KUNTOUTUSTUKIHAKEMUS

SAIRAS TYÖTÖN

Onko kellään tämänhetkistä kokemusta kauanko kelalla kestää kuntoutustukihakemuksen käsittely? Itsellä nyt yhdeksän viikkoa takana. Koskakohan noita laskuja sais maksettua?

13

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puff!

      Taisi kestää mulla ensimmäinen hakemus 5kk. Sellasta se on. Kai ilmoittauduit odotusajaksi työkkäriin. Kyykytystähän se on, mutta ei töitä kyllä tartte tehdäkään.

    • ei kokemusta itellä

      Kaveri kertoi just ootelleensa jo neljä kuukautta Kelan päätöstä. Että voit vielä joutua tovin oottelemaan.

    • pitkään taistellut

      4-5kk on minulla mennyt per hakemus, varaudu myös siihen ettei kuntoutustukea myönnetä.

      • SAIRAS TYÖTÖN

        Voihan nenä, taitaa sitä tämänkin muijan tie ekaa kertaa sossun luukulle viedä. Millä tässä pitäisi elää? Mitä jos tulee hylky? Näin sitä sossupummeja näköjään suomessa tehdään.


    • ihmepskaa

      Aivan eipä ketään siellä arkadianmäellä kiinnosta sairaiden raha-asiat.

      Minulla on kohta 260e/kk vaan rahaa kun kieltäydyn kuntouttavasta työstä koska työ ei kuntouta minun sairauksia ja kipuja.

    • pitkään taistellut

      Suosiolla vaan sinne sossun luukulle ettei käy kun minulle, olin vuoden ilman tuloja kunnes minulle edes kerrottiin että voin sossun luukulle mennä. Nämä asiat eivät millään tavalla ollut minulle tuttuja kun en päivääkään ole ollut työttömänä tai sairaslomalla kunnes sattui tapaturma jonka vuoksi olen nyt uudelleenkoulutuksessa. Asunto meinasi lähteä alta ja luottotiedot meni kun kela ja eläkeyhtiöt muuttelevat lääkärinlausuntoja niin että olisin ollut työkykyinen vaikka ammatillisen kuntoutuksen hakemus meni heittämällä läpi. Eli kuntoutustarve oli mutta silti olisin ollut työkykyinen edelliseen tai siihen verrattavaan työhön kelan mielestä. Sairasta toimintaa.

    • SAIRAS TYÖTÖN

      No nyt varmalta hylky työkyvyttömyyseläkkeen eväämisestä. Hain kyllä kelalta kuntoutustukea, tarkoittako tämä nyt ettei kelakaan myönnä mitään? En oikein ole näistä jutuista selvillä. Tuleeko kelalta erikseen vielä jokin päätös?

      • pitkään taistellut

        Työeläkeyhtiö ja kela antavat pääsääntöisesti samankaltaiset lausunnot, ellei sitten työeläkeyhtiön hylky perustu siihen ettei sairasloma ole kestänyt yhtäjaksoisesti 1 vuotta tai tiedetä kestävän niin kauan. Tässä tapauksessa kela voi myöntää kuntoutustuen jos hylky ei perustu työkykyyn. Kannattaa tarkoin katsoa hylkypäätöksen perustelut ja hankkia uudet lääkärinlausunnot vaivoja tarkemmin kuvattuna. Ja sitten joko laittaa uusi hakemus tai valittaa päätöksestä uusilla lääkärinlausunnoilla. Ensiksi ehkä kannattaa uudella hakemuksella kokeilla koska valitus on pitkä ja tuskainen tie ja yleensä tulokseton. Kuten tuossa edellä mainittu niin ilmoittaudu sairaaksi työnhakijaksi, työtä sinulle ei tarjota ja tämä on ihan käytäntö suomessa vaikka hölmöltä kuulostaakin.

        Minulla on hylkypäätöksen valitusasia vieläkin kesken ja alkuperäinen päätös on tammikuussa 2011 annettu eli todellakin on pitkä prosessi tuo valitus, täyttä kyykytystä vain jossa poljetaan ihmisoikeuksia. Hylkyjä annetaan mitä kummallisemmin perusteluin, minun kohdalla vakuutuslääkäri on jättänyt papereista pääasiallisen vaivan pois kokonaan ja näin ollen olen mukamas täysin työkykyinen omaan ammattiin vaikka uudelleen koulutus on jo alkanut työeläkelaitoksen kustantamana.


    • sdsfgfgjkjlk

      Jep ,sitä se tarkoittaa. mene työkyvyttömäksi työnhakijaksi työkkäriin että saat jostain rahaa.

    • asiakoärsyttää

      Sairaiden pitäisi saada muuta rahaa kuin työttömyys mutta tämäkin on sitä ihme pskaa mitä byrokratia aiheuttaa ihmisille...

      Ihminen syrjäytyy ja kettuuntuu koko systeemiin. Eipä ihme!

      Puhukaa vaan ihmisille miten ottaa tämä systeemi päähän niin jospa se alkaisi muuttumaan.

    • TyökyvytönKuntoituja

      Yleensä 5-7viikkoa. En tajua miksi siellä joillain kestää niin kauan?...

      • TyökyvytönKuntoituja

        Siis en ymmärrä miten joillain menee kuukausitolkulla, kun itsellä aina tullu reilussa kuukaudessa...


      • TyökyvytönKuntoituja
        TyökyvytönKuntoituja kirjoitti:

        Siis en ymmärrä miten joillain menee kuukausitolkulla, kun itsellä aina tullu reilussa kuukaudessa...

        Tosin olenkin aina vaan kelasta noita hakenut. Mulla mitään sairausvakuutuksia olekkaan kun ole ikinä edes töissä ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe