Thomson Airways ja Finnmatkat

arjakaisa

Varasin matkan Finnmatkoilta ja edellytyksenä oli, että lennolla penkit kääntyvät makuu asentoon. Myyjä kertoi että, kyllä, Thomsonin koneessa Premium luokassa penkit kääntyvät miltei makuu asentoon. Selkävaivaisena ylläri oli suuri kun näin ei ollut, penkit kääntyivät saman verran kuin normi luokassa. Niimpä lentoni oli yhtä tuskaa. Valitin asiasta matkan jälkeen, ja minulle väitettiin että kyllä, penkit kääntyvät, mutta ovat hivenen jäykät. Kenenkään penkkien en nähnyt kääntyvän, ja ne jotka osasivat, nukkuivat istualtaan. Onko kellään kokemusta Thomsonin premiun luokan penkeistä? Onko joku ne saanut käääntymään?

18

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • premium3

      Tulin vasta matkalta jonka menin edestakaisin tuolla premium luokassa.
      Koko Thomsonin kone oli todella vanha ja ränsistynyt ja penkit eivät todellakaan kääntyneet juuri yhtään vaan selät kipeänä saimme istua ja nukkua lähes samassa asennossa :/
      Muuten palvelu pelasi ja oli mukavaa kun ei tarvinnut rahapussia penkoa koko matkan aikana , mutta tulevaisuudessa suosimme kyllä hieman uudempaa lentokalustoa pitkillä lennoilla kuten mm thomas cookia .
      Eli ei vastannut odotuksia meilläkään tuo Thomsonin premium...

      • Huoh x100

        No huh huh, ei voi olla noin vaikeaa ja ankeaa!
        Valittakaa nyt yhdessä jonnekin että saatte edes alkuvuoden kiintiöt täyteen siitä!
        Thomsonin ja Cookin pitkät charterit on vanhoja koneita, se ei ole kenellekään, joka asioita seuraa, yllätys.
        Jos haluat olla vaakasuorassa koneessa, ostat kiltisti premiumin keskirivistä 3 vierekkäistä paikkaa ja siihen sitten vain lääkärintodistus kourassa pötköttämään.
        Toisaalta, kirjoittasitte sitten kuitenkin tänne kuinka penkkien väliset saumat painoivat selkää että oikein käsiä puudutti. Ja kuinka elämäänsä kyllästynyt emo toistuvasti pyyteli kiinnittämään istuinvyön, oman turvallisuutesi vuoksi!

        Mistä näitä kiintiövalittajia oikein sikiää, jotka kerta toisensa jälkeen uskovat parempien ihmisten ominaisuudessaan olevansa oikeutettuja mersuun ladan hinnalla.
        Mukavampia tapoja lentää pitkiä lentoja on useita, mutta ei tuolla asenteella!


      • premium3
        Huoh x100 kirjoitti:

        No huh huh, ei voi olla noin vaikeaa ja ankeaa!
        Valittakaa nyt yhdessä jonnekin että saatte edes alkuvuoden kiintiöt täyteen siitä!
        Thomsonin ja Cookin pitkät charterit on vanhoja koneita, se ei ole kenellekään, joka asioita seuraa, yllätys.
        Jos haluat olla vaakasuorassa koneessa, ostat kiltisti premiumin keskirivistä 3 vierekkäistä paikkaa ja siihen sitten vain lääkärintodistus kourassa pötköttämään.
        Toisaalta, kirjoittasitte sitten kuitenkin tänne kuinka penkkien väliset saumat painoivat selkää että oikein käsiä puudutti. Ja kuinka elämäänsä kyllästynyt emo toistuvasti pyyteli kiinnittämään istuinvyön, oman turvallisuutesi vuoksi!

        Mistä näitä kiintiövalittajia oikein sikiää, jotka kerta toisensa jälkeen uskovat parempien ihmisten ominaisuudessaan olevansa oikeutettuja mersuun ladan hinnalla.
        Mukavampia tapoja lentää pitkiä lentoja on useita, mutta ei tuolla asenteella!

        Tiedoksi, että tämä on keskustelupalsta jossa on tarkoitus keskustella ja vaihtaa mielipiteitä.
        Minun asenteessani lentämiseen ei ole mitään negatiivista enkä todellakaan kuvitellut että minua odottaa lentokoneessa joku sänky missä pystyn nukkumaan , mutta silti anteeksi vain tässä kyseisessä koneessa mielestäni penkki ei kallistunut juuri yhtään. Jos kuitenkin maksan melkein 300 euroa lisätilasta ja kallistuvasta penkistä niin kai niitä nyt saa hieman toivoa toteutuvaksikin????
        Ja mitä Cookin koneisiin tulee niin olen itse matkustanut useilla lentoyhtiöillä, myös Finnairilla niin mielestäni parhaat ja kaikinpuolin siisteimmät ja parhaat palvelut olen saanut Cookilla.
        Niin ja vielä loppukommentiksi ja tiedoksi sinulle, niin tiesin että vastassa on vanha kone kun reissuun lähdimme, mutta koneen kunto tuli silti yllätyksenä (se ei tullut yllätyksenä, että istuimme koneessa tunteja jo lentokentällä lähtiessä kun sitä korjattiin) . Tämä oli vain minun mielipiteeni eikä tarkoitukseni ole todellakaan tehdä asiasta sen suurempaa numeroa, mutta tulevaisuudessa en lennä Thomsonin koneella Thaimaahan!!


      • Huohx100
        premium3 kirjoitti:

        Tiedoksi, että tämä on keskustelupalsta jossa on tarkoitus keskustella ja vaihtaa mielipiteitä.
        Minun asenteessani lentämiseen ei ole mitään negatiivista enkä todellakaan kuvitellut että minua odottaa lentokoneessa joku sänky missä pystyn nukkumaan , mutta silti anteeksi vain tässä kyseisessä koneessa mielestäni penkki ei kallistunut juuri yhtään. Jos kuitenkin maksan melkein 300 euroa lisätilasta ja kallistuvasta penkistä niin kai niitä nyt saa hieman toivoa toteutuvaksikin????
        Ja mitä Cookin koneisiin tulee niin olen itse matkustanut useilla lentoyhtiöillä, myös Finnairilla niin mielestäni parhaat ja kaikinpuolin siisteimmät ja parhaat palvelut olen saanut Cookilla.
        Niin ja vielä loppukommentiksi ja tiedoksi sinulle, niin tiesin että vastassa on vanha kone kun reissuun lähdimme, mutta koneen kunto tuli silti yllätyksenä (se ei tullut yllätyksenä, että istuimme koneessa tunteja jo lentokentällä lähtiessä kun sitä korjattiin) . Tämä oli vain minun mielipiteeni eikä tarkoitukseni ole todellakaan tehdä asiasta sen suurempaa numeroa, mutta tulevaisuudessa en lennä Thomsonin koneella Thaimaahan!!

        Pyydän anteeksi, Premium3!

        Tuli vähän pikaistuksissaan kommentoitua asiaa. Ymmärrän kyllä odotuksesi jotka lisämaksun myötä olivat aivan oikeutettuja.
        Luultavasti kiintiöni yleisvalittajia (joihin et siis lukeudu) kohtaan on melko täynnä, ja tulvi ylikin Samran kävijöiden kommentteja Helsinki-Vantaalta kuunnellessa.

        Kuten Ilkan mielipidesivulle johtaneessa linkissä "kermaperseitten hätälasku Samaraan"-osuvasti lopuksi todetaan, olisivat suurimmat narisijat selvästikin ansainneet hallitun hätälaskun asemasta pakkolaskun jonnekin Pakistanin vuoristoon, niin ei olisi tarvinnut ruikuttaa kuinka tarjottu jogurttikin piti syödä kahvin hämmentämiseen tarkoitetulla puutikulla....

        Suurin syy miksi itse siirryin käyttämään tilauslentojen asemasta reittilentoja, on juuri nämä hyvin tietämäsi kroonikko-naukujat, joilla on aina toista kourallista asioita päin p:tä, vaikka saavat juuri sitä mitä ovat tilanneet. Ei vain jaksa kuunnella ja pilata päiväänsä näitä seuratessa.

        Mukavaa kesänodotusta sinulle!


      • premium3
        Huohx100 kirjoitti:

        Pyydän anteeksi, Premium3!

        Tuli vähän pikaistuksissaan kommentoitua asiaa. Ymmärrän kyllä odotuksesi jotka lisämaksun myötä olivat aivan oikeutettuja.
        Luultavasti kiintiöni yleisvalittajia (joihin et siis lukeudu) kohtaan on melko täynnä, ja tulvi ylikin Samran kävijöiden kommentteja Helsinki-Vantaalta kuunnellessa.

        Kuten Ilkan mielipidesivulle johtaneessa linkissä "kermaperseitten hätälasku Samaraan"-osuvasti lopuksi todetaan, olisivat suurimmat narisijat selvästikin ansainneet hallitun hätälaskun asemasta pakkolaskun jonnekin Pakistanin vuoristoon, niin ei olisi tarvinnut ruikuttaa kuinka tarjottu jogurttikin piti syödä kahvin hämmentämiseen tarkoitetulla puutikulla....

        Suurin syy miksi itse siirryin käyttämään tilauslentojen asemasta reittilentoja, on juuri nämä hyvin tietämäsi kroonikko-naukujat, joilla on aina toista kourallista asioita päin p:tä, vaikka saavat juuri sitä mitä ovat tilanneet. Ei vain jaksa kuunnella ja pilata päiväänsä näitä seuratessa.

        Mukavaa kesänodotusta sinulle!

        Anteeksipyyntö hyväksytty :)

        Ymmärrän kantasi valittajista ja varsinkin tästä Samara hässäkästä , olen kanssasi asiasta täysin samaa mieltä!!!! Mennessämme tammikuussa tällä kyseisellä Thomsonin koneella Krabille (jonka premium luokkaa tuossa aiemmin kommentoinkin :D ) minulla meinasi mennä hermot yhden supervalittajan kanssa. Hän mussutti ainoalle suomalaiselle lentoemännälle tästä Samarajutusta suu vaahdossa iät ja ajat ja kävi läpi kaikki vaiheet ja tilanteet ja syyllisti lentoemäntää niin finnmatkojen kuin thomsonin toiminnasta . Lentoemäntä oli hätää kärsimässä ja kuunteli korvat punaisena kipakoita kommentteja, aivan kuin hän olisi ollut syyllinen kaikkeen toimintaan edellä mainitsemissa yhtiöissä. Siis aivan uskomatonta käytöstä tältäkin valittajalta!! Meitä muita (tai ainakin minua ja miestäni) hävetti tämän kyseisen ääliön käytös....

        Kannattaa aina lähteä avoimin mielin matkalle ja lennolle varsinkin koska mitä tahansa saattaa aina sattua ja tapahtua ja nämä odotamattomat välilaskut ja koneiden reistaamiset vain kuuluvat tähän matkailun maailmaan :)) Itse lähdin myös viimeeksi ensimmäistä kertaa reissuun premium luokassa suurin odotuksin ja olinkin tyytyväinen tätä pientä yllätystä penkkien kanssa lukuunottamatta. Ja aion myös vastaisuudessakin lentää aasian kohteisiin näissä parhaissa luokissa koska arvostan juuri tätä lisätilaa ja ettei tarvitse jonotella ym. Tai ehkäpä mekin siirrymme reittilennoille kuten sinäkin :)

        Oikein mukavaa kesänodotusta myös sinulle ja paljon mukavia matkoja ilman turhia kitinöitä!!! :) :)


      • Huohx100
        premium3 kirjoitti:

        Anteeksipyyntö hyväksytty :)

        Ymmärrän kantasi valittajista ja varsinkin tästä Samara hässäkästä , olen kanssasi asiasta täysin samaa mieltä!!!! Mennessämme tammikuussa tällä kyseisellä Thomsonin koneella Krabille (jonka premium luokkaa tuossa aiemmin kommentoinkin :D ) minulla meinasi mennä hermot yhden supervalittajan kanssa. Hän mussutti ainoalle suomalaiselle lentoemännälle tästä Samarajutusta suu vaahdossa iät ja ajat ja kävi läpi kaikki vaiheet ja tilanteet ja syyllisti lentoemäntää niin finnmatkojen kuin thomsonin toiminnasta . Lentoemäntä oli hätää kärsimässä ja kuunteli korvat punaisena kipakoita kommentteja, aivan kuin hän olisi ollut syyllinen kaikkeen toimintaan edellä mainitsemissa yhtiöissä. Siis aivan uskomatonta käytöstä tältäkin valittajalta!! Meitä muita (tai ainakin minua ja miestäni) hävetti tämän kyseisen ääliön käytös....

        Kannattaa aina lähteä avoimin mielin matkalle ja lennolle varsinkin koska mitä tahansa saattaa aina sattua ja tapahtua ja nämä odotamattomat välilaskut ja koneiden reistaamiset vain kuuluvat tähän matkailun maailmaan :)) Itse lähdin myös viimeeksi ensimmäistä kertaa reissuun premium luokassa suurin odotuksin ja olinkin tyytyväinen tätä pientä yllätystä penkkien kanssa lukuunottamatta. Ja aion myös vastaisuudessakin lentää aasian kohteisiin näissä parhaissa luokissa koska arvostan juuri tätä lisätilaa ja ettei tarvitse jonotella ym. Tai ehkäpä mekin siirrymme reittilennoille kuten sinäkin :)

        Oikein mukavaa kesänodotusta myös sinulle ja paljon mukavia matkoja ilman turhia kitinöitä!!! :) :)

        Kiitos, olet selvästi hieno ja lämminsydäminen ihminen :)

        Voin vain kompata edellistä kirjoitustasi, kylmät väreet kulkevat kertomasi kaltaisesta myötähäpeäepisodista. Kurjaa!

        Kävin myös tammikuussa Thaimaassa, menin Finskin reitillä Bangkokiin, sieltä myöhemmin sisäisellä Samuille ja lopulta Pheketista Thomsonilla takaisin kun 1 paikka Premiumissa oli vapaana. Loistava 3vk:n loma, eikä missään lennossa ollut moittimista. Minustakin Premium oli hintansa väärti, vaikka oikeassa oletkin siinä että penkit kallistuu varmaankin juuri sen saman kuin muissakin luokissa.
        Tunnelma reittilennoilla on kuitenkin erilainen, hillitympi, vähän vähemmän odottava, kun iso osa matkustajista on työmatkalaisia. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tunnelmaa tilaisuuden tullen.

        Thaimaahan on helppoa jäädä koukkuun! Nyt jo uusi lyhyempi loma suunnitteilla loppukeväälle, jolloin lentoja saa tosi edullisesti tyyliin 490e non stop.
        Toivon teillekin mukavia tulevia reissuja, niiden voimalla jaksaa taas kummasti eteenpäin (myös loskassa) :D


      • Ilmailu
        Huoh x100 kirjoitti:

        No huh huh, ei voi olla noin vaikeaa ja ankeaa!
        Valittakaa nyt yhdessä jonnekin että saatte edes alkuvuoden kiintiöt täyteen siitä!
        Thomsonin ja Cookin pitkät charterit on vanhoja koneita, se ei ole kenellekään, joka asioita seuraa, yllätys.
        Jos haluat olla vaakasuorassa koneessa, ostat kiltisti premiumin keskirivistä 3 vierekkäistä paikkaa ja siihen sitten vain lääkärintodistus kourassa pötköttämään.
        Toisaalta, kirjoittasitte sitten kuitenkin tänne kuinka penkkien väliset saumat painoivat selkää että oikein käsiä puudutti. Ja kuinka elämäänsä kyllästynyt emo toistuvasti pyyteli kiinnittämään istuinvyön, oman turvallisuutesi vuoksi!

        Mistä näitä kiintiövalittajia oikein sikiää, jotka kerta toisensa jälkeen uskovat parempien ihmisten ominaisuudessaan olevansa oikeutettuja mersuun ladan hinnalla.
        Mukavampia tapoja lentää pitkiä lentoja on useita, mutta ei tuolla asenteella!

        Minä, joka en kyllä ole koskaan lentänyt tämän lentoyhtiön koneilla (olen kyllä harrastanut lentämistä pienkoneella aiemmin), niin ihmettelen, miten vähästä ihmiset nykyään valittavat. Lentoturvallisuus on kaiken a ja o ja siksi esim koneet voivat olla myöhässä. Jos turvallisuudesta tingittäisiin, niin samat ihmiset valittaisivat onnettomuuksista. Suosittelen näille valittajille, että pysyvät maan kamaralla!


    • Thaimaa=junttila

      Thaimaa on junteille ja alaluokalle.

      • Huohx100

        Heh, sano nyt Premium tuohon jotain, sinulla kun on sana hallussa.....
        Ai junteille, ja alaluokalle hmmm.....


      • kiitos ja kumarrus
        Huohx100 kirjoitti:

        Heh, sano nyt Premium tuohon jotain, sinulla kun on sana hallussa.....
        Ai junteille, ja alaluokalle hmmm.....

        Otetaan tää vakavasti, laatutietoinen kansa päivystää juurikin Suomi24:ssä ja tietää mikä on junttia. Olen vakuuttunut, että tuo "Thaimaa=junttila" tyyppi on tämän asian ekspertti.


      • Hx100
        kiitos ja kumarrus kirjoitti:

        Otetaan tää vakavasti, laatutietoinen kansa päivystää juurikin Suomi24:ssä ja tietää mikä on junttia. Olen vakuuttunut, että tuo "Thaimaa=junttila" tyyppi on tämän asian ekspertti.

        :-)


    • hui kamlaa

      Jestas sentään...tehän olette lentäneet CHARTER lennoilla ja CHARTER lentoyhtiöillä.
      Oletteko kuulleet REITTI lennoista ja REITTILENTO lentoyhtiöistä ?

      Itse en jalallanikkaan astusi CHARTER-TILAUS lennolle tai CHARTER-TILAUS lentoyhtiön lentokoneeseen.

      Ei siellä ole oikeaa BUSINESS luokkaa tai ENSIMMÄISTÄ luokkaa.

      • 5. kertaa

        Kyllä esim. Aurinkomatkojen matkoilla Thaimaahan on ihan sama konetyyppi kuin reittilennollakin...A330 kone ja sama Business/comfort luokka on lomalennolla..älä siis puhu kun et tiedä mitään....


    • hui kamlaa 2

      Vaikka on sama A330 lennolla niin ei charterilla ole sama asia vaikka ostaa piletin sinne business luokkaan......palvelu ja tarjoilu on tilauslennoilla charter-touhua.
      Reittilennoilla on aivan toinen touhu kuin tilauslennoilla,olen asiasta hyvin tietoinen.

    • tiedän myös jotain

      No hui kamlaa vaan itsellesi. Kyllä Finnairin lomalennolla comfort-luokassa on oikein hyvä palvelu ja tarjoilu, sellainen niinkuin lentokoneessa yleensä on. Saa vastinetta rahoilleen.

    • Srisuksant

      Kylläpä vaan oli TOM-lennolla ihana englantilainen miehistö...todella ystävällinen ja joustava, vaikka kone oli ahdas ja penkkirivit todella tiukassa...lento kesti 11 tuntia ja tarjoilut olivat sopivin väliajoin...tilaa vain saisi olla hiukan enemmän.

      • Suomen-tomi

        Minkälainen on Tom of England?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe