Minkälaisia kuntoutuksia ?

rs2012

Onko moni syöpäpotilas ollut kuntoutuksessa hoitojensa jälkeen? Minkälaisia ne ovat suomessa? Itse olen ollut erilaisissa ja ollut niihin tyytyväinen.Olen esim.ollut antroposofien luona 3 viikkoa,joka oli oma kokemus,Italisassa viinitarhassa,se oli tosi ihanaa ja nyt olen lähdössä uuteen paikaan,en tiedä vielä minne.Jos kaikki on kunossa viime röntegenin vastauksen saatuani.

Kuntoutus kohteissa on vain alan ammatilasia töissä ja he ovat työnsä mestareita.Erilaisia hoitoja saa päivittäin,treenausta yhdessä ja erikseen ja on eri luentoja,joissa on eri pitäjiä aiheesta riippuen.Täysihoito,oma huone ja hyvää ruokaa ja tapaa muita ihmisiä joilla on tämä sama tausta ja kokemukset,joten mielipiteitä voi vaihdella ja aina oppii jotain uutta.

Saksassa jokainen syövän sairastanut saa tälläisen kuntoutuksen 3 viikkoa.Muista maista en tiedä.

Itse olen aina ollut 2-3 viikkoa.Nyt odotan kevääseen asti ja sitten lähden.Silloin on valoisempaa ja keväinen ilma on parasta aikaa tälläiseen.

Halit palstan syöpäpotilaille

22

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöpis

      Kuntoutus? Kysymysmerkki kelvannee vastaukseksi kysymykseen?

      Leikkauksen jälkeen sairaalassa kävi hoitsu opastamassa miten pääsen vuoteesta pois.
      Avanteen sulkemisen jälkeen kävi jumppari neuvomassa saman asian mutta eri tavalla.
      Avannehaava revähti.
      Jumppari antoi ohjeen olla nostamatta 4kg raskaampia taakkoja mutta miten kauan, ja millä porrastuksella taakan painon lisäys?
      Sitä hän ei kertonut.

      Sain mukaani yksinkertaisen ohjeen vatsajumpaksi.

      Aloin kuntouttamaan itse.
      Monipuolisempaa revityn vatsan elvytystä. Vaikeaa.
      Varovaisia maastavetoja. Aloitus 60kg:lla. Ennen leikkausta vedin 180kg.

      Revitty vatsa rajoitti kaikkea tekemistä.

      Kuntoutuksesta ei ollut vähäisintäkään merkkiä!

      Nyt, vuosi ja 3kk avanteen sulkemisen jälkeen alan olemaan noin 80 - 90%:ssa kunnossa leikkausta edeltävään tilanteeseen nähden.
      Ei 69-vuotinen ukko enää täysin ennalleen tulekaan.
      Hiipumista tämä olisi ilman leikkauksiakin.

      • rs 2012

        No voi,eipä ollut paljoakaan kuntoutusta sairalaan puolelta.Tuon antaa osaston fysiterapeutii kaikille leikatuille potilaille,siihen loppuu heidän työnsä.Tarkoitin enemän jos on ollut jossain kuntoutus paikassa.Kerroin omistani.Näihin pääsee lähetteellä jonka onkologi /kuraattori kirjoittaa.Olen lukenut että vaimosi on myös syöpä sairastava,joten pääsisitte varmasti yhdessä johonkin kuntoutus "lepokotiin".Olet kirjoitellut että matkustelette paljon,niin ehkä ette oli tälläisestä kiinostunut?

        Näissä paikoissa missä olen ollut on kuntosaleja missä voi treenata.Italian viini tarhassa ei sellaista ollut.Sielä oli yksi suuri huone jossa jumpattiin ja siinä ikkuna josta oli upeat näköalat.

        Itse olin aktiivinen urheilja ennen ensinmäistä syöpääni.Nuorena oli kilpauimari ja siitä se varmasti johtui,että harrastin erilaisia lajeja myöhemmina.

        Ensimäisen syöpäni jälkeen kun olin toipunut kaikista hoidoista niin aloitin oman treenauksen noin 8 kk jälkeen.Kävin treenamassa 3 kerta viikossa ja pyöräilin paikalle,kesti ½ tuntia,treenasin tunnin eri laitteillla sen jälkeen pyörällä kotiin.Kävin siinä ohella fysioterapeutin luona akupnktiossa.Sitten kaikki vain rysähti kasaan,sain kovat kivut jalkoihini.

        Nykyään käyn treenamassa vähän ja akupunktiota päälle.Entistä hyvää kuntoani en ole saanut takaisin.Kun sairastin toisen syöpäni,kunto romahti vielä enemän.Sain lisää kipuja.Kaikki saamani fyysiset vaivat sytoista ovat esteenä,ainakin juuri tällä hetkelle.Toivon saavani uutta potkua kun olen käynnyt kuntoutuksessa ja kunnon ohjeet.

        Kotona istun pallon päällä silloin tällöin.Ennen käytin myös balanssi lautaa ja tein siinä liikeitä,ja pienet käsi painot.Ja kävely lenkit.

        Sinä syöpis olet edistynyt kovasti omassa tilanteessasi ja olet todella pääsyt pitkälle omin avuin.Leikkauksestasi on kulunut oma aikansa,mikä ei ole kovin pitkä,niin voit olla ylpeä tuosta mihin olet päässyt,mielestäni et ole mikään vanha .Olet oikea tsemppaaja,ja ihailen siitä sinua!

        Lääke=liike,ja se pitää paikkansa pitkälle!


      • rs 2012
        rs 2012 kirjoitti:

        No voi,eipä ollut paljoakaan kuntoutusta sairalaan puolelta.Tuon antaa osaston fysiterapeutii kaikille leikatuille potilaille,siihen loppuu heidän työnsä.Tarkoitin enemän jos on ollut jossain kuntoutus paikassa.Kerroin omistani.Näihin pääsee lähetteellä jonka onkologi /kuraattori kirjoittaa.Olen lukenut että vaimosi on myös syöpä sairastava,joten pääsisitte varmasti yhdessä johonkin kuntoutus "lepokotiin".Olet kirjoitellut että matkustelette paljon,niin ehkä ette oli tälläisestä kiinostunut?

        Näissä paikoissa missä olen ollut on kuntosaleja missä voi treenata.Italian viini tarhassa ei sellaista ollut.Sielä oli yksi suuri huone jossa jumpattiin ja siinä ikkuna josta oli upeat näköalat.

        Itse olin aktiivinen urheilja ennen ensinmäistä syöpääni.Nuorena oli kilpauimari ja siitä se varmasti johtui,että harrastin erilaisia lajeja myöhemmina.

        Ensimäisen syöpäni jälkeen kun olin toipunut kaikista hoidoista niin aloitin oman treenauksen noin 8 kk jälkeen.Kävin treenamassa 3 kerta viikossa ja pyöräilin paikalle,kesti ½ tuntia,treenasin tunnin eri laitteillla sen jälkeen pyörällä kotiin.Kävin siinä ohella fysioterapeutin luona akupnktiossa.Sitten kaikki vain rysähti kasaan,sain kovat kivut jalkoihini.

        Nykyään käyn treenamassa vähän ja akupunktiota päälle.Entistä hyvää kuntoani en ole saanut takaisin.Kun sairastin toisen syöpäni,kunto romahti vielä enemän.Sain lisää kipuja.Kaikki saamani fyysiset vaivat sytoista ovat esteenä,ainakin juuri tällä hetkelle.Toivon saavani uutta potkua kun olen käynnyt kuntoutuksessa ja kunnon ohjeet.

        Kotona istun pallon päällä silloin tällöin.Ennen käytin myös balanssi lautaa ja tein siinä liikeitä,ja pienet käsi painot.Ja kävely lenkit.

        Sinä syöpis olet edistynyt kovasti omassa tilanteessasi ja olet todella pääsyt pitkälle omin avuin.Leikkauksestasi on kulunut oma aikansa,mikä ei ole kovin pitkä,niin voit olla ylpeä tuosta mihin olet päässyt,mielestäni et ole mikään vanha .Olet oikea tsemppaaja,ja ihailen siitä sinua!

        Lääke=liike,ja se pitää paikkansa pitkälle!

        Pyydän anteeksi kirjoitus virheitästäni.Ne johtuvat usein lääkityksestäni,niitä joudun syömään kipujeni takia:(


      • Syöpis
        rs 2012 kirjoitti:

        No voi,eipä ollut paljoakaan kuntoutusta sairalaan puolelta.Tuon antaa osaston fysiterapeutii kaikille leikatuille potilaille,siihen loppuu heidän työnsä.Tarkoitin enemän jos on ollut jossain kuntoutus paikassa.Kerroin omistani.Näihin pääsee lähetteellä jonka onkologi /kuraattori kirjoittaa.Olen lukenut että vaimosi on myös syöpä sairastava,joten pääsisitte varmasti yhdessä johonkin kuntoutus "lepokotiin".Olet kirjoitellut että matkustelette paljon,niin ehkä ette oli tälläisestä kiinostunut?

        Näissä paikoissa missä olen ollut on kuntosaleja missä voi treenata.Italian viini tarhassa ei sellaista ollut.Sielä oli yksi suuri huone jossa jumpattiin ja siinä ikkuna josta oli upeat näköalat.

        Itse olin aktiivinen urheilja ennen ensinmäistä syöpääni.Nuorena oli kilpauimari ja siitä se varmasti johtui,että harrastin erilaisia lajeja myöhemmina.

        Ensimäisen syöpäni jälkeen kun olin toipunut kaikista hoidoista niin aloitin oman treenauksen noin 8 kk jälkeen.Kävin treenamassa 3 kerta viikossa ja pyöräilin paikalle,kesti ½ tuntia,treenasin tunnin eri laitteillla sen jälkeen pyörällä kotiin.Kävin siinä ohella fysioterapeutin luona akupnktiossa.Sitten kaikki vain rysähti kasaan,sain kovat kivut jalkoihini.

        Nykyään käyn treenamassa vähän ja akupunktiota päälle.Entistä hyvää kuntoani en ole saanut takaisin.Kun sairastin toisen syöpäni,kunto romahti vielä enemän.Sain lisää kipuja.Kaikki saamani fyysiset vaivat sytoista ovat esteenä,ainakin juuri tällä hetkelle.Toivon saavani uutta potkua kun olen käynnyt kuntoutuksessa ja kunnon ohjeet.

        Kotona istun pallon päällä silloin tällöin.Ennen käytin myös balanssi lautaa ja tein siinä liikeitä,ja pienet käsi painot.Ja kävely lenkit.

        Sinä syöpis olet edistynyt kovasti omassa tilanteessasi ja olet todella pääsyt pitkälle omin avuin.Leikkauksestasi on kulunut oma aikansa,mikä ei ole kovin pitkä,niin voit olla ylpeä tuosta mihin olet päässyt,mielestäni et ole mikään vanha .Olet oikea tsemppaaja,ja ihailen siitä sinua!

        Lääke=liike,ja se pitää paikkansa pitkälle!

        1. Kiitokset kaikille ketjussa minua kehuneille. Näytettyäni saantia vaimolleni oli hänen kommenttinsa, että ilman kehujakin olen riittävän hyvissä väleissä itseni kanssa.
        Mutta ainahan myönteinen palaute egoa hyväilee.

        2. Kuntoutus. Eipä ole tullut mieleeni etsiä mitään sellaista.
        Vaimoni Hb pidetään myrkyillä 100:n kahden puolen joten rauhallinen tasamaan kävely on hänelle sopivaa kuntoilua.
        Omahyväisyydessäni, leikkausten jälkeisistä, välittömistä hankaluuksista selviydyttyäni, kuvittelen tietäväni jotain.

        Anoin kerran meille kahdelle jotain tuettua kuntolomaa ja sellainen myös myönnettiin.
        Ajattelimme paikkamme niitä enemmän tarvitseville.

        Kotiuduimme kylpylästä joulun jälkeen.
        Nyt sydäntalven retki jää tekemättä mutta vaimo lähtee kaverinsa kanssa muutamaksi päiväksi Tallinnaan helmikuun lopulla.
        Espanjaan häivymme 23.03. Siis, suunnitelmien ja varausten mukaan.

        Ennen elokuun tähystystä on tarkoitus piipahtaa heinäkuussa viikoksi Saksaa.


    • Meri-Karinassa käyty

      Ainakin kävin sopeutumisvalmennuskurssia parisen kertaa. Ne olivat tarpeellisia siihen aikaan. Hyvää ruokaa oli ja muita luentoja ko.syöpätyypin mukaisesti, uinteja, ulkoiluja jne.
      Kannattaa käydä. Linkkejä löytyy mm. Cancerin sivustosta.

      ps.Syöpis! hyvä että olet aktiivinen kirjoittamaan ja on kivaa lukea muita juttuja.

    • myös sp

      Syöpis kirjottaa aina kivasti ja asiallisesti,näkee että mihellä on kokemusta syöpäpotilaiden elämästä ja ymmärtystä riittää,sanoo asiat suprasti miten ne ovat eikä jankuta ,ei ole tarvetta,on itse sp potilas!

      • Ymmärtäjä

        Samaa mieltä. Syöpis kirjoittaa asiallisesti ja huumoripitiosestikin omasta elämästään vakavan sairauden kanssa. Kypsän tasapainoisen ihminen kirjoitusta. Hänellä ei ole tarvetta hyökkäillä muita kohti vaan itetunto ja elkämäntaito ovat kohdillaan pysyä aiheessa omalla kivalla tyylillään.


      • Synkkä_Tollo
        Ymmärtäjä kirjoitti:

        Samaa mieltä. Syöpis kirjoittaa asiallisesti ja huumoripitiosestikin omasta elämästään vakavan sairauden kanssa. Kypsän tasapainoisen ihminen kirjoitusta. Hänellä ei ole tarvetta hyökkäillä muita kohti vaan itetunto ja elkämäntaito ovat kohdillaan pysyä aiheessa omalla kivalla tyylillään.

        Juuri näin Syöpis kirjoittaa,voi kun siäkin ossoisit kirjoittaa yhtä tasapainoisesti,et viittis hyökkäillä joka ketjua sotkemaan vaan antaisit syöpäpotilaiden kirjoitella omissa ketjuissaan ihan rauhassa.Niistä aiheista joista heillä on omat kokemukset ja tiedot.Se olisi todella IHANAA!

        Nyt täs kirjoitetellaan eri kuntoutus kursseista.Toivottavasti se on ok.Jos oot ollu kerro,jos et älä kerro.AI niin,ethän sää ollukkaa sp,siis annahan olla.


      • Se on siinä
        Synkkä_Tollo kirjoitti:

        Juuri näin Syöpis kirjoittaa,voi kun siäkin ossoisit kirjoittaa yhtä tasapainoisesti,et viittis hyökkäillä joka ketjua sotkemaan vaan antaisit syöpäpotilaiden kirjoitella omissa ketjuissaan ihan rauhassa.Niistä aiheista joista heillä on omat kokemukset ja tiedot.Se olisi todella IHANAA!

        Nyt täs kirjoitetellaan eri kuntoutus kursseista.Toivottavasti se on ok.Jos oot ollu kerro,jos et älä kerro.AI niin,ethän sää ollukkaa sp,siis annahan olla.

        Yllä näemme sellaisen kannanoton ja kirjoituksen jota syöpäpotilaat -palstalla ei tulisi olla. Katkeruus, pahansuopuus ja ilkeys huipussaan. Mutta jos ei ole muuta kommentoitavaa niin ymmärtäähän sen, Joskus ihmiselle voi elämässä käydä noinkin.


      • ei ei ei ei ei ei
        Se on siinä kirjoitti:

        Yllä näemme sellaisen kannanoton ja kirjoituksen jota syöpäpotilaat -palstalla ei tulisi olla. Katkeruus, pahansuopuus ja ilkeys huipussaan. Mutta jos ei ole muuta kommentoitavaa niin ymmärtäähän sen, Joskus ihmiselle voi elämässä käydä noinkin.

        Et Lusiina voinnu pysyä poissa,olet säälittävän yksinäinen ja päivystät palstalla aamusta iltaan.Kirjoitus on varmasti sinun kirjoittama,tuo on normi tyyliäsi täällä,on huomattu moneen kertaan.Oleppa reipas ja jätä edes joku ketju vain syöpää sarastaville,meillä on omat juttumme ja sulla pmas.Heippa sulle!


      • Lusiina 5
        Se on siinä kirjoitti:

        Yllä näemme sellaisen kannanoton ja kirjoituksen jota syöpäpotilaat -palstalla ei tulisi olla. Katkeruus, pahansuopuus ja ilkeys huipussaan. Mutta jos ei ole muuta kommentoitavaa niin ymmärtäähän sen, Joskus ihmiselle voi elämässä käydä noinkin.

        Kyllä vaan. Vakava sairaus saattaa myrkyttää mielenkin niin että sietokyky esim erilaisiin palstakirjoittajiin madaltuu ja sosiaaliset vuorovaikutustaidot rappeutuvat pahasti. Toisaalta ymmärrettävää, siinäkin mielessä, että tällaisen kirjoittajan paha mieli purkautuu hyökkäyksinä ja ilkeilynä. Toivottavasti helpottaa. Tällaiseen varmaan auttaisi esim, käynti syöpäklinikan tai pth:n psykologilla tai kuntoutusryhmissä. Voisi rakentavalla ohjauskella päästä käytöshäiriöistään sitä mukaa kun tuska sisällä helpottaa.


      • eräs sp
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kyllä vaan. Vakava sairaus saattaa myrkyttää mielenkin niin että sietokyky esim erilaisiin palstakirjoittajiin madaltuu ja sosiaaliset vuorovaikutustaidot rappeutuvat pahasti. Toisaalta ymmärrettävää, siinäkin mielessä, että tällaisen kirjoittajan paha mieli purkautuu hyökkäyksinä ja ilkeilynä. Toivottavasti helpottaa. Tällaiseen varmaan auttaisi esim, käynti syöpäklinikan tai pth:n psykologilla tai kuntoutusryhmissä. Voisi rakentavalla ohjauskella päästä käytöshäiriöistään sitä mukaa kun tuska sisällä helpottaa.

        Antaisit Lusiina nyt olla,jäta syöpäpotilaat ja heidän läheiset rauhaan.Älä sekaannu joka asiaan,kun et ole niistä tiedä mitään!Älä vainoa !Keskity omiin asioihoisi!Ja huolehdi niistä.


      • yks tolloista
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kyllä vaan. Vakava sairaus saattaa myrkyttää mielenkin niin että sietokyky esim erilaisiin palstakirjoittajiin madaltuu ja sosiaaliset vuorovaikutustaidot rappeutuvat pahasti. Toisaalta ymmärrettävää, siinäkin mielessä, että tällaisen kirjoittajan paha mieli purkautuu hyökkäyksinä ja ilkeilynä. Toivottavasti helpottaa. Tällaiseen varmaan auttaisi esim, käynti syöpäklinikan tai pth:n psykologilla tai kuntoutusryhmissä. Voisi rakentavalla ohjauskella päästä käytöshäiriöistään sitä mukaa kun tuska sisällä helpottaa.

        Tässä ketjussa oli tarkoitus keskustella syöpäpotilaiden kuntoutuksesta. Et sitten malttanut taaskaan pysyä pois, vaan tulet tänne arvostelemaan kirjoittajia, mikä johtaa taas kerran keskustelun täysin väärille raiteille.

        Syytät muita hyökkääviksi. Ajattelepa nyt vähän näitä omia kirjoituksiasi. Etkö yhtään ihmettele, mistä me tunnistamme sinut, käytät sitten mitä nimimerkkiä hyvänsä? No minä kerron: Se on se ylimielinen, arvosteleva, ärsyttämään pyrkivä tyyli, millä kirjoitat.


      • Lusiina 5
        yks tolloista kirjoitti:

        Tässä ketjussa oli tarkoitus keskustella syöpäpotilaiden kuntoutuksesta. Et sitten malttanut taaskaan pysyä pois, vaan tulet tänne arvostelemaan kirjoittajia, mikä johtaa taas kerran keskustelun täysin väärille raiteille.

        Syytät muita hyökkääviksi. Ajattelepa nyt vähän näitä omia kirjoituksiasi. Etkö yhtään ihmettele, mistä me tunnistamme sinut, käytät sitten mitä nimimerkkiä hyvänsä? No minä kerron: Se on se ylimielinen, arvosteleva, ärsyttämään pyrkivä tyyli, millä kirjoitat.

        Hyvää yötä, kauniita unia ja oman kullan kuvia :)


      • Lusiina on paras
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Hyvää yötä, kauniita unia ja oman kullan kuvia :)

        Kun ihmisen huvit on mennyt noin alas että elämässä pitää nimitellä meitä "kemo aivoista" kärsivistä sp potilaita,niin pitää oikein hattua nostaa sen kaikista "kannustavista" kirjoituksista!Jos niillä pitää itseänsä parempana ,kuin sairas sp potilas!Nämä on Lusiinan omat mitta arvot ihmisistä,älkäämme niitä yritetä niitä muuttaa!Tämä hahmo läheinen saa taatusti osuutensa jopa tuplasti,hahmo parka! Lusse on PARAS!Ihailen sua niin kovasti!


      • Lusiina 5
        Lusiina on paras kirjoitti:

        Kun ihmisen huvit on mennyt noin alas että elämässä pitää nimitellä meitä "kemo aivoista" kärsivistä sp potilaita,niin pitää oikein hattua nostaa sen kaikista "kannustavista" kirjoituksista!Jos niillä pitää itseänsä parempana ,kuin sairas sp potilas!Nämä on Lusiinan omat mitta arvot ihmisistä,älkäämme niitä yritetä niitä muuttaa!Tämä hahmo läheinen saa taatusti osuutensa jopa tuplasti,hahmo parka! Lusse on PARAS!Ihailen sua niin kovasti!

        Huomenta. Kiitos taas ystävällisestä kirjoituksesta. Toivon että tämä päivä on sinulle parempi ja valoisampi. Hyviä ja kärsivällisiä ihmisiä ympärillesi toivon.


      • Tollo 2
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Huomenta. Kiitos taas ystävällisestä kirjoituksesta. Toivon että tämä päivä on sinulle parempi ja valoisampi. Hyviä ja kärsivällisiä ihmisiä ympärillesi toivon.

        Ole kiltti Lusiina, alä arvostele muita:(.Keskity läheiseesi;) jos se on olemassa;););) Ilahtuu varmasti kovasti jos käyt tervehtimässä,vai:( ? Sie tiiät,ei myö;)

        Erittäin kekseliästä päivää siullekki;)


      • Lusiina 5
        Tollo 2 kirjoitti:

        Ole kiltti Lusiina, alä arvostele muita:(.Keskity läheiseesi;) jos se on olemassa;););) Ilahtuu varmasti kovasti jos käyt tervehtimässä,vai:( ? Sie tiiät,ei myö;)

        Erittäin kekseliästä päivää siullekki;)

        Kakkostollolle.

        Kiitos kekseliään päivän toivotuksista, paljon piti keksiä, tänäänkin :).

        Miun lähheisein ellää ommaa elämäänsä, asiallinen aikuinen ihminen. Olen rinnallakulkija ja hän tietää että tarvittaessa riennän hätiin kun hän tarvitsee.Muutoin hän saa täyden arvostukseni aikuisena itsenäisenä ihmisenä. Ei syöpä ole tehnyt hänestä mitenkään vajavaista huolehtimaan itse itsestään.

        Hää asuu sen verta kauempana jotta kauhian tihiästi en pääse piiphtelemaan, mutta puhelin on keksitty. Kohtsilleen menen kyllä käymäänkin koska niille perille muutakin asiata lienee.Ilhdumme molemmat näkemisestä, olen hänen tuleva asioidenhoitajansa sitten kun hän ei itse siihen enää kykene ja se on hänen toivomuksensa ja pyyntönsä.


      • Huosteleha sie
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kakkostollolle.

        Kiitos kekseliään päivän toivotuksista, paljon piti keksiä, tänäänkin :).

        Miun lähheisein ellää ommaa elämäänsä, asiallinen aikuinen ihminen. Olen rinnallakulkija ja hän tietää että tarvittaessa riennän hätiin kun hän tarvitsee.Muutoin hän saa täyden arvostukseni aikuisena itsenäisenä ihmisenä. Ei syöpä ole tehnyt hänestä mitenkään vajavaista huolehtimaan itse itsestään.

        Hää asuu sen verta kauempana jotta kauhian tihiästi en pääse piiphtelemaan, mutta puhelin on keksitty. Kohtsilleen menen kyllä käymäänkin koska niille perille muutakin asiata lienee.Ilhdumme molemmat näkemisestä, olen hänen tuleva asioidenhoitajansa sitten kun hän ei itse siihen enää kykene ja se on hänen toivomuksensa ja pyyntönsä.

        Vuo ettöö immeis parkaa:( ei kuaketi tahjuu mittee ennöö kuho huostelee :) niihe tuo methä huostaa takahsih siul ku sie sinne huostelet ;>D pithee hiukkaseh miethii ithe ;)


      • Lusiina 5
        Huosteleha sie kirjoitti:

        Vuo ettöö immeis parkaa:( ei kuaketi tahjuu mittee ennöö kuho huostelee :) niihe tuo methä huostaa takahsih siul ku sie sinne huostelet ;>D pithee hiukkaseh miethii ithe ;)

        Kaikenlaisia hymiöitä, jotai rajaa sentäs ;)


    • elefteria1

      En tiedä, onko Suomessa muita kuntoutuskursseja kuin sopeutumisvalmennuskurssit. Niitä järjestetään sairaustyyppien mukaan. Itse en syöpäni takia ole ollut kurssilla, mutta lasteni sairauden takia olin pari kertaa ja voin sanoa, että todella hyödyllisiä olivat. Siellä oli hoitoalan ammattilaisten luentoja, ryhmäkeskusteluja, mukavaa yhdessäoloa ihmisten kanssa, joilla oli samat kokemukset. Pohdin kyllä tällaiselle kurssille hakeutumista oman syöpäni takia, mutta niin se vain sitten jäi, ensin väsymyksen takia ja myöhemmin en enää tuntenut sellaiseen tarvetta.

      Lämmin halaus myös sinulle ja muille syöpäpotilaille!

    • rs 2012

      Näinhän se juuri on,että saa keskustella muiden kanssa jotka ovat saman asian läpikäynneet ja paikalla on ammatinsa osaavat pitäjät ja heidän tietonsa ja taitonsa ovat kullan kalliita.

      Harmi että et pääsyt itse,onko mennyt liian pitkä aika,jos hakisit nyt?

      Kiitos halauksista ja lähettelen niitä sinulle ja muillekin syöpäpotilaillle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe