Oli tämmönen pikku viikonloppunujakka.
Mentiin sovitteluun.
Sovittelu meni hyvin.
Korvaukset maksettiin.
Kaikki oli tyytyväisiä.
MUTTA MITÄ puolen vuoden päästä kolahti postiluukusta syyte.
Ja siihen oli keksitty 3 kertainen määrä syytteitä ja asinomaisia
kuin alkuperäisessä sovittelussa oli.
Sovittelu huuhaata ainakin Espoossa
2
365
Vastaukset
- Kelopuu
Sovittelussa kyllä tämäkin asia aina kerrotaan. Kun kyseessä on yleisen syytteen alainen rikos esim. pahoinpitely, jää aina syyttäjän harkintaan vaatiiko tekijälle rangaistusta vai ei. Eli vaikka mahdollisista korvauksista on osapuolten välillä sovittu, jatkuu asian käsittely oikeudessa jos syyttäjä katsoo tarpeelliseksi. Sovittelun tarkoitushan ei ole että rikoksen tekijä selviää teostaan rahalla. Siitähän seuraisi oikeus kohdella toisia kaltoin jos on lompakossa pätäkkää. Sovittelussa osapuolet voivat kohdata toisensa, selvittää tapahtuneen, ottaa vastuun, pyytää ja antaa anteeksi, sopia vahinkojen korvaamisesta.
Sovittelun jälkeen asia on yleensä saatettu tasapainoon asianosaisten väillä. Syyttäjä on sitten valtion asialla vaatiessaan teosta rangaistusta. - 6+7
Sovittelijan olisi pitänyt kertoa eri vaihtoehtoisista ratkaisutavoista. Valita edes, jos on ollut epäpätevä. Tietysti voi olla, että sovittelun ajankohtana on ollut vain yksi asianomistajarikos tiedossa ja siitä päädytty sovitteluun ja sitten myöhemmin selvinnyt lisää, jolloin ei enää ole ollut mahdollisuuttakaan sovitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2284407Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii732856- 472393
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781369
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘651043PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64850
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86844Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832