Pilkit puhtaiksi

Niksejä tarvitsen.

Löysin vintiltä pilkkivehkeet. Mutta milläs kotikonsteilla saan kaikki vanhat vieheet kiiltäviksi. On jos jonkin laista viehettä, kuparia,messinkiä,kirkasta. Mutta kaikki olleet käyttämättä vuosia ja nyt pitäs ne saadaa uudelleen kiiltoon et pääsisi kokeilemaan onnea.
Sanokaas hyvät niksinne....t: Kiitos

12

1175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha konsti on käyttää puuntuhkaa, kyllä pitäisi onnistua.
      Pitää vaan siivilöidä, jotta on hienojakoisempaa eikä naarmuta.
      Ainakin omissa kupari-esineissä tehonnut tuo niksi.
      Kalaonnea sitten vaan!

• Tuhkallapa....

Kitooosh.. Tuota vähän ajattelinkin että tuhka vois olla hyvä siihen..Esim takan lasiluukut lähtee hyvin puhtaaksi kun kostuttaa paperin ja painelee sen tuhkaan ja pyyhkii niin johan luukun lasit kiiltää..Huomenna kokeillaan miten toimii...

• Tepsii varmasti

Laitas ns soppalautaselle foliota ja siihen pari tee lusikkaa suolaa ja samanverran ruokasoodaa. Pistä pilkit siihen ja kaada kiehuva vesi siihen päälle.
      Jos haluat lisää tehoa niin lorauta vähän etikkaa vielä sekaan.
      Johan lähti pilkit killuun puhtaana.

• höpäjä

hammastahnalla kevyt jynssäys, jopa kiiltää

• Teräsvillaa

Itse käytän hienoa teräsvillaa. Karkeampi voisi ehkä naarmuttaa. Entä Pata-Pata, toimiiko?

• Kuksankaataja2

Kaupasta Wenolia putkilo, riittoisaa himojynssääjällekin.. Paras mitä löytyy, vaikka ei olekaan ns. kotikonsti.

• 20+9

Kuulin tuolla toisella taholla, että sukkapuikolla hiominen on hyvä konsti puhdistaa hapettuneet pilkit.

• 20+4 =24

Farecla toimii tosi hyvin.Sitä on saatavana myös eri karkeutta,joista olen käyttäny kolmosta.

• T-rannan maalari

Onhan niitä metallien kiilloitusaineita rautakaupan hyllyt täynnä.Hieno teräsvillakin toimii,vaikka naarmuttaakin hieman.Meillä on ystäväpiirissä bändin rumpali,joka putsaa messinkiset "vispilä-lautaset" Coca Colalla.Upota vieheet kokikseen yli yön,niin aamulla ovat toisen nälöisiä.Voit vain arvailla mitä se myrkky tekee mahalaukullesi,hehheh.

• Laskee,

Kaikkia ei kannata kiilloittaa - joskus se ajan patimoima ja tummunut pilkki toimii paremmin.

• oikeat aineet

Unohtakaa jo ne puuntuhkat, hammastahnat ja muut pula-ajan vehkeet.

Rautakaupasta saat metallikiilloituspastaa ja automaaliliikkeestä maalipinnan hiomapastaa.Molemmat ovat päteviä aineita. Näillä saa hapettuneeseenkin metallipintaan peilimäisen kiillon.

Teräsvillaa ei kannata käyttää. 000-villakin jättää hieman mattapintaa. Teräsvillalla voi toki tehdä karkeahionnan ja kiillottaa sen lopuksi hiomapastalla.

• ESu-Team

Keraamisen liesitason puhdistusaine toimii hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4817
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2178
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1822
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1455
    5. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      34
      1425
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1371
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      20
      1329
    8. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      318
      1091
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe