Pihaan laitoin talviruokinnan linnuille ja siellä on pyörinyt myös 4 mustarastasta. Olen laittanut niille erikseen muonaa maahan ja on kelvannut ja ovat viihtyneet ressukat siellä kun eivät ole jostain syystä jaksaneet muuttaa etelään.
Tänä aamuna oli 20 astetta pakkasta täällä Helsingissä. Rastaita ei näkynyt enää. Alkoi huolestuttamaan, ovatko ne menehtyneet kovassa pakkasyössä?
Eli kestääkö rastaat höyhenpuvullaan kovempaa pakkasta jos ne saavat energiapitoista ruokaa (maapähkinä, auringonkukan siemenet)?
Toivon kovasti että ne olivat vain liihotelleet kiertelemään muualla ja tulevat vielä takaisin...
Selviääkö mustarastas pakkasissa ruokinnalla?
3
147
Vastaukset
- tuki tuki
Iloitsen sinusta joka välität noin paljon taivaan linnuista.Itse olen samanlainen,lintujen ruokkiminen on vastuullista puuhaa.ruoka on oltava helposti syötävää eli kuorittua ja jokaiselle lajille sopivaa.talvilintujen rehuseos on suurta herkkua kaikille.myöskin meidän pihalla viime talvena paukkupakkasilla vierailleelle mustarastaalle.välillä se oli pois viikonki mutta tuli aina takaisin joten älä murehdi.kyllä ne mustapojat sieltä takaisin tulee.kiitos vielä että välität kaikki eivät sitä tee.hyvää jatkoa sinulle.
- kiitos....
kiitos vaan!
Olen aina tykännyt linnuista, ollut lemmikkinäkin paljon. Ei monikaan tykkää niistä tai ei ainakaan välitä niiden talviajan ruuan saamisesta, se ikuinen kissa tai koira on ainoa eläin heille.
Itseäni surettaa myös nykyihmisten into edelleen päästää kissa tai koirakin vapaaksi kuljeksimaan ja tappamaan samalla linturaukkoja. Jos kissaihmistä valistaa, saa vihat niskoilleen ja koiraihminen miltei puretuttaa koirallaan. Karmeinta on ollut kuulla ihan naispuolisilta kissafaneilta että kiva kun kissansa tappavat liiat linnut pois laulamasta.
Olen koettanut vaikuttaa Bird Life Suomen pomoihin että laittaisivat laajan kampanjan kissanomistajille, että kissat tappavat maassammekin miljoonia pikkulintuja vuodessa. Britanniassa liki 30 miljoonaa!
Mutta, koetetaan me lintuystävät tehdä parhaamme! Hyvää jatkoa myös.
- Koira57
Haapa jaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126