Joko on java turvallinen?

???

Tuli päivitykset 31,44Mt.

31

1666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kyllä Java yleisesti ottaen on ihan hyvä turvallisuudeltaan, kunhan ei mitään selain kilkkeitä käytä vaan ihan normaaliin tapaan alustana sovelluksille.


      • CYRI
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä Java yleisesti ottaen on ihan hyvä turvallisuudeltaan, kunhan ei mitään selain kilkkeitä käytä vaan ihan normaaliin tapaan alustana sovelluksille.

        Entäs uskaltaisiko Can You Run It sivustoa käyttää? Itsellä on jäänyt käyttämättä kun se vaatii javaa.

        http://www.systemrequirementslab.com/cyri


    • kiusallinen...

      Eilen asensin version 7update11, siitä huolimatta kone herja aina aukaistessa, että uusi versio olisi asennettava?

    • Kokeile poistaa java ja asenns se uudelleen. Tämä auttaa yleensä noihin ongelmiin.

    • aina tulee jotain

      Java ei koskaan tule olemaan turvallinen.

    • 556+9

      Älkös peljätkö.
      Se on ihan turvallinen.

      Java on aina ollut turvallinen,

      • Kolmekymmentäviisi

        "Java on aina ollut turvallinen"

        Onhan se turvallinen, kun on jättänyt käyttämättä...


    • Danskeen Kyllästynyt

      Päivitin Javan eilen illalla ja pääsin Danske Pankkiin, mutta en enää tänä iltana. Kone meni täysin jumiin, kun painoin sitä Run nappulaa, alt-control-del ja uudelleen käynnistys palautti koneen toimivaksi.

      Mikähän olisi parempi pankki?

      • Java sontaa pankissa

        Mikä olisi parempi... joku muu.


      • Matti J

      • joku muu tosiaan

    • Tietoturvauhka.....
      • It-viikko kertoo

    • voihan "

      Niin ja mihin sitä yleensä tarvii koko java juttua ? Ei ummarra :)

    • On se

      jos käyttää kunnon varusteita ja malttia liikenteessä.
      Jos muutenkaan on ihan nopein moottoripörä tänä päivänä.

    • Javaa tarvii

      Javaa tarvii F-securen on line scannerissa vaikka Hyppönen suosittelee koko Javan poistamista koneelta. Omituista.

    • No, kesthän se uusin Java 7 U 11 pari päivää turvallisena.
      http://bit.ly/10bzPs3
      Tuskin menee kovin pitkää aikaa kun se exploitti valuu yleisempään jakeluun.

    • jooh...

      Huono vitsi koko java. Itselläni ei ole koskaan ollut sitä koneella, koska en tarvitse
      sitä mihinkään.

    • Muistan sua Esteri
      • Mr. Ymmärtämätön

        Javan tarvitsee Minecraftiin.
        Onko se turvallinen?
        Joudunko lopettamaan Minecraftin pelaamisen kokonaan?
        Toivottavasti vastaatte ja kertokaa kokemuksia Javasta.

        Kiitos jo etukäteen!


      • Mr. Ymmärtämätön kirjoitti:

        Javan tarvitsee Minecraftiin.
        Onko se turvallinen?
        Joudunko lopettamaan Minecraftin pelaamisen kokonaan?
        Toivottavasti vastaatte ja kertokaa kokemuksia Javasta.

        Kiitos jo etukäteen!

        0-päivän aukkoa ei vissiin ole tällä hetkellä mutta ei se Java turvallinenkaan ole.
        Älä suotta poista sitä Javaa kun kerran tarvitset. Pidä vain huolta että käytössä on AINA Javan viimeinen korjattu versio. EMET olisi hyvä lisäturva Javalle, on pystynyt estämään joidenkin Java haavoittuvuuksien hyväksikäytön.

        http://blogs.technet.com/b/srd/archive/2012/05/15/introducing-emet-v3.aspx


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        0-päivän aukkoa ei vissiin ole tällä hetkellä mutta ei se Java turvallinenkaan ole.
        Älä suotta poista sitä Javaa kun kerran tarvitset. Pidä vain huolta että käytössä on AINA Javan viimeinen korjattu versio. EMET olisi hyvä lisäturva Javalle, on pystynyt estämään joidenkin Java haavoittuvuuksien hyväksikäytön.

        http://blogs.technet.com/b/srd/archive/2012/05/15/introducing-emet-v3.aspx

        Tässä vielä Nekon suomenkielinen juttu EMETistä:
        http://neko.kapsi.fi/ohje/emet.html


    • On turvallinen mikäli et käytä sitä selaimessa.

      • Vinkki

        Mikäli käytät kahta selainta esim. Explorer ja Firefox niin käytä Javaa vain toisessa selaimessa.


    • Mr. Ymmärtämätön

      Miten Javan voi poistaa selaimesta?

    • Javaton

      Riippu selaimesta. Chromella tuolta:
      chrome://plugins/
      ja sitten poistaa Javan käytöstä. Mutta paras poistaa java kokonaan, jos sitä ei tarvi.

    • vihdoin,

      javaa ei tarvise enää danskebankissa muuten kuin netti ostoksia tehdessä sekin korjaantuu syyskuussa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe