Onko kenellakaan kokemuksia Burgasin kaupungista.

Pliska

Norwegian aloittaa edulliset lennot Helsingista Burgasiin. Heilla naytti olevan pari kohtuuhintaista hotellia tarjouksessa, toinen on Burgasin keskustassa ja toinen lentokentan lahella Saravofossa. Molemmat kiinnostavat.
Olen kaynyt kerran vuosia sitten Sunny Beachilla, sinne en halua uudelleen. Vaikka tuo reissu oli sinansa hyva, SB ei ole minun paikkani. Samalla reissulla vierailin paivaseltaan myos Burgasissa, mutta siitakaan ei jaanyt kovin kummoisia muistoja. Lahinna muistan sinnikkaat kerjalaislapset, arsyttavat kengankiilottajat ja keskinkertaisen ruuan. Tiedan, ettei parin kolmen tunnin kokemukseni ole koko totuus Burgasista. Olisi mukava kuulla, jos jollain on toisenlaisiakin kokemuksia kaupungista.
Norwegenianin hinnat ovat sen verran kohtuulliset, etta taidan ensi kesana lentaa Burgasiin. Edekkisesta Bulgarian matkastani on jo vuosia. Sita en ole viela paattanyt, etta varaanko hotellin Burgasin kaupungista. Nessebar, Pomorie ja Sozopol ovat varteenotettavia vaihtoehtoja, kun mietin yopymispaikkaa.

6

3271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sozopoliin

      Sama täällä. Varasimme Norwegianilta myös edulliset lennot (150e/hlö) Burgasiin. Kohteeksi valikoitui Sozopol kiinnostavien juttujen, kauniiden kuvien perusteella ja hotelliksi Sofi, jonka hinta viikolta oli vain 63e/hlö. Kaikki tieto kiinnostaa niin kohteesta kuin hotellistakin. Tiedän, että majoitus on vaatimaton, mutta hotelli on saanut hyvät arvostelut. Emmekä kaipaa luksusta, riittää kun on rauhallista ja puhdas majapaikka keskustassa.
      Rannat, hintataso, vinkit ruokapaikoista jne. kiinnostaa. Nähtävyydet myös.

    • Pliska

      Olen kahden vaiheilla varaanko majoituksen Sozopolista tai Pomoriesta. Pomoriessa olen kaynyt ja sielta on mukavia muistoja. Sozopol on viela nakematta. Talla hetkella vaaka on lievasti kallellaan Pomorien suuntaan. Aiomme kesalla kavaista paivaseltaan myos Varnassa. Sunny Beachilta ja Burgasista on sinne saannollinen bussiyhteys. Pomorie on lahempana tuota bussireittia, kuin Sozopol. Sozopilissa kaymme ihan varmasti paivaseltaan.

      Burgasin alueen suurin nahtavyys on Nessabarin vanha kaupunki, se on noin 5 kilometrin paassa Sunny Beachilta. Kesalla se on kraasan ja turistien tayttama.
      Pomoriessa on toimiva pieni luostari, traakialaisen kuninkaan hauta, joka on kesalla yleisolle auki, suolamuseo ja Black Sea Goldin viina- ja viinitehdas. Alueella viljellaan viinia, tyypillisin tuolla kasvatettava kansainvalinen rypalelajike lienee Merlot. Black Sea Goldin punaviinit ovat hyvia.
      Burgasissa on Meripuisto, josta on muun muassa laivayhteys laheiselle saarelle. Meripuistossa on lukuisia ravintoloita, diskoja, yokerhoja ja muita huvittelupaikkoja. Burgasista loytyy myos kiinnostavaa arkkitehtuuria ja erilaisia kulttuuririentoja. Burgasin kulttuuritarjonnasta loytyy tietoja taalta www.programata.bg Burgasin shoppailumahdollisuudet ovat alueen parhaat. Burgas on Tampereen kokoinen kaupunki. Siella on iso ostoskeskus.
      Burgasin ymparilla on nelja jarvea. Kevat- ja syysmuuttojen aikaan jarvien rannat tayttyvat lintubongareista. Burgasin alueella on myos kaksi luonnonsuojelualuetta, joilla voi kayda kilpikonnia bongaamassa.
      Sunny Beachilla ja Nessebarissa on vesipuistot.
      Sunny Beachulta ja Burgasista paasee edullisesti ja helposti piipahtamaan Turkin puolella Istanbulissa. Bussimatkat sinne ovat suomalaisen nakokulmasta varsin edullisia.

      • Pliska

        Matkakohteeksi varmistui Pomorie. Varasin sieltä hotellin viikoksi. Lomaviikkomme aikana Varnassa on Kansantanssi- ja musiikkifestivaalit ja Jazzfestivaalit. Kunhan jälkimmäisen ohjelmatiedot tulevat nettiin, varaan Varnasta yhden hotelliyön. Pomoriesta on hyva bussiyhteys Varnaan, matka kestää noin 1 h 50 min.. Sozopolissa, Nessebarissa ja Burgasissa käymme päiväseltään.
        Vaimoni haluaa uimaan Sveti Konstantinin "terveyslähteeseen", ehkä pistäydymme sielläkin Varnan reissullamme.
        Niin ja Sunny Beachillä voisi käväistä katsomassa vieläkö DJANNY`S Bistrosta saa hyvää ruokaa edullisesti.


    • mohmis

      Moikka,Me lähdetään bulgariaan kultahietikolle Kristal hotelliin 26.5.2013 yhdeksi viikoksi. Tämä on minun ja mieheni ensimäinen matka ulkomaille (itse en ole edes koskaan lentokoneessa ollut) Paljonko meidän kannattaa ottaa rahaa mukaan? Meillä hotelissa all inclusive (kuuluu hintaan) Mutta ei me hotellissa joka päivä syödä haluta. Tarkoitus olisi käydä ajelemassa vesijeteillä (paljon maksaa?) syödä ravintoloissa (ainakin parina-kolmena iltana) käydä katsomassa bulgarian yö-elämää jossain kivalla klubilla (mitä maksaa suunnilleen drinkit ja mikä olisi hyvä klubi nuorille?) ja myös shoppailla olisi tarkoitus :D mm. kenkiä ja vaatteita,minulle,miehelleni ja lapsillemme. Voisitteko te jotka jo matkustelleet ja varsinkinn tuolla bulgariassa niin hieman auttaa? Niinkuin sanoin en ole koskaan ollut ulkomailla enkä tiedä yhtään paljonko kannattaisi minimissään ottaa mukaan kahdelle aikuiselle?

      • mohmis

        Nii ja kiva olisi myös tietää,että kannattaako bulgariassa ottaa tatuointi? ja onko halvempaa ottaa siellä kuin suomessa? (hinta suurinpirtein?) ja myös hiustenpidennyksien ottaminen kiinnostaisi todella paljon? =) eli hinta,missä tekee,kuinka hyvin jne?


    • hitra

      Hei Pliska! Sveti Konstantin on parasta turistien Bulgariaa, mutta kannattaa vielä zekata se terveyslähde jostain uudemmasta jutusta.Viime kesänä Svetissä ollessani kuulin joidenkin olleen siihen kovin pettyneitä. Oli kuulema ollut ruosteisia kaiteita ja muutakin huomautettavaa, myös hinta oli ollut aika muheva. En tiedä, itse uin vain ihanan hotelli Panoraman altaassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe