Mitä mieltä olette, jos lähtisi vaihto-oppilaaksi venäjälle?
Venäjälle vaihtariin?
2
232
Vastaukset
- Russia2
No varmaan oppisit ainakin venäjän kielen hyvin. Jos se on sulle ja sun tulevalle urallesi tärkeää, niin sinne vaan. Olosuhteet tuskin olisivat yhtä hyvät kuin Suomessa, esim. ei välttämättä omaa huonetta, mutta niihin pitää sitten vain sopeutua.
- venäjä <3
Vastaus saattaa tulla hieman myöhässä, mutta ehkä tämä auttaa jotakuta muuta.
Itse olin Venäjällä vaihto-oppilaana viikon ajan viime toukokuussa (eli olin peruskoulun kasilla silloin) ja oikeastaan lähes kaikki yllätti. Ihmiset olivat erittäin ystävällisiä, sydämellisiä ja ennenkaikkea vieraanvaraisia. Melko harva aikuisista puhui englantia, mutta se ei ollut ongelma koska aina oli joku paikallinen kaveri mukana joka toimi tarvittaessa tulkkina. Ruoka oli myös erilaista kuin suomessa, aluksi se maistui oudolta mutta siihen tottui nopeasti, jonka jälkeen se oli todella herkullista. Asunnot (ainakin kerrostalot) olivat ulkoapäin kamalan näköisiä (ainakin ne joissa itse vierailin), mutta sisältä täyttä luksusta.
Itse sain oman huoneen, joka oli aivan ihana - parveke, taulutelevisio, parisänky, valtava vaatekomero...
Kaikinpuolin oli siis mahtava kokemus, ja lähtisin takaisin vaikka heti. Voin siis lämpimästi suositella lähtemistä venäjälle vaihtoon, mikäli haluat roppakaupalla uusia kokemuksia ja tutustua ihaniin ja lämminhenkisiin ihmisiin. Myös kieltä opit varmasti nopeasti, sillä kielikylvyltä et voi venäjällä välttyä.. Venäjä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait222997- 392587
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381453- 841340
- 631241
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40989Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124883- 32806
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27645Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59611