YLE aloitti täydellisen

Pahinta Kyykytystä

YLE aloitti täydellisen ruotsinkielistämisprosessin niin pian kuin verorahoitus tuli selväksi. Aikaisemmin YLE ei kerta kaikkiaan uskaltanut ryhtyä näihin talkoisiin joihin se nyt on ryhtynyt siinä pelossa. Monet katsojat olisivat sanoneet tv-lupansa irti. Heti kun varmistui tieto, että YLE:ä rahoitetaan verovaroin kaikki esteet repesivät ja pakkoruotsitus alkoi toden teolla jokaisella kanavalla.

Aikaisemmin ruotsinkieli näkyi ja kuului pääosin Svenska YLE:llä (RKP Femma) mutta nyt se on arkipäivää kaikilla aikaisemmin suomenkielisillä kanavilla. Enää ei ole pelkoa siitä, että joku irtisanoisi tv-lupansa, koska kaikki on saatu maksumiehiksi YLE-veron kautta.

4

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasapuolistako?

      YLE:ltä tulee puolet ohjelmista Pohjoismaista ja muu ohjelmisto on pikauusintaa, toiveuusintaa ja wanhoja suomifilmejä ja niiden uusintoja.

      Tulipa vaan mieleen, että ei edes urheiluselostuksiin löydetä enää suomea puhuvia toimittajia. Miksi suomenkieliset henkilöt eivät hakeudu YLEn palkkalistoille - nyt taitaa tilanne olla jo se, että erään vähemmistön kaikki hengissä olevat jäsenet ( yli 600 henkilöä) ovat YLEn palkkalistoilla. Miksi YLEssä tarvitaan niin valtava määrä ruotsinkielisiä - missä muiden maahanmuuttajien ääni kuuluu? Abu Hannah kertoi, että tämä samainen vähemmistö syö kaikkien vähemmistöjen "leivän".

    • pohti

      nyt ylen asia ohjelmissa markinoidaan huumeita ja otettaan vierailijoita joiden ainoa saavutus elämässä on housuihin paskantaminen

    • Suomenko leijona?

      Idiootti....
      Hyvä ettei sentään jotain ryssäläistä paskaa.
      Tosiasia vaan on että tuo ruotsi on ollut virallisena kielenä kauemmin tässä maassa kuin suomi, joka väkisin väkerrettin kokoon ruotsalaisen Agricolan toimesta ja näin se onkin täynnä tuhansia ruotsalaisia lainasanoja. Turha myös jatkuvasti ruikuttaa tästä samasta asiasta, kun ohjeet tulevat todennäköisesti Brysselistä.

      • Ruotsi ulkomaalainen

        .

        Ruotsi ulkomaalainen kieli eli tuontitavaraa vasta 1200 luvulla uitettu tälle puolelle eli sillä ei ole minkäänlaista historiaa takanaan

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe