Väsynyt ruokavinkumiseen..

HUH HUH

Heissan.
Kirjoitanpa tänne nyt kun ei oma pää anna enää myöden jotta saisin vastausta tähän pulmaan rakkaan 5v narttuni kohdalla;
Yksinkertainen syy on ruoan perään vinkuminen, ja nyt kysessä ei ole pientä ulinaa ennen ruoka hetkeä vaan vinkuminen alkaa jo aamuyöstä!
Narttuni on ollut minulla pennusta asti ja tottunut varmasti "talon tavoille"-eli tietää rajat ja talon säännöt. Tätä vinkumista ei ole niin paljoa aikaisemmin ollut ja tämä ruokahulluus kasvaa koko ajan isommaksi! koko ruljanssi alkoi kesän jälkeen ja syytä en yksinkertaisesti saa päähä!MITÄÄN ei hänen elämässään ole tapahtunut ja ruoassa ei muutoksia.MITÄ TÄMÄ on??
lisäys: myös minun elämässä ei tapahtunut,eli samalla tavalla työssä kuljen (vuorotyö) liikunnan/virikkeiden puutetta olen myös miettinyt ja kokeilinkin tuossa että lisään liikuntaa----EI TOIMI

Ruokailutottumuksesta: kaksi kertaa päivässä olen ruoan antanut (eli norm.ruokamäärän 33kiloiselle puolitan)ruokana saa jahtivahdin energyä sekä lihaa/yrjölänpuuroa/kasviksia tms.sekoitettuna
Ikinä suoraan itse nousseena en ruokaa ole antanut vaan vasta aamulenkin jälkeen ja illalla ennen iltapissalla käyntiä.tarkkoja kellonaikoja en ikinä ole noudattanut.

Muttapa..nyt alkaa siis touhu meidän neidillä menemään överiksi.
Ei ainoastaan se,että kotona vingutaan tulevaa ruokaa niin kytätään niinkuin jokainen koira pyrkii, kyttäämään ihmisten syömisiä. Miedänpä yrittää jo tulla keittiön ikkunasta läpi jotta pääsisi kahvipöytään!!!
KYLLÄ. Pihalla ollessa koirani yritti ensin raapia ulko oven ja sen jälkeen keittiön ikkunasta sisään kun kahvittelin vanhojen tuttavien kanssa!!
Kun otin koiran sisälle ja komensin paikalleen...........alkoi vinkuminen joka ei lopu edes kunnon komennolla.
Tätä ns."ruokakäyttäytymistä"on nyt jatkunut niin kauan etten enää tiedä mitä tälle tehdä.Ruokailuista ei ikinä meidän perheessä ole mitään numeroa tehty joten en ymmärrä mikä on laukaissut tälläisen käyttäytymisen joka tuntuu pahenevan jatkuvasti...
Auttakee,ideoita?HAJOON näihin aamuihin kun koira vinkuu jo aamuyöstä ja odottaa liipaisimella koska herään..ja sitten kun herään ja teen omiani,kärkkyy koira jaloissa kiinni ja kulkee kun veturi perässä että saisi ruoan..

7

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUH HUH

      Toivottavasti tekstistä ei saa sellaista käsitystä että kyse olisi eroahdistus minusta,sillä sitä se ei ole. Koiralla ei ongelmia olla yksin kotona/erossa minusta tms.

    • Amstaffeli

      Sinun kannattaisi hakea apua ammattilaiselta, itse en ole kuullutkaan tuollaisesta käytöksestä. Jos treenaat koiraasi ensin siten että jos pysyy kaukana omasta ruuastasi se saa siitä jonkinlaisen palkinnon. Harvennat vähitellen tämän palkinnon saantia ja lopulta et palkitse ollenkaan. Vaatii sinulta jääräpäisyyttä ja erittäin pitkää pinnaa kouluttaa tuo käytös pois. Jos kokeilet antaa jotain luita yms jota kestää pitkään? Piilotat herkkuja asuntoosi? Hankit pallon jonka voi täyttää ruualla ja annat koirallesi.
      Muuta en nyt tähän hätään keksi!
      Tsemppiä sinne! Älä luovuta :)

    • Scoop4

      Mitä ihmettä. Jos koiralla on nälkä anna sille se ruoka. Jos pari tuntia ennen heräämistäs alkaa sitä pyytelee ja annat sen, vatsa kerkee asettuu kunnes viet aamu lenkille.(jos takapiha mahdollisuus)

      Toinen vaihtoehto,säännölliset ruoka ajat.

      Kolmas vaihtoehto. Nouset kouluttamaan sitä. Normaalisti ylös. Rauhallisesti. Teet aamutoimet. Välittämättä ja ainakun koira yrittää dominoida,(saada ruokaansa) Laitat sen maaten odottamaan. Se oppii kyllä oikean ajan. Ensin lenkille ja sit ruoka.

      Kellonaikoja olis syytä noudattaa. Koirasi takia.

      Myöskin jos koira ei saa liikuntaa tarpeeksi ,asiat alkaa keskittymään liikaa ruuan ympärille.. -> siis miks rintava koira saa ennen iltalenkkiä ruokansa ? Koska iltalenkki on pissikäynti ? Jos haluat iltalenkille pissikäynnin,lenkitä koira iltapäivällä kunnolla myös.

      Kaikkeen kouluttamiseen vaditaan kärsivällisyyttä. Mitä se koira siellä pihalla oppii, jos vieraat on kahvipöydässä ?. Anna sen olla sisällä ja laita se maaten. Siitä oppii mihin pitää pitää etäisyys. Kuinkas muuten ?? Ja jos tulee kuikuilee niin laita uudesstaan maaten. Älä niiden vieraiden mietteistä välitä.Johdonmukaisuudella 2vkoon on ongelma ohi :).

    • Asennetta!!

      Sä oot antanut sille periksi ja näin vahvistanut käytöstä. Älä laita koiraa pihalle teidän syödessä vaan kiellät ja komennat sen pois.
      Voit myös opettaa sille oman paikan ,johon komennat sen rauhottumaan.

      Itse olen joskus tunninkin seissyt tympeänä eteisessä ja odottanut, että dobberi lopettaa sen vinkinansa. Aina kun liikahdin niin vihellys alkoi. Suoristin itseni saman tien ja odotin uutta hiljentymistä. Näitä treenejä ei tarvinnut kovin usein toistaa mutta niinpä meillä on kahdelta dobberilta saatu pillit hiljaiseksi. Toinen toki hiukan joskus vislaa mutta sekin jo tokenee ihan käskyllä.

      Jos dobberi on päässyt kunnolla oppimaan vislauksen ja vinkunat niin ei se pelkällä käskyllä pysty sitä lopettamaan. Me ihmiset vahvistamme koirien ikävää käytöstä huomaamattamme. Ensin oli se pieni piipitys ja se sitten joko pahenee tai ei. Itsemelän niin, että ennakoin näitä ongelmia. En anna pennunkaan rynnätä luvatta ovesta ulos, joten ei tarvitse sitten vuoden päästä korjailla ovea tai kontaktia koiraan.

      • Väsyttämällä koiraki

        Kun jos meidän dobberi rinkuu aamusta jo ennen heräämistä niin se on tiukka komento omalle paikalle. Jos käyn huussissa niin se koira ei saa seurata ja kohkata vaan joutuu menemään omalle pedile. Sitten menen takaisin sänkyyn. Jos koira kohkaa niin komento taas sinne omaan petiin. Näitä pitää toistaa moooonta kertaa.


    • tsau1

      Hei! Meillä oli samanlaista vinkumista ja murinaa ja selvisi että paino oli tippunut paljon ja pojalla oli syöpä.Että kannattaa viedä lääkäriin ja selvittää asia,ettei käy huonosti.Ei välttämättä aina yritä dominoida. DOBERMANN

    • babette

      Voihan se olla sitäkin, että vatsa vaivaa. Ja ruoka helpottaa. Joku terveyssyy siis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe