Rakkaudesta

Repo

Heippati!

Repolaisen mielenkiintoa on hetken aikaa kiehtonut asia, joka ei ehkä suoraan kuulu tämän palstan aihepiireihin, mutta sitä tuskin voi laskea myöskään niistä ulos. Rakkaus ja mitä se on. Tuon kysymyksen pyörittely vähän suuntaan jos toiseenkin on vienyt yöunet, mutta onneksi tuottanut myös tuloksia.

Määritellään alkuunsa, että tarkoitan rakkaudella kaikkea mahdollista rakkautta, niin kumppaneiden tahi puolisoiden välistä, ystävien kesken tunnettua, sisarusten jakamaa, isän- tahi äidinrakkautta. Kysymys pyörähti liikkeelle siitä, kun epävarmana ihmisenä pelkäsin, että voisin menettää ystävieni rakkauden paljastamalla oman heikkouteni. (On se hassua, mitä kaikkea sitä pelkää, vaikka oitis olisi valmis neuvomaan muille, kuinka turhaa on tuollaisesta huolehtia.)

Oivallus rakkaudesta muotoutui mieleeni tällaiseksi:

Rakkautta ei voi ansaita, eikä menettää; sitä voi vain antaa ja saada.

Tietysti tuo oivallus teki melkolailla tyhjäksi rakkaiden menettämisen pelon, ainakin rationaalisella tasolla. Lienee turhaa kysyä, painiskelevatko muutkin tällaisen pohdinnan kanssa, koskapa aihe on aika yleisinhimillinen. Siksi kysyn, että mihin tuloksiin olette pohdinnoissanne päätyneet ja kuinka se on vaikuttanut elämäänne.

3

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesä tuuli

hei,
      ihan samaa rakkaus teemaa,olen miettinyt itsekkin,tässä lähiaikaoina.olen miettinyt miten voimakas sana rakkaus on,ja sitä on monen muotoista niin kuin mainitsit,puolisoiden,lasten,vanhempien,ja,jne.
      mutta minusta rakastamaan ei voi pakottaa,se on vapaaehtoista,eli rakkautta täytyy ensin osata antaa niin sitten sitä myöskin saa, yleensä moninkertaisena takaisin.rakastakaa toisianne,,

• lissu

Rakkaus on maailman hankalin juttu. Rakkaudesta soditaan, tapetaan ja muutenkin kuollaan. Rakkaus puhtaimpana on minusta rakkautta elämään. Ja kun rakastaa elämää, voi rakastaa läheisiään, itseään, kumppaniaan.
      Tai voi sanoa niinkin, että kun ei rakasta itseään, ei rakasta elämää...silloin kaikki menee pieleen. Itsensä rakastamisessa on oikeastaan kaiken ydin. Se joka rakastaa (terveesti) itseään, ei vahingoita muita, koska sellaista tarvetta ei silloin ole.

• Lumi

Rakkaus on elämä ja elämä on rakkaus. Se on ihmisestä puhuttaessa suureksi osaksi tekoja, mutta olemisen tila. Rakkautta ei voi antaa eikä saada, koska rakkaus ON. Minun ja sinun täytyy olla se rakkaus tai paremminkin oivaltaa, että olemme rakkautta yhdessä muun luomakunnan kanssa. Kun tämän oivaltaa ei ole koskaan yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3623
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2274
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1895
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1639
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      18
      1628
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1568
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1427
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      83
      1325
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      15
      1293
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1232
    Aihe