Hankin D3200 kameran yhdessä 18-105 kit objektiivin kanssa. Haluaisin piirtokyvyltään paremman linssin, lähinnä perhe- ja muotokuvauksiin, joskus myös kaupunkinäkymien, rakennusten tms. kuvauksiin. Linssi voisi olla zoomi tai kiinteäpolttovälinen. Hyvällä valovoimalla ei ole suurta merkitystä, jos on hämärää niin käytän salamaa (SB-700). Hintataso pitäisi jäädä selvästi alle 1000 eur. Onko kokemuksia 18-105 linssin piirtokyvystä ja oletteko löytäneet ja voitteko suositella joitain parempia kohtuuhintaisia objektiivejä, joko Nikonin tai muiden linssivalmistajien (Tamron, Sigma yms.) tuotteista ?
Hyvä objektiivi Nikon D3200 kameraan
7
2652
Vastaukset
- Kolmella kakkulalla
Nikon AF-S Nikkor 35 mm f/1.8 DX G on yleisesti kehuttu, piirtokykyinen ja valovoimainen kiinteäpolttovälinen normaalikakkula DX-runkoisiin Nikoneihin. Hintaa tällä lasilla on laatuun nähden vähän, 200 € tai vähän allekin.
Omaani olen ollut tyytyväinen.
Muut Nikkor DX -linssini ovat 18–200 mm VR ja 10–24 mm. Niitä ostaessani eivät piirtokyky ja valovoima olleet ensisijaisia kriteerejä, mutta en minä niiden piirtokykyynkään kovin pettynyt ole; kummallekin on jatkossakin sijansa laukussani. - ,.,.,.,.,.,.
Kyllä valovoimalla on väliä, varsinkin käytettäessä "...lähinnä perhe- ja muotokuvauksiin, joskus myös kaupunkinäkymien, rakennusten tms. kuvauksiin..."
Mitä parempi valovoima sitä lyhyempä valotusaikaa voit käyttää joka tuottaa vähemmän tärähtäneita kuvia kaikaissa olosuhteissa.- Muistuttaja-75
"Mitä parempi valovoima sitä lyhyempä valotusaikaa voit käyttää joka tuottaa vähemmän tärähtäneita kuvia kaikaissa olosuhteissa."
Toki aina sen kustannuksella että on pakko käyttää isoa aukkoa. Valovoimastahan ei sinällään ole hyötyä jos ei käytä suurimpia aukkoja.
- Dol Biong
Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di 1:1 Macro on hinta-laatusuhteeltaan oiva lasi muotokuvaukseen (n. 300€).
Kaupunki yms näkymiin hankkisin n. 16 millisen laajakulman. - Nikonboy
Sigma EX 70/2,8 DG Macro 1:1 Nikon AF
Olen ollut tyytyväinen muotokuvauksissa ja muutenkin lähikuvat ovat hienilaatuisia ja lisänä käytän aina kuvauksissa San Disk Extreme 30MB/s ja 200X nopeus luokka 10
muistikorttia joka takaa hyvän tuloksen kuville Nikon D3200:ssa.
Hinta on vähän alle 500 euroa.
(Suosittelen kyllä).- Nikonvaari
>ja lisänä käytän aina kuvauksissa San Disk Extreme 30MB/s ja 200X nopeus
>luokka 10 muistikorttia joka takaa hyvän tuloksen kuville Nikon D3200:ssa.
Osaat varmaan kertoa meille tyhmemmille, miten tuo muistikortin nopeusluokka vaikuttaa still-kuvia kuvattaessa. Videoissa ja ehkä sarjakuvauksessakin saattaisin asian jotenkin ymmärtää, mutta mitä tolkkua on käyttää tavallisessa yksittäiskuvauksessa paljon kalliimpia kortteja kuin kameran tekniikka vaatii? Miten tuo nopeus vaikuttaa kuvan laatuun? - Nikonboy
Nikonvaari kirjoitti:
>ja lisänä käytän aina kuvauksissa San Disk Extreme 30MB/s ja 200X nopeus
>luokka 10 muistikorttia joka takaa hyvän tuloksen kuville Nikon D3200:ssa.
Osaat varmaan kertoa meille tyhmemmille, miten tuo muistikortin nopeusluokka vaikuttaa still-kuvia kuvattaessa. Videoissa ja ehkä sarjakuvauksessakin saattaisin asian jotenkin ymmärtää, mutta mitä tolkkua on käyttää tavallisessa yksittäiskuvauksessa paljon kalliimpia kortteja kuin kameran tekniikka vaatii? Miten tuo nopeus vaikuttaa kuvan laatuun?Kysehän oli perhe sekä muotokuvaus Nikon d3200 ja missään ei puhuta (still) yksittäiskuvauksesta .
Yksittäisen kuvan ottoon sillä ei nyt niin merkitystä laatuun ole sinänsä, mutta kun muoto tai perhekuvia otetaan sarjassa niin silloin sillä on merkitystä.
Eli se vaikuttaa kirjoitusnopeuteen ja kortin kestävyyteen, sekä lisäksi mainitsemani muistikortti on erittäin luotettava Nikon d3200 kamerassa. Sen käyttäminen on erinomaista myös erilaisissa lämpötiloissa, niin lämpimässä kuin pakkasessakin ja kuvanlaatu säilyy silti hyvänä.
Kiitos nyt kuitenkin Nikonvaarille että otit (Still) kuvankin yksittäin esiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211871
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1441788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671392Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511336
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065