Löysin vintiltä pilkkivehkeet. Mutta milläs kotikonsteilla saan kaikki vanhat vieheet kiiltäviksi. On jos jonkin laista viehettä, kuparia,messinkiä,kirkasta. Mutta kaikki olleet käyttämättä vuosia ja nyt pitäs ne saadaa uudelleen kiiltoon et pääsisi kokeilemaan onnea.
Sanokaas hyvät niksinne....t: Kiitos
Pilkit puhtaiksi
12
930
Vastaukset
Vanha konsti on käyttää puuntuhkaa, kyllä pitäisi onnistua.
Pitää vaan siivilöidä, jotta on hienojakoisempaa eikä naarmuta.
Ainakin omissa kupari-esineissä tehonnut tuo niksi.
Kalaonnea sitten vaan!- Tuhkallapa....
Kitooosh.. Tuota vähän ajattelinkin että tuhka vois olla hyvä siihen..Esim takan lasiluukut lähtee hyvin puhtaaksi kun kostuttaa paperin ja painelee sen tuhkaan ja pyyhkii niin johan luukun lasit kiiltää..Huomenna kokeillaan miten toimii...
- Tepsii varmasti
Laitas ns soppalautaselle foliota ja siihen pari tee lusikkaa suolaa ja samanverran ruokasoodaa. Pistä pilkit siihen ja kaada kiehuva vesi siihen päälle.
Jos haluat lisää tehoa niin lorauta vähän etikkaa vielä sekaan.
Johan lähti pilkit killuun puhtaana.- höpäjä
hammastahnalla kevyt jynssäys, jopa kiiltää
- Teräsvillaa
Itse käytän hienoa teräsvillaa. Karkeampi voisi ehkä naarmuttaa. Entä Pata-Pata, toimiiko?
- Kuksankaataja2
Kaupasta Wenolia putkilo, riittoisaa himojynssääjällekin.. Paras mitä löytyy, vaikka ei olekaan ns. kotikonsti.
- 20+9
Kuulin tuolla toisella taholla, että sukkapuikolla hiominen on hyvä konsti puhdistaa hapettuneet pilkit.
- 20+4 =24
Farecla toimii tosi hyvin.Sitä on saatavana myös eri karkeutta,joista olen käyttäny kolmosta.
- T-rannan maalari
Onhan niitä metallien kiilloitusaineita rautakaupan hyllyt täynnä.Hieno teräsvillakin toimii,vaikka naarmuttaakin hieman.Meillä on ystäväpiirissä bändin rumpali,joka putsaa messinkiset "vispilä-lautaset" Coca Colalla.Upota vieheet kokikseen yli yön,niin aamulla ovat toisen nälöisiä.Voit vain arvailla mitä se myrkky tekee mahalaukullesi,hehheh.
- Laskee,
Kaikkia ei kannata kiilloittaa - joskus se ajan patimoima ja tummunut pilkki toimii paremmin.
- oikeat aineet
Unohtakaa jo ne puuntuhkat, hammastahnat ja muut pula-ajan vehkeet.
Rautakaupasta saat metallikiilloituspastaa ja automaaliliikkeestä maalipinnan hiomapastaa.Molemmat ovat päteviä aineita. Näillä saa hapettuneeseenkin metallipintaan peilimäisen kiillon.
Teräsvillaa ei kannata käyttää. 000-villakin jättää hieman mattapintaa. Teräsvillalla voi toki tehdä karkeahionnan ja kiillottaa sen lopuksi hiomapastalla. - ESu-Team
Keraamisen liesitason puhdistusaine toimii hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948509
- 926545
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636399Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345061Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo603827- 493401
- 503325
- 512992
- 562892
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512866