Besafe tukirauta ei tasaisesti kiinni lattiassa

Sormi suussa

Istuin on siis Besafe iZi Combi isofix.
Istuin on asennettu takapenkille selkä menosuuntaan.

Tämä Y muotoinen tukirauta ei mielestäni istu kunnolla auton lattiaan.
Y haaran toinen haara on noin 2cm irti lattiasta. Toinen haara taas on kunnolla kiinni lattiassa.

Onko tämä hyvä näin? Vai pitäisikö toisen haaran alle asettaa joku levy joka nostaisi lattiaa tuon 2cm?

7

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miii1

      Tukiraudan täytyy olla tukevasti auton lattiassa kiinni! Ehdottomasti menet jonnekkin lastentarvike liikkeeseen tarkistamaan asian!!

    • vaunufriikki

      Ei vaikuta mihinkään... eri asia jos kumpikaan ei ylettyisi tai jos rako olisi melkoisesti suurempi..

      • ^^^^^^^^^^^^^^^^

        Tokihan se vaikuttaa, jos ne eivät ole samassa tasossa. Kolaritilanteessa koko istuin keikahtaa sille puolelle, missä ei ole tukea. Tuohan on jopa vaarallista ja selvä vika istuimessa.


      • 17+2
        ^^^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Tokihan se vaikuttaa, jos ne eivät ole samassa tasossa. Kolaritilanteessa koko istuin keikahtaa sille puolelle, missä ei ole tukea. Tuohan on jopa vaarallista ja selvä vika istuimessa.

        2cm liikahtaa...voi kamalaa... ei vaikuta.


      • todella kamalaa
        17+2 kirjoitti:

        2cm liikahtaa...voi kamalaa... ei vaikuta.

        Jos se liikahtaa 2cm lattiassa, se tarkoittaa yli 10 cm istuimen yläosassa ja merkiitävästi lisää vauhtia rysäykseen, joka tässä tapauksessa tulee suuntautumaan eri suuntaan kuin valmistaja on tarkoittanut. Kyllä tällaisilla asioilla on merkitystä. Siksi se tukijalka on sinne suunniteltu, että se lisää stabiliteettia oikealla tavalla ja siksi sen oikea toiminta on tärkeää.


    • käy näyttämässä

      Tai vika on asentajassa tai auton matossa tai... kannattaa käydä näyttämässä liikkeessä.

    • Osta liikkeestä.

      Auto mukaan kun menet ostamaan turvaistuinta.

      Verkkokaupoista on hankala ostaa turvaistuinta kun ei tiedä sopiiko se autoon. Sen lisäksi turvaistuin voi kokea kovia iskuja kuljetuksessa.

      Viimeksi kun ostin turvaistuimen niin ensiksi testatiin se että turvaistuin sopii autoon. Kaikki mallit eivät tahdo istua paikalleen (kumpaankin suuntaan).

      Ja myyjä näyttää myös kuinka turvaistuin asennetaan paikalleen.

      Toukokuussa ilmestyy autoliiton turvaistuintesti.
      Ja tammikuussa on alennusmyynin edellisen vuoden istuinmalleista.

      Kaukaloita käytettynä ostavan kannattaa tarkistaa että osat ovat ehjät. Pudotus voi rikkoa "suojat" sitä ei välttämättä näe päältä päin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4041
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3398
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2929
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2861
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2214
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2161
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2097
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1925
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1920
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1869
    Aihe