paljonko piimää päivässä?

milla

niin meillä on aivan ihana dallu pentu ja se syö tällä hetkellä 4 krt/päivässä nutro puppy nappuloita turvotettuina raejuuston kanssa,nyt kysyisinkin että kuinka paljon tota piimää voi päivässä antaa,ku näyttääpä hyvin maistuvan! ja voiko piimää sekoittaa noihin nappuloihin? pentu on nyt 14 viikon ikäinen!
kiitos,ja oikeen hyvää syksyn odotusta kaikille koira immeisille!!!!!

6

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dober

sekarotuinen pentu (ei mikään isokokoinen) saa päivässä piimää about puoli desiä. Varmaankin desi olisi sopiva määrä dallule? Nappuloiden sekaan vaan!

• Ylivähän

t.Issukka

• Dober
        Ylivähän kirjoitti:

t.Issukka

riittävästi kasvavalle pennulle jonka pitäisi saada pääravintonsa (tässä tapauksessa nappulat) mukana tarvitsemansa kalkkimäärän. piimä sisältää kalkkia ja liika kalkki voi aiheuttaa koirille luustonkasvuhäiriöitä, mm. kieroja jalkoja.
        Kasvavan koiran kalsiumin tarve on erittäin tarkka ja jos sitä saa liikaa tai liian vähän niin se on aina riskipeliä, juuri luuston kannalta. Liian vähä kalkki aiheuttaa hauraat luut, liika kalkki taas kasvattaa luita liikaa ja kieroon.

• Issukka

nyt litratolkulla sitä piimä päivittäin anna, niin ei varsinaista rajoitetta ole, jos vatsakin sitä sietää. Voit sekoittaa sitä muun sapuskan joukkoon.

• milla taas

kiitos vastauksista,tuntuu vaan että tota piimää menis vaikka litra päivässä jos antais!!

eli pientä järjenkäyttöä siis:)

• henni

Minun koirat rakastavat piimää, tosin olen tälle nuorimmalle lazerille antanut vasta vuodenikäisestä, mutta sakemannille ihan pennusta,lorautan papanoiden päälle tölkistä aamuruokinnassa, terveellistä luulis olevan ja vatsaa tasapainottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      63
      2046
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      74
      1366
    3. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      13
      1089
    4. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      102
      1011
    5. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      91
      924
    6. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      107
      782
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      48
      637
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      554
    9. Toivotetaanko toisillemme

Juhannuksia vai ollaanko vihoissa
      Ikävä
      56
      527
    10. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      245
      521
    Aihe