Sarkajuhla 2013

hunaja

Viime vuoden sarkajuhlasta tuli paljon keskustelua osallistujien kesken.
Tehdään sama tänä vuonna!

Minut pyydettiin daamiksi juhlaan. Odotan innolla kaikkia niitä valmisteluja ja upeaa juhlaa. Pääsee vihdoin pukeutumaan hienosti ja olemaan prinsessa :)

Miten valmistaudutte? Mitä odotatte?

135

2671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daamina

      Sain tiedon/kutsun kyseisiin juhliin viime kesänä ja googlettamalla viime vuosien juhlista löytyi paljon vinkkejä, joten kaikki oleellinen on nyt hankittu :) Mekko oli suurin huoleni, oikea murheen kryyni, mutta lopulta ostin ulkomailta täydellisen mekon (eikä kellään ole samanlaista!). Kriteerinä oli tärkeintä suht kapea linjainen (kun kermakakut ovat OUT kutsun mukaan), mutta näyttävä puku "opiskelijabudjetilla" :D Onneksi lähdin tilaamaan hyvissä ajoin pukua, joten ei tullut stressiä... ;)

    • hunaja

      Itse ajattelin pistää vanhojentansseista jääneen mekon, pitää tosin pari korjausta ehtiä vielä tekemään. Eli mekosta ei ole huolta. Sitten muita juttuja pitääkin vähän mietiskellä vielä.

      Pitääköhän siellä olla välttämättä korkokengät jalassa? Nimittäin itselläni on se ongelma, että olen koroilla kadettiani pidempi ja se olisi hieman epämiellyttävää. Olettaisin, että nätit, mekkoon ja asusteisiin sopivat ballerinat ovat ok, tuskin kukaan sinne mekon alle kuitenkaan kauheasti kurkkii.

    • Daamina

      Etiketin mukaan täytyy olla "sirokorkoiset korkokengät", mutta ehdottomasti laitat ballerinat, jos et tunne oloasi mukavaksi pidempänä kuin kadettisi! :D kunhan laukku ja kengät sopivat toisiinsa niin ei huolta. Ja onhan esim. terävä kärkisiä ballerinoja, jotka ainakin näyttäisivät samalta kuin muiden kengät ja olisivat juhlavia.

      Miten laitat hiukset? :) Edellisiä keskusteluita lukiessa tajusin, että auki en ainakaan jätä eli jonkinlainen kiharanuttura on itse tehtävä ylös tai niskaan. En ikinä kehtaisi kätellä vanhempia herroja ja rouvia, jos näyttäisin siltä kuin en olisi ikinä kuullutkaan etiketistä! Modernisoijat ja etiketin rikkojat eivät ole näitä juhlia varten, mutta jatkot ovatkin sitten eri juttu.. ;)

    • hunaja

      Hiukseni pistän varmastikin, jotenkin nutturalle, pitää vain miettiä millaiselle. Sitten pistän varmaan korujen kanssa sopivan hiussoljen mukaan, jos sen vaan saa kivasti. Voisi melkein mennä ihan kampaajalle kampauksen pistämään, että varmasti tulee tyylikäs ja pysyy kasassa :)

      Itse kans pyrin tuota etikettiä noudattamaan parhaani mukaan. Kenkävalinta nyt vain vähän mietityttää. Ja pitää se laukku hankkia sitten kunhan on kengät tiedossa :)

      • hunaja

        Voi mitä ihmettä mun netti sekoilee, pätkii ja tulee tuplaviestejä tänne :D


    • Amor

      Heippa! Ihanaa kun täällä jo jotain keskustelua kyseisistä juhlista :D olen vähän hukassa, kun kaikkia asioita yritän ostaa/löytää samaan aikaan. yritin tehdä listan, sanokaapa puuttuuko jotain oleellista:

      -mekko & alushame
      -kengät
      -huivi tai käsineet
      -laukku & laukkukoukku (pakollinen?)
      -korvakorut/kaulakoru/käsikoru/hiuskoru
      -ehkä ilotulitusta varten turkisshaali tai paksu huivi
      -siisti takki esim. villahuopakangas

      ahdistaa, kun halosen ja useimpien juhlapukuliikkeiden puvut ovat kalliita ja massaa :( eikä ulkomailta oikein uskalla tilailla eikä ehtisi...

    • Daamina

      Kaikki oleellinen tuossa listassa on :) tietysti vielä kampaus- ja meikkivalmistelut lisäisin, jos niitä varten täytyy jotain ostaa. Kampaajalle menisin myös itse mieluusti, mutta haluan löysän kiharanutturan, joka on itsekin tehtävissä :) yritetään ainakin ensin itse, kun ei ne kiharat ja ole niin justiinsa kuin esim. sliipattu banaaninuttura ym :D

      Totesin saman jo syksyllä kierrellessäni kaupoissa, että kallista on ja samoja mekkoja useissa liikkeissä! Itse sain unelmien mekon toisella yrityksellä DHGate.comilta, ensimmäinen yritys oli jostain muusta firmasta. Hintaa jäi mekolle 150e ja siinä on mieletön kirjailu strasseja ja "3Daplikointia" kukkia valkoisella langalla kirjailtuna :) alushameen ostin sitten suomesta 35e.

      Kenen seuralaisena olette muuten tulossa? :) ja maa-, ilma- vai merilinjan aveciksi?

      • hunaja

        Maalinjan :)


    • ver.a

      Ihanaa, että joku on alottanut tän keskustelun! Just lukasin ton viimevuoden keskustelun läpi ja alko jännittämään vähän enemmän!

      Oman poikaystävän aveciksi tulossa. Se on maalinjalta :)

      Tuli tosiaan tota vanhaa keskustelua luettua huomattua, kuinka vähän infoja oon tähän mennessä saanut. Esim. se, että hotellihuone pitäisi kadetin varata itse tuli ihan yllättyksenä! Pitää kysellä hieman tarkempia tietoja!

    • AAMEN että tää keskustelu on täällä! Mäkin oon moneen kertaan lukenu sen viime vuoden keskustelun läpi. Jännittää aika paljon noi juhlat! Mä oon tulossa ystävän aveciksi joka on merilinjalla :) Mulla on jo ajat varattuna manikyyriin, ripsien laittoon ja kampaukseen. Meikin yritän tehdä itse sitten juhla-aamuna.

      En millään malttaisi odottaa maaliskuuta.. :)

    • Daamina

      Tuun poikaystävän aveciksi ja hän on maalinjalla. Minkälaisia mekkoja, kampauksia, meikkejä, ripsii ja kynsiä on suunnitelmissa? Ite oon vähä harakka, tykkään paljon ku on ollu paljettei ja strassei muodissa, joten mekosta löytyy tottakai kirjailusta näitä ;) siihen matchaten ajattelin tehdä kynsiin hilegeelauksen ja meikkiin ehkä lisätä luomiväriin samoja hileitä. Glitterissä näin myytävän hilehiussuihketta, mutta se ampuu vähän jo yli =D aika cheerleader-tyylistä. Punanaamiosta haen ripset, ovat parhaimmat, luonnollisimmat, tuuheimmat ja super kivaan hintaan ;)

    • ver.a

      Mulle on tulossa melko yksinkertainen mekko, sähkönsinisenä :) Mäkin oon miettiny tekoripsiä, mutta jätän varmaan sen päätöksen mun kaverin, joka on kosmetologi, vastuulle loppupeleissä.

      Ootteko te hankkimassa sitä laukkukoukkua? Vai onko sille ees vaihtoehtoa, kerta jos lattialla/sylissä/pöydällä ei saa pitää. Selän takana tuolilla?

    • Mulla ei oo mitään hajua mekosta :D mun täti lähettää sen jenkeistä. Nyt oottelen vaa paniikissa kuvia vaihtoehdoista. Mä käyn laitattaa taas ripsienpidennykset, oon nyt pitäny taukoo ni juhlat kyllä hyvä syy ottaa takas! Meikistä ei mitään hajua eikä kampauksestakaan oikeen, joku kiharanuttura todennäkösesti kerta hiukset täytyy olla kiinni. Mä aion kyllä hankkia sen laukkukoukun, eihän se monen euron sijotus ole :) tässä konkurssissa enää tunnu.. Mulla on synttäritkin sopivasti noiden juhlien aikoihin, tavallaan siis ennakkojuhlimista siellä jatkoilla sitten :D

    • Daamina

      Joo laukkukoukku on valitettavasti kutsun mukaan pakollinen varuste ;)
      Musta kaikki olis helpompaa, jos jostain löytyis muutama kuva kyseisistä juhlista. Sais vähän aspektii, minkä näköstä siellä on, ja tietysti mitä naiset on laittaneet päälle sinne :) hitto vie...

      • hunaja

        En oo ikinä oppinut tykkäämään noista laukkukoukuista :/


    • hunaja

      Olisiko jossain muuten jonkinlaista listaa, mitä kaikkea pitäisi olla mukana/päällä? Esimerkiksi hansikkaat ja tuo laukkukoukku on vähän kysymysmerkkejä vielä.

    • ver.a

      Löysin yhden kuvakollaasin viime vuoden juhlista, http://kadettitoverikunta.fi/content/esittely/sarkajuhla.jpg. Tosta selviää jotain, aika ahtaasti joutuu ainakin tanssia.. Mun koneella sitä sai ainakin suurennettua.

      Oon samaa mieltä hunajan kanssa, että noi laukkukoukut ei oikein innosta. Mutta kai sellasta on sitte käytettävä. Pitää vaan kehitellä laukkuun joku lenkki, josta saan sen roikkumaan. Onpas ongelmallista :)

      Mä tilasin mekkoni netistä ja sen pitäis tulla nyt maanantaina kotiin. Jännittää ihan älyttömästi istuuko se ollenkaan ja täsmääkö malli ja väri!

    • mimuski

      Justiinsa tunti sitten sain tiedon että kaverin kanssa pääsen kyseiseen juhlaan! RUK:n kurssijuhlassa kävin parisen vuotta sitten, mutta mekko oli siihenkin lainattu koska en ole vanhoja ikinä tanssinut! Nyt kun lueskeli tätäkin ketjua niin tuli paniikki kaikista käyttäytymissäännöistä ja muista, herranjestas, nyt mennään jo helmikuuta ja mitään ei vielä ole! PANIIKKI!

      • hunaja

        Ihan rauhassa vaan ja asia kerrallaan niin kyllä kaiken saa hankittua ja järjestettyä :) Eikä se varmaan kovin vakavaa ole, jos esim. laukkukoukku tai vastaava pikkuasia unohtuu.


    • Käyty kyllä jo

      Heippa! Olin viime vuonna sarkajuhlassa ja nämä asiat olivat pahoja mokia:
      - liian pieni mekko (jos olet kokoa 40 älä osta 34 mekkoa)
      - hartiahuivi puuttui, siellä on kylmä!! eikä ruokailussa pidä olla paljaat olkapäät
      - jos olette valinneet hansikkaat ne "korvaavat" huivin, vaikkakin ruokailussa ei niitä sovi pitää eli huivi käyttöön!
      - laukku ei saa olla tuolilla, lattialla, pöydällä tai sylissä eli laukkukoukku PAKOLLINEN
      - jättäkää ne "OMG, vittu, niinku, morjens" -sanastot kotiin
      - tatuointeja näkyi monella, naamaläväreitä EI
      - Hiukset auki sai nauruja muutaman vanhemman rouvan pöydissä eli jättäkää ne rajojen rikkomiset joihinkin toisiin bileisiin. Kuten Daamina totesi, juhlat eivät ole modernisoijia varten.
      - MUISTAKAA: JUHLAT EIVÄT OLE TEITÄ VARTEN. Muutama tyttö näytti vanhojen tanssit vol 2 teinijuhliin saapuneelta, vähemmän on enemmän. Tekorusketuksen, ripsien, kynsien ja strassikorujen kanssa tarkkana ellette halua näyttää halvalta! :D

    • mimuski

      Oi kiitos tästä tukevasta info-paketista jossa taisikin tulla melkein kaikki oleellinen! Pitänee mennä suoraan kokemuksen syvän rintaäänen kertoneen ohjeilla niin selviää! :)

    • erinnn

      Kukaan tulossa ensi viikon tiistain tanssireeneihin?

    • mimuski

      Hetkonen, missä semmoset on ja mikä päivä ja monelta? Ai kamala en tiiä mitään...

    • sirine

      oletteko siis saaneet jo jonkin asteen kutsut juhlaan tälle vuodelle?

      nimim. täällä ei ole näkynyt.

    • nasu

      ja millaisia pukuja teiltä löytyyy :) itellä vielä hankinnan alla..

    • Kadetin daami1

      Avomieheni aveciksi menossa, jolla opinnot maalinjalla. Virallista kutsua ei täällä ole ainakaan näkynyt. Olisi helpotus kaiken suunnittelun puitteissa, jos aikataulu jo selkiytyisi.

      Tanssikurssille osallistun aina kun mahdollista.

      Puku, huivi ja laukku ovat jo hankittuna, sekä kampaajan kanssa sovittu kampauksen laittamisesta. Tuo laukkukoukku taitaa kenkien lisäksi olla seuraavana hankintalistalla.

      Eniten tällä hetkellä ehkä huolestuttaa juhlassa tuo etiketti, ei missään sattuisi olemaan ohjeistusta aiheesta? Kokemusta ei juuri ole kertynyt näin arvokkaista juhlista.

    • marimm

      Ehkä jokin ohjeistus tulee sitten kun aikataulutkin selvillä? :D vois ainakin toivoa. Tossa yläpuolella tuli joitain omasta mielestä hyviä seikkoja esiin.

      Itselläni mekko vielä hankittavana! Toivottavasti löytyy joku jonka kelpuutan, osaan olla nirso näissä asioissa :D

    • ver.a

      Mäkin oon tulossa tanssikurssille.. Mitäköhän siitäkin seuraa!

      Täälläkään ei oo mitään virallista kutsua näkyny, ja oon ihan samaa mieltä, että se olis ihan toivottu. Oon joutunu nyhtämällä nyhtää tietoa tolta mieheltä. Vastaukset on sitte tullu päivän viiveellä, ku on kyselly muilta. Kuulemma niillä itelläkin on aika heikko tietämys.

      • hunaja

        Juu, kyllä minä ainakin olen enemmän perillä asioista kun toi mies :) Täällä on just kätevä jakaa teitoa.


    • epätietoinen_

      onko teillä kenelläkään tietoa, saako naisen puku olla olkaimeton? ja onko värillä väliä..

      • Daamina

        tottakai saa olla olkaimeton. värillä ei ole väliä, puku täytyy olla juhlavasta kankaasta valmistettua suuren luokan juhla-asu.


    • marimm

      juu ei oo väliä noilla, mut ilmeisesti hartiahuivi pitäisi olla ainakin ruokailussa? näin oon kuullut. Heiii kuusiviikkoa itse juhliin!

      minkä värisiä pukuja teillä on?

    • Kadetin daami1

      Mulla on olkaimeton sininen puku, jossa hieman kirkkaita koristekiviä, hartiahuivi myös tommosta hieman läpikuultavan saman sävyistä sinistä. Laukku ja kengät on valkoset :) Eli aika isänmaallisillä väreillä liikenteessä :D

      Olin jo keksinyt kampauksenkin valmiiksi (https://www.google.fi/search?q=hääkampaus&hl=fi&client=firefox-a&hs=LeW&tbo=u&rls=org.mozilla:fi:official&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=5VAWUbmhPOSD4gTouYCQDQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1600&bih=771#imgrc=75jaTyUGRPlVKM:;lTmuplYceFQU1M;http://3.bp.blogspot.com/_QSwi10zQrF4/SnKJ2TtJ1CI/AAAAAAAAAGs/6cz_YH9W5do/s400/IMG_0153.JPG;http://odotusta-jonna.blogspot.com/2012/01/haakampaus.html;300;400), mutta jos on ehdoton nutturapakko (tai ylipäätään hiukset ylhäällä) taidan miettiä valintaani uudestaan...

    • Tiedotussihteeri

      Hei tätä palstaa seuraavat neidit,

      Lisätietoa juhlan aikataulusta, pukukoodista, yleisestä järjestelystä tulee ajan myötä nettisivulle kadettitoverikunta.fi (siellä tiedotusosioon). Sarkajuhlatoimikunta pitää tulevalla viikolla seuraavan kokouksensa, jolloin juhlien kulku selkeytyy.

      Sarkajuhlaan Avecina tulevat voivat ottaa yhteyttä sähköpostiosoitteeseen kadettitanssit ät hotmail.fi, jos on jotain kysymyksiä juhlaan liittyen tai yleisjärjestelyihin - pyrimme vastaamaan kysymyksiin mahdollisimman nopeasti, muistakaa kuitenkin kysyä ensiksi oman seuralaisenne kautta, josko he tietävät ja sitten voitte kääntyä erikseen sähköpostilla meidän puoleemme.

      Terveisin

      Sarkajuhlatoimikunnan Tiedotussihteeri

    • Amor

      Mekko on nyt hankittu, ulkomailta ja todella edullisesti :) Se on olkaimeton ja tumman sininen melko kapeaa mallia muutamalla koristekirjailulla. Kolusin läpi kaikki lähimmät juhlapukuliikkeet, enkä löytänyt juuri sitä oikeaa, joten toivotaan, että tämä on sellainen..

      Kampauksenteossa eli nutturassa: onko kukaan käyttänyt niitä isoja vaahtomuovin näköisiä donitseja, joiden avulla saa suuren nutturan? Millaisia pinnejä käytätte? Tupeeratteko hiuksia? Miten donitsia käytetään, jos haluaa ehjän nutturan ilman keskellä olevaa aukkoa?

      • nutturamielessä

        Tosta löytyy glitterin ohje sen nutturan tekemiseen. http://glitter.fi/hiusvinkit/
        mun käsityksen/omien kokeilujen mukaan se "aukoton nuttura" on hankala tehä ton avulla, mutta toikin näyttää kivalta! :) ja olis ainakin helppo tehä ite!


    • happyy

      Mun mekko on vielä kangaskaupassa, ääk. Ystävä tekee mulle alusta loppuun iltapuvun ja vasta prototyyppi on tehty joten väriäkään en ole lopullisesti päättänyt! Sinistä oon miettinyt mutta aika monella tuntuu olevan.. Ja kadeteilla on tummansiniset puvut, mun mielestä näyttää kyllä melkeen mustilta! Ainakin siis maalinjan kadeteilla :)
      Itse siis tosiaan tulen maalinjan kadetin kanssa. Hiukset nutturalle, onneksi löytyy kampaajaystävä joka on myös ihan super meikkaamaan joten ei tarvi siitä huolehtia! Ajattelin ehkä ottaa kynnet, harkinnassa vielä.. Ne on niin siistin näköiset.
      Alkoi nyt eka kertaa jännittämään kun tajus että ne juhlathan on jo reilu kuukauden päästä!! :D


      Mistä kaikkialta porukkaa on tulossa tänne Helsinkiin? :)

      • Avec2012

        No niin neidit. Kannattaa rauhoittua, sillä ainakin viime vuonna juhlissa oli ihan rento meininki :)
        Ja mitä nuihin erilaisiin sääntöihin tulee, niin järkeä saa käyttää. Itselläni oli laukkukoukku mukana, mutta monen muun tavoin pidin sitten käytännön syistä laukkua sylissä. Sitä ei kukaan sieltä pöydän alta näe.
        Teinipuhekieli on hyvä jättää kotiin. Mitä kampauksia tulee niin valittaa kampaus, joka sopii omaan päähän. Jos nuttura näyttää kamalalle niin sitten hiukset vaikka auki. Jos jotain vanhaa haahkaa häiritsee niin oma on ongelmansa. Eletään kuitenkin jo vuotta 2013 ja kyseessä on kuitenkin VAIN yhdet vähän isomman koko luokan juhlat.
        Ja ne tatuoinnit... Mitä sitten, jos näkyy? Koristeeksihan ne on iholle otettu eikä niitä missään käsketä peittämään.
        Ainakin viime vuonna moni oli olkapäät paljaana myös ruokailussa, mikä on minusta ok. Tietty jos jaksaa/haluaa se huivin kanssa pelleillä syönnin aikana niin mikäs siinä. Eikä siellä kylmä kyllä ollut.
        Mutta näin lyhykäisyydessään järki käteen ja nauttikaa juhlasta. Ei kannata turhaan stressata :)


      • Niin no...
        Avec2012 kirjoitti:

        No niin neidit. Kannattaa rauhoittua, sillä ainakin viime vuonna juhlissa oli ihan rento meininki :)
        Ja mitä nuihin erilaisiin sääntöihin tulee, niin järkeä saa käyttää. Itselläni oli laukkukoukku mukana, mutta monen muun tavoin pidin sitten käytännön syistä laukkua sylissä. Sitä ei kukaan sieltä pöydän alta näe.
        Teinipuhekieli on hyvä jättää kotiin. Mitä kampauksia tulee niin valittaa kampaus, joka sopii omaan päähän. Jos nuttura näyttää kamalalle niin sitten hiukset vaikka auki. Jos jotain vanhaa haahkaa häiritsee niin oma on ongelmansa. Eletään kuitenkin jo vuotta 2013 ja kyseessä on kuitenkin VAIN yhdet vähän isomman koko luokan juhlat.
        Ja ne tatuoinnit... Mitä sitten, jos näkyy? Koristeeksihan ne on iholle otettu eikä niitä missään käsketä peittämään.
        Ainakin viime vuonna moni oli olkapäät paljaana myös ruokailussa, mikä on minusta ok. Tietty jos jaksaa/haluaa se huivin kanssa pelleillä syönnin aikana niin mikäs siinä. Eikä siellä kylmä kyllä ollut.
        Mutta näin lyhykäisyydessään järki käteen ja nauttikaa juhlasta. Ei kannata turhaan stressata :)

        Teidän parinne ovat kuitenkin kadetteja, en tiedä missä suhteessa olet kirjoittaja oman parisi kanssa ollut, mutta kyllä mulla on sen verran halua pysyä etiketissä oman avomiehen vuoksi, että hiukset laitan kiinni. On olemassa myös löyhiä nutturoita. Jo RUK:n tanssiaisissa katsottiin huonolla, ei nämä "vanhat haahkat" vaan ihan muut juhlijat.
        Itse olen juhliin menossa tietoisena ammatista johon kuuluu suurena osana tärkeät perinteet, joille koko kadettikoulu perustuu. Juhlatkin järjestetään perinteiden myötä jotka ovat olleet voimassa jo melkein sata kurssia.


      • tat6
        Niin no... kirjoitti:

        Teidän parinne ovat kuitenkin kadetteja, en tiedä missä suhteessa olet kirjoittaja oman parisi kanssa ollut, mutta kyllä mulla on sen verran halua pysyä etiketissä oman avomiehen vuoksi, että hiukset laitan kiinni. On olemassa myös löyhiä nutturoita. Jo RUK:n tanssiaisissa katsottiin huonolla, ei nämä "vanhat haahkat" vaan ihan muut juhlijat.
        Itse olen juhliin menossa tietoisena ammatista johon kuuluu suurena osana tärkeät perinteet, joille koko kadettikoulu perustuu. Juhlatkin järjestetään perinteiden myötä jotka ovat olleet voimassa jo melkein sata kurssia.

        Itsekään en esimerkiksi käsitä tatuointien pahastelua ja annan varmasti käteni näkyä joka on kokonaan tatuoitu, mutta hiuksia voi pitää kiinni niin monella muullakin tapaa että varmasti jokaiselle jokin tyyli löytyy joka itseä pukee..


    • Mietinnässä

      Oma kadettini korosti, että etikettiä tulee noudattaa. Kyseisessä koulussa on kuitenkin perinteet kunniassa. Minkähänlaista "rahvasta" näihinki juhliin tulee, kun ei yksinkertaisesti ymmärrä etiketin yksinkertaisuutta: sitä tulee noudattaa hyvällä maulla. Ei voi kun nauraa, kun tällaiset asiat eivät ole itsestään selvyyksiä!

    • hohhoijaa

      Kaikki ei ole aina niin yksinkertaista arvoisa Mietinnässä.. Kuitenkin samaa mieltä siitä, että hieno ja arvokas tilaisuus kyseessä ja etikettiä tulisi noudattaa mahdollisimman tarkasti. Ymmärrän kyllä, että kukaan tuskin tekee ihosiirrettä kyseisen tilaisuuden takia, jos jokus tuli lätkäistyä kuva vähän näkyvämmälle paikalle. Tuommoinen rahvaiden luokittelu kuitenkin taitaa kertoa luokittelijasta enemmän kuin luokitelluksi tulleesta..

    • Kadetin daami1

      Hei neidit !

      Tiistain tanssikurssilla tuli esiin että daameja tarvittaisiin noihin harjoituksiin lisää, sillä valitettavasti moni kadetti on jäänyt ilman. (Tästä ilosta vajaan kahden tunnin aikana voi toki päästä useamman kadetin tanssitettavaksi :)) Lysti maksaa 45€ ja harjoitukset ovat joka tiistai aina juhliin asti. (minun ymmärrykseni mukaan) Joukkueesta riippuen harjoitukset alkavat joko klo 18 tai klo 20.

      Kuulin huhua että osa kadeteista on vielä ilman juhla avecia. Vinkatkaa ystävillenne jos pääkaupunkiseudulla asustatte !

      Ja vastauksena happyylle Vantaalta tullaan :)

      • Gossip girl 12345

        Paljon maksaa kaksi viimeistä tanssi kertaa?


      • hunaja

        Itseäni houkuttelisi toi tanssikurssi. Vanhat olen tanssinut ja perusaskelia muistakin tansseista opetellut joskus, mutta varmasti olisi hyvä palautella mieleen, ettei sitten olisi ihan jalat solmussa siellä juhlassa :)

        Kysyin noin viikko sitten mieheltä asiasta, mutta sanoi että ei sinne kai enää pääse. Voishan sitä uusiksi kysästä, jos kerran daameja tarvittaisiin lisää.


      • ver.a
        hunaja kirjoitti:

        Itseäni houkuttelisi toi tanssikurssi. Vanhat olen tanssinut ja perusaskelia muistakin tansseista opetellut joskus, mutta varmasti olisi hyvä palautella mieleen, ettei sitten olisi ihan jalat solmussa siellä juhlassa :)

        Kysyin noin viikko sitten mieheltä asiasta, mutta sanoi että ei sinne kai enää pääse. Voishan sitä uusiksi kysästä, jos kerran daameja tarvittaisiin lisää.

        Ainakin siinä aikasemmassa ryhmässä oli kymmenkunta jätkää ilman pareja! Veikkaisin saman ongelman olleen jälkimmäisessäkin. Eli ihmeessä mukaan vaan!


    • erinn

      Hei minkälaisia mekkoja teillä neidit on?? Onko minkä värisiä ja minkä mallisia?? ((:

      • happyy

        Mulla on vähän oranssiin taittuva punainen, olkaimeton "merenneito" mallinen mekko. Siihen ehkä tulee myös hiukan strasseja etuosaan antamaan valoa kasvoille. Mekkokangas siis on ja sunnuntaina eka sovitus mutta vasta työn alla.
        Laukkukoukku tosiaan pitäisi hommata, samoin kengät ja laukku. Muuten taitaa olla valmistelut kuosissa :) nyt kun jaksas olla herkkulakoaaa juhliin saakka niin ihokin ois parhaassa mahdolisessa kunnossa :D


    • Hups, hieman jäänyt kirjoittelu! Tulen siis lahdesta ja mun mekko on punainen, yksiolkaiminen, jonka saapumista jenkeistä odotan kovasti :) Kuulemma kengätkin tulossa joten hieman jännittää millaset.. :D Laukkukoukun metsästys on kovasti vaiheessa mut onneks muut asiat on suht mallillaan.

      Naiset, vielä kuukaus.. :)

      • mimuski

        Oho! Mangojuicie lahesta menossa? Millä? Voitais olla yhteyksissä jos hommat menee samalla kaavalla!


    • hansk4

      Heips, onko Turun suunnalta joku tulossa juhliin autolla ja kaipaisi kyytiläistä jakamaan bensakuluja? Junatkin kulkee tottakai, mutta jos joku on joka tapauksessa tulossa autolla, voisi yhdistellä kyytejä.

    • Hju_

      Loistavaa, et tullu tää keskustelu tän vuoden juhlista, iteki lueskelin aikasemmi viime vuoden keskusteluja. Mekko, kengät ja huivi hommattu, tanssitaito hukassa ja hiukset iso ongelma. Näillä näkymin ku pitäs hiuksetki ite laitella, siitähän ei tuu kyllä yhtään mitään. Apuja joltakulta siihen hommaan? :)

    • Daamina

      Laitan hiukset myös itse. Tärkeää valita puvun malliin ja tyyliin sopiva kampaus. Löysä kiharanuttura on helpoin valinta, mutta päädyin itse tekemään niskaan suuren ja sileän nutturan. Youtubesta löytyy bun/chignon hakusanoilla paljon ohjeita. Tärkeää muistaa tupeerata hiusten juuri volyymin saamiseksi, käyttää paljon pinnejä/valkkia=donitsia, viimeistellä mahdollisesti hiuskoruilla ja harjoitella kampauksen tekoa ja sen pysymistä päivän ajan :)

    • mimuski

      Miulla olkaimeton metsänvihreä iltapuku! Hanskojen kanssa mennään, mutta huivi messissä (en tiedä miten?) sitä ruokailua varten. Kampaukseksi perus kiharanuttura jonka kaveri tekee! Laukku ja mahdollisesti kengät vielä hankinnan alla. Itse meikkaan, muihin ei luottoa tarpeeksi löydy :D

      Tanssikurssille tuskin menen, vasta oli koulussa tanssikurssi joten eiköhän tuo luonnistu.

      Onko kukaan tulossa lahdesta/täältä suunnalta?
      Oma kadetti kertoi että myö majoitutaan Kaisaniemen Cumuluksessa josta eka kyyti 14.15 ja toka 15.15....

      • Joo lahdestahan minä:) junalla ajattelin mennä kun en oikein luota ajotaitooni siellä helsingin päässä.. :D


      • happyy

        Kannattaa kyllä tulla junalla! Koska siellä hotellilla ei välttämättä oo mihin jättää autoa. Rautatientorilta on kuitenki helppo sitte hypätä metroon ja sillä Kaisaniemeen! :)


    • Iines!

      Jos joku nyt kuiteskin tulee autolla niin ite varmaan jättäisin auton Kluuvin parkkihalliin. Hinta on varmaan vuorokaudelta mukava ( -30e?) mut ainaki mun mielestä on kivempi jättää auto halliin kun kadun varteen. Siel luultavasti on myös tilaa ja sinne pääsee ihan sen Cumuluksen vierestä :)

      Ja junalla jos tulee nii musta tuntuu et siihen hotellille varmaan kävelee nopeemmin (n. 5min) kuin mitä metrolla menee, eli jos ei halua ostaa "turhaan" matkalippua ja ei oo paljoo kamaa et pystyy kantaa ja ei oo surkee sää niin kannattanee ihan kävellä :)

      Muuten mun mielestä toi Cumulus on jotenki vähän jännä valinta hotelliks, kun onhan se ihan keskustassa mut musta se on "hölmösti" siinä kadun varrella ja sitä ei meinaa melkein huomata, enkä tiiä sit missä ne jatkot oikei on. Varmaa fiksumpiaki ois esim. just mitä on ollu aikasemmin Presidentti ja Simonkentän Scandic. Noin niiku sijainnin kannalta siis, muutenhan se lienee ihan ok ja eikä tuolla nyt oo lopulta niin suurta merkitystä :p

      • happyy

        Lähinnä mainitsinkin metron siltä kannalta jos kantaa paljon kamaa ja esimerkiksi hiukset ei kestä kastumista, metron kanssa kun ulkona tarpomista on sen tien yli.
        Se parkkihalli maksaa Kluuvista ostettuna 34e ja hotellissa maksettuna 30e. Hotelli on luultavasti valittu sen perusteella mistä sal huoneita niin paljon kerralla varattua tai esim. tarjous, en kyllä tiedä onko samanhintainen normaalistikin.


    • malin-

      Millä linjalla te muut ootte mekon mallin kanssa? Itse olen tulossa perinteisen eli aika kapean ja laskeutuvan iltapuvun kanssa, enkä millään vanhojentanssi tyylisen kermakakun tai tylliunelman kanssa. Edellisinä vuosina avecit ovat kuitenkin ilmeisesti jossain määrin olleet juhlimassa valtavien mekkojen kanssa(?). Itseäni ihmetyttää, koska eikö tanssiminen ja ruokapöydissä istuminen ole hankalaa ison helman ja vannehameen kanssa? Mielipiteitä, kokemuksia?

      • hunaja

        Mun mekko ei ole mikään valtava. Tyllialushameella ajattelin pistää kuitenkin vähän volyymia siihen. Eli kai sellainen keskileveä tuokin :)


      • happyy

        Mulla on merenneito mallinen eli tyköistuva peppuun asti josta levenee hiukan. Tylliä tulee yksi kerros siihen alle että ei kauhean leveä ole!
        Katoin kans et siel näky semmosia vanhojen tanssien pukuja tms! Kyllähä sellasiaki on koska aika moni varmaan opiskelee eikä oo varaa ostaa uutta :) ei mullakaan kyllä olis ollut joten onneksi ystävä on pukuompelija/vaatesuunnittelija!


    • epätietoinen_

      Mulla on ainakin nyt hankittuna ihan semmonen tosi perusyksinkertanen iltapuku. :)

    • avecavec

      Luulen oman pukuni menevän keskileveisiin :D

    • mimuski

      Voi enhän mie millään metrolla osaa mennä ku en oo ikinä mennykään.. Nojaa, katsotaan mitä siitä tulee. Omapukuni menee myöskin keskileveisiin, ei tosiaan mitään kermakakku vannehommia!

      • hunaja

        Suomen metro on onneksi yksinkertainen, eksyminen on vaikeaa :)


      • milda
        hunaja kirjoitti:

        Suomen metro on onneksi yksinkertainen, eksyminen on vaikeaa :)

        Joo vastaan nyt tähän koska en osaa tosissaan vastata tällä puhelimella koko ketjuun ku oon niin avuton tän tietotekniikan kanssa! :D mut hei ihanaa että täällä on muitakin kriiseilijöitä! Mulla on melkein kaikki valmiina: puku, laukku, laukkukoukku mut kengät ja huivi puuttuu. Ja kannattaa katella Accessoriezilta (??? Kirjotetaanko ees noin:D), ite löysin sieltä tosi söpön ja törkeen pieneen tilaan menevän! Mulla vaan iskee stressi tom puvun kaa. Se on ihan "perus" iltapuku, mut siin on sellanen kiristysnauha takana enkä saa yksin päälle. Luulen kuitenki, että meitä on monta jotka mielellään auttavat toisiaan saamaan puvut päälle ;) ja hei neidit! Kattokaa YouTubesta meikki-ja kampausvideoita. Suosittelisin kuitenki menemään kampaajalle, ne saa kampauksen pysymään ja mikää ei oo nolompaa ku se, että kampaus romahtaa! Itse olen (keväällä valmistuva) parturi-kampaaja, joten voi olla että taiteilen itse jos onnistuu tai sitten marssin vaan suoraan kampaamoon. Ja jos ette malta maksaa mansikoita, ettikää jos paikkakunnallanne on ammattikoulu josta valmistuu kampaajia, niillä on varmasti asiakaspalvelua ulkopuolisillekin, eikä ne velota just mitää. Mun koulussa velotetaan n 20€.. tietty aikaa voi mennä enemmän koska opiskelijoita ja riippuu mitä vuosiluokkaa. Anyway, YouTube on kaveri! Kauhee stressi kuljetuksista yms. Mutta eiköhän tää tästä jos kaikki tavarat kasassa! Ainii, itse olin poikaystävän RUKin juhlissa, ja havaitsin hyväksi silloin viuhkan. Oon kuitenki kuullu että tuol on kyl kylmä, mut otan ihan varmuuden vuoksi sen mukaan, ei siitä kuitenkaan haittaa oo :) ja jos tarviitte apuu tms meikis ja kampauksessa niin autan mielelläni! Yritän seurata keskustelua :))


      • milda
        milda kirjoitti:

        Joo vastaan nyt tähän koska en osaa tosissaan vastata tällä puhelimella koko ketjuun ku oon niin avuton tän tietotekniikan kanssa! :D mut hei ihanaa että täällä on muitakin kriiseilijöitä! Mulla on melkein kaikki valmiina: puku, laukku, laukkukoukku mut kengät ja huivi puuttuu. Ja kannattaa katella Accessoriezilta (??? Kirjotetaanko ees noin:D), ite löysin sieltä tosi söpön ja törkeen pieneen tilaan menevän! Mulla vaan iskee stressi tom puvun kaa. Se on ihan "perus" iltapuku, mut siin on sellanen kiristysnauha takana enkä saa yksin päälle. Luulen kuitenki, että meitä on monta jotka mielellään auttavat toisiaan saamaan puvut päälle ;) ja hei neidit! Kattokaa YouTubesta meikki-ja kampausvideoita. Suosittelisin kuitenki menemään kampaajalle, ne saa kampauksen pysymään ja mikää ei oo nolompaa ku se, että kampaus romahtaa! Itse olen (keväällä valmistuva) parturi-kampaaja, joten voi olla että taiteilen itse jos onnistuu tai sitten marssin vaan suoraan kampaamoon. Ja jos ette malta maksaa mansikoita, ettikää jos paikkakunnallanne on ammattikoulu josta valmistuu kampaajia, niillä on varmasti asiakaspalvelua ulkopuolisillekin, eikä ne velota just mitää. Mun koulussa velotetaan n 20€.. tietty aikaa voi mennä enemmän koska opiskelijoita ja riippuu mitä vuosiluokkaa. Anyway, YouTube on kaveri! Kauhee stressi kuljetuksista yms. Mutta eiköhän tää tästä jos kaikki tavarat kasassa! Ainii, itse olin poikaystävän RUKin juhlissa, ja havaitsin hyväksi silloin viuhkan. Oon kuitenki kuullu että tuol on kyl kylmä, mut otan ihan varmuuden vuoksi sen mukaan, ei siitä kuitenkaan haittaa oo :) ja jos tarviitte apuu tms meikis ja kampauksessa niin autan mielelläni! Yritän seurata keskustelua :))

        No voi oonko ihan idiootti, näinhän sen kuuluki vastata. Luulin että se vastaa edelliseen viestiin. No, tulipa nolattua sit ittensä hyvissä ajoin. :D haha. Onks kukaan kuullu mitää jatkoista tms? Mun kadetti sanoi ettei oo mitään yhteistä paikkaa...


    • Hju_

      Ootteko muute huomannu ton VR:n veturi-asiakasohjelman tarjouksen (9.3 mennessä ostetut junaliput koko Suomeen 15e) ketä junalla aatteli tulla? :) Itellä ainaki päivä parani ku huomasin tuon viime viikolla, opiskelijana ku sitä rahaa ei nii hurjia määriä ole. Veikkaisin et moniki tarvii apuja mekkojensa kans, itse saan vetorin ehkä just ja just kiinni mut liikkuvuus ei oo nii hyvä et sais sen hakasen kiinni :D

    • milda

      Ahhahahaha! Voi oonpa hölmö. :D Eihän toi viestin kirjottaminen mennytkään noin.... Puhelimella se näytti ihan samanlaiselta ku muutki kommentit ;D Hahaha! Mutta joo varmasti tarvitsee apua. :D Itse oon onneks menossa Helsinkiin jo edellisenä päivänä, joten aamukriiseily ei oo niin paha! Asun kuitenki suht kaukana sieltä. :)

      • Hju_

        Ootko milda mistä päin menossa? :) Iteki edellisenä päivänä sinne ku ei oikei junien aikataulut ollu järkeviä muute, helpottaa sitä kriiseilyy ku pitää meikit ja hiukset ite laitella... Samahan tuo on yksi hiimailla kaupoilla se edellinen päivä :D


      • milda
        Hju_ kirjoitti:

        Ootko milda mistä päin menossa? :) Iteki edellisenä päivänä sinne ku ei oikei junien aikataulut ollu järkeviä muute, helpottaa sitä kriiseilyy ku pitää meikit ja hiukset ite laitella... Samahan tuo on yksi hiimailla kaupoilla se edellinen päivä :D

        Oon tulos kotkasta :)


    • avecavec

      Olen myös kuullu ettei yhteisiä jatkoja olisi, toisaalta myös viimenen bussi taitaa olla keskustassa niin myöhään, et onko jatkoille enää menijöitä.

      Itse luotan myös hiukseni kampaajan käsiin, niin ainakin kestävät sitten koko illan, meikki kyllä oma tekele:)

      • happyy

        Mäkin veikkaan että juhlat kestää koululla se verran pitkään kuitenkin että keskustassa ollaan aika myöhään takasin. Ei kukaan vielä tiedä mitään kai :D kotona aina kun kyselee niin musta tuntuu ettei miehiä hirveästi stressaa että pitäisi jotain tietää aikatauluista kun heille kyllä kerrotaan koulussa minne mennä ja milloin.


    • happyy

      No nyt hei alko se stressi! Juhliin on alle kolme viikkoa.. Jännittää! Mitkäs muilla on fiilikset?

    • ver.a

      Jännittää kyl joo, alkaa vasta pikkuhiljaa tajuta, että kuinka pian noi juhlat on!
      Sain vihdoinkin mun mekon ompelijalta takasin, missä se oli lyhennettävänä, niin alkaa olla kaikki kasassa. Korut pitäs vielä kehitellä, mutta muu on jo hommattuna :) Jopa laukkukoukku, jollanen sattumalta löyty vanhempien muuton yhteydessä kaapista :))

      Ja vastauksina aikasempiin , Helsingistä tullaaa ja mekko on kapea :)

    • Mun mekkoi saapui tänään ja voi hitto en malta odottaa että saan sen päälleni! Punainen, yksiolkaiminen, kapea.. ihana. Kengät ja laukku ja takki ja jatkovaatteet vielä kysymysmerkkinä mut eiköhän ne tässä selviä. Muuten joudun raahaamaan puolet vaatekaapista mukaan :D

    • mimuski

      Joo mie tartten kanssa hotellilla mekon kanssa apua, on nimittäin nyöritys selässä, ei iiihan kuitenkaan sinne asti kädet yllä! Oma kadetti kertonut että jos jatkoille jaksetaan lähteä niin sitten mennään, mutta yhteisiä juttuja ei ole.
      Kaveri joka on kampaaja laittaa aamulla miun tukan, toivottavasti kestää koko päivän! :) Ja voi kamala, kohtahan pippalot jo on, laukku puuttuu mutta muuten kaikki kondiksessa!

    • malin-

      Kuinka moni aikoo tulla hanskojen, ja minkä mittaisten ja väristen kanssa? Itse en aikoinaan vanhojen tansseissa ainakaan käyttänyt, eikä se ollut meidän lukiossa muutenkaan yleisenä tapana.
      Aikaisemmin joku mainitsi, että hansikkaat "korvaavat huivin". Tarkoittaisiko tämä siis sitä, ettei huivin kanssa tarvitsisi taistella kuin sen ruokailun ajan? Ja saako sen huivin vietyä sitten ruokailujen jälkeen narikkaan tai muualle pois käsistä?
      Itseäni lähinnä pelottaa että sotken hansikkaat, tai ne ovat liukkaat tai en muuten osaa olla niiden kanssa. Toisaalta olisivat kivat ainakin tanssien aikana, niin kädet eivät hikoaisi...

    • mimuski

      Miulla on hanskat ja ihan pitkät eli hauberin päälle yltävät norsunluun vaaleat hanskat. Oon sitä just kelaillu kanssa että hanskat otetaan ruokailuun pois, ja sinne kannattaisi kuulemma laittaa huivi mutta millä mie sen sinne ruokailuun kuljetan, kun ei se laukkuukaan mahdu?! Haluan pitää hanskoja, enkä mitään huivia, koko ajan edesä (testattu RUK:n juhlissa)

    • paniikiss

      RUKin juhlissa ei ainakaan kun itse olin (kesä 2011) niin ei kovin monella ollut kumpaakaan. ajattelin itse hankkia kevyen hartia huivin jonka isken ruokailun ajaksi hartioille. muuten ajattelin olla ilman. onkohan se ok?

      oon kaverin pari ja se on sen verran lyhyt etten voi laittaa kauheen korkeita korkoja (max pari cm). Sellaisia ei meinaa löytyä mistään! laitan kohta juhlavat balleriinat..

      kaks vkoo enää, paniikki iskee...

      • hunaja

        Mulla on sama juttu noiden kenkien kanssa ja varmaan ballerinat pistän, kun ei oo kiva jos pari joutuu kattelemaan ylöspäin :)

        Kampaukselle en ole vieläkään keksinyt tekijää.


    • paniikiss

      Jeeeee! nyt on kengät! 3cm korko! footwaystä löysin.. :DD

      • paniikiss

        vielä siis hartia huivi, laukku jaaaa korut .:DD


    • TKU_K

      Täällä myös yksi kutsun saanut onnellinen ja innoissaan! Tulen Turusta kaverin daamiksi. Mekko on hankittu, olkaimeton hopeisen värinen, ihan vähän strassikirjailua. Kengissä joustin etiketistä sen verran että ovat avokärkiset, en viitsi uusia ostaa kun nämä sopivat täydellisesti ja todistetusti niillä voi tanssia vaikka koko yön :) Kampaajakaveri laittaa hiukset jonkin sortin nutturalle, itse ajattelin taiteilla meikit. Mulla on sellainen henkäyksenkevyt hartiahuivi, en usko että tulee kylmä mut hanskat ei kuitenkaan oo se mun juttu.
      Tolta mieheltä tulee yllättävän vähän mitään infoa, oikeen saa salapoliisia leikkiä ja tiedustella et kaikki tarvittava info kulkeutuu tänne asti... Mites nuo jatkot, niitä ei sitten vissiin virallisia ole? Meinaatteko kuitenkin ottaa varuilta mekon jatkoille ja jos meinaatte, niin minkä tyylistä? Oon harkinnu vanhaa ylppärimekkoa, laatukankaasta tehty tummansininen ja "baaripituinen", vähän coctailmekon tyylinen. Tiedä sitten onko se sitä mitä haetaan...
      Mutta joo, innoissaan ja odottavaisena täällä ollaan, hieno tilaisuus tulossa. Vähän nuo etikettisäännöt aiheuttaa stressiä, mut oletan et hyvällä käytöksellä pääsee jo pitkälle. Vähän kun kertailee vielä tuolta virallisilta nettisivuilta.

      • happyy

        Itse en ainakaan meinannut ottaa kun juhlat kestää 01.00 saakka. Pakollinen paikallaolo kadeteille oli joko 22 tai 23 asti mutta toivovat että kaikki ovat 01.00 asti.
        Tiedän että me ainaki ollaan siellä loppuun saakka ja ajattelin hyödyntää mielummin hotellin aamupalan kuin bailata, Helsingin baarit ei oikein innosta enää..
        Mutta jos lähtisin ottasin varmaan jonkin pikkumustan tyylisen tai just jonkin lyhyemmän mekon?! :)


    • epätietoinen_

      saakohan juhlaan ottaa kameran mukaan? ajattelin että vois olla kiva ikuistaa sieltä muutama hetki.. :)

    • avecavec

      ilmeisesti saa, mutta joka paikassa ei saa kuvata :)

      • happyy

        Mä oon käsittäny et siel kellarissa ei saa kuvata!


    • ne1t11

      Apua, juhlat tosiaankin on jo vajaan kahden viikon päästä. Kauheesti jännittää ku koskaan aikasemmin ei oo missään tämmösissä ollu. Ite tuun Oulusta lentämällä sillon perjantai-aamuna. Kampaaja ja meikkaaja varattu ko en ite osaaa mitään laittaa :D Mekko mulla on sellanen punanen ja olkaimeton. Äiti taiteilee siihen jonku yläosan sen ruokailun ajaksi, koska huivin kanssa en jaksa taistella. Me ollaan poikakaverin kaa yötä presidentissä, ku kerettiin se jo varata ennenku sai tietää et kaikki majottuuki cumulukseen :D mulla nyt vaa semmonen ongelma, et mekkoa en saa itse kiinni, kädet ei taivu sinne vetoketjulle ja sitte et miten pääsen sinne cumulukseen ku ei hajuakaan missä se on.. Tiesikö joku että moneltako ne bussit lähtikään sieltä cumulukselta sinne juhlapaikalle? :)

      • happyy

        Sinne pääsee kävellen rautatientorilta tai metrolla. Metrolla jos sattuu tulemaan oikeasta ovesta ulos on suoraan toisella puolella katua siitä hotellista. Kävelemällä taas kun menee rautatientorin puolelle, eli se puoli jossa on luistelukenttä ja lähtee kävelemään luisteluradan vasemmalla puolella olevaa tietä vaan suoraan, se kaartaa vähän matkan päässä vasemmalle ja Cumulus on tämän tien varressa!
        Tietysti hyvä vaihtoehto ois tehä treffit jonkun kanssa joka tulee esim rautatientorin kautta ja tietää missä hotelli on :)


    • epätietoinen_

      mulla on busseista tämmönen tieto:

      Bussit hotellilta
      14:15(A,B,C)
      14:45(D,E,F)

      en kylläkään tiedä mitä noi kirjaimet tarkoittaa.. O.o

      • ver.a

        Noi kirjaimet tarkottaa kadettien joukkueita. Siis niitä alfa, bravo yms.
        Eli pitäis selvittää, mihin joukkueeseen se oma kadetti kuuluu ja sitte sen perusteella tietää kumpaan bussiin hyppää :)


      • happyy
        ver.a kirjoitti:

        Noi kirjaimet tarkottaa kadettien joukkueita. Siis niitä alfa, bravo yms.
        Eli pitäis selvittää, mihin joukkueeseen se oma kadetti kuuluu ja sitte sen perusteella tietää kumpaan bussiin hyppää :)

        Mä nähtävästi siis lähden ekalla bussilla, mahtavaa...


    • Tiedotussihteeri

      Arvon neidit,

      Valokuvien ottamiseen kannattaa kysyä neuvoa teidän kadetiltanne, joka tietää missä ja milloin on sopivinta ottaa valokuvia ikimuistoisista hetkistä. Koululla sijaitsevassa "kellarissa" valokuvaaminen on ehdottomasti kieletty yleisten sääntöjen mukaan. Kadettine on siis oikea henkilö, jolta kysyä valokuvauksesta.

      Aiemmin tässä ketjussa on helmikuulta kyseyitä hiuksien tyylistä. Kyseessä on perinteiset juhlat, jonne olisi suotavaa tulla perinteisesti pukeutuneena niin vaatetuksen kuin hiuksienkin osalta. Juhlan luonteen mukaisesti elämme palan vanhaa aikaa tässä juhlassa.

      Pukeutumisohjeita ja yleisestä käyttäytymisestä löytyy ohjeet Kadettitoverikunnan sivuilta, suosittelen neitien (ja herrojen) tutustumaan kyseiseen sivuun: http://kadettitoverikunta.fi/tapahtumat/pukeutumis-ja-kayttaytymisohje

      Terveisin
      Sarkajuhlatoimikunnan tiedotussihteeri, 99. Kadettikurssi

      Kyselyt: kadettitanssit ät hotmail.fi

    • Rupesin tässä itekkin miettimään et houkuttaisko hotellin aamupala enemmän ku vielä juhlan jälkeen uloslähteminen.. :D kenkäongelma kiusaa edelleen, muuten asiat hyvällä mallilla - laukkukoukkua ja hartiahuivikarvahässäkkää myöten.

      • Raspberry91

        Kadetit tuntien ilta tuskin päättyy ennen jatkoja, muuta kuin yhdestä syystä. ;)
        Onneksi minulla on kaikki asiat kunnossa, tosin kampausta vielävähän pohdin.:)
        Perjantai on lähellä!!!


      • happyy
        Raspberry91 kirjoitti:

        Kadetit tuntien ilta tuskin päättyy ennen jatkoja, muuta kuin yhdestä syystä. ;)
        Onneksi minulla on kaikki asiat kunnossa, tosin kampausta vielävähän pohdin.:)
        Perjantai on lähellä!!!

        Niin no sekin nyt varmaan riippuu tietysti kadetista yksilönä mihin asti bileet jatkuu :D


    • ver.a

      Viikko enää, niin pitäs olla "täydessä tällingissä" matkalla kohti santista! :)
      Onneks sain eilen koruongelman hoidettua, niin enää pitäis hankkia uudet sukkikset vanhojen rikkinäisten tilalle. Sit kaiken pitäs olla hankittuna..
      Kuinka moni kuvittelee saavansa torstaina unta? En minä ainakaan :D

      • happyy

        Mä meinasin, meen torstaina "onneks" töihin kuudeks nii voi vähä väsyttää illalla:D saa nähdä saako silti unta.. Mua on jännittäny jo viikon. Ei muuten mut jos onki huono naamapäivä tai muuten vaan joku menee pieleen :D


    • WHAT!

      Olenko ainoa, joka ei ole vieläkään saanut virallista kutsua näihin juhliin?

      • happyy

        Ei mulle oo ainakaan mitään virallista kutsua tullut? Oman kadetin mukaan ei olisi edes pitänyt tulla..? Onko joku saanut vai?


      • WHAT!
        happyy kirjoitti:

        Ei mulle oo ainakaan mitään virallista kutsua tullut? Oman kadetin mukaan ei olisi edes pitänyt tulla..? Onko joku saanut vai?

        Itse siis en ole saanut, mutta olen koko ajan elänyt käsityksessä että sellaiset olisi ollut tarkoitus saada? Tai ainakin viime vuonna olivat saaneet, kun olin asialla muutaman edellisvuoden daamin kanssa.


      • hunaja
        WHAT! kirjoitti:

        Itse siis en ole saanut, mutta olen koko ajan elänyt käsityksessä että sellaiset olisi ollut tarkoitus saada? Tai ainakin viime vuonna olivat saaneet, kun olin asialla muutaman edellisvuoden daamin kanssa.

        Mä sain viime viikonloppuna omalta kadetilta kutsun kun nähtiin.


      • ver.a
        hunaja kirjoitti:

        Mä sain viime viikonloppuna omalta kadetilta kutsun kun nähtiin.

        Kysäsin asiaa tolta omalta kadetilta, niin niitä kutsuja on kuulemma ollut yleisessä jaossa. Eli halutessaan on voinu ottaa. Itekään en oo sitä saanut, syynä kuulemma ettei siinä ollut mulle mitään uutta tietoa, niin en sitä siis tarvii.. Miehet.. :D


      • awamoni
        ver.a kirjoitti:

        Kysäsin asiaa tolta omalta kadetilta, niin niitä kutsuja on kuulemma ollut yleisessä jaossa. Eli halutessaan on voinu ottaa. Itekään en oo sitä saanut, syynä kuulemma ettei siinä ollut mulle mitään uutta tietoa, niin en sitä siis tarvii.. Miehet.. :D

        Tähän on nyt pakko sanoa, mulle tuli uutta tietoa :D Mies oli koko ajan sanonu mulle, että juhla on lauantaina ja mähän uskoin. Olin järkännyt muuta perjantaiksi. Sit sain kutsun käteen ja ihmettelin kovasti, kun siinä luki perjantai. Tuli miehellekin vielä yllätyksenä.. Hupsuja noi miehet ;D


      • happyy
        awamoni kirjoitti:

        Tähän on nyt pakko sanoa, mulle tuli uutta tietoa :D Mies oli koko ajan sanonu mulle, että juhla on lauantaina ja mähän uskoin. Olin järkännyt muuta perjantaiksi. Sit sain kutsun käteen ja ihmettelin kovasti, kun siinä luki perjantai. Tuli miehellekin vielä yllätyksenä.. Hupsuja noi miehet ;D

        Joo tosi kiva hei:D miehet.. Ei niitä kato paljon paina ku ne vaan menee minne käsketään ja millon käsketään:D


      • Raspberry91
        happyy kirjoitti:

        Ei mulle oo ainakaan mitään virallista kutsua tullut? Oman kadetin mukaan ei olisi edes pitänyt tulla..? Onko joku saanut vai?

        Minun kadetteni sanoi, että kutsu on vain kadeteille. Kadetit ovat siis kutsuttu juhliin ja me daamit olemme vain heidän seuralaisiaan. Se ei ole siis meidän juhlamme, niinkuin joku sanoi viime vuoden keskustelussakin. Kuinka hyvin te tunnette teidän kadettinne? Itse menen hyvän ystäväni kanssa... :)


      • WHAT!
        Raspberry91 kirjoitti:

        Minun kadetteni sanoi, että kutsu on vain kadeteille. Kadetit ovat siis kutsuttu juhliin ja me daamit olemme vain heidän seuralaisiaan. Se ei ole siis meidän juhlamme, niinkuin joku sanoi viime vuoden keskustelussakin. Kuinka hyvin te tunnette teidän kadettinne? Itse menen hyvän ystäväni kanssa... :)

        Itse mene poikaystäväni kanssa, eli melko hyvin tunnen.. ;)
        Mutta vähän mälsä toi kutsuhomma, olisin halunnut kutsun muistoksi! :D


      • ver.a
        WHAT! kirjoitti:

        Itse mene poikaystäväni kanssa, eli melko hyvin tunnen.. ;)
        Mutta vähän mälsä toi kutsuhomma, olisin halunnut kutsun muistoksi! :D

        Kannataa kysästä siltä omalta miekkoselta! Mäkin halusin sen muistoks, niinpä se kävi nappaamassa sellasen viel jostain. Niitä olis siellä kai enemmänkin?

        Mäkin oon tulossa oman poikaystävän kanssa. :)


      • iinuska123
        WHAT! kirjoitti:

        Itse mene poikaystäväni kanssa, eli melko hyvin tunnen.. ;)
        Mutta vähän mälsä toi kutsuhomma, olisin halunnut kutsun muistoksi! :D

        Minun kadettini on aito herrasmies, vaikka ystävä vain onkin ja antoi sen minulle kysymättä muistoksi.:) Onkin niin ystävällinen ollut viime aikoina, että en tiedä mitä ajatella. Vähän jännittää toi hotelliyö...:) Joka tapauksessa enää vaan kolme yötä, innolla odotan. Ja tänään saapu vihdoin laukkukoukku, olikin aikamoinen projekti...


      • jasmiiiini
        iinuska123 kirjoitti:

        Minun kadettini on aito herrasmies, vaikka ystävä vain onkin ja antoi sen minulle kysymättä muistoksi.:) Onkin niin ystävällinen ollut viime aikoina, että en tiedä mitä ajatella. Vähän jännittää toi hotelliyö...:) Joka tapauksessa enää vaan kolme yötä, innolla odotan. Ja tänään saapu vihdoin laukkukoukku, olikin aikamoinen projekti...

        Mulla oli viime vuonna vähän samanlainen tilanne, mutta ilta meni tosi ihanasti.:) Pitäkäähän tytöt hauskaa, ihan kateeks käy...:) Älkääkä turhaan stressatko mistään laukkukoukuista.


      • happyy
        Raspberry91 kirjoitti:

        Minun kadetteni sanoi, että kutsu on vain kadeteille. Kadetit ovat siis kutsuttu juhliin ja me daamit olemme vain heidän seuralaisiaan. Se ei ole siis meidän juhlamme, niinkuin joku sanoi viime vuoden keskustelussakin. Kuinka hyvin te tunnette teidän kadettinne? Itse menen hyvän ystäväni kanssa... :)

        Mäkin menen poikaystävän kanssa, tai oikeastaan avomieshän se jo on:)


      • happyy
        WHAT! kirjoitti:

        Itse mene poikaystäväni kanssa, eli melko hyvin tunnen.. ;)
        Mutta vähän mälsä toi kutsuhomma, olisin halunnut kutsun muistoksi! :D

        Mä ainaki laitoin miehen asiaks toimittaa se mulle :D


    • happyy

      Nyt meinaa jo hiukan jännittää, kaikki muu löytyy mutta syömisen ajaksi nyt joku huivi tms. hakusessa..
      Laukkukoukun juurikin tilasin Turusta saakka :D koska ilmeisesti nämä eivät olekaan ihan yleisiä juttuja missä tahansa koru- tai laukkukaupassa.. :D Meinas jo paniikki iskeä mut onneksi sieltä luvattiin viedä se jo tänään postiin!
      Enään neljä päivää!!

    • hjälp

      Apuva, tuli vaan mietittyä että jos hyvän maun mukaan tommosessa tilaisuudessa ei suvaita muita korvalävistyksiä kuin tämä klassinen korvanlehtilävistys, niin mitähän olis tehtävissä tämmösille korvalävistyksille, kun tragus ja helix.. Kokemuksia? päivät alkaa loppua käsiin :D Ainaki traguksesta jäävä reikä ei ole kaunis ilman koruaan..

      • ver.a

        Multakin löytyy lävistykset traguksesta ja rustosta, korvanlehtien lisäks. Ite en ainakaan ajatellu tehä niille mitään, ne korut ei oo niin huomiota herättäviä.. :)


      • milda
        ver.a kirjoitti:

        Multakin löytyy lävistykset traguksesta ja rustosta, korvanlehtien lisäks. Ite en ainakaan ajatellu tehä niille mitään, ne korut ei oo niin huomiota herättäviä.. :)

        Hui juhlat on ihan kohta! Onneks mulla on kaikki hommattuna ja mekkoki valmis. :) pitäis vielä yrittää repiä aikaa ja miettiä kampausta meikkiä kynnet.. onneks on pieni idea miten tän tukan laitan! Huomenna luvassa oman tukan värjäilyä ja sit innolla odottamaan juhlaa :))


      • Heidiiiiiiiii

        No mä veikkaan ettei sua niiden ansiosta katota vinoon, mulla on itelläni 12mm venytykset korvissa :D enkä tiedä haenko sellasia koruja mitkä näyttää ihan perus timanteilta vai annanko vaan olla..


    • avecavec

      ylihuomenna mennään! alkaa jännitystä jo olemaan ilmoilla :D omalla kohdalla alkais kaikki olemaan reilassa; mekko, kampaus, meikit, kynnet jnejne.

      Tosin laukkukoukkua en kyllä hanki, eihän tossa laukussa ole edes mitään lenksua mistä sitä roikottaisin.

      • happyy

        Laukkukoukku on pakollinen. Missä meinasit ruokailun ajan pitää laukkua? Sitä ei nimittäin sais pitää sylissä eikä pöydällä.


      • hunaja
        happyy kirjoitti:

        Laukkukoukku on pakollinen. Missä meinasit ruokailun ajan pitää laukkua? Sitä ei nimittäin sais pitää sylissä eikä pöydällä.

        Eikä tuolilla, eikä edes lattialla.


    • AVEC45678

      Eih! Enää YKS YÖ!!! Jännittää kyl iha sikana. En tiiä meinaako ees uni tulla. Toivottavasti en oo unohtanu mitää, meikit, kampaaja ja mekko tietysti on jo hoidettu :) Mul on semmonen tyköistuva oranssi mekko jos on yks tyllikerros, eli ei oo hirveen levee malliltaan. Pitäskö semmone laukkukoukku muka olla? Mun kadetti ainaki sano et "roskiin semmoset." Mutta enpäs sitten tiiä, kai sen laukun voi pitää syliski.

      NIIIIII ja kadetti on tietenki oikee herrasmies, komee ja sillai. Mitä mielt te muute ootte tost perinteest? Tai siis siit et ne kadetit tyylii kilpailee siit et kuka kerää eniten pikkuhousuja?? Pitäs vissii varautuu ja olla laittamatta kokonaa päälle :D

      Jooh, koettakaahan ainaki muut saada unta, nähdään huomenna! :)

      • pikkuhousuton

        joo oon kuullu, en varmaan siis pue niitä ollenkaan!


    • Mulla kyllä uni tulee vaikka jännittääkin :D mulla alko tänään hyvät flunssan oireet, saapi nähdä millaset olot huomenna. Laukut on jo pakattu, aamulla vaan kampaajalle ja junaan, apua!

      • Jepa

        Toivottavasti et kuitenkaa kunnol kipeeks tule!
        Itsehän tulin jo tänään Helsinkii kavereide luo ku junat ois lähteny nii hölmösti huomenna.. Pitäs vaa osata eksyy sinne hotellille ja saaha viel jotenki päin se mekkoki, apuja varmasti siihen tarvii!
        Huomiseen! ;)


    • ver.a

      Musta tuntuu, että mäkään en tuu saamaan en yönä unta, vaikka nyt väsyttääkin paljon! Sitte sängyssä sen näkee, että pyöriikö siel vaan vai nukahtaako normaalisti.

      Oon ihan varma, et tuun unohtamaan jotain! Noh, huomenna sen sit näkee jäikö jotain.. :D

      Tänne sit vaan kaikki juttelemaan yöllä, jos uni ei tuu :D

    • avecavec

      no en jaksa uskoa, että joku tulee kurkkimaan onko mulla laukku sylissä vai ei (;

      • tyuj

        no jos ei se sua itteäs häiritse niin ei kai sillä mitään väliä oo. eihän se oo kun pukeutumiskoodi :))


    • avecavec

      nii, kyllähän etikettejä tulee noudattaa, mut ei tosiaan viiti uutta laukkua hankkia vain siksi että sen saisi koukkuun :)

      • ver.a

        Mullakaan ei laukussa alunperin ollut mitään lenkkiä, mut taiteilin siihen ite sellasen :) Ihan vaan huomista varten, sit otan sen pois.


    • daami4

      Heippa!
      Vielä viime hetkellä kyselen, olisiko mun mahdollista päästä vaihtamaan mekko jonkun huoneeseen Kaisaniemen Cumulukseen? :)
      Lähden bussilla 14.15 kohti juihlia.

      • Oon menossa samaan bussiin, olen jo huoneessa joten koputtele 627-huoneen oveen jos tarvit paikan vaihtaa :)


    • mimuski

      Jumantsuikka. Olipa kinkerit etten sanoisi! Nyt on vähän heikko happi mutta kyllä tää tästä, vihreämekkoinen ja punatukkainen mimmi kiittää!

    • Jokuvain1

      Ei kukaan sattunut ottamaan ilotulitusta videolle?

    • Oli kyllä erittäin onnistuneet kemut! Huhhuh, hieno kokemus ja upeita mekkoja kaikilla :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      226
      1988
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      69
      1728
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1120
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      6
      1006
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe