IHerb via Global Mail by DHL?

vitsku

Tilasin noin 6 viikkoa sitten iHerbiltä vitamiineja Global Mail by DHL välityksellä. Mutta mitään ei ole kuulunut.

Aikaisemmat tilaukset tilattu iHerbistä International Airmail:n kautta, jolloin tavarat tulleet yleensä parissa viikossa. Tuon DHL:n ruksasin viimeisessä tilauksessani lähinnä epähuomiossa.

Onko muilla kokemuksia DHL:n kanssa? Ovatko tavarat tulleet perille ja kestääkö tavallista pidempään?

Ps. Jatkossa tilaan vain International Airmail:n kautta, niin ei tarvitse ihmetellä.

42

2204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etana-p

      DHL on ns. etanaposti, pitäis tulla parissa kuukaudessa.

      • vitsku

        Toivotaan, että tulee. Lähetin jo iherbille viestiä ja lupasit selvittää asiaa. Toisaalta kuulin, että postilla oli sattunut joulunajan postin suhteen jotakin kämmennyksiä ja paketti on mahdollisesti lähetetty takaisin iherbille.


    • etanat43242423

      Mielestäni tilaukset ovat tuleet hieman nopeammin iherb.fi sivuston kautta, tiedä sitten... Noit posteja on todella eri luokkaisia, pääsääntöisesti mitä pidemmin odotat, sen vähemmän maksajt ja jos ei ole kiire vaan ennakoit tilauksesi niin tuollakin aika mukavasti säästää.

      • huooohhh

        Hahahah. Iherb.fi-osoite ohjaa iherb.com-sivustolle (kera jonkun spämmääjän ref-koodin).


      • kepulisku

        Samanlainen havainto täällä... Shipped out ilmoitus tuli muutama tunti(!) tilauksen tekemisen jälkeen, sittenpähän on vitamiinit tällevuodelle


    • vitsku

      Kyllä ne tuotteet lopulta tuli, vaikka vähän kestikin.

      • marjastaja53

        Katsokaapa Plazan Iherb keskustelupalstalta mitä siellä sanotaan tuosta iherb.fi sivusta, ei kannata käyttää ollenkaan.


      • why???
        marjastaja53 kirjoitti:

        Katsokaapa Plazan Iherb keskustelupalstalta mitä siellä sanotaan tuosta iherb.fi sivusta, ei kannata käyttää ollenkaan.

        miksi tuota iherb.fi sivustoa ei kannate käytää?


      • troijalainen asx
        why??? kirjoitti:

        miksi tuota iherb.fi sivustoa ei kannate käytää?

        .fi päätteiseltä sivulta tuli tietokoneeseen virus.


      • houytwer
        why??? kirjoitti:

        miksi tuota iherb.fi sivustoa ei kannate käytää?

        Iherbin rewards-säännöissä kielletään iherb-sanan väärinkäyttö, esim. sen sisältävien nettisivujen yms. rekisteröinti rewards-tarkoituksessa. Pekka Jokela -niminen henkilö (löytyy https://domain.fi/info/) on rekisteröinyt .fi-päätteisen domainin, jolla ei ole mitään sisältöä vaan osoite ohjautuu suoraan iherb.com-sivulle. Kuitenkin .fi-osoite on lisännyt automaattisesti vierailijan ostoskoriin suosituskoodin. Tällainen toiminta on iherbin sääntöjen mukaan kielletty, joten .fi-päätteistä sivua ei tule avata. Asiasta on ilmoitettu iherbille, todennäköisesti (ja toivottavasti) ko. koodin omistaja ei saa rewardseja ja hänen tilinsä suljetaan.


    • wenttaaja

      Shipped out -ilmoitus tuli 5. tätä helmikuuta,,,,edelleen tuota 6 taalan Globalia lähetystä odottelen...

    • cordles

      Niin, tuo DHL on pelkkä rahastus firma. Jokainen nippeli viedään tulliin ja DHL perii ns. huolintamaksun. Kymmenenkin kertaa arvokkaampi paketti tulee kirjattuna perille, ehkä hieman hitaammin, mutta ilman mitään muita maksuja ja tullin kauttahan nekin tulee, tulli ei puutu pikku asioihin, mutta pakko kun DHL vie paketin, että täällä on tällainen. Vaikka olis maksanut 20$ rahtikuluineen. EN suosittele DHL:ää.

      • 720

        Ei DHL ole perinyt mitään ylimääräisiä palkkioita iHerbin pakettien tullauksesta. Kun paketti on vasta tulossa DHL Expressinä Eurooppaan, on DHL:ltä tullut tekstiviesti, jossa on kysytty tullausta varten henkilötunnusta. Sen ilmoittamisen jälkeen, on tullut sähköpostiin lasku alvista. Kun sen on suorittanut verkkopankissa heti ja pannut kuitin vastaussähköpostiin liitteeksi, on paketti tuotu heti Suomeen saapumispäivänä kotiin. Tämä on voinut tapahtua viikonloppunakin! Homma on perustunut siihen, että iHerb toimittaa DHL:lle pakettia lähettäessään tarvittavat tiedot sisällöstä ja hinnoista.

        Sinänsä kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit menevät tullin kautta. Tulli päättää hyvin nopeasti tällöin, onko paketti tullattava vai ei. Välillä voi mennä tullin läpi sellaisiakin paketteja, jotka kuuluisivat tullattavaksi.


      • Käytän jatkossakin
        720 kirjoitti:

        Ei DHL ole perinyt mitään ylimääräisiä palkkioita iHerbin pakettien tullauksesta. Kun paketti on vasta tulossa DHL Expressinä Eurooppaan, on DHL:ltä tullut tekstiviesti, jossa on kysytty tullausta varten henkilötunnusta. Sen ilmoittamisen jälkeen, on tullut sähköpostiin lasku alvista. Kun sen on suorittanut verkkopankissa heti ja pannut kuitin vastaussähköpostiin liitteeksi, on paketti tuotu heti Suomeen saapumispäivänä kotiin. Tämä on voinut tapahtua viikonloppunakin! Homma on perustunut siihen, että iHerb toimittaa DHL:lle pakettia lähettäessään tarvittavat tiedot sisällöstä ja hinnoista.

        Sinänsä kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit menevät tullin kautta. Tulli päättää hyvin nopeasti tällöin, onko paketti tullattava vai ei. Välillä voi mennä tullin läpi sellaisiakin paketteja, jotka kuuluisivat tullattavaksi.

        Kyllä itsekin ihmettelin tuota tullauksen nopeutta DHL firmassa
        Eilen tein tilauksen klo:11.00 ja nyt tänään klo:11.56 tuli tuo tullausviesti DHL:lästä
        Hieno palvelu. Isot pisteet DHL-firmalle.


      • Käytän jatkossakin
        Käytän jatkossakin kirjoitti:

        Kyllä itsekin ihmettelin tuota tullauksen nopeutta DHL firmassa
        Eilen tein tilauksen klo:11.00 ja nyt tänään klo:11.56 tuli tuo tullausviesti DHL:lästä
        Hieno palvelu. Isot pisteet DHL-firmalle.

        Aika nopea toimitus. Tilaus 13.3 ja perillä 15.3.


      • tilaan miekin jatkossa
        Käytän jatkossakin kirjoitti:

        Aika nopea toimitus. Tilaus 13.3 ja perillä 15.3.

        Itse kanssa tilasin dhl express paketin ja sitä ihmettelen, että miksi ne kuljettajat eivät voi soittaa, kun ovat tuomassa pakettia, niin ei tarvitse turhaan päivystää.


      • tilaan ens vuonnakin
        tilaan miekin jatkossa kirjoitti:

        Itse kanssa tilasin dhl express paketin ja sitä ihmettelen, että miksi ne kuljettajat eivät voi soittaa, kun ovat tuomassa pakettia, niin ei tarvitse turhaan päivystää.

        Samaa mietin itsekin. En osannut edes odottaa tuota pakettia noin nopeasti, mutta onneksi satuin olemaan juuri kotona käymässä kun kuski toi sen. Ehkäpä olisi sitten soittanut, jos kotona ei olisi ollut.

        116.30$ teki tilaus ja siihen 12€ verot päälle, niin ei vieläkään paha. Kannattaa todellakin tuo tilaus verraten suomen kiskurihintoihin.


      • toinen tilaus......
        tilaan ens vuonnakin kirjoitti:

        Samaa mietin itsekin. En osannut edes odottaa tuota pakettia noin nopeasti, mutta onneksi satuin olemaan juuri kotona käymässä kun kuski toi sen. Ehkäpä olisi sitten soittanut, jos kotona ei olisi ollut.

        116.30$ teki tilaus ja siihen 12€ verot päälle, niin ei vieläkään paha. Kannattaa todellakin tuo tilaus verraten suomen kiskurihintoihin.

        Oliko niin, että jos tilaa max 150,-euron paketin (sisältää postikulut) niin ei tarvitse maksaa kuin alv.vero 14%, kun tilaa vain ravintolisiä?


      • Verot maksestaan
        toinen tilaus...... kirjoitti:

        Oliko niin, että jos tilaa max 150,-euron paketin (sisältää postikulut) niin ei tarvitse maksaa kuin alv.vero 14%, kun tilaa vain ravintolisiä?

        Enpäs tiedä. Itselle tuli vain maili, että tässä vero ja mihin maksan. Tässä osa viestin sisällöstä.

        "tullattavien lähetysten alaraja laski 43:sta eurosta 22:een ja perittävien alvien raja laski kymmenestä eurosta viiteen, ja kaikki alv-verokannat nousivat yhdellä prosenttiyksiköllä-"


      • Uuno20
        Verot maksestaan kirjoitti:

        Enpäs tiedä. Itselle tuli vain maili, että tässä vero ja mihin maksan. Tässä osa viestin sisällöstä.

        "tullattavien lähetysten alaraja laski 43:sta eurosta 22:een ja perittävien alvien raja laski kymmenestä eurosta viiteen, ja kaikki alv-verokannat nousivat yhdellä prosenttiyksiköllä-"

        Tilasin myös iherbistä. Tavara tuli hyvin nopeasti ja huolintaennakon maksaminen sujui ongelmiatta. Olin kovin tyytyväinen helppoon tilaamiseen...

        Nyt (parin viikon päästä) s-postiin putkahti verolasku.. Olin ollut siinä uskossa, että huolintaennakko oli ALV-maksu. Huolintaennakko oli n. 40e, nut tullut verolasku n. 65e.

        Onko tuo huolintaennakko maksu huolinnasta? Eikö sillä olekaan mitään tekemistä verojen, tullien ym. kanssa...?


      • Kaikki on mennyt ok
        Uuno20 kirjoitti:

        Tilasin myös iherbistä. Tavara tuli hyvin nopeasti ja huolintaennakon maksaminen sujui ongelmiatta. Olin kovin tyytyväinen helppoon tilaamiseen...

        Nyt (parin viikon päästä) s-postiin putkahti verolasku.. Olin ollut siinä uskossa, että huolintaennakko oli ALV-maksu. Huolintaennakko oli n. 40e, nut tullut verolasku n. 65e.

        Onko tuo huolintaennakko maksu huolinnasta? Eikö sillä olekaan mitään tekemistä verojen, tullien ym. kanssa...?

        Ei ainakaan DHL.n tilauksissa tuollaista ole ollut. Voi tietenkin riippua ostosten arvosta.


      • 3541654165
        tilaan miekin jatkossa kirjoitti:

        Itse kanssa tilasin dhl express paketin ja sitä ihmettelen, että miksi ne kuljettajat eivät voi soittaa, kun ovat tuomassa pakettia, niin ei tarvitse turhaan päivystää.

        > Itse kanssa tilasin dhl express paketin ja sitä ihmettelen, että miksi ne kuljettajat eivät voi soittaa, kun ovat tuomassa pakettia, niin ei tarvitse turhaan päivystää.

        Samaa olen ihmetellyt. Jos on tilannut paketin kotiosoitteeseen, paketti tulee sinne. Oli paikalla tai ei. Vahingossakaan ei puhelimella soiteta vastaanottajalle paketin tulosta.

        DHL:n pakettiautot ajavat varmasti puolet turha-ajoja sen tähden ettei vastaaottaja ole just juuri paikalla kun DHL-auto tulee. Vahingossakaan ei soiteta paketin johdosta vaikka se on kirjoitettu paketin kylkeen. DHL:n puolella taitaa järki pätkiä tämän kohdalla. Puhelinsoitto 15 min ennen paketin saapumista aiheuttaisi varmasti sen että 80% lähetyksistä tulisi perille kertakäynnillä. Mutta tämä taitaa olla korkeampaa matikkaa tai menee kertakaikkiaan yli DHL:llän logistiikkavastaavan ymmärryksen.


      • 14+3
        Kaikki on mennyt ok kirjoitti:

        Ei ainakaan DHL.n tilauksissa tuollaista ole ollut. Voi tietenkin riippua ostosten arvosta.

        Mun ei tarvinnut kuukausi sitten maksaa DHL:lle muuta kuin alvit. Ei siis mitään huolintaennakoita tms.


      • dhl express
        14+3 kirjoitti:

        Mun ei tarvinnut kuukausi sitten maksaa DHL:lle muuta kuin alvit. Ei siis mitään huolintaennakoita tms.

        Minä kanssa maksoin vain alvit, kun tilasin dhl express paketin


      • ertgfd
        3541654165 kirjoitti:

        > Itse kanssa tilasin dhl express paketin ja sitä ihmettelen, että miksi ne kuljettajat eivät voi soittaa, kun ovat tuomassa pakettia, niin ei tarvitse turhaan päivystää.

        Samaa olen ihmetellyt. Jos on tilannut paketin kotiosoitteeseen, paketti tulee sinne. Oli paikalla tai ei. Vahingossakaan ei puhelimella soiteta vastaanottajalle paketin tulosta.

        DHL:n pakettiautot ajavat varmasti puolet turha-ajoja sen tähden ettei vastaaottaja ole just juuri paikalla kun DHL-auto tulee. Vahingossakaan ei soiteta paketin johdosta vaikka se on kirjoitettu paketin kylkeen. DHL:n puolella taitaa järki pätkiä tämän kohdalla. Puhelinsoitto 15 min ennen paketin saapumista aiheuttaisi varmasti sen että 80% lähetyksistä tulisi perille kertakäynnillä. Mutta tämä taitaa olla korkeampaa matikkaa tai menee kertakaikkiaan yli DHL:llän logistiikkavastaavan ymmärryksen.

        Mulle DHL:n kuski on soittanut yhtä kertaa lukuunottamatta aina, kun on tulossa. Soitto tuli aikaisemmin, kun paketti tuli päiväjaossa, tosin vasta ehkä 10 min. Kuski halusi tietää, ettei turhaan koukkaa tätä kautta, jos ei olla paikalla.

        Nyt kun täällä on jakelu UPK:n tekemää alihankintaa iltajakeluna (klo 16-21), on soitto tullut yleensä, kun kuski on lähtenyt ajoon, siis jo tuntejakin ennen. Viimeinen kerta oli poikkeus, kuski ei soittanut ollenkaan. Toisaalta kun täällä yksityishenkilöille jako on iltajakelua, voi varautua olemaan ko. illan kotona tai pyytää jonkun muun paikalle.

        Fedexillä myös on iltajakelu täällä, UPSilla ei.


    • Uuno20

      Kaikki kunnossa ja tullilasku oli turha. Ero summista johtui järjestelmävirheestä. Eli ei muuta kun tilaamaan lisää tuotteita DHL:n kautta :)

    • iherb

      Tilasin 17.3 ja paketti oli postissa 26.3. International airmail toimiotti, taitaa olla Deutsche post, eli Saksan posti.

      • aika nopsaa.

        iherbistä 17.4.2013 tilattu paketti tuli tänään


    • sffssfsffs

      mun 4.3 lähetetty paketti ei oo tullu vieläkään. Siis melkein 2kk ootellu PRKL!

      • paketit....

        4.5.2013 tilattu paketti tuli tänään. Kaikki paketit ovat tulleet tänävuonna alle kahdessa viikossa


      • I-herkuttelija
        paketit.... kirjoitti:

        4.5.2013 tilattu paketti tuli tänään. Kaikki paketit ovat tulleet tänävuonna alle kahdessa viikossa

        Sama täällä. Tilaamani paketti tuli viidessä päivässä ja nettitullauksen teko on helppoa.

        Tässäpä alennuskoodi iherbiin: HMV823 . Sillä saa ensitilaaja kymmenen dollarin alennuksen.


    • SaaraT2013

      Tilasin IHerbiltä magnesiumia ja muita vitamiineja 67 taalan arvosta 18.4.2013. Laivausilmoitus saapui parin tunnin sisällä. Ja kuljetuksen piti tapahtua DHL:n kautta, jonka olen muutoin todennut todella luotettavaksi.

      Tilausta ei nyt kuitenkaan näy eikä kuulu.
      IHerb pyörittelee vain päätä ja syyttää tullia.
      Onko kellään kestänyt näin kauan? Onko enää mitään toivoa, vai menikö noi 67 taalaa nyt kankkulan kaivoon?

    • et näin

      Maailmalla katoaa postipaketteja tuhansist satoihin tuhansiin vuosittain.

      Monta välikättä aiheuttaa sen, että epärehellisiä on välissä ja saattavat varastaa sinun pakettisi.

      Siksi in aina riski, kun jotain tilaa.

      Posteja katoaa ihan Suomen sisäisessä postissa.

      Itse olen saanut kaikki paketit iHerbistä kotiin tuurilla :)

      n. 50 pakettia tilannut 3 vuoden sisällä.

    • VIL700

      Ensitilaajille $10 alennus iHerb-tilauksesta koodilla VIL700, kun tilaus on yli $40!

    • Vierailija9

      Koodilla ZKV381 uudet tilaajat saavat alennusta 10$ per tilaus. Koodi käytetään tilauksen yhteydessä.

      • kysymys!

        Tilasin viime vuonna iherb dhl express tilauksen ja olen nyt taas tilaamassa ja mailiossu vaihtunut. Kun olen tehnyt tilauksen niin voinko soittaa dhl asiakaspalveluun ja ilmoittaa ennakkoon uuden mailiossun?


    • Tämä selvä

      Päivitä se iherbin tietoihisi, niin välittyy kyllä sitä kautta dhl.llään

      • uusi mailiossu.

        Laitoin uuden mailiossun iherbin profiiliin. Muut tiedot dhl:llä sitten on.


    • Rauzki

      Tilasin viime perjantaina (19.7.2013) iHerb.comista paljon luontaistuotteita ja valitsin jälleen kerran DHL express -vaihtoehdon. Valitettavasti olen pettynyt palveluun totaalisesti. Edellisellä tilauskerralla kesäkuu 2013 vastaanotin paketin odotettuani sitä peräti 9 arkipäivää! Asiakkaan oli pakko soittaa DHL:n asiakaspalveluun, vaikka olin aikaisemmin ilmoittanut sinne sähköpostiosoitteen puhelinnumeron ja kertoa ne toistamiseen. Seuraavan kerran tilasin ym. ajankohtana heinäkuussa 2013 ja jälleen kerran piti ottaa yhteyttä DHL:n asiakaspalveluun, koska asiakkaalle lähetettiin yhdestä tilauksesta 2kpl ennakkolaskuja(n.10minuutin sisällä)! Asiakkaaseen luvattiin olla pikaisesti saman päivän aikana yhteydessä puhelimitse, vaan ei oltu. Asiakas pirautti uudestaan samaan numeroon, jossa asiakaspalveluhenkilö väitti, että asiakkaaseen on yritetty olla yhteydessä puhelimitse 3 kertaa saman päivän aikana. VALE! Lupasin antaa palautetta tänään ja tässä se nyt jo onkin löydettävissä. Voisin olla vaikka varoittavana esimerkkinä muille tilaajille palvelun huonolaatuisuudesta!

      • tilataan jatkossakin

        Jos on kerran tilannut dhl express paketin ja antanut tiedot , niin kun sitten tilaa jatkossa,niin eikö dhl lähetä vain alv.laskun mailiin? Kun paketti oli Turussa,niin otin itse yhteyttä dhl asiakaspalveluun.


    • tyhmyydestäsakot

      syyskuun alussa iHerbiltä tilasin ja vieläkään ei mittään kuulu ???

      Tää oli eka kerta ....olin tyhmä ku uskoin et saa halvalla :(

      40 € kankkulan kaivoon..... en suosittele

    • Eveliina94

      Tuore ja takuulla toimiva 10$ alennuskoodi iHerbiin, voimassa aina! Jos haluat hieman tukea köyhää tamperelaista yliopisto-opiskelijaneitokaista. :)
      Syötä koodi: JCM400
      Tai vaihtoehtoisesti klikkaa:
      http://www.iherb.com?rcode=JCM400

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe