Epäsäännölliset kuukautiset/pillerit

Olen jo 37 vuotias naine ja olen syönyt e-pillereitä lähes 20 vuotta, josta reilun kymmenen vuotta Melianea.
Pillereiden syönnin aikana kuukautiseni ovat olleet tosi niukat ja vuotoa on kestänyt noin 4 päivää.

Viime keväänä rupesi ilmenemään välivuotoa, kuukautisten aikaan runsasta ja välillä 10 päivää kestävää vuotoa.
Kävin kesällä gynekologilla ja hänen mielestään kaikki oli ok, ei syytä huoleen. Hän ehdotti pillereiden vaihtoa, mutta olin ostanut puolen vuoden pilleripaketin ja ajattelin syödä sen loppuun ennen kuin lähtisin merkkiä vaihtelemaan. Kesällä sitten kuukautisia ei kuulunutkaan kahteen kuukauteen ja oli no tosi onnellinen, mielummin noin päin kuin menkat kahden viikon välein.

Kävin syksyllä uudestaan gynellä ja sitten jatkettiinkin Melianea, koska menkat oli jo välillä tasaantunut. Mutta nyt taas menkat sekasin, viimeksi vuoto alkoi noin viikon edellisten jälkeen ja taas vuoto runsaampaa ja vuoto kesti yli viikon...

Kesällä gyne tivasi hirveästi onko elämässäni tapahtunut jotain mikä saattaisi sekottaa menkat. Ainoa mitä oli tapahtunut, niin olin puoli vuotta aiemmin laihduttanut, mutta gynen mielestä se ei vaikuta asiaan.
Jäin miettimään, että mitä ne semmoiset asiat sitten olisi, mitkä voisi sekoittaa menkat noin pahasti.

Kannattaisikohan vaihtaa pillereitä, vai mitä tehdä? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
0<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


elena / kirjoitti:

Olen jo 37 vuotias naine ja olen syönyt e-pillereitä lähes 20 vuotta, josta reilun kymmenen vuotta Melianea.
Pillereiden syönnin aikana kuukautiseni ovat olleet tosi niukat ja vuotoa on kestänyt noin 4 päivää.

Viime keväänä rupesi ilmenemään välivuotoa, kuukautisten aikaan runsasta ja välillä 10 päivää kestävää vuotoa.
Kävin kesällä gynekologilla ja hänen mielestään kaikki oli ok, ei syytä huoleen. Hän ehdotti pillereiden vaihtoa, mutta olin ostanut puolen vuoden pilleripaketin ja ajattelin syödä sen loppuun ennen kuin lähtisin merkkiä vaihtelemaan. Kesällä sitten kuukautisia ei kuulunutkaan kahteen kuukauteen ja oli no tosi onnellinen, mielummin noin päin kuin menkat kahden viikon välein.

Kävin syksyllä uudestaan gynellä ja sitten jatkettiinkin Melianea, koska menkat oli jo välillä tasaantunut. Mutta nyt taas menkat sekasin, viimeksi vuoto alkoi noin viikon edellisten jälkeen ja taas vuoto runsaampaa ja vuoto kesti yli viikon...

Kesällä gyne tivasi hirveästi onko elämässäni tapahtunut jotain mikä saattaisi sekottaa menkat. Ainoa mitä oli tapahtunut, niin olin puoli vuotta aiemmin laihduttanut, mutta gynen mielestä se ei vaikuta asiaan.
Jäin miettimään, että mitä ne semmoiset asiat sitten olisi, mitkä voisi sekoittaa menkat noin pahasti.

Kannattaisikohan vaihtaa pillereitä, vai mitä tehdä? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu