Täällä nainen pulassa:) Vuokralaiseni ei ole maksanut 2kk vuokriaan. Lupauksia lupausten perään, mutta mitään ei tapahdu. Mitä yksityinen henkilö voi tehdä perinnän suhteen? Mitä kautta perintä tapahtuu? Perintätoimistot eivät ota kuin yritysasiakkaita.
Miten perin maksamattomia vuokria?
18
756
Vastaukset
- jlkj2
Käräjäoikeuteen vain nopeasti yhteyttä ja kannattaa laittaa vuokrasopimuksen purkukin samalla vaivalla vetämään.
- turha pehmoilla
Ei muuta, kun kenkää vuokralaiselle, luuletko, että maksaa. Jos se on asunu alle 1v, irtisanomisaika lyhyempi, mutta jos yli vuoden 6kk, mieti, sehön voi hajottaa kämpän ja sinä maksat.onko teillä virallinen vuokrasopimus?
heti ilmoitus käräjäoikeuteen, näitä tuhnuja riittää.
kaveri kertoi just, kuinka narkit oli hajottanu kämpän ja hirveä vaiva oli saada ulos asunnosta puhumattakaan siitä taloudellisen vahingon määrästä, rahat vaikea saada perseaukisilta, mutta käräjäoikeus panee asian vireille ja maksamattomat laskut jää vuokralaisen riesaksi korkoineen. - jmjmyjmymjuky
löysin tämänkin viel
18.1.2013 07:47
0
Sulje
Välittäjä_LKV
19.10.2010 02:35
38
Sulje
Minä olen laadullisesti täysi kymppi! Kielitaitoinen -täydellistä ruotsi, englanti, suomi ja kohtalaista saksa ja espanja. Tekniikan osalta hallitsen täysin mäntämoottorit, vaihteistot ja kaiken metallin käsittelyn. Veneilyssä ei minulle ole mitään epäselvää ollut koskaan!
Laki- ja sopimusneuvottelut voin tehdä mistä asiasta tahansa kolmella kielellä niin, että ne pitää vaikka Vatikaanin oikeudessa, tai Kiinan keisarilla.
Turha mun kanssa on lähteä suomenkielisten vähämielisten ja vajakkien mihinkään vääntöön potkureista, tai liukuvista veneistä! Syökää silsaanne polvienne välistä ja iniskää suomeksi surkeuttanne! - Sinne menet
Häätö on haettava saa hakea 2 kk maksamattomien vuokrien jälkeen. Maksajana on aina tietenkin häädön hakija. Vuokria ei saa pois muuta kuin vakuuden jos se on maksettu. Käräjäoikeuteen asian eteenpäin saamiseksi.
- stitch
Mistä sinulle on tullut käsitys, että perintätoimistot ottavat vain yritysasiakkaita?
Anna siis perintätoimistolle perintätoimeksianto. samalla sitten kärjäoikeuteen häätöhakemus. Näin vältät itse tekemästä virheitä. Laskujen perintä kun ei ole ihan niin yksinkertaista puuhaa). Perintätoimisto voi joskus hoitaa häätöhakemuksenkin.
voit toki myös vain purkaa vuokrasopimuksen (sen voit laillisesti tehdä jo nyt, kun vuokra on jätetty maksamatta). Jos vuokralainen heittäytyy hankalaksi, niin sitten joudut kuitenkin hakemaan häätöä.
Jos todella hyvin käy, niin hän jopa muuttaa siihen päivämäärään mennessä, jonka ilmoitat.
mutta ei kannata luottaa tuollaisiin tyyppeihin. muista, että vastapuolellasi on varas.
älä ota vastaan enää yhtään valhetta. mitä luultavimmin hän tietää tasan tarkkaan ettei aio vuokria maksaa. Luvassa on selittelyä, vetoamista hankalaan elämäntilanteeseen, sitten kerrotaan, että "kyllä minä tiesin, että olisi pitänyt sitä ja tätä", mutta älä usko, älä mene lankaan.
(Ymmärtääkseni häätöä ei maksa häädön hakija, vaan se lankeaa häädettävälle)- Sinne menet
Totta kai häädön hakia maksaa häädön ei vuokralaiselta saa mahd mitään jolloin oikeuden pitää varmistaa maksaja.
- syyllinen maksaa
Sinne menet kirjoitti:
Totta kai häädön hakia maksaa häädön ei vuokralaiselta saa mahd mitään jolloin oikeuden pitää varmistaa maksaja.
Kuluttajaliitto neuvoo maksuhäiriöisille mitä kaikki kuluja tulee, jos jättää laskun maksamatta:
1. viivästyskorko
2. viivästys- tai muistutusmaksut velkojalle
3. perintätoimiston perintäkulut
4. tuomioistuimen käsittelymaksut
5. velkojan oikeudenkäyntikulut
6. ulosottomaksut
Huomaa erityisesti kohta 5: VELKOJAN oikeudenkäyntikulut
Jos on varaton, niin sitten maksetaan valtion kassasta oikeuden kulut.
toki tämän lisäksi tulee maksuhäriömerkintä.
vuokrasaatavat kannattaakin kierrätää oikeuden kautta, jotta varkaiden toimintaa voidaan hankaloittaa mahdollisimman tehokkaasti, kun siitä ei linnatuomiota voi saada. - syyllinen maksaa
syyllinen maksaa kirjoitti:
Kuluttajaliitto neuvoo maksuhäiriöisille mitä kaikki kuluja tulee, jos jättää laskun maksamatta:
1. viivästyskorko
2. viivästys- tai muistutusmaksut velkojalle
3. perintätoimiston perintäkulut
4. tuomioistuimen käsittelymaksut
5. velkojan oikeudenkäyntikulut
6. ulosottomaksut
Huomaa erityisesti kohta 5: VELKOJAN oikeudenkäyntikulut
Jos on varaton, niin sitten maksetaan valtion kassasta oikeuden kulut.
toki tämän lisäksi tulee maksuhäriömerkintä.
vuokrasaatavat kannattaakin kierrätää oikeuden kautta, jotta varkaiden toimintaa voidaan hankaloittaa mahdollisimman tehokkaasti, kun siitä ei linnatuomiota voi saada.niin ja toki on sitten vielä oikeudenkäyntimaksu, joka on molemmille osapuolille. Tämän oman oikeudenkäyntimaksun voi sitten oikeudenkäynnin "voittaja" periä syylliseltä, eli aloittajan tapauksessa vuokralaiselta.
Toki, jos todetaan varattomaksi, niin sitä ei heti itselleen saa, mutta sen voi lisätä sitten vuokrarästien päälle.
Itse ainakin maksaisin mieluusti 72 euron oikeudenkäyntikulun siitä,että varkaan toimintaa vaikeutetaan ja hän saa varman maksuhäiriömerkinnän.
- asunnonvälittäjä
Kannattaa käyttää vuorkauksessa välittäjää jos epäilee ettei vuokralaisvalinta välttämättä omin neuvoin onnistu. Samalla voi kysyä hoitaako/auttaako välittäjä perinnässä jos tarvitsee sellaista apua. (Kannattaa tietysti varmistaa ettei tästä peritä lisähintaa).
Suomessa on (tietääkseni) vain yksi välitysliike joka takaa ensimmäisen vuoden vuokrat. Muut suhtautuvat kuten minäkin, asiallinen työssäkäyvä vuokralainen joka maksaa vuokravakuuden rahalla, ei rautaa naamassa ja ehjät vaatteet, luottotiedot kunnossa, se on siinä.
- syyllinen maksaa
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Suomessa on (tietääkseni) vain yksi välitysliike joka takaa ensimmäisen vuoden vuokrat. Muut suhtautuvat kuten minäkin, asiallinen työssäkäyvä vuokralainen joka maksaa vuokravakuuden rahalla, ei rautaa naamassa ja ehjät vaatteet, luottotiedot kunnossa, se on siinä.
mitenkähän se rauta naamassa mihinkään vaikuttaa?
syyllinen maksaa kirjoitti:
mitenkähän se rauta naamassa mihinkään vaikuttaa?
Voi pikkuista. Joku nätti pieni nenäkoru ei vaikuta yhtään, tai saman verran kuin korvakoru. Sama koskee hammaskoristetta ja kielikorua. Sen sijaan kun naama on oikeasti täynnä rautaa (pahimmillaan lisättynä kookkailla tatuoinella), niin kyseessä on henkilö jonka arvomaailma ei ole soveltuva kunnollisen työpaikan hankkimiseen, eikä kyseinen henkilö todennäköisesti kunnoita yhteiskunnan luomia sääntöjä).
Ymmärrät varmaan viestin, pikku anarkisti??
- asunnonvälittäjä
Kyllä niitä useampia toimistoja on jotka tarjoavat erilaisia takuita vuokrauksen onnistumiselle. Tietysti kannattaa myös harkita kannattaako takuita ottaa jos ne tarkoittavat myös isompaa välityspalkkiota. Jos välityspalkkio on kuukuden vuokra alvi niin kyllä se melkoisen kallista on.
- Tonttuliisa
Kiitos paljon teille jotka annoitte neuvoja:) Nyt olen haastehakemuksen tehnyt käräjäoikeuteen,joten josko tämä tästä lähtisi etenemään?
Vuokralainen sanoi itse asunnon irti ja olikin jo hävinnyt kamppeineen koko asunnosta. Asunto oli onneksi hyvässä kunnossa. Ongelman vain tässä tekee se että avaimia hän ei ollut jättänyt sisälle ja ei suostu edes vastaamaan puheluihini (tavan mukaan:)). Olen yrittänyt selvitellä miten avaimien luovutuksen kanssa tehdään? Siis soittanut ja laittanut viestiä. Toki hänellä on kuukauden irtisanomisaika, eli helmikuun loppuun mutta huoleni on nyt se että tulenko KOSKAAN saamaan avaimia? Pitääkö koko kerrostalo uudelleen sarjoittaa? Ja paljonhan se maksaa?
Yöunet tässä on kieltämättä mennyt.
Joku kysyi mistä olen saanut käsityksen ettei perintätoimistot ota asiaa hoitaakseen, niin soitin sellaiseen ja vastaus oli ettei perintätoimistot ota yksityisiähenkilöitä asiakkaikseen, vain yritysasiakkaat.- aivain horinoita
Jos haluat sarjoittaa asunnon lukon uudestaan, niin sitten sarjoitat. Voihan se vähän rauhoittaa mieltä. Palauttamatta jääneistä avaimista voi luonnollisesti pyytää korvauksen. Koko talon lukkoja ei tarvi sarjoittaa, eikä varsinkaan sinun lukuun, ethän sinä ole mitään pahaa tehnyt. Jos joku tulee niillä kadoksiin jääneillä avaimilla asuntoon tai yhteisiin tiloihin, niin se on täysin puhtaasti yksin hänen vastuullaan.
Näistä avaimista ja sarjoituksista liikkuu ihmeellisiä luullemuksia. Vertailukohtana voisi kysyä että onko K-rauta vastuussa jos heidän myymällään sorkkaraudalla tehdään asuntomurto? - Wurg.
Avaimista kysy isännöitsijältä ohjeet. Useimmisssa yhtiöissä on käytäntö, että poismuuttanut jättää palauttamatta avaimia ne lukot joihin puuttuvat avaimet käyvät sarjoitetaan uudelleen. taloyhtiö perii sitten kustannukset hukkaajalta.
Kotivakuutus ja myös taloyhtiön vakuutukset edellyttävät murtovarkaustapauksessa murtojälkiä, jos jälkiä ei ole sitten ei korvata kadonnutta omaisuutta. Sorkkaraudalla sisään mennessä murtojäljet syntyvät. - jaa.
"Joku kysyi mistä olen saanut käsityksen ettei perintätoimistot ota asiaa hoitaakseen, niin soitin sellaiseen ja vastaus oli ettei perintätoimistot ota yksityisiähenkilöitä asiakkaikseen, vain yritysasiakkaat. "
Jaa. meille ei tuollaista tietoa annettu, vaan otettiin asiakkaaksi ja perintätoimiston kanssa asia hoitui.
Kyllähän se niinon, että jos et avaimia saa, niin sitten lukkojen vaihto. Kaikkien ovien sarjoituksesta en tiedä - olettaisin, että taloyhtiö voi päättää, että ei sarjoiteta, ja voi päättää, että tahtovat sarjoituksen. Kaveri kadotti omat avaimensa ja taloyhtiö halusi sarjoittaa lukot uudelleen, maksoi 252 euroa.
- ei..rautaa(kaan)
En ole koskaan ottanut rautaa-naamassa -tyyppejä töihin enkä asuontoihin!
Enkä ota!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256