eh, tylsyys yllätti, niin ajattelin sitten tehdä "listaa" Azkabanin vanki elokuvan "virheistä".. pahoittelen, että häiritsen näin turhalla asialla.
Ja sitten jos te ootte huomannu jotain virheitä, joita ei mainita tai sua ärsyttää joku asia leffoissa niin... kirjota tohon alle!
------------------
Prof. R. J Lupinin ensimmäisellä Pimeyden voimilta suojautumisen tunnilla hoideltiin sitä mörköä... Kun Lupin ilmoittaa tunnin päättyneen, näytetään Harrya lähikuvassa. Huom: Arpi on väärällä puolella otsaa!
Lupin ja Sirius muuttavat Peter Piskuilanin rotasta mieheksi rääkyvässä röttelössä. Kun Peter muuttuu hänellä ON vaatteet päällä (huh, onneksi!), mutta kun Peter hetkeä myöhemmin muuttuu miehestä rotaksi hänen vaatteensa jäävät maahan. Miten Peter silloin joskus 12 vuotta sitten pystyi muka muuttumaan rotaksi, niin että vaatteet pysyivät mukana? Häiritsevää...
Ööh.. tää ei välttämättä oo virhe, mutta kun Kalkaros saapuu rääkyvään röttelöön Harry osoittaa häntä Hermionen sauvalla ja huutaa "Karkotaaset"... Kalkaros lentää rytinällä sänkyä päin. Kai siinä sauvakin jää matkalle, mutta silti... Mutta eikös tämä johdu siitä, että Harryllä on Hermionen sauva eikä omaansa? vai mitä?
ööh... Suomennoksessa on Peter Piskuila eikä Peter Piskuilan... siitä on jauhettu jo tarpeeksi eli se siitä.
Kun Lupin raatelee Siriusta ihmissutena, Sirius loukkaantuu (ilmeisesti). Hän lähtee menemään metsän läpi järvelle päin. Harry lähtee juoksemaan hänen peräänsä melkein heti. Silti Sirius on ehtinyt jo järven rantaan makaamaan, kun Harry saa hänet kiinni. Onko Sirius älyttömän nopea loukkantuneenakin vai onko Harry vain hidas jaloistaan...?? ei, eihän tämä ole virhe, mutta häiritsee silti.
Ihmissusi puree varmasti koira-Siriusta vaikka kuinka monta kertaa, eikä Sirius muutu ihmisusdeksi... Johtuenko siitä, että Sirius on koira? jaa-a...
Miksi Ihmissusi-Lupin lähtee jahtaamaan Hermionea vaikka Harry seisoo kuin hopeatarjottimella hänen nenänsä edessä? Siis silloin kuin Hermione ulvoo Lupinille pelastaaksen Harryn hengen.. jaa-a...
Enpä taida enempää laittaa.... Kertokaa te nyt jotain virheitä leffasta! Tai asioita jotka ärsyttävät!
AV:n virheet..
32
2616
Vastaukset
- Moon Lupin
Kalmakoira kirjoitettiin Kalmankoira. Se häiritsi. Ja tietenkin se Piskuilan juttu...
- ...
Hmm.. noi on kyllä suomennos virheitä, siis ei sillain elokuva virheitä.
- Wilhelmiina
Asia on juuri niin kuin olet arvaillut eli ihmissusi on vaarallinen vain ihmisille, joten silloin puremasta ei saa tartuntaa, kun on eläimen muodossa...
En ole vielä nähnyt leffaa, joten en osaa muihin vielä kommentoida...:( - Black´s widow
Joo. Toi Piskuilanin vaate-ongelma on kyllä aika hubaisa. Hehheh. Hänhän on siis alasti palatessaan Voldemortin helmoihin..ehhehe.
Ellei ne vaatteet sitten ilmesty jostain tyhjästä mystisesti päälle...
hehehe. - Pansy
..."Kun Lupin ilmoittaa tunnin päättyneen, näytetään Harrya lähikuvassa. Huom: Arpi on väärällä puolella otsaa!"
Moviemistakes-sivulla erikseen siinä alussa ilmotettiin, että tämä ei ole virhe koska se kuvaa sen peilin kautta. Kyseisillä sivuilla on muuten noin 50 virhettä Av:sta eli sieltä niitä löytyy!
Heh.. toi Piskuilanin vaate homma oli ainoa todella häiritsevä juttu ja se kans, kun Sirius tosiaan "muuttu" yks kaks sinne järven rannalle makaamaan. Tuli muuten siitä Kutkan vaate jätöstä mieleen se loppu Vk:sta kun Oraven vaatteet jää siihen ja Voldu lähtee lätkimään "haamuna". (haluttiinko sillä vihjasta, että Peter menee Volden luokse?)
"Ööh.. tää ei välttämättä oo virhe, mutta kun Kalkaros saapuu rääkyvään röttelöön Harry osoittaa häntä Hermionen sauvalla ja huutaa "Karkotaaset"...muminaa"
Ei ole ehkä virhe koska siinähän tuodaan ilmi, että karkotaseet pitää tähdätä siihen sauvaan, että se lentää kädestä. Jos osuu vaikka vatsaan niin kuin Kalkarokselle kävi, niin käy toisellalailla. Tai en mä tiedä mutta ehkä Hermun sauva sitten vaikuttaa myös ja se tähtäyskään ei osu. - Pansy
..."Kun Lupin ilmoittaa tunnin päättyneen, näytetään Harrya lähikuvassa. Huom: Arpi on väärällä puolella otsaa!"
Moviemistakes-sivulla erikseen siinä alussa ilmotettiin, että tämä ei ole virhe koska se kuvaa sen peilin kautta. Kyseisillä sivuilla on muuten noin 50 virhettä Av:sta eli sieltä niitä löytyy!
Heh.. toi Piskuilanin vaate homma oli ainoa todella häiritsevä juttu ja se kans, kun Sirius tosiaan "muuttu" yks kaks sinne järven rannalle makaamaan. Tuli muuten siitä Kutkan vaate jätöstä mieleen se loppu Vk:sta kun Oraven vaatteet jää siihen ja Voldu lähtee lätkimään "haamuna". (haluttiinko sillä vihjasta, että Peter menee Volden luokse?)
"Ööh.. tää ei välttämättä oo virhe, mutta kun Kalkaros saapuu rääkyvään röttelöön Harry osoittaa häntä Hermionen sauvalla ja huutaa "Karkotaaset"...muminaa"
Ei ole ehkä virhe koska siinähän tuodaan ilmi, että karkotaseet pitää tähdätä siihen sauvaan, että se lentää kädestä. Jos osuu vaikka vatsaan niin kuin Kalkarokselle kävi, niin käy toisellalailla. Tai en mä tiedä mutta ehkä Hermun sauva sitten vaikuttaa myös ja se tähtäyskään ei osu.- Pansy
Aina näitä tupla viestejä perkele!
- ....
Semmonen mikä ihmetytti on se Lupinin paikallaan pysyva vodkapullo. Se juna siis tärähtelee ja tekee kauheita äkkiliikkeitä, että luulis sen pullon kaatuvan tai edes liikahtavan/heiluvan mutta ei. Tai oliks se jollain jutulla oudosti kiinni? Ei siinä mitään pidikettä ainakaan näkyny.
- Patrick Bateman
Son vettä, ei vodkaa.
- ....
Patrick Bateman kirjoitti:
Son vettä, ei vodkaa.
Arvasin että joku tulee näin sanomaan mutta en kyllä kuvitellut sen olevan juuri sinä, tai siis viimeiseksi ajattelisin sen olevan sinä.
- Patrick Bateman
.... kirjoitti:
Arvasin että joku tulee näin sanomaan mutta en kyllä kuvitellut sen olevan juuri sinä, tai siis viimeiseksi ajattelisin sen olevan sinä.
Miksi ajattelit minun olevan viimeinen joka sen sanoisi? Eikös minulla ole ilkeän pilkunnussijan maine täällä?
- ....
Miksi ajattelit minun olevan viimeinen joka sen sanoisi? Eikös minulla ole ilkeän pilkunnussijan maine täällä?
No yleensä et ainakaan rupea pilkkua nussimaan huumori asioissa. Pistin siis vaan vitsillä että se oli vodkaa ja oisin luullu että ymmärrät sen. Pilkunnussija maine sulla on taas sellasissa jutuissa, että joku tietämättömyyttään sanoo jonkun pikkasen väärin ja sinä aina korjaat. Tai?
- Patrick Bateman
.... kirjoitti:
No yleensä et ainakaan rupea pilkkua nussimaan huumori asioissa. Pistin siis vaan vitsillä että se oli vodkaa ja oisin luullu että ymmärrät sen. Pilkunnussija maine sulla on taas sellasissa jutuissa, että joku tietämättömyyttään sanoo jonkun pikkasen väärin ja sinä aina korjaat. Tai?
Eh. Mulla meni vitsi ohi. *punastuu*
Mä luulin, että luulit sen olevan oikeasti vodkaa.
Taidanpa mennä hakkaamaan päätäni seinään.
- Patrick Bateman
Heh, se etäisyys jonka Sirius juoksi haavoittuneena kyllä häiritsi muakin.
En vielä lukenut noita vastauksia, voi olla, että joku jo tästä sanoikin, mutta kun Harry, Ron ja Hermione piilottelee niiden kurpitsojen takana ja sitten kuin Harry ja Hermione on siellä kahdestaan ja katsoon puskista omia itsejään, niin Harry ja Ron on vaihtanut paikkaa keskenään (on väärillä puolilla Hermionea).
Ja sitten tietty se, että animaagiksi muuttumisen yhteydessä vaatteiden käyttö on ihan epäloogista. Siriuksella ja Peterillä on vaatteet kun ne muuttuu ihmisiksi ekan kerran (ja Siriuksella jatkossakin), mutta Peterin vaatteet kutistuu ja jää myttynä maahan kun se muuttuu. wtf? - meam
Kyllä se väkisinkin nyppii, kun elokuva LOPETETAAN siihen kun Harry saa tulisalaman ja lähte sillä liitelemän. OLISIN HALUNNUT NÄHDÄ, KUN ROHKELIKKO VOITTAA MESTARUUDEN :)
Ja elokuvassa oli jätetty pois "kärkikolmikon" vihanpito. Kirjassahan se jatkui lähes koko kevätlukukauden.(Hermione kanteli tulisalamasta, Koukkujalka "tappoi" Kutkan...)
Noh, ehkä ystävämme Cuaron on rauhaa rakastava hyypiö, mutta pitäisi sitä kirjaa kyllä jotenkin kunnioittaa kun elokuvaa lähtee tekemään.- .....
Se ei ole virhe, että elokuva ei ole täydellinen kopio kirjasta. Lisäksi Klovesia voit luultavasti kiittää tulisalaman myöhästymisestä.
- Patrick Bateman
..... kirjoitti:
Se ei ole virhe, että elokuva ei ole täydellinen kopio kirjasta. Lisäksi Klovesia voit luultavasti kiittää tulisalaman myöhästymisestä.
Kloves on mulkku.
- werewolf
..... kirjoitti:
Mun mielestä se elokuva on ihan älyttömän hyvä vaikka siinä oiskii virheitä... :D
- Dragonfly
Tietääkö Ron mitkä on sukset?xD
siin leffas se muistaakseni huutaa Malfoylle: "Hei Malfoy, hukkasitko suksesi?" tai joten tollee xD
Okei! Antaa tulla jotain mätiä munia yms.!
*kipittää sohvan taakse piiloon*- mä vaan
voitko kertoo nimim. dragonfly et mikä kohta se oli kun mä en muista???????
- Patrick Bateman
mä vaan kirjoitti:
voitko kertoo nimim. dragonfly et mikä kohta se oli kun mä en muista???????
Anteeksi kun tökkään väliin, mutta se oli siinä kohtaa kun Harry heittää Dracoa lumppareilla ja raahaa sitä pitkin maata... Siinä kohtaa Ron huutaa, että unohtuiko sukset. Mikä on huvittavaa, koska vitosessa muistaakseni Hermione joutui selittämään Ronille mitä laskettelu on, tai jotain.
- Dragonfly
Anteeksi kun tökkään väliin, mutta se oli siinä kohtaa kun Harry heittää Dracoa lumppareilla ja raahaa sitä pitkin maata... Siinä kohtaa Ron huutaa, että unohtuiko sukset. Mikä on huvittavaa, koska vitosessa muistaakseni Hermione joutui selittämään Ronille mitä laskettelu on, tai jotain.
Eipä mittään, Patrick:)
- mä vaan
mua tympi se kun harry oli näkymmättömyys viitan alla tylyahossa ja kiusas malfoyta, grabbea ja goylea niin siitä ei jääny jalanjälkiä, vaikka sillon kun harry kuuli että sirius oli hänen vanhempiensa kamu ja menee itkemään kivelle niin siitä jää oikein selvät jäljet joita hermy sitten seuraa.muuten leffa oli ihan huippu ja taidan mennä katsomaan sen uudestaan=)
- Pegasos
..eräs juttu siinä leffassa. Tuli se tuossa vklopun aika tuijotettua useampaankin otteeseen, joten tuli kiinnitettyä huomiota.
Eli siis kun Harry auttaa siinä lopussa ( ajassa palattuaan ) itseään ja Siriusta sillä loitsulla, niin mistä johtuu, että Harry ( Siriuksen luona oleva siis ) näkee itsensä hirven hahmossa? Koska sehän oli selkeästi hirvi. Onko Harry isänsä tavoin animaagi? Vai liittyykö tämä jotenkin Hermionen sanomisiin? ( "Jos ryntäät huoneeseen ja näet itsei, luulet tulleesi hulluksi. Ajalla leikiville velhoille tapahtuu kamalaia asioita." tjsp.) Eli näkikö Harry itsensä valon läpi, mutta koska se olisi ollut mahdotonta, nosti hänen mielensä tilalle itseään eniten muistuttavan hahmo, isänsä. Plus kaikki ne mahtavat toivot, että se todellakin Olisi ollut hänen isänsä.. Mutta miksi se oli HIRVI?
Äh, en tiiä. Auttakaa? - Patrick Bateman
Pegasos kirjoitti:
..eräs juttu siinä leffassa. Tuli se tuossa vklopun aika tuijotettua useampaankin otteeseen, joten tuli kiinnitettyä huomiota.
Eli siis kun Harry auttaa siinä lopussa ( ajassa palattuaan ) itseään ja Siriusta sillä loitsulla, niin mistä johtuu, että Harry ( Siriuksen luona oleva siis ) näkee itsensä hirven hahmossa? Koska sehän oli selkeästi hirvi. Onko Harry isänsä tavoin animaagi? Vai liittyykö tämä jotenkin Hermionen sanomisiin? ( "Jos ryntäät huoneeseen ja näet itsei, luulet tulleesi hulluksi. Ajalla leikiville velhoille tapahtuu kamalaia asioita." tjsp.) Eli näkikö Harry itsensä valon läpi, mutta koska se olisi ollut mahdotonta, nosti hänen mielensä tilalle itseään eniten muistuttavan hahmo, isänsä. Plus kaikki ne mahtavat toivot, että se todellakin Olisi ollut hänen isänsä.. Mutta miksi se oli HIRVI?
Äh, en tiiä. Auttakaa?Musta se näytti siltä, että se suojelius vaan seisoi Harryn "isän" edessä, että Harry näki vain sen suojeliuksen. Koska Harryn suojelius on hirven muotoinen. Err... Tajusitko? Eli Harry ei muutanut muotoaan tehdessään suojeliusta, vaan sen suojelius seisoi sen kahden minän välissä.
- Pegasos
Musta se näytti siltä, että se suojelius vaan seisoi Harryn "isän" edessä, että Harry näki vain sen suojeliuksen. Koska Harryn suojelius on hirven muotoinen. Err... Tajusitko? Eli Harry ei muutanut muotoaan tehdessään suojeliusta, vaan sen suojelius seisoi sen kahden minän välissä.
Joo, tota. Em. Tajusinko? Luulisin. En ole ihan varma.
Miksi se ylipäätään oli hirven muodossa? - Patrick Bateman
Pegasos kirjoitti:
Joo, tota. Em. Tajusinko? Luulisin. En ole ihan varma.
Miksi se ylipäätään oli hirven muodossa?Öööh... Kannattaa lukea ne kirjat. Niissä kerrotaan, että Harryn suojelius ottaa hirven muodon koska sen isä (joka on kuollut) tavallaan elää Harryssä.
- Pegasos
Öööh... Kannattaa lukea ne kirjat. Niissä kerrotaan, että Harryn suojelius ottaa hirven muodon koska sen isä (joka on kuollut) tavallaan elää Harryssä.
Täytyy tehdä näin. Kaksi ekaa olen lukenut ja luen niitä vähän niin kuin leffojen tahtiin. Koska ekan leffan kävin katsomassa ennen kuin luin kirjaa. Sitten luin kirjan, kävin katsomassa kakkosen, luin tokan jne...
Outo logiikka, mutta pidän niistä leffan luomista mielikuvista ja haluan saada kirjoista aina jälkeenpäin täydennystä. Olen huomannut toimivaksi tavaksi. Koska kirjat on lähes aina parempia kuin leffat, en pety leffaan luettuani jo kirjan, enkä voi pettyä kirjaankaan leffan jälkeen, koska se vaan on parempi. Selväjärkistä? - Patrick Bateman
Pegasos kirjoitti:
Täytyy tehdä näin. Kaksi ekaa olen lukenut ja luen niitä vähän niin kuin leffojen tahtiin. Koska ekan leffan kävin katsomassa ennen kuin luin kirjaa. Sitten luin kirjan, kävin katsomassa kakkosen, luin tokan jne...
Outo logiikka, mutta pidän niistä leffan luomista mielikuvista ja haluan saada kirjoista aina jälkeenpäin täydennystä. Olen huomannut toimivaksi tavaksi. Koska kirjat on lähes aina parempia kuin leffat, en pety leffaan luettuani jo kirjan, enkä voi pettyä kirjaankaan leffan jälkeen, koska se vaan on parempi. Selväjärkistä?No eipähän ainakaan ole liian suuria odotuksia leffojen suhteen...
- Ambrosia Punurmio
Hermionen suusta sai kuulla aika usein "en minä tiedä" tai "en ajatellut", epä muista sellaista kirjasta että hän ei tietäisi tai ajattelisi. Ja ankeuttajat, ne lensivät!! Niittenhän pitäisi lipua! Ja alussa Harry vaan loitsui valois loitsua, siitähän olisi pitänyt tulla Mafalda Hopkikin lappunen, vaikka oli poikkeavat olosuhteet (musta karkuiteillä), niin tuskin Harry olisi ollut niin tyhmä että olisi loitsinut kun tiesi miten siinä käy... Sitten Marge leijaili jonnekin kauas, eikös se oikeasti ollut pahimmillaan keittiön katon rajassa? Ainakin sellainen muistikuva mulla on mutta saatan olla väärässäkin. Sitten, Harryn tulisalama tuli vasta lopussa eikä Ron saanut Possua!!! No, oikeastaan se leffa oli vaan virhettä virheen perään.
- ....
No ei ollut virheitä, että sen puoleen..
- Jonttu
Asia joka jäi mua häiritsemään oli se ku eikös Prof. Punurmion nimi ollu suomennettu: Prunurmio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741