Ulosottoon ilman, että lasku tulee edes perille?

asd6

Mitä minun pitäisi tehdä tilanteessa, että auton vakuutukset ovat menneet ulosottoon ilman, että olen saanut laskua kotiin? Postiin tein osoitteenmuutoksen jossa he eivät olleet rekistöröineet minun muuttoani, mutta miesystäväni muuton olivat. Ja samaan kaavakkeeseen oli muutot laitettu. En ole saanut mitään laskua vakuutuksesta.Heinäkuun alussa oli ensimmäinen lasku lähetetty ja auto oltiin myyty heinäkuun lopussa. Soitin ulosottomiehelle jonka sijainen vastasi ja sanoi että maksettava on heti muuten menee palkasta. Kirje oltiin postitettu 11.1 ja tuli vasta 16.1.

16

2385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksa ja pian

Maksa vakuutukset ensi tilassa!

• ei väliä

Maksa seuraavasta tilistä. Palkan ulosmittauksen selvitys ja käytännön toimenpiteet aloitetaan normaalisti vasta 1-3 /kk ulosoton lähettämän maksukehotuksen eräpäivän jälkeen.

Ja mitä väliä vaikka ulosmittaisivat palkasta, jos kerta haluat maksaa?

• jkndslknfl

Maksa lasku äkkiä ettei tule ongelmia enempää ja vaadi postilta ehdottomasti vahingonkorvauksia! Törkeää toimintaa Itellalta ja näitä on PALJON!

• hei haloo!

"..ja vaadi postilta ehdottomasti vahingonkorvauksia!"

Ja mikä se korvattava vahinko mahdollisesti olisi? Ei ainakaan pelkästään se, että suoraan ulosottokelpoinen vakuutusmaksu on jo ehtinyt ulosottoon. Eihän siitä tule edes ulosottomaksua eikä merkintää luottotietoihinkaan, jos maksun sovinnolla saman tien hoitaa. Onko tässä taas taustalla joku liikaa amerikkalaisia tv-rikossarjoja katsellut tumpelo, joka ei käsitä, että kaikki mitä jenkeissä jenkkien lain mukaan oikeuttaa korvaukseen, ei oikeuta korvaukseen Suomen lain mukaan?

• no todellakin haloo
        hei haloo! kirjoitti:

Ja mikä se korvattava vahinko mahdollisesti olisi? Ei ainakaan pelkästään se, että suoraan ulosottokelpoinen vakuutusmaksu on jo ehtinyt ulosottoon. Eihän siitä tule edes ulosottomaksua eikä merkintää luottotietoihinkaan, jos maksun sovinnolla saman tien hoitaa. Onko tässä taas taustalla joku liikaa amerikkalaisia tv-rikossarjoja katsellut tumpelo, joka ei käsitä, että kaikki mitä jenkeissä jenkkien lain mukaan oikeuttaa korvaukseen, ei oikeuta korvaukseen Suomen lain mukaan?

Suomessakin posti/itella joutuu korvamaan kyseisen asia ja ihan lain mukaan!

Siitä tulee kuluja:
        - ulosottomaksu (ulosottomaksu peritään aina pakollisista vakuutuksistakin)
        - asian selvittämiseksi vaadittavat puhelut, kirjeet ym.
        - myös omasta ajankäytöstä on saatava korvaus

Posti maksoi minulle vastaavassa tapauksessa korvaukset, ei tosin paljon mutta kuitenkin, enkä jaksanut käräjille lähtee. Tosin nykyinen puoliso (asianaja) sanoin että olisi kannattanut.

• ihan lain mukaan
        no todellakin haloo kirjoitti:

Suomessakin posti/itella joutuu korvamaan kyseisen asia ja ihan lain mukaan!

Siitä tulee kuluja:
        - ulosottomaksu (ulosottomaksu peritään aina pakollisista vakuutuksistakin)
        - asian selvittämiseksi vaadittavat puhelut, kirjeet ym.
        - myös omasta ajankäytöstä on saatava korvaus

Posti maksoi minulle vastaavassa tapauksessa korvaukset, ei tosin paljon mutta kuitenkin, enkä jaksanut käräjille lähtee. Tosin nykyinen puoliso (asianaja) sanoin että olisi kannattanut.

Ihan postilain mukaan maksimikorvaus viivästyneestä/kadonneesta kirjeestä on 50 euroa. Kun laissa on nimenomaan säädetty enimmäiskorvaus, ei käräjille tosiaankaan kannata lähteä. Nykypuolisonkin kannattaisi lakia vilkaista.

• jnsnvldcs
        hei haloo! kirjoitti:

Jos lasku on mennyt ulosottoon, siitä on takuuvarmasti lähtenyt useampi perintäkirje, mikä tarkoittaa monen kympin perintäkuluja vaikkei ulosottomies mitään vielä välistä ottaisikaan. Laskuja ei koskaan laiteta ulosottoon ilman vapaaehtoista perintää. Nämä kulut ovat ihan täysin Itellan syytä tässä tapauksessa ja he ovat ne velvollisia korvaamaan. Jenkkisarjat eivät liity asiaan mitenkään... Turha tulla mesoamaan jollei ymmärrä miten asiat SUOMESSA toimivat.

• yläsavonsote
        jnsnvldcs kirjoitti:

Jos lasku on mennyt ulosottoon, siitä on takuuvarmasti lähtenyt useampi perintäkirje, mikä tarkoittaa monen kympin perintäkuluja vaikkei ulosottomies mitään vielä välistä ottaisikaan. Laskuja ei koskaan laiteta ulosottoon ilman vapaaehtoista perintää. Nämä kulut ovat ihan täysin Itellan syytä tässä tapauksessa ja he ovat ne velvollisia korvaamaan. Jenkkisarjat eivät liity asiaan mitenkään... Turha tulla mesoamaan jollei ymmärrä miten asiat SUOMESSA toimivat.

Sinä ja sinun takuuvarmasi!
        Minullekin tuli täysin puskan takaa uhkauskirje ulosottovirastosta laskusta, jota ei ollut koskaan lähetetty ja josta oli kaksi vuotta aikaa, ja jonka luulin jo unohdetun. Siis ajattelin aikoinaan, että kai he olivat päättäneet olla laskuttamatta siitä terveyskeskuskäynnistä (olin silloin Suomessa turistina). Olin tarjonnut maksua jo käynnillä, mutta sitä ei otettu vastaan. Olin sitten odotellut laskua ja sitten ollut ilahtunut, kun he ilmeisesti olivat päättäneet antaa käynnin lahjaksi. Silloisessa asuinmaassanihan julkinen terveyspalvelu on ilmaista, toisin kuin tässä maassa. Sitten tuleekin ulosottovirastosta ukaasi, muutettuani Suomeen ja jo unohdettuani koko parin vuoden takaisen episodin. Olen kirjoittanut möhlänneelle terveyskeskukselle, mutta he eivät ole viitsineet vastata. Kirjoitan vielä perintätoimistoonkin ja kysyn, miksei heiltäkään lähetetty mitään laskuja vaan pantiin heti ulosottoon. Aivan älytöntä sekoilemista.

• höppistä
        yläsavonsote kirjoitti:

Sinä ja sinun takuuvarmasi!
        Minullekin tuli täysin puskan takaa uhkauskirje ulosottovirastosta laskusta, jota ei ollut koskaan lähetetty ja josta oli kaksi vuotta aikaa, ja jonka luulin jo unohdetun. Siis ajattelin aikoinaan, että kai he olivat päättäneet olla laskuttamatta siitä terveyskeskuskäynnistä (olin silloin Suomessa turistina). Olin tarjonnut maksua jo käynnillä, mutta sitä ei otettu vastaan. Olin sitten odotellut laskua ja sitten ollut ilahtunut, kun he ilmeisesti olivat päättäneet antaa käynnin lahjaksi. Silloisessa asuinmaassanihan julkinen terveyspalvelu on ilmaista, toisin kuin tässä maassa. Sitten tuleekin ulosottovirastosta ukaasi, muutettuani Suomeen ja jo unohdettuani koko parin vuoden takaisen episodin. Olen kirjoittanut möhlänneelle terveyskeskukselle, mutta he eivät ole viitsineet vastata. Kirjoitan vielä perintätoimistoonkin ja kysyn, miksei heiltäkään lähetetty mitään laskuja vaan pantiin heti ulosottoon. Aivan älytöntä sekoilemista.

kukaan ei väitä että olisit saanut laskut vaan ainoastaan että ne on lähetetty. itellan tapauksessa ei ollenkaan ihmetytä jos ei ole tullut perille. jos se lasku perinttoimistossa on ollut – kuten viestisi antaa ymmärtää sinun jostain kuulleen, vaikket yhtään laskua sieltä ole saanutkaan – niin eivät 99,99% varmuudella ole jättäneet käyttämättä mahdollisuutta nyhtää asiasta kuluja siinä välissä kun se siellä on ollu. perintätoimistot ottaa kaiken mitä saa.

Ajatellaan vielä asiaa niin että tää ois oikeesti ollu eka kirje. ei oo tullu mitään kuluja mutta oot saanu 2 vuotta maksuaikaa. Mitä valittamista tai sekoilua siinä on? harvinaisen yksinkertaista. oisit vaan tyytyväinen jos asia on näin :D

Loppuun vielä kaikkia askarruttava kysymys: millanen idiootti ajattelee et valtio jakelee lääkärikäyntejä lahjaksi? :DDD

• Maksaa.....

"Mitä minun pitäisi tehdä tilanteessa"

Maksaa ne vakuutusmaksut heti pois. Ja sen jälkeen pöytä on puhdas, ja voit unohtaa koko asian.

Yksinkertaista, eikö vain?

• missä lasku

On muistettava,että jokaisen on itse huolehdittava että laskutus kunnossa ja maksut maksettu.Ei ole mikään syy,että jos vaikka muutat vuokralle ja ei tule vuokralappuja niin et maksa vuokraa.Jokainen selväjärkinen soittaa jos ei selvää laskua olekkaan saapunut missä se on tai viipyy.Aktiivisuus siinä asiassa kannattaa sillä luottotiedoton ei saa kohta enään edes sossutukia.

• 2011

Ilmoitit varmaan vakuutusyhtiölle uuden osoitteesi heti muutetttuasi ? !

• asd6

Kyllä, jo ennen muuttoa ilmoitin ja kerroin päivän joten varmasti tietivät osoitteen.

• En tajuu nyt.
        asd6 kirjoitti:

Kyllä, jo ennen muuttoa ilmoitin ja kerroin päivän joten varmasti tietivät osoitteen.

No miksi se sitten olisi postin vika, jos VAKUUTUSYHTIÖ, jolle olit osoitteeesi ilmoittanut, lähetti laskun vanhaan osoitteeseesi?

En tajuu....

• Itse tarkistanut

Minä kun muutin kesällä, ilmoitin postiin uuden osoitten ja lisäksi vakuutusyhtiöön heti, kun tiesin uuden osoitteen.

Tarkistin muutaman viikon kuluttua, väestörekisteristä omat tiedot, jossa näkyy osoite (verkkopankkitunnuksilla), lisäksi kaikien pankkien tiedot ja myös Kelan tiedot tarkistin. Ja jos olen asioinut jossain virastossa olen kysynyt mikä osoite heillä on tietokannassa.

Jotkut paikat saavat tiedot, mutta viive voi olla joskus 4 kuukautta, näin ainakin sanoi hammaslääkäri (kunnallinen).

S-pankki sekoili oikein kunnolla tuon osoitteen kanssa, oli laittaneet sellaisen osoitteen, joka on ollut joskus lapsuudessa eli posti olisi mennyt isälle ja äidille. Kävin sitten samana päivänä oikaisemassa, kun huomasin asian.

• mitäv

Onko perintätoimistoilla velvollisuus tarkistaa oikea osoite vai voivatko ottaa sen suoraan toimeksiantajalta, jonka tiedot eivä välttämättä ole ajan tasalla???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6798
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1011
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe