Vanhan kissan siisteysongelmat

Murre 18 vuotta

Meillä on hyvin vanha kissa joka ei enää pysty pitämään turkkiaan kunnossa eikä putsaamaan pyllyään.

Olen yrittänyt auttaa vanhusta harjaamalla sitä päivittäin, mutta silti sen turkki rasvoittuu ikävästi varsinkin hännäntyvestä.

Vielä suurempi ongelma taitaa olla pyllypuoli. Kuinka osaisin oikeaoppisesti kissaani auttaa intiimihygieniassa? Pyyhinkö takamuksensa päivittäin kostella pyyhkeellä vai mitä olisi järkevämpää tehdä?

Hampaat vanhuksella sen sijaan on yllättävänkin hyvässä kunnossa kun se saa ruuakseen raakaa lihaa ja se varmaankin vahvistaa ja putsaa hammaskalustoa.

Kaikkia muitakin vinkkejä vanhan kissan hoitoon ottaisin mielelläni vastaan,

2

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maukkumiukku

      Suosittelen ihan pesemään kissan hännän ja pepun.
      Itse omistan rodun, jonka häntä rasvoittuu normaalistikin niin paljon, että pesen hänet aina kun häntä on rasvainen samalla menee tuo peppupuoli. Ehkä kissasi selkäranka on vanhuuttaan jäykistynyt, se varmaan syy, ettei hän taivu enää pesemään peppua. Pyllyn voi pyyhkiä kostealla jos on likainen.
      Häntää ei tarvitse varmasti pestä kuin silloin tällöin.

      Omani on tottuneet pesuun ja selviän siitä kissanvaljaan avulla, pidän jalalla kiinni remmissä olevaa kissaa. Pesuun tottumattomalle voi olla hankalampaa. Voi olla tarpeen, että käärit paksuun pyyhkeeseen kissan ja toinen pitää ja pesette juoksevan veden alla hännän yhteisvoimin. Pesuaineeksi käy hyvä eläinshampoo tai sensitive astianpesuaine.

      • Murre 18 vuotta

        Kiitos vastauksestasi!

        Tänään käyn eläinkaupasta shampoota ja illalla kokeillaan kuinka meiltä kissan pyykkäys onnistuu.

        Kokeilin takapuolen pyyhintään uutta kikkaa eli savett intim-pyyhkeitä. Pysyivät paremmin koossa kuin märkä vessapaperi, eikä kissakaan protestoinut kovasti. Varsin hintaviahan ne ovat, mutta pitää miettiä joku toinen yhtä hyvä pyllyn pyyhke.

        Nyt useammin kissaani harjatessa olen havainnut sillä myös hilsettä mikä tuntuu vähän oudolta kun sen turkki on kuitenkin rasvoittuva. Apteekissa neuvoivat ostamaan lohiöljyä jota nyt ruokaan lisäillään, ainakin hyvin tuntuu maistuvan ja toivottavasti myös tehoaa hilseeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe