Altaalle tuli kaksimetrinen käärme

perhekohde ?

26

2922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...suomessa

      ja suomessa karhut ja sudet kävelee vapaasti. Käärmeet ei muuten dallaa, juntti.

    • kbh50
    • knuu1

      Miten toikin dramatisoitiin. *kauhunhetkillä*. Itsellä on ollut ilo nähdä kerran kunnon käärme thaimaassa. Ja pidin sitä kokemuksena, enkä kauhun hetkenä.

    • 28. kertaa

      kyllä niitä otoksia Thaimaassa riittää ja tuohon kun lisää meduusat ja hämähäkit niin alkaa jo hirvittää...ne tappaa myös kun huono tuuri sattuu mutta kuolla voi myös Suomessa....

    • on aivan turha selittä näille paniikki pekoille ja pirkoille että käärme kuuluu luontoonThaimaassa, kun suomessakaan ei uskalleta poiketa lluontoon vaan pelätää susia ,ilveksiä ja karhuja.Selitä tällaiselle ihmis lajille että käärmeet ja muut villieläimet kuuluvat Thaimaan luontoon.

      • kuuluu kuuluu

        Taikkulassa on peräti 60 myrkkykäärmettä.


      • on käärmeitä
        kuuluu kuuluu kirjoitti:

        Taikkulassa on peräti 60 myrkkykäärmettä.

        Mutta käärmeet puree ainoastaan kun niitä häiritsee tai ne metsästää. Kaikki käärmeet pelkäävät myös ihmistä eli kyllä ne karkuun luikertelee kun vaistoavat ihmisen. Ettekö te ole mitään oppinut aikoinaan koulussa(kaan)


      • hoh hoijaa
        kuuluu kuuluu kirjoitti:

        Taikkulassa on peräti 60 myrkkykäärmettä.

        kyllä niitä on vähän enemmän kuin 60...lajeja on tuo ja niistä 20 erittäin myrkyllisiä....käärmeitä on tuhansia....


      • voi voi
        kuuluu kuuluu kirjoitti:

        Taikkulassa on peräti 60 myrkkykäärmettä.

        Mitä sitten?jEi niitä läheskään joka päivä näe hyvä jos näkyy joka viikko turistikohteissa vai pitäisikö ne hävittää Thaimaan luonnosta sukupuuttoon että voit mennä sinne lomalle?


    • veli¤

      Oltiin Joulun paikkeilla Khao-Lak Istuin ranta tuolissa jalat maassa , suoraan jalkoja kohti tuli käärme,ei muuta kuin jalat äkkiä ylös ja se meni tuolin alta ja jatkoi matkaansa.Vaimo ehti nähdä siitä vilauksen. Ei tämä traumoja tehnyt,ehkä vähän enemmän tuli katottua maahan. Lenkkeilin sielä päivittäin mutta ei niitä tullut enempää vastaan. Tytär on sielä matkaoppaana, ja kertoi että hänkin ajoi yhden päälle. Ei niistä nyt riesaa ole mutta onhan niitä sielä.

    • 9393939393

      Osa on vaan niin myrkyllisiä että se on minuutti ja siirryt yläkertaan.. toinen vittumainen käärmes on spitting cobra, sylkee myrkkyä jopa 10metrin päästä! Se on myös tappava käärmes, vähintään näkö menee jos sattuu kohilleen.

      • joku roti valehteluu

        Melkoista liiottelua, tuollaista käärmettä ei olekkaan

        Aavikkotaipaani (Oxyuranus microlepidotus) on Australiassa esiintyvä myrkkykäärme. Se on maailman myrkyllisin maalla elävä käärme, sen pureman jälkeen ihmisellä on n 7 tuntia elinaikaa ilman hoitoa.

        Toinen osa lienee samaa satuilua


      • Chiang mai...

        Sykijä kobria on Afrikassa ja ne voivat sylkeä myrkkynsä jopa 2-3 metriä, ei sen pidemmälle. Ihminen selviää niistä nopealla silmähuuhtelulla, ilman sitä VOI mennä näkö.

        Kirjoittajalla ei ole mitään tietoa myrkkykäärmeistä


    • meissi

      Hyvä se on jokaisen paskahousu juntin edes kerran elämässä oikea kärmes nähdä.

    • tomzzi

      oon 12v ja oon ollu 8 kertaa thaimaassa ni mitä mä oon huomannu noissa eläin lajeissa että jotkut sanoo että käärmeet ei kuulu luontoon thaimaassa kuuluko ne sitte suomessakaan

    • 28x...

      En minä käärmeistä muuta tiedä kuin sen että kobra nyt on tosi hidas otus jos sitä vähänkin tuntee. Se pönttöpää vetää ennen iskuaan päänsä taakse jolloin sen iskun voi hyvin ennakoida.
      Aikoinaan Bangokissa järjestettiin mungon ja kobran kaksintaisteluja ja vetoja lyötiin hillittömästi. Ne pistettiin vajaan neliön lasikoppiin. Vähän aikaa toisiaan katselivat koska molemmat toisiaan pelkäsivät. Kulmissaan molemmat tärisivät...
      Kun huomasivat etteivät karkuun pääse alkoi kamppailu joka oli lyhyt. Mahdollisuudet olivat asiantuntijoiden mukaan tasan. Joskus mungo sai otteen kobran niskasta ja puri pään irti, toisinaan kobra pääsi puraisemaan jonka huomattuaan mungo siirtyi suosiolla nurkkaan kuolemaan.
      Sitten seuraava pari sisään ja alkoi uusi älämölö kun rahoja vaihdettiin ja uusia vetoja lyötiin.
      Nyt tämäkin hauskanpito on tehty laittomaksi...

    • snakeee

      Ja voihan se käärme yllättää uintireissullakin, kannattaa katsoa mihin polskii:)

    • Näkisitte vaan, miten paljon nämä paikalliset pelkää käärmeitä !
      Avojaloin viidakossa ja siellä maataan heinäkasassa ja nukutaan
      bambumetsässä ja ajatelkaa Ameriikkaa ja Australiaa ym. maita
      ja niiden maiden ihmisiä ja ihmismääriä.

      Kyllä käärme varoittaa aina tulemasta lähelle, se suhisee !

      Nämä kuristaja käärmeet ovat sitten ihan toinen juttu ?
      Kerranki näin Pattayalla, kun yksi jätkä lähti baarijakkaralta kiedottuna ?

      • rhanu

        tapsa on tyhmä


    • Meidän kuistilla oli sisään olohuoneeseen tulossa aika pitkä Suomen tarhakäärmeen näköinen otus.Naapurin pojat ajoi ohi justiinsa skootterilla,ne pysähtyi ja osoitteli ja huuteli snake.Menin kuistille ja otin kepakon käteen.Pojat tuli väliin sanoivat,että on hyvä käärme.Ajettiin vaan pois kuistilta.
      Mutta valitettavasti luikerteli naapurin pihalle ja naapurin Thai lady nuiji hyvän käärmeen hengiltä.En tiedä tarkoittivatko,että on hyvän makuinen ja halusivat sen paaansa.

    • petofiilis

      Onhan thaimaassa myös krokotiilejä, haita, tiikereitä...

      Maan sisässä asustaa kuulemma vielä lohikäärme, joka suuttuessaan nousee maanpinnalle.

    • lähellä oli

      Kerran Phuketissa olin kävellä käärmeen päälle, viereiseltä rakennutyömaalta tuli joku mies huutaen ja osoitteli käärmettä, muuten ei olis huomannut, sitten kun oli saanut meidät huomaamaan sen, tyyppi haki pitkän kepin ja ahdisteli käärmeen pois jalkakäytävältä uimarannan puolelle.

    • turha pelätä

      Tänä kesänä Kainuussa joku oli marjastaja soitti poliisille että "täällä metsässä on karhu"

      Poliisi vastasi: "Missäs sen karhun sitten pitäisi olla?"

      Käärmeitäkin on olemassa ja ihminen törmää niihin silloin tällöin. Pitää muistaa että käärme ei metsästä eikä jahtaa eikä vaani ihmistä. Se puree vain jos muuta pakokeinoa ei ole.

      Jos käärme luikertelee jaloissa niin sen kannattaa antaa luikerrella ihan rauhassa ja pyytää sitten joku paikallinen kertomaan tarviiko soittaa joku paikalle käärmemies siirtämään luikero pois.

      Minä nappasin isolla lehdellä makoilevasta green pit viperista komean kuvan 20cm päästä. Ei reagoinut mitenkään eikä ollut iskuasennossa. Kivulias pisto kuulema tuolla vihreällä kyyllä mutta lääkärissä pipit paranee.

      Viidakkopolulla kannattaa aina olla puolitoistametrinen keppi kädessä jolla tökkii polulla olevia näköesteitä ja kääntelee lehtiä ja pitää meteliä ettei sitten tallaa kärmestä.

      • näinkö teet?

        turha pelätä: En suunnittele lähteväni viidakoon retkelle. Kovin älykästä tekstiä sinulta, kunnes laitoit, että viidakkopolulla kannattaa aina olla 1,5 m keppi kädessä, jolla tökkii.. Kuules, mitäpä mahtaa green pit viper tykätä, kun "joku" tökkää Häntä 1,5 m kepillä?


      • Trekkaaja viidakon
        näinkö teet? kirjoitti:

        turha pelätä: En suunnittele lähteväni viidakoon retkelle. Kovin älykästä tekstiä sinulta, kunnes laitoit, että viidakkopolulla kannattaa aina olla 1,5 m keppi kädessä, jolla tökkii.. Kuules, mitäpä mahtaa green pit viper tykätä, kun "joku" tökkää Häntä 1,5 m kepillä?

        Keppiä suositellaan ihan virallisissa trekkaus- oppaissakin ja olen sen itse huomannut hyväksi.

        Thaimaassa on satoja nähtävyyksiä viidakoissa luonnopuistoissa ja niiden ulkopuolella.
        Kuumia lähteitä, vesiputouksia, upeita jokimaisemia, vuoristoa yms jonne päästäkseen "joutuu" kulkemaan polkuja pitkin kävellen.

        Kepillä kun kolistelee pusikkoa niin siellä mahdollisesti oleva kärmes pakenee.
        Kumman siis laitat mieluummin pusikkoon jota et näe, kepin vai jalan?

        Edelleenkään käärme ei koskaan hyökkää. Poikkeuksena on tarinat mustista mamboista mutta sekin on pääasiassa legendaa ja niitä ei ole Thaimaassa.

        Kobria olen nähnyt useasti luonnossa. Ne tyytyvät uhkailemaan jo kaukaa pystyasennossa jos et mene iskuetäisyydelle haastamaan riitaa.
        Kaikki muut käärmeet mitä olen nähnyt Thaimaan viidakoissa ovat joko paenneet tai nukkuneet piittaamatta mistään.

        Paikallisten käärmekuolemat maaseudulla johtuu siitä että he pelkäävät enemmän lääkäriä (amputoinnin pelossa) kuin käärmeen myrkkyä.
        Tilannetta pahentaa paikallisen "poppamiehen" apu.


    • ei jalkaa ei keppiä

      Töki aivan vapaasti, koskei sinua kukaan estä tökkimästä. Mielipiteitä on monia, kuten tässä. Pitänee pistää mietitämyssy päähän, että mitä tehdä, jos mielin viidakkoon tms.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe