Minulla on 2 undulaattia. Huomasin että toinen niistä aivastelee, sillä ei näy mitän muita oireita. auttakaa!!!!!!!
APUA!!!!
6
836
Vastaukset
- toboe1
Ja toinen lintuni vaan kyyhöttää orrella eikä tee mitään mutta toinen taas leikkii leluilla mutta aivastelee !!!!!!! :(
- kevätflunssaa
Ei kannata pitää 'leluilla leikkimistä' ja muuta aktiivitoimintaa merkkinä siitä, ettei ole huolen häivää kun lintu on energisen oloinen. Linnut eivät usein näytä sairauttaan, elleivät totisesti ole niin kipeitä, etteivät pysty liikkumaan. Ne pyrkivät näyttämään terveiltä vaikka loppuun asti. Tarkkaile, miten linnut syövät ja onko uloste normaali. Muita sairauden merkkejä:
- sairas lintu nukkuu usein kahdella jalalla
- nokan toistuva availu, hengityksen raskaus
- eritteitä sierainten ympärillä
Mutta pelkkä apaattisuus ja jatkuva (=selvästi useita kertoja päivässä, jo parinakin päivänä tapahtunut) aivastelu ovat jo sairauden merkkejä!
Kuulostaa lintujesi kohdalta perus flunssalta, mikä voi olla hyvinkin lintuja rasittava. Hyvä ensiapu on lämpölamppu: laita se osoittamaan häkkiä kohti niin, että kaksikko pääsee lämmittelemään, mutta myös halutessaan valon alta pois. Jos ei ole lämpölamppua, kohota huoneen lämpötilaa hitaasti pari astetta. Ja varmista, ettei mistään varmasti pääse vetoa.
Ja sitten matkahäkissä eläinlääkärille. Voi olla hyvä ottaa ulostenäyte mukaan varmuuden vuoksi. Flunssa pitäisi kuitenkin olla suhteellisen helppohoitoinen, ja lähteä lääkärin antamilla antibiooteilla parissakin päivässä. - toboe1
No lintuni aivastelee pari kertaa päivässä mutta ovat alkaneet laulaa. Kumpikin availee nokkaansa mutta hengitys ei rahise.
- toboe1
Ja uloste on ihan normaalia
- kevätflunssaa
En ole eläinlääkäri, mutta vielä en välttämättä sitten tuossa tapauksessa menisi huolestumaan. Kohota tosiaan sitä lämpöä, ja tarkkaile tilannetta ja pieniäkin muutoksia tarkkaavaisesti. Joskus linnut aivastelevat ihan muuten vaan. Vähän niin kuin ihmisetkin. Jos tilanne muuttuu tai linnut ovat apaattisempia, ruokahaluttomampia, ym. kipaise nopsaan ammatilaisen pakeille.
- toboe1
Ne käyttäytyvät ihan normaalisti. Ne ovat minun ensimmäisiä undulaattejani. Olen nostanut lämpöä hieman. Onko normaalia, että undulaatti on vaan orrellaan eikä tee mitään muuta? sain undut joku aika sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa933631Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292393Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422039Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34891- 44831
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30810Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61785Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5779- 40697
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies87686