Miten Open office innistuu ompelemaan kaksi kuvaa yhteen ?
Kaksi kuvaa ja niistä tehdä yksi kuva ?
Miten ?
Minulla on Win7 ja tässä on Microsoft Wordl Starter
Miten teen ?
2
125
Vastaukset
- linux user
parempi tehdä jollakin kuvankäsittelyohjelmalla, eikä toimisto-ohjelmalla...
Ja win seiskassa on kuulemma joku paint tai sellainen. En tiedä onko siitä kyseiseen hommaan... Oman kokemukseni mukaan OpenOffice Draw on helpompi käyttää valmiiden kuvien yhdistelyyn (kollaasiin) kuin esim. Gimp. Jälkimmäisessä on sitten paljon runsaampi valikoima erilaisia toimintoja, mutta niiden oppimiskynnys on ainakin minulle tuskallisen korkea. Kollaasi tapahtunee Gimpissä jotenkin monimutkaisesti tasojen kautta, mutta OO Draw'ssa kuvia voi kätevästi siirrellä hiirellä ja järjestellä toistensa alle tai päälle vaikkapa kohdevalikosta (Järjestä).
Siis Lisää - Kuva -valinnasta kuvat pohjalle, järjestelyt ja sitten vaikkapa Ctrl-A:lla kaikkien valinta. Seuraavaksi Tiedosto - Vie ja rastitaan Valinta-ruutu ja valitaan sopiva tiedostomuoto. Todella helppoa.
Läpinäkyvyys säilyy esim. silloin, kun läpinäkyviä alueita sisältävä .png-kuva (tai .gif) yhdistetään .jpg-kuvan päälle ja tallennetaan vaikkapa.jpg-muodossa. Tarkoittaa, ettei tule mustaa tai valkoista ruutua siihen läpinäkyvän kohdalle.
Mitä enemmän tarvitset yksittäisen bittikarttakuvan muokaamista muutoin kuin sen suhteellisen koon osalta, sitä vaikeampi tämä osuus on Draw'lla tehdä. Värien voimakkuutta voi säätää ja tehdä joitain muunnoksia (mm. "hiilipiirrokseksi"), mutta kuvan yksittäisten kohteiden rajaaminen ja käsittely ei oikein luonnistune.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423