ongelma on että seinässä olevat antenninreiät ovat naaraspuoleisia (toisessa lukee TV ja toisessa R) ja tv:stä seinään menevä johto on myös naaraspuoleinen. eikö se seinässä olevan TV kohta pitäisi olla urospuoleinen? onko olemassa joku muutoskappale tms minkä siihen seinään voi laittaa vai pitääkö pyytää joku korjausmies vaihtamaan seinään se urospuoleinen antennireikä?
antennijohto
5
4705
Vastaukset
- Sopiva kaapeli
Olen itsekin törmännyt yhteen vanhaan taloon, jossa oli tuollainen antenniliitin. Ostin siihen muutamalla markalla adapterin uros-uros-liittimin.
Mutta voit hankkia kaapelinkin, esim. tällä selviät ilman asennustöitä, maksaa 3,20e.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/22535/dfhtt/Belkin-antennikaapeli-uros-uros-1-m - Adapteri kaupasta..
Jos kyseessä on taloyhtiö, niin taloyhtiön kuuluisi vaihtaa antennirasiat normin mukaiseksi. Omatoimisesti niitä ei saa mennä vaihtamaan. Jossain vaiheessa oli parin vuoden kausi, että normit olivat hakusessa ja taloyhtiöihin asennettiin sekalaisia rasiavirityksiä. Vastaavan rasiamallin olen nähnyt tuttavalla Joensuussa ja sielläkin piti tv:lle laittaa adapteri. Ainakaan siellä ei vuokrataloyhtiö käynyt muuten toimivaa antennijärjestelmää päivittämään;)
http://www.laatuantenni.fi/tuotteet/pdf_esitteet/Jakoverkko/112 IEC-liittimet.pdf ja sieltä olkoon mallina RZ 59 IEC -koiras/koiras adapteri. Varmaan paikallisesta tv-liikkestä tai jopa marketin hyllystä se saattaa löytyä muutaman euron hintaan. - aloittaja.....
joo eli huomenna on sitten soitto vuokranantajalle. iso kiitos asiallisista vastauksista (on aika harvinaisia täällä suomi24:llä) :D
- adapteria vaan...
Ei vuokranantaja voi asialle mitään. Se on taloyhtiön asia. Jos taloyhtiö ei tee asialle mitään, niin ei vuokranantajakaan sillä mitään voi. Eli hankipa nyt vaan se parin euron adapteri ja anna asian olla.
- 11+20
Kyseinen rasia on kyllä aivan norminmukainen,mutta on vain aika vanha.Nykyinen
malli on tullut likimain 1983-1984 paikkeilla.Ei noita ole vaihdettu vielä läheskään
kaikkiin taloihin,eikä ole mitään syytäkään,jos ei ole mitään ongelmia TV :n näkymisen
suhteen.Adapteri tai uusi johto,kuten "Sopiva kaapeli" ja "Adapteri kaupasta.." jo ehdottivatkin.Rasiaan ei mennä koskemaan ominpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693