Tämä henkilö vastasi vuokra-asuntohakemukseeni verkossa:
[email protected].
Hän tarjosi Helsingin Kaartinkaupungista pitkäaikaiselle vuokralle erittäin halpavuokraista yksiötä korkeatasoisten kuvien kera. Osoite oli Kasarmikatu 42.
Otin selville isännöitsijäntoimiston ja sain tietää että osoitteessa sijaitsee Suomen Oikeusministeriö eikä lainkaan asuinhuoneistoja.
"Kevin" lähetti viestin, jossa pyytää maksamaan moneybookersin kautta 1 kk vuokran takuuvuokran. Sen jälkeen hän lähettää avaimen osoitteen kansainvälisen kuljetusfirman kautta. Hän sanoo että rahoihin ei kukaan pääse käsiksi, ennen kuin olen hyväksynyt asunnon tai lähettänyt avaimen takaisin.
Selvääkin selvempi huijausyritys. Nyt en tiedä, tekisinkö hänestä ilmoituksen poliisille, kun rikosta ei ole minun kohdalla tapahtunut, koska varmistin taustan. Mutta jonkun toisen kohdalla hän voi onnistua.
Todennäköisesti hän käyttää kertakäyttöisiä sähköposteja, joten jäljitys voi olla vaikeaa. Miten minun kannattaisi toimia?
Varokaa huijareita
asunnnonhakija4
2
300
Vastaukset
- juku3
hei
minä sain saman tarjouksen, mutta heti tajusin, että 400 eur ei edes kata hänen yhtiövastikettaan...en vastannut siihen onneksi. en tiedä kenelle siitä ilmoittaisin. toisaalta olen poistanut hänen meilinsä. onneksi et maksanut mitään. - mirtz3
Rikosilmoitusta ehdottomasti, jos hyvin käy saavat henkilöllisyyden selville
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845137Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253460Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382818Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin81959Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2601441- 941372
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731068