Onko kellään tämänhetkistä kokemusta kauanko kelalla kestää kuntoutustukihakemuksen käsittely? Itsellä nyt yhdeksän viikkoa takana. Koskakohan noita laskuja sais maksettua?
KUNTOUTUSTUKIHAKEMUS
13
545
Vastaukset
- Puff!
Taisi kestää mulla ensimmäinen hakemus 5kk. Sellasta se on. Kai ilmoittauduit odotusajaksi työkkäriin. Kyykytystähän se on, mutta ei töitä kyllä tartte tehdäkään.
- ei kokemusta itellä
Kaveri kertoi just ootelleensa jo neljä kuukautta Kelan päätöstä. Että voit vielä joutua tovin oottelemaan.
- pitkään taistellut
4-5kk on minulla mennyt per hakemus, varaudu myös siihen ettei kuntoutustukea myönnetä.
- SAIRAS TYÖTÖN
Voihan nenä, taitaa sitä tämänkin muijan tie ekaa kertaa sossun luukulle viedä. Millä tässä pitäisi elää? Mitä jos tulee hylky? Näin sitä sossupummeja näköjään suomessa tehdään.
- ihmepskaa
Aivan eipä ketään siellä arkadianmäellä kiinnosta sairaiden raha-asiat.
Minulla on kohta 260e/kk vaan rahaa kun kieltäydyn kuntouttavasta työstä koska työ ei kuntouta minun sairauksia ja kipuja. - pitkään taistellut
Suosiolla vaan sinne sossun luukulle ettei käy kun minulle, olin vuoden ilman tuloja kunnes minulle edes kerrottiin että voin sossun luukulle mennä. Nämä asiat eivät millään tavalla ollut minulle tuttuja kun en päivääkään ole ollut työttömänä tai sairaslomalla kunnes sattui tapaturma jonka vuoksi olen nyt uudelleenkoulutuksessa. Asunto meinasi lähteä alta ja luottotiedot meni kun kela ja eläkeyhtiöt muuttelevat lääkärinlausuntoja niin että olisin ollut työkykyinen vaikka ammatillisen kuntoutuksen hakemus meni heittämällä läpi. Eli kuntoutustarve oli mutta silti olisin ollut työkykyinen edelliseen tai siihen verrattavaan työhön kelan mielestä. Sairasta toimintaa.
- SAIRAS TYÖTÖN
No nyt varmalta hylky työkyvyttömyyseläkkeen eväämisestä. Hain kyllä kelalta kuntoutustukea, tarkoittako tämä nyt ettei kelakaan myönnä mitään? En oikein ole näistä jutuista selvillä. Tuleeko kelalta erikseen vielä jokin päätös?
- pitkään taistellut
Työeläkeyhtiö ja kela antavat pääsääntöisesti samankaltaiset lausunnot, ellei sitten työeläkeyhtiön hylky perustu siihen ettei sairasloma ole kestänyt yhtäjaksoisesti 1 vuotta tai tiedetä kestävän niin kauan. Tässä tapauksessa kela voi myöntää kuntoutustuen jos hylky ei perustu työkykyyn. Kannattaa tarkoin katsoa hylkypäätöksen perustelut ja hankkia uudet lääkärinlausunnot vaivoja tarkemmin kuvattuna. Ja sitten joko laittaa uusi hakemus tai valittaa päätöksestä uusilla lääkärinlausunnoilla. Ensiksi ehkä kannattaa uudella hakemuksella kokeilla koska valitus on pitkä ja tuskainen tie ja yleensä tulokseton. Kuten tuossa edellä mainittu niin ilmoittaudu sairaaksi työnhakijaksi, työtä sinulle ei tarjota ja tämä on ihan käytäntö suomessa vaikka hölmöltä kuulostaakin.
Minulla on hylkypäätöksen valitusasia vieläkin kesken ja alkuperäinen päätös on tammikuussa 2011 annettu eli todellakin on pitkä prosessi tuo valitus, täyttä kyykytystä vain jossa poljetaan ihmisoikeuksia. Hylkyjä annetaan mitä kummallisemmin perusteluin, minun kohdalla vakuutuslääkäri on jättänyt papereista pääasiallisen vaivan pois kokonaan ja näin ollen olen mukamas täysin työkykyinen omaan ammattiin vaikka uudelleen koulutus on jo alkanut työeläkelaitoksen kustantamana.
- sdsfgfgjkjlk
Jep ,sitä se tarkoittaa. mene työkyvyttömäksi työnhakijaksi työkkäriin että saat jostain rahaa.
- asiakoärsyttää
Sairaiden pitäisi saada muuta rahaa kuin työttömyys mutta tämäkin on sitä ihme pskaa mitä byrokratia aiheuttaa ihmisille...
Ihminen syrjäytyy ja kettuuntuu koko systeemiin. Eipä ihme!
Puhukaa vaan ihmisille miten ottaa tämä systeemi päähän niin jospa se alkaisi muuttumaan. - TyökyvytönKuntoituja
Yleensä 5-7viikkoa. En tajua miksi siellä joillain kestää niin kauan?...
- TyökyvytönKuntoituja
Siis en ymmärrä miten joillain menee kuukausitolkulla, kun itsellä aina tullu reilussa kuukaudessa...
- TyökyvytönKuntoituja
TyökyvytönKuntoituja kirjoitti:
Siis en ymmärrä miten joillain menee kuukausitolkulla, kun itsellä aina tullu reilussa kuukaudessa...
Tosin olenkin aina vaan kelasta noita hakenut. Mulla mitään sairausvakuutuksia olekkaan kun ole ikinä edes töissä ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983