Rossignolin Deltat

koomaa

Minulle myytiin urheiluliikkeessä Rossignolin Delta Skating Nis -luistelusukset, myyjä väitti niiden olevan Hiihto-lehden testivoittajasukset, tarkistin itse kaupasta tultuani asian, ja kävikin ilmi, että testivoittajasuksien mallimerkintä onkin DELTA COURSE SKATING NIS. ja nämä ovat vähän kalliimmat kuin nuo pelkät Skatingit ilman COURSE-merkintää. Minua siis johdettiin harhaan, en tiedä mitä eroa käytännössä suksilla on, Rossignolin omien sivujen mukaan Courset painavat 30 grammaa vähemmän per suksi, ja niiden rakenteessa on käytetty hiilikuitua ja näissä halvemmissa, ilman Course-merkintää olevissa olisi sitten lasikuitua. Mutta harmittaa vaan, kun kaupitellaan testivoittajana suksea, joka ei kuitenkaan ole testivoittaja.

Vaika sitten sanoa, onko käytännössä paljonkaan eroa näiden kahden mallin välillä, sekavuutta lisää vielä se, että Delta Coursejakin on kahta mallia, toisessa on vaan vielä lisämerkintä XC.

4

4850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<<<<<<<<<

Ikävä kyllä oli suksi malli ja merkki testivoittaja tai ei niin se ei takaa automaattisesti luistavaa ja juuri sinulle sopivaa suksea. Vaikka kaikki testit paperilla ym tehdään niin lopulta totuus paljastuu ladulla. Suksi on joko raketti, keskitasoa tai sitten pahin mahdollinen kyntäjä joka ei luista. Itselle näin on käynyt useammankin suksen kanssa. Pahinta on jos tällaisen parin saa aloittelija. Siinä lopahtaa kiinnostus nopeasti.

Jonkinlainen tyytyväisyys takuu tulisi sisältyä suksiinkin. Ei se ole kivaa että pulittaa satoja euroja polttopuusta.

Sinun onneksi olet valinnut suksen missä on laatu yleensä korkealla tasolla ja
      näin ollen uskoisin että mahdollisuus siihen että olet saanut luistavan parin on hyvä. Noilla muutamilla grammoilla ei ole merkitystä jos suksi pelaa muuten.

• petossuksi

Samaan petosyritykseen olen minäkin törmännyt. Olin ostamassa luistelusuksia tunnetusta hyvämaineisesta ja nimenomaan pitkälti suksen myyntiin erikoistuneesta urheilukaupasta. Kysyin testivoittajaRosignoleja ja niitä myyjä sanoi löytyvän ja rupesi valitsemaan sopivaa. Kun suksessa ei lukenut "Course", kyselin siiitä ja ihmettelin, että tämä taitaa olla eri suksi. Myyjä tekeytyi tietämättömäksi ja vakuutti, että hänen tietämänsä mukaan on vain tämä yksi Rossignolin Delta-malli ja se on se testivoittaja. Jätin ostamatta. Netistähän se selvisi, että eri suksia ovat. Hintaerokin on melkoinen. Se on tietysti aivan oma asiansa, että osaako/haluaako myyjä etsiä tyhmälle ostajalle hyvät sukset. Myyjän kannalta ikävä tosiasia on, että ne huonotkin suksiparit on joillekin myytävä.
      Mutta kuinka monta on jo petetty tässä Rossignol Delta Course suksikaupassa? Kertokaa, valittakaa! Ja Sinä "koomaa", hae ainakin hinnan alennusta! Nettisivuilta löysin äkkipäätään halvimmiksi hinnoiksi pelkälle Deltalle 199 euroa ja Delta Courselle 259 euroa. Voisi siis päätellä, että eri suksia aivan varmasti ovat.

• ###???###

Voisitte kertoa muillekkin varoitukseksi että missä kaupoissa teitä yritettiin höynäyttää, että tiedettäisiin varoa.

• petossuksi
        ###???### kirjoitti:

Voisitte kertoa muillekkin varoitukseksi että missä kaupoissa teitä yritettiin höynäyttää, että tiedettäisiin varoa.

Eipä sentään liene tarpeen nimeä mainita. On kuitenkin olemassa pienen pieni mahdollisuus, että myyjä ei asiaa tosiankaan tiennyt. Etenkin kun muutoin kyseisen liikkeen palvelut on olleet asiallisia. Eikä parin liikkeen mainitseminen mitään auta. Suomessa on satoja suksen myyjiä ja kaikki kyllä pystyy tuossa asiassa juksaamaan, kun suksien mallinimet on niin lähellä toisiaan. Kovin on sekavia Fischerinkin kirjainyhdistelmät ja kyllä niilläkin voitaneen tietämätöntä pettää. Mutta tarkkana ostajat! Ja suoraan liikkeeseen valittamaan, jos on petetty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe