VHS-videot tietokoneelle mahdollisimman yksinkertaisesti

Palikkapää

Joo, eli löysin laatikosta läjän VHS-kasetteja ja löytyipä nostalgisia mainospätkiä. Ajattelin, että noita voisi laittaa YouTubeen kun moni muukin on näemmä laittanut. Mutta ainoa ongelma on se että en osaa siirtää videokasetin kuvaa tietokoneelle. Etsin netistä mutta siellä oli että tarvittaisiin joku kallis laite tai videokamera. Videokameraa en omista eikä ylimääräisiin laitteisiin oo oikein rahaa, niin riittääkö joku pelkkä piuha tähän juttuun. Laadulla ei ole niin väliä, kunhan ääni kuuluu ja kuvasta saa edes vähän jotain selvää. Kiitos jo etukäteen! :)

7

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin samaa pitkään mietin, sama on tarve. Sitten ostin Lidlistä muutamalla kympillä Silver Crest video grabberin. Jonkunlaisella tuunauksella ja softan asennuksella se alkoi pelittää. Kannattaa kokeilla, kumpi toimii paremmin, s-video tai komposiitti. Suht helppo käyttää. Siinä on mukana simppeli editorikin, jolla voi ilmeisesti leikellä levylle poltettavasta materiaalista turhat pois.

      -Pena

      • ____________________

      • PenaL
        ____________________ kirjoitti:

        Suomi24-palvelun käyttäjien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai käyttää palvelua kaupallisiin tarkoituksiin ilman Suomi24:n lupaa


        http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot/#s24eisaa


        ..

        Anteeksi, korjasin kehoituksetasi vastaukseni "asialliseksi":


        "Itsekin samaa pitkään mietin, sama on tarve. Sitten ostin ---stä muutamalla kympillä --- --- --- --- Jonkunlaisella tuunauksella ja softan asennuksella se alkoi pelittää. Kannattaa kokeilla, kumpi toimii paremmin, s-video tai komposiitti. Suht helppo käyttää. Siinä on mukana simppeli editorikin, jolla voi ilmeisesti leikellä levylle poltettavasta materiaalista turhat pois."

        Nyt hyvä...?

        -Pena


      • * * * * *
        PenaL kirjoitti:

        Anteeksi, korjasin kehoituksetasi vastaukseni "asialliseksi":


        "Itsekin samaa pitkään mietin, sama on tarve. Sitten ostin ---stä muutamalla kympillä --- --- --- --- Jonkunlaisella tuunauksella ja softan asennuksella se alkoi pelittää. Kannattaa kokeilla, kumpi toimii paremmin, s-video tai komposiitti. Suht helppo käyttää. Siinä on mukana simppeli editorikin, jolla voi ilmeisesti leikellä levylle poltettavasta materiaalista turhat pois."

        Nyt hyvä...?

        -Pena

        Komposiittivideossa menee kuva yhtä piuhaa pitkin, kaikki kuva-informaatio iloisesti samassa.
        S-videossa menee mustavalko- ja väri-informaatio erikseen, jolloin laatu on hieman parempi.

        Molemmat toimivat ja aivan yhtä hyvin, mutta komposiitti on hiemän suttuisempi.
        Jos nauhurissasi siin on s-video out niin valitset mieluummin sen.


    • kasettimies1

      Hei

      Teemme digitalisointeja edulliseen hintaan.
      www.divi.fi

      • ____________________

        Tuo ylempi siis sinulle. Meni vahingossa väärään paikkaan.


    • net kututtavat

      Nostalgiset mainospätkät kiinostaa;
      Ei löytyyt edes Kava arkistosta http://www.kava.fi/
      "tulin vaan sanomaan on se volokkari vaan hyvä ...." l

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe