, ymmärtääkseni kehotyypin määrittely ja pulssiluenta. Onko kenelläkään kokemusta? Entä magneettiterapia tai hermoratahieronta?


      • lisää temppuja
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Minulle ei ole koskaan tarjottu metalleja eikä alkuaineita. Minulla ei myöskään ole amalgaamipaikkoja, vaan oikein hyvät hampaat. Luin jostakin, että huonot hampaat voivat myrkyttää kehoa. Ayurveda voisi olla kiinnostavaa, ymmärtääkseni kehotyypin määrittely ja pulssiluenta. Onko kenelläkään kokemusta? Entä magneettiterapia tai hermoratahieronta?

        Ayurvedan rasa shastra -suuntaukseen kuuluu, että kehoon ajetaan isoja määriä raskasmetalleja, elohopeaa ja sellaista. Näiden aiheuttamilla oireilla ajatellaan olevan puhdistava vaikutus.

        Edellä kuvaamasi vaihtoehdot kuuluvat luokkaan yksittäisiä temppuja, jotka eivät paranna puutteellisia elämänhallintataitojasi. Tällaisella shoppaamisella lähinnä kierrät ongelmaa ja välttelet yritystä ratkaista sitä. Lääkärisi kertoi jo sinulle, mikä on vikana ja mistä päästä vyyhtiä pitäisi alkaa kerimään auki. Oletko valmis siihen?


      • Kilpirauhanen.
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Minulle ei ole koskaan tarjottu metalleja eikä alkuaineita. Minulla ei myöskään ole amalgaamipaikkoja, vaan oikein hyvät hampaat. Luin jostakin, että huonot hampaat voivat myrkyttää kehoa. Ayurveda voisi olla kiinnostavaa, ymmärtääkseni kehotyypin määrittely ja pulssiluenta. Onko kenelläkään kokemusta? Entä magneettiterapia tai hermoratahieronta?

        Yksinkertaisin ja varmaan halvinkin tapa lähteä ongelmaa uudestaan ratkomaan tuntuisi olevan, että selvität kilpirauhasesi tilan, jos sitä ei ole vielä selvitetty. Jostain käsittämättömästä syystä sitä kun ei mielelään heti tutkita, vaikka oireet olisivat aivan selvät. Halutaanko käytännöllä "pehmittää" potilasta, ja kerätä vuosienkin ajalta sievoiset summat sitä kahisevaa himaan?
        Kilpirauhasen arvothan selvitellään tuolla jo aikaisemmin. Niistäkin vast. otolla seurataan mieluusti niitä korkeampia arvoja, jotka jo monelle aiheuttavat ongelmia.


      • kaamosaurinko
        lisää temppuja kirjoitti:

        Ayurvedan rasa shastra -suuntaukseen kuuluu, että kehoon ajetaan isoja määriä raskasmetalleja, elohopeaa ja sellaista. Näiden aiheuttamilla oireilla ajatellaan olevan puhdistava vaikutus.

        Edellä kuvaamasi vaihtoehdot kuuluvat luokkaan yksittäisiä temppuja, jotka eivät paranna puutteellisia elämänhallintataitojasi. Tällaisella shoppaamisella lähinnä kierrät ongelmaa ja välttelet yritystä ratkaista sitä. Lääkärisi kertoi jo sinulle, mikä on vikana ja mistä päästä vyyhtiä pitäisi alkaa kerimään auki. Oletko valmis siihen?

        Ymmärrän ja hyväksyn elämänhallinnan puutteellisuuden ja olen valmis muutokseen. Mutta miten? Olen jo 35-vuotias ja nyt pitäisi saada hallintaan elämä, joka tuntuu tosi vaikealta ja koko maailma ja yhteiskunta kaaokselta. Ainakin vaihtoehtoinen lääkintä ja hoidot voisivat olla tukena ja muutoksen apuna tai rinnalla. Miten te ihmiset pärjäätte elämässä!


      • härkää sarvista
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Ymmärrän ja hyväksyn elämänhallinnan puutteellisuuden ja olen valmis muutokseen. Mutta miten? Olen jo 35-vuotias ja nyt pitäisi saada hallintaan elämä, joka tuntuu tosi vaikealta ja koko maailma ja yhteiskunta kaaokselta. Ainakin vaihtoehtoinen lääkintä ja hoidot voisivat olla tukena ja muutoksen apuna tai rinnalla. Miten te ihmiset pärjäätte elämässä!

        >Olen jo 35-vuotias ja nyt pitäisi saada hallintaan elämä, joka tuntuu tosi vaikealta ja koko maailma ja yhteiskunta kaaokselta.

        Ensimmäinen askel on, että katsot itseäsi peiliin, myönnät, että kemikaalit, ihmetuotteet, huijaushoidot, enkelit ja henkiparannukset ovat tekosyitä olla tarttumatta varsinaiseen ongelmaan eli elämänhallintaasi.

        Ei kukaan sanonutkaan että se olisi helppoa tai että siitä selviäisi näppärästi ilman omaa työtä.


      • Ayurvedisti
        lisää temppuja kirjoitti:

        Ayurvedan rasa shastra -suuntaukseen kuuluu, että kehoon ajetaan isoja määriä raskasmetalleja, elohopeaa ja sellaista. Näiden aiheuttamilla oireilla ajatellaan olevan puhdistava vaikutus.

        Edellä kuvaamasi vaihtoehdot kuuluvat luokkaan yksittäisiä temppuja, jotka eivät paranna puutteellisia elämänhallintataitojasi. Tällaisella shoppaamisella lähinnä kierrät ongelmaa ja välttelet yritystä ratkaista sitä. Lääkärisi kertoi jo sinulle, mikä on vikana ja mistä päästä vyyhtiä pitäisi alkaa kerimään auki. Oletko valmis siihen?

        Vain ayurvedasta täysin tietämätön lohettää tuollaisia roskakommentteja palstalle.
        Tutki ja opiskele ensin ayurvedaa ja tule vasta sitten tänne puhumaan, kun tiedät asiasta jotakin.


      • LYIJYY SKEPOIL
        lyijyä kirjoitti:

        Nimimerkki ayurveda kysyi, entä ayurveda. Halusitko kysyä, oliko kysyminen tuputtamista vai mikähän postauksesi idea oli?

        postauksen idea OLI, ETTÄ LYIJYÄ SKEPOSILLE.


      • Anonyymi
        lisää temppuja kirjoitti:

        Ayurvedan rasa shastra -suuntaukseen kuuluu, että kehoon ajetaan isoja määriä raskasmetalleja, elohopeaa ja sellaista. Näiden aiheuttamilla oireilla ajatellaan olevan puhdistava vaikutus.

        Edellä kuvaamasi vaihtoehdot kuuluvat luokkaan yksittäisiä temppuja, jotka eivät paranna puutteellisia elämänhallintataitojasi. Tällaisella shoppaamisella lähinnä kierrät ongelmaa ja välttelet yritystä ratkaista sitä. Lääkärisi kertoi jo sinulle, mikä on vikana ja mistä päästä vyyhtiä pitäisi alkaa kerimään auki. Oletko valmis siihen?

        Ayurvedassa käytetään käsittääkseni elohopeasulfidia, ei elohopeaa. Edellinen ei ole lainkaan toksinen, jälkimmäinen tappavan. Kansankielisesti puhutaan pelkästään "elohopeasta", mikä johtaa väistämättä väärinymmärryksiin.


    • Homeopatia
      • että sellasta

        Tämä stupido55 -ohjelmassa takavuosina siintynyt homeopaatti meni kyllä oikealle lääkärille, kun itse sairastui.


      • Mistä apua?
        että sellasta kirjoitti:

        Tämä stupido55 -ohjelmassa takavuosina siintynyt homeopaatti meni kyllä oikealle lääkärille, kun itse sairastui.

        > − Elisalle määrättiin kortisoni- ja antibioottikuureja peräjälkeen, mutta ne eivät auttaneet ollenkaan. Välillä lääkäri ei katsonut edes silmiin, antoi vain kauhean läjän reseptejä. Lopulta kävi ilmi, että Elisa on astmaatikko ja tulee olemaan loppuelämänsä, Päivi huokaa.....

        Näyttää siltä, että Elisalle lääkärin määräämät lääkkeet eivät tuoneet apua, vaan piti lähteä etsimään apua muualta. Toivottavasti homeopaatti sai lääkäriltä paremman avun sairastuttuaan!


      • enkeli-elisa
        Mistä apua? kirjoitti:

        > − Elisalle määrättiin kortisoni- ja antibioottikuureja peräjälkeen, mutta ne eivät auttaneet ollenkaan. Välillä lääkäri ei katsonut edes silmiin, antoi vain kauhean läjän reseptejä. Lopulta kävi ilmi, että Elisa on astmaatikko ja tulee olemaan loppuelämänsä, Päivi huokaa.....

        Näyttää siltä, että Elisalle lääkärin määräämät lääkkeet eivät tuoneet apua, vaan piti lähteä etsimään apua muualta. Toivottavasti homeopaatti sai lääkäriltä paremman avun sairastuttuaan!

        Lutko sivun lopun? Kuka tahansa saa lähettää sähköpostilla tarinoita ja Stupido55 julkaisee tunteisiin vetoavimmat. Homeopaatti on itse tunnustanut, että hänen markkinoinnissaan käyttämänsä tapaukset ovat keksittyjä.

        Totuus on, että kun homeopaatti itse sairastui, hän meni lääkäriin eikä homeopaatille.


    • Voi kauhistus!

      Luitko sivun alun, jossa kerrottiin Elisan tapauksesta? Eikö kiinnostanut?

      Mutta homeopaatti meni lääkäriin! Olipas mahottoman kauheeta! Voiskohan kuvitella, että on semmoisiakin tapauksia, sairauksia ja hoitoja, jotka onnistuvat vain sairaalaympäristössä?
      Mutta on se ihan kauheeta, että homeopaatti meni lääkäriin!

      Tapaukset keksittyjä??? Olikohan tuo Elisankin tapaus keksitty?

    • kokeile.

      Nykypäivän psykiatrista sairaanhoitoa moititaan ylenmääräisestä lääkityksen käytöstä.

      Aiheestakin, sillä lääkkeitä määrätään aivan liian herkästi. Lääkitystä tulisi käyttää harkitusti ja mahdollisimman pienin annoksin, ettei lääkkeillä tukahduteta tunteita, joita ihmisen tulisi käydä läpi. Lääkkeillä on myös ikäviä sivuvaikutuksia. Lääkkeiden räjähdysmäisen lisääntymisen takana ovat lääketehtaat. Lääke-edustajat kiertävät puhumassa lääkäreille lääketutkimuksista. Jos lääkärillä ei ole tietoa tai uteliaisuutta muihin hoitotapoihin, lääkitys on jokseenkin "helppo" tapa kohdata potilas. Ennakkoluulotkin estävät vaihtoehtoisten hoitotapojen löytymistä. Tiedon etsiminen edellyttää vaivannäköä ja aitoa halua auttaa potilasta.

      Vitamiineilla ja hivenaineilla on oleellinen rooli myös psyykkisessä hyvinvoinnissa. mm. D-vitamiini ja omega-3-rasvahapot ovat aivojen ruokaa.

      Aivot ovat 60-80% rasvaa ja tarvitsevat hyviä rasvahappoja toimiakseen optimaalisesti.

      Serotoniinista jopa 95% syntyy suolistossa, joten aivojen hoitaminen alkaa suoliston hyvinvoinnista.

      Omega-3-rasvahappojen vaikutusta masennuksen hoidossa on tutkittu tieteellisissä kaksoissokkokokeissa jo yli 10 vuotta. Eri maista julkaistut tutkimukset ja tapausselostukset viittaavat siihen, että Omega-3-rasvahapot ovat antidepressiivisiä ja antipsykoottisia. Villiä kalaa vähintään 3 kertaa viikossa olisi hyvä valinta, mutta jos ei syö riittävästi kalaa, niin ravintolisänä täytyy syödä laadukasta Omega-3 valmistetta.

      Ravinnolla on keskeinen merkitys aivojen monimutkaisen verkoston toiminnalle ja aivoterveydelle. Sekä neuronit eli hermosolut että viestiä vievät aivojen välittäjäaineet muodostuvat ravintotekijöistä. Ravinto vaikuttavaa lisäksi immuniteettiin eli vastustuskykyyn, mielialaan (esim.masennus, aggressiivisuus), hormonitoimintaan, lisääntymiskykyyn, syöpien kehittymiseen, perimään, unen laatuun, jaksamiseen jne... Keskeisin tekijä on ravinnon vaikutus suolistoon ja aineenvaihduntaan, jossa muodostuu jopa 80% immuniteetistamme. Immuniteettijärjestelmäsi toimiessa huonosti sairastut.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

    • kokeile.

      "Mitä vähemmän veressä on D-vitamiinia, sitä enemmän on ahdistusta, masennusta, paniikkihäiriötä ja pelkotiloja, ilmenee tohtori Elina Hyppösen työryhmän (University College of London) uudesta tutkimuksesta. Se vahvistaa käsitystä, jonka mukaan S-D-25:n tulee olla viitearvojen puitteissa (75–150 nmol/l). Se voi edellyttää jopa 100–150 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä. Suomessa D-vitamiinin viranomaissuositus on liian pieni ja se on omiaan aiheuttamaan sairastumista ja ennenaikaista eläköitymistä.

      Hyppösen tutkimusaineistona oli 7401 henkilöä, vuonna 1958 syntyneiden brittien kohortti. Heitä tutkittiin 45 vuoden iässä ja Clinical Interview Schedule-Revised -menetelmällä, joka kuvastaa masennusta, ahdistusta ja pelkotiloja. Lisäksi masentuneisuutta selvitettiin 50 vuoden iässä Mental Health Inventory-5 -menetelmällä.

      Matala S-D-25 liittyi masennukseen ja paniikkihäiriöön 45 vuoden iässä, samoin kuin masennukseen 50 vuoden iässä. Masennus oli 43 % vähäisempää niillä, joiden S-D-25 oli yli 75 nmol/l kuin niillä, joiden pitoisuus oli alle 25 nmol/l. Paniikkihäiriön riski oli vastaavasti 67 % pienempi. Tulokset puhuvat sen puolesta, että piilevä D-vitamiinin puute liittyy keski-ikäisten ihmisten mielenterveysongelmiin.

      Aikaisemmissa tutkimuksissa on saatu ristiriitaisia tuloksia. Suuressa naisten terveystutkimuksessa WHI:ssa ei havaittu korrelaatiota, kun taas NHANES-tutkimuksessa havaittiin. Tohtori Anna-Maija Tolppasen johtama tutkimus Bristolin yliopistossa Englannissa osoitti viime vuonna (2012), että D-vitamiini ja kalaruoka vähentävät lasten ja nuorten masentuneisuutta.

      Suomessa ainakin 250 000 ihmistä syö masennuslääkkeitä, ja psykiatrien mielestä se on liian vähän. He määräisivät niitä mieluusti useammillekin. Mikael Fogelholmin ja Pekka Puskan linja on kuitenkin se, että suomalaiset saavat mieluummin potea mielenterveysongelmia, syödä mielialalääkkeitä ja käydä terapiassa kuin nauttia D-vitamiinia niin paljon, että S-D-25 nousee viitearvojen puitteisiin (75–150 nmol/l). Pekka Puska neuvoikin taannoin Ilkka-lehdessä, ettei vitamiineja pidä syödä, vaan rahat pitää säästää oikeisiin lääkkeisiin."
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2460

      Are vitamin D levels linked to mental health?

      Low levels of vitamin D may be associated with an increased risk of depression in mid-life, says a new study from University College London in the UK.
      http://www.nutraingredients.com/Research/Are-vitamin-D-levels-linked-to-mental-health


      D-vitamiinia pitää syödä, niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle tasolle, joka on keskimäärin 120 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Lapsille hiukan vähemmän.

      D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin.
      http://areena.yle.fi/tv/1802812/?start=2m27s

      D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.

      • ----

        Eli päätit tutkimusnäytön sijaan postata pillerikeisarin suositteluja nappien ostamiseksi. Onneksi kuitenkin tajosit toisenkin linkin, josta käy ilmi, että pillerimaakarin väittämää syy-seuraussuhdetta ei välttämättä olekaan:

        "correlation, not causation"

        Jos tämä on näin, niin silloin lisäravinnekemikaalien syöminen ei vaikuttaisikaan kenenkään masennusoireisiin vaan asia voi olla esimerkiksi toisinpäin.


      • ----
        ---- kirjoitti:

        Eli päätit tutkimusnäytön sijaan postata pillerikeisarin suositteluja nappien ostamiseksi. Onneksi kuitenkin tajosit toisenkin linkin, josta käy ilmi, että pillerimaakarin väittämää syy-seuraussuhdetta ei välttämättä olekaan:

        "correlation, not causation"

        Jos tämä on näin, niin silloin lisäravinnekemikaalien syöminen ei vaikuttaisikaan kenenkään masennusoireisiin vaan asia voi olla esimerkiksi toisinpäin.

        No correlation, not causation in yr comment!


      • hyvä huomio
        ---- kirjoitti:

        No correlation, not causation in yr comment!

        Niin. On tietenkin mahdollista, että kumpikaan ei ole toisensa syy. Silloinkaan Tolosen ehdottama pillereiden kulutuksen lisääminen ei vaikuttaisi asiaan mitenkään ja olisi lähinnä mielenterveysongelmaisiin kohdistuva puhallus.


      • Olet säälittävä
        hyvä huomio kirjoitti:

        Niin. On tietenkin mahdollista, että kumpikaan ei ole toisensa syy. Silloinkaan Tolosen ehdottama pillereiden kulutuksen lisääminen ei vaikuttaisi asiaan mitenkään ja olisi lähinnä mielenterveysongelmaisiin kohdistuva puhallus.

        Oletko sinä siis puhaltanut rahoja mielenterveysongelmaisilta?


    • Aloitus.

      Aloittajahan kertoo tutkimusnäyttöön perustuvan hoidon tuloksista! Huomasitko aloittajan hoidot ja hoitojen tulokset?
      Kun hoitojen tulokset ovat kerrotut, niin potilaan on taas itse ruvettava miettimään miten edetä jatkossa.
      Jos esityksesi mukaan, lisäravinnekemikaalienkaan syöminen ei tuota toivottuja tuloksia, niin kerro kerrankin asiaa, eli miten hänen pitää edetä jatkossa saavuttaakseen toivomiaan tuloksia?

      • kaamosaurinko

        Kiitoksia runsaasta ja mielenkiintoisesta keskustelusta! Olen nyt aloittanut Omega tuotteiden käytön, joissa kalaöljyn lisäksi on mm.mustaherukkaöljyä. Samoin nostin d-vitaaminin saannin ja otan sen öljyn kera. Olen myös erittäin kiinostunut luontaiskosmetiikasta. Mielenkiintoinen oli tunteiden tukahduttaminen, koska minulle "pahan mielen" lääkitykseksi nostettiin peratsinin annostusta. Lääkettä käytetään isoilla annoksilla jopa skitsofrenian hoitoon. Olen jotenkin umpilääkitty ja en pysty tosiaan kokemaan mitään. Siksi joku vaihtoehtoinen terapia ja lisäravinteet nostavat uskoani! Ja pystyin jopa nyt lopettamaan opamoxin käytön! Haluaisin keskustella jonkun homeopaatin tai kokonaisvaltaista hoitoa antavan vaihtoehtoishoitajan kanssa hoidosta.


      • ...
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Kiitoksia runsaasta ja mielenkiintoisesta keskustelusta! Olen nyt aloittanut Omega tuotteiden käytön, joissa kalaöljyn lisäksi on mm.mustaherukkaöljyä. Samoin nostin d-vitaaminin saannin ja otan sen öljyn kera. Olen myös erittäin kiinostunut luontaiskosmetiikasta. Mielenkiintoinen oli tunteiden tukahduttaminen, koska minulle "pahan mielen" lääkitykseksi nostettiin peratsinin annostusta. Lääkettä käytetään isoilla annoksilla jopa skitsofrenian hoitoon. Olen jotenkin umpilääkitty ja en pysty tosiaan kokemaan mitään. Siksi joku vaihtoehtoinen terapia ja lisäravinteet nostavat uskoani! Ja pystyin jopa nyt lopettamaan opamoxin käytön! Haluaisin keskustella jonkun homeopaatin tai kokonaisvaltaista hoitoa antavan vaihtoehtoishoitajan kanssa hoidosta.

        Ajattelitko, että nämä valinnat toimivat kätevinä verukkeina olla tarttumatta todelliseen ongelmaasi? Olet kuitenkin jo keskustellut lääkärisi kanssa ja toisaalta itsekin tajuat mikä on vikana.


      • kaamosaurinko
        ... kirjoitti:

        Ajattelitko, että nämä valinnat toimivat kätevinä verukkeina olla tarttumatta todelliseen ongelmaasi? Olet kuitenkin jo keskustellut lääkärisi kanssa ja toisaalta itsekin tajuat mikä on vikana.

        En ajatellut. Elämänhallinta on edelleen käsittelyssä. Mutta jos voisit antaa neuvoa siihen. Minulla on sekainen tunne-elämä, traumaattinen elämänhistoria, taipumus masennukseen ja alkoholismiin, vaikeuksia raha-asioiden hallinnassa, päivittäisissä toimissa....yms. Minua ei ole esim.opetettu lapsuudessa kodinhoidossa, rahankäytössä tai missään elämän tarpeellisessa asiassa. Neuvokaa sitten te, jotka pidätte luontaishoitoja verukkeena paeta todellisia ongelmiani.


      • konkreettista
        kaamosaurinko kirjoitti:

        En ajatellut. Elämänhallinta on edelleen käsittelyssä. Mutta jos voisit antaa neuvoa siihen. Minulla on sekainen tunne-elämä, traumaattinen elämänhistoria, taipumus masennukseen ja alkoholismiin, vaikeuksia raha-asioiden hallinnassa, päivittäisissä toimissa....yms. Minua ei ole esim.opetettu lapsuudessa kodinhoidossa, rahankäytössä tai missään elämän tarpeellisessa asiassa. Neuvokaa sitten te, jotka pidätte luontaishoitoja verukkeena paeta todellisia ongelmiani.

        Tuo kertoo, että tiedät kyllä itse, mitä on taustalla, mutta ei ole keinoja ratkaista asioita tai käsitellä niitä. Turvautumalla tehottomiin mutta kivalta kuulostaviin juttuihin, vetkutat prosessin aloittamista. Kerrot olevasi jo 35-vuotias. Se vaan tarkoittaa, että joudut aloittamaan nyt pisteestä, jossa monet muut ovat olleet paljon nuorempana tai toisaalta jotkut eivät saa mitään muotsta aikaan. Seuraava askel olisi, että toteat, että tilanne on tämä ja syyt ovat nämä mutta ylität ne, lakkaat syyttelemästä menneisyyttä ja astut askeleen eteenpäin.

        Konkreettiseen elämänhallintaan ja sen opetteluun on olemassa monia eri keinoja mutta kaikki ovat työläitä ja vaativat sinulta itseltäsi sitoutumista ja keskittymistä. Monet ovat oppineet selviämään addiktoista esimerkiksi AA-ryhmien avulla. Perusideana on tuottaa rutiineja, joilla saat korvattua nykyisiä toimintatapojasi. Ensimmäinen on, että joka aamu konkreettisesti päätät, että et juo tänään. Muutos ei tapahdu hetkessä vaan tulee viemään vuosia. Ammattitaitoisen psykoterapeutin kanssa voit myös opetella noudattamaan yksinkertaisia kaavoja ja aikatauluja. Niissäkin ideana on alkaa rakentaa rutiineja, jotka nyt puuttuvat.

        Oikeastaan kaikessa ratkaisujen tulisi olla maanläheisiä, konkreettisia, toistuvia ja pysyviä. Aina kun homma menee häröilyksi, niin olet luisumassa irti todellisuudesta. Mikäli taustalla on psykooisn taosisia oieita, niin keskustele asiasta ammattilaisen kanssa äläkä anna vastuuta elämästäsi jonkun sähläävän puoksarin käsiin vaikka hän lässyttäisi sinulle tuotteensa olevan kuinka luontaista ja ihanaa.


      • Oletko psykoosissa?
        konkreettista kirjoitti:

        Tuo kertoo, että tiedät kyllä itse, mitä on taustalla, mutta ei ole keinoja ratkaista asioita tai käsitellä niitä. Turvautumalla tehottomiin mutta kivalta kuulostaviin juttuihin, vetkutat prosessin aloittamista. Kerrot olevasi jo 35-vuotias. Se vaan tarkoittaa, että joudut aloittamaan nyt pisteestä, jossa monet muut ovat olleet paljon nuorempana tai toisaalta jotkut eivät saa mitään muotsta aikaan. Seuraava askel olisi, että toteat, että tilanne on tämä ja syyt ovat nämä mutta ylität ne, lakkaat syyttelemästä menneisyyttä ja astut askeleen eteenpäin.

        Konkreettiseen elämänhallintaan ja sen opetteluun on olemassa monia eri keinoja mutta kaikki ovat työläitä ja vaativat sinulta itseltäsi sitoutumista ja keskittymistä. Monet ovat oppineet selviämään addiktoista esimerkiksi AA-ryhmien avulla. Perusideana on tuottaa rutiineja, joilla saat korvattua nykyisiä toimintatapojasi. Ensimmäinen on, että joka aamu konkreettisesti päätät, että et juo tänään. Muutos ei tapahdu hetkessä vaan tulee viemään vuosia. Ammattitaitoisen psykoterapeutin kanssa voit myös opetella noudattamaan yksinkertaisia kaavoja ja aikatauluja. Niissäkin ideana on alkaa rakentaa rutiineja, jotka nyt puuttuvat.

        Oikeastaan kaikessa ratkaisujen tulisi olla maanläheisiä, konkreettisia, toistuvia ja pysyviä. Aina kun homma menee häröilyksi, niin olet luisumassa irti todellisuudesta. Mikäli taustalla on psykooisn taosisia oieita, niin keskustele asiasta ammattilaisen kanssa äläkä anna vastuuta elämästäsi jonkun sähläävän puoksarin käsiin vaikka hän lässyttäisi sinulle tuotteensa olevan kuinka luontaista ja ihanaa.

        "psykooisn taosisia oieita"
        "puoksarin"

        Näinhän siinä käy, kun yrittää esittää fiksumpaa kuin todellisuudessa on!


      • kaamosaurinko
        konkreettista kirjoitti:

        Tuo kertoo, että tiedät kyllä itse, mitä on taustalla, mutta ei ole keinoja ratkaista asioita tai käsitellä niitä. Turvautumalla tehottomiin mutta kivalta kuulostaviin juttuihin, vetkutat prosessin aloittamista. Kerrot olevasi jo 35-vuotias. Se vaan tarkoittaa, että joudut aloittamaan nyt pisteestä, jossa monet muut ovat olleet paljon nuorempana tai toisaalta jotkut eivät saa mitään muotsta aikaan. Seuraava askel olisi, että toteat, että tilanne on tämä ja syyt ovat nämä mutta ylität ne, lakkaat syyttelemästä menneisyyttä ja astut askeleen eteenpäin.

        Konkreettiseen elämänhallintaan ja sen opetteluun on olemassa monia eri keinoja mutta kaikki ovat työläitä ja vaativat sinulta itseltäsi sitoutumista ja keskittymistä. Monet ovat oppineet selviämään addiktoista esimerkiksi AA-ryhmien avulla. Perusideana on tuottaa rutiineja, joilla saat korvattua nykyisiä toimintatapojasi. Ensimmäinen on, että joka aamu konkreettisesti päätät, että et juo tänään. Muutos ei tapahdu hetkessä vaan tulee viemään vuosia. Ammattitaitoisen psykoterapeutin kanssa voit myös opetella noudattamaan yksinkertaisia kaavoja ja aikatauluja. Niissäkin ideana on alkaa rakentaa rutiineja, jotka nyt puuttuvat.

        Oikeastaan kaikessa ratkaisujen tulisi olla maanläheisiä, konkreettisia, toistuvia ja pysyviä. Aina kun homma menee häröilyksi, niin olet luisumassa irti todellisuudesta. Mikäli taustalla on psykooisn taosisia oieita, niin keskustele asiasta ammattilaisen kanssa äläkä anna vastuuta elämästäsi jonkun sähläävän puoksarin käsiin vaikka hän lässyttäisi sinulle tuotteensa olevan kuinka luontaista ja ihanaa.

        Kiitos. Tässä oli oleellista tietoa. Olen siis nykyisin absolutisti, koska hoidin itseäni alkoholilla kymmenkunta vuotta ja alkoholisoiduin. Nyt olen päässyt siitä irti. Mutta AA-kerho voisi olla yksi askel eteenpäin elämänhallinnassakin. Niin, rutiinit ja säännöllisyys elämästä puuttuvat ja yritykset luoda niitä ovat sortuneet ikävystymisen tunteisiin ja taas häröilyyn. Minua ei ole diagnosoitu psykoottiseksi, mutta masennuksen ja ahdistuksen lisäksi on diagnoosi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Rehellinen totuus on, että käyttäydyn ja elän kuin 15-vuotias, joka on heitetty aikuisten maailmaan selviämään yksin.

        Minulla on tämän vuoksi jo kattava tukiverkosto psykiatrin, sosiaalitoimiston ja työkkärin kanssa. Mielenkiintoista on, että olen todistettavasti älykäs, minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta työhön en käytännössä pysty. Nyt ovat alkamassa laajemmat selvitykset psykologin kanssa, mutta nämä vaihtoehtoiset ja henkiset jutut kyllä kiinnostaa, ts.tuntuu tosiaan kivoilta, mutta elämää toki ei saa antaa kenenkään käsiin vaan vastuu on otettava itse. Minulla taitaa olla se parinkymmenen vuoden tie edessä, viidestätoista kolmeenkymmeneenviiteen...


    • Jotain uutta?

      > Vahva lääkitys ja vuosien terapia eivät ole tuottaneet tulosta. Masennus palaa aina vain uudelleen ....

      No, eikö noina noina vuosina ole ollut keskusteluja psykologien ym. muiden ammattiauttajien kanssa? Onkohan jotain uutta tehokkaampaa tarjolla?

    • vihdoin paranemassa

      Minua lääkittiin vuosia, ensin bentsoilla ja sitten masennuslääkkeillä. Kukaan ei kuunnellut, kun yritin saada terapiaa ja puhua niistä vastoinkäymisistä, mitä olin kokenut. Olin kuulemma niin nuori (silloin 24v), ettei mitään pahaa ole voinut tapahtua (no, narsistinen ex-poikaystävä, joka käytti sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa ja narsistinen pomo, joka otti kunnian kaikesta mitä tein ja veti maton jalkojen alta). Roikuin elämässä kiiinni lääkkeiden avulla, enkä päässyt kiinni ongelman syihin. Kun lopetin lääkkeet, kaikki ahdistus oli jäljellä ja tottakai lisää oli tullut vuosien varrella. Minua auttoivat tuossa tilanteessa TRE-stressinpoistoliikkeet ja kiropraktikko (lääkkeet olivat stopanneet verenkierron alaselästä ja lamanneet keskushermostoa). Sain ahdistusmyökyn sulamaan sisältäni noiden avulla. Toki olen keskustellut paljon ystävien kanssa, lukenut kirjoja (Tommy Hellsten ja Seppo Jokinen). Olen käynyt läpi tunteita, mitä minua vahingoittaneet ihmiset ovat saaneet aikaan. Aloitan vielä sielunhoidollisen keskustelun papin luona (sinne terapiaan kun en pääse...). Mikään ääriuskovainen en kyllä ole.

      Sinulle Kaamosaurinko suosittelen vielä psykologista vyöhyketerapiaa. Itsekin menisin, mutta sitä ei ole saatavilla paikassa, missä asun. Traumaattisista asioista voi puhua vuosi tolkulla, mutta niistä pitää pystyä päästämään myös tunnetasolla irti, muuten ne aiheuttavat erilaisia oireita (vatsakipuja, päänsärkyä, unettomuutta jne...). Liialliset lääkkeet turruttavat nuo tunteet. Niin minulle kävi, mutta kukaan ei uskonut. Luotto Suomen mielenterveyshuoltoon on mennyt.

    • Kilpirauhanen.

      Olisiko syytä ensimmäiseksi selvittää kilpirauhasesi tila? On kaikista helpoin ja yksinkertaisin juttu ongelmasi selvittämisessä. Vain verinäyte labraan ja siinä se. Jostain syystä lääkärit eivät vain halua ottaa tätä koetta, vaikka potilaat vuosikausiakin valittavat tyypillisiä oireita. Jos arvot ovat hyvät, joista kerrottiin jo aikaisemmin, niin sitten on turvauduttava hiukan vaikeampiin selvityksiin ja hoitoihin.

      http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/

      • kaamosaurinko

        Minulta on otettu perusverinäyte kilpirauhasesta ja se oli kunnossa. Laajempia tutkimuksia ei ole tehty. Aiemmin täällä ehdotettiin perusteellisempia tutkimuksia ja aion ottaa asian lääkärini kanssa puheeksi. Löysin nyt luontaistuotteista itse relaxor forte kärsimyskukka -tabletteja ja olen kokeillut niitä. Myös juon anti.stress yrttijuomaa. Uskomusta tai ei, mutta ne tuntuvat auttavan ja sehän on pääasia. Tutustuin myös erääseen henkilöön, joka voisi yhdistää hierontaa ja energiahoitoa ja luultavasti voisin myös puhua terapeuttisesti. Minä olen käynyt kuitenkin terapiat, katkot, psyk.osaston...kaikki perinteiset hoidot läpi ja tilanne ei ole hyvä. Nyt on aika antaa vaihtoehtoisille hoidoille vuoro. Ja toimin itsekin itseni parantajana.


      • 3+16
        kaamosaurinko kirjoitti:

        Minulta on otettu perusverinäyte kilpirauhasesta ja se oli kunnossa. Laajempia tutkimuksia ei ole tehty. Aiemmin täällä ehdotettiin perusteellisempia tutkimuksia ja aion ottaa asian lääkärini kanssa puheeksi. Löysin nyt luontaistuotteista itse relaxor forte kärsimyskukka -tabletteja ja olen kokeillut niitä. Myös juon anti.stress yrttijuomaa. Uskomusta tai ei, mutta ne tuntuvat auttavan ja sehän on pääasia. Tutustuin myös erääseen henkilöön, joka voisi yhdistää hierontaa ja energiahoitoa ja luultavasti voisin myös puhua terapeuttisesti. Minä olen käynyt kuitenkin terapiat, katkot, psyk.osaston...kaikki perinteiset hoidot läpi ja tilanne ei ole hyvä. Nyt on aika antaa vaihtoehtoisille hoidoille vuoro. Ja toimin itsekin itseni parantajana.

        Oletko kokeillut taideterapiaa? Itse masennuksen voittaneena ja elämänhallintani takaisin saaneena (monien traumojen jälkeen, sekä lääkkeiden ja keskusteluterapian......) sanoisin, että yhden talven ekspressiivinen taideterapia on ollut suurin yksittäinen tekijä voimaantumisessani.

        On tietysti avuksi, kun olen tutustunut energiahoitoihin (esim. reiki) ja enkelihoidossa käyn noin kerran vuodessa. Chakroja (kehon energiakeskuksia) on helppo hoitaa itsekin (väreillä, jalokivillä, meditaatiolla), samoin enkeleihin pidän yhteyttä ihan itsekseni nykyään, vaikka joskus tosiaan hoidossa käynkin.

        Mutta loppujen lopuksi vastuu omasta elämästä on ihmisellä itsellään. Masentuneena sitä ei ole mukavaa kuulla, mutta näin se on. Ja vastuun ottamisen ensimmäinen askel on se, että oppii tunnistamaan, että mikä on minulle hyväksi MINUN MIELESTÄNI. Ei siis lääkärin, vanhempien, läheisten, vaan minun itseni. Olen lukenut paljon henkistä (ei uskonnollista) kirjallisuutta, ja tullut siihen tulokseen, että on ihan minun oma valintani, olenko katkera yms. ihmisille, jotka ovat minulle väärin tehneet. Mutta että pystyy näkemään, että se valinnan mahdollisuus on olemassa ja että se on todellinen, vaatii joskus apua. Ja täytyy myöntää, joskus (väsyneenä) on vaikeaa hellittää uhrin osasta ja olla oman elämänsä johtaja, kun sääliä yms. saa tällä elämäntarinalla helposti ja elämäntilanne ei ole helppo nytkään... Mutta pitemmän päälle valitus ei auta ketään, vähiten itseäni.

        Mutta omalla kokemuspohjallani voin suositella lämpimästi että etsit jonkin hoitomuodon vaihtoehtoiselta puolelta, joka sopii sinulle. Ja ainakin itselleni käy monesti niin, että kun jotakin ehdin tajuta haluavani, se tuleekin lähes itsestään vastaan, joku antaa kirjan, suosittelee hoitajaa tms... :)

        Lukemiseksi voisin suositella vaikka mitä, mutta esimerkiksi Helena Luukkaisen väriterapiaopasta (en muista nyt nimeä), Wayne Dyerin kirjoja, Neale Donald Walschin kirjoja, Diana Cooperin enkelikirjoja, Rhonda Byrnen The Secret -kirjaa. Itse olen saanut jännitystiloihin apua rentoutus-cd-levyistä, sekä Anu Wyskielin Enkelimeditaatio -, sekä meridiaanivenytyksistä (joogaan perustuvaa), yhden päivän työväenopiston kurssi antoi eväitä pitkälle. :) Joka päivä myös vähän ulkoilua, mielummin päivänvalolla, 15min riittää, jos ei enempää jaksa.

        Hyvää kevättalvea ja voimaantumista!


      • kaamosaurinko
        3+16 kirjoitti:

        Oletko kokeillut taideterapiaa? Itse masennuksen voittaneena ja elämänhallintani takaisin saaneena (monien traumojen jälkeen, sekä lääkkeiden ja keskusteluterapian......) sanoisin, että yhden talven ekspressiivinen taideterapia on ollut suurin yksittäinen tekijä voimaantumisessani.

        On tietysti avuksi, kun olen tutustunut energiahoitoihin (esim. reiki) ja enkelihoidossa käyn noin kerran vuodessa. Chakroja (kehon energiakeskuksia) on helppo hoitaa itsekin (väreillä, jalokivillä, meditaatiolla), samoin enkeleihin pidän yhteyttä ihan itsekseni nykyään, vaikka joskus tosiaan hoidossa käynkin.

        Mutta loppujen lopuksi vastuu omasta elämästä on ihmisellä itsellään. Masentuneena sitä ei ole mukavaa kuulla, mutta näin se on. Ja vastuun ottamisen ensimmäinen askel on se, että oppii tunnistamaan, että mikä on minulle hyväksi MINUN MIELESTÄNI. Ei siis lääkärin, vanhempien, läheisten, vaan minun itseni. Olen lukenut paljon henkistä (ei uskonnollista) kirjallisuutta, ja tullut siihen tulokseen, että on ihan minun oma valintani, olenko katkera yms. ihmisille, jotka ovat minulle väärin tehneet. Mutta että pystyy näkemään, että se valinnan mahdollisuus on olemassa ja että se on todellinen, vaatii joskus apua. Ja täytyy myöntää, joskus (väsyneenä) on vaikeaa hellittää uhrin osasta ja olla oman elämänsä johtaja, kun sääliä yms. saa tällä elämäntarinalla helposti ja elämäntilanne ei ole helppo nytkään... Mutta pitemmän päälle valitus ei auta ketään, vähiten itseäni.

        Mutta omalla kokemuspohjallani voin suositella lämpimästi että etsit jonkin hoitomuodon vaihtoehtoiselta puolelta, joka sopii sinulle. Ja ainakin itselleni käy monesti niin, että kun jotakin ehdin tajuta haluavani, se tuleekin lähes itsestään vastaan, joku antaa kirjan, suosittelee hoitajaa tms... :)

        Lukemiseksi voisin suositella vaikka mitä, mutta esimerkiksi Helena Luukkaisen väriterapiaopasta (en muista nyt nimeä), Wayne Dyerin kirjoja, Neale Donald Walschin kirjoja, Diana Cooperin enkelikirjoja, Rhonda Byrnen The Secret -kirjaa. Itse olen saanut jännitystiloihin apua rentoutus-cd-levyistä, sekä Anu Wyskielin Enkelimeditaatio -, sekä meridiaanivenytyksistä (joogaan perustuvaa), yhden päivän työväenopiston kurssi antoi eväitä pitkälle. :) Joka päivä myös vähän ulkoilua, mielummin päivänvalolla, 15min riittää, jos ei enempää jaksa.

        Hyvää kevättalvea ja voimaantumista!

        Kiitos paljon viestistä! Taideterapia olisi kokeilemisen arvoista ilman muuta! Jalokivi- ja kukkaterapiaa olen jo alkanut aktiivisesti tukia. Feng shui on myös alkanut kiinnostaa ja olen siivoillut kotia ja nurkkia ahkerasti. Minä ainakin uskon vahvasti energioihin, negatiivisiin ja positiivisiin, ja minussa on paljon negatiivista energiaa ja ajatusmalleja. Näitä olen alkanut työstää.

        Oloni on helpottanut, mutta niska- ja hartiakivut ovat jäljellä. Tarvitsisin jotakin hierontaa, esim.hermoratahierontaa niskoihin. Epäilen, että lapaluiden völissä vasemmalla puolella on jokin tukos. Ulkoilen kovasti ja kävelen mielellään jonkun kanssa, huomasin, että keskustella voi ystävien ja tuttavien kanssa.

        Nämä em.kirjat ovatkin melko tuttuja ja lueskelen nyt luontaisparantamiseen ja energiaparantamiseen liittyvää kirjallisuutta.


    • bowen-fani

      Kokeile vielä bowen-terapiaakin. Se auttaa kropan ylikuormitus- ja jännitystiloihin. Itse pääsin sen avulla syviin tunteisiin kiinni.

    • semionnellinen

      Hei kaamosaurinko,

      Kokemuksesi kuulostavat tutuilta. Minuakaan eivät lääkkeet ja terapia auttaneet (itseasiassa lääkkeet lähinnä pahensivat ongelmia), ja sen takia kiinnostuin vaihtoehtoisista hoitomuodoista. Olen saanut eniten apua shiatsusta (vähän sama periaate kuin akupunktiossa, mutta neulojen sijaan hierotaan). Muutaman hoitokerran jälkeen tunsin itseni rentoutuneemmaksi, virkeämmäksi ja tasapainoisemmaksi. Hoito ei tietenkään itsesään poista kaikkia ongelmia, varsinkin jos masennus johtuu traumoista, selvittämättömistä tunne-elämän asioista, ykinäisyydestä tms, mutta hoito voi olla tukena ja lievittää oireita niin,että jaksat alkaa käsitellä elämäsi ongelmakohtia.

      Masentuneena usein ajattelee tarvitsevansa "rankinta" mahdollista hoitoa eikä suostu uskomaan, että pienillä ja yksinkertaisilla asioilla voisi olla vaikutusta niin valtavalta tuntuvaan sairauteen. Mutta kannattaa silti uskoa ja kokeilla, sillä pieneltä tuntuvat asiat voivat todella tehdä ihmeitä.
      Itse olen saanut vaihtoehtohoitojakin enemmän apua ulkoilusta. Raitis ilma, liikunta, luonnonvalo - en tiedä, mikä niissä eniten auttaa mutta samapa tuo kun kerran auttaa. Luontoäänetkin rauhoittavat, joten jos mahdollista niin lähde pois kaupungista. Itse asiassa luonnon stressiä lievittävästä ja masennusta helpottavasta vaikutuksesta on tehty monia tutkimuksiakin ja esim. Koreassa ja Japanissa käytetään "metsäkylpyjä" masennuksen hoitoon ihan virallisestikin. (ja ne on joissain tutkimuksissa todettu jopa lääkkeitä tehokkaammaksi).

      Meditaatio ja jooga voivat auttaa uuden elämänfilosofian löytämisessä. Se on tärkeää monelle masentuneelle, koska masennus yleensä aiheuttaa kohtuuttomia syyllisyyden ja merkityksettömyyden tunteita.Totta kai on terapeuttista löytää itsestään yhteys muuhun maailmaan tai nähdä itsensä osana suurempaa kokonaisuutta. Eräs meditaation perusajatuksista on kehittää myötätuntoa toisia kohtaan, mutta myös itseään kohtaan on tärkeä olla myötätuntoinen ja lempeä.

      Ja vielä yksi asia: nauraminen on tärkeää .Yritä tehdä sellaisia asioita, joista saat iloa (pientäkin). Nauru parantaa.

      Erilaiset hoidot, ravintolisät, kirkasvalot yms voivat olla sinulla apuna ja tukena matkallasi, mutta kaikista tärkeintä on että löydät elämääsi tarkoituksen ja tasapainon. Se on mahdollista meille kaikille eikä kukaan ole koskaan valmis. Suosittelen myös lukemaan Eckart Tollen Läsnäolon voiman, jotkut eivät siitä tykkää mutta siinä on kyllä minusta monia hyviä ajatuksia. Muista, ettei mikään yksittäinen kirja tai lääke voi kenenkään elämää muutttaa, muutos on hidas ja monivaiheinen prosessi. Kaksi askelta eteen, yksi taakse... mutta jokainen askel niin eteen- kuin taaksepäinkin voi olla tärkeä kasvun paikka.

      Voimia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe