puolitoista vuotta. Kirjoitan joskus miehen tytön kokeiden alle oman nimeni. Nyt on heidän oma äiti hokannut asian, ja siitä tuli kova taistelu ja haukkuryöppy. Hän soitti kouluun että näin ei saa tehdä, ja kokeet on tuotava hänelle allekirjoitettavaksi. Mutta kun tyttö rakastaa minua yli kaiken ja haluaa pitää minut äitinään, niin en voi pahoittaa toisen mieltä. Hän itkee kun joutuu menemään äidilleen ja kaipaa minua aina.
Miksi en voisi kirjoittaa kokeita alle, kun kuitenkin olen parempi äiti kuin hänen oma äitinsä?
Tosin teemme salaa paljon asioita mitä emme kerro hänen äidilleen, siitä tulisi kova sota aina, eikä sitä jaksa, hän on niin tasapainoton ja herkkä ja suuttu helposti. Olen kuitenkin lapselle kuin oma äiti. Omituinen nainen, aina haukkumassa ja vänkäämässä. Kirjoitan vastakin nimeni, haluan tietää miten tyttö menestyy koulussa sehän kuuluu minulle koska lapsi on meillä.
Olen ollut äitipuoli nyt
150
1086
Vastaukset
- Upeope
Opettajana ja luokanvalvojana sanon, että monissa perheissä myös vanhemman uuden puolison allekirjoitus kelpaa. Kyse on siitä, että hänet on oppilasilmoituksessa ilmoitettu oheishuoltajaksi. Olen myös lukemattomat kerrat keskustellut puhelimitse sekä vanhempainvarteissa äiti- ja isäpuolien kanssa. Yksi järkevä ja huolehtiva aikuinen lapsen maailmassa ei voi millään tavalla olla pahaksi.
- Hyi kauhee!
Ahaa.. järkevä on siis tämä vieras nainen mutta äiti ja isä ei ole järkeviä? Taidat olla siis itse se vieras nainen, kun puolustat niin kovain sanoin uusikkoja. Hih...Kummallista on että äidit ei ole enää järkeviä kun eroavat. Äidit muuttuu yhdessä yössä hulluiksi. Isät sen sijaan ovat sankareita ja nämä uusiot suorastaan enkeleitä.
Voi lapsiparat, kenen lapsukaiset ovat joutuneet ihmisten käsiin, jotka jakasvat mustamaalata heidän äitiään. - Upeope
Hyi kauhee! kirjoitti:
Ahaa.. järkevä on siis tämä vieras nainen mutta äiti ja isä ei ole järkeviä? Taidat olla siis itse se vieras nainen, kun puolustat niin kovain sanoin uusikkoja. Hih...Kummallista on että äidit ei ole enää järkeviä kun eroavat. Äidit muuttuu yhdessä yössä hulluiksi. Isät sen sijaan ovat sankareita ja nämä uusiot suorastaan enkeleitä.
Voi lapsiparat, kenen lapsukaiset ovat joutuneet ihmisten käsiin, jotka jakasvat mustamaalata heidän äitiään.Isän ja äidin järkevyyteen en todellakaan ottanut mitään kantaa. Itse asiassa lauseeni olisi oikeastaan pitänyt kuulua: Yksi järkevä ja huolehtiva aikuinen LISÄÄ lapsen maailmassa ei voi millään tavalla olla pahaksi.
Kas kummaa, mutta viimeisimmässä vanhempaintapaamisessani perjantaina asia todellakin oli niin, että ainoat järkevät olivat ne isä ja äitipuoli. Äiti kieriskeli katkeruudessaan ja vatvoi seitsemän vuoden takaisia juttuja sekä oppilaani pikkuveljen asioita. Onneksi keskustelu sitten kuitenkin meni niin, että äidin lähdettyä saimme jutella oppilaastani ja löysimme myös ratkaisuja ongelmiin. Vielä kun pystyisi myymään nämä toimintamallit äiteelle...
Alan yhä voimakkaammin kallistua niiden kannalle, jotka ovat kehoittaneet Lissua eliminoimaan itsensä, vaikka se on kaikkien periaatteideni vastaista. Toivon totisesti, ettei hänellä oikeasti ole lapsia! Ihan sydäntä kylmää ajatuskin, että joku lapsi joutuisi tai olisi joutunut elämään tuollaisen ihmisen vallan alla. - onnenydin perhe
Upeope kirjoitti:
Isän ja äidin järkevyyteen en todellakaan ottanut mitään kantaa. Itse asiassa lauseeni olisi oikeastaan pitänyt kuulua: Yksi järkevä ja huolehtiva aikuinen LISÄÄ lapsen maailmassa ei voi millään tavalla olla pahaksi.
Kas kummaa, mutta viimeisimmässä vanhempaintapaamisessani perjantaina asia todellakin oli niin, että ainoat järkevät olivat ne isä ja äitipuoli. Äiti kieriskeli katkeruudessaan ja vatvoi seitsemän vuoden takaisia juttuja sekä oppilaani pikkuveljen asioita. Onneksi keskustelu sitten kuitenkin meni niin, että äidin lähdettyä saimme jutella oppilaastani ja löysimme myös ratkaisuja ongelmiin. Vielä kun pystyisi myymään nämä toimintamallit äiteelle...
Alan yhä voimakkaammin kallistua niiden kannalle, jotka ovat kehoittaneet Lissua eliminoimaan itsensä, vaikka se on kaikkien periaatteideni vastaista. Toivon totisesti, ettei hänellä oikeasti ole lapsia! Ihan sydäntä kylmää ajatuskin, että joku lapsi joutuisi tai olisi joutunut elämään tuollaisen ihmisen vallan alla.Heh.. aika hauska tarina sulla. Luulen että kyse on perheenrikkojasta joka rikkoi lapsen perheen. Kyllä siinä kuka tahansa tulee katkeraksi joka syyttä suotta rikkoo tositen perheen. Ja se onkymma että perheenrikkojille löytyy niitä puolustajia ja kiittelijoöitä, ja tuntuu että se onkin nykymaailmassa sallittua. Kun rikot pehreen olet todella hyvä ihminen.
Äidithän ovat aina ne surkeat ihmiset jotka lyödää lyttyyn ja syytellään kaikista virheistä mitä mies ja uusikko tekee, kaikki on aina sen äidin syy. Kyllä siinä tulee katkeraksi, kun kaikkensa yrittää ja kuitenkin syyllistetään ja on huono ihimnen.
Juuri tuon tähden en antanut lasteni milloinkaan tapailla isänsä naikkosia, en halunnut että lapseni menisvät pilalle ja joutuisivat kärsimään isänsä ja naikkosten tekosista. Minun lapsiani ei vieraat perheenrikkojat kiusaa eikä hauku. Lapsenikin ovat samaa mieltä että olen maailman paras äiti ja yhä olemme läheisiä, mutta isänsä ovat hylänneet kun hän hylkäsi heidät ja vaihtoi aikanaan perhenrikkojiin. Hän onniistui siinä että lapset menetti isän ja minämihen, mutta me onnistuimme siinä, että lapset ovat säästyneet huonolta kohtelulta, ja kurjuudelta ja olemme yhä yhdessä ja suku on tallella. Se riiittää meille. Olenhan lasten mielestä maailman paras äiti, ja lapset maailman parhaita minulle. - Ymmärrä Lissu
onnenydin perhe kirjoitti:
Heh.. aika hauska tarina sulla. Luulen että kyse on perheenrikkojasta joka rikkoi lapsen perheen. Kyllä siinä kuka tahansa tulee katkeraksi joka syyttä suotta rikkoo tositen perheen. Ja se onkymma että perheenrikkojille löytyy niitä puolustajia ja kiittelijoöitä, ja tuntuu että se onkin nykymaailmassa sallittua. Kun rikot pehreen olet todella hyvä ihminen.
Äidithän ovat aina ne surkeat ihmiset jotka lyödää lyttyyn ja syytellään kaikista virheistä mitä mies ja uusikko tekee, kaikki on aina sen äidin syy. Kyllä siinä tulee katkeraksi, kun kaikkensa yrittää ja kuitenkin syyllistetään ja on huono ihimnen.
Juuri tuon tähden en antanut lasteni milloinkaan tapailla isänsä naikkosia, en halunnut että lapseni menisvät pilalle ja joutuisivat kärsimään isänsä ja naikkosten tekosista. Minun lapsiani ei vieraat perheenrikkojat kiusaa eikä hauku. Lapsenikin ovat samaa mieltä että olen maailman paras äiti ja yhä olemme läheisiä, mutta isänsä ovat hylänneet kun hän hylkäsi heidät ja vaihtoi aikanaan perhenrikkojiin. Hän onniistui siinä että lapset menetti isän ja minämihen, mutta me onnistuimme siinä, että lapset ovat säästyneet huonolta kohtelulta, ja kurjuudelta ja olemme yhä yhdessä ja suku on tallella. Se riiittää meille. Olenhan lasten mielestä maailman paras äiti, ja lapset maailman parhaita minulle.Ymmärrä että kaikki äitipuolet eivät ole rikkoneet perheitä, eikä kaikki äitipuolet ole kiusaajia. Ja ymmärrä että biologisissa äideissäkin voi olla vikaa. Väität valheeksi toisen kirjoitusta, vain sinun "oma kantasi" voi olla totta.
- Mihin muut unohtuiva
Ymmärrä Lissu kirjoitti:
Ymmärrä että kaikki äitipuolet eivät ole rikkoneet perheitä, eikä kaikki äitipuolet ole kiusaajia. Ja ymmärrä että biologisissa äideissäkin voi olla vikaa. Väität valheeksi toisen kirjoitusta, vain sinun "oma kantasi" voi olla totta.
Niin sehän on selvää, muta mihin sinä olet unohtanut että miehissäkin on vikaa ja heidän uusikkoissan on vikaa??? Heistä et taas puhu mitään, mutta äidit ovat syyllisen listassa sullakin ensimmäisenä.
- hullu olet.
Mihin muut unohtuiva kirjoitti:
Niin sehän on selvää, muta mihin sinä olet unohtanut että miehissäkin on vikaa ja heidän uusikkoissan on vikaa??? Heistä et taas puhu mitään, mutta äidit ovat syyllisen listassa sullakin ensimmäisenä.
idiootti
- toinen idiootti
hullu olet. kirjoitti:
idiootti
Samoin sinä.
- LKLKLKLKLKLKL
Äiti se on uusikkokin, joten älä hermostu!
- Ymmärrä Lissu
Minun ei tarvinnut siitä muistuttaa, sinä pidät huolen että tämä syyllisyys tulee huomattua. Mutta onneksi nyt myönsit että äideissäkin voi olla vikaa ja ettei kaikki äitipuolet ole perheenrikkojia ja kiusaajia, kiitos!
- Upeope
onnenydin perhe kirjoitti:
Heh.. aika hauska tarina sulla. Luulen että kyse on perheenrikkojasta joka rikkoi lapsen perheen. Kyllä siinä kuka tahansa tulee katkeraksi joka syyttä suotta rikkoo tositen perheen. Ja se onkymma että perheenrikkojille löytyy niitä puolustajia ja kiittelijoöitä, ja tuntuu että se onkin nykymaailmassa sallittua. Kun rikot pehreen olet todella hyvä ihminen.
Juuri tuon tähden en antanut lasteni milloinkaan tapailla isänsä naikkosia, en halunnut että lapseni menisvät pilalle ja joutuisivat kärsimään isänsä ja naikkosten tekosista. Minun lapsiani ei vieraat perheenrikkojat kiusaa eikä hauku. Lapsenikin ovat samaa mieltä että olen maailman paras äiti ja yhä olemme läheisiä, mutta isänsä ovat hylänneet kun hän hylkäsi heidät ja vaihtoi aikanaan perhenrikkojiin. Hän onniistui siinä että lapset menetti isän ja minämihen, mutta me onnistuimme siinä, että lapset ovat säästyneet huonolta kohtelulta, ja kurjuudelta ja olemme yhä yhdessä ja suku on tallella. Se riiittää meille. Olenhan lasten mielestä maailman paras äiti, ja lapset maailman parhaita minulle.Kiva, jos pidit tätä juttua hauskana. Olet (tälläkin kertaa!) ihan väärässä tuon perheenrikkojaolettamuksesi kanssa. Tässä tapauksessa äiti oli harrastanut muita suhteita (huom. monikko!) ollessaan naimisissa oppilaani isän kanssa. Hän oli myös onnistunut saattamaan perheen talouden katastrofin partaalle, vaikka isän tulot ovat kohtalaisen korkeat.
En sitten todellakaan tiedä, oliko äiti millään tavoin "yrittänyt kaikkensa", niin kuin väität. Jos oli, niin se hänen kaikkensa ei kuitenkaan ollut tarpeeksi. Lapsi on melko lailla tuuliajolla. Onneksi nyt pyritään lisäämään isän ja hänen uuden perheensä osuutta oppilaani elämässä.
Ainakin minun tuolla kouluelämässä tapaamani äiti- ja isäpuolet ovat suurimmaksi osaksi ihan asiallisia ihmisiä ja monet heistä kantavat myös vastuuta puolisonsa lasten kasvatuksesta ja hyvinvoinnista. Erittäin harvoin olen tavannut niitä, jotka "kiusaavat ja haukkuvat" puolisonsa lapsia.
En voi käsittää, millä perustelisit sitä, että oletetut lapsesi olisivat välttyneet huonolta kohtelulta! Kertomasi mukaan olet kohdellut heitä järkyttävän huonosti. Luulenpa kuitenkin, että melko iso osa tarinoistasi on mielikuvituksesi tuotetta. Vaikea uskoa, että noin hullua ihmistä olisi oikeasti olemassa - vikaahan olisi rutkasti sekä ymmärryksessä että mielenterveydessä! Jo se, että väität (kuvittelet) näiden oletettujen lastesi pitävän noin sairasta ihmistä maailman parhaana äitinä, viittaa siihen, että sinulla todellakaan ei hissi kulje ylös asti. - pelkkää potaskaa
Upeope kirjoitti:
Kiva, jos pidit tätä juttua hauskana. Olet (tälläkin kertaa!) ihan väärässä tuon perheenrikkojaolettamuksesi kanssa. Tässä tapauksessa äiti oli harrastanut muita suhteita (huom. monikko!) ollessaan naimisissa oppilaani isän kanssa. Hän oli myös onnistunut saattamaan perheen talouden katastrofin partaalle, vaikka isän tulot ovat kohtalaisen korkeat.
En sitten todellakaan tiedä, oliko äiti millään tavoin "yrittänyt kaikkensa", niin kuin väität. Jos oli, niin se hänen kaikkensa ei kuitenkaan ollut tarpeeksi. Lapsi on melko lailla tuuliajolla. Onneksi nyt pyritään lisäämään isän ja hänen uuden perheensä osuutta oppilaani elämässä.
Ainakin minun tuolla kouluelämässä tapaamani äiti- ja isäpuolet ovat suurimmaksi osaksi ihan asiallisia ihmisiä ja monet heistä kantavat myös vastuuta puolisonsa lasten kasvatuksesta ja hyvinvoinnista. Erittäin harvoin olen tavannut niitä, jotka "kiusaavat ja haukkuvat" puolisonsa lapsia.
En voi käsittää, millä perustelisit sitä, että oletetut lapsesi olisivat välttyneet huonolta kohtelulta! Kertomasi mukaan olet kohdellut heitä järkyttävän huonosti. Luulenpa kuitenkin, että melko iso osa tarinoistasi on mielikuvituksesi tuotetta. Vaikea uskoa, että noin hullua ihmistä olisi oikeasti olemassa - vikaahan olisi rutkasti sekä ymmärryksessä että mielenterveydessä! Jo se, että väität (kuvittelet) näiden oletettujen lastesi pitävän noin sairasta ihmistä maailman parhaana äitinä, viittaa siihen, että sinulla todellakaan ei hissi kulje ylös asti.Heh.. ai että opettaja tietää kaikkien oppilainen vanhempien kaikista suhteista ja syrjähypyistä??? Heh heee.. älä viitti!!!! Tuolla tempauksella pilaat maineet joka ikiseltä opettajalta, et vain itseltäsi.
Että äidit harjoittaa syrjähyppyjä ja äitipuolet ovat sitten asialliasia ihmsiä vaikka tekevät niitä syrjähyppyjä.!!!
Hohhoh hoooo... aika hauska juttu edelleen, senkun paranee vaan. - huh huh sentään
pelkkää potaskaa kirjoitti:
Heh.. ai että opettaja tietää kaikkien oppilainen vanhempien kaikista suhteista ja syrjähypyistä??? Heh heee.. älä viitti!!!! Tuolla tempauksella pilaat maineet joka ikiseltä opettajalta, et vain itseltäsi.
Että äidit harjoittaa syrjähyppyjä ja äitipuolet ovat sitten asialliasia ihmsiä vaikka tekevät niitä syrjähyppyjä.!!!
Hohhoh hoooo... aika hauska juttu edelleen, senkun paranee vaan.Töytyy todellakin alkaa tarkkailemaan vieläkin paremmin lasten opetajien touhuja ja tekemisisä. Eihän tuommonen sovi, että jos on opettja kuin tuossa yhdessä viestissä oli, niin kertoo lasten asioita ympäri kyliä, ja arvailee lasten äidin tekosia. Ettei vaan olisi itse kyseinen henkilö.
Ihan hirvittää ajatus, että opettaja juoruiais lasten kotiasioita, ne mitä tietää, koko kaupungille!! Eikö opettajan pesti ole vaitiolovelvolliseen kuuluvaa? Kyllä on, ja silloin siitä voi tehdä ilmoituksen. - ??????????????????
pelkkää potaskaa kirjoitti:
Heh.. ai että opettaja tietää kaikkien oppilainen vanhempien kaikista suhteista ja syrjähypyistä??? Heh heee.. älä viitti!!!! Tuolla tempauksella pilaat maineet joka ikiseltä opettajalta, et vain itseltäsi.
Hohhoh hoooo... aika hauska juttu edelleen, senkun paranee vaan.Mietin ihan samaa.. Taitaa olla joko tosi pikkukylän pikkukoulun opettaja kyseessä, tai sitten on sisäpiirin infoa, ja vain yhdeltä kannalta katsottuna..
- Pikkukoulun ope
huh huh sentään kirjoitti:
Töytyy todellakin alkaa tarkkailemaan vieläkin paremmin lasten opetajien touhuja ja tekemisisä. Eihän tuommonen sovi, että jos on opettja kuin tuossa yhdessä viestissä oli, niin kertoo lasten asioita ympäri kyliä, ja arvailee lasten äidin tekosia. Ettei vaan olisi itse kyseinen henkilö.
Ihan hirvittää ajatus, että opettaja juoruiais lasten kotiasioita, ne mitä tietää, koko kaupungille!! Eikö opettajan pesti ole vaitiolovelvolliseen kuuluvaa? Kyllä on, ja silloin siitä voi tehdä ilmoituksen.Mistä sait päähäsi, että koko kylälle? Lapsen asioista puhutaan niiden aikuisten kanssa, jotka ovat lapsen läheisiä. Tietysti! Ja ihan lain ja sen hengen mukaan toimitaan. Tämä on kouluissa ihan normikäytäntö - lapsen parhaaksi.
- ????????????????????
Pikkukoulun ope kirjoitti:
Mistä sait päähäsi, että koko kylälle? Lapsen asioista puhutaan niiden aikuisten kanssa, jotka ovat lapsen läheisiä. Tietysti! Ja ihan lain ja sen hengen mukaan toimitaan. Tämä on kouluissa ihan normikäytäntö - lapsen parhaaksi.
Pikkukoulun ope:Ja MISTÄ tämä informaatio äidin huoraamisesta on opettajakunnalle tullut? Isältä? Uusikolta? Lapselta? Viranomaisilta? Kylän juoruja?
- Pikkukoulun ope
???????????????????? kirjoitti:
Pikkukoulun ope:Ja MISTÄ tämä informaatio äidin huoraamisesta on opettajakunnalle tullut? Isältä? Uusikolta? Lapselta? Viranomaisilta? Kylän juoruja?
Lapsen äitsykkä kertoi ihan itse. En sitten tiedä, pitääkö tämä hänen juttunsa uskoa. Osaa hänen jutuistaan nimittäin todellakaan ei pidä. Sitä en tiedä, onko koko opettajakunta hänen tekemisistään selvillä.
- Suu suppuun
Upeope kirjoitti:
Kiva, jos pidit tätä juttua hauskana. Olet (tälläkin kertaa!) ihan väärässä tuon perheenrikkojaolettamuksesi kanssa. Tässä tapauksessa äiti oli harrastanut muita suhteita (huom. monikko!) ollessaan naimisissa oppilaani isän kanssa. Hän oli myös onnistunut saattamaan perheen talouden katastrofin partaalle, vaikka isän tulot ovat kohtalaisen korkeat.
En voi käsittää, millä perustelisit sitä, että oletetut lapsesi olisivat välttyneet huonolta kohtelulta! Kertomasi mukaan olet kohdellut heitä järkyttävän huonosti. Luulenpa kuitenkin, että melko iso osa tarinoistasi on mielikuvituksesi tuotetta. Vaikea uskoa, että noin hullua ihmistä olisi oikeasti olemassa - vikaahan olisi rutkasti sekä ymmärryksessä että mielenterveydessä! Jo se, että väität (kuvittelet) näiden oletettujen lastesi pitävän noin sairasta ihmistä maailman parhaana äitinä, viittaa siihen, että sinulla todellakaan ei hissi kulje ylös asti.Opettaja pysyköön lestissään.
Juttusi on kammottavaa luettavaa ja kertoo ikävästi siitä kuinka todellista on, että opettajat sekaantuvat perheen sisäisiin asioihin ja kommentoivat niitä julkisesti.
Kirjoituksesta huokuu vahongonilo ja sentaatiohakuisuus. En hetkeäkään usko, ettet kuuluisi siihen opettajien runsaaseen joukkoon, joka puhuu tietoonsa saamiaan oppilaiden kotiasioita joko luokassa, koulussa tai ympäri kyliä.
Minunkin lapseni (ala-asteella) tietää vaikka mitä luokkatovereidensa kotiasioista (raha-asiat, sairaudet, ihmissuhteet), koska opettaja on luokassa niistä tarinoinut.
Juttusi luettettuani arvostukseni ammattikuntaasi kohtaan putosi entistä alemmas. - Pikkukoulun ope
Suu suppuun kirjoitti:
Opettaja pysyköön lestissään.
Juttusi on kammottavaa luettavaa ja kertoo ikävästi siitä kuinka todellista on, että opettajat sekaantuvat perheen sisäisiin asioihin ja kommentoivat niitä julkisesti.
Kirjoituksesta huokuu vahongonilo ja sentaatiohakuisuus. En hetkeäkään usko, ettet kuuluisi siihen opettajien runsaaseen joukkoon, joka puhuu tietoonsa saamiaan oppilaiden kotiasioita joko luokassa, koulussa tai ympäri kyliä.
Minunkin lapseni (ala-asteella) tietää vaikka mitä luokkatovereidensa kotiasioista (raha-asiat, sairaudet, ihmissuhteet), koska opettaja on luokassa niistä tarinoinut.
Juttusi luettettuani arvostukseni ammattikuntaasi kohtaan putosi entistä alemmas.Sinä saat ihan rauhassa luokitella minut, miten tahdot. Minä olen kuitenkin ammattilainen ja toimintani perusidea on toimia lapsen parhaaksi. Tunnen vaitiolovelvollisuuspykälät ja -säädökset ja luonnollisesti noudatan niitä. Sinulla puolestaan näyttää olevan pääasia yrittää olla inhottava toisille ihmisille. Minä pidän sellaista alhaisena ja moraalittomana touhuna, mutta sinä lienet oppinut kotoasi, että se on normaalia - tai kenties jopa suositeltavaa. Meidät on kasvatettu eri tavalla. Toivottavasti koulu ja opettajat pystyvät opettamaan lapsellesi tai lapsillesi normaalia toisen arvostamista, vaikka äitiliinin mielestä opet ovatkin järjestään m-lkkuja.
Ja onhan se niinkin, että olen ylpeä kaikkien opettajien puolesta, jos sinun kaltaisesi ihminen sanoutuu irti meidän ammattilaisten toimintatavoista. Häpeäisin kyllä ja korjaisin omaa toimintaani, jos tuollaisilla elämänarvoilla varustettu ihminen katsoisi opettajien olevan samalla kannalla kanssaan.
- lissu joutais kuolla
Eikö lissu tullut uni ...
- sivuutat äidit kyllä
Jos kersa asuu isän luona jolla on uusi vaimo, sivuuttaa tämä nainen lapsen oman äidin täysin. Ja onhan se lapsellekin parempi, että hänestä huolehtii ihminen joka ymmärtää ja osaa, kuin ihminen jolla on onglemia eikä osaa mitään. Äidit tulee vaan katkeriksi kun eivät saa miestään takasin, kun mies on löytänyt paljon paremman vaimon ja lapselleen äidin.
- kauheeta sentään
Eipä ihme että nykylapset voivat pahoin kun jo koulussa lapselle teroitetaan että sun äiti on katkeroitunut ja kauhee häirikkö, mutta sun isä ja isän tyttöystävä on erittäin järkeviä.
Kun ajattelee että lapselle omat vanhemmat ovat aina ne tärkeimmät ja parhaat, ja ulkopuolisiltä ihmisiltä tulee viesti että äiti on häirikkö, sekasin ja katkera, niin kyllä se vaikuttaa myös lapsen mielenterveyteen.
Enpä ikinä soisi että omat lapsni joutuisivat moisen opettajan kunsiin, jotka mollaavat hänelle hänen äitiään mutta kehuu ihmisiä, joiden luona viettää vähemmän aikaa jos milloinkaan.
Mutta sehän on täällä niin, että äidit ovat roskasakkia, mutta muut sitten kuninkaita. Niin miksi sitä itseään haukkumaan kun on muitakin joita voi mollaa mielin määrin.- Upeope
Mikä sinulla mättää? Mistä tempaisit tuon, että koulussa äityliä parjattaisiin?
Otapa huomioon, että minun havaintojeni perusteella lapsi on kuitenkin järkevä, ajatteleva ja tunteva ihminen. Jos äidillä (tai iskällä) on päässä pissaa, kyllähän lapsi sen ennemmin tai myöhemmin tajuaa.
Miksi ihmeessä toivot, että sinun oletetut lapsesi eivät saisi koulusta tukea sille todennäköisesti itsekin huomaamalleen seikalle, että suuri osa äidin katkeruudesta ja mielenterveysongelmista ovat hänen omiaan eikä niiden pitäisi antaa vaikuttaa lapsen ja isän uuden perheen väleihin? Juuri kaltaisissasi tapauksissa koulu (sosiaalitoimi, lastensuojelu, mielenterveystyö) pyrkii useimmiten lisäämään isän osuutta, jotta lapsella olisi suurempi mahdollisuus kasvaa mieleltään tasapainoiseksi.
- kokemusta1
Hmm...
Aloittajan tekstistä en todellakaan pidä. Salailut ja äidin korvaamiset puistattavat! Yök. Lapsella on äiti, eikä sitä saa koskaan yritää väheksyä.
Mutta mitä allekirjoituksiin tulee, niin se ei mun mielestä ole kovin kummoinen juttu. Itse äitipuolena olen kirjoittanut nimeni sellaisiin, mihin voin. Esimerkiksi lukuläksyssä allekirjoittaa "kuuntelia", ei välttämättä huoltaja. Minä siis pistin pari kertaa siihen nimeni. Mutta huutohan siitä lapsen äidiltä tuli... En koskaan ymmärtänyt miksi. En todellakaan mitään äidin paikkaa koskaan halunnut viedä, vaan kuuntelin lapsen lukuläksyn. Sen olisi voinut tehdä myös mummo, kummi, setä... miksi ei siis myös äitipuoli.
Kokeissa tosin taitaa olla vaatimuksena huoltajan allekirjoitus. Niissä olen ollut tarkka, ja pyytänyt näyttämään isälle. Lululäksyjen suhteen sitten jatkossa keksittiin, että minä kyllä kuuntelin, mutta kun lapsi pyysi nimeä alle, sanoin että laitan kohta.... ja ilmoitin miehelle että laittaisitko nimen. Lapsen ei pitäisi tietää, että äiti ei anna minun kirjoittaa, koska se ei anna lapselle kovin hyvää kuvaa äidin käytöksestä. Ja kaikesta huolimatta mulle on tärkeää, että lapsi saa kunnioittaa äitiään. Johtunee siitä, että minulla on kaksi omaakin lasta. Tiedän mitä äitiys on.
Ei äitiys ole sitä, että saa laittaa nimensä läksyihin...- Oletko sairas?
Oho, laitat nimen toisen lapsen asiapaperiehin, etkä ymmärrä miksi? Niinpä, kun ei ymmärrä, voisi edes ymmärtää olematta puuttua toisten asioihin. Lapsi ei ole sinun, sinulla ei ole ylivaltaa häneen, vaikka se kuinka olisi sinusta niin ihanaa, ja olet kateellinen ettei lapsi ole sinun, niin hillitse itsesi, edes lapsen tähden.
Tuolla toiminalla JUURI VIET LAPSEN ÄIDIN PAIKAN, mutta ethän sinä sitäkään ymmärtänyt, vaan luulit että lapsi on sinun.
Lapsen kuuluu saada tietää miten sinä manipuloit häntä ja toimit hänen äidin selän takana. mutta sinähän salaat kaiken et kehtaa kertoa ja pelkäät että mies jättää sut. Toimintasi perustuu pelolle ja kateellisuudelle. Ymmärätkö sen? Sinusta äiti ei anna lapselle hyvää kuvaa... joo, annatko sinä kun valhetelet ja toimit toisten selän takana?? Voi että osaat olla kiero ja puolustelet sitä vielä. - olet hullu
Oletko sairas? kirjoitti:
Oho, laitat nimen toisen lapsen asiapaperiehin, etkä ymmärrä miksi? Niinpä, kun ei ymmärrä, voisi edes ymmärtää olematta puuttua toisten asioihin. Lapsi ei ole sinun, sinulla ei ole ylivaltaa häneen, vaikka se kuinka olisi sinusta niin ihanaa, ja olet kateellinen ettei lapsi ole sinun, niin hillitse itsesi, edes lapsen tähden.
Tuolla toiminalla JUURI VIET LAPSEN ÄIDIN PAIKAN, mutta ethän sinä sitäkään ymmärtänyt, vaan luulit että lapsi on sinun.
Lapsen kuuluu saada tietää miten sinä manipuloit häntä ja toimit hänen äidin selän takana. mutta sinähän salaat kaiken et kehtaa kertoa ja pelkäät että mies jättää sut. Toimintasi perustuu pelolle ja kateellisuudelle. Ymmärätkö sen? Sinusta äiti ei anna lapselle hyvää kuvaa... joo, annatko sinä kun valhetelet ja toimit toisten selän takana?? Voi että osaat olla kiero ja puolustelet sitä vielä.idiootti.
- edel.
Lapsen kuuluu saada tietää miten sinä manipuloit häntä ja toimit hänen äidin selän takana. mutta sinähän salaat kaiken et kehtaa kertoa ja pelkäät että mies jättää sut. Toimintasi perustuu pelolle ja kateellisuudelle. Ymmärätkö sen? Sinusta äiti ei anna lapselle hyvää kuvaa... joo, annatko sinä kun valhetelet ja toimit toisten selän takana?? Voi että osaat olla kiero ja puolustelet sitä vielä.Nyt meni kyllä hieman yli minun käsityskyvyn...
Siis en laita nimeäni sellaiseen paperiin, johon vaaditaan lapsen huoltajan allekirjoitus. Mutta esimerkiksi läksyjen kuuntelija, synttärikutsuun vastaaja tms. voi hyvin olla joku muukin läheinen aikuinen.
Miehen lapsen ovat ihania, mutta minulla on myös ihania omia lapsia. Kateellinen minun ei tarvitse olla kenellekään, vaan voin olla kaikkien äitien puolesta onnellinen.
Lisättäköön myös se, että oman lapseni äitipuoli saa ihan vapaasti pistää nimensä lapseni läksyihin, enkä koe että se on pätkääkään minulta pois. Hyvä että lapsesta huolehditaan silloinkin kun lapsi ei ole minun luonani.:) Tuntuu että täällä joillakin äideillä on unohtunut se oleellisin -mikä on lapsen etu. Täällä keskitytään vaan omiin oikeuksiin äitinä. - edel.
Lapsen kuuluu saada tietää miten sinä manipuloit häntä ja toimit hänen äidin selän takana. mutta sinähän salaat kaiken et kehtaa kertoa ja pelkäät että mies jättää sut. Toimintasi perustuu pelolle ja kateellisuudelle. Ymmärätkö sen? Sinusta äiti ei anna lapselle hyvää kuvaa... joo, annatko sinä kun valhetelet ja toimit toisten selän takana?? Voi että osaat olla kiero ja puolustelet sitä vielä.Lisään vielä... Mitä minä olen toiminut lapsen äidin selän takana? Ikinä en ole mitään salannut. Lapsen äiti tietää kyllä hyvin, että edelleen tarkastan lapsen läksyt. Se on äidille ihan ok, kunhan koulussa eivät sitä tiedä. Kuten saan myös hoitaa lapsia kun sairastavat tai että äiti pääsee viihteelle, kuskata harjoituksiin, opettaa heille kaikkea mitä elämässä tarvitsee jne. Kaikki sopii, kunhan siitä ei tiedä sen tarkemmin muut ihmiset. Esimerkiksi koulun juhliin en ole koskaan näiden vuosien aikana saanut tulla tms. Mistä lie tämä ajatus johtuu, siihen pitäisi hänen itse vastata.
- puolin ja toisin.
edel. kirjoitti:
Nyt meni kyllä hieman yli minun käsityskyvyn...
Siis en laita nimeäni sellaiseen paperiin, johon vaaditaan lapsen huoltajan allekirjoitus. Mutta esimerkiksi läksyjen kuuntelija, synttärikutsuun vastaaja tms. voi hyvin olla joku muukin läheinen aikuinen.
Miehen lapsen ovat ihania, mutta minulla on myös ihania omia lapsia. Kateellinen minun ei tarvitse olla kenellekään, vaan voin olla kaikkien äitien puolesta onnellinen.
Lisättäköön myös se, että oman lapseni äitipuoli saa ihan vapaasti pistää nimensä lapseni läksyihin, enkä koe että se on pätkääkään minulta pois. Hyvä että lapsesta huolehditaan silloinkin kun lapsi ei ole minun luonani.:) Tuntuu että täällä joillakin äideillä on unohtunut se oleellisin -mikä on lapsen etu. Täällä keskitytään vaan omiin oikeuksiin äitinä.Laittaako miehen ex vaimo nimensä sun lastesi paperieihin? Toivon mukaan näin käy. Eihän se ole sinulta pois, ja toivot että lapsesasi huolehtii miehen ex samoin kuin sinä hänen.
Sehän on lapsen etu, että on ulkopuolisia ihmisiä jotka ovat lastesi kanssa, vaikka olkoonkin miehen ex vaimo.
Hienoa jos näin on, eihän se ole sinulta pois. - Ymmärrä Lissu?
puolin ja toisin. kirjoitti:
Laittaako miehen ex vaimo nimensä sun lastesi paperieihin? Toivon mukaan näin käy. Eihän se ole sinulta pois, ja toivot että lapsesasi huolehtii miehen ex samoin kuin sinä hänen.
Sehän on lapsen etu, että on ulkopuolisia ihmisiä jotka ovat lastesi kanssa, vaikka olkoonkin miehen ex vaimo.
Hienoa jos näin on, eihän se ole sinulta pois.Mutta eihän miehen ex-vaimo ole tekemisissä uuden puolison lasten kanssa. Kuinka voisi olla ko tilanteessa laittamassa nimeään, miehen edellisen liiton lapset käyvät/asuvat isänsä kotona, joten tilanne on aivan eri kuin asiassa jota esität. Koeta saada jotain realismia kirjoituksiisi, äläkä ihan hatusta vedä vertauksia.
- ---
Laittaako miehen ex vaimo nimensä sun lastesi paperieihin? Toivon mukaan näin käy. Eihän se ole sinulta pois, ja toivot että lapsesasi huolehtii miehen ex samoin kuin sinä hänen.
Hienoa jos näin on, eihän se ole sinulta pois."Laittaako miehen ex vaimo nimensä sun lastesi paperieihin? "
Siis täh? Mikä yhteys on miehen ex-vaimolla ja miehen uuden puolison lapsilla? Ei mikään. Miehen ja ex-vaimon yhteiset lapset tapaavat isänsä luona isän uutta puolisoa, mutta eiväthän uuden puolison lapset käy siellä isäpuolensa ex-vaimon luona.
Miehen ex-vaimohan voi toki laittaa nimensä oman uuden puolisonsa lapsen papereihin, jos perheen kesken näin on sovittu.
Miksi pitää keksiä tällaisia ontuvia vertauksia, kun ei enää pysty mitään järkevää keskusteluun heittämään? Aika lapsellista... - Euurqurpq
Ymmärrä Lissu? kirjoitti:
Mutta eihän miehen ex-vaimo ole tekemisissä uuden puolison lasten kanssa. Kuinka voisi olla ko tilanteessa laittamassa nimeään, miehen edellisen liiton lapset käyvät/asuvat isänsä kotona, joten tilanne on aivan eri kuin asiassa jota esität. Koeta saada jotain realismia kirjoituksiisi, äläkä ihan hatusta vedä vertauksia.
Ei pitäisi miehen uudenkaan naisen olla tekemisissä miehen ja hänen exän lasten sa kanssa.
Kyllä se pitäisi olla puolilin ja toisin, samat oikeudet kuuluu myös miehen ex vaimolle kuin uusikolle. Ei voi olla toispuolista oikeutta.
Tulee mieleen, että uusikko suojelee omiaan mutta toisten lapsilla ei o,le mitään väliä, heitä saa miein määrin haukkua ja kiusata, samoin miehen muita sukulaisia ja exiä. - -----
Euurqurpq kirjoitti:
Ei pitäisi miehen uudenkaan naisen olla tekemisissä miehen ja hänen exän lasten sa kanssa.
Kyllä se pitäisi olla puolilin ja toisin, samat oikeudet kuuluu myös miehen ex vaimolle kuin uusikolle. Ei voi olla toispuolista oikeutta.
Tulee mieleen, että uusikko suojelee omiaan mutta toisten lapsilla ei o,le mitään väliä, heitä saa miein määrin haukkua ja kiusata, samoin miehen muita sukulaisia ja exiä.Voi luoja...Sinä joko todella olet noin tyhmä, tai sitten vain esität sellaista...
Mitä helvettiä on "toispuolinen oikeus"? Onko tämä jokin oma termisi, vai ihan oikeustieteellisesti tunnettu? Mikä sen määritelmä on?
Otappa nyt aivo käteen ja AJATTELE:
Vanhemmat, eli äiti ja isukki, voivat valtuuttaa puolisonsa laittamaan nimensä lapsen koulupapereihin. Piste. Kun nyt oikein pinnistelet ja ajattelet asiaa tarkemmin, niin miksi miehen uusi puoliso antaisi valtuuden miehensä ex-vaimolle koskien omia lapsiaan, elleivät he myöhemmin rakastuisi ja alkaisi elää lesbopariskuntana? Tällöinhän se miehen ex-vaimo olisi uuden puolison uusi puoliso. Tällaista kuitenkin harvemmin tapahtuu...
Näillä miehen uuden puolison lapsilla on oma isänsä jossain, ja isällä mahdollinen uusi puoliso. Heidän isänsä voi valtuuttaa uuden puolisonsa hoitamaan heidän lastensa asioita.
"Tulee mieleen, että uusikko suojelee omiaan mutta toisten lapsilla ei o,le mitään väliä, heitä saa miein määrin haukkua ja kiusata, samoin miehen muita sukulaisia ja exiä. "
Ahaa. Eli jos äitipuoli allekirjoittaa esim. lapsen englannin sanakokeen (vain merkiksi opettajalle, että kokeen tulos on kotona nähty), se on yhtä kuin hän "mielinmäärin haukkuisi ja kiusaisi lasta ja miehen exää ja sukulaisia".
Olet uskomaton saivartelija, ei voi muuta sanoa :D - edel.
Hienoa jos näin on, eihän se ole sinulta pois.Ei tietenkään miehen ex laita nimeään lasteni papereihin, koska tuntee lapseni vain hyvin pintapuolisesti. He eivät jaa joka toinen viikko yhteistä kotia.
Mutta minun exäni vaimo kyllä saa laittaa lapseni paperiin nimensä. Hän on lapselleni läheinen, lapseni äitipuoli. Asia on mulle ihan ok. En ymmärrä miksi se ei ole kaikille. - meillä ei onnistuis
----- kirjoitti:
Voi luoja...Sinä joko todella olet noin tyhmä, tai sitten vain esität sellaista...
Mitä helvettiä on "toispuolinen oikeus"? Onko tämä jokin oma termisi, vai ihan oikeustieteellisesti tunnettu? Mikä sen määritelmä on?
Otappa nyt aivo käteen ja AJATTELE:
Vanhemmat, eli äiti ja isukki, voivat valtuuttaa puolisonsa laittamaan nimensä lapsen koulupapereihin. Piste. Kun nyt oikein pinnistelet ja ajattelet asiaa tarkemmin, niin miksi miehen uusi puoliso antaisi valtuuden miehensä ex-vaimolle koskien omia lapsiaan, elleivät he myöhemmin rakastuisi ja alkaisi elää lesbopariskuntana? Tällöinhän se miehen ex-vaimo olisi uuden puolison uusi puoliso. Tällaista kuitenkin harvemmin tapahtuu...
Näillä miehen uuden puolison lapsilla on oma isänsä jossain, ja isällä mahdollinen uusi puoliso. Heidän isänsä voi valtuuttaa uuden puolisonsa hoitamaan heidän lastensa asioita.
"Tulee mieleen, että uusikko suojelee omiaan mutta toisten lapsilla ei o,le mitään väliä, heitä saa miein määrin haukkua ja kiusata, samoin miehen muita sukulaisia ja exiä. "
Ahaa. Eli jos äitipuoli allekirjoittaa esim. lapsen englannin sanakokeen (vain merkiksi opettajalle, että kokeen tulos on kotona nähty), se on yhtä kuin hän "mielinmäärin haukkuisi ja kiusaisi lasta ja miehen exää ja sukulaisia".
Olet uskomaton saivartelija, ei voi muuta sanoa :DYksinkertaisesti sitten.
Ei kukaan vieras ihminen voi kirjoitella mitään toisten lapsen koulupaperiehin, tai sopia mitään tosien lapsen asioita.
Ei isä voi yksin valtuuttaa naistaan hoitelemaan yksin yhtään mitään, ilman ex puolison suostumusta. Ja tuskin lupaa tulee, muuten kuin salassa, ja se on erittäin väärin.
Tiedät kyllä mitä tarkoitan.
Eihän miehen exäkään kirjoittele mitään miehen nykyisen naisen lapsen asiapapeihin tai sovi mitään hänen lapsen asioista. Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Ei yksipuolisesti voi tehdä, sitten se pitää olla tasapuolista.
Meillä moiset jutut eivät olisi ikinä onnistuneet. Eipä ole onnistunut ex miehen naikkosten meille tulo tai meidän meno sinnekkään, kun emme halunneet heitä nähdä, emmekä olla missään tekemisissä, sillä emme halunneet että meidän elämää pilataan enempää. Onneksi uskoivat kerralla, ei olisi jaksanut montaa vuotta taistella. Heillä ei ole mitään oikeutta koskaan ollut edes nähdä lapsiamme, se olisi ollut häiriköintiä pahemmasta päästä. - -----
meillä ei onnistuis kirjoitti:
Yksinkertaisesti sitten.
Ei kukaan vieras ihminen voi kirjoitella mitään toisten lapsen koulupaperiehin, tai sopia mitään tosien lapsen asioita.
Ei isä voi yksin valtuuttaa naistaan hoitelemaan yksin yhtään mitään, ilman ex puolison suostumusta. Ja tuskin lupaa tulee, muuten kuin salassa, ja se on erittäin väärin.
Eihän miehen exäkään kirjoittele mitään miehen nykyisen naisen lapsen asiapapeihin tai sovi mitään hänen lapsen asioista. Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Ei yksipuolisesti voi tehdä, sitten se pitää olla tasapuolista.
Meillä moiset jutut eivät olisi ikinä onnistuneet. Eipä ole onnistunut ex miehen naikkosten meille tulo tai meidän meno sinnekkään, kun emme halunneet heitä nähdä, emmekä olla missään tekemisissä, sillä emme halunneet että meidän elämää pilataan enempää. Onneksi uskoivat kerralla, ei olisi jaksanut montaa vuotta taistella. Heillä ei ole mitään oikeutta koskaan ollut edes nähdä lapsiamme, se olisi ollut häiriköintiä pahemmasta päästä.Aina ei toimi edes rautalangasta vääntäminen, sinä olet siitä elävä esimerkki :D
No, miten vain. Minulle ainakin on ihan ok, että ex-mieheni uusi puoliso laittaa toisinaan allekirjoituksen lapseni todistukseen tai kokeeseen tai aineeseen, jos isä ei ehdi. Sen vuoksi ei tarvitse lähteä papereita minulle kiikuttamaan.
Isän uusi puoliso on ollut lapseni elämässä jo vuosia eikä ole mikään vieras, ja on lapseni uusien sisarusten äiti. Kyseessä ei siis todellakaan ole mikään vieras tai ulkopuolinen ihminen, vaan lapseni perheenjäsen.
Eivät nuo kokeisiin nimenlaittamiset nyt mitään valtionsalaisuuksia ole :D Sinä laitat huvittaviin mittasuhteisiin aivan arkisia asioita. - teidän maailma
Yksinkertaisesti sitten.
Meillä moiset jutut eivät olisi ikinä onnistuneet. Eipä ole onnistunut ex miehen naikkosten meille tulo tai meidän meno sinnekkään, kun emme halunneet heitä nähdä, emmekä olla missään tekemisissä, sillä emme halunneet että meidän elämää pilataan enempää. Onneksi uskoivat kerralla, ei olisi jaksanut montaa vuotta taistella. Heillä ei ole mitään oikeutta koskaan ollut edes nähdä lapsiamme, se olisi ollut häiriköintiä pahemmasta päästä.Juu kyl me se tiedetään ettei teillä mikään onnistu,olette niin suvaitsemattomia ihmisiä ja pelkäätte kaikkea uutta ja outoa.
Teillä menee aina kaikki pilalle, jos jotai uutta tulis teidän elämään.Teillä on kaikki niin salaista ja mystistä.
Olette niin taantuneita ja sisäänpäin kääntyneitä ihmisiä ja erittäin epäsosiaalisia ja katkeria, teillä on ihan oma maailma ja omat lait ja oikeudet. - Ymmärrä viimeinkin
Euurqurpq kirjoitti:
Tulee mieleen, että uusikko suojelee omiaan mutta toisten lapsilla ei o,le mitään väliä, heitä saa miein määrin haukkua ja kiusata, samoin miehen muita sukulaisia ja exiä.Mutta kun on tekemisissä, kun asuu, elää ja jakaa arkensa miehensä kanssa. Heillä on KOTI ja siellä kodissa käyvät/asuvat miehen lapset.
- Upeope
Yksinkertaisesti sitten.
Meillä moiset jutut eivät olisi ikinä onnistuneet. Eipä ole onnistunut ex miehen naikkosten meille tulo tai meidän meno sinnekkään, kun emme halunneet heitä nähdä, emmekä olla missään tekemisissä, sillä emme halunneet että meidän elämää pilataan enempää. Onneksi uskoivat kerralla, ei olisi jaksanut montaa vuotta taistella. Heillä ei ole mitään oikeutta koskaan ollut edes nähdä lapsiamme, se olisi ollut häiriköintiä pahemmasta päästä.Kyllä minä ainakin sovin eräiden oppilaideni äitipuolten kanssa vaikka kuinka monesta oppilasta koskevasta asiasta ja tulen niin tekemään vastakin. Esimerkkinä mainittakoon tärkeään kokeeseen lukeminen - äitipuoli kun sattuu olemaan kyseisen oppiaineen opettaja lukiossa.
Miten sinä kuvittelet, että nimen kirjoittaminen kokeeseen tai todistukseen on jokin oikeus? Minä näen sen lähinnä normaalina lapsen asioista huolehtimisvelvollisuutena.
Latvasi on ihan laho. - Olet sairas
Upeope kirjoitti:
Kyllä minä ainakin sovin eräiden oppilaideni äitipuolten kanssa vaikka kuinka monesta oppilasta koskevasta asiasta ja tulen niin tekemään vastakin. Esimerkkinä mainittakoon tärkeään kokeeseen lukeminen - äitipuoli kun sattuu olemaan kyseisen oppiaineen opettaja lukiossa.
Miten sinä kuvittelet, että nimen kirjoittaminen kokeeseen tai todistukseen on jokin oikeus? Minä näen sen lähinnä normaalina lapsen asioista huolehtimisvelvollisuutena.
Latvasi on ihan laho.Sinä siis juoruat toisten lasten asioita ihmisille, joille ne ei kuulu. Hyvä luoja sentään, on onni ettei meidän lapsilla kellään oo ollu tuommosta opettajaa. Huh huh.. olisi meidän kylän kaikki asiat yleistä riistaa jos kaikki opettajat tekisivät utolla lailla, juorut kulkisia ympäri pitäjää.
Mieti kovasti, kannattaako tuommosen edes olla opettaja, joka ei pysty pitämään lasten yksityisasioita salassa täysin vierailta ihmisitlä.
Kannattaa myös kerto vanhemmille, ettei sinulaisille ja sinulle kannata puhua mitään asioita, mitkä ei kuulu vieraille ihmisille.
Voi kauheeta,olen täysinj järkyttynyt. Siis en voi uskoa todeksi, että täällä leveilet moisen asian kanssa!!!!!!!!!!!!
Oletko edes oepttaja?? Sinusta kannattaisi tehdä ilmiotus koulutoimistoon, että levittelet lasten asioita kaikille. - Upeope
Olet sairas kirjoitti:
Sinä siis juoruat toisten lasten asioita ihmisille, joille ne ei kuulu. Hyvä luoja sentään, on onni ettei meidän lapsilla kellään oo ollu tuommosta opettajaa. Huh huh.. olisi meidän kylän kaikki asiat yleistä riistaa jos kaikki opettajat tekisivät utolla lailla, juorut kulkisia ympäri pitäjää.
Mieti kovasti, kannattaako tuommosen edes olla opettaja, joka ei pysty pitämään lasten yksityisasioita salassa täysin vierailta ihmisitlä.
Kannattaa myös kerto vanhemmille, ettei sinulaisille ja sinulle kannata puhua mitään asioita, mitkä ei kuulu vieraille ihmisille.
Voi kauheeta,olen täysinj järkyttynyt. Siis en voi uskoa todeksi, että täällä leveilet moisen asian kanssa!!!!!!!!!!!!
Oletko edes oepttaja?? Sinusta kannattaisi tehdä ilmiotus koulutoimistoon, että levittelet lasten asioita kaikille.Tällä kertaa Lissu on sataprosenttisen oikeassa! En ole oepttaja. Olen opettaja.
Minua naurattaa ihan riivatusti se, että Lissu haluaisi tehdä minusta ILMIOTUKSEN koulutoimistoon. Millainen otus se mahtaa olla? :-DDD Näkeeköhän Lissu aamuöisin ilmiotuksia ryömimässä lattioilla?
Lissu on kyllä täysi höyrypää. Mistähän se nyt keksi, että levittelisin oppilaiden asioita kaikille? En kyllä tajua - eipä taida Lissu tajuta itsekään.
- Ope rikkonut lakia
Minusta ei ole lain mukaista, että äitipuoli tai isäpuoli, todellisesti vain äidin tai isän uusi kumppani saa laittaa nimeään millään perusteella lapsen papereihin.
Opettaja mielestäni on tehnyt suutren rikkeen, eikä opettajalla ole minkäänlaista oikeutta näille kerto mitään lapseen kuuluvia asioita.
Eihän isovanhemmillakaan ole minkäänlaisia oikeuksia, vaikka ovat snetään samaa sukua.
Lasten oikeat vanhemmat ootakaa rehtoriin heti yhteys ja vaatikaa että yhtään minkäänlaista tietoa ei saa luovuttaa näille uusisuhteille, ei siihenole heillä laillista oikeutta.
Jos tämäkään ei auta, ottakaa yhteys opetusministeriöön, täytyyhän näiden opettajien sentään ymmärtää, että tämä on lapsen asioihin täysin ulkopuolinen ihminen.- lex.
Väärin, ei ole kukaan rikkonut mitään lakeja. Otappa asioista selvää ennenkö kirjoitat tänne ihan sontaa.
- Upeope
Niinpä niin. Minä opettajana olen rikkonut lakia, kun kirjoitutin lapsen läksyvihkoon (jonka tiesin äitipuolen katsovan), että biologiasta pitää lukea kappale 16 ja tehdä sen ensimmäinen tehtävä. Äitipuoli pääsi näkemään lapsesta tietoa, joka todellakin kuuluu vain lapsen biologisille vanhemmille. :-DDD
Äitiä eivät nämä läksyvihkoon kirjoitetut tiedot juurikaan ole kiinnostaneet. Hän on varmastikin äitipuolelle kovin kateellinen, kun äitipuoli nyt tietää enemmän lapsen asioista... - Herätys
Opettaja kertoo tietoja niille ihmisille jotka lapsen vanhemmat ovat valtuuttaneet hoitamaan lastensa asioita. Isä on valtuuttanut puolisonsa, äiti varmaankin omansa. Jos näin ei olisi, opettajat eivät antaisi mitään tietoa julkisesti luettavaksi.
Älä jauha potaskaa täällä, kun et kerran tiedä miten asiat menee. - olet idiootti
lex. kirjoitti:
Väärin, ei ole kukaan rikkonut mitään lakeja. Otappa asioista selvää ennenkö kirjoitat tänne ihan sontaa.
Kenellekkään ulkopuoliselle ei saa puhua toisten asioita.
Miltä sinusta tuntuu jos sun lääkäri juoruaa sun asiat kaikille kavereilleen ja saisit kuulla siitä??
Mitä tekeisit?? Ai niin sehän on sallittua sinusta, ei lääkäri lakia ole rikkonut, jos muuta väuttää on sontaa. - oioijoljioli
Riippuu vähän paperista... Läksyjen kuulustelijan ei yleensä tarvitse olla huoltaja.
- oioioihoihi
olet idiootti kirjoitti:
Miltä sinusta tuntuu jos sun lääkäri juoruaa sun asiat kaikille kavereilleen ja saisit kuulla siitä??
Mitä tekeisit?? Ai niin sehän on sallittua sinusta, ei lääkäri lakia ole rikkonut, jos muuta väuttää on sontaa.Onko äitipuoli tai isäpuoli ulkopuolinen?? Yleensä ei. Samaa perhettä, ihan lainkin silmissä. Esimerkiksi kun määrätään maksuperusteita tarhaan tms, niin myös äitipuolen tai isäpuolen tulot vaikuttavat jne. Ei heille asioiden kertominen ole ulkopuoliselle kertomista, koska he ovat lapsen perheenjäseniä.
- meidän hyvä elämä
oioioihoihi kirjoitti:
Onko äitipuoli tai isäpuoli ulkopuolinen?? Yleensä ei. Samaa perhettä, ihan lainkin silmissä. Esimerkiksi kun määrätään maksuperusteita tarhaan tms, niin myös äitipuolen tai isäpuolen tulot vaikuttavat jne. Ei heille asioiden kertominen ole ulkopuoliselle kertomista, koska he ovat lapsen perheenjäseniä.
On, eihän puolikkaita ole edes olemasa. Se on keskitty sana, jotta tämä uusio voisi leikkiä perhettä kun ei ole omaa koskaan ollut. Pelkkää leikkimistä ja muiden ihmisten kiusaamista.
Meillä ei ole koskaan vieraita ihmisiä meidän perheessä ollut, olemme sen verran ainutlaatuisia ja tiukkoja siinä suhteessa, että täysin vieraat ihmiset ei kuulu edes sukuumme eikä meidän tuttaviimme. Emme ole koskaan nähneet meillä meihen naisia perheessämme. Mitä he tekisivät meillä? Emme mekään ole menneet kenenkään vieraan ihmiseen kotiin ja sanoneet että olemme sun perhettä. Minusta niin outo raknnelma, että emme me osaisi olla kenenkään vieraan ihmisen kodissa perheenjäseninä, emme halua ketään vierasta meillekkään.
Kerran kysin lapsiltani että mitlä tuntuisi jos isä toisi naiskaverinsa meille syömään tai me menisimme sinne leikkimään kotia sen kanssa. Me nauroimme niin kauheesti ja kuvittelimme kaikkea mahdollista...että ei naurusta meinannut loppua tulla...silloin nuorimmainen kysyi, että ei kai meitä voi sinne koskaan pakottaa tai ei kai se ihminen voi tulla meidän kotiin meitä haukkumaan . Sanoin hyvin huolestuneelle lapselle että ei voi, se olisi yksityisyyden loukkaamista ja perherauhan rikkomista. Kukaan ei voi väksin meille tulla eikä väksin isäkään voi viedä teitä naisten kotiin. Lapset olivat tosi onnellisia, kun tiesivät että saisivat olla rauhassa. - tasapuolsesti sitten
oioijoljioli kirjoitti:
Riippuu vähän paperista... Läksyjen kuulustelijan ei yleensä tarvitse olla huoltaja.
Mitkään toisten lasten asiat ei kuulu vieraalle ihmiselle. Jos niin käy, on myös tämän isän naisen ja lasten asiat täysin vapaata kerrottavaa. Se ei saa kohdistua vain sen miehen lapsiin ja exään vaan myös uusikkoon ja tämän lapsiin.
- ei voi käsittää
tasapuolsesti sitten kirjoitti:
Mitkään toisten lasten asiat ei kuulu vieraalle ihmiselle. Jos niin käy, on myös tämän isän naisen ja lasten asiat täysin vapaata kerrottavaa. Se ei saa kohdistua vain sen miehen lapsiin ja exään vaan myös uusikkoon ja tämän lapsiin.
Voi luoja sinä olet sekaisin.
- lissu on sekaisin
tasapuolsesti sitten kirjoitti:
Ei vieraalle ei, mutta oman vanhemman puoliso ei olekkaan vieras. Isän puolison lapsen asiat kerrotaan isäpuolelle. Tasapuolista.
- Katso sanakirjasta
meidän hyvä elämä kirjoitti:
On, eihän puolikkaita ole edes olemasa. Se on keskitty sana, jotta tämä uusio voisi leikkiä perhettä kun ei ole omaa koskaan ollut. Pelkkää leikkimistä ja muiden ihmisten kiusaamista.
Meillä ei ole koskaan vieraita ihmisiä meidän perheessä ollut, olemme sen verran ainutlaatuisia ja tiukkoja siinä suhteessa, että täysin vieraat ihmiset ei kuulu edes sukuumme eikä meidän tuttaviimme. Emme ole koskaan nähneet meillä meihen naisia perheessämme. Mitä he tekisivät meillä? Emme mekään ole menneet kenenkään vieraan ihmiseen kotiin ja sanoneet että olemme sun perhettä. Minusta niin outo raknnelma, että emme me osaisi olla kenenkään vieraan ihmisen kodissa perheenjäseninä, emme halua ketään vierasta meillekkään.
Kerran kysin lapsiltani että mitlä tuntuisi jos isä toisi naiskaverinsa meille syömään tai me menisimme sinne leikkimään kotia sen kanssa. Me nauroimme niin kauheesti ja kuvittelimme kaikkea mahdollista...että ei naurusta meinannut loppua tulla...silloin nuorimmainen kysyi, että ei kai meitä voi sinne koskaan pakottaa tai ei kai se ihminen voi tulla meidän kotiin meitä haukkumaan . Sanoin hyvin huolestuneelle lapselle että ei voi, se olisi yksityisyyden loukkaamista ja perherauhan rikkomista. Kukaan ei voi väksin meille tulla eikä väksin isäkään voi viedä teitä naisten kotiin. Lapset olivat tosi onnellisia, kun tiesivät että saisivat olla rauhassa.Äiti- ja isäpuoli on suomenkielessä hyväksytty sana, jolle on tarkka määritelmäkin, mitä tarkoittaa. Se että sinä lissu, et niitä hyväsy, ei niiden olemassaoloa hävitä mihinkään.Oma on ongelmasi, jos et suomalaista termistöä ymmärrä. Oman yksinkertaisuutesi tuot vain esiin kiistämällä selvän asian.
- SuomiSanakirja.fi
Kerran kysin lapsiltani että mitlä tuntuisi jos isä toisi naiskaverinsa meille syömään tai me menisimme sinne leikkimään kotia sen kanssa. Me nauroimme niin kauheesti ja kuvittelimme kaikkea mahdollista...että ei naurusta meinannut loppua tulla...silloin nuorimmainen kysyi, että ei kai meitä voi sinne koskaan pakottaa tai ei kai se ihminen voi tulla meidän kotiin meitä haukkumaan . Sanoin hyvin huolestuneelle lapselle että ei voi, se olisi yksityisyyden loukkaamista ja perherauhan rikkomista. Kukaan ei voi väksin meille tulla eikä väksin isäkään voi viedä teitä naisten kotiin. Lapset olivat tosi onnellisia, kun tiesivät että saisivat olla rauhassa.Äidiksi kutsutaan usein myös naista, joka ei ole lapsen biologinen vanhempi, mikäli hän käyttäytyy lapselle äidinomaisesti – jos äidin ja lapsen välillä on äiti–lapsisuhteelle ominainen kiintymys. Useimmiten tällaisia äitejä ovat adoptioäidit tai äitipuolet (biologisen isän vaimo).
Tässä lissulle ote SuomiSanakirja.fistä - kieroa peliä
Herätys kirjoitti:
Opettaja kertoo tietoja niille ihmisille jotka lapsen vanhemmat ovat valtuuttaneet hoitamaan lastensa asioita. Isä on valtuuttanut puolisonsa, äiti varmaankin omansa. Jos näin ei olisi, opettajat eivät antaisi mitään tietoa julkisesti luettavaksi.
Älä jauha potaskaa täällä, kun et kerran tiedä miten asiat menee.Ei isä voi yksin valtuuttaa ketään ilman lapsen oman äidin lupaa. Se on asioiden piilottelemista ja salaamista.
- ihbiljhdlojfl
kieroa peliä kirjoitti:
Ei isä voi yksin valtuuttaa ketään ilman lapsen oman äidin lupaa. Se on asioiden piilottelemista ja salaamista.
Kyllä isä voi. Isä voi myös ihan itse kertoa lapsen asioista kenelle haluaa. Sama oikeus on tietysti myös äidillä.:)
- lex.
olet idiootti kirjoitti:
Mitä tekeisit?? Ai niin sehän on sallittua sinusta, ei lääkäri lakia ole rikkonut, jos muuta väuttää on sontaa.Ei ollut kysymys mistään lääkärin valasta, vaan lapsen kokeen allekirjoituksesta, eikä sitä ole mihinkään julkisuuteen laitettu, vaan se papru menee lapsen luokanvalvojalle tai kys.aineen opelle. sinä se vasta olet paksupäinen idiootti, kirjoitat edelleen sontaa.
- 10v lissua jo riittä
Kerran kysin lapsiltani että mitlä tuntuisi jos isä toisi naiskaverinsa meille syömään tai me menisimme sinne leikkimään kotia sen kanssa. Me nauroimme niin kauheesti ja kuvittelimme kaikkea mahdollista...että ei naurusta meinannut loppua tulla...silloin nuorimmainen kysyi, että ei kai meitä voi sinne koskaan pakottaa tai ei kai se ihminen voi tulla meidän kotiin meitä haukkumaan . Sanoin hyvin huolestuneelle lapselle että ei voi, se olisi yksityisyyden loukkaamista ja perherauhan rikkomista. Kukaan ei voi väksin meille tulla eikä väksin isäkään voi viedä teitä naisten kotiin. Lapset olivat tosi onnellisia, kun tiesivät että saisivat olla rauhassa.Täyttä sontaa ja kaunaisen katkeruutta ja loppuosa sitä samaa mantraa, jota kyseinen kirjoittaja on jo paasannut 10v.
- Upeope
Kuulehan nyt: minulla on ollut kaksi oppilasta, joiden äidillä on ollut lähestymiskielto. Äidille ei ole edes saanut kertoa, onko lapsi meidän koulussa. Isä ja äitipuoli ovat olleet ne viralliset yhteydenpitotahot. Yhdelläkään isällä, isäpuolella tai äitipuolella ei tietääkseni ole ollut lähestymiskieltoa. Voiko tästä päätellä jotakin?
- ????????????????????
Upeope kirjoitti:
Kuulehan nyt: minulla on ollut kaksi oppilasta, joiden äidillä on ollut lähestymiskielto. Äidille ei ole edes saanut kertoa, onko lapsi meidän koulussa. Isä ja äitipuoli ovat olleet ne viralliset yhteydenpitotahot. Yhdelläkään isällä, isäpuolella tai äitipuolella ei tietääkseni ole ollut lähestymiskieltoa. Voiko tästä päätellä jotakin?
Sen,että PAS ei olekaan tyypillinen naistentauti, vaikka niin väitetään?
- Opettjalla ei oikeut
Opeope, lapsella on isä, muuten ei olsi tuota miehen uutta naista. Sinun tulee antaa tieto aina isälle ei tälle uudelle sänkysuhteelle.
Te siellä koulussa voisitte sentään noudattaa lakia ja pitää tarkasti tiedossa, että mitään tietoa ei anneta näille uusille. Te ette siellä voi tehdä päätöksiä, todeta että oma äiti tai isä on niin huono, että pitää antaa tietoa kodissa olevalle uusikolle.
Jos jotain arvelette, sen täytyy sitten mennä terveydenhuollon kautta tutkintaan, onhan koulussa kuraattotit, psygologit, terveydenhoitajat ym. He ovat sitä varten, että heitä myös käytetään lapsen edun nimissä.
Sinä opettaja, joka annat tietoja jollekin "äitipuolelle tai isäpuolelle" olet tehnyt raskaan rikkeen. Et totuutta voi tietää missään nimessä, minkalainen tilanne on kodin sisällä, sillä useimmiten nämä uudet ihmiset eivät millään tasolla suvaitse entisten suhteiden lapsia, ovat lapsille ilkeitä, huutavat, henkisesti pahoinpitelevät, tätä on melkein jokaisessa uusioperheessä.
Tosin ymmäärään, että reissuvihkon tuo uusikko kyllä syynää jos tilaisuus tulee ja sempä vuoksi siihen ei kovin kummoisia asioita pitäisi teidän laittaa, vaan ne käydään ihan tuon oikean isän tai äidin kanssa kahden kesken keskustelussa läpi.
Toivon että te vanhemmat saatuanne tietää opettajien antaneen tietoa näille uusikoille sun muille, viette asian käsiteltäväksi ensi rehtorille ja jos tämä väheksyy sitten koulutoimeen paikallisesti.
On suorastaan törkeästä rikoksesta kyse jos opettajat ottavat vallan antaa tietoja uusioperheen uudelle puoliskolle.- Ymmärrä Lissu
Lissu, koulusssa toimitaan lasten vanhempien antamien ohjeistusten mukaan, ei sinun määräysten mukaan. Valtaosa suomalaisista uusperheistä ja eroperheistä toimii normaalisti, sinä ja sinun perhe ei.
Sinun sanasi on laki vain sinun perheessäsi, ei meille muille, eikä opettajille. - onnen ydin perhe
Ymmärrä Lissu kirjoitti:
Lissu, koulusssa toimitaan lasten vanhempien antamien ohjeistusten mukaan, ei sinun määräysten mukaan. Valtaosa suomalaisista uusperheistä ja eroperheistä toimii normaalisti, sinä ja sinun perhe ei.
Sinun sanasi on laki vain sinun perheessäsi, ei meille muille, eikä opettajille.Niin, mutta minun lsteni koulussa opettajat toimivat niinkuin minä huoltaja sanon. Ovat sen verran fiksuja, että eivät levitelleen lasteni asioita ulkopuolisille.
Ja mistäkö tiedän, tiedän siitä että mies oli lasten asioista pihalla kuin lumiukko. Ja tasan tarkkaan tiedän, että vaikka häntä olisi kiinnostanut lasten asiat, hän ei olisi kertonut niistä nykysutturalleen, meillä on omat asiat ja yhteiset asiat muiden kanssa pidetty aina erillään.
Mikään ei ole pahempaa kuin menettää luottamus, ja sitä ei saa takasin, ikinä. - -.-.-
onnen ydin perhe kirjoitti:
Niin, mutta minun lsteni koulussa opettajat toimivat niinkuin minä huoltaja sanon. Ovat sen verran fiksuja, että eivät levitelleen lasteni asioita ulkopuolisille.
Ja mistäkö tiedän, tiedän siitä että mies oli lasten asioista pihalla kuin lumiukko. Ja tasan tarkkaan tiedän, että vaikka häntä olisi kiinnostanut lasten asiat, hän ei olisi kertonut niistä nykysutturalleen, meillä on omat asiat ja yhteiset asiat muiden kanssa pidetty aina erillään.
Mikään ei ole pahempaa kuin menettää luottamus, ja sitä ei saa takasin, ikinä.Jos hänellä on nyt "nykysuttura", niin sinä olet kai sitten se "exäsuttura"?
- Upeope
Älä sinä minulle lakia sanele. Tiedän kyllä, mitä teen ja miten toimin. Tiedän myös, kenelle saan, voin ja haluan eri asioista kertoa. Numeroarvostelu on julkista. Voit ihan rauhassa urputtaa siellä kanssaihmistesi kiusaksi maailman tappiin, mutta minun toimintatapoihini sillä ei ole mitään vaikutusta.
Lisättäköön vielä, että et tunne lakia, mutta minä tunnen aika tarkkaan ne pykälät, jotka minua ja työtäni koskevat.
Ei Lissulle mikään mene perille, ei rautalangasta väännettykään - ei edes rautakangesta väännetty. Kun ei mene, niin ei mene. Mutta hirveän sairas Lissu kyllä on, siitä olen monien kanssa samaa mieltä. - qwqwqeqwradc
onnen ydin perhe kirjoitti:
Niin, mutta minun lsteni koulussa opettajat toimivat niinkuin minä huoltaja sanon. Ovat sen verran fiksuja, että eivät levitelleen lasteni asioita ulkopuolisille.
Mikään ei ole pahempaa kuin menettää luottamus, ja sitä ei saa takasin, ikinä.Älä tule meitä muita määräilemään tänne. Hoida asiasi niinkuin haluat ja anna meidän muiden olla rauhassa.
- Upeope
On tapauksia, jolloin todellakin olemme tehneet päätöksen, että tiettyjä asioita ei äidille kerrota, koska seuraukset kotona olisivat olleet täysin kohtuuttomat ja ajaneet lapsen yhä pahempaan paniikkiin. Näistä jutuista on keskusteltu isän ja mahdollisesti isän uuden puolison kanssa.
Sinulla ei ole oikeutta ruveta rakentelemaan mitään lakeja, sen enempää älynlahjasi kuin suomen kielen taitosikaan ei siihen riitä. Ja tunne-elämäsi on niin pahasti vialla, että näistä laeista tulisi totaalisesti perustuslain sekä perusopetuslain hengen vastaisia. Näin on näreet. - no huh huh huuuu
Upeope kirjoitti:
On tapauksia, jolloin todellakin olemme tehneet päätöksen, että tiettyjä asioita ei äidille kerrota, koska seuraukset kotona olisivat olleet täysin kohtuuttomat ja ajaneet lapsen yhä pahempaan paniikkiin. Näistä jutuista on keskusteltu isän ja mahdollisesti isän uuden puolison kanssa.
Sinulla ei ole oikeutta ruveta rakentelemaan mitään lakeja, sen enempää älynlahjasi kuin suomen kielen taitosikaan ei siihen riitä. Ja tunne-elämäsi on niin pahasti vialla, että näistä laeista tulisi totaalisesti perustuslain sekä perusopetuslain hengen vastaisia. Näin on näreet.Sinä et ole mikään opettaja, kunhan taas huudatat täällä provoillasi.
Yksikään opettaja ei voi lasten äidiltä salata lasta kokevia asioita, se on virkavirhe, ja siitä pitää ilmoittaa. Jos sitä et tiennyt, et ole opettajakoulua edes käynyt.
Lasten huoltajat ovat kumpakin oikeutettuja tietämään lasten asiat. Vai salataanko sinultakin omien lastesi asiat, ja sovellat sitä nyt kostoksi toisten lapsiin??? - Lissu on pelle
no huh huh huuuu kirjoitti:
Sinä et ole mikään opettaja, kunhan taas huudatat täällä provoillasi.
Yksikään opettaja ei voi lasten äidiltä salata lasta kokevia asioita, se on virkavirhe, ja siitä pitää ilmoittaa. Jos sitä et tiennyt, et ole opettajakoulua edes käynyt.
Lasten huoltajat ovat kumpakin oikeutettuja tietämään lasten asiat. Vai salataanko sinultakin omien lastesi asiat, ja sovellat sitä nyt kostoksi toisten lapsiin???Taas lissunlässy väität toisen kirjoituksia keksityksi? Miksi?
Opettaja voi "salata" vaikka mitä laspsen äidiltä, jos esim. on yllämainittu lähestymiskielto tai muu asiaan vaikuttava seikka, joka on opettajalle tullut tiedoksi. Tällainen on vaikka äidin agressiivinen reaktio asioihin.
Mikä sinä luulet olevasi, kai nyt opettaja tietää asiat omista luokkalisistaan paremmin kuin sinä?
Tunge nyt se virkavirhe vaikka hanuriis.... - ei kerro sulle!!!
Lissu on pelle kirjoitti:
Taas lissunlässy väität toisen kirjoituksia keksityksi? Miksi?
Opettaja voi "salata" vaikka mitä laspsen äidiltä, jos esim. on yllämainittu lähestymiskielto tai muu asiaan vaikuttava seikka, joka on opettajalle tullut tiedoksi. Tällainen on vaikka äidin agressiivinen reaktio asioihin.
Mikä sinä luulet olevasi, kai nyt opettaja tietää asiat omista luokkalisistaan paremmin kuin sinä?
Tunge nyt se virkavirhe vaikka hanuriis....Ja höpsis, ei voi salata. Olet hassu... vai mitähän sun lapsen asioita on ope salannu, ai joo ethän voi tietää kun ope ei kerro sulle!
- johan on
Opettaja ei tiedä mitä luokkalaisensa lapsen kodissa tapahtuu,mutta lissu tietää mitä siellä tapahtuu...
...... - Lissu ON pelle
ei kerro sulle!!! kirjoitti:
Ja höpsis, ei voi salata. Olet hassu... vai mitähän sun lapsen asioita on ope salannu, ai joo ethän voi tietää kun ope ei kerro sulle!
Sinulla ei taida olla käsitystä mistään asioista. Mikä on mielestäsi lähestymiskielto? Ja sitäkö ei määrätä koskaan äideille?
Minä osaan käyttää sanoja, minä, sinä, hän, me, te he, jne. Minulla ei mene persoonapronominit sekaisin niinkuin sinulla (puhut itsestäsi muodossa me). Jos kirjoitan itsestäni käytän sanastoa minä, minulla, minulle, minulta.....
- Huh huh tätä soossia
Uusikoilla on sitten omituinen tapa ottaa laiki omaan kouraan joka ikisessä asiassa. Ja vielä puolustella tekosiaan.
Edes oma äiti ei oikeutettu enää lasten asioihin puuttumaan, kun uusiot alkaa mellastamaan. Mikä mikä mikä... mikä tässä nyt oikein mättää? Miksei siihen kukaan puutu?
Nyt alan käsittämään, miksi nykylapset ovat niin pihalla, ja ovat uusavuttomia, kun eivät yksinkertaisesti enää tiedä mikä on perhe, ja ketä siihen kuuluu.- Huom.
Missä näin on sanottu, tuo esiin nämä kohdat? Toivon että voit perustella meille nämä väitteesi:
ottaa laiki omaan kouraan joka ikisessä asiassa. Ja vielä puolustella tekosiaan.
oma äiti ei oikeutettu enää lasten asioihin puuttumaan, kun uusiot alkaa mellastamaan. - -----
Toistan saman kuin aiemmin: Voi luoja sinä olet sekaisin.
"Uusikoilla on sitten omituinen tapa ottaa laiki omaan kouraan joka ikisessä asiassa. Ja vielä puolustella tekosiaan."
Mikä laki? Onko siihen olemassa joku laki, saako lapsen vanhemman uusi puoliso laittaa allekirjoituksen lapsen todistukseen, kokeeseen, aineeseen tai reppuvihkoon? Katsos kun ei ole. Se on vanhempien oma asia, ja jokaisen perheen oman päätäntävallan alla. Kyse ei ole arkaluontoisista, esim. terveyttä tai rahaa koskevista asioista, vaan kouluaineista, herran jestas!
Minulle on ihan ok, että ex-mieheni uusi vaimo laittaa allekirjoituksensa esim. lapsen kokeeseen. Ei siinä ole minusta mitään kummallista. Eikä minulta ole edes "kysytty lupaa" enkä sellaista ole odottanutkaan. Ex-mieheni uusi vaimo on ollut osa lapseni elämää jo vuosia, ja he ovat asuneet joka toisen viikon samassa taloudessa jo vuosia. Ei hän ole vieras eikä ulkopuolinen, ei edes koulun henkilökunnalle, tai lapsen urheiluseuran vetäjille, tai muillekaan. Hän on lapsen isän VAIMO, eli lapsen perheenjäsen, ei mikään hoito tai pano.
Usein ex-mieheni vaimo kuittaa myös allekirjoituksellaan reissuvihkon tiedotuksia. Näin koulussa tiedetään, että lapsen isä-viikolla joku siellä isän luona asuvista perheenjäsenistä on nähnyt tiedotteen. Lapsi yleensä nimenomaan näyttää nimenomaan äitipuolelleen näitä tiedotteita, varsinkin jos kyseessä on esim. jokin luokkaretki tai vastaava, johon saa ottaa omia eväitä mukaan. Ja koska äitipuoli ilmeisesti huolehtii enimmäkseen lapsen isän luona ruokaostoksista, on tietenkin luonnollista, että näistä hänelle kerrotaan, jotta lapsi saa eväitä mukaansa.
"Edes oma äiti ei oikeutettu enää lasten asioihin puuttumaan, kun uusiot alkaa mellastamaan. Mikä mikä mikä... mikä tässä nyt oikein mättää? Miksei siihen kukaan puutu?"
Kerropa minulle tästä keskusteluketjusta jokin kohta, jossa joku kirjoittaa, että lasten oma äiti ei enää ole oikeutettu lasten asioihin puuttumaan? Miten se on äidiltä pois, jos äitipuoli lapsen isällä ollessaan huolehtii lapseen liittyvistä asioista? Tai laittaa puumerkkinsä sanakokeen alle? Miten? Kerro?
Mihin pitäisi puuttua? Ja kenen? Jos vanhemmat puolisoineen toimivat näin ja se on kaikille osapuolille ok, niin mihin koulun esimerkiksi pitäisi puuttua? Eikö päätäntävalta ole lapsen vanhemmilla, ja jos se on molemmille lapsen vanhemmille ok,niin miksi se ei olisi koululle ok?
"Nyt alan käsittämään, miksi nykylapset ovat niin pihalla, ja ovat uusavuttomia, kun eivät yksinkertaisesti enää tiedä mikä on perhe, ja ketä siihen kuuluu. "
Jos sinun lapsesi ovat pihalla ja uusavuttomia, niin se on sinun asiasi. Silloin sinun kannattaa mennä itseesi ja miettiä, teitkö itse jotain väärin.
Se, että äitipuoli kuittaa reppuvihkoon nähneensä luokkaretkestä kertovan tiedotteen tai seuraavan päivän läksyjä koskevan tiedotteen, ei meidän lapsen perhekäsitystä ja maailmankuvaa horjuta. Meillä ei ole tapana repiä stressiä tuollaisista arkisista asioista, toisin kuin sinulla.
Minun lapseni tietää kyllä, mikä on perhe. Ja minun lapseni tietää tasan tarkkaan, ketä hänen perheeseensä kuuluu.
Ja vielä kehottaisin sinua lukemaan näitä kirjoituksia tarkemmin ja ajatuksella, ja näkemään maailmaa vähemmän mustavalkoisena. Katsos kun
"äitipuoli voi laittaa nimensä lapsen koulupapereihin, jos se vanhemmille sopii" ei tarkoita samaa kuin "lapsen äitillä ei ole enää mitään oikeutta puuttua oman lapsensa asioihin". Sinulla on paha tapa vääntää asioita aivan käsittämättömällä tavalla. - mieti mieti mieti
----- kirjoitti:
Toistan saman kuin aiemmin: Voi luoja sinä olet sekaisin.
"Uusikoilla on sitten omituinen tapa ottaa laiki omaan kouraan joka ikisessä asiassa. Ja vielä puolustella tekosiaan."
Mikä laki? Onko siihen olemassa joku laki, saako lapsen vanhemman uusi puoliso laittaa allekirjoituksen lapsen todistukseen, kokeeseen, aineeseen tai reppuvihkoon? Katsos kun ei ole. Se on vanhempien oma asia, ja jokaisen perheen oman päätäntävallan alla. Kyse ei ole arkaluontoisista, esim. terveyttä tai rahaa koskevista asioista, vaan kouluaineista, herran jestas!
Minulle on ihan ok, että ex-mieheni uusi vaimo laittaa allekirjoituksensa esim. lapsen kokeeseen. Ei siinä ole minusta mitään kummallista. Eikä minulta ole edes "kysytty lupaa" enkä sellaista ole odottanutkaan. Ex-mieheni uusi vaimo on ollut osa lapseni elämää jo vuosia, ja he ovat asuneet joka toisen viikon samassa taloudessa jo vuosia. Ei hän ole vieras eikä ulkopuolinen, ei edes koulun henkilökunnalle, tai lapsen urheiluseuran vetäjille, tai muillekaan. Hän on lapsen isän VAIMO, eli lapsen perheenjäsen, ei mikään hoito tai pano.
Usein ex-mieheni vaimo kuittaa myös allekirjoituksellaan reissuvihkon tiedotuksia. Näin koulussa tiedetään, että lapsen isä-viikolla joku siellä isän luona asuvista perheenjäsenistä on nähnyt tiedotteen. Lapsi yleensä nimenomaan näyttää nimenomaan äitipuolelleen näitä tiedotteita, varsinkin jos kyseessä on esim. jokin luokkaretki tai vastaava, johon saa ottaa omia eväitä mukaan. Ja koska äitipuoli ilmeisesti huolehtii enimmäkseen lapsen isän luona ruokaostoksista, on tietenkin luonnollista, että näistä hänelle kerrotaan, jotta lapsi saa eväitä mukaansa.
"Edes oma äiti ei oikeutettu enää lasten asioihin puuttumaan, kun uusiot alkaa mellastamaan. Mikä mikä mikä... mikä tässä nyt oikein mättää? Miksei siihen kukaan puutu?"
Kerropa minulle tästä keskusteluketjusta jokin kohta, jossa joku kirjoittaa, että lasten oma äiti ei enää ole oikeutettu lasten asioihin puuttumaan? Miten se on äidiltä pois, jos äitipuoli lapsen isällä ollessaan huolehtii lapseen liittyvistä asioista? Tai laittaa puumerkkinsä sanakokeen alle? Miten? Kerro?
Mihin pitäisi puuttua? Ja kenen? Jos vanhemmat puolisoineen toimivat näin ja se on kaikille osapuolille ok, niin mihin koulun esimerkiksi pitäisi puuttua? Eikö päätäntävalta ole lapsen vanhemmilla, ja jos se on molemmille lapsen vanhemmille ok,niin miksi se ei olisi koululle ok?
"Nyt alan käsittämään, miksi nykylapset ovat niin pihalla, ja ovat uusavuttomia, kun eivät yksinkertaisesti enää tiedä mikä on perhe, ja ketä siihen kuuluu. "
Jos sinun lapsesi ovat pihalla ja uusavuttomia, niin se on sinun asiasi. Silloin sinun kannattaa mennä itseesi ja miettiä, teitkö itse jotain väärin.
Se, että äitipuoli kuittaa reppuvihkoon nähneensä luokkaretkestä kertovan tiedotteen tai seuraavan päivän läksyjä koskevan tiedotteen, ei meidän lapsen perhekäsitystä ja maailmankuvaa horjuta. Meillä ei ole tapana repiä stressiä tuollaisista arkisista asioista, toisin kuin sinulla.
Minun lapseni tietää kyllä, mikä on perhe. Ja minun lapseni tietää tasan tarkkaan, ketä hänen perheeseensä kuuluu.
Ja vielä kehottaisin sinua lukemaan näitä kirjoituksia tarkemmin ja ajatuksella, ja näkemään maailmaa vähemmän mustavalkoisena. Katsos kun
"äitipuoli voi laittaa nimensä lapsen koulupapereihin, jos se vanhemmille sopii" ei tarkoita samaa kuin "lapsen äitillä ei ole enää mitään oikeutta puuttua oman lapsensa asioihin". Sinulla on paha tapa vääntää asioita aivan käsittämättömällä tavalla.Mietippä asiaa toisinpäin, että se on miehen ex puoliso joka tekee nyt sanoin kuin uusikko????? Silloin se ei oliskaan enää hyvä asia.. miksi? Kuvittele jos exä tekis samat asiat, mitä silloin sanoisit?
- -----
mieti mieti mieti kirjoitti:
Mietippä asiaa toisinpäin, että se on miehen ex puoliso joka tekee nyt sanoin kuin uusikko????? Silloin se ei oliskaan enää hyvä asia.. miksi? Kuvittele jos exä tekis samat asiat, mitä silloin sanoisit?
"Mietippä asiaa toisinpäin, että se on miehen ex puoliso joka tekee nyt sanoin kuin uusikko?????"
Voin miettiäkin, ja kertoa ihan elävän esimerkin, miten minun elämässäni tämä juttu toimii myös toisinpäin:
Eli minä siis olen se ex-vaimo ja lapsen äiti. Ex-mieheni uusi puoliso laittaa nimensä minun lapseni koulupapereihin, se on ok.
Myös minulla on uusi puoliso, jolla on edellisestä liitosta lapsi. Minä laitan myös nimeäni mieheni lapsen koulupapereihin, ja se on mieheni ex-vaimolle ok.
Tässähän asia toteutuu myös toisin päin? Ja edelleenkin se on ihan hyvä asia. - jankuti, jankuti
Mietippä asiaa toisinpäin, että se on miehen ex puoliso joka tekee nyt sanoin kuin uusikko????? Silloin se ei oliskaan enää hyvä asia.. miksi? Kuvittele jos exä tekis samat asiat, mitä silloin sanoisit?
En käsitä miten joku aikuinen ihminen voi olla noin tyhmä ja tietämätön.
- Huomenta5
Mitkä asiat? Kyllä ex varmasti laittaa nimensä lapsensa papereihin tarvittaessa....
- Kielineropatti
Mikähän se on se laiki, jonka uusikot niin kärkkäästi ottavat omaan kouraan joka ikisessä asiassa? Tarkoittaakohan lissu lakkia, lakia vaiko ehkä jotain muuta?
Uskonpa kyllä, että jos lissu on omissa kuvitteellisissa lapsissaan havainnut uusavuttomuutta, vika on aivan varmasti hänen omassa pahasti virheellisessä käsityksessään lapsen parhaasta ja ennen kaikkea perhekäsityksessään. Tosin en äkkiseltään ymmärrä, miten käsitys perheen koostumuksesta vaikuttaisi suoraan siihen, oppiiko nuori toimimaan arjessa vai tuleeko hänestä ns. uusavuton.
- totuus
lakatkaa aikuiset te ette tarvitse lapsia jos ette osaa asioita hoitaa.Tiedän itse ettei äidille voinut kertoa mitä kivaa teimme isän luona.Isän uusi on todella hieno ihminen.Äiti haukku koko lapsuuteni isää ja hänen puolisoa sekä isän sukua.Nyt aikuisena sanoin äidille tiesitkö miten pahalta minusta lapsesta tuntui ainainen haukkuminen. Äidin kuuluu suojella lasta ei pitää omaa peliä eksän suvusta ja nyksistä.Äitin isanavarasto oli tosi törkeä en kirjoita siitä enempää.Muistutus lapset ajattelee omilla aivoilla aika pian ja kyseenalaistaa asioita.Kestättekö totuudensitten kun nuori sen teille sanoo.
- Hohoi lissu
Taidat olla Lissun aikuinen lapsi.
- eri
2viikkoa äidillä 2viikkoa isällä molemilla nyksät välimatkää kotien välillä 40km.koulu puolessa välissä tuoko lapsi kokeen aina äidille kirjoitettavaksi äiti vuoro työssä isä matkustaa työn perässä ulkoimaila .Nämä nyksät on todella aarre miettikää joskus asioita eri näkökulmista.
- voi hyvänen aika.
Kauheeta millaista lapsen elämää jotkut sallivat omille lapsilleen.
Tuohon pitäisi lastensuojelun puuttua. Aivan kauheeta, säälin niitä lapsia, jotka joutuvat elämään irtolaisina.
Onkohan sulla aarre sana vähän hukassa, katsoppas sana kirjasta mitä se tarkoittaa. - ?:-D?
voi hyvänen aika. kirjoitti:
Kauheeta millaista lapsen elämää jotkut sallivat omille lapsilleen.
Tuohon pitäisi lastensuojelun puuttua. Aivan kauheeta, säälin niitä lapsia, jotka joutuvat elämään irtolaisina.
Onkohan sulla aarre sana vähän hukassa, katsoppas sana kirjasta mitä se tarkoittaa.Miksi lastensuojelu puuttuisi siihen, että lapsella on erosta huolimatta säilynyt molemmat vsnhemmat elämässä??
Sehän on LS toivoma tilanne? - Pahasti heittää joil
?:-D? kirjoitti:
Miksi lastensuojelu puuttuisi siihen, että lapsella on erosta huolimatta säilynyt molemmat vsnhemmat elämässä??
Sehän on LS toivoma tilanne?Onko nämä kaikki vastaajat edes äitejä, ja elävätkö he parisuhteessa? Nämä lasten asiat tuntuu niin utopistiselta ja järkyttäviltä, että onko nyky äidit ja isät todellakin tämmöisiä? Lapset heitetään minne sattuu, ovat kenen kanssa tahansa, siellä täällä, jossain...viikko siellä toinen täällä...ei herranen aika sentään. Jos minä huomaisin naapurustossa yhtään moista kohtelua lapsia kohtaan, tekisin heti ilmiotuksen. Ei tämmöinen elämä voi olla lapsen elämää, eikä lapsi voi olla onnellinen, vaikka aikuiset niin väittää.
- kyllä
Oikein paljon onnea teille äksät yksät, eronneet .karanneet .petetyt ,ja jätetyt .Kylläpä teillä näyttää olevan auvoista.SITÄ SAA MITÄ TILAA onneksi olkoon vaan.
- onnen ydin perhe
Olemme todella onnekkaita ja kiitollisia, että meidän elämäämme ei koskaan ole kuulunut minkäänmoisia ex miehen ja ex isän naistuttavia. Olemme niin paljolta säästyneet. Oikeesti voin laittaa kädet ristiin, ja hymyillä. Pelkkä perheenrikominen sai kellot soimaan, että teen kaikkeni, että minun lapset säästyvät kaikelta pahalta ja saavat elää turvallista ja hyvää lapsuutta ihan rauhassa. En voi kun olla itsestäni ylpeä. Mieskin omalta osaltaan suojasi lapsemme kun tiesi ettei siitä hyvää seuraa jos pakottaa meidät näkemään hänen naisensa, että osasi pitää heitä poissa meidän läheltä.
Voiko parempaa lapsuutta lapsille suoda, kun mitä meidän lapset ovat saaneet. Ihanaa kun tietää että on onnistunut antamaan lapsille lapsuuden.- ---
"Voiko parempaa lapsuutta lapsille suoda, kun mitä meidän lapset ovat saaneet."
Kyllä voi. Lapsuuden, jossa lapsella on myös isä. Kukaan ei ole kokonainen ilman isää ja äitiä, lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat, ja jotain puuttuu, jos molempia ei ole.
Sinun lapsesi eivät ole kokeneet lähellekään sitä kaikkein onnellisinta lapsuutta. - onnen ydin perhe
--- kirjoitti:
"Voiko parempaa lapsuutta lapsille suoda, kun mitä meidän lapset ovat saaneet."
Kyllä voi. Lapsuuden, jossa lapsella on myös isä. Kukaan ei ole kokonainen ilman isää ja äitiä, lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat, ja jotain puuttuu, jos molempia ei ole.
Sinun lapsesi eivät ole kokeneet lähellekään sitä kaikkein onnellisinta lapsuutta.Tuo on totta että siihen kuuluu myös isä, mutta aina se ei ole mahdollista. Meillä olisi jos perheenrikkoja ei olisi halunnut rikkoa perhettämme. Me emme olisi isää halunnet antaa pois, ja siitä olemmekin erittäin vihaisia.
Mutta ei ketään voi väkisin perheessä pitää.
Syy on täysin perheenrikkoja naikkosten. Ei meidän.
Sinä voit lasteni onnellisuudesta olla aivan mitä mieltä tahansa, et tunne heitä etkä ole heitä tavannut.
Et sinäkään ole onnellinen, päinvastoin olet erittäin katkera ja ilkeämielinen ihminen.
- Kauhistus sentään
Lasten ei pitäisi milloinkaan olla jonkun uusikon huostassa jos se oikea vanhempi on matkoilla, se on lasta kohtaan väärin, silloin hän jatkaa toisen vanhempansa luona ja tulle vasta sitten tämän matkustavan luo kun tämä on kotona.
Olkaa nyt senverran lastenne puolella, että ette jätä häntä tuon täysin vieraan ulkopuolisen oman suhteenne luokse, mieluimmin vaikka isovanhemmille, hekin ovat lapselle parempi vaihtoehto kuin uusikkonne.
Hävetkää jos näin menettelette.- Äiskänkkäränkkä
Voi, voi Lissuseni! Minun mieheni poika ainakin on minun huostassani välillä tunteja ja välillä päiviä mieheni ollessa matkoilla. Ei se lasta kohtaan väärin ole, oikein hyvin me pärjäämme. Äitinsä äiti, joka asuu aika lähellä, ei 14-vuotiaan kanssa pärjäisi, kun on oman tyttärenkin kasvatus jäänyt hoitamatta. Että tälleen...
Mikä sinut saa luulemaan, että verisukulaisuus tekisi ihmisestä jollain tapaa paremman kasvattajan? - samaa mieltä
Samaa mieltä. meillä me emme edes koskaan ole heitä nähneetkään, enkä tosin olisi koskaan voinut umpikieroon ihmiseen luottaakkaan. Olisin tuntenut syyllisyyttä, jos lapsemm olisi edes nähneet isän naikkoset, jotka perheemme rikkoi. Ei tulisi mielenkään.
- Naikkoset n
samaa mieltä kirjoitti:
Samaa mieltä. meillä me emme edes koskaan ole heitä nähneetkään, enkä tosin olisi koskaan voinut umpikieroon ihmiseen luottaakkaan. Olisin tuntenut syyllisyyttä, jos lapsemm olisi edes nähneet isän naikkoset, jotka perheemme rikkoi. Ei tulisi mielenkään.
Oliko naikkosia oikein pataljoona viemässä miestä kotoaan?
- lissu on"mamu"
Naikkoset n kirjoitti:
Lissulla on tuo Suomen kieli vähän hakusessa, ja nuo persoonapronominit ihan sekaisin, hänhän puhuttelee itseään monikossa ja exäänsä sekä exän puolisoa myös monikossa.
- hih hih hiiiii
lissu on"mamu" kirjoitti:
Lissulla on tuo Suomen kieli vähän hakusessa, ja nuo persoonapronominit ihan sekaisin, hänhän puhuttelee itseään monikossa ja exäänsä sekä exän puolisoa myös monikossa.
Onneksi vain se. Sinulla on hakusessa oman ajatusmaailman oikeellisuus ja ymmärtäminen.
- oletko muslimi?
hih hih hiiiii kirjoitti:
Onneksi vain se. Sinulla on hakusessa oman ajatusmaailman oikeellisuus ja ymmärtäminen.
Vai olet mamu, mistäs olet tänne tullu?
- mene lääkäriin
hih hih hiiiii kirjoitti:
Sinun ajatusmaailmasi ja oikeustajusi on sairasta.
- juupa juu
mene lääkäriin kirjoitti:
Ai sen tähden kun en ole samaa mieltä niiden kanssa, joissa ei lapsilla ole mitään virkaa? Heitä saa kohdella miten tahansa ja kuka tahansa?
Jos tuo on sairaan ajattelumaailman tulosta, niin sitten olen mielelläni sairas.
Minä vaan en hyväksy että lapsia kohdellaan miten sattuu, että heillä ei ole merkitystä, ja kuka tahansa voi pilata lasten elämän, ja syyttää sitten heitä itseään. Se ei mene mun tajuntaani, että jotkut hyväksyvät sen. Joskus jopa omien vanhempien vastustuksesta huolimatta.
Meillä ei ole koskaan niin käynyt. Kukaan vieras ihmien ei ole kohdellut minun lapsiani huonosti, jos niin olisi, olisin heti puuttunut siihen. - mene lääkäriin
juupa juu kirjoitti:
Ai sen tähden kun en ole samaa mieltä niiden kanssa, joissa ei lapsilla ole mitään virkaa? Heitä saa kohdella miten tahansa ja kuka tahansa?
Jos tuo on sairaan ajattelumaailman tulosta, niin sitten olen mielelläni sairas.
Minä vaan en hyväksy että lapsia kohdellaan miten sattuu, että heillä ei ole merkitystä, ja kuka tahansa voi pilata lasten elämän, ja syyttää sitten heitä itseään. Se ei mene mun tajuntaani, että jotkut hyväksyvät sen. Joskus jopa omien vanhempien vastustuksesta huolimatta.
Meillä ei ole koskaan niin käynyt. Kukaan vieras ihmien ei ole kohdellut minun lapsiani huonosti, jos niin olisi, olisin heti puuttunut siihen.Eihän tässä ketjussa ole kenenkään muunkaan lapsia huonosti kohdeltu, en tajuu mistä olet saanut sellaisen käsityksen ,et kaikki lapset, jotka ovat hyvissä väleissä etävanhemman ja isä/äitipuolen kanssa, muka kohdellaan huonosti.
Sulla on vaan sellainen kuvitelma ja asenne ja et hyväksy, et jollain menee erittäin hyvin molempien vanhempain kanssa ja myös eronneet tulee hyvin toimeen, sitä et voi mitenkään hyväksyä, vaan sinun mielestäsi kaikilla pitäs olla niinkuin sulla,yhtä surkeesti, kauhia katkeruus ja viha exää ja exän uutta kohtaan ja lapsien pitäs vihata isäänsä. - Hehhehhee :-DDD
Naikkoset n kirjoitti:
On niitä naikkosia ainakin kaksi ollut väkivalloin riistämässä rakastavaa isää perheensä luota. Tätä isää on kyllä todella helppo naisenkin ymmärtää: vähintään kaksi naikkosta vastaan yksi lissu. Päätöksenteko lienee ollut a piece of cake...
- juup juup
Hehhehhee :-DDD kirjoitti:
On niitä naikkosia ainakin kaksi ollut väkivalloin riistämässä rakastavaa isää perheensä luota. Tätä isää on kyllä todella helppo naisenkin ymmärtää: vähintään kaksi naikkosta vastaan yksi lissu. Päätöksenteko lienee ollut a piece of cake...
Joillekkin miehille kelpaa kuka tahansa eron jälkeen. Taso laskee aina kun vaihtaa naista.
- hwndhuh
juup juup kirjoitti:
Joillekkin miehille kelpaa kuka tahansa eron jälkeen. Taso laskee aina kun vaihtaa naista.
"Taso laskee aina kun vaihtaa naista. "
Sinä ajattelet näin lohduttaaksesi itseäsi.
Mutta kylmä fakta on se, ettei kukaan vaihda huonompaan, oli kyse sitten kumppanista, autosta tai mistä tahansa muusta asiasta. - miumau kvaak kvaak
hwndhuh kirjoitti:
"Taso laskee aina kun vaihtaa naista. "
Sinä ajattelet näin lohduttaaksesi itseäsi.
Mutta kylmä fakta on se, ettei kukaan vaihda huonompaan, oli kyse sitten kumppanista, autosta tai mistä tahansa muusta asiasta.Kuin myös, et vaan pysty myöntämään, että olet se toinen, joka paikkaa miehen yksinäisyyttä.
- hwndhuh
miumau kvaak kvaak kirjoitti:
Kuin myös, et vaan pysty myöntämään, että olet se toinen, joka paikkaa miehen yksinäisyyttä.
Ai jaa...
Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä lukioikäisistä saakka, ja naimisissa pian 15 vuotta...Ihan ensimmäinen miehelleni olen, kuin myös hän minulle. Ja totta, ei olla oltu yksinäisiä kyllä sitten teini-iän.
Mites sulla? - hoitsutyttönen
mene lääkäriin kirjoitti:
Minkä se lääkäri tuolle voi? Ei mitään, korkeintaan kirjoittaa lisää rauhoittavia.
- Lapsen asema kodissa
Täällä taittaa nämä vastailijat varsinkin olla niitä uusikko ihmisiä, jotka kaikin tavoin yrittävät omaatuntoaan puhdistaa.
Kohta" lapsien pitäis vihata isäänsä" oikein kalskahtaa. Kukaan läheisistä tuskin haluaa, että eroperheen lasten pitäisi alkaa vihata kumpaakaan vanhempaansa, mutta taitaapa olla niin että nämä uusikot sitä haluavat ainakin näiden kirjoitttajien tekstin perusteella, itsenäs nostavat aivan yli-ihmisiksi.
Toivon hartaasti, että lapset saisivat olla molempien vanhempien kanssa ilman minkäänlaisia kiistoja ja riitoja ja lisäksi lapset saisivat mahdollismmaan paljon olla myös niiden läheisten kanssa, jotka ovat olleet ennen eroakin lapsen läheisiä ihmisiä.
Jokainen uusikko sitävastoin saisi aina antaa tilan lapsen ja tämän vanhmmaan yhdessäololle, eikä millään tavoin tunkeutua miksikään rakastavksi äiti- tai isäpuoleksi, koska se on väärin lasta kohtaan sekä lapsen läheisiä kohtaan.
Siinä vain usein käy, että alkaakin lapselle juonittelu ja salaa lapsen alistaminen, sillä kun lapsi ei ole oma vaan toisen naisen tai miehen tuo uusikko ei koskaan pysty lasta hyväksymään vaan käyttää joskus hirveitäkin keinoja lapsen alistamiseen.
Lapsi joka kulkee reppu selässä isän ja äidin luokse sovitun sopimusken mukaan, ei todellakaan edes pysty olemaan missään oikein vapaa lapsi, lapselle on valtavan rankkaa muuntua aina uuteen tapaan elää, joten olisi viisainta jos te uusikot todella antaisitte lapsen oman isän tai äidin olla omalla tavallaan siellä kodeissanne, jotta lapsi eds jotenkin saisi elää sitä perhe-elämää, jonka hän on menettänyt, sillä lapselle se riitaisa kotikin oli koti , kokonainen koti, siellä oli yhdet säännöt ei monia.
On järkytys nähdä teidän uusikkojen kirjoituksia ja vääntöjä täällä, olette lapsien suurimpia tuhoajia.- Juuri näin
Hyvä, sinä olet ainakin ymmärtänyt asian ytimen, ja osat pukea sen sanoiksi. Vaikka täällä joku sanoi, että olen asian kanssa yksin, niin näyttää olevan muitakin, jotka myös puoltavat ajatuksiani. Loistavaa.. hyvä.
- ---------
Juuri näin kirjoitti:
Hyvä, sinä olet ainakin ymmärtänyt asian ytimen, ja osat pukea sen sanoiksi. Vaikka täällä joku sanoi, että olen asian kanssa yksin, niin näyttää olevan muitakin, jotka myös puoltavat ajatuksiani. Loistavaa.. hyvä.
Luuletko, ettemme me muut huomaa, kuinka ensin rustaat hiki päässä vanhaa mantraasi, ja sitten kommentoit ja kehut sitä omaa tekstiäsi?
Luuletko todella, että me muut palstan lukijat olemme niin tyhmiä, ettemme sitä huomaisi?
Kun sinä et saa täällä minkäänlaista kannatusta ajatuksillesi, mielipiteillesi tai toimintatavoillesi, otat epätoivoiset keinot käyttöön, ja tehtailet omalta näppikseltäsi muka-kannatusviestejä.
Ei kukaan ole täällä kanssasi samaa mieltä. Eivät exät eivätkä uudet puolisot. Minäkään en ex-vaimona ja äitinä ole kanssasi mistään samaa mieltä, enkä todellakaan ole ainoa, vaan on ihan yleisesti vallitseva mielipide, että sinun toimintatapasi on väärä. Sinä voit ihan rauhassa seisoa omien sanojesi ja tekojesi takana, mutta kukaan normaali ihminen ei ole siellä seisomassa sinun kanssasi. - ihme ja kumma
--------- kirjoitti:
Luuletko, ettemme me muut huomaa, kuinka ensin rustaat hiki päässä vanhaa mantraasi, ja sitten kommentoit ja kehut sitä omaa tekstiäsi?
Luuletko todella, että me muut palstan lukijat olemme niin tyhmiä, ettemme sitä huomaisi?
Kun sinä et saa täällä minkäänlaista kannatusta ajatuksillesi, mielipiteillesi tai toimintatavoillesi, otat epätoivoiset keinot käyttöön, ja tehtailet omalta näppikseltäsi muka-kannatusviestejä.
Ei kukaan ole täällä kanssasi samaa mieltä. Eivät exät eivätkä uudet puolisot. Minäkään en ex-vaimona ja äitinä ole kanssasi mistään samaa mieltä, enkä todellakaan ole ainoa, vaan on ihan yleisesti vallitseva mielipide, että sinun toimintatapasi on väärä. Sinä voit ihan rauhassa seisoa omien sanojesi ja tekojesi takana, mutta kukaan normaali ihminen ei ole siellä seisomassa sinun kanssasi.Olet kateellinen lissulle. Miksi et eläisi omaa elämää sinäkin niin kuin haluat, etkä niin, kuin muut olettavat?
- jdikqj
""Kohta" lapsien pitäis vihata isäänsä" oikein kalskahtaa. ""
Onpa yllätys, että bongasit kirjoituksesta nimenomaan tämän lauseen, ja irroitit sen täysin asiayhteydestään. Alkuperäinen teksti meni näin:
"Sulla on vaan sellainen kuvitelma ja asenne ja et hyväksy, et jollain menee erittäin hyvin molempien vanhempain kanssa ja myös eronneet tulee hyvin toimeen, sitä et voi mitenkään hyväksyä, vaan sinun mielestäsi kaikilla pitäs olla niinkuin sulla,yhtä surkeesti, kauhia katkeruus ja viha exää ja exän uutta kohtaan ja lapsien pitäs vihata isäänsä."
Kirjoittaja selittää, millaisen kuvan SINUN kirjoituksesi yleensä antavat. Ja sinä nappaat kappaleen perästä tuon yhden lauseen, ja käännät sen kirjoittajaa vastaan. Jos luet tuon kappaleen ihan ajatuksella, niin huomaat, ettei kirjoittaja ole sitä mieltä että lasten pitäisi vihata isäänsä, vaan on sitä mieltä, että SINÄ TUNNUT OLEVAN SILLÄ KANNALLA.
Hohhoijaa sinun kanssasi.
Mitäpä jos itse alkaisit ihan ajatuksella lukemaan näitä keskusteluja läpi? Kiinnitä huomiota erityisesti siihen, kuinka moni on sinun kanssasi asioista samaa mieltä ja kannattaa sinun toimintatapojasi. Aivan, ei sellaisia ihmisiä ole. Tähän ei tietenkään lasketa mukaan niitä omien sivupersooniesi komppausviestejä.
Kirjoitat aina, että "täällä taitavat vain nämä kamalat uusikot olla äänessä, kun ollaan niin vastaan ja puolustuskannalla", mutta usko pois, kyse ei ole siitä. Kyse on siitä, ettei KUKAAN, oli kyseessä sitten, isä, äiti, exä, nyxä, uusikko, äitipuoli, isäpuoli, ole sinun kanssasi samaa mieltä mistään.
Sinun kantasi on, että lapset eivät saa mennä isän luokse jos siellä on isän uusi puoliso eivätkä olla tekemisissä uuden puolison kanssa, silläkään uhalla, että lapset kasvavat sitten ilman isää. KUKAAN normaali ihminen ei ole tätä mieltä. Luulisi sinun jo tässä vuosien saatossa käsittäneen sen??? - ----------
ihme ja kumma kirjoitti:
Olet kateellinen lissulle. Miksi et eläisi omaa elämää sinäkin niin kuin haluat, etkä niin, kuin muut olettavat?
Miksi minä olisin kateellinen Lissulle? (tai siis sinulle, sinähän olet ainoa täällä joka kuvittelee, että kaikki ovat sinulle kateellisia)
Siksikö, kun hänen miehensä jätti hänet ja löysi paremman?
Vai siitä, että hänen lapsensa ovat kasvaneet isättöminä?
Vai siksi, kun miehen lähtö vei hänen mielenterveytensä?
Vai siksi, että vielä vuosien ja vuosien jälkeen hän on katkera siitä?
Vai siitä, että hän viettää päivänsä häiriköiden ja hokien samoja asioita netin keskustelupalstalla?
Vai siitä, että hän on todennäköisesti aika yksinäinen ja toimeton, kun hänellä on niin paljon aikaa tehtailla älyvapaita keskustelunaloituksia ja vastailla itselleen?
Vaiko siitä, että kaikki kyseisellä keskustelupalstalla inhoavat häntä?
Vaiko siitä, että edelleenkin, vuosien ja vuosien jälkeen, hänen ex-miehensä ja tämän uusi puoliso ovat hänen ajatuksissaan 24/7, koska eihän hän muuten paasaisi heistä päivittäin?
Tsiisus, onpa paljon syitä olla kateellinen...Minkä valitsisin? - kalv.
KIITOS ! ! Tulipa sinulta täyttä asiaa ,juuri näin on asiat. On mukava lukea välillä aivan arkipäivän ongelmista ja tosiasioista ,jotka ovat kaikkien nähtävissä ,sanottiimpa täällä mitä tahansa.Kyllä se on aivan sama mitä lissut tai lässyt kirjoittaa ,koska arjessa näkyy jokaiselle mikä on totuus ja turha siitä on kiistellä,Kyllä vanha sananparsi pitää paikkansa " se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "
- ,,,,,,,
kalv. kirjoitti:
KIITOS ! ! Tulipa sinulta täyttä asiaa ,juuri näin on asiat. On mukava lukea välillä aivan arkipäivän ongelmista ja tosiasioista ,jotka ovat kaikkien nähtävissä ,sanottiimpa täällä mitä tahansa.Kyllä se on aivan sama mitä lissut tai lässyt kirjoittaa ,koska arjessa näkyy jokaiselle mikä on totuus ja turha siitä on kiistellä,Kyllä vanha sananparsi pitää paikkansa " se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "
kalv.vastaus nimimerkille...." lapsen asema kodissa
- lissuttelijat poistu
kalv. kirjoitti:
Täällä on aina sama mitä kuka tahansa sanoo, kyllä se lissuttelija aina pilaa kaikki.
- Ding dong sulle
jdikqj kirjoitti:
""Kohta" lapsien pitäis vihata isäänsä" oikein kalskahtaa. ""
Onpa yllätys, että bongasit kirjoituksesta nimenomaan tämän lauseen, ja irroitit sen täysin asiayhteydestään. Alkuperäinen teksti meni näin:
"Sulla on vaan sellainen kuvitelma ja asenne ja et hyväksy, et jollain menee erittäin hyvin molempien vanhempain kanssa ja myös eronneet tulee hyvin toimeen, sitä et voi mitenkään hyväksyä, vaan sinun mielestäsi kaikilla pitäs olla niinkuin sulla,yhtä surkeesti, kauhia katkeruus ja viha exää ja exän uutta kohtaan ja lapsien pitäs vihata isäänsä."
Kirjoittaja selittää, millaisen kuvan SINUN kirjoituksesi yleensä antavat. Ja sinä nappaat kappaleen perästä tuon yhden lauseen, ja käännät sen kirjoittajaa vastaan. Jos luet tuon kappaleen ihan ajatuksella, niin huomaat, ettei kirjoittaja ole sitä mieltä että lasten pitäisi vihata isäänsä, vaan on sitä mieltä, että SINÄ TUNNUT OLEVAN SILLÄ KANNALLA.
Hohhoijaa sinun kanssasi.
Mitäpä jos itse alkaisit ihan ajatuksella lukemaan näitä keskusteluja läpi? Kiinnitä huomiota erityisesti siihen, kuinka moni on sinun kanssasi asioista samaa mieltä ja kannattaa sinun toimintatapojasi. Aivan, ei sellaisia ihmisiä ole. Tähän ei tietenkään lasketa mukaan niitä omien sivupersooniesi komppausviestejä.
Kirjoitat aina, että "täällä taitavat vain nämä kamalat uusikot olla äänessä, kun ollaan niin vastaan ja puolustuskannalla", mutta usko pois, kyse ei ole siitä. Kyse on siitä, ettei KUKAAN, oli kyseessä sitten, isä, äiti, exä, nyxä, uusikko, äitipuoli, isäpuoli, ole sinun kanssasi samaa mieltä mistään.
Sinun kantasi on, että lapset eivät saa mennä isän luokse jos siellä on isän uusi puoliso eivätkä olla tekemisissä uuden puolison kanssa, silläkään uhalla, että lapset kasvavat sitten ilman isää. KUKAAN normaali ihminen ei ole tätä mieltä. Luulisi sinun jo tässä vuosien saatossa käsittäneen sen???No oletpa katkera sinäkin. Kannattaisiko harkita oman elämän muuttumis kurssia, tai etsi oma polkusi kurssia, ettei tarvi rämpiä syvässä suossa kateellisina muille.
Jos joku elää omalla tavalla oman perheen kesken, ja on löytänyt oikean toimintavatan, jolla lapet ovat turvassa ja saavat parhaan lapsuuden ilman että vireas ja ulkopuolinen ihminen sotkee kaiken, niin miksi sitä ei soisi omilleen?? Jokainen määrittelee oman lapset oiekan ja pahan, kaikkea ei lapen tarvi hyväksyä.
Kokeile sinäkin muutosta elämääsi, sen ei trvi olla lopullista, jos sinusta on kiva katsella kun lapet ovat "onnellisia" aikuisten mielestä niin mikä jottei!! Meillä tomitaan niinkuinmeille on pars, ei niinkuin muut haluavat. Se ei onnistu enkä suo omille lapsilleni sitä että vieras ihmien pilaa loputkin heidän elämästään. - Lissu ei ymmärrä
Kokonaisessa lauseessa tuolla tarkoitetaan jotain AIVAN muuta, kuin mitä tähän olet Lissusemme sen iroitetusti poiminut.
Oleppa ystävällinen ja lue kun kopsaan tähän koko lauseen sinulle: ""Sulla on vaan sellainen kuvitelma ja asenne ja et hyväksy, et jollain menee erittäin hyvin molempien vanhempain kanssa ja myös eronneet tulee hyvin toimeen, sitä et voi mitenkään hyväksyä, vaan sinun mielestäsi kaikilla pitäs olla niinkuin sulla,yhtä surkeesti, kauhia katkeruus ja viha exää ja exän uutta kohtaan ja lapsien pitäs vihata isäänsä.
"" Tässä lauseessa puhutaan sinusta Lissu ja sinun toiveistasi kuinka haluat uusien kumppanien toimivan. Tämä ei ole uusperheellisten toive, vaan sinun. - ?????!!!"""
lissuttelijat poistu kirjoitti:
Täällä on aina sama mitä kuka tahansa sanoo, kyllä se lissuttelija aina pilaa kaikki.
Väärin, Lissu pilaa kaikki.
- uyruiqeiqyiunv rqinv
---------- kirjoitti:
Miksi minä olisin kateellinen Lissulle? (tai siis sinulle, sinähän olet ainoa täällä joka kuvittelee, että kaikki ovat sinulle kateellisia)
Siksikö, kun hänen miehensä jätti hänet ja löysi paremman?
Vai siitä, että hänen lapsensa ovat kasvaneet isättöminä?
Vai siksi, kun miehen lähtö vei hänen mielenterveytensä?
Vai siksi, että vielä vuosien ja vuosien jälkeen hän on katkera siitä?
Vai siitä, että hän viettää päivänsä häiriköiden ja hokien samoja asioita netin keskustelupalstalla?
Vai siitä, että hän on todennäköisesti aika yksinäinen ja toimeton, kun hänellä on niin paljon aikaa tehtailla älyvapaita keskustelunaloituksia ja vastailla itselleen?
Vaiko siitä, että kaikki kyseisellä keskustelupalstalla inhoavat häntä?
Vaiko siitä, että edelleenkin, vuosien ja vuosien jälkeen, hänen ex-miehensä ja tämän uusi puoliso ovat hänen ajatuksissaan 24/7, koska eihän hän muuten paasaisi heistä päivittäin?
Tsiisus, onpa paljon syitä olla kateellinen...Minkä valitsisin?Niinpä, lissu luulee että nuo ovat kadehtimisen arvoisia asioita.!!!
- Lopeta jo itsesi tak
?????!!!""" kirjoitti:
Väärin, Lissu pilaa kaikki.
Sinä pilaat kaikki, koska lissuttelet kaikkien kirjoitukset.
- trwdgfdhkw
Lopeta jo itsesi tak kirjoitti:
Sinä pilaat kaikki, koska lissuttelet kaikkien kirjoitukset.
Väärin, lissu pilaa kaikki.
- ???
Kukaanhan ei kiistä ,etteikö vanhemmilla menis hyvin ,mutta se SUURI MUTTA onkin lapset ja nuoret ja heidän pahoinvointinsa .Vanhemmat on kyllä itsekkäästi elämänsä järjestäneet omien halujen ja himojen mukaan ,lapset näyttää olevan välttämätön paha ja heidän pahoinvointinsa näkyy myös.
- Lissuuuuuuuuuuuuuu
Tosi kurjaa jos sinä kohtelet lapsiasi noin, mutta me muut emme. Surullista, olisit toiminut toisella tapaa. Valinta on ollut vain ja yksin sinun oma.
- missä lapsen oikeus
Niin, ja kaikki mitä senjälkeen tapahtuu jätetään lasten niskoille. Lapset saavat muuttaa kun aikuiset itse eivät jaksa ja se stressaa, lapset saavat sopeutua, ymmärtää, tajuta, kestää, jaksaa, uskaltaa, kun aikuiset itse eivät.
Lapsen pitää jaksaa kantaa vastuu, tai on huono lapsi, häirikkö, ja muuten omiutinen, jos valittaa.
Kyllä lapsi jaksaa hänellä menee hyvin, sanoo aikuinen. Hän on onnellinen, ja ei mitään vaikueksia. Sanoo aikuinen.
Voi ihme tätä lasten maailmaa. Osat ovat vaihtaneet paikkaa, nyt lapset kantavat vastuun ja paikkaavat rikkinäistä perhettä, kun aikuiset kiukuttelevat ja siirtävät vastuun jopa 2 v lapselle.
Lapsi jaksaa, ainakin lapsi joka ei vielä osaa puhua.
- Missä laki ja oikeus
Onpa joku osannut kirjoittaa tulisen aiheen, joka pistää taas sarvet pystyyn. Näyttää siltä, että suomessa naiset ovat jakautuneet kahtia, on lapselle kaikkensa antaneita äitehjä, ja äitejä, joille on ihan sama missä lapset ovat ja minkälaisissa olosuhteissa elävät.
Siitä mietinkin, että on epäoikeudenmukaista, että lapsia saavat myös ne, jotka eivät sovellu äideiksi, ja ne eivät saa, jotka todella rakastaisivat omaa lastaan.
Se miten nämä tarinat ovat totta, siitä emme koskaan pääse selvyyteen. On vain itse suodatettava aisoita. Mutta on surullista, jos lapsia kohdellaan huonosti, oli se sitten oma vanhempi tai vieras ihminen. Vieraalta se vaan suodaan herkemmin, kun taas omalta vanhemmalta ei. - Lasten osan tarkistu
Niin tulinen aihe näyttää olevan ja lieskat lyövät kirjoituksissa.
Totta varmasti jokin osa, jokin toivetta ja harhaa.
Tärkein asia on se miten ne lapset todella voivat, ne jotka eivät voi vaikuttaa omaan asemaansa yhtään millään tavoin.
Nämä elämäänsä tyytymättömät ihmiset laittavat lapset niin kurjaan tilanteeseen, että itse eivät siihen suostu hetkeksikään.
Toivon mukaan joku näisät ihmisistä pysähtyy todella miettimään, millaista elämää oma lapsi joutuu elämään hänen " onnensa tai seksinsä" saamiseksi.- hämmentynyt.
Siis...Ymmärsinkö nyt aivan oikein?
Onko sinun mielestäsi lasta kohdeltu huonosti tai voiko lapsi huonosti, jos äiti- tai isäpuoli allekirjoittaa hänen koulukokeensa/aineensa tms.?
Miten ne niin kuin liittyvät toisiinsa sinun mielestäsi, jos saan kysyä?
Meinaan vaan, että minä olen enimmäkseen isäni ja rakkaan äitipuoleni kasvattama. Oma äitini alkoholisoitui kun olin ala-asteikäinen, kävi niin aggressiiviseksi ettei hänen kanssaan voinut enää elää, joutui sittemmin hoitoon ja minä pääsin pois viinanhuuruisesta kodista isän ja äitipuoleni hoiviin. Kyllä jäi traumat varhaislapsuudesta, mutta sain edes palan lapsuuttani takaisin.
Äitipuoleni laittoi nimensä kymmeniin ja taas kymmeniin koulupapereihini, terveyttäni koskeviin papereihin, käytti minua tutkimuksissa kun nuorena puhjennutta sairauttani tutkittiin, huolehti lääkkeistäni ja resepteistäni, oli minulle korvaamaton, huolehtiva aikuinen. Ja pointtini on se, että vaikka hän niitä asiakirjoja allekirjoittikin, niin en minä koskaan ole sen vuoksi kokenut olevani mitenkään kaltoinkohdeltu tai kurjassa tilanteessa tai voinut huonosti.....
Onko sinulla sitten itselläsi huonoja kokemuksia asiasta?
Kenties omassa lapsuudessa kaltoinkohtelua, johtuen äiti- tai isäpuolen allekirjoittamisista tms? - -'-'-
hämmentynyt. kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi lasta kohdeltu huonosti tai voiko lapsi huonosti, jos äiti- tai isäpuoli allekirjoittaa hänen koulukokeensa/aineensa tms.?
Meinaan vaan, että minä olen enimmäkseen isäni ja rakkaan äitipuoleni kasvattama. Oma äitini alkoholisoitui kun olin ala-asteikäinen, kävi niin aggressiiviseksi ettei hänen kanssaan voinut enää elää, joutui sittemmin hoitoon ja minä pääsin pois viinanhuuruisesta kodista isän ja äitipuoleni hoiviin. Kyllä jäi traumat varhaislapsuudesta, mutta sain edes palan lapsuuttani takaisin.
Äitipuoleni laittoi nimensä kymmeniin ja taas kymmeniin koulupapereihini, terveyttäni koskeviin papereihin, käytti minua tutkimuksissa kun nuorena puhjennutta sairauttani tutkittiin, huolehti lääkkeistäni ja resepteistäni, oli minulle korvaamaton, huolehtiva aikuinen. Ja pointtini on se, että vaikka hän niitä asiakirjoja allekirjoittikin, niin en minä koskaan ole sen vuoksi kokenut olevani mitenkään kaltoinkohdeltu tai kurjassa tilanteessa tai voinut huonosti.....
Kenties omassa lapsuudessa kaltoinkohtelua, johtuen äiti- tai isäpuolen allekirjoittamisista tms?Mua kiinnostaisi myös...
Miten se on lapsen huonosti kohtelua tai miten lapsi siinä huonosti voi, jos äiti- tai isäpuoli allekirjoittaa jotain? Miten se konkreettisesti muuttaa lapsen elämää, tekee siitä jotenkin huonompaa? Tuskin lasta kiinnostaa kuka sen nimen laittaa...
Mun äitipuoleni on myös ollut minulle kuin kakkosäiti, kun oma äiti oli kiireinen "etsiessään itseään". Äitipuoli allekirjoitti, osallistui, auttoi ja opasti, on ollut korvaamaton tuki minulle kun olin hämmentynyt teinityttö. Äitipuoli oli tukihenkilönä aikuisiälläkin synnytyksessäni, kun mieheni oli satojen kilometrien päässä työmatkalla ja vauva päätti putkahtaa maailmaan ennenaikaisena.
En minä koe olleeni koskaan mitenkään huonosti kohdeltu tai kurjassa tilanteessa tämän vuoksi. Ennemminkin äitini kohteli minua hieman kurjasti kun laiminlöi minua toisinaan... - Harakkahuttuakeittää
hämmentynyt. kirjoitti:
Kenties omassa lapsuudessa kaltoinkohtelua, johtuen äiti- tai isäpuolen allekirjoittamisista tms?Hämmennetään pakkaa hieman lisää. Arvatenkin biologinen äitisi alkoholisoitui, ylläriylläri, isäsi jätettyään hänet ihanan äitipuolesi takia kahdestaan sinun kanssa elääkseen auvoista elämää uuden onnen kanssa? Ja kun uusperheen perustukset olivat valetut n. vuoden päästä, oli biologinen äitirukkasi jo niin loppuun palanut kuunneltuaan isäsi ja äitipuolesi vittuilua, siitä kuinka huono ihminen onkaan kun ei pystynyt pitämään liittoaan kasassa? Ottaen huomioon sen, että sinäkin olit kasvatettavana? Veikkaan, että isäsi ei juurikaan osallistunut kasvatukseesi ja huolenpitoosi ennenkuin olit kouluikäinen. Kolikolla on aina kaksi puolta, seurauksilla syyt...
- opettaja 8 vuotta
Olen opettaja, enkä koskaan puhu muiden kun lapsen omien vanhempien kanssa, enkä vastaa muiden kysymyksiin. Selvittäkööt he niille, jotka haluavat tietää.
En hyväksy kokeiden allekkaan muiden nimiä kuin omien vanhempien, koe lähtee takasin tai soitan kotiin, että miten on??? Ei ole kyllä tullut eteen kertaakaan tilannetta, että mitään lasten asioita hoitaisi muut kuin omat vanhemmat.- ÄitiExNyx
Höpö höpö:-D Jos perheessä on yhdessä sovittu, että äiti- tai isäpuoli allekirjoittaa jotain, niin sinä et voi sitä kumota. Voit mielessäsi olla erimieltä, mutta muuta et voi.
- ...
Ai nyt sie oot Lissu opettaja? Tuskinpa vain...
- Viimeinen oljenkorsi
Hienoa, sillä olet ajatellut asiat oikein. Tällä tavalla pistät nuo vanhemmat edes jotenkin seuraamaan lastensa koulunkäyntiä, asiaa jonka pitäisimollakin vanhemmille ykkösprorieetti.
Sinulle voisin kertoa vielä senkin, että koetapa saada kouluihin käytäntö, että lapsen kotiin otetaan yhteys vähän toisella tavalla jos lapsi häiriköi kouluissa. Tämä ihan lapsen edun vuoksi. Eli pyydetään vanhemmat tai se lähivanhempi keskusteluun koululle, jossa mukana on joku terveydenhuollon ihmisistä, syystä että samalla nähtäisiin kodin tilanne, syy miksi lapsi häiriköi ja näin voitaisiin tähän kotiin kohdistaa apuvoimia tälle vanhemmalle.
Jos vain soitetaan, silloin lapsi voi joutua henkisesti aivan hirveäämn tilaan, hänet eristetään kaikista kavereistaan häntä uihataan, haukutaan, moitiaan ja alistetaan ja lapsi ajautuu entistä pehempiin ongelmiin.
Lapsi häiriköi koulussa yleensä jostakin ja usein se syy on kotiolot, joissa vanhemmilla on ongelmia ja voidaksemme jotenkin puuttua näkisin kertomani tien edes jonkinlaiseksi mahdollisuudeksi auttaa näitä vanhempia, sillä muutoin he salaavat asian kaikilla mahdollisilla tavoilla ja alistavat lapsen täysin puhumattomaksi kotioloistaan.
Jos sinulla on mahdollisuutta viedä tätä asiaa eteenpäin ja mahdollisiin päättäviin elimiin, pyytäisin ja rukoilisin, sillä tiedän näitä tapauksia, mutta minä en voi itse sitä tehdä, sillä silloin lapselta todella katkeasisi se viimeinenkin oljenkorsi saada apua pahimmassa tilanteessa.
Olet järkevä ajatuksissasi. - kyllä voi
ÄitiExNyx kirjoitti:
Höpö höpö:-D Jos perheessä on yhdessä sovittu, että äiti- tai isäpuoli allekirjoittaa jotain, niin sinä et voi sitä kumota. Voit mielessäsi olla erimieltä, mutta muuta et voi.
Siinä tapauksessa soittaisin lapsen äidille, ja kysyisin onko yhdessä sovittu asiasta, mutta ellen tiedä että myös äiti tietää, en hyväksy että kuka tahansa nimiä kirjoittelee. Kummankin vanhemman on tieddettävä asiasta sekä että molemmat vanhemmat ovat asia hyväksyneet ja sopineet. Jos vain toinen, en hyväksy.
- voi lissua
Viimeinen oljenkorsi kirjoitti:
Hienoa, sillä olet ajatellut asiat oikein. Tällä tavalla pistät nuo vanhemmat edes jotenkin seuraamaan lastensa koulunkäyntiä, asiaa jonka pitäisimollakin vanhemmille ykkösprorieetti.
Sinulle voisin kertoa vielä senkin, että koetapa saada kouluihin käytäntö, että lapsen kotiin otetaan yhteys vähän toisella tavalla jos lapsi häiriköi kouluissa. Tämä ihan lapsen edun vuoksi. Eli pyydetään vanhemmat tai se lähivanhempi keskusteluun koululle, jossa mukana on joku terveydenhuollon ihmisistä, syystä että samalla nähtäisiin kodin tilanne, syy miksi lapsi häiriköi ja näin voitaisiin tähän kotiin kohdistaa apuvoimia tälle vanhemmalle.
Jos vain soitetaan, silloin lapsi voi joutua henkisesti aivan hirveäämn tilaan, hänet eristetään kaikista kavereistaan häntä uihataan, haukutaan, moitiaan ja alistetaan ja lapsi ajautuu entistä pehempiin ongelmiin.
Lapsi häiriköi koulussa yleensä jostakin ja usein se syy on kotiolot, joissa vanhemmilla on ongelmia ja voidaksemme jotenkin puuttua näkisin kertomani tien edes jonkinlaiseksi mahdollisuudeksi auttaa näitä vanhempia, sillä muutoin he salaavat asian kaikilla mahdollisilla tavoilla ja alistavat lapsen täysin puhumattomaksi kotioloistaan.
Jos sinulla on mahdollisuutta viedä tätä asiaa eteenpäin ja mahdollisiin päättäviin elimiin, pyytäisin ja rukoilisin, sillä tiedän näitä tapauksia, mutta minä en voi itse sitä tehdä, sillä silloin lapselta todella katkeasisi se viimeinenkin oljenkorsi saada apua pahimmassa tilanteessa.
Olet järkevä ajatuksissasi.ja nyt lissu puolustaa kommenttejaan.
- ykkos prorieetti
-pitäisimollakin
-uihataan
-moitiaan
-katkeasisi - vo apua sentään!!!!!
Viimeinen oljenkorsi kirjoitti:
Olet järkevä ajatuksissasi.Lapsi häiriköi koulussa yleensä jostakin ja usein se syy on kotiolot, joissa vanhemmilla on ongelmia ja voidaksemme jotenkin puuttua näkisin kertomani tien edes jonkinlaiseksi mahdollisuudeksi auttaa näitä vanhempia, sillä muutoin he salaavat asian kaikilla mahdollisilla tavoilla ja alistavat lapsen täysin puhumattomaksi kotioloistaan.
.. no ketkähän on tämän aikaansaanut että lapsi häiriköi? Hän haluaa huomiota, jota ei mistään saa. Ei lapsen työ ole muuttaa joka viikko talosta toiseen, hyväksyä vieraita ihmisiä kotiinsa.. eihän ne aikuisetkaan muuta.
Sitten ihmetellään kun lapsi reagoi.. tottakai... mutta eihän aikuiset myönnä, että se on heidän vika. Aikuiset ovat saaneet sen aikaan vaatimalla lapsilta liian paljon asioita, joihin eivät ole valmiita.
Syytät lasta, vaikka vika on vanhemmissa. - isäpuoli
kyllä voi kirjoitti:
Siinä tapauksessa soittaisin lapsen äidille, ja kysyisin onko yhdessä sovittu asiasta, mutta ellen tiedä että myös äiti tietää, en hyväksy että kuka tahansa nimiä kirjoittelee. Kummankin vanhemman on tieddettävä asiasta sekä että molemmat vanhemmat ovat asia hyväksyneet ja sopineet. Jos vain toinen, en hyväksy.
Miksi vain äidille?
- QuidProQuo
Mikä vittu teitä ihmisiä vaivaa?! Aloittajalle sanoisin sen verran, että miettii pienessä kuupassaan, onko tullut ajatelleeksi kuinka sopeutuvaisia lapset voivatkaan olla tilanteesta riippumatta? Tästä päästään erolapsen roolien kahtiajakoon... Tyttö (ikää ei aloittaja maininnut) elää isänsä ja "äitipuolensa" kanssa juuri sellaista elämää, jota he "vastuullisina" aikuisina toivovatkin tämän elävän. Sanoo asioita, joita toivotaan ja tekee asioita, joita tässä uusperheessä tehdään. Samoin lapsi ottaa oman roolinsä viettäessää aikaa biologisen äitinsä kanssa. Tytön biologisen äidin roolia ei sen sijaan aloittaja pysty kumoamaan, vaikka tasajalkaa hyppisi. Sitä on mitä ilmeisimmin ainakin yritetty, jos asioita täytyy salassa tehdä. Mikä olikaan aloittajan oma ikä kun jutut näyttävät olevan näinkin kypsymättömiä ja kaukana vastuullisen ja ennenkaikkea järkevän aikuisen ajatuksista? Ja mikä olikaan tämän ketjussa esiintyvän "opettajan" koulutustausta? Pelkällä lukion psykalla pääsee aika pitkälle vetämättä hernettä nenään vain todetakseen tämän ketjun aloittajan kirjoituksen olevan pelkkä provo... =)
- Ällikkä
Ihanko tosissasi kirjoittelet? Oletko naimisissa tytön isän kanssa? Mikäli et, et juridisesti ole tytön äitipuoli. Onko sinut merkitty koulun kirjoihin tytön huoltajaksi? Mikäli ei, et sitä siis ole. Tosin sanoen, sinulla ei ole oikeutta allekirjoittaa papereita, joihin vaaditaan huoltajan allekirjoitus, etkä ole velvollinen saamaan minkäänlaista tietoa lapsen koulumenestyksestä ym. muistakaan opiskeluun liittyvistä asioista koulun taholta Olkoonkin se pelkkä koulun koepaperi. Äitipuolenakaan et saa tietoja mm. sairaalasta koskien lapsen tilaa, mikäsli sinua ei ole merkitty lähiomaiseksi lapsen tietoihin. Ja tähän vaaditaan myös lapsen biologisen äidin lupa. Käsittääkseni kouluja koskee samat salassapitovelvollisuudet kuin muitakin julkisia instansseja. Ketjua alaspäin kun lukee, niin eräs opettaja on tämän pohjalta tehnyt virkarikkomuksen.
- höpö höpö
Tuo kirjoittelija kunhan provoilee ja huudattaa. Ei normaali ja pätevä opettaja hyväksy keneltäkään muulta kuin huoltajailta nimeä yhteenkään paperiin eikä levittele lasten asioita. Siinä on tehty silloin virkavirhe ja se pitää ilmoittaa, jos näin on käynyt, että ope levittelee lasten asioita muille.
Kirjoittajalla on nyt vaan niin huono itsetunto, että kuvittelee olevansa opettaja.
Okeessa elämässä näin ei käy, tai se on rikos.
Myös sairaaloissa ym virastoissa.
Kunhan taas provoilee ja peittelee omia ongelmia. - eikä tule sanomista
höpö höpö kirjoitti:
Tuo kirjoittelija kunhan provoilee ja huudattaa. Ei normaali ja pätevä opettaja hyväksy keneltäkään muulta kuin huoltajailta nimeä yhteenkään paperiin eikä levittele lasten asioita. Siinä on tehty silloin virkavirhe ja se pitää ilmoittaa, jos näin on käynyt, että ope levittelee lasten asioita muille.
Kirjoittajalla on nyt vaan niin huono itsetunto, että kuvittelee olevansa opettaja.
Okeessa elämässä näin ei käy, tai se on rikos.
Myös sairaaloissa ym virastoissa.
Kunhan taas provoilee ja peittelee omia ongelmia.Valtakirja ap:lle lapsen isältä eli huoltajalta, että saa allekirjoittaa koululaisen koetuloksen palautusta varten. Tämä käytäntö silloin jos huoltaja on pidemmällä työmatkalla estyneenä allekirjoittamaan.
- jopas vitsinmurjasit
eikä tule sanomista kirjoitti:
Valtakirja ap:lle lapsen isältä eli huoltajalta, että saa allekirjoittaa koululaisen koetuloksen palautusta varten. Tämä käytäntö silloin jos huoltaja on pidemmällä työmatkalla estyneenä allekirjoittamaan.
Coi sua... ei opettajille mitään valtakirjoja kirjoitella, hyvänen aika sentään!!! Johan sie hupsuja juttelet....höpsis...lasten asioista päättää hänen omat vanhemmat yhdessä, ei siinä valtakirjoja kirjoitella.
Jos toinen vanhempi on työmatkalla, niin senhän tietää jo etukäteen että joutuu.. joten ei silloinkaan mitään valtakirjaa tarvita. - Lissulle lähtö
jopas vitsinmurjasit kirjoitti:
Coi sua... ei opettajille mitään valtakirjoja kirjoitella, hyvänen aika sentään!!! Johan sie hupsuja juttelet....höpsis...lasten asioista päättää hänen omat vanhemmat yhdessä, ei siinä valtakirjoja kirjoitella.
Jos toinen vanhempi on työmatkalla, niin senhän tietää jo etukäteen että joutuu.. joten ei silloinkaan mitään valtakirjaa tarvita.Yhtä hyvä kun sun riistakamerat, valokuvaaminen isän kotona, "luvat" äidiltä.....
- koulussa töissä
eikä tule sanomista kirjoitti:
Valtakirja ap:lle lapsen isältä eli huoltajalta, että saa allekirjoittaa koululaisen koetuloksen palautusta varten. Tämä käytäntö silloin jos huoltaja on pidemmällä työmatkalla estyneenä allekirjoittamaan.
Ei siinä mitään valtakirjaa tarvita. Riittää, että uusi puoliso on oppilaskorttiin merkitty oheishuoltajaksi. Silloin hän on vanhempien kanssa samassa asemassa lapsen asioita hoidettaessa ja kokeita allekirjoitettaessa.
- Hyvä ketju muuten :)
Tämä on Lissu aloitus ja vastailee itselleen. Voihan sen lapsen kokeen katsoa, niin näkee miten tyttö koulussa menestyy.
Isä tai äiti tai sitten se isän uusikkokin voit nimen raapasta alle.
Lapsi voi todellakin näyttää kokeensa kenelle haluaa.- Höpöhöpötaas
Jos on lapsen huoltaja niin voi laittaa nimen alle. Pelkkä samalla jääkaapilla käyminen ei tee vielä huoltajaa. Tämän koulussa kyllä opettajat tietävät. Eli jos on nimenkirjoitusoikeus, on oltava VIRALLINEN huoltaja.
- oheishuoltaja,
Höpöhöpötaas kirjoitti:
Jos on lapsen huoltaja niin voi laittaa nimen alle. Pelkkä samalla jääkaapilla käyminen ei tee vielä huoltajaa. Tämän koulussa kyllä opettajat tietävät. Eli jos on nimenkirjoitusoikeus, on oltava VIRALLINEN huoltaja.
Höpöt ittellesi oheishuoltajan allekirjoitus käy myös, jos kerran koululainen asuu samassa perheessä ja isä ja äitipuoli hänestä kantaa vastuun.
- Suu suppuun
oheishuoltaja, kirjoitti:
Höpöt ittellesi oheishuoltajan allekirjoitus käy myös, jos kerran koululainen asuu samassa perheessä ja isä ja äitipuoli hänestä kantaa vastuun.
Oheishuoltajuutta tulee hakea käräjäoikeudesta.
Oheishuoltajuus ei ole mikään koululle vain ilmoitettava asia esim. lapsen kouluasioita varten. Eli kukaan ei tule kenenkään oheishuoltajaksi vain sanomalla esim. kouluun, että "uusi puolisoni on lapseni oheishuoltaja".
Tosielämässä harva isä- ja/tai äitipuoli on oikeasti puolisonsa lapsen oheishuoltaja. - Hyvä ketju muuten :)
Suu suppuun kirjoitti:
Oheishuoltajuutta tulee hakea käräjäoikeudesta.
Oheishuoltajuus ei ole mikään koululle vain ilmoitettava asia esim. lapsen kouluasioita varten. Eli kukaan ei tule kenenkään oheishuoltajaksi vain sanomalla esim. kouluun, että "uusi puolisoni on lapseni oheishuoltaja".
Tosielämässä harva isä- ja/tai äitipuoli on oikeasti puolisonsa lapsen oheishuoltaja.Voi hyvänen aika sentään!!!! Ei se koepaperilappunen ole mikään virallinen paperi.
Siihen voi kokeen jälkeen piirrellä ja kirjoitella vaikka oikeita vastauksia, väärien viereen.
Voi siihen nimensä raapustaa vaikka koko suku, ja se sukuun tullut aviopuolisokin.
Ois siinä opella jotain hauskaa katsoa se nimmari, mikä tarkoittaa vaan sitä, että lapsi on vienyt koepaperinsa kotiin näytille, eikä vaan heittänyt sitä kotimatkalla roskiin.
Kokeen tulos on opella tallessa, vain sillä numerolla on merkitystä!
- NNuiwndåon
Selvä provo..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849