Facebookista kieltäytyminen/parisuhde??

jemina11

Onko muita jotka eivät ole facebookissa? Jätin facebookin lopullisesti yli vuosi sitten enkä takaisin aio mennä, olen tällä hetkellä sinkku ja huomannut että facebook on monille iso juttu, pitää julistaa parisuhdetta siellä yms.. Tapailin viime vuonna yhtä tyttöä n. 5 kk ja jotenkin hänen käytöksensä facebookiin liittyen ja painostus sinne takaisin liittymiseen häiritsi minua usein. Myös monien ihmisten ja deittiseurojen reaktio siihen etten ole facebookissa hämmentää mua. Olen siis alle 30v joten mun ikäisillä on kai enemmän normina olla oma facebook tili.
Herää kysymys, onko facebook välttämättömyys nykypäivänä lesbosuhteessa? Onko mun mahdollista löytää kumppani joka ei siitä vouhkaa liikaa tai jolla sitä ei olisi myöskään?

167

4989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+16

Aika jännän toiveen tulevalle kumppanillesi pistät, mutta kukin tavallaan. Itse olen facebookissa, koska se on loistava keino pitää yhteyttä siellä täällä hajallaan olevaan kaveripiiriini. Kaikki eivät siellä ole tai eivät ole aktiivisia, joten heihin sitten pidetään yhteyttä jollain muulla tavalla. Mutta en todellakaan keksi, mitä tekemistä facebookilla ja parisuhteella on toistensa kanssa. Entinen rakkaani oli facebookissa mutta ei aktiivisena, eikä asia minua mitenkään vaivannut. Hänen asiansahan se on.

• jemina11

Mielestäni toiveeni ei ole jännä, laittaisin sen samaan kategoriaan kuin joku joka ei halua parisuhteeseen tupakoijan kanssa jos ei itse tupakoi. Minua ei siis häiritse se että joku on facebookissa ja saakin olla, lähes kaikki ystäväni ovat siellä mutta niin kuin kaikessa, on hyvä olla rajansa. Ja en pidä siitä, että minua painostetaan johonkin mihin en halua tai jostain vouhkataan liikaa.. No joo tämä eksäni nyt taisi ollakin ääripää aika monessa asiassa ja on aika huono esimerkki mutta kuitenkin :P

• 111+111
        jemina11 kirjoitti:

Mielestäni toiveeni ei ole jännä, laittaisin sen samaan kategoriaan kuin joku joka ei halua parisuhteeseen tupakoijan kanssa jos ei itse tupakoi. Minua ei siis häiritse se että joku on facebookissa ja saakin olla, lähes kaikki ystäväni ovat siellä mutta niin kuin kaikessa, on hyvä olla rajansa. Ja en pidä siitä, että minua painostetaan johonkin mihin en halua tai jostain vouhkataan liikaa.. No joo tämä eksäni nyt taisi ollakin ääripää aika monessa asiassa ja on aika huono esimerkki mutta kuitenkin :P

Itse olen facebookissa. Mulle nyt on aivan sama onko ihminen fb:ssa vai ei. Jos siellä ollaan liikaa ja kaikki jaetaan siellä, se saattaisi häiritä.

• pintaliitoa.
        jemina11 kirjoitti:

Se on ihan sama onko fb:ssä tai ei.
        Mielestäni fb on todella pinnallinen yhteydenpitomuoto. Ei siellä todellisia ystäväkeskusteluja käydä.

• frrfrr
        pintaliitoa. kirjoitti:

Se on ihan sama onko fb:ssä tai ei.
        Mielestäni fb on todella pinnallinen yhteydenpitomuoto. Ei siellä todellisia ystäväkeskusteluja käydä.

Riippuu todellakin siitä onko kaverit työ- ja baarikavereita, vai ihmisiä joihin on tutustunut jo lapsuudessa tai nuoruudessa, kuten itselläni. Ja joita ei näe kovinkaan usein. Syystä että, asumme ihan eri puolilla Suomea.

• urponpaljastin
        frrfrr kirjoitti:

Riippuu todellakin siitä onko kaverit työ- ja baarikavereita, vai ihmisiä joihin on tutustunut jo lapsuudessa tai nuoruudessa, kuten itselläni. Ja joita ei näe kovinkaan usein. Syystä että, asumme ihan eri puolilla Suomea.

Ööö-ö, ja tähänkö ei kykene esim. email tai skype? Aivan puutaheinää väittää, että joku Facebook olis ainoa tapa pitää yhteyttä kaukaisiin sukulaisiin :D. Aivan loistavasti toimii ilman Facebookia vaikka reaaliaikainen kommunikointi ulkomailla asuviin kamuihin ja sukulaisiin. Ennen facebookia oltiin ircissä ja käytettiin sähköpostia, naamakirja on vaan yks keino muitten joukossa, noi muut on vaan vähemmän yksityistietoja jakavia. Ihan oikein Suckerberg sanoi, ettei haittaa vaikka maailmassa on 10 prosenttia fiksuja, ne 90 prosenttia tekee hänestä rikkaan miehen.

• täh täh
        urponpaljastin kirjoitti:

Ööö-ö, ja tähänkö ei kykene esim. email tai skype? Aivan puutaheinää väittää, että joku Facebook olis ainoa tapa pitää yhteyttä kaukaisiin sukulaisiin :D. Aivan loistavasti toimii ilman Facebookia vaikka reaaliaikainen kommunikointi ulkomailla asuviin kamuihin ja sukulaisiin. Ennen facebookia oltiin ircissä ja käytettiin sähköpostia, naamakirja on vaan yks keino muitten joukossa, noi muut on vaan vähemmän yksityistietoja jakavia. Ihan oikein Suckerberg sanoi, ettei haittaa vaikka maailmassa on 10 prosenttia fiksuja, ne 90 prosenttia tekee hänestä rikkaan miehen.

Sucker... kuka? Herää ihminen. Rahallako onnensa ostaa olento.

• -----------

Mä en ole Facebookissa (enää) ja tiedän joitain muitakin jotka eivät ole, valitettavan vähän kuitenkin. Kuulostaa ihmeelliseltä tollanen painostus ja noi mainitsemas reaktiot, ehkä kuitenkaan en vaan oo ymmärtänyt kuinka tärkeä Facebook joillekin on.. Ei oo välttämättömyys, ei voi olla! Pidän ihan mahdollisena et löydät jonkun, joka ei vouhkaa Facebookista.

• jemina11

Kiitos, kivaa kuulla että meitä on muitakin jotka siellä ei ole. Niin kuin tossa ylempänä mainitsin, niin tuo kyseinen eksä nyt oli ääripää niin asiassa kuin toisessakin ja huono esimerkki ehkä... Kai sieltä joku kiva jossain vaiheessa löytyy

• sinkku mies

Vähän sama, jos joku lemppaisi ulos, jos ei tykkäisi salkkareista. Omalle kohdalle sattui myös vastaavam, kun mulla ei ollut yhtä ulkomaalaista sivua, niin tyttö sanoi suoraan, että ei ole mahdollisuutta tutustua siksi häneen. Ja en voinut tehdä tuota sivua, koska kyseinen sivu ei toimi Suomessa ja olisi muutenkin ollut työlästä. Olisi aina pitänyt mennä netti kahvilaan, että voisi keskustella tytön kanssa. Onneksi omat kaverit ei välitä tuosta, että onko facebook vai ei. En tiedä menetänkö mahdollisuuksia löytää sopivaa tyttöä noin.

• feissarionmoka

Olen kans alle 30.
      Ei tietenkään mikään välttämättömyys. Feissarissa pari kertaa piipahtanut joskus vuosia sitten ainoastaan pelien takia. Tiliä ei siis ole ollut vuosiin siellä, enkä usko tulevankaan.
      En välitä siitä vouhotuksesta kun kaikki täytyy levittää mutta pitääpä tunnustaa, käyn joskus feissarimokissa lukemassa muiden hauskoja turinoita.
      Ihmettelisin takaisin jos joku ihmettelee, ettei ole feissussa. Mitä sitten.
      Tuskin sinun on silti vaikeeta löytää joku joka ei ole siinä nii kiinni tai ei ollenkaan kirjoilla.

• mummoikäinen

Mie en oo koskaan ollut ja voin melko varmasti luvata et en tule koskaan olemaan fadebookissa.
      Ja en kanssa ymmärrä miks pitää omat asiat levitellä kaikkien tietoon.
      Ja kilpailla jopa siitä kenellä enempi kavereita on.
      Mutta olenkin jo iäkkäämpi....

• 7+4

Ei voi yleistää että kaikki kertovat elämästään kaiken Facebookissa. Siellä voi myös laittaa ihan kevyitä ja tavallisia statuspäivityksiä : ) Jotkut kyllä ilmoittavat siellä melkeinpä jokaisen paskalla käynninkin XD Se on hassua, ja kertoo varmaan siitä että ihmisellä ei juuri muuta elämää ole kuin Facebook.

• '''...'''

facebook on persiistä,jussille jakomäentielle terv. että kun yritti mun pc:ltä urkkia fb. tietojani "oonko vai en... tms." ja jätti aitoa seksiseuraa-palstalle mun email os. niin tossa on tyypillinen fb.-kakkajätkä joka siivestää minkä kerkii ja treffailee fb.-pimuja jotka 1.tapaamisen jälkeen sanoo jussille et eipä nähdä enään,ja tämä terävänä "se on sitten bänät.." tää kun on jo muuttamassa ja laskemassa neliöitä ym. irtainta/näkyvää omaisuutta kun ei ole suosittu missään ja tahtoo muuttaa...

• toinen mummoikäinen

Olen kanssasi täysin samaa mieltä tästä.

• kevyt päivetys
        7+4 kirjoitti:

Ei voi yleistää että kaikki kertovat elämästään kaiken Facebookissa. Siellä voi myös laittaa ihan kevyitä ja tavallisia statuspäivityksiä : ) Jotkut kyllä ilmoittavat siellä melkeinpä jokaisen paskalla käynninkin XD Se on hassua, ja kertoo varmaan siitä että ihmisellä ei juuri muuta elämää ole kuin Facebook.

Niin, mutta mietipä tätä... Jotkut avautuvat tosi yksityisistä asioista. Ne joitain ehkä kiinnostavat, ainakin ovat asiasta ja aitoja? Tai jotain. No, kaikki siis eivät, kuten sanot. He laittavat arkipäiväisiä ja tavallisia statuspäivityksiä: ja ketä kiinnostaa? Tarkoitan että oliko sulla tavallinen päivä, jaa, no ketä kiinnostaa lukea niitä päivityksiä. Ei ketään. Oikeasti, ei suurin osa edes lue muiden juttuja ja kuvittelevat silti että heidän juttunsa luetaan. Suurimmalla osalla ei ole elämässään oikeasti mitään päivitettävää eikä ketään kiinnosta heidän "statuksensa", taviksen elämä kun on tosi tavallista. Kaiiki tavikset läpättää sinne jotain luullen että muita kiinnostaa tai joku lukee: mutta eivät itsekään lue muiden juttuja.
        Eli joko se on niin pinnallinen yhteydenpito muoto, että herää oikeastaan kysymys, miksi pitäisi niin pinnallista hyvää-päivää-kirvesvartta yhteyttä edes pitää tai sitten henkilökohtaista, - ja yksityisyyssuojanhan me kaikki jo facessa tiedämme. Eli käytännössä levittelet yksityiselämääsi sitten kaikelle kansalle.

Joten edelleenkään mulle ei ole selvinnyt mitä sillä facella pitäs tehdä. PInnallisesti mulle riittää naapurien moikkaus ja sanojen vaihto, - ja sekin on liveä eli syvällisempää kun face. Mun oikeat ystävyydet taas on live-elämässä ja oikeat keskustelut käyn puhelimitse tai kasvotusten.
        Höpöä edustaa nää keskustelupalstat, missä voi yleisesti heittää sitten läppää ja kuluttaa aikaansa.
        Joku joskus sanoi että sillä facella tavoittaa tosi hyvin semmoisia ihmisiä, ketä ei ole vuosiin nähnyt: miksi mä haluaisin tavoittaa ketään vuodelta yksi-ja-kaksi ennen nakkisotaa, joihin en ole pitänyt yhteyttä muutenkaan? Jos mut taas haluaa oikeasti tavoittaa, niin siitä vaan, en mä niin piilossa ole.
        Firmoille mä ymmärrän sen hyvin, sosiaalinen media on mainosmediana oiva ja kaikenmaailman kansanedustajiksi pyrkijät sitten ottaa yhteyttä kavereihin, tarpeen tullen. Semmoisten hyötysuhteitten rakentamiseen oiva ja joillekin toimii jonkun näkösenä statuksen nostattajana kun tosielämässä ei vissiin sitten ole sitä lajia.

Mutta mitä suurin osa siellä tekee? Ei tietä ma.

• viihdyn näin

En minäkään ole facebookissa, tosin ei niitä ystäviäkään ole kuin yks ja epäilen et hän vastas tuossa ylempänä. :)

• viihdyn näin

Niin ja olen siis 30v.

• ZalandoIIIIIIIIIIIIK

Siis oikeen horrormielikuva, että exät löytäs toisensa naamakirjassa..
      Jo kännykänkin kanssa ongelmia ollut...tyttis kaivo exiä kännystä ja soitti sitten iltojensa ilox ainakin yhdelle ..äx sitten ilmotti mulle , että ompa sulla kiva tyttis..juteltiin tunteja...

• hmmmmmmmmmmmph

:D:D huhhuh

• f4ck

mulle heräsi kysymys ett jos sä seukkasit 5kk ihmisen kanssa joka inttää liittymään facebookin, ett miten tosissas sä voit ottaa sellaisen suhteen ja luulla ett siitä tulis jotain?
      Ja sitten herää myös kysymys että onko oikeesti sun kysymys voiko löytää kumppanin joka ei vouhota fb:kista. Oikeesti?

Jos sä oisit 14v mä ehkä ymmärtäisin että kysyisit tota.

• Anti Facebook!

Hei ap, ei kaikki ole, itse niihin onnekkaisiin kuulun. Ja jos sattuisi että ei toinenkaan niin plussa vaan olisi :)
      Ei se toimivaa parisuhdetta tee monta "pusimusimun"- kansiota sieltä löytyy ja kuin usein niitä ällösöpöjä pusukuvia sinne mahdutetaan sarjatulella..
      Tunnun olevan harvoja (lepaaneita) jotka näin ajattelee :/

• säälittävää

Täysin turha paikka.
      No jollainhan joidenkin ihmisten on itsetuntoaan nostettava

• Ennemmistö ei facebk

Muistelen lukeneeni tässä taannoin, että 60% ihmisistä ja suomalaisista EI ole Facebookissa.

• NobodyG

Muista kuitenkin etta noi 60% on ikaluokaltaan siella 40 paikkeilla. Melkein 98% 15-25 ikasista ihmisista on Facebookissa ja se on fakta.

• höpöpöpölöpö
        NobodyG kirjoitti:

Muista kuitenkin etta noi 60% on ikaluokaltaan siella 40 paikkeilla. Melkein 98% 15-25 ikasista ihmisista on Facebookissa ja se on fakta.

"Melkein 98% 15-25 ikasista ihmisista on Facebookissa ja se on fakta. "

Ei pidä paikkaansa. Suurin ryhmä Facebook käyttäjiä ovat 26-34 vuotiaita.

• Vie seksihalut

Silikonit ovat kaikella tavalla aivan karmeita. Ne pököttävät konemaisina pystyssä, vaikka niiden kantaja olisi missä asennossa tahansa. Siitä on luonnollisuus kaukana. Itse haluan hyväillä ainoastaan oikean tuntuisia rintoja, olivat ne sitten minkä kokoiset ja muotoiset tahansa.

Useimmille miehille on tärkeintä, että rinnat ovat aidot. Synteettiset möhkäleet rintojen paikalla eivät kiihota mitenkään. En osaa kuvitella miten kaupan muovista nukkea voisi olla kiihottavaa rakastella. Minustakin silikonit tappavat kaiken seksikkyyden. Pumpattava Barbara on pumpattava Barbara - mutta ihminen on ihminen.

• tuolla toisaalla

Menikö väärään ketjuun?

• Ihan oikea ketju
        tuolla toisaalla kirjoitti:

Menikö väärään ketjuun?

Kaverilla meni ns. väärään ketjuun, mutta kun facebookista puhutaan, niin aivan hyvä vastaus :D
        (ja mää nauroin niin!)

• Luomua yeah right
        Ihan oikea ketju kirjoitti:

Kaverilla meni ns. väärään ketjuun, mutta kun facebookista puhutaan, niin aivan hyvä vastaus :D
        (ja mää nauroin niin!)

Tämä on juuri oikea paikka tälle keskustelulle :)

Silikoneista kitisee aina ne luuserit, jotka ei pääse silikoneja koskaan näkemään saati koskemaan. Valitus silikoneista on samaa sarjaa "kyllä naisessa pitää olla (läskiä), mistä ottaa kiinni" -lässytyksen kanssa. Kun ei saa kuin lihavia roikkotissejä niin kyllähän ne ihanat silikonit harmittaa.

Muistakaas häviäjät kuitenkin, että silikonit eivät ole teiltä pois.

• ---
        Luomua yeah right kirjoitti:

Tämä on juuri oikea paikka tälle keskustelulle :)

Silikoneista kitisee aina ne luuserit, jotka ei pääse silikoneja koskaan näkemään saati koskemaan. Valitus silikoneista on samaa sarjaa "kyllä naisessa pitää olla (läskiä), mistä ottaa kiinni" -lässytyksen kanssa. Kun ei saa kuin lihavia roikkotissejä niin kyllähän ne ihanat silikonit harmittaa.

Muistakaas häviäjät kuitenkin, että silikonit eivät ole teiltä pois.

silikoneista haaveilevat ne joiden elämä on keinotekoisen muovista muutenkin.

• Luomua yeah right
        --- kirjoitti:

silikoneista haaveilevat ne joiden elämä on keinotekoisen muovista muutenkin.

Ei minun niistä tarvitse haaveilla.

Tätä juuri tarkoitin aiemmalla kommentillani.

• ---
        Luomua yeah right kirjoitti:

Ei minun niistä tarvitse haaveilla.

Tätä juuri tarkoitin aiemmalla kommentillani.

luomun halveksinta on juuri mitä tarkoitin keinotekoisen muovisella elämällä.

• välttämätön

Ei ole välttämätön missään suhteessa.

• mielen vanki

Facebook on vähän niinkuin EU, kiristää otetta koko ajan.

• primax1

En ole facessa enkä mene. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun siellä kehutaan joka hemmetin aamu..hyvä fiilis... sitten kerskutaan urheilusuorituksilla,määrillä ja aikoilla ym... hankkisivat elämän!!

• mieli pide
        primax1 kirjoitti:

En ole facessa enkä mene. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun siellä kehutaan joka hemmetin aamu..hyvä fiilis... sitten kerskutaan urheilusuorituksilla,määrillä ja aikoilla ym... hankkisivat elämän!!

niin mitä olete mieltä onk o feispuukit hitlereitä?

• deaf lepard
        primax1 kirjoitti:

Mistäs tiedät jos kerran et ole facebookissa etkä mene?

• Ei väliä.

Sillä ei ole väliä, löydätkö kumppanisi FB:stä vai muualta, kunhan hän on mies.

• f*ck fb

Facebookista lähdöstä tuli muoti-ilmiö

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288530182812.html

Eli ilmeisimmin olet nykyisin suosittu ja cool koska et ole facebookissa. Seuratkaa muutkin perässä mikäli haluatte olla cooleja.

Facebook EI OLE välttämättömyys, olitpa missä tahansa suhteessa, ei tarvitse mainita erikseen lesbosuhdetta.

Facebookissa on lähinnä ne tyypit joilla ei ole omaa oikeaa elämää.

• deft

Hyvinvointivaltion ongelmia, osa 21413522:
        Kuinka olla sosiaalinen olematta liian sosiaalinen.

Ei kai se nyt niin hankalaa voi olla. Ilman facebookia allekirjoittanut ei ikinä olisi pitänyt yhteyttä tiettyihin ihmisiin ja olisi sitä myöten vähemmän sosiaalinen ihminen.

Mitä tulee tuohon Iltasanomien "uutiseen", niin olisi hyvä lukea muutakin kuin pelkkä otsikko:
        "Tutkimuksen johtopäätös on, että Facebookista lähteminen kuitenkin saattaa kääntyä itseään vastaan. Ihmisten enemmistö tulkitsee sen yleensä eri tavalla kuin lähtijä ja tämän lähipiiri, jolloin Facebookista lähtijä saa muiden silmissä hankalan, oudon ja elitistisen – eli omasta mielestään muita paremman – ihmisen maineen."

• einstein .
        deft kirjoitti:

Hyvinvointivaltion ongelmia, osa 21413522:
        Kuinka olla sosiaalinen olematta liian sosiaalinen.

Ei kai se nyt niin hankalaa voi olla. Ilman facebookia allekirjoittanut ei ikinä olisi pitänyt yhteyttä tiettyihin ihmisiin ja olisi sitä myöten vähemmän sosiaalinen ihminen.

Mitä tulee tuohon Iltasanomien "uutiseen", niin olisi hyvä lukea muutakin kuin pelkkä otsikko:
        "Tutkimuksen johtopäätös on, että Facebookista lähteminen kuitenkin saattaa kääntyä itseään vastaan. Ihmisten enemmistö tulkitsee sen yleensä eri tavalla kuin lähtijä ja tämän lähipiiri, jolloin Facebookista lähtijä saa muiden silmissä hankalan, oudon ja elitistisen – eli omasta mielestään muita paremman – ihmisen maineen."

Mitä väliä mitä kukin jostakin ajattelee. Facebook on sosiaalisesti vammautuneiden kontaktipalsta. Facebookissa olevat ihmiset ovat taspainottomia ja sosiaalisesti kypsymättömiä, kun pitää kaikelle kansalle kertoa elämänsä ja tekemisensä. Mitä vittua se kenellekään kuuluu. Ei pystytä kertomaan silmätysten asioita. Helppo piiloutua koneen taakse. Alas facebook.

• Kaisamariija
        einstein . kirjoitti:

Mitä väliä mitä kukin jostakin ajattelee. Facebook on sosiaalisesti vammautuneiden kontaktipalsta. Facebookissa olevat ihmiset ovat taspainottomia ja sosiaalisesti kypsymättömiä, kun pitää kaikelle kansalle kertoa elämänsä ja tekemisensä. Mitä vittua se kenellekään kuuluu. Ei pystytä kertomaan silmätysten asioita. Helppo piiloutua koneen taakse. Alas facebook.

"Mitä väliä mitä kukin jostakin ajattelee. Facebook on sosiaalisesti vammautuneiden kontaktipalsta. Facebookissa olevat ihmiset ovat taspainottomia ja sosiaalisesti kypsymättömiä, kun pitää kaikelle kansalle kertoa elämänsä ja tekemisensä. Mitä ****** se kenellekään kuuluu. Ei pystytä kertomaan silmätysten asioita. Helppo piiloutua koneen taakse. Alas facebook."

Ahhahhaaa! Mikäs tämä sitten on? Sosiaalisesti vammautuneiden kontaktipalsta, jossa ei myöskään kerrota silmätysten asioita. Itse asiassa lähinnä vittuillaan nimettöminä tuntemattomille... :D Hih, helppo piiloutua koneen taakse! Facebookissa ollaan sentään omana itsenään.

• Facebookista lähdös

Facebookista lähdöstä tuli muoti-ilmiö

www.iltasanomat.fi/digi/art-1288530182812.html

Olet nyt cool koska et ole facebookissa, kerro kavereillesikin, että näin pääset cooliksi, jaa facebookissa tietenkin ;)

• Facebookiton

Tähänkin asti olen pärjännyt ilman facebookkia, ja varmaan pärjään jatkossakin.

• eeeeeeeeeeeeeee1

Kertokaa mulle, mitä eroa FB-chattailyssä on Messengeriin, tekstariin, puhelimeen tai mihin tahansa muuhun yhteydenpitolaitteeseen tai -ohjelmaan????

• deft

FB-chattaily on mobiililaitteilla vissiin aika hyvin sisäänrakennettu ominaisuus (nykyään). Samaten Messenger...sillä erolla, että "mesestä" on hankalampi tunnistaa epäilyttäviä tyyppejä. Kuka enää tänäpäivänä lähettää tekstareita...ja vielä mielellään maksaa siitä? Puhelut on sitten asia erikseen koska kommunikointi.

Miksi oi miksi näistä asiosta pitää vartavasten kertoa, eikö kenelläkään enää ole maalaisjärkeä...huoh.

• Updates
        deft kirjoitti:

FB-chattaily on mobiililaitteilla vissiin aika hyvin sisäänrakennettu ominaisuus (nykyään). Samaten Messenger...sillä erolla, että "mesestä" on hankalampi tunnistaa epäilyttäviä tyyppejä. Kuka enää tänäpäivänä lähettää tekstareita...ja vielä mielellään maksaa siitä? Puhelut on sitten asia erikseen koska kommunikointi.

Miksi oi miksi näistä asiosta pitää vartavasten kertoa, eikö kenelläkään enää ole maalaisjärkeä...huoh.

Jo vuosia on ollut puhelinliittymiä, joilla ei makseta esim. tekstiviesteistä erikseen. Messengeriä ei sen sijaan ole enää olemassakaan.

Päivitähän itsesi nykyaikaan.

• deft
        Updates kirjoitti:

Jo vuosia on ollut puhelinliittymiä, joilla ei makseta esim. tekstiviesteistä erikseen. Messengeriä ei sen sijaan ole enää olemassakaan.

Päivitähän itsesi nykyaikaan.

Kiinteillä kustannuksilla pyörivät mobiililiittymät tarkoittavat sitä, että maksat vaikka et käyttäisikään. Siksi siis sadat tekstiviestit (normaalihintaisina) on parasta käyttää sen sijaan että maksaisi niin sanotusti tyhjästä.
        Messenger itseasiassa on hyvinkin suuresti olemassa jos vain tietää mihin laitteeseen ko. palvelu on liitettynä.
        Jos sulla on kiinteähintainen laajakaista kotona, niin eikö ole fiksua käyttää sitä monipuolisesti sen sijaan että hoitaisi sosiaalisia suhteita vain ja ainoastaan puhelinliittymällä?

• setämies666

Millä tavalla facebook olisi välttämätön missään suhteessa, edes kaukosuhteessa :)?

Mielestäni tämä "miks sulla ei oo facee" keskustelu alkaa saada samoja sävyjä kuin "mikset juo viinaa". Noku ei huvita, ainakaan niin hirveesti. Eikä siinä sen kummallisempaa. Ei ainakaan pitäisi olla.

Uskoisin, että sun on mahdollista löytää kumppani jolle face on se ja sama. Mielestäni taas kyseisen sivun käyttämättömyys on vähän hassu vaatimus. Edelleen, mitä väliä? Tietenkin, yksi vaihtoehto on luoda face profiili ikään kuin näön vuoksi. Laitat itsesi sinne ja minimaaliset tiedot, ehkä ei kuvaakaan, etkä juuri koskaan käyttäisi sivua.

Jos jengiä kiinnostaa, niin lukekaa Tiede -lehden 1/2013 numerosta juttu miten mm. facebookin käyttö heijastelee persoonallisuutta. Ihan mielenkiintoista luettavaa.

• Facbookiton

30v bi, joka jätti fb:n pari kuukautta sitten. Hassuksi on menny meno siellä. En jaksanu enää lukea sitä, että jokau oli pessy keittiön kaapit XD Eli eiköhän ole mahiksia löytää kumppani, joka ei myöskään ole niin innoissaan Facebookista.

• 1-1

Facebook on ROSKAA

• -jn-

Kierrän kaukaa fb kun se on mahdollista! FB voi olla vaarallista etenkin nourille jotka eivöät ymmärrä mitä riskejä se sisältää-

• Laumaeläin

Ihminen on laumaeläin ja lauma pyrkii saamaan laumasta erilleen joutuneen takaisin laumaan. Uskovaiset jahtaavat laumastaan eronneita ja joissain uskonnoissa kiinni saadut tapetaan. Jos Facebook pääsee uskonnon asemaan niin jonain päivänä Facebookistakin eronnut voidaan tappaa.

• tiinuska=/

mä nyt vastaan vaikka on lepakko palsta. mun täekeä ihminen ja lapsuudenystävä hurahti feisbuukkiin niin kovin,että yhteyden pito muhun on hiipunut tosi pahasti,enkä kait voi kilpailla niitten feisbuuk kaveritten kanssa.mikä mua harmittaa on se,että tää mun kaveri tietää että mä oon sille aina olemassa kun se vain tarvii ja kuuntelijaa kaipaa.siksi kai on helppo sysätä syrjään ja leikkiä näiden pinnallisten muka kavereiden kanssa.mä olen varma että mun seura kelpaa vielä kun tosipaikka eteen tulee.

• Facebookkiko

Mikä on facebook? Olen kyllä kuullut sellaisesta, mutta mikä se sellainen oikein on?

• kheh!

se on paikka jossa hankitaan ystäviä rasti-ruutuun-menetelmällä.

• 3-aikoihin

Täytynee nyt laittaa omakin kommentti tänne kerran fb:stä kysymys ja parisuhteesta.Itselleni kävi niin että ilmeisesti tykkäsin liian monta kertaa erään naispuolisen kaveri tilapäivityksistä ja videoista. Hän on naimisissa ja itse en ole suhteessa, hänen miehensä otti tykkäyksistä herneen nenäänsä, mitä kautta sitten oli päässyt ne näkemäänki koska itse ei ollut feseen liittyny,,sukulaissieluja kenties asialla.Onko joku muu sitä mieltä että fese olisi joku iskupalsta, mun mielestä ne on ihan erikseen,tuohan on aivan julkista toimintaa kaverien kesken, tuskin siinä ollaan kenenkään lakanoihin pyrkimässä, vai miten on?

• Fäce

Monet miehet yrittävät epätoivoisesti iskeä naisia facessa. Tyttöystävänikin saa jatkuvasti kaikenlaisia pyyntöjä lähteä kahville ym... Yritetään häntä iskeä kyllä ihan joka muussakin paikassa, kuten duunissa.

Olen aina ihmetellyt, että miten miehet eivät ymmärrä tasoaan. Miksi typerän näköiset juntit yrittävät iskeä todella kaunista, jumalainen vartalon omaavaa avopuolisoani?

Olen kyllä saanut monet hyvät naurut tämän johdosta, että ei muuta kuin jatkakaa :)

• kheh!
        Fäce kirjoitti:

Monet miehet yrittävät epätoivoisesti iskeä naisia facessa. Tyttöystävänikin saa jatkuvasti kaikenlaisia pyyntöjä lähteä kahville ym... Yritetään häntä iskeä kyllä ihan joka muussakin paikassa, kuten duunissa.

Olen aina ihmetellyt, että miten miehet eivät ymmärrä tasoaan. Miksi typerän näköiset juntit yrittävät iskeä todella kaunista, jumalainen vartalon omaavaa avopuolisoani?

Olen kyllä saanut monet hyvät naurut tämän johdosta, että ei muuta kuin jatkakaa :)

naiset ovat tunnettuja siitä etteivät koskaan lähde toisen miehen matkaan ...

• varattuja ei isketä
        kheh! kirjoitti:

naiset ovat tunnettuja siitä etteivät koskaan lähde toisen miehen matkaan ...

kyllähän se varatun naisen iskeminen on kuin ripulin parantamista piereskelyllä! aika riskialtista touhua ja erona ripulinhoitoon on se, että se on moraalisesti täysin väärin!!!

• 12+6

meillä meinas liitto ratketa fb.n käyttöön kun itse en ollut fb.ssa ja vaimo oli sitten kerran katsoin aukinaista feisbuuki sivua vaimoni jäljiltä ja huomasin jotain outoa joten kysyin mitä tarkoitusta palvelee noi minulle tuntemattomat miehet sun kavereina?

• ör pör

varmaan sitä potutti sun mustasukkainen käytös ja halus kiusata sua

• Mies 27v.

Koskaan en ole kyseistä palvelua käyttänyt, olen aina hieman harannut massaa vastaan joten jo alku hypetyksen aikana päätin etten tule koskaan liittymään tuohon valtavirtaan.

Nautin rauhastani, kerron ja kuulen tapahtuneet asiat kavereilta sitten kun näen heitä, puhelimessakaan en tykkää asioida. Jääpähän jokainen turha päivitys reissusta lähikauppaan omaan arvoonsa, en tee sillä tiedolla mitään..

• sosiaaliset huorat

FB:tä käyttää ainoastaan sataprosenttiset narsistit jotka kokevat olevansa nollia jolleivat pääse julistamaan seurustelustatustaan kavereilleen. Näiden sosiaalinen status on täysin riippuvainen FB-kuvista ja statuspäivityksistä.

• nohnoh.

Tuon sanomasi perusteella arivolta 800 miljoonaa ihmistä tällä planeetalla ovat paitsi sosiaalisia huoria myös sataprosenttisia narsisteja. Hiukan suhteellisuutta, kiitos.

• dseawghytrtghrt

Minä olen sinkku ja käytän facebookia. Mihin lokeroit minut?

• ei härrejee
        nohnoh. kirjoitti:

Tuon sanomasi perusteella arivolta 800 miljoonaa ihmistä tällä planeetalla ovat paitsi sosiaalisia huoria myös sataprosenttisia narsisteja. Hiukan suhteellisuutta, kiitos.

jäi mainitsematta että TAI tyhmiä lampaita jotka tekee kaiken mitä muutkin :D

• pönöttäjä
        dseawghytrtghrt kirjoitti:

Kerro lisää. Kai tajuat, että noin vähillä tiedoilla ei voi lokeroida edes sinua, urvelo

• hoh hoijjaa
        nohnoh. kirjoitti:

käyttäjätilien määrä ei kerro eri käyttäjien määrää ... narsistilla voi olla vaikka sata eri tiliä.
        Ilmeisesti riittää että eri tileillä on vain eri sähköpostiosoite?

• kheh!
        dseawghytrtghrt kirjoitti:

olet henkilö joka yrittää korjata ensimmäiseksi mainitsemasi asian toiseksi mainitsemallasi asialla ;)

• stepa22

Pariin otteeseen lähtenyt facebookista ja aina kavereiden painostamana mennyt takaisin. Nyt nelisen kuukautta saanut olla rauhassa ja taas painostavat liittymään sinne. Takaisin en mene vaikka maailman viimeinen nettipalvelu olisi facebook. Itse en ainakaan tykkää antaa tietojani jollekkin satunnaiselle jenkki firmalle joka käyttää niitä 99.9% mainostamiseen. Jännää, että viimeksi kun liityin takaisin niin facebook heti osasi ehdottaa kaverini ja se mistä tykkään...

• joopa joo

Joku tuolla ketjussa kirjoitti että facebook on sellaisille, joilla ei ole muuta sosiaalista elämää. Olen samaa mieltä. Voin kertoa että eräskin henkilö, joka aina ennen mm. lapsiaan moitti siitä että ovat vain koneella muuttui yhtäkkiä ja kun asiaa kysyin häneltä eli paljon facebookissa istumista hän ilmoitti että se on hänen sosiaalinen elämänsä. Mielenkiintoista. Ja kaiken lisäksi kyseinen henkil on valmistumassa vieläpä opettajaksi. Kysybkin onkohan henkilön kasvatusmetodit ihan oikeanlaiset mikäli hänen mielestää sosiaalinen elämä löytyy facebookin kautta.

• kaveriton

Mun sosiaalinen elämä kuihtui täysin kun erosin facebookista... Joten toisinpäinkin se voi olla.

• Reel Pro
        kaveriton kirjoitti:

Mun sosiaalinen elämä kuihtui täysin kun erosin facebookista... Joten toisinpäinkin se voi olla.

ehkäpä sulla kuihtui vain virtuaalielämä, tosielämässäkin voi kavereita saada lähtemällä kotoa ulos. Onko joku feikkiprofiilin tehnyt Antti Isomulkkero-Bandqvist kuitenkaan oikea ystävä...

• näinkin päin
        kaveriton kirjoitti:

mut aivot kuihtuvat kun liittyy Facebookiin.

• kiukkuiita1

No onpa kumma jos ei tajua ettei ole välttämätöntä ilmoittaa omia suhdestatuksiaan tms. yksityiselämästään fb:ssä vaikka tili on.

• youtubeen workoutii

ei kai se sitä, yritin päivittää amd näytönohjianta ja tuli 32 bittinen kun ois pitänyt 64, No huomenna sitten uudemman kerran, tulin tänne suomi 24 seen, Facebook avaa ihmissuhteita eikös tämä vakepookki ole ihmisten keskustelu ohjelma

• sami23v

Minäkin lähdin facebookista kokonaan pois viime vuonna. Olin siellä muutaman vuoden. Alkoi niin kyllästyttämään muiden kirjoitukset. Tulin siihen päätökseen että minulla on tarpeeksi asioita hoidettavana itseni kanssa enkä halua niitä muille levitettäväksi. Minulla on ollut hyvä tukiverkosto ilman facebookkiakin.

• Facebook pois

Facebook on ajanhukkaa oleva lapsellinen IRC-Galleria vastine jossa voidaan mainostaa omaa itseään. Pitää kilpailla kaverien määrässä ja mainostaa omia tykkäämisiään. Facebook-käyttäjän tietokoneen käyttö on pitkälti rajoittunut siihen että kyttäävät Facebookin etusivua että milloin sinne tulee kavereilta uusia lapsellisia, turhanpäiväisiä tilapäivityksiä, joihin voit painaa tykkää-nappia ja saada näin taas omaa nimeään näkymään muille. "Henkilö huomionhakuinen ja xx muuta tykkäävät tästä." Tuollaista älyttömän lapsellista ja turhanpäiväistä palvelua ei tarvittaisi tässä maailmassa ollenkaan.

• Komodorinvaraani

En ole ollut facepookissa enkä aio mennäkään vaikka useampi on sinne pyydellyt. Ei elämä ole siellä facepookissa, eikä toki täällä internetissä muutenkaan vaan se on jossain muualla. Enkä halua että minua kutsutaan yleisnimityksellä "Facial" koska olen facepookissa, koska facepookin jäseniä kutsutaan nimella "Facials" eikä se ole mielestäni sopivaa koska se on rumaa.
      Olen samaa mieltä nimimerkin "Facepook pois" kanssa.
      Kiitos ei muuta.

• fb roskiin

Mä en oo fb:eessä ja koskaan ole ollutkaan ja ylpeä siitä.

• facebookiton

itsekkään en ole facebookissa, enkä mene.... tuntuu niin epäluotettavalle koko sivusto.... Muita vastaavia sivustojakin on olemassa.... Ei kukaan voi pakottaa sinua menemään sinne jos et tahdo.

• mies 86

Ymmärrän sen kyllä ihan hyvin, varsinkin nuorempien ihmisten kohdalla (15-25) että facebook on heille tärkeä väline paitsi pitää yhteyttä myös ilmaista itseään jä ikään kuin "päteä" ja mainostaa omia saavutuksiaan. Useimmilla tuntemillani ihmisillä on ihmisluonnolle tyypillinen pätemisen tarve, minkä johdosta he tuntevat houkutusta päteä omilla saavutuksillaan ja saada kehuja toisilta osapuolilta. Facebook on itselleni kätecä yhteydenpitoväline niihin ihmisiin, johin todella haluan pitää yhteyttä, mutta samalla monet puolitutut karsiutuvat siltä listalta pois.

Ei kai sitä koko sivustoa kannata niin tosissaan ottaa, enemmän se on semmonen läpänheittofoorumi noin mun silmissä. On sitä ihmiskunta pärjännyt tuhansia vuosia ilman tommosta "casual discussion" tyyppistä foorumia.

• mies 86

*kätevä... tulipa nolo kirjoitusvirhe -.-

• mä vain

Jätin feispuukin jotain 3 vuotta sitten, ENKÄ palaa ja ihmiset natissut että mikset palaa ja mikä siinä vikana.. No just se on se vika, ei oo muuta elämää ku se feispuukki, kieltää saisi tommoset SOMET, jotai muutaki oikeetaki elämää ihmisellä pitäs enempi olla ku vaa nettielämä..

• Nenäkkäin paras

Ei todellakaan! Ihan oikea elämä on muualla, kuin FB:ssä, jossa on myös omat riskinsä. Minusta ainakin ihmisten kohtaaminen livenä on parasta, mitä elämässä voi olla.

• rokki-ellu

Itse olen seurustellut 10kk miehen kanssa, joka ei ole koskaan käyttänyt facebookkia! Aluksi kun asiaa kysyin ja etsin häntä facebookista, en löytänyt ja ihmettelin ensin, että voiko olla mahdollista että joku pystyy kieltäytymään täysin siitä sosiaalisesta mediasta. Tiedän, että hänen kaverinsa ovat suostutelleet häntä liittymään facebookkiin, mutta eiköhän se ole ihmisen oma asia onko siellä vai ei. Ei se ole välinpitämättömyyttä, kyllähän muitakin keskustelupaikkoja on, ennen facebookkia oli messenger, nykyään messenger on menettänyt arvonsa, mutta minä olen siellä ja se vaihtuu skypeen maaliskuussa. Minulla on paljon kavereita jotka eivät ole facebookissa ja keskustelen heidän kanssaan näiden palveluiden välityksellä. :):)

• aslöfkölaskfölas

No buhuu. Nyt hipsterit ottaa mallia teistä jotka ei ole FB:ssä. Cooleinta hottia on nyt se että ei ole feisbuukissa!

• fgoeu8

Tässä ketjussa on hyvin moni sellainen(-kin), joka ei ole ollut facessa eikä tiedä siitä mitään. Siellä olo on kaikille erilaista, johtuen siitä, millainen on kaveripiiri, minkä on sinne itse valinnut.

Itse olen mm monenlaisissa ryhmätoiminnoissa mukana siellä. Painonhallintaryhmässä, tupakasta irti ryhmässä, tietsikka ryhmässä, sekä harrastukseeni liittyvässä ryhmässä. Sieltä olen saanut monet avut esim ongelmissa tietokoneen kanssa. Näitä asioita ei yksikään ole maininnut täällä aiemmin, on etsitty vain tosissaan huonoja puolia. Facesta löytyy erilaisia vertaistukiryhmiä, joista voi olla apua monenlaisissa asioissa itse kullekin.

Lisäksi se on todella hyvä keino pitää yhteyttä kaveripiiriin asuivat he sitten missä tahansa.
      Jos ei tahdo lukea typeriä ja huonoja tilapäivityksiä, ei niitä tarvi lukea. Voi poistaa sen kaverin omistaan, tai estää näkyvyyden.

Mutta jos seurustelee, niin kannattaa kuitenkin pitää se oma rakas etusijalla feissariin nähden.

Totta on, että nykyään melkein odottaa, että ihminen johon tutustuu, niin sitä toivoisi, että kyseinen ihminen olisi feissarissa, kun yhteydenpito on niin helppoa sen kautta. Mutta kukin tavallaan. Kukaan ei ole sen huonompi on hän siellä tai ei ole. FB ei ole tupakanpolttoa, kuten muutama vertaus tuolla oli. Se on sosiaalinen media, mistä löytyy todella monenlaista hyötyä itsekullekin, jos vain niin haluaa. Mutta se ei ole kuitenkaan pakollista kenellekään, ilman sitä voi elää.

Ps. Feissari ei ole mikään deittipalsta

• Ei enää muotia

Aivan älytöntä koko naamakirjajuttu. Ei ollut siellä profiilia ,eikä tule olemaan ! En voi käsittää että kaikki tekemisensä pitää julkaista. ihan älytöntä, kyllä täytyy olla huomion kipee kuka moista harjoittaa ! Oikeita ystäviä tavataan kasvotusten ja yhteyttä pidetään soittamalla , tai joulukortilla. Eikä oikeat ystävät häviä pitemmänkään ajan päästä vaikka ei joka päivä moiseen kirjaan kirjoitellakaan !!
      Monen elämä helpottus kun älyäisi tuosta turhasta irtautua, jäisi aikaa perheelle ja oikeille ystäville !

• tetastast

Kukin taplaa tyylillään, mutta paria seurustelukumppania - noin 21v naista - selvästi haittasi se etten käyttänyt facebookkia tarpeeksi aktiivisesti. Siis ei herran jumala sentään, mutta kuka jaksaa päivittää koko ajan nettiin mitä on tekemässä. Toisen naisen kaveri tuntui käyvän eri tapahtumissa vain siksi, että pääsee päivittämään facebookkiin ja näyttää tällöin tosi sosiaaliselta, ja tärkeältä. Huhhuh.

Olen myös huomannut että mikäli ihmisellä on yli 200 "kaveria" facebookissa, alkaa kyseessä olla jo aika luonnehäiriöinen tapaus. Yli 700 tarkoittaa jo todella huomionhakuista ihmistä johon ei kannata tutustua millään tasolla. Saattaa kuulostaa karulta, mutta kokemus on näin opettanut.

Minulle sosiaalisuus merkitsee sitä, että on sopiva määrä ihmissuhteita mitä pystyy hallitsemaan ja joissa toteutuu terve vuorovaikutus. Nämä "yli 200:n kaverin ihmiset" käsittävät kai sitten sosiaalisuuden eri tavalla.

• turvelo

TOSIsurkee on fasebook ihanaa,kun pääsin irti tommoisesta kaatopaikasta..

• fgoeu8

tetastast: Mun oli ihan pakko kopsata tuosta sun kirjoituksesta toinen kappale feissarin tilapäivitykseen ihan sen takia, että tiedämme mitä olemme sinun mukaan. Minäkin olen sinun mukaasi aika luonnehäiriöinen *hymyilee* kun minulla on kavereita 210. Piti ihan käydä katsomassa kaverimääräni tuon sun kirjoituksen jälkeen.

• uudet tuulet jatkoon

Facebookin tulon jälkeen, ne muutama (jotka ennen pitivät edes joskus harvoin yhteyttä), eivät ole pitäneet enää yhteyttä (paitsi vielä harvemmin). Kuvittelevat että se riittää kun on Facebookissa vaienneena. Ikävää että ihmiset unohtavat toiset. Ja jotkut eivät edes tulleet Facebook-kaveriksi vaan ovat hävinneet elämästä muutenkin. Hylkääjät ovat ihmeellisiä, varsinkin kun syytä ei olisi kohdallani. Olen ihan mukava enkä mikään ilkiötyyppi. En vaadi tapaamista, mutta lyhyen viestin kirjoitus ei olisi vaikeaa. Jos laitan itse, ei voi olla varma tuleeko vastausta ja koska se tulee. En halua laittaa viestiä jos joidenkin vastaus tulee 3pv - 2 viikon kuluttua. Se on jo toisen aliarvioimista.

Jos häviäisin Facebookista ja vaihtaisin numeroni, muuttaisin, kukaan ei tietäisi enää mitään minusta. Mutta eihän heitä varmaan kiinnostaisi, joten se olisi ihan sama. Kun uusia ihmisiä tulee, niin tuskin itsekään pidän enää yhteyttä. Olen ihminen, eikä minua voi kohdella kuin unohtunutta roskaa maassa. Ja tukea näiltä tutuilta ei tule ns. hätätilanteessa. Ainoa jota kiinnostaa edes vähän, on yksi lähisukulainen. Toivottavasti löydän muitakin luotettavia ihmisiä. Se että on vähän Facebook-kavereita, ei tarkoita että on tyhmä (ei ole tunkenut vaan itseään joka paikkaan) tai ettei olisi aiemmin ollut muitakin ihmisiä (varmasti on tutustunut ja yrittänyt tutustua). Ja jatkossa voi aina tutustua uusiin tai uuteen, jos tulee mahdollisuus. Ns nettityyppeihin en ole voinut luottaa, kunnollisia miehiä ei ole siellä tullut vastaan vielä.

• uudet tuulet jatkoon

Puhumattakaan siitä, että joku jättää kokonaan vastaamatta viestiin. Ilmeisesti unohtaa kiireessä, ei vaivaudu tai ei halua. Tai kumppani vie huomion ja lapsi. Itselläni on tapana vastata pian viestiin reippaasti tai sitten ei esitetä tuttua. Kaiken huippu on se että joku valitti kun kännykkäänsä tuli viestejä, vaikka itse oli laittanut asetuksen. Minä en laittanut rastia kännykkä kohtaan hänelle.

• pieni lisäys
        uudet tuulet jatkoon kirjoitti:

Puhumattakaan siitä, että joku jättää kokonaan vastaamatta viestiin. Ilmeisesti unohtaa kiireessä, ei vaivaudu tai ei halua. Tai kumppani vie huomion ja lapsi. Itselläni on tapana vastata pian viestiin reippaasti tai sitten ei esitetä tuttua. Kaiken huippu on se että joku valitti kun kännykkäänsä tuli viestejä, vaikka itse oli laittanut asetuksen. Minä en laittanut rastia kännykkä kohtaan hänelle.

Ymmärrän jos joku sanoisi ettei ole käynyt Facebookissa tai on poissa sieltä. Mutta siitä ei ole kyse yleensä, siellä on käyty muttei vastattu. Miten vaan.

• Hullua.

Yhteen väliin monet asui siellä.

• mr brightside

Facebook on kyllä pienimuotoinen riesa. Itsekin haluaisin periaatteessa erota Facebookista sillä ei vaan oikeasti kiinnosta jakaa elämääni kaikille puolitutuille. Mutta minkäs teet, siellä tulee oltua lähinnä sen takia ettei missaa tapahtumakutsuja ja olenpahan ainakin inboxilla tavoitettavissa jos jollakin on asiaa.

Olisipa joku sellainen sivusto, jolla voisi chattailla ja tehdä eventtejä, mutta jossa ei oletettaisi että sun pitää keksiä aina "mielenkiintoisia" päivityksiä ja esitellä elämääsi. Haluan olla tavoitettavissa, mutta kun puhutaan oman elämänsä esittelemisestä niin tekisin sen mieluiten vain niiden läheisempien kavereiden kanssa esim. chattailemalla. Statuspäivitykset, täggäykset, kuvien lataaminen ja oman hienon elämän esilletuominen eivät vain ole juttuni vaikka olenkin 23-vuotias.

• eeeeeeeee3

Ei sun ole mikään pakko jakaa elämääs siellä. En minäkään niin tee. Aina välillä kerron jonkun vähän "isomman" jutun, jos jaksan.

• mr brightside
        eeeeeeeee3 kirjoitti:

Ei sun ole mikään pakko jakaa elämääs siellä. En minäkään niin tee. Aina välillä kerron jonkun vähän "isomman" jutun, jos jaksan.

Niin mutta kun ei sitä halua että oma profiili huonoltakaan näyttää. Facebook on kuitenkin eräänlainen näyteikkuna henkilön sosiaaliseen elämään, enkä mä ainakaan halua että se näyttää huonolta.

Itse asiassa tässä tulenkin siihen, mikä Facebookissa ärsyttää: sen sijaan että se olisi vain yhteydenpitoväline, siihen liittyy hyvin kiinteästi ns. popularity contest-ominaisuus. Vaikkei moni sitä myönnäkään, niin kyllähän ihmiset haluavat näyttää Facebookissa suosituilta, ja sellaisilta, joiden elämä on hienoa.

Itse haluaisin vain chattailla tai lähettää joskus privaattiviestejä kavereiden inboxiin.

• balouha
        mr brightside kirjoitti:

Niin mutta kun ei sitä halua että oma profiili huonoltakaan näyttää. Facebook on kuitenkin eräänlainen näyteikkuna henkilön sosiaaliseen elämään, enkä mä ainakaan halua että se näyttää huonolta.

Itse asiassa tässä tulenkin siihen, mikä Facebookissa ärsyttää: sen sijaan että se olisi vain yhteydenpitoväline, siihen liittyy hyvin kiinteästi ns. popularity contest-ominaisuus. Vaikkei moni sitä myönnäkään, niin kyllähän ihmiset haluavat näyttää Facebookissa suosituilta, ja sellaisilta, joiden elämä on hienoa.

Itse haluaisin vain chattailla tai lähettää joskus privaattiviestejä kavereiden inboxiin.

Itse viis veisaan moisista kilpailuista... olen sitten kuinka epäsosiaalisen näköinen. Itse en kyllä ajattele niukasti päivittävistä, että he ovat epäsosiaalisia. Ajattelen, että ovat niin sosiaalisia etteivät kekeä istumaan facebookissa, tai että heitä ei vain innosta moinen verkosto. Jos henkilöllä on vähän kavereita, ajattelen ettei hän syystä tai toisesta halua hyväksyä kaverilistalleen tutun tuttuja ja muita "ei oikeita" kavereita. Pikemminkin kunnioitusta tulee siis täältä, kun eivät ole lähteneet mukaan kilpa-asetelmaan.

• kasi-alma
        mr brightside kirjoitti:

Facebook luo vaikutelman, että se on näyteikkuna henkilön sosiaaliseen elämään. Tosiasiassa näin ei ole. Ei facebookissa olo ole sama asia kuin sosiaalinen elämä. Itsellä on sosiaalista elämää vaikken ole facebookissa kuin nimellisesti. Profiili on, mutten tee tilapäivityksiä. Jos joku vanha tuttu haluaa ottaa yhteyttä niin onpa profiili olemassa jonka kautta saa kiinni. Muuta käyttöä en tuolle ole keksinyt. Face to face toimii paremmin, puhelin ja skype, siinä ne sosiaalinen elämän tarvekalut joilla on tultu toimeen siitä saakka kun on ihmisiä ollut. Nytkö muka ihmiskunta ei tule enää toimeen kun on facebook ollut helmikuusta 2004? Hahaha.

• Blaa blaa blaa

Voi voi... Niin tympeää negatiivisuutta ja yleistämistä... Joku kirjoitti tänne, että Facebookissa on vain ja ainoastaan 100% narsisteja. Itse OLEN FACEBOOKISSA KYLLÄ RAISKATKAA TÄMÄ MIELIPITEILLÄNNE OLEN HUOMIOHUORA!!!! Eli en halua taaskaan yleistää, mutta kaikista eniten huomiota siellä kinuavat ne, jotka laittavat niitä teinipeilikuviaan täysin samalla ilmeellä jo kuudettakymmenettä kertaa.

Itse en oikein ymmärrä tätä negatiivisuutta, jokaisen oma asia, ja muutenkin, iso osa ihmisistä vain ovat siellä, keskustelevat asioista, joita on tapahtunut tai tulee tapahtumaan, ja jakavat esim. videoita ja musiikkia, joista pitävät. Ei sen ihmeellisempää.

Olen ollut siellä n. kaksi vuotta, enkä ole katunut yhtään. Nyt tulee vapaa-ajalla juteltua enemmän kavereiden kanssa, tai sovittua jotakin jo ennakkoon.

• naisreppanat

Jos on nuori ja mielii seurustella, on kyllä pakko olla Facebookissa. Nuorten naisten on mahdotonta hyväksyä sitä, etteivät pysty esittelemään kultaansa nettikavereilleen, koska nuorten naisten minäkuva rakentuu hyvin pitkälle poikaystävän varaan.

• Varoitava

Moi kaikille asian tiimoilta! Tässä teille tulevaisuuden ennuste: tämän jenkkifirman
      perustarkoitus on Kerätä paljon käyttäjiä, mainoksilla PALJON RAHAA ja: jonakin päivänä niiden tiedot ja asiat jotka kertovat siellä itsestään kaiken, melkein ainakin,
      myydään paljon maksavalle ja ties mihin rikollisiin tarkoituksiin voi päätyä käyttäjistä
      hyvinkin henk koht tietoa!!! siksi : jos fb:llä pitää yhteyksiä niin vain pintatietoa!
      Eikä yhtään valokuvaa esille!!! Ties mihin päätyvät!!!! Miettikää, saako koko maailma tietää asiasi! Joku voi varastaa vaikka henkilöllisyytesi, tekee velkaa
      esiintyen vaikka sinuna , USAssa tapahtuu jo nyt henkilöll varastamista ym.
      Kaiken takana vain suurbisnes, käyttäjämaksukin voi tulla: esim 10€ / kk, ajatelkaa
      mitä sillä tienaisi!!! Älkääkä antako omien tietojen näkyä kaikille, edes kavereille.
      tässä teille jenkkibisneksestä ymmärtävältä aluksi pohdittavaa!!!!

• Mietittävää

Mites Google?

• ei facelle

itse olen menettänyt muutaman kaverin koska en lähtenyt faceen mukaan.nykyään ne ei vastaa tekstariin ollenkaan koska face on olemassa. no numerot poistin puhelimesta enkä ole ainakaan vielä faceen menossa mukaan.
      lesbo suhteesta en tiedä mitään sillä olen mies.mutta sekstaavia lesbo neitosia on mukava katsella,,,,ties vaikka olisivat mies ystävällisiä lebsoja.

• :DD

lähetä sellainen viesti että voitit puoli miljoonaa lotossa niin eiköhän ala tulla vastauksia.

• Itse olen faces. Mutta nykyisin olen miettinyt et mitä hittoa mä siellä edes teen? ( Pidät yhteyttä kavereihin ) joopa joo. Tuntuu siltä että minä olen se joka pitää yhteyttä kavereihin mutta jos en kenellekkään mitään puhu niin ei kukaan edes vaivaudu minulta kysymään vaikkapa mitä sulle kuuluu. Mutta enivei. onko face välttämättömyys suhteessa. vastaus on ei. oikeastaan vaan huono jos molemmat ovat faces, sillo iskee mustasukkaisuus herkästi et kellekkähän se nyt siellä kirjoittelee ja mitä.

• totta vai tarua

no jos antaa aihetta olla mustis ja valehtelee .

• Antiface

Tympeä mesta, ihmiset vaan kehuu koulumenestystään (kyse aikuisista ihmisistä, ei teineistä), matkojaan, leipomuksiaan ja ahkeruuttaan urheilussa. Jotkut vaihtaa profiilikuvaansa kerran päivässä ja ilmeisesti odottaa, että sitä uutta aina kehutaa. Ajattelin, että ei herranjestas, onpa lapsellista touhua tämä. Ei siellä mitään todellista elämää ole, pelkkää pintakiiltoa. Kavereita nähdään livenä ja soiteaan, mitään pakkoa siellä ei ole olla. Olen luopumassa käytöstä kokonaan.

• <faG

Itsehän olet kaverisi valinnut. Eivät minun kaverini ainakaan noin käyttäydy.

• balouha

Itse olen FB:ssa, koska se on hyvä kanava viestiä asioista ystäville YKSITYISVIESTEILLÄ. Ei toki niidenkään kautta mitään elämää suurempia juttuja. Teen tilapäivityksiä ehkä 2-4 vuoteen, joten mistään omilla asioilla repostelemisesta ei ole kyse. Kavereitakaan en hamstraa. Itsestäni en ole paljastanut juuri nimeä enempää tieto-osastoon jne. Käyn FB:ssa muutaman kerran viikossa. Luen muutaman päivityksen tällöin ja tuolloin. Kaikki käyttäjät eivät siis ole näitä himopäivittäjiä ja huomionkerjääjiä.

• tooooota noin

Mikään netissä tapahtuva viestintä ei ole täysin yksityistä.

• ei enää kiitos

Tuo sosiaalinen media on tiettävästi vapaaehtoinen, eli kukin tavallaan. Liian paljon olen nähnyt sitä, että eron jälkeen poistetaan kavereista, mutta seurataankin jatkuvasti toista jonkun yhteiseksi jääneen kaverin avulla. Tai hakeudutaan kaveriksi jollekin ihan vain uteliaisuuden vuoksi ja sitten levitellään kaikki tieto mitä siellä kaverien kesken kulkee. Hienoa, että on muoto jolla pitää yhteyttä toisiin, kauemmaksikin, mutta liian paljon väärinkäytöstä uteliaiden suhteen. Itse en siihen elämäni seurantaan aio enää palata, kun siitä eroon pääsin. Yhteyttä voi pitää muillakin tavoin ja juuri heihin jotka vilpittömästi tahtovat asioitani tietää ja omiaan kertoa.

• SouthEast

Mm, moni tuntuu pitävän tosiaan itseään hyvinkin erikoisena koska ei ole facebookissa.. Huomionhakuisuutta eräiden kohdalla sekin. Ymmärrän kyllä jos ei fb kiinnosta ,mutta ei silti tarvitse leimata niitä jotka käyttää narsisteiksi ym. Itse käytän fb:tä juuri yhteydenpitovälineenä ystäviin ja sukulaisiin, varsinkin nyt kun reissaan paljon ulkomailla niin käteväähän (ja halpaa) se on sen kautta olla yhteyksissä. Myös aikaa säästyy kun ei tartte jokaiselle erikseen ilmoitella menoistaan. Joskus tulee myös joku hyvä kipalelinkki tai uutislinkki laitettua joka on mielestäni hyvää tiedonlevitystä puolin ja toisin.

• ei ikinä enää sinne

naamakirja on aivan turha, paskapuhetta, että pidetään yhteyttä kavereihin...ja ystäviin..kyllä todellisiin ystäviin pystyy pitämään yhteyttä muutenkin ja yksityisesti, ei sitä tartte kaikkien näkyvillä tehdä ja olla. naamakirjassa esitellään vaan omaa elämää, miksi? vilpittömyys ja rehellisyys kaukana siitä foorumista. taitaapi suurin osa käyttäjistä olla todella riippuvaisia. loppusko tuo elämä ja mitä tekis ilman naamakirjaa...

• LLL40+

Facebook on mielestäni antisosiaalinen media. En ole siellä, mutta olen vierestä seurannut facebook-riipuvaisia ja selkeästi näkee kuinka monet heistä ovat tekemisissä kavereidensa kanssa mielummin sen välityksellä kuin esim. tapaamalla heitä kasvotusten tai puhelimitse Eli se vieraannuttaa ihmisiä.ja monen sosiaaliset taidot heikentyvät, siksi se on antisosiaalinen media.

• naamakirjakauhu

Olen kaveripiirini ainoa, jolla ei ole fb:tä, olen siitä ylpeä ja onnellinen.

• f4ck

mä olen kyllä some muija, uh, ihhana. Jos ei digaa olla siellä niin ei ole, jos ei haluu olla sellaisen kaa joka on siellä niin ei ole, jos haluaa brunen eikä blondin ni ottaa brunen jne. Vittuako siinä sen kummempaa. Kaikkienko pitäs olla samiksii?

• nikitönkeskustelija

"Vittuako siinä sen kummempaa." Ilmeisesti sulle on, kun täällä niin kovasti puolustelet sen käyttöä kohdallasi, ja samassa ketjussa vielä useampaan kertaan kuin joku some-orja.

• stalking you
        nikitönkeskustelija kirjoitti:

"Vittuako siinä sen kummempaa." Ilmeisesti sulle on, kun täällä niin kovasti puolustelet sen käyttöä kohdallasi, ja samassa ketjussa vielä useampaan kertaan kuin joku some-orja.

f4ckilla on taas huonot päivät, ei mitään uutta

• f4ck
        stalking you kirjoitti:

f4ckilla on taas huonot päivät, ei mitään uutta

kyllähän mun päivä saa piristeen kun näkee kuinka idari ensin kysyy voiko olla olemassa lesboo joka ei oe facebookissa ja sitten oikein pohditaa miks fb on niin tyhmä ett laittaa tyhmii päivityksii tyhmiltä kavereilta ja niin edelleen. Kyllä se hetkeksi jopa mut laittaa miettimää ett tätä maapalloo ei tuhoa mikään muu saaste kuin tyhmyys. Joku päivä äo on niin alhainen ett nää "voikolöytäälesboojollaeioleipadia"-ihmiset saa käteensä sen mustan salkun ja numerosarjan. Pum. Sitä ennen varmaan kerkee taphtua montakin hauskaa käännöstä ihmiskunnan historiassa. Äo on kuitenkin selkeessä laskusuunnassa, en ala sen kummemmin lukuja yms. Koska se vaa sekoittaisi ne jotka koittaa saada vastattuu tähänki "f3kck oti hernnee nennää!!!1!"
        Tuli mieleeni tositapahtuma, nuoripari jutteli parkkipaikalla ja toinen moitti toista miksi se ei kääntynyt vasemmalle risteyksestä, johon tämä toinen sanoi "EN MÄ TIENNY MIKÄ VASEN" niin, mistä sen voi tietää mikä vasen on kyseessä.

Sama periaate näillä samiksilla on, ne ei tiedä eikä ne osaa eikä ne reppanat tee yhtään mitään asian suhteen. Ihmetellään ja laitetaan nettiin. Siksi fb:kin on niille varmaan karu mesta. Mä voin lukee niiden arjesta osiosta fb-mokat. Mut niille se ei ole vitsi vaan jokapäiväistä elämää.

• 167/15, Fb ei kiitos
        f4ck kirjoitti:

kyllähän mun päivä saa piristeen kun näkee kuinka idari ensin kysyy voiko olla olemassa lesboo joka ei oe facebookissa ja sitten oikein pohditaa miks fb on niin tyhmä ett laittaa tyhmii päivityksii tyhmiltä kavereilta ja niin edelleen. Kyllä se hetkeksi jopa mut laittaa miettimää ett tätä maapalloo ei tuhoa mikään muu saaste kuin tyhmyys. Joku päivä äo on niin alhainen ett nää "voikolöytäälesboojollaeioleipadia"-ihmiset saa käteensä sen mustan salkun ja numerosarjan. Pum. Sitä ennen varmaan kerkee taphtua montakin hauskaa käännöstä ihmiskunnan historiassa. Äo on kuitenkin selkeessä laskusuunnassa, en ala sen kummemmin lukuja yms. Koska se vaa sekoittaisi ne jotka koittaa saada vastattuu tähänki "f3kck oti hernnee nennää!!!1!"
        Tuli mieleeni tositapahtuma, nuoripari jutteli parkkipaikalla ja toinen moitti toista miksi se ei kääntynyt vasemmalle risteyksestä, johon tämä toinen sanoi "EN MÄ TIENNY MIKÄ VASEN" niin, mistä sen voi tietää mikä vasen on kyseessä.

Sama periaate näillä samiksilla on, ne ei tiedä eikä ne osaa eikä ne reppanat tee yhtään mitään asian suhteen. Ihmetellään ja laitetaan nettiin. Siksi fb:kin on niille varmaan karu mesta. Mä voin lukee niiden arjesta osiosta fb-mokat. Mut niille se ei ole vitsi vaan jokapäiväistä elämää.

ÄO:n vaihtelevuutta kun tarkastellaan, niin heikkoälyisiä, normaaliälyisiä ja huippuälykkäitä on suurin piirtein samalla tavalla ja samassa suhteessa yhtä suuri määrä nyt, 50-100 vuotta sitten kuin 50-100 vuoden kuluttua.

• f4ck
        167/15, Fb ei kiitos kirjoitti:

ÄO:n vaihtelevuutta kun tarkastellaan, niin heikkoälyisiä, normaaliälyisiä ja huippuälykkäitä on suurin piirtein samalla tavalla ja samassa suhteessa yhtä suuri määrä nyt, 50-100 vuotta sitten kuin 50-100 vuoden kuluttua.

jos sä 167/15 sanot noin komeesti ton ni pakkohan sen on joo pitää paikkansa. Suurin piirtein kuulostaa just hyvälle tutkimustulokselle ja mitä tulee tutkimuksen arvostukseen, se nostaa sen kattoon. Suurin piirtein kattoon siis.

• 167/15, Fb ei kiitos
        f4ck kirjoitti:

jos sä 167/15 sanot noin komeesti ton ni pakkohan sen on joo pitää paikkansa. Suurin piirtein kuulostaa just hyvälle tutkimustulokselle ja mitä tulee tutkimuksen arvostukseen, se nostaa sen kattoon. Suurin piirtein kattoon siis.

Vastasin suurin piirtein siksi, koska viimeaikaisten tutkimusten mukaan, naiset ovat ovat keskimääräiseltä ÄO:lta miesten ohi. Siksi ei voida sanoa, että vuosien saatossa vaihtelevuus on täysin sama. Suurin piirtein oli huono sanavalinta olisi pitänyt sanoa lähes sama.

• f4ck
        167/15, Fb ei kiitos kirjoitti:

Vastasin suurin piirtein siksi, koska viimeaikaisten tutkimusten mukaan, naiset ovat ovat keskimääräiseltä ÄO:lta miesten ohi. Siksi ei voida sanoa, että vuosien saatossa vaihtelevuus on täysin sama. Suurin piirtein oli huono sanavalinta olisi pitänyt sanoa lähes sama.

naisopiskelijat, aivan. Sehän kattaakin paljon, se tutkimus.

• 167/15
        f4ck kirjoitti:

naisopiskelijat, aivan. Sehän kattaakin paljon, se tutkimus.

Missä kohtaan sanoin, että kysymyksessä oli naisopiskelijat? En missään, koska kysymyksessä ei ollut naisopiskelijat. Alunperin vastasin sinulle, koska kirjoitit seuraavaa; "Joku päivä äo on niin alhainen" ja "Äo on kuitenkin selkeessä laskusuunnassa". Halusin oikaista tuon asian, vaikka käsitin heittosi provoiksi.
        Nyt sitten nappaat kirjoittamastani jotain oletuksia. C'mon, pystyt parempaan.

• f4ck
        167/15 kirjoitti:

Missä kohtaan sanoin, että kysymyksessä oli naisopiskelijat? En missään, koska kysymyksessä ei ollut naisopiskelijat. Alunperin vastasin sinulle, koska kirjoitit seuraavaa; "Joku päivä äo on niin alhainen" ja "Äo on kuitenkin selkeessä laskusuunnassa". Halusin oikaista tuon asian, vaikka käsitin heittosi provoiksi.
        Nyt sitten nappaat kirjoittamastani jotain oletuksia. C'mon, pystyt parempaan.

se mistä nappasit tuon että naiset on menneet miesten ohi äo:ssa, niin se oli nimenomaan opiskelijoiden keskuudessa mitattua. Olen lukenut saman artikkelin asiasta kuin ilmeisesti sinäkin. Unohdit vain mainita sanan opiskelija. Luen mielelläni artikkelin jossa puhutaan naisista eikä naisopiskelijoista.

• 167/15
        f4ck kirjoitti:

se mistä nappasit tuon että naiset on menneet miesten ohi äo:ssa, niin se oli nimenomaan opiskelijoiden keskuudessa mitattua. Olen lukenut saman artikkelin asiasta kuin ilmeisesti sinäkin. Unohdit vain mainita sanan opiskelija. Luen mielelläni artikkelin jossa puhutaan naisista eikä naisopiskelijoista.

En ole siitä artikkelista napannut vaan The Mensa International Journal lehden artikkelista reilu pari vuotta sitten. Naiset ovat olleet selkeästi aliedustettuina Mensan testeissä. Vasta viimeisen 10-15 vuoden aikana naisten osuus on ollut nousemaan päin ja täten myös on helpompi tutkia miesten ja naisten keskimääräistä alykkyyttä.
        1980-1990-luvuilla tehtiin tutkimusta miesten ja naisten keskimääräisestä älykkyydestä muun muassa Yhdysvalloissa SAT - testitulosten perusteella ja Briteissä A-levels tutkinnon perusteella. Erityisesti Briteissä kritisoitiin tällä lailla tehtyä tutkimusta, koska kaikki eivät suorita A-levels tutkintoa, joka vastaa suomalaista ylioppilastutkintoa ja näin ollen ei anna oikeaa kuvaa kuka on ÄO älykäs kuka ei.

Artikkeli sinne, artikkeli tänne; se ei muuta sitä tosiasiaa mistä aikaisemmin mainitsin eli "heikkoälyisiä, normaaliälyisiä ja huippuälykkäitä on suurin piirtein samalla tavalla ja samassa suhteessa yhtä suuri määrä nyt, 50-100 vuotta sitten kuin 50-100 vuoden kuluttua."

• infoähkyä liikaa

Aikoinaan olen sinne rekisteröitynyt, mutta yhä vähemmän ja vähemmän sinne edes enää kirjaudun. Mitään salaista en todellakaan sinne postaa. Tuntuu muutenkin aika lapselliselta ja toisaalta jo hieman muodista pois menneeltä asialta. Sinänsä hieno väylä pitää edes jotain yhteyttä esimerkiksi vanhoihin koulukavereihin, mutta ehdottomasti huono väline addiktoituneille ja huomiota kerjääville. Loistava väline stalkkereille ja turhan tärkeille höpöttäjille. Parisuhteet mielummin hoidan kasvotusten, ei missään nimessä missään netissä. Ei missään nimessä mitään henkilökohtaisia asioita sinne, ei asuintietoja, työpaikkajuttuja, ihastus- tai seurusteluasioita. Ei liian intiimejä kuvia eikä tuntemattomille mitään tietoja itsestäni. Inhoan oikeastaan tälläisia väyliä, mistä esim. rekrytoitaessa ihmisiä stalkataan ja yritetään muodostaa jonkinlaista kuvaa henkilöstä netissä löytyvien tietojen perusteella ja toisinaan vielä se kuva on jokseenkin väärä tai muuten vaan vinksahtanut.

Aikuiset ihmiset hoitavat asiansa face to face ja jos on ihastunut niin mikä sen ihanampaa kuin nähdä se ihastuksen kohden ihan siinä vieressä reaalielämässä.

Sillä tavalla kaipaan "menneitä aikoja", että kaiken maailman Facebookit, Twitterit sun muut syö aika helposti päivittäisestä vapaa-ajasta (ja monilla työajasta) hirveän ison osan ja todella helposti. Sen ajan voisi käyttää ihan kasvotusten jutteluun tai johonkin ihan järkeväänkin. Monesti näissä vielä on ihan vaan höpö höpö juttuja, mitä ilman tulee kyllä toimeen.

• viha..

Mua ärsyttä koko facebookin sanan kuuleminen että lukemiminenkin.

• antinaamakirja

Porukat kyttää siellä eksiään ja muita ihmisiä. Ketä kiinnostaa naamakirja. Hankkikaa oma elämä.

Turha mennä sinne, jos kaveritkin on siellä ja jos käyttäjä haluaa sosiaalista hyväksyntää. Minulla on kavereita, jota käyttävät nettiä harvoin tai eivät omista edes televisiota.

• Ermlín

Olen koulutettu ja älykäs 30 mies jolle FB tiliä ei ole eikä varmaan koskaan tule. Onko mielikuvani oikea että FB on suurelle osalle "Elämän ilmoitustaulu" jossa esitellään aikaansaanoksia minkä ehditään... Matkoilla ihmiset kiirehtivät itse reissusta nauttimisen sijaan laittamaan kuviaan FB ja kommentoimaan toisten vastaavia.
      Kyse on siis kavereihin yhteydenpidon sijaan enemmänkin "kavereille näyttäminen" ?
      Pinnallinen juttu.

• Liveilijä nauttien

Hei, Jemina11.
      .
      Minäkin irtisanouduin facebookista niin minulle tuli kevyt olo. En yhtään ymmärrä miksi ihmiset halusivat tulla kaveriksi lähettämällä kutsun vaikka itse en heitä tunne. Myös ulkomaalaiset halusivat tulla kaveriksi.
      .
      Tykkäyspisteen kerääminen ihmetytti myös. Itsensä julkaiseminen päivittäin mietitytti. Lopulta en jaksanut lukea enkä vastata. Nyt minulla on hyvä olla ilman facebookia.
      .
      Älä sinä liity takaisin facebookiin. Se orjuuttaa. Liveily on facebookia tuplasti parempi. :)

• Tosi ku vesi

Meillä käytetään ammattikorkeakoulussa facebookia osittain oppimisympäristönä. Sinne kun esittää aiheeseen liittyviä kysymyksiä niin se katsotaan "tuntiaktiivisuudeksi" joka vaikuttaa arvosteluun. Opettaja loi oman ryhmän ja automaattisesti oletti että kaikilla on facebook tunnukset.

• 1713

Tyhmä ja epäpätevä opettaja.

• kunhan nyt sanoin
        1713 kirjoitti:

Itse olet tyhmä ja epäpätevä

• amk on pelleille
        1713 kirjoitti:

kertoo jo paljon tuosta amk:sta. täysin turha koulu!

• En ole feississä

Facebookki on joillekkin kuin huume,ellei pahempikin.Ollaan niin riippuvaisia siitä että roikutaan siellä monta tuntia päivässä ja jää moni asia tekemättä sen takia yms..Parisuhde kärsii myös varmaan monella kun toinen istuu päivät pitkät vain netin ääressä.
      Pitää olla sen netin ääressä illallakin sängyssäkin.

• hego hego

neiti puhuu vain omasta puolestaa.Itse roikut 24/7 365 päivää vuodessa.

• löööö

ihan sama...

• Itse en ole facebookissa enkä aio koskaan siihen mennä,enkä koe jääväni mistään paitsi. Tiedän kyllä ihmisiä,joilla fb on koko ajan auki koneella/kännykässä ja sitä pitää seurata töissäkin palavereissa jne. En ymmärrä... Mutta jokaisen oma asia. Minun kuulumiseni ystävät voi kysyä tekstiviestillä tai soittamalla. Parisuhteen perusta fb ei todellakaan ole,eikä saa olla!

• kanattaa lukea

Facebookilla leikkii kaikki omalla päällä ajattelemattomat ihmiset. Kun joku yks rekisteröity joskus, t meni perässä kuin lammaslauma. Tolla facebookillahan ei ole mitään virkaa. Kirjoitellaan sellasta esim. että tänään söin hernekeittoa, tänään pesin tukkani (laitetaan mahdollisesti kuva siitä ja annetaan kehujen sadella). Näitä kehuja omasta pestystä tukasta saattaa tulla "kavereilta" aasiasta, amerikasta, afrikasta. Eihän ne oo mitään kavereita. Se, kenellä on enemmän facebook "kavereita" on paras. Se kukaa onnistuu joku päivä saamaan 5000 kaveria, hänen edessään muut kumartavat. Facebook ei ole aikuisten viisasten ihmisten väline. Minä en ainakaan laita omia uimapukukuvia muiden katseltavaksi. Mitä mä siitä hyötyisin? Sanokaa mitä?

• No jo on huolet

No jo. Hyö kaikenlaista?

• mitzi2

Minähän 4v facebookissa,mutta pidän yhteyttää kaveriin/ystäviin jos asuvat niin kaukana tai vaihdetaan kuulumisia.En tekisi niin hyväksyntä kaverikseen FB jos tuntematon/en tunne henkilöä.Minun mielestään,että ettei kukaan ole pakko lähteä mukaan facebookkiin jos tuntuu sitä.Toki saa olla liittymättä facebookkiin niin se sopii.Tottakai liveily on parempi kuten tekstiviestillä/puhelimitse,mutta en yleensä paljon puhelimen käyttöä tekstiviestillä/puhelimitse kun se olisi turhaan ellei ole tärkeä asiaa.Tekstiviestinä helpompaa tapaa,koska missä paikka tavataan tai missä viipyy.En ole facebookissa täysin julkinen,koska pelkkä vain mun status julkiseen eli loput on yksityisellä joka ei pääse kaikille näyttämään.Tietysti minulla todellakin paljon tuttuja/tunnen paljon ihmisiä,mutta ei minulla ole pakko pyytää kaverikseen esimerkiksi en luota siihen henkilöä/en halua missään tekemisissä.Olen sinkku kyllä.Jos menettäisin kaverit niin en kadu mitään."onko mahdollista löytää kumppani" minusta aika vaikea sanoa,koska ei se lähde itsestään vaan pitäisi liveä,tutustua(livenä) tai jolla tavalla.Toki FB on omalla ryhmällä esimerkiksi etsii kumppania tai joku nimi..Ei tarvitse olla koko ajan facebookissa,vaikka voi 2-3 viikossa tai 3 kerta kuukaudessa ihan miten haluat.

• jiipjiiiii

Sanoisin että pakko ei ole olla facebookissa tietenkään, mutta tili olisi hyvä olla, jos haluaa olla muiden mielestä ns.normaali ihminen.
      Itsekin olen vain muodon vuoksi, kun kaikki kaveritkin enkä halua vaikuttaa oudolta.

• Muodon vuoksi.. älä.

Sä olet viestis sisällön perusteella varmaan 12-vuotias. Kun joudut tuolla tavalla todistelemaan olevas normaali luokkatovereilles. Jos on tarpeeks ruokaa ja yllinkyllin kaikkea mahdollista, niin suurin ongelma on se, "Perustaako tili siihen facebookiin vai eiii? Mitä muut ajattelevat minusta?" Teini-ikä on se vaikein ikä. Ollan tyhmiä kuin saappaat, mutta olevinaan kaikkitietäviä. Odota.. pääset siitä ohi ..joskus.

• Kauhea Dilemma

Itselläni on Facebook, mutta en käytä sitä kovinkaan paljon. Olen myös esitellyt sivuston muille, ja he näyttävät innostuneen siitä enemmän kuin minä, joten he eivät ymmärrä, miksi en ole siellä aktiivinen itse.

• 13+1

Parantaako fb sosiaalista elämää vai istutaanko oikeesti yksin himas ?
      täälä jos puhut tunteista sen on taboo ja sanotaan mee oikeeseen elämään mut fb ssä kyllä voi selvitellä asioita.. pitää olla fb ssä jossa ei halua skitson / hullun leimaa niin se vaan on.

• jkhkhh

Vastauksena kysymykseen, kyllä on mahdollista löytää kumppani joka ei ole Facebookissa. Miten ihmiset tutustuivat ennen nettiaikaa? Vastaavasti voidaan kysyä miten ihmiset tutustuisivat, jos netti joku päivä kaatuisi?

Facebook ei ole sosiaalinen media vaan epä- ja antisosiaalinen media. Sosiaalista ei ole se, että istutaan koneen ääressä ja päivitellään muka tärkeitä päivityksiä siitä mitä ollaan päivän aikana tehty, jaellaan valokuvia jotta vaikutettaisiin kiinnostavilta ja sosiaalisilta tai sitten kytätään muiden sivuja, päivityksiä ja tekemisiä.

Sosiaalista on se, että puhutaan oikeasti ihmisten kanssa ja ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. Ihmisten tulisi tutustua ja tavata toisiaan henkilökohtaisesti. Tätä Facebook jarruttaa ja siksi toimii antisosiaalisena mediana. Ihmiset eivät nykyään edes tutustu muualla kuin netissä ja se on huolestuttavaa.

Itse olen Facebookissa ollut noin 5 vuotta ja olen tyytyväinen että olin siellä. Nyt voin kokemuksesta sanoa, että ei kannata. Ilman Facebookia on helpompaa ja vaivattomampaa olla. Aikani jää kaikkeen oleelliseen, turhan ja mieltä lamaavan sivuston toljottamisen sijaan.

Aika ikävää jos jonkun mielestä ihminen on epänormaali jos ei Facebookissa ole. Olen kuullu että joidenkin tutkimusten mukaan ihminen saattaa olla jopa psykopaatti jos ei ole Facebookissa ja yritykset eivät välttämättä palkkaa henkilöä joka ei käytä Facebookia. Miten vitussa voi olla näin? Melkoisen järjestelmän on Zuckerberg saanut aikaan.

Tosin, eikö ongelma silloin ole siinä joka sitä Facebookissa olemattomuutta ei ymmärrä? Itse en ainakaan suostuisi tanssimaan tässä asiassa kenenkään pillin mukaan, oli ihminen taikka yritys kyseessä.

Jos itse on elämäänsä tyytyväinen, niin senhän tulisi olla se ratkaisevin asia. Miehiä ja naisia löytyy muualtakin ja tuskin kukaan haluaakaan rinnalleen ihmistä, jonka mielestä parisuhteen tai muun suhteen edellytys on nettiyhteisössä oleminen!

• mark z 666

Aika pienet on piirit, jos luulee että kaikki ihmiset ovat facebookissa. Jossain suurkaupungeissa löytyy niin monenlaista ihmistä ja kaduntallaajaa, että sitä ihmisten monimuotoisuutta ei voi kuin ihmetellä. Maailmaan mahtuu niin monenlaisia ihmisiä...

Sitten ovat nämä mainstream-sopulit, jotka sukeltavat vaikka kaivoon jos kaikki muutkin hyppäävät sinne.

• hullun leima

Huvittavimpia ovat nämä rekrytoijat, jotka kuvittelevat, että ihminen, joka ei ole Facebookissa on jotenkin vajaa tai psykopaatti.. Öhöm, mites sitten ennen Facebookkia asiat olivat tai mites ennen asiat olivat kun ei ollut koko nettiä? Mielestäni enemmänkin on niin, että jos on laumasielu, työskentelee mielummin ryhmässä eikä halua ajatella omilla aivoillaan, niin helpommin tämä henkilö löytyy Facbookista tai ylipäätänsä tekee kaikkea perässä mitä muutkin tekevät kun taas omilla aivoillaan ajatteleva ja omia polkujaan kulkeva, vahva ihminen ei välttämättä ole Facebookissa. Monen sadan "kaverin" kerääminen Facbookissa taas kertoo tietynlaisesta luonteesta... Ja minkäslainen työntekijä tai persoona on sellainen, joka on 24h Facebookissa, oli sitten kotona, työssä tai harrastuksissa niin kaiken aikaa pyörii siellä...

• lampaaaaaat

Itse en seurustele koskaan kenenkään kanssa kenellä on fb-tunnus. Fb on sairas, narsistien kokoontumispaikka. Ennen kaikki häpesivät oloaan internetissä, nyt siitä on tullut jostain syystä muoti-ilmiö.

Aivan aluksi facebookkiin ei kutsuttu kuin "insidereitä", näin taisi olla vuosina 2006-2008. Hetken päästä kaikki liittyivät siihen, koska sosiaalinen paine kasvoi ympärillä sietämättömäksi. Ihmiset ovat menettäneet järkensä, ei voi muuta sanoa.

Jälleen kerran Einstein oli tässäkin oikeassa, ihmiset ovat typeriä.

• Antaa väärän kuvan

Facebook antaa erilaisen kuvan ihmisestä kuin mitä hän on. Jotkut laittaa kuvia itsestään missä he on ollu jossai bileissä vuosi sitten. Niissä kuvissa ne poseeraa hikisinä ympärillään kaveriseppele ja samppanjalasi kädessä. Koittaa näyttää kuinka hauskaa sitä on ollu. Kuvia muokataan ja ollaan olevinaan ties mitä hollywood tähtiä. Koitetaan olla mahdollisimman aktiivisia. Puhua usein ja paljon ja kommentoida kaikkea ja kikattaa ja lääh lääh.. Eihä siinä muuta ku väsy.

Sitten kun näkee nämä henkilöt kadulla kun he ei tiedä, että joku näkee ne, niin ne on niin harmaan arjen tavallisia. Tyhjällä kadulla ei tarvi esittää mitään kun ei ole yleisöä.

• f4ck

fb on sen näköinen kuin ite haluaa sen olevan. Jos omat kokemukset on paskoja ja kuvat kipeitä ja fb kamut vaa kyttää, se kertonee aikapaljon siitä millainen ihminen sitä profiilia pitää. Se on sairasta ett ei osata miettii yhtään. Jos sinne laittaa pillustaan kuvan, ni turha siinä on itkee miten maine menee. Tai jos on eksät kavereina ja antaa niiden nuuskii ni oma on vika ettei ole poistanu tai rajannu ulos sellaisesta mitä ei halua niiden näkevän. Jos kuvittelee ett fb on joku itsestään elävä olio, on hullu. Itse siellä päätetään mitä näkyy, mitä lukee jne. Joten turhaan fb:tä haukutaan, ihmiset on vaan typeriä ja jos ne itkee ett fb on typerä, ni so what.

• Näinpä!
        f4ck kirjoitti:

fb on sen näköinen kuin ite haluaa sen olevan. Jos omat kokemukset on paskoja ja kuvat kipeitä ja fb kamut vaa kyttää, se kertonee aikapaljon siitä millainen ihminen sitä profiilia pitää. Se on sairasta ett ei osata miettii yhtään. Jos sinne laittaa pillustaan kuvan, ni turha siinä on itkee miten maine menee. Tai jos on eksät kavereina ja antaa niiden nuuskii ni oma on vika ettei ole poistanu tai rajannu ulos sellaisesta mitä ei halua niiden näkevän. Jos kuvittelee ett fb on joku itsestään elävä olio, on hullu. Itse siellä päätetään mitä näkyy, mitä lukee jne. Joten turhaan fb:tä haukutaan, ihmiset on vaan typeriä ja jos ne itkee ett fb on typerä, ni so what.

Aikalailla samoilla linjoilla... Jos Facebook tuottaa kamalasti ongelmia, ei se taida olla muusta kuin käyttäjästään kiinni.

Facebookia voi kyllä käyttää myös fiksusti. Itse olen rajannut kaveripiirini tosi tarkkaan, niin että fb-kavereitani ovat oikeasti hyvät ystäväni, kaverini ja tietyt sukulaiseni. Kaikkiin pitää voida luottaa. Jos koen, että fb ei erityisesti edistä yhteydenpitoani johonkuhun, saatan poistaa hänet kavereistani. Kaveripyyntöjen hyväksymistä mietin tarkkaan, jos vähänkään epäilyttää.

Ystäviin voi toki pitää yhteyttä muutenkin, mutta esimerkiksi omat ystäväni ovat hajaantuneet tehokkaasti ympäri Suomen ja ulkomaillekin. Sähköposti ja Skype ovat ihan käteviä, mutta päivitysten avulla on mahdollista päästä lähemmäs toisen arkea ja pysyä ikään kuin "kärryillä" toisen elämässä, vaikka aikaa pidempään kuulumisten vaihtoon ei aina olisikaan. Puhelimessa puhumista en juuri harrasta, se ei vain ole minun juttuni.

Fb on mahdollistanut myös melko tiiviin yhteydenpidon entisten opiskelukavereiden kanssa. Päivitykset poikivat usein vanhan kaverijoukon ryhmäkeskusteluja. Usein fb:n kautta linkitetään toisille myös tietoa kiinnostavista dokumenteista, työelämään liittyvistä ajankohtaisista asioista tai vaikkapa kiinnostavista tutkimuksista - ja niistä keskustellaan ja vaihdetaan ajatuksia suuremmalla joukolla. Opiskeluaikana fb:n välityksellä oli puolestaan helppo tiedustella muilta opiskeluun liittyviä asioita tai kysellä vinkkejä. Aina löytyi joku, joka osasi vastata. Samojen asioiden hoitaminen sähköpostilla olisi paljon vaivalloisempaa, eikä synnyttäisi yhtä hedelmällisiä keskusteluja.

• Tunnustan...

olen naamakirjassa, mutten tunne olevani mitenkään riippuvainen. päivä tai pari poissa sietä ei vaikuta meikäläisen elämään mitenkään, mutta muut ei oikein ymmärrä. kaverit ihmettelee kun en tiedä sitä ja sitä juorua, enkä ole nähnyt sitä ja sitä kuvaa. melkein kaikki viestiminen kavereiden kesken tapahtuu meidän porukassa facessa, mutta minä päivittelen tietoja aina kun siltä tuntuu.

ei facebook ole mikään pakollisuus. kyllä ilmankin elää, mutta facebookittomuus voi hankaloittaa nimenomaan toisten elämää.

• sivistys on kuollut

"kyllä ilmankin elää, mutta facebookittomuus voi hankaloittaa nimenomaan toisten elämää. "

Niin mutta näin ei nimenomaan saisi olla. Fb on yhtiö, se ei ole valtio tai kirkko.

• Koira-98

Moikka! Itse en ole Facebookissa. Olen kohta 15-vuotias tyttö. Minun käsitykseni Facebookista, on että se on vain nettipaikka, joka on aika turha. Siellä voi ihan hyvin joku valehdella jne...
      Mutta tämä oli vain minun mielipiteeni, tehköön kaikki mitä haluaa(:

• f4ck

voithan sä valehdella nytkin, kaiken mitä sanot. Ei fb ole sen kummoisempi paikka jos on fiksu ihminen, jos ei ole ni varmaan on pulassa missä tahansa, oli se netissä tai ei.

• totuus tulee perästä

Fb on aikansa elänyt

• Janita18

Eipä se facebook lopulta ole kovin kummoinen paikka. Aikaa siellä vaan helposti tuhlaa, kun se jostain syystä koukuttaa niin pahasti.

http://janita18.blogspot.fi/

• dfgdfggf

Ihmiset on facebookissa, koska haluavat päteä omalla elämällään muille ihmisille. Kattokaa, mulla on parisuhde/uusi auto/hyväpalkkainen työ/treenattu kroppa/älykkäämpi lapsi kuin sulla/nätti naama/younameit. On niin kova tarve huudella omasta olemassaolostaan ja menestyksestään, vaikka ketään ei kiinnostakaan p*skan vertaa mikään muu kuin oma napa. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      274
      2445
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1324
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1211
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1211
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1165
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1106
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      972
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      907
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      777
    Aihe