mitenkähän sais kolme tietokonetta verkkoon?
kaikki on xpeellisiä.tarvitaanko kolme verkko kaapelia? tarvitaanko kenties joku jako pistoke?
kolmen verkko
8
894
Vastaukset
- Pontux
löytyiskö noista apuaja:
http://www.google.fi/search?hl=fi&ie=UTF-8&q=kotiverkko&btnG=Google-haku&lr=- joku
eipä sieltä löytynyt apua mulle.
- Pontux
joku kirjoitti:
eipä sieltä löytynyt apua mulle.
" eipä sieltä löytynyt apua mulle"
No äkkiäpä sinä kerkisit lukea kaikki noin 2250 juttua asiasta ;=).
Jäikö tämä vahingossa
http://www.mikroviesti.net/vanhat/mv303/uusin/internet.pdf
väliin?
- tumppu
Raaka kokoonpano:
- Kone 1: 2 verkkokorttia(jos on nettiyhteys(joka ehkä halutaan jakaa muille koneille), muuten yksi riittää)
- Koneet 2 ja 3: verkkokortti per kone
- Hubi tai kytkin
- kolme verkkokaapelia
Siinäpä tarvikelista.
-T- joku
nettiä ei tule olemaan elikkä yks joka koneeseen.mutta pitääkö olla ristiin kytketty kaapeli?
- tumppu
joku kirjoitti:
nettiä ei tule olemaan elikkä yks joka koneeseen.mutta pitääkö olla ristiin kytketty kaapeli?
...jos käytät hubia tai kytkintä, niissä on kääntö sisäänrakennettuna. Jos taasen käytät esim. kolmea verkkokorttia yhdessä koneessa 1 ja kytket ne kaksi muuta siihen, niin niihin kahteen tarvitaan ristiinkytketyt...
-T
btw. Toi vika oli lähinnä huuli, mutta ihan mahdollinen kombinaatio..... - joku
tumppu kirjoitti:
...jos käytät hubia tai kytkintä, niissä on kääntö sisäänrakennettuna. Jos taasen käytät esim. kolmea verkkokorttia yhdessä koneessa 1 ja kytket ne kaksi muuta siihen, niin niihin kahteen tarvitaan ristiinkytketyt...
-T
btw. Toi vika oli lähinnä huuli, mutta ihan mahdollinen kombinaatio.....no kiitosta vastauksista pitää varmaan rueta laittamaan verkkoo joskus pystyyn
- kätevin
Langaton kotiverkko olisi kätevin. Eli adsl kiinni langattomaan kytkimeen, josta rj-45 pääkoneelle. Muihin langattomat kortit ja pelit viritetään kuntoon. Kannattaa laittaa suojaukset päälle ja yrittää estää muiden koneiden pääsy verkkoosi hyväksymällä vain omien koneiden mac-koodit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211300
- 113971
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus289722- 16696
- 42690
- 59617
- 61533
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym38525Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!
"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on203519- 37517