Miten saisin koneelta pois kaiken sellasen mikä ei lähde kun poistan ohjelman Lisää/ Poista kautta. Aina löytyy jotakin kummallisia tiedostoja.
Sitten kysyisin tietoturvan kannalta, sellainen kuin index.dat ja Evästeet. Kuinka ne saa parhaiten pois? Pelkästään resurssihallinnasta ei kaikki tunnu lähtevän.
Koneen siivous
9
1477
Vastaukset
- Öötti
Lataa EasyCleaner 3.Lataus ylhäältä. Tuolla siivoa Rekisterin rippeet, ole tarkkana.
Mitä evästeisiin tulee, niin älä sitä tiedostoa mene poistamaan, koska kone ei toimi jös sen heität pihalle.- eero
Evästeet voi poistaa huoletta, itse windows niitä ei koskaan asentele eikä tarvitse. Ne ovat puhtaasti selaimia varten ja ne ladataan tarvittaessa (jos niiden käyttöä ei ole estetty).
Sillä kannattaa rekisterin ja evästeiden ohella poistaa myös tarpeettomat tiedostot. Ylimääräistä tavaraa saattaa tulla huomattavan paljon, mutta siitä ei kannata pelästyä.
- paakki
Lataa ilmainen Trial-versio osoitteesta http://www.wincleaner.com/pc/uti/uwc/ultra_wincleaner.htm
Loistava, turvallinen ja helppokäyttöinen ohjelma, joka poistaa kaiken roskan koneeltasi. Olen käyttänyt ko. ohjelmaa useita vuosia ilman ongelmia. - Make
Tässä kolme rekisterinpuhdistusohjelmaa, jotka voivat olla samaan aikaan koneelle asennettuna.
Ohjelmia kannattaa käyttää ohjelman tai pelin poiston jälkeen turhien merkintöjen poistamiseen.
(On turvallisempi käyttää kuin Windowsin RegEdit-sovellus).
1: Jv16PowerTools v.1.3.0.195 (tämä versio on ilmainen ja siinä on suomen kieli mukana).
Se on mielestäni monipuolisin rekisterinpuhdistusohjelma.
Monet ohjelmat ja pelit jättävät merkinnän rekisteriin vaikka ohjelma tai peli poistettaisiin sen omalla poisto-ohjelmalla tai Lisää tai poista sovellus -valikon kautta.
Ohjelma löytyy esim. tuolta:
http://www.oldversion.com/program.php?n=jv16
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/muut_ilmaisohjelmat.htm
http://www.oldstory.org/ravintolat/modules.php?name=Downloads&d_op=MostPopular
Kyseisellä ohjelmalla helppo esim. etsiä ja poistaa kaikki rekisterimerkinnät määrätystä ohjelmasta.
2: Easy Cleaner v.2.06.373 (tämä versio on ilmainen ja siinä on suomen kieli mukana).
HUOM! Jos käytät EasyCleaner-ohjelmaa niin tarkista että versio on 2.0.369 tai uudempi, koska vanhemmat versiot aiheuttavat ongelmia WinXP:ssä.
Ohjelma löytyy esim. tuolta:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleans.htm
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/muut_ilmaisohjelmat.htm
HUOM! Duplikaatteja ei ohjelmalla kannata poistaa koska seurauksena voi olla koneen sekoaminen.
3: RegCleaner v.4.3.0.780 (tämä versio on ilmainen ja siinä on suomen kieli mukana).
Tämä on hiukan vanhempi ohjelma, mutta kyllä se joskus jotain löytää.
Ohjelma löytyy esim. tuolta:
http://koti.mbnet.fi/chakram/turva2.php
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/muut_ilmaisohjelmat.htm - Avuton?
Öötin neuvosta en kyllä tajunnut mitään.
Wincleaner oli maksullinen.
Jvtools löytyi koneelta valmiiksi. Piti vaan "suomentaa". EasyCleanerin hain. Se tuntui selkeämmältä kuin Jvtools. Jota kyllä meinaan vielä kokeilla. Eeasyclenerillä löytyi yli kolme tuhatta roskaa! Uskaltaisinkohan vielä koittaa rekisterinpuhdistusta?- paakki
se WinCleanerin Trial-versio.
Voit toki puhdistaa rekisterin. Mutta jos pelkäät hävittäväsi jotain, luo rekisteristäsi ensin varmuuskopio. WinCleaner ei ainakaan hävitä mitään tarpeellista, Easystä en tiedä. - Make
Mulla on ollut EasyCleaner käytössä kauan (monta versiota) ja olen poistnaut aina kaikki mitä se on löytänyt (turhat tiedostot ja rekisterinputasauksesta) eikä ole ollut mitään ongelmia.
Kun asennat ohjelman niin varmista että versio on uusin (2.0.6.373) ja paina sitten päivitysnappia ja tee ohjeen mukaan.
Puhdistuksen jälkeen poistetut tiedostot menevät roskakoriin joten älä tyhjennä sitä sitten muutamaan päivään koska ohjelma pystyy palauttamaan tarvittaessa poistetut tiedostot.
Lisätietoja löytyy ohjelman asetuksista sekä Apua-napin takaa. - jupi
Joissakin easycleanerin vanhemmissa versioissa oli jotain bugeja, jotka "siivosi" rekisteriä vähän turhankin hyvin...
Tuo nykyversio vaikuttaa olevan ihan hyvä, ja senhän saa tuolta:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleans.htm
Asetukset > Rekisteri: oletuksena on että ohjelma tekee kumoa-tiedostoja (pitää tallessa 10 viimeisintä).
Kannattaa pitää päällä, sieltä on helppo palauttaa kumoa-napin takaa, tai vaikka resurssienhallinnassa undo-hakemistosta (.reg-päätteisiä tiedostoja). - Make
jupi kirjoitti:
Joissakin easycleanerin vanhemmissa versioissa oli jotain bugeja, jotka "siivosi" rekisteriä vähän turhankin hyvin...
Tuo nykyversio vaikuttaa olevan ihan hyvä, ja senhän saa tuolta:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleans.htm
Asetukset > Rekisteri: oletuksena on että ohjelma tekee kumoa-tiedostoja (pitää tallessa 10 viimeisintä).
Kannattaa pitää päällä, sieltä on helppo palauttaa kumoa-napin takaa, tai vaikka resurssienhallinnassa undo-hakemistosta (.reg-päätteisiä tiedostoja).Siksi laitoin viestiin:
>Kun asennat ohjelman niin varmista että versio on uusin (2.0.6.373)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101050
- 102928
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16590- 34506
- 25495
- 43492
- 46486