Mediaveron lopetus tarpeettomana

Ei näin

En ole käyttänyt nyt 15 vuoteen ylen palveluja, enkä käytä. En tarvitse heidän palvelujaan enkä siksi ole velvollinen niistä maksamaan. Olen pienituloinen eli tämä tuntuu nyt liialliselta.

Verojen maksaminen ok kun se liittyy ihmisten perustarpeisiin joita ovat vanhustenhuolto, koulut, terveydenhuolto, teitten kunnossapito jne...

Kulttuuria meillä riittää mielinmäärin...on musiikkitaloa rakennettu jo, maksuttomat kirjastot käytössä jne... Suurin osa suomalaisista näkee telkkaristaan satoja kanavia, joilla kulttuuria laidasta laitaan, uutisia ja viihdettä. Emme siis tarvitse välttämättä enää tällaista ylen palvelua, joka oli tarpeellinen silloin kymmeniä vuosia sitten ainoana uutisten, viihteen ja kulttuurin lähteenä.

Ihmisillä täytyy olla oikeus saada valita mihin aikansa käyttää näissä asioissa ja kenen palveluja ottaa vastaan.

Ylellä on samat mahdollisuudet ja velvollisuus hoitaa kulunsa niinkuin muutkin tv-kanavat, radiokanavat ja nettisivut tekevät. Mainoksin, maksukortein jne...
Tällainen monopoliasema on myös väärin muita medioita kohtaan.

Nyt kun on ovi avattu mediaverolle niin seuraavaksiko maksamme Finnarin töppäyksiä. Mediaveron poisto estää mahdollisilta tällaisilta tulevilta hankaluuksilta myös.

Pidän isona ihmeenä ja outona, että mediavero meni läpi ja se otettiin tyynesti vastaan.

Voisiko joku taitava, termit ja lait hallitseva laatia kansalaisaloitteen mediaveron lopettamisesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi

Tekisin tuon itse jos vähänkään osaisin. Olen etsinyt ja etsinyt, odottanut aiheesta adressia. Tulen laittamaan nimeni kansalaisaloitteeseen monien muitten läheisteni tavoin. Ja vien varmasti asiaa eteenpäin.

18

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleverolle ei !

      MEDIA VERO ON KUMOTTAVA ! Se on vapaan markkinatalouden vastainen, sen takia EU-tuomioistuin ei saa päästää tälläistä lakia läpi. Jos menee läpi voi kilpailuoikeiden unohtaa ja kilpailuviraston saa sen jälkeen lopettaa. Ei ruotsissakaan ole mediaveroa kaikessa muussakin otetaan mallia sieltä miksei tässä ?

    • ei ylepakkomedialle!

      yleverosta kannataisi valittaa EU-tuomioistuimelle jo suinkin olisisi mahdollista, löytyisi vaan niitä viisaita oikeudenmukaisia jotka tekisivät sen, sehän on täysin perustuslakia vastaan. Vai onko enään minkäänlaista oikeudenmukaista lakia maassa ? Tuntuu siltä kuin vapaamuurarit olisivat romuttaneet kaiken rehellisyyden tavallista kansaa kohtaan tässä maassa. Luulen heidän olevan kaiken vääryyden takana. Ei tälläiset lait muuten mene läpi. Kansaa pimitetään pahan kerran tässäkin asiassa. Mediaveron alaraja on ovelasti laitettu, sen rajan alapuolelle olevat hakeva sossusta elantonsa. Maksu rajaa pitäisi nostaan reilusti ylös, maksakoot rikkaat kyllä niillä on varaa mällätä ylen herrojen kanssa. Tässä on kävelty röyhkeäsitati televisiottomien päältä. yle on veron jälkeen pahin siipeilijävapaamatkustaja tässä maassa. Yle alkaa tietenkin röystäilemään pakolla revittyjen rahojen kanssa ja muut joutuu vaan kiristämään vyötään. Kaikki ei todellakaan tarvitse ylen palveluita. Se ei muita firmoja kummenpi, ajetaanhan muitakin firmoja alas. Se ei ole edes puolueeton se hallituksen pakkoprokanda media, niinkuin aikoinaan natsi saksassa. ylen asian olisi voinnut hoitaa fiksumminkin, on muitakin vaihtoehtoja ? mutta kaikkihan hoidetaan tässä maassa ahneutta käyttäen järjen vastaisesti.

    • en maksa YLElle

      Pidät huolen siitä ettei tienistit ylitä 7350 euroa vuodessa, näin vapaudyt YLE verosta.

      • turha höpinä pois

        Aika saivartelua haet varmaan rahaa sossusta tai kierrät veroja.


    • Turha riehua?

      Lueskele eduskunnassa asiasta käytyä keskustelua sivulta http://puheenvuorot.kansanmuisti.fi/istunnot/67-2012/16985-hallituksen-esitys-eduskunnalle-laiksi-yleisradioverosta-seka-laeiksi-eraiden-siihen-liittyvien-lakien-muuttamisesta

      http://yle.fi/yleisradio/julkinen-palvelu on selitystä Ylen julkisen palvelun tehtävistä

      Olen eläkeläinen ja maksan ihan mielelläni Yle veron. Kyllä sille saa ihan tarpeeksi vastinetta, kun vertaan YLE.veroa maksukanavien hintoihin. Tuleehan siinä sivussa joukko radiokanaviakin, joita olet jossain vaiheessa kuunnellut?

      • ylevero peruttava !

        Nämä edustajat jotka yleveron veivät läpi ovat tosi inhottavia vääryyden tekijöitä. Siitä tulee vielä kirous heidän elämään. Kaikki eivät tarvitse ylen palveluita. Oikein älöttää nähdä tälläisten politiikkojen läskinaamoja. Tällä metodilla kaikille vaan kirkollisvero kyllähän sitä jokainen käy kirkonpenkkiä kuluttamassa, kirkkoja saa ihailla ilmaiseksi. Onhan kirkot kulttuurisesti säilyttämisen arvoisia. Kuulun kirkkoon ja ajattelen yhtä narsistisesti kuin television omistajat, en omista televisiota enkä hommaa. Tälläisiä terveisiä töllön amattivahtaajille ja lihaville sohva perunoille. Ihmiset passivoidaan television ääreen tällä tavoin huolehditaan liikunnasta.


      • Ei yleverolle !

        Olet aika narsisti kyllähän sinä maksat kun omistat television eihän kaikilla ole televisiota, eikä kaikki tarvitse ylen ohjelmia. Laitetaan kaikille autovero ja kirkollisvero. Omistan auto ja kuulun kirkkoon. Kyllähän autottomat kyydin tarvitsijat kuluttavat teitä kyydissä olessaan. Kirkkoon kuulumattomat joskus käyttävät kirkon palveluita hyväkseen. Maksakoon jokainen siitä mitä käyttää, se on oikeudenmukaista.


    • Ei näin

      Kommentti tuol välissä:
      "Yle alkaa tietenkin röystäilemään pakolla revittyjen rahojen kanssa ja muut joutuu vaan kiristämään vyötään."

      Niinhän siinä kävi:
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020616641963_uu.shtml

      Edelleen...löytyiskö täältä ketään lukijaa joka voisi laittaa alkuun vaikkapa tuon kansalaisaloitteen kun en itse osaa sitä tehdä. Vien tietty sitten sanaa eteenpäin, että saadaan äänet täyteen.

      • Luvattomat naapurit?

        Kyllä tämä YLE-vero on selväpiirteisempi ja tasapuolisempi, kuin vanha TV-maksu. Kaikkeen ei voi ottaa mallia Ruotsista?

        Ruotsissa tietokoneiden ja tablettien omistajilta on alettu periä tv-lupamaksua, kertoo Computer Sweden -lehti. Ruotsin televisio aloitti aiemmin helmikuussa kaikkien kanavien suorat lähetykset myös internetissä. Näin myös tietokoneista ja tableteista tuli tv-lupamaksun piiriin kuuluvia laitteita.

        SVT:n toimitusjohtaja Eva Hamilton kiisti alun perin, että lupamaksuja hallinnoiva Radiotjänst alkaisi erityisesti kartoittaa tietokonelaitteiden omistajia.

        Radiotjänstin toimitusjohtajan Carl-Gustav Johanssonin mukaan maksujen perimisessä on lähdetty varovasti liikkeelle. Radiotjänst ottaa entiseen tapaan yhteyttä ihmisiin, jotka eivät maksa lupamaksua. Tässä yhteydessä tiedustellaan talouksien laitevarustelua, ja nykyisin listaan kuuluvat myös tietokoneet ja tabletit.


    • Turhat verot pois!

      Juuri näin!

      Haluan samaan linjavetoon pois verotuksestani myös kirjastojen, maanteiden ja muun kunnallistekniikan ja ylläpidon vaatiman vero-osuuden, koska näitä palveluja en katso käyttäväni, tai niiden käyttö on hyvin minimaalista esimerkiksi autoilijoihin nähden.

      Tähän voitanee lisätä myös muiden ilmaisesta koulutuksesta maksettavakseni tulevan vero-osuus, koska minulla ei ole lapsia, ja katson, että oman koulutukseni olen jo maksanut sekä virkavallan, pelastuslaitoksen sairaanhoiden osuudet, koska yleensä käyttäydyn kuten kunniakansalaisen tulee käyttäytyä.

      Maanteille siis tietullit, kouluihin lukukausimaksut ja palomiehille muutama tonni käteen, jotta viitsivät ystävällisesti sammuttaa talomme jatkossakin... unohtamatta tärkeintä: vuosittaista televisiolupamaksua.

      • navaton luupuri

        "Haluan samaan linjavetoon pois verotuksestani myös kirjastojen, maanteiden ja muun kunnallistekniikan ja ylläpidon vaatiman vero-osuuden, koska näitä palveluja en katso käyttäväni, tai niiden käyttö on hyvin minimaalista esimerkiksi autoilijoihin nähden."
        Mihinkään noista ei peritä omaa veroa. Kaikki muu rahoitetaan yhteisestä potista, josta joko riittää rahaa tai ei. YLElle on oma rahahana, ettei sen tarvitse välittää yleisten verotulojen vaihtelusta.
        YLEverokin on laiton, koska verotuottoa ei voida korvamerkitä mihinkään tiettyyn tarkoitukseen.


    • Ei näin

      Turha mediavero pois, tahdon päättää itse mihin viihteeseen ja kulttuuriin varaamani rahani käytän.

      Ei ole televisiota, eikä sitä radiotakaan...eikä tule.

      Mediaveron on kaukana kaiken muun verotuksen ideologiasta ja aivan turha.

      • KYLLÄ VTUTTAA AIVOPE

        Laittakaapa nyt kansalaisaloite! Kyllä epäoikeudenmukaisesti määrätyn pakkorahastuksen pitäisi saada piis!!! ONKO KUKAAN TEHNYT VALITUSTA EU:N IHMISOIKEUSTUOMIOISTUIMEEN???


      • kyllästys
        KYLLÄ VTUTTAA AIVOPE kirjoitti:

        Laittakaapa nyt kansalaisaloite! Kyllä epäoikeudenmukaisesti määrätyn pakkorahastuksen pitäisi saada piis!!! ONKO KUKAAN TEHNYT VALITUSTA EU:N IHMISOIKEUSTUOMIOISTUIMEEN???

        Tee itse, saa.tanan saamaton pulsu!


      • yle-vero

    • S.äästö T.alkoot

      Yle-verolla pitäisi saada aikaan kunnollista kotimaista tuotantoa, draamaa.

      Ja on se kumma, että esim. uutistenlukijoilla näyttää olevan joka päivä uudet vaatteet, vai oletteko koskaan nähneet naisilla samaa asua toisen kerran ? Mahtaa kulua suuret rahat niihinkin, säästäisivät ja hankkisivat samanlaiset työpuvut kaikille, ihan turhaa tuollainen tuhlaus. Mulle voi lukea uutisia ihan vanhoissakin vaatteissa.

    • Grön veli

      Tv ohjematarjonta on vaan huonontunut, vaikka tarjontaa luvattiin parantaa ja ottaa monipulisella ohjemavalikoimalla kaikki katsoja huomioon.
      Eikös valtion pitäisi huolehtia siitä, että jokaisella on tv vastaanotin, koska siitä kuitenkin peritään veroa.
      Sehän olisi aivan sama, kuin määrättäisiin jokaiselle suomalaiselle autovero, koska tämähän voi jossain elämänsä vaiheessa olla auton kyydissä.
      Samoin olettamuksiin perustuvaa veroa voitasiin määrätä lentokonevero, julkisten kulkuneuvojen käyttövero, koska niitähän liikkuu ja ihminen saattaa käyttää niiden palveluja jossain vaiheessa elämäänsä.
      Lisäksi kävelijöille ja pyöräilijöille maan käyttä/maan painumis vero, koska maahan painuu aina vähän, kun siinä kävellään tai pyöräillään.

    • ylen antaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe