Jäällä yöpyminen....

Alienlime

Olis ajatuksena mennä meren jäälle 5 km päähän ja ihan viedä sinne sänky ja kokella yöpyä ulkosalla.
Samalla sais testattua termopatjan.
Pitäs ootella sellasta tyventä säätä, kun tuulella ei merenselällä kyllä tarkene olla.
Tai sitten joku ulkoinen saari, jossa olis jotain pensasta tuulensuojana.
Tällainen testi se on kyllä tehtävä...

27

821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SUS1 on the sea

"Kun olen täällä, tiedän kuuluvani tähän joukkoon
      Tästä joukosta en koskaan eroa
      Siksi huudan ylpeänä:
      SISSIT TULEE, TEHKÄÄ TILAA"

• Kaira Kubbe

Milläs aattelit viiä sen sängyn sinne ulapalle :)

• väliäkö sillä millä

onhan noita kelkkoja ja peräkärryjä taitaapa päästä vaikka autolla.. tai vaikka puhallettava patja

• Hylkeenpyytäjänkaima

Ota mela mukaan jos yöllä tulee kovempi maatuuli niin olet jäälautalla.

• Alienlime

Mites ne jäänmurtajat, ettei vaan mene liian kauas, että jää ruotsin puolelle, jos yöllä menee murtaja ja se tekee laivareittiä pohjoseen ja jääkin väärälle puolelle.

Mää laitan isoisän mäkisukset sängyn jalaksiksi ja pitovoidetta en laita vaan kyntteliä, niin luistaa mukavasti.
      Niin ja jos sattuu maalta merelle puhaltaan, niin mää nostan vaan päiväpeitteen ylös, niin tuuli puhaltaa meikäläisen sänkyineen kauas meren aavalle.
      Mulla on sit sellanen 5x5 metrin kokoinen sysimusta laatikkoleija ja 500 metriä siimaa, joten mää laitan sen ylös korkealle, niin se voi näkyä rannalle saakka, että menkääs katteleen ens viikolla meren suuntaan.
      Jos näättä korkealla leijan, niin tiedätte, että olen siellä aavalla jäätiköllä sängyssä testaamassa, et pärjääkö sitä merenjäällä sängyssä.
      Jos leija on siellä vielä kuukauden päästä, niin selviytymiskoe on epäonnistunu.

• Pysy kotona

Jos et sä pärjää yhtäyötä jäällä niin ei se tarkoita muutakun että olet tumpelo!
        Monet ihmiset ovat yöpyneet jäällä ja yöpyvät.
        Joten turha koe, sitä on kokeiltu jo useasti, myös ilman termopatjaa, sänkyä ja ilmapatjaa)!

• toimesta töpinäksi

Ajatuksesi on kieltämättä kiehtova. Pystytä myös kamera kuvaamaan tämä koitoksesi, josta näemme ilta ja aamutoimesikin siellä merenjäällä.

• kameramiess

Se on kuullut että kun tekee toimet housuun niin ne lämmittää vähän aikaa joten ei näy kamerassa kovin hyvin.

• Hyvä idea!

Tammikuu on tilastollisesti kuukausista tyynein. Käytännössäkin se on huomattu viimeisen parin viikon aikana, kun edes kuura ei ole puista päässyt karisemaan. Nyt lisäksi on luvattu aurinkoisia päiviä, joten aamulla ulapalla olisi ihana herätä.

• Pysy kotona

No enpä tiiä! Tällähetkellä tankkarissa pakkasta -8 c tuuli koillisesta 6 m/s = tuntuu kuin -16 c. samaa keliä luvassa lähipäiviksi ja aurinko ei kyllä merenjäällä lämmitä yhtään tähänaikaan vuodesta.
        Semmoinen pientä kasvihuonetta muistuttava teltta mitä kalastajat vetävät mootorikelkkojensaperässä joskus kosaanitoho ja lamppu niin sitte ehkä vapaaehtoisesti vois yhen yön olla.

• Iloinen Ihminen

On se vaan niin kivaa, kun kohta tulee kesä ja kärpäset valoisine öineen =D

• Kuikka Vestafsson

Olin eilen jäällä nelisen tuntia. Pakkasta n, 10 astetta ja tuulta 14m/s. Tuntui kuin olisi yksin ollut yrittämässä Pohjoisnavalle. Hieno kokemus,mutta ei kannata lähteä yrittämään,jos ei ole aikaisempaa kokemusta vastaavanlaisista olosuhteista.

• ddddddddddd

Armeijassa nukuttiin telttapatjalla makupusissa ulkona. Pakkasta oli yöllä 10 astetta. Ei mitään ongelmaa. Oltiin tosin metsän suojassa, ettei viima käynnyt.

• Alinelime

Minäkin olen nukkunut teltassa armeijan aikaan vuonna 1989.
        Teltassa oli kamiina ja jalat meinas paistua ja pää meinas jäätyä.
        Sillon oli pakkasta -20 astetta.
        Kolmantena päivänä teltassa alkoi olemaan jo melkonen tulva, kun lumi alko sulamaan teltan sisällä.

• nuku pakkasessa
        Alinelime kirjoitti:

Kolmantena päivänä teltassa alkoi olemaan jo melkonen tulva, kun lumi alko sulamaan teltan sisällä.

Itse olen nukkunut ikään kuin harrastuksen kannalta koko talven vintillä vanhassa hirsitalossa jossa ei ole yläkerrassa lämmitystä,pakkasta parhaimillaan ollut yli 20 ja hyvin olen nukkunut,minulla on huippu makuupussi joten ei se kummoista ole,mutta etuna on minulla ollut se ettei tuule eikä sada lunta .

• Joo näin oli
        Alinelime kirjoitti:

Keskimäärin hyvä olo kun kengät paloi jalasta ja tukka jäätyi teltan seinään.

• Anonyymi00024
        Joo näin oli kirjoitti:

Keskimäärin hyvä olo kun kengät paloi jalasta ja tukka jäätyi teltan seinään.

Vanhassa kerrostalossa on hyvä nukkua makuupussissa, joka on mukavasti sängyssä patjan päällä.

Ei tule nimittäin vilu!

• riku811

Minäkin nukun vintillä hirsitalossa mutta mulla on lämmöt sielä.

• Alienlime

Mien toimia, jos tulee jäällä hätä?
      Voiko jäähän kairata reiän ja sit kun hätä on tehty, niin peittää sillä jääsohjolla sen reiän ja naamioi, et kukaan ei huomaa mitään.
      Tuleeko Itämeren suojelu känki kimppuun, jos ne huomaa ?
      Tapahtuuko suuri ympäristö rikos, jos noin menettelee eli itämeri kuolee ?

• Ploppsis

Jäänukkuja!Suositteleen sinulle avanto!!

• jäälle vaan...

Pappa oli nuoruudessaa hylkeenpyynnissä huhtikuulla ja nukkuivat monta yötä veneessä kun jäivät jäiden saartamiksi. Ei tuo ole mikään tyhmä idea nukkua jäällä olisi varmaan kokemus, josta riittäisi juttua. Tuntuu välillä että tämä nykymaailman meno ei jätä mitään juttuja kerrottavaksi lapsenlapsille!

• kustukla

onko kukaan käyny trullevin nokalla onko meri jäätynyt

• Unikeko Fogelström

Ajattelinpa kuskata sängyn tuonne Alavetelin ja Emetin välille sijaitsevalle liikenteenjakajalle, josta käännytään Pietarsaareen.
      Meinasin, että nukun siinä tänä viikonloppuna, jos sopii.
      Autothan siinä humisee, mutta eiköhän siinä pysty nukkumaan.
      Vanhan hetekan meinasin sinne raahata ja untuvapeiteen alla nukkuisin.

• Anonyymi00023

Pakkasta on ollu, liekö jo kunnon jäätä

• Anonyymi00025

Ei kermaperseitä saa päästää jäille, niille tulee kurkku kippeeksi.

• Anonyymi00026

Siinä pian nälkäiset sudet jolkottavat kuutamossa pistelemään poskeensa. Ajatelepa sitä ensin.

• Anonyymi00027

Ois kyllä jäbäjuttu. Toteutukseen menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      121
      7065
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      58
      4802
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      74
      3744
    4. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      27
      2834
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      35
      2500
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      22
      1946
    7. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      209
      1475
    8. Martinan prinsessahäät peruuntui

Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1254
    9. Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona

Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on
      42
      1065
    10. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      162
      921
    Aihe