Asuntoa vuokralle - itse mailmalle.

Veitsi vuokralle

Tässä on tullut ajankohtaiseksi asunnon vuokraaminen 2-3 vuodeksi.
Tätä palstaakin olen lukenut.
Seuraavaan olen päätynyt.

- Luottotiedot kunnossa.
- Suosittelija - useampikin käy.
- Entisen - nykyisen vuokranantajan tiedot haluan.
- LinkedIn profiili oltava, ja siinnä riittävästi kytkyjä, ja rekisteröinnin oltava "vanha"
- Ajattelin asettaa aloitushinnan kohtuulliseksi ja sitten siitä ylöspäin huutokaupalla.
- Suoraan 2 vuoden sopparilla, sitten optio vuosi mahdollisesti, josta sovitaan myöhemmin.
- Vuokran korotusehdoksi 10% vuodessa tarvittaessa.
Nämä asiat pystyy tarkastamaan noin 10 minuutissa, onko huutokaupan voittajalla puhtaat taustat.

Jos ei ole puhtaita taustoja voittajalla jatketaan huutokauppaa samantien ja tarkastetaan sitten voittaja etc.......

Ajattelin huutokaupan panna ihan näkyviin netti-ilmoitukseen.

Tyly, mutta selkeä.

10

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölmöäkäytöstä

      Et löydä ketään!

    • Likaanen loppu

      Ahnehella on likaanen loppu.

    • mistä noita....

      Ei vuokralaiset tyhmiä kuitenkaan ole. :D
      Kummasti noita asuntoja seisoo tyhjillään.. ei tarvitse huutokauppoja pitää.

    • Ei herranjumala

      "- LinkedIn profiili oltava, ja siinnä riittävästi kytkyjä, ja rekisteröinnin oltava "vanha"

      ??????????????????????????????????????????????????????????

      Olen töissä EU:n virastossa, tienaan nettona 5200 euroa kuussa ja työpaikka on pysyvä. Olen todella hyvä ja siisti vuokralainen.

      LinkedIn -profiilia minulla ei ole eikä ole koskaan ollutkaan, sen enempää kuin Facebook-profiilia, Twitter-tiliä sun muuta paskaa.

      Todella outo vaatimus ja kertoo enemmän sinun ajatusmaailmastasi kuin potentiaalisen vuokralaisen taustoista.

      No onneksi oma vuokranantajani on täysijärkinen ja löysin mukavan asunnon ilman moisia idioottmaisuuksia.

    • "- LinkedIn profiili oltava, ja siinnä riittävästi kytkyjä, ja rekisteröinnin oltava "vanha""

      Mistä sinä tuon keksit? Ei minulla tuollaista ole, ja siitä huolimatta saan koska vain työtä oman alani parista missä tahansa maassa. Eli pentujen pelleilyä ei voi vaatia (en kyllä ole sinulta vuokraamassakaan).

    • Veitsi vuokralle

      Asunto menikin helposti vuokralle.

      Pistin asunnosta ilmoituksen firman intraan.

      Lyhyt huutokauppakin toteutui, halukkaat korottivat lähtöhinnasta, vuokra muodostui pikkasen korkeammaksi kuin olisin edes uskaltanut toivoa.

      Vuokraajalla oli LinkedIn profiili, meillä olikin muutama yhteinenkin kontakti.

      Suoraan 2 vuoden sopimuksella, kiinteällä % korotuksella. Sitten minusta riippuen extra vuosi tarvittaessa, jos kummallekkin sattuu.

      Samalla sattui mukavasti, kalusteet voivat jäädä asuntoon, tämä oli hienojuttu.


      Luulin asunnon vuokraamisen olevan vaikeampikin tehtävä, nyt vaan kuunvaihteessa nokka kohti mailmaa.

      • vuokranantaja_Hki

        Miten junailit tuon kahden vuoden sopimuksen?
        Kerro tarkka sanamuoto.

        Voi olla nokka takaisin Suomeen hyvin pian.


    • Veitsi vuokralle

      Terveiset täältä isommasta mailmasta.
      Kaikki oli valmiina, vain aloitti työt ja elämän, firma tarjoaa asunnon.

      Vuokraamani asunnon sopparissa oli kaikkia vakio vastuulausahdelmia.
      Vuokrasopimuksen pituus oli vain kahden päivämäärän välinenaika.

      Mikä tässä olisi epäselvää ?

      En meinannut asiaa mitenkään kahteenvuoteen hoitaa.

      Ihanaa että on lämmintä ja auringonvaloa.

      • 15 vuotta vuokranant

        Kivahan se on kaikenlaista kuvitella, jossakin Mouhijärvellä kyykit kuitenkin edelleen.

        Tuollaisella lapsellisella pelleilyllä asunto jää vuokraamatta, kun niitä saa ilmankin vuokralaiset vuokrattua.


    • wuokraisäntä

      "Ihanaa, että on lämmintä ja auringonvaloa". Hah hah ...! Joopa joo ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      107
      2094
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1603
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1132
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1050
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      959
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      887
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      804
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      771
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      753
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      663
    Aihe