Kokemuksia??

opiskelijat2

Teemme tutkimusta lukion psykologian kurssia varten. Tarkoitus on tehdä tutkimus yliluonnollisiin kokemuksiin liityen.

1. Ikä
2. Sukupuoli
3. Onko teillä yliluonnollisia kokemuksia?
4. Jos on, minkälaisia?
5. Montako kertaa / kuinka usein?
6. Millaisissa elämäntilanteissa? (Esim. oliko jotain ikävää tapahtunut tai ym.?)
7. Oliko tapahtuma/tapahtumat mielestäsi oikeasti yliluonnollisia vai oliko niille jokin järkevä selitys?
8. Miten kokemukset ovat vaikuttaneet teihin?
9. Uskotko jonkin jumalan olemassaoloon?

6

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amonraa

      Vastaan lukiolaisille mielellään. Olen 35-vuotias nainen ja perehtynyt jonkin verran joogaan ja henkiseen tiehen. Yliluonnollinen kokemus tuli kuitenkin odottamatta, kuvaan sitä siirtymäksi toiselle taajuudelle, tietoisuuden laajenemiseksi tms. Joka tapauksessa hetkessä ymmärsin, että kaikki maailman uskonnot ovat yhtä ja Jumaluus tai Ykseys on kaikkialla ja kaikessa oleva. Avainsana on RAKKAUS. Se jatkuu läpi rajojen. Koin myös, että idän uskonnot ovat lähempänä totuutta kuin lännen, joihin uskon jälleensyntymisopin alunperin kuuluneenkin. Tämä on tapahtunut kerran, mitään järkevää syytä ei ole. Sisäinen tyhjyydentunteeni katosi ja en voi enää koskaan olla sama ihminen kokemuksen jälkeen. Suhtaudun kuolemaankin lähinnä mielenkiinnolla ja jumaluus on kaikessa, joka paikassa, koko maailmankaikkeudessa. Erillisyyttä ei ole. Tämän olen itse hetken aikaa todeksi kokenut. Tutkimustanne varten sen verran lisätietoa, että en ole skitsofreenikko, huumeiden käyttäjä tms.vaan tavallinen perheenäiti.

    • tosimiesjollatulkint

      1. Ikä/51
      2. Sukupuoli/Mies.
      3. Onko teillä yliluonnollisia kokemuksia?/Muutama.
      4. Jos on, minkälaisia?/Ääniä vanhassa talossa jossa ei ollut muita kuin minä.
      5. Montako kertaa / kuinka usein?/ Kaikkiaan n. 5 erillaista kokemusta.
      6. Millaisissa elämäntilanteissa? (Esim. oliko jotain ikävää tapahtunut tai ym.?)/ Elämän tilanteella ei ole ollut merkitystä.
      7. Oliko tapahtuma/tapahtumat mielestäsi oikeasti yliluonnollisia vai oliko niille jokin järkevä selitys?/En ainakaan ole löytänyt luonnollista selitystä.
      8. Miten kokemukset ovat vaikuttaneet teihin?/Ei mitenkään erikoisesti, maailmankaikkeus kun ilmeisesti sisältää varsin outoja tapahtumia, erillaisia outoa olentoja ja tietoisuus-tasoja.
      9. Uskotko jonkin jumalan olemassaoloon?/ Jumala, tai Korkein Voima, kuitenkin meitä viisaampi "jokin" on meille tavoittamaton, tuntematon, mutta toki sellainen voi olla olemassa.
      Luojaa(mahdollista) en kuitenkaan yhdistäisi suoraan itse Jumalaksi, ennemmin meihin itseemme.
      Sillä jos Kaikkivaltiaan määritelmänä pidetään rakkautta, niin tuon määritelmän kautta versus maailman tila todistaa sen, ettei kyse ole Jumalasta.

    • :))

      1. 40
      2. mies
      3. on normaaleja kokemuksii jotka eivät luonnottomia kuha ymmärtää mitä ovat.
      4. iha kaikkea mikä ihmistä puhututtaa
      5. pienestä lähtie
      6. kaikelaisissa
      7. joko haluu ymmärtää tai ei joka kii itestä
      8. en kuulu enää kirkkoo enkä harjoita uskoo
      9. luonno laki ei oo ihmiste luoma laki vaa luonno laki o olemassa jumala kanssa tai ilma ku uskoo ei tarvi vaa katsoo kuinka oikeesti o.

      ihmiste olemus o luoda pelosta joka ei oo sama kui luoda nii että pelkoo ei oo. ihmiste olettamus o että täytyy luoda nopeammi kui katsoa jollo totuus jää huomaamatta kokonaa.

    • Tämmösii on ollu

      1. Ikä 50
      2. Sukupuoli nainen
      3. Onko teillä yliluonnollisia kokemuksia? Kyllä
      4. Jos on, minkälaisia? Yhteydenottoja vainajilta
      5. Montako kertaa / kuinka usein? Koko elämäni aikana useita kymmeniä kaikki sukulaisia mutta yksi täysin tuntematon henkilö, joka oli suurvalta politiikassa merkittävässä asemassa.
      6. Millaisissa elämäntilanteissa? (Esim. oliko jotain ikävää tapahtunut tai ym.?) Kokemukset eivät ole elämäntilanteeseen sidoksissa, tapahtumat ovat oleet erillaisissa yhteyksissä. Esim. kun tää valtion päämies otti yhtettä hän oli juuri kuollut mutta uutista hänen kuolemasta ei ollut vielä missään ilmoitette.
      7. Oliko tapahtuma/tapahtumat mielestäsi oikeasti yliluonnollisia vai oliko niille jokin järkevä selitys? En löydä luonnollista selitystä sille, että kuollut ihminen jonka kuolemaa en edes tiedä tulee unessa esittelemään minulle itsensä ja kertoo olevansan nyt kuollut ja kertoo minulle monia maailman politiikan tulevia tapahtumia jotka sitten ovat myös käyneet toteen. Sukulaisten vierailut kyllä voi olla myös ikävän aiheuttamia, mutta pidän niitä todellisina. Myös sukulaiseni ovat kertonee minulle tulevia tapahtumia ja varoittaneet asioista.
      8. Miten kokemukset ovat vaikuttaneet teihin? Nuorempana ne pelotti ja toivoin että niitä ei olisi. Nyt vanhempana janoan niitä lisää ja olen tutkinut ihmisten kokemuksia näistä asioista. Toivoisin, että näitä asioita tutkittais ihan tieteellisin keinoin, että niistä voisi saada varmuuden. Kun on vain omakohtaisia kokemuksia sitä tämmönen epäilijäluonne usein jotenkin ne kokemukset selittää vain oman pään tuotuksiksi en kyllä ole kaikkia pystynyt selittämään.
      9. Uskotko jonkin jumalan olemassaoloon? Uskon, että maailmankaikkeutta ohjaa kaikkeuden voima, se ei ole yksikään ihmisten uskonnoista. Uskon, että ihminen ja kaikki elollinen on kuolematonta ja ikuista ja kaikella on tarkoitus vaikka sitä ei aina ymmärrä eikä voi hyväksyä. Uskon myös jälleensyntymiseen eli sielunvaellukseen.

    • unikokemus

      1. Ikä: 40
      2. Sukupuoli: Mies
      3. Onko teillä yliluonnollisia kokemuksia? Mahdollisesti
      4. Jos on, minkälaisia? Olen nähnyt unen, jossa nähtyjä tapahtumia toteutui seuraavana päivänä yllättävällä tarkkuudella. Jotkut asiat olivat hiukan eri tavalla, mutta toisaalta yksittäisiä tarkkoja yksityiskohtia toteutui.
      5. Montako kertaa / kuinka usein? Uni on nähty yhden kerran.
      6. Millaisissa elämäntilanteissa? (Esim. oliko jotain ikävää tapahtunut tai ym.?) Elämäntilanteella ei vaikutusta
      7. Oliko tapahtuma/tapahtumat mielestäsi oikeasti yliluonnollisia vai oliko niille jokin järkevä selitys? Yksinkertaisin selitys unen ja todellisuuden yhteyteen olisi sattuma, mutta erikoista asiassa on se, että kyseisten harvinaisten tapahtumien ja yksityiskohtien osuminen uneen ja tapahtuminen seuraavana päivänä olisi tilastollisesti äärimmäisen epätodennäköistä. Toisaalta, aika on fysikaalisena ilmiönä mielenkiintoinen, eihän ole poissuljettua ettei tulevaisuus voisi jotenkin heijastua menneisyyteen ja aiheuttaa ilmiön. Onko tämä silloin yliluonnollista vai ei, en osaa sanoa.
      8. Miten kokemukset ovat vaikuttaneet teihin? Herättäneet mielenkiintoa siitä mistä voisi olla kyse, ja voisiko tuota ilmiötä hyödyntää. Olisi mukavaa nähdä oikeita lottonumeroita unessa etukäteen.
      9. Uskotko jonkin jumalan olemassaoloon? Kyllä. Maailmankaikkeus ei synny sattumalta, koska sattuma ohjaa kaaokseen eikä järjestykseen.

    • eräs täällä2

      1. Ikä 20.v

      2. Sukupuoli nainen

      3. Onko teillä yliluonnollisia kokemuksia? Kyllä

      4. Jos on, minkälaisia? Henkien kanssa kommunikointia, enneunia ja välähdyksiä yms. en minä niitä osaa eritellä.

      5. Montako kertaa / kuinka usein? Riippuen siitä millainen elämäntilanne on. Henkisiin kokemuksiin on oltava herkistyneet aistit ja niin ei ole ikävempinä aikoina.

      6. Millaisissa elämäntilanteissa? Kerroin jo. Enneunia tulee tosin etenkin silloin, kun on alkamassa uusi elämänjakso.

      7. Oliko tapahtuma/tapahtumat mielestäsi oikeasti yliluonnollisia vai oliko niille jokin järkevä selitys? yliluonnollinen sana on väärä, nämä ovat normaaleja tapahtumia joita harva haluaa ymmärtää.

      8. Miten kokemukset ovat vaikuttaneet teihin? Positiivisesti, olen ymmärtänyt, että sisältä tulee ymmärrys ja vastaus kaikkeen, jos vain antaa itselleen aikaa. Ne ovat myös autteneet jaksamaan.

      9. Uskotko jonkin jumalan olemassaoloon? koko jumala-sana on väärä kuvaamaan sitä mihin uskon. Jos on ylipäätään totuus, niin siihen ei liity sellaisia sanoja mitkä kuvaavat vain yhtä asiaa. Uskon vain jatkuvuuteen ja siihen, että kaikella on tarkoituksensa. Ei ole ylempää voimaa jonka vuoski käy niin kuin käy, vaan oma minämme, sielumme määrää elämämme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe