Sininen Topi-undulaatti, puoliso Tipin kanssa, ostettiin meille 1974. He eivät saaneet poikasia. Sitten tuli kuvioihin Taavi-undulaatti ja se valloitti puoliso Tipin. He saivat poikasia ja paljon, suurin osa piti viedä myytäväksi Kuopioon eläinkauppaan. Sitten tämä Topi rakastui yhteen lapsi-unduista, Tipsuun. Topi ja Tipsu, kaunis keltainen, kuhertelivat onnellisina loppuun asti.
Olin 14 v kun tultiin vanhempien kanssa automatkalta kotiin. Topi-undu makasi häkin lattialla, Tipsu suki sen höyheniä. No, Topi kuoli pitkän kamppailun jälkeen myöhään illalla 22 maissa. Tuntui että maailmani mureni. En ollut koskaan kokenut lemmikkieläimeni kuolemaa, miten raskasta se olikaan.
Seuraavana heinäkuisena helleaamuna 1980 lähdin 9 maissa hautaamaan Topia. Kaverinsa Tipsu tuli eteiseen saakka, ikään kuin vaistosi että kaveri lähtee tuosta eteisen ulko-ovesta pois. Se vikisi ikäänkuin itki.
Hautasin Topin pienen koivun juurelle.
Kävin viimeksi jouluna vanhempien luona. Katsoin koivua, siitä oli tullut 32 vuodessa iso vankka puu.
Muistelen varmasti koko ikäni Topia ja kaikkia noita jo kuolleita lemmikkilintujani. Kyynel tulee silmään, aina. Vaikka olen jo keski-ikäinen ukko.
Toivottavasti näemme joskus.
Muisto rakkaalle Topi-undulaatille
Make Hoo
1
121
Vastaukset
- =)...
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22452Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361280- 1001247
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753- 35722