Anniskeluikäraja

Gataa

Olen lähdössä keväällä Saksaan, ja haluaisin tietää anniskeluikärajat, ja montako vuotta pitää olla täyttänyt, että saa ostettua tupakkatuotteita?
Olen itse 17 -vuotias, saanko ostaa Saksassa mietoja alkoholijuomia, tai tupakkatuotteita?

6

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Röökimaatti

Joka paikassa tupakka-automaatteja, jotka toimii ostokortilla tai kolikoilla... (jopa omakotialueilla)
      Vaikka en moisista pidäkkään.

• Saksan suomalainen

Joo, saat ostaa; mietojen alkoholijuomien anniskeluikäraja on 16 v. ja ruokakaupoissa edelleenkään harvoin kysellään papereiden perään, varsinkin jos on ulkomaalainen.

• bussikuski vaan

Joo se on jännä kyllä että vaikka eeuuta ollaan niin saakelin yhtenäisesti mutta röökimainoksia on saksassa kaikkialla, tupakkia saa automaateista vaikka 5 vuotias keneltäkään 15 vuotiaalta en meidän porukoissa tiedä kysytyn papereita votkapulloa hakiessa, tosin eihän tämä lätkänuoriso virallisesti alkoholia käytäkään eikä ainakaan votkaa :-)

• Juuri niin

Marlbor*n isoja mainoksia tuossa viikoloppuna katselin useassa paikassa, tuli ihan 70-luku mieleen.... Ja kaikki röökit ja automaatit tyrkyllä, ei ole mitään kauppojen piiloautomaatteja jne.
        Suomalainen isokokoinen 13-14 v näyttää keski- ja eteläeuroopassa vähintään 18 v, senhän huomaa kun alkaa vääntämään junnulle lastenlippua (max 16v) johonkin paikkaan, kun lipun myyjä intää junnun olevan aikuinen tai ainakin täysi-ikäinen opiskelija.
        Ja kaikkia alkoholeja löytyy normikaupoista... ja halvalla. Olutkin olutta, eikä ruotsalaistyyppistä kuraa.

• Mit den Füßen im Zem

Joo, kaikki on sallittua Saksassa.

• Ikäraja

Korjaus röökiautomaattien osalta, kadunvarressa tms. olevat vaatii jonkin kortin esim. pankkikortin ikäominaisuudella, ennen kuin kääryleitä voi ostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      94
      3428
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2832
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2421
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      43
      1825
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1603
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1545
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1340
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1316
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe