opiskelija elämää

jusa

olin juuri saanut soiton että saisin vihdoinkin hakea solu-asunnon avaimen...koulun alkuun oli alle viikko jäljellä..hyppäsin toyotaani ja lähdin ajelemaan yli 100km matkaa..perille tultuani kuopioon ajoin autoni linja-autoaseman parkkiin ja lähdin kävelemään kohti toria..tai toria ja toria..remontin alla koko paikka..muutama hassu mummeli myymässä tuotteitaan..kävelin sokkarin kongin läpi kohti kuopaksen toimistoa..kirjoittelin siellä sopimuksen ja sieltä suuntasin hakemaan avaimen..pääsin vihdoin katsomaan millaseen asuntoon pääsin...avasin huoneeni oven ja päästin kirouksen..perkele mikä koppi!!no onneks tää on vaan väliaikainen luukku...mietin siinä että mitä tavaroita mun kannattaa mukaan ottaa..eihä tänne mahu mitään...olin perinyt 3 vuotta aikaisemmin kummitädiltäni omakotitalon hänen kuoltuaan syöpään.nyt olin joutunut myymään sen ku aloitin opiskelut toisella paikkakunnalla..ei opiskelijalla oo varaa ajaa yli 200km päivässä eikä siinä sivussa kustantaa omakotitalon kustannuksia...olin joutunut lopettamaan työt autonasentajana ku selkä ei enää kestäny..lääkäri oli sanonu että alanvaihto edessä..vitutti...rakastin autojen laittoa ja nyt 21 vuotiaana piti alottaa uudelleen koulutus...
palasin kotiin ja aloitin pakkaamaan tavaroita.onneksi sain viedä tavarani setäni autotalliin ettei niitä tarvinnu hävittää..samoin jouduin viemään koirani setäni hoitoon..ei niitä voinu soluun ottaa..semmoisia jättejä..

olin nyt ollu uudessa asunnossani muutaman päivän ja olin nähnyt uudet kämppikseni vain vilaukselta..samuli vaikutti aika hiljaiselta jässikältä ja turo taas oli kunnon adhd tapaus..koko ajan oli lentämässä suuntaan jos toiseen..samuli vaikutti aika paljon samalta ku salkkareiden lari..semmonen hieman roteva jurottava,ylimielisen oleva.
maanantaina se koulu sitten alkoi..olin jo hyvissä ajoin liikkeellä että saisin autolleni parkkipaikan.ja että löytäisn oikeaan osoitteeseen ja luokkaan..
istuskelin jo koulun penkillä ku huomasin samulin tulevan kouluun.en tiennyt että hänkin aloittaisi täällä opiskelun..tervehdin samulia. joka sitten tuli juttelemaan..siinä jutellessamme selvisi että samuli opiskeli kanssa kokiksi mutta hän oli jo toisen vuoden opiskelija..opettaja sitten kokosi meidät ekavuoden opiskelijat yhteen luokkaan ja siitä meidät jaettiin uusiin ryhmiin..voi juma että osasikin sattua niin kuiva akka luokanvalvojaksi..ja entäs ne tytöt mitkä kikattivat ja huutelivat niitä vitun lollejaan ja ihkujaan...ja jätkät vaan hokivat sitä yhtä ainutta sanaa... VITTUA : ajattelin siinä itsekseni että pojilla kotipaikka mielessä..onneksi oli lyhyt päivä ja päästiin ajoissa pois..näin samulin koulun aulassa ja tarjosin kyytiä kämpille..kävelimme koulun parkkipaikalle autoni luokse.samuli katseli epäuskoisena autoani joka kiilteli siinä parkkipaikalla kauniin vihreänä.kiitos monen monen lakkakerroksen ja kunnon vahauksen..olin tehnyt tämän auton koulunpäättötyönä..ja uhrannut siihen satoja tunteja..aukaisin samulille oven sisäpuolelta koska autoni oli niin vanhaa vuosikertaa että siinä ei ollu hienoja keskuslukituksia..lähdin ajelemaan kohti asuntoamme ja juttelimme niitä näitä..enimmäkseen autoista..pääsimme perille ja sanoin samulille että hän kyllä pääsisi aina kyydissä kouluun mikäli tuntimme sattuisi menenmään yksiin...

siitä se opiskelijan arki lähti rullaamaan pikkuhiljaa..koulua päivät ja illat sitten kotona nyhväystä..pyrin käymään kerran viikossa uimassa ja salilla...ja tietenkin viihteellä tuli käytyä..mutta mieluummin otin aina kämpillä olutta ku lähteny baariin...rahaa olisi ollu mikä oli opiskelijalle harvinaista..olinhan juuri myynyt taloni pois..mutta olin päättänyt säästää rahani ja ostaa opiskelujen jälkeen oman talon..

silloin tällöin samuli lähti mukaani salille mutta uimaan hän ei ollut innokas lähtemään..samuli yleensä odottelikin minua että pääsisi samalla kyydillä takas kämpille..koulussa känti tympäisi niitten saakelin teinien takia...ärsyttävää lässytystä...helvetti mitä kirkumista jos joutuivat käsittelemään raakaa lihaa..huhhuh...tykkäsin todella ruoan laitosta ja sen takia opiskelinkin ahkerasti.matikka tuotti minulle harmaita hiuksia..onneksi sain samulilta apu matikassa...


vietimme samulin kanssa paljon aikaa yhdessä..katselimme telkkaria,pelasimme x-boxilla ja kaikee muuta mitä nyt nuoret yleensä tekeekin..turoa ei pahemmin kämpillä näkynyt...

4

4305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä -

      jatkoa varmaankin pian luvassa. hyvää ja sujuvaa tekstiä!

      • jshhxjdr

        Tarina vaikuttaa hyvältä.
        Mutta.
        Tekstiäsi olisi paaaaljon mukavempaa lukea, jos käyttäisit isoja kirjaimia lauseen alussa, sekä erisnimissä.
        Pisteitä on tekstissäsi aina kaksi peräkkäin. Yksi riittää :)
        Piste, väli, uusi lause (isolla kirjaimella).
        Liitä lauseita pilkulla, niin on paljon parempi!


      • ¤Laakerinlehti¤
        jshhxjdr kirjoitti:

        Tarina vaikuttaa hyvältä.
        Mutta.
        Tekstiäsi olisi paaaaljon mukavempaa lukea, jos käyttäisit isoja kirjaimia lauseen alussa, sekä erisnimissä.
        Pisteitä on tekstissäsi aina kaksi peräkkäin. Yksi riittää :)
        Piste, väli, uusi lause (isolla kirjaimella).
        Liitä lauseita pilkulla, niin on paljon parempi!

        Joku on varastanut mun kommentin, hah :D

        Muttajoo, juuri noihin asioihin itsekin kiinnitin huomiota. Kyllä tulee mielenkiintoinen lista tässä kuussa...


    • Kiva

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe