Lukion ryhmien/luokkien jako

haluantietää...

Olen menossa ensi syksynä lukioon ja haluaisin tietää miten ryhmien/luokkien jako tapahtuu. Olen kuullut, että ryhmäjako menee sukunimen mukaan ja sen perusteella en pääsisi kavereideni kanssa samaan ryhmään. Olen aika ujo enkä tutustu helposti uusiin ihmisiin, joten olisi mukava päästä kavereideni kanssa samaan ryhmään, koska lukiossa johon haen opiskelu tapahtuu ensimmäisenä vuotena pääasiassa oman ryhmän/luokan kanssa.
Eli siis, miten lukion ryhmä/luokkajako tapahtuu ja voiko itse vaikuttaa ryhmäjakoon jotenkin?

4

8288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin meillä.

Eli olet siis menossa luokalliseen lukioon? Sääliksi käy...

Meillä on luokaton lukio, mutta kuitenkin semmosen "ryhmät" jotka kokoontuu samaan luokkaan tiedotustilaisuuksissa. Meidän ryhmässä kaikki oat ainakin pitkänmatikan lukijoita. Kuten osassa muussakin. Joten esim. sen perusteella voidaan niitä hieman jakaa, tosin en tiedä miten näissä luokallisissa lukiossa homma sitten menee, että oisko yhtää samanlaista.

• Pieni lukio

Se kai riippuu ihan koulun koostakin. Meillä pienessä lukiossa jaetaan sen mukaan, luetko jotain vierasta kieltä pakollisten lisäksi. Joissain jaetaan matematiikan mukaan.

• haluantietää...

Käsittääkseni lukio on luokaton, mutta suurin osa ensimmäisen vuoden kursseista on oman ryhmän kanssa... Eli siis miten se ryhmäjako tapahtuu? Voiko rehtorilta vaikka pyytää lupaa siirtyä toiseen ryhmään jos oma ei ole mieluinen??

• Tässä vastaus.

"Eli siis miten se ryhmäjako tapahtuu?"
        Meidän koulussa homma meni ihan puhtaasti aakkosten mukaan. Jokaiseen ryhmään tuli noin 30 opiskelijaa.

"Voiko rehtorilta vaikka pyytää lupaa siirtyä toiseen ryhmään jos oma ei ole mieluinen?"
        Meillä vain kaksi ensimmäistä jaksoa olivat sen ryhmän kanssa yhteisiä. Noiden jälkeen on vain silloin tällöin ollut lyhyitä tapaamisia, joissa esimerkiksi RO on jakanut jaksotodistukset. Siksi en kehota ryhtymään tuollaiseen yritykseen vaihtaa ryhmää ainakaan tuolla perusteella. En tiedä ketään, joka olisi edes yrittänyt moista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3342
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3147
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2546
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1455
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82